Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08, 76/08, 100/08 in 79/09), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in vse sledeče spremembe) in 45. člena Statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 34/95, 72/99, 65/02 in 43/07) je Občinski svet Občine Slovenska Bistrica na 23. redni seji dne 8. 3. 2010 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Slovenska Bistrica za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Slovenska Bistrica za leto 2010 določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, posebnosti upravljanja in prodaje stvarnega in finančnega premoženja ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Proračun za leto 2010 se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------
Konto OPIS Plan 2010 v €
-----------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI 31.802.423
(70+71+72+73+74+78)
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 20.352.317
70 DAVČNI PRIHODKI 17.940.876
700 Davki na dohodek in dobiček 14.594.176
703 Davki na premoženje 1.963.200
704 Domači davki na blago in 1.383.500
storitve
71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.411.441
710 Udeležba na dobičku in dohodki 1.004.998
od premoženja
711 Takse in pristojbine 1.763
712 Globe in druge denarne kazni 46.000
713 Prihodki od prodaje blaga in 62.480
storitev
714 Drugi nedavčni prihodki 1.296.200
72 KAPITALSKI PRIHODKI 1.165.000
720 Prihodki od prodaje osnovnih 45.000
sredstev
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 1.120.000
neopredmetenih dolgoročnih
sredstev
73 PREJETE DONACIJE 0
730 Prejete donacije iz domačih 0
virov
74 TRANSFERNI PRIHODKI 10.278.106
740 Transferni prihodki iz drugih 10.278.106
javnofinančnih institucij
78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE 7.000
UNIJE
787 Prejeta sredstva od drugih 7.000
evropskih institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 31.096.444
40 TEKOČI ODHODKI 5.557.568
400 Plače in drugi izdatki 1.217.231
zaposlenim
401 Prispevki delodajalcev za 191.295
socialno varnost
402 Izdatki za blago in storitve 2.879.927
403 Plačila domačih obresti 441.115
409 Rezerve 828.000
41 TEKOČI TRANSFERI 7.920.861
410 Subvencije 150.600
411 Transferi posameznikom in 4.280.247
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim 674.638
organizacijam in ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 2.815.376
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 16.646.528
420 Nakup in gradnja osnovnih 16.646.528
sredstev
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 971.487
431 Investicijski transferi pravnim 300.060
in fizičnim osebam, ki niso
proračunski uporabniki
432 Investicijski transferi 671.427
proračunskim uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK 705.979
(PRIMANJKLJAJ) (I. – II.)
-----------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
NALOŽB
-----------------------------------------------------------
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN 0
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
(750+751+752)
750 Prejeta vračila danih posojil
44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE 0
KAPITALSKIH DELEŽEV
(440+441+442)
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
naložb
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN 0
SPREMEMBE KAPIT. DELEŽEV (IV. – V.)
-----------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------
50 VII. ZADOLŽEVANJE (500+501) 0
500 Domače zadolževanje 0
55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550+551) 918.709
550 Odplačila domačega dolga 918.709
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA –212.730
RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-
VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –918.709
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) –705.979
-----------------------------------------------------------
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH KONEC 212.730
PRETEKLEGA LETA
-----------------------------------------------------------
Priloga k temu odloku so: splošni del proračuna, posebni del proračuna, načrt razvojnih programov z obrazložitvami, obrazložitve, ki zajemajo obrazložitve splošnega dela proračuna, posebnega dela proračuna in kadrovski načrt z obrazložitvami, letni načrt pridobivanja nepremičnin in premičnin ter letni načrt razpolaganja z nepremičninami
Splošni del občinskega proračuna je ekonomska klasifikacija, ki zajema Bilanco prihodkov in odhodkov, Račun finančnih terjatev in naložb ter Račun financiranja.
Posebni del proračuna je sestavljen iz finančnih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov (občinski svet, župan, nadzorni odbor, občinska uprava, skupni organ OU in krajevne skupnosti), ki so razdeljeni po področjih proračunske porabe, glavnih programih in podprogramih, predpisanimi s programsko klasifikacijo. Podprogrami so razdeljeni po proračunskih postavkah, te pa po kontih in podkontih, določenimi s predpisanim kontnim načrtom.
Načrt razvojnih programov z obrazložitvami odraža razvojno politiko občine na področju investicijskih izdatkov občine in državnih pomoči za naslednja štiri leta (od 2010 do 2013). V načrt razvojnih programov v občini so vključeni vsi izdatki za nakup opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev neposrednih in posrednih uporabnikov občinskega proračuna oziroma vsi investicijski odhodki in investicijski transferi, vključno z odhodki za finančni najem. Načrt razvojnih programov v okviru sestavljajo investicijski projekti, investicije manjših vrednosti in investicijsko vzdrževanje.
Obrazložitve zajemajo obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna, kot sestavni del obrazložitev, pa je priložen predlog kadrovskega načrta z obrazložitvami.
Odlok je objavljen v Uradnem listu RS na nivoju podskupin kontov, priloge k odloku pa so objavljene na uradni spletni strani Občine Slovenska Bistrica.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni konta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
– izvirni prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (v nadaljevanju krajevne skupnosti), ki so namenski in so namenjeni posamezni krajevni skupnosti za točno določen namen v njenem finančnem načrtu,
– sredstva za odpravo nesorazmerji v plačah,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 129/04 s spremembami in dopolnitvami), ki se porabi za namen, določen v navedeni uredbi,
– okoljska dajatev na osnovi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda (Uradni list RS, št. 104/09), ki se porabi za namen, določen v navedeni uredbi,
– prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije ter prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in projektov, ki se uporabijo za namen, določen v pogodbi.
5. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Svet posamezne krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj finančnega načrta svoje krajevne skupnosti med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in konec leta z Zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
6. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2010 70% navedenih pravic porabe in
– ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih porabnikov. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena tudi ne veljajo za prevzemanje obveznosti oziroma sklepanje pogodb o zagotavljanju prihranka energije, kjer se obveznosti pokrivajo z ustvarjenimi prihranki.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. Proračunska rezerva se v letu 2010 oblikuje v višini največ 221.000 €.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve, za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF, župan in o tem obvešča občinski svet.
Kot proračunski sklad deluje tudi proračunski stanovanjski sklad Občine Slovenska Bistrica. V proračunski stanovanjski sklad se v letu 2010 namenijo sredstva v višini največ 577.000 €. Sredstva se v sklad izločajo v višini, ki je potrebna za poravnavo obveznosti sklada, vendar največ do višine 577.000 €. O porabi sredstev proračunskega stanovanjskega sklada odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
Župan lahko dolžniku do višine 210 € odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
10. člen
Župan sprejme letni načrt pridobivanja in razpolaganja za nepremičnine do vključno vrednosti 9.000 € in za nepremičnine, za katere občina uveljavlja predkupno pravico.
Za nepremičnine iz prejšnjega odstavka je župan pooblaščen tudi za podpis pogodbe.
Posamično premično premoženje nad vrednostjo 5.000 € je potrebno uvrstiti v letni načrt razpolaganja.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži do višine 5% vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
V letu 2010 se občina ne bo zadolžila.
O obsegu poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Slovenska Bistrica, v vsakem posamičnem primeru odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
Sredstva razporejena v času začasnega financiranja v letu 2010 do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2010.
13. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Slovenska Bistrica v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o začasnem financiranju.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 033-2/2010-23/4
Slovenska Bistrica, dne 8. marca 2010
Županja
Občine Slovenska Bistrica
Irena Majcen l.r.