Na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO in 127/06 – ZJZP), 53. člena Zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 131/06, 5/07 in 123/08) in 16. člena Statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 30/07) je Občinski svet Občine Postojna na 23. seji dne 18. 2. 2010 sprejel
O D L O K
o organizaciji in načinu izvajanja javnih prevozov potnikov v mestnem prometu v Občini Postojna
I. UVODNI DOLOČBI
1. člen
Ta odlok ureja izbirno gospodarsko javno službo organizacije in načina izvajanja mestnih prevozov potnikov (v nadaljevanju: javna služba) na območju Občine Postojna (v nadaljevanju: občina) in določa:
– organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javne službe,
– vrsto in obseg javne dobrine ter njeno prostorsko razporeditev,
– pogoje za zagotavljanje in uporabo javne dobrine,
– pravice in obveznosti uporabnikov,
– vire financiranja javne službe in način njihovega oblikovanja,
– vrsto ter obseg objektov in naprav gospodarske infrastrukture, potrebnih za izvajanje javne službe.
V tem odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE
2. člen
Javno službo zagotavlja občina v obliki režijskega obrata v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom.
3. člen
Izvajalec opravlja javno službo skladno z letnim programom.
Letni program, ki ga izdela režijski obrat, mora upoštevati tehnične in druge standarde za javno službo in vsebovati:
– vozni red, ki predstavlja fizični obseg izvajanja javne službe,
– tekstualno in grafično določitev linij mestnega prevoza potnikov,
– obratovalni čas posamezne linije v skladu s potrebami občanov in drugimi bistvenimi okoliščinami,
– predvidene stroške izvajanja javne službe za fizični obseg izvajanja javne službe,
– avtobusna postajališča glede na kategorije, s seznami opreme in predvidenimi rednimi in investicijskimi vzdrževalnimi deli,
– predloge za spremembe linij mestnega prometa z avtobusnimi postajališči z grafičnim prikazom,
– vire financiranja javne službe,
– drugo.
Letni program režijski obrat izdela do konca oktobra za naslednje poslovno leto, potrdi pa ga župan.
III. VRSTA IN OBSEG JAVNE DOBRINE TER NJENA PROSTORSKA RAZPOREDITEV
4. člen
Občina z javno službo zagotavlja javno dobrino mestni linijski prevoz potnikov.
Javna služba obsega naslednje storitve:
– prevoz uporabnikov z vozili na linijah mestnega prevoza potnikov po voznem redu skladno z letnim programom,
– obveščanje uporabnikov o storitvah javne službe (voznih redih, pogojih prevoza, obvozih in o izvajanju javne službe),
– dnevno zagotavljanje pogojev za varno in nemoteno obratovanje vozil (tehnična brezhibnost vozil, usposobljenost vozil za udeležbo v cestnem prometu, čistoča vozil in podobno).
5. člen
Režijski obrat zagotavlja javno službo na območju občine na linijah mestnega prevoza potnikov, katerih tekstualna in grafična določitev je sestavni del letnega programa.
IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO JAVNE DOBRINE
6. člen
Pogoji za zagotavljanje mestnega linijskega prevoza potnikov kot javne dobrine so:
– vozila, ki jih zagotovi izvajalec,
– avtobusna postajališča in cestno prometni pogoji, kar zagotavlja občina,
– izpolnjevanje obveznosti izvajalca.
7. člen
Izvajalec opravlja javno službo po voznem redu z vozili po linijah na območju Občine Postojna.
1. Vozni red
8. člen
Vozni red je lahko:
– redni, ki velja v času od 1. septembra do konca šolskega leta,
– poletni, ki velja v času poletnih počitnic,
– sobotni,
– nedeljski in praznični.
Vozni red posamezne linije mora biti objavljen na vsakem avtobusnem postajališču, kjer vozilo posamezne linije ustavlja. Iz voznega reda mora biti razviden čas odhoda vozila iz avtobusnega postajališča za vsako linijo posebej.
Vozni red objavi občina vsaj sedem dni pred začetkom njegove veljave na svojih spletnih straneh. Enako se objavi tudi obvestilo o spremembah voznega reda.
Na avtobusnih postajališčih se vozni red objavi na dan začetka njegove veljave.
2. Vozila
9. člen
Vsa vozila, ki se jih na novo vključuje v izvajanje javne službe, morajo biti sodobna in ustrezati veljavnim tehničnim in okoljskim standardom ter upoštevati smernice s področja razvoja alternativnih goriv in čistih vozil.
10. člen
Voznik mora vozilo na vseh avtobusnih postajališčih ustaviti ob koncu talne označbe in počakati, da potniki vstopijo in izstopijo.
3. Avtobusno postajališče
11. člen
Avtobusna postajališča so namenjena vozilom za izvajanje javne službe.
Na avtobusnih postajališčih se lahko ustavljajo, zaradi vstopanja in izstopanja ali prestopanja potnikov na vozila javne službe, tudi vozila za opravljanje javnega linijskega prevoza potnikov, ki ga zagotavlja država kot javno dobrino z gospodarsko javno službo s podelitvijo koncesije, na podlagi odločbe, ki jo izda pristojni organ na podlagi vloge koncesionarja.
Vsako avtobusno postajališče mora biti opremljeno skladno z minimalnimi tehničnimi pogoji.
12. člen
Tabla, na kateri se objavijo vozni redi, je lahko različne velikosti. Uporabna površina table mora biti velika najmanj 0,36 m2 in vsebovati:
– ime avtobusnega postajališča,
– karto poteka vseh linij z avtobusnimi postajališči in prestopnimi avtobusnimi postajališči v velikosti najmanj formata A4,
– spremembo poteka linije,
– drugo.
Tabla iz prejšnjega odstavka mora biti nameščena na steno čakalnice. Če avtobusno postajališče nima čakalnice, so tabla, koš za smeti in klop – sedišče, samostojen del opreme.
Prevozniki javnega linijskega prevoza, ki ga zagotavlja država, lahko na svoje stroške in z dovoljenjem pristojnega organa postavijo skupno tablo izven čakalnice.
13. člen
Čakališče avtobusnega postajališča ima lahko poleg opreme iz prvega odstavka 16. člena tega odloka še:
– pokrit objekt za potnike (čakalnico) z imenom postajališča,
– svetlobno vitrino,
– sedišča za potnike,
– stojala za kolesa in
– ostalo opremo.
4. Obveznosti režijskega obrata
14. člen
V zvezi z izvajanjem javne službe je občina preko režijskega obrata dolžna:
– zagotavljati prevoz potnikov skladno s standardi, predpisi ter letnim programom,
– izbirati izvajalce prevozov,
– pripravljati splošne prevozne pogoje,
– voditi evidence iz letnega programa,
– za zagotovitev kakovosti storitve pristojnemu organu predlagati izboljšave tistih kriterijev kakovosti, ki posredno ali neposredno vplivajo na kakovost storitve (kriteriji, ki vplivajo na dostopnost, hitrost, varnost in podobno),
– za potrebe ugotavljanja kakovosti storitve javne službe izvajati periodična štetja potnikov in vsaj enkrat na leto meriti njihovo zadovoljstvo,
– sodelovati z drugimi prevozniki v javnem linijskem prevozu potnikov in železniškem prevozu potnikov z namenom izboljšanja kakovosti storitev javne službe,
– obveščati uporabnike o času in pogojih izvajanja javne službe,
– izvajati priprave za hitro ponovno vzpostavitev delovanja javne službe po naravnih in drugih nesrečah oziroma priprave za nadomestno izvajanje javne službe,
– izvajati druge obveznosti iz tega odloka ter letnega programa.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV – POTNIKOV
15. člen
Pravica uporabnika – potnika je, da lahko uporablja storitev javne službe skladno s tem odlokom.
VI. VIRI FINANCIRANJA JAVNE SLUŽBE IN NAČIN NJIHOVEGA OBLIKOVANJA
16. člen
Javna služba se financira iz:
– sredstev proračuna občine,
– drugih virov.
17. člen
Občina iz proračuna zagotavlja sredstva za opravljanje javne službe.
VII. VRSTA IN OBSEG OBJEKTOV IN NAPRAV GOSPODARSKE INFRASTRUKTURE, POTREBNIH ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
18. člen
Objekti, naprave in oprema gospodarske infrastrukture javne službe so avtobusna postajališča, določena v 5. členu, skupaj z opremo in napravami iz 14., 15. in 16. člena tega odloka.
VIII. NADZOR
19. člen
Strokovni nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja pristojni organ.
IX. KONČNA DOLOČBA
20. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-5/2010
Postojna, dne 19. februarja 2010
Župan
Občine Postojna
Jernej Verbič l.r.