Občinski svet Občine Kozje je na podlagi 52. člena Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07) ter na 16. člena Statuta Občine Kozje (Uradni list RS, št. 64/99, 98/00, 65/05) je Občinski svet Občine Kozje na 26. redni seji dne 12. 11. 2009 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Šmarje pri Jelšah za obdobje 1986–2000 in srednjeročnega družbenega plana Občine Šmarje pri Jelšah za obdobje 1986–1990, za območje Občine Kozje, dopolnitev 2009
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(predmet)
S tem odlokom se sprejmejo spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Šmarje pri Jelšah za obdobje 1986–2000 in srednjeročnega družbenega plana Občine Šmarje pri Jelšah za obdobje 1986–1990 (Uradni list RS, št. 39/90, 63/93, 53/95), za območje Občine Kozje, dopolnitev 2009 – v nadaljevanju: prostorske sestavine prostorskega plana Občine Kozje, ki se nanašajo na:
– spremembe namembnosti območja intenzivne kmetijske proizvodnje (najboljših kmetijskih zemljišč) v območja stavbnih zemljišč,
– spremembe namembnosti območja kmetijskih zemljišč (drugih kmetijskih zemljišč) v območja stavbnih zemljišč,
– spremembe namembnosti območja gozdov in območja kmetijskih zemljišč (drugih kmetijskih zemljišč) v območja intenzivne kmetijske proizvodnje (najboljša kmetijska zemljišča),
– spremembe prometne infrastrukture in
– spremembe načinov urejanja.
2. člen
(pravna podlaga)
Pravna podlaga za pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Kozje je dana v 96. členu novega Zakona o prostorskem načrtovanju – ZPNačrt (Uradni list RS, št. 33/07).
3. člen
(ureditveno območje)
(1) Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje se nanašajo na območje predvidene poslovne cone, ki se nahaja ob regionalni cesti R2 423 Črnolica–Bistrica ob Sotli, odsek 1282 Pilštanj–Podsreda, in sicer jugo-zahodno od prometnice, ter na predvideno obvoznico južno od trškega jedra naselja Kozje.
(2) Zaradi nadomeščanja resursov kmetijskih zemljišč, ki se na območju iz prvega odstavka te točke spreminjajo v stavbna zemljišča, se spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje nanašajo na tri lokacije, ki so v veljavnih prostorskih sestavinah prostorskega plana Občine Kozje opredeljena delno kot gozd, delno kot druga kmetijska zemljišča, v naravi pa gre za z gozdom poraščene površine ali zemljišča v zaraščanju, in se jim planska raba spreminja v območja intenzivne kmetijske proizvodnje.
(3) Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje se nanašajo samo na tekstualno spremembo tistih členov odloka in grafično spremembo tistih delov kartografske dokumentacije in kartografskega dela, ki se tičejo sprememb na območju iz prvega in drugega odstavka te točke.
(4) Morebitne druge zahteve nosilcev, ki bi se nanašale na druga območja, ki niso navedena v prvem in drugem odstavku te točke, niso predmet sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje.
4. člen
(načrtovalec)
Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje se pripravijo skladno s projektom št. 37-2008, URBANISTI, d.o.o., Celje.
5. člen
(strokovne podlage in drugi podatki)
(1) V postopku sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje so smiselno uporabljene že izdelane strokovne podlage, ki jih je Občina Kozje pridobila tekom postopka priprave strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda občine Kozje, ki ga je vodila po Zakonu o urejanju prostora – ZUreP-1 (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr.), in sicer:
– Strokovne podlage za občinske prostorske akte Občine Kozje, načrtovalec: URBANISTI Gorazd Furman Oman s.p., Celje, št. proj. 06-07, datum izdelave: september 2006–julij 2007.
(2) Poleg teh je Občina Kozje v postopku sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje uporabila tudi vse druge že izdelane relevantne strokovne podlage, med drugim:
– Program razvoja demografsko ogroženih območij Občine Kozje, Gubno, 1998: MER Evrocenter za management in razvoj, vodja raziskave: prof. dr. mag. Janko Belak, dipl. oec., sodelavki: mag. Mojca Duh, dipl. oec., mag. Zdenka Pašič, dipl. oec.,
– Izhodišča za oblikovanje razvojne strategije Kozjanskega, Celje, oktober 1998: Regionalni podjetniški center Celje, avtor: Darko Bizjak, iur.,
– Izhodišča razvojnega programa Obsotelja in Kozjanskega za občine: Bistrica ob Sotli, Dobje, Kozje, Podčetrtek, Rogaška Slatina, Rogatec, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, september 2005: Razvojna agencija Sotla, Šmarje pri Jelšah, Razvojna agencija Kozjansko, Šentjur.
(3) V postopku sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje so uporabljene tudi ocene kmetijskih zemljišč z vidika njihove kmetijske proizvodnje, in sicer strokovne podlage, ki jih je Občina Kozje pridobila v letu 2008 z namenom proučitve možnosti umestitve predvidene poslovne cone na območju kmetijskih zemljišč:
– Analiza sprejemljivosti vzpostavitve poslovne cone na kmetijskih zemljiščih v okviru sprememb prostorskega plana Občine Kozje, izdelal Matej Knapič, univ. dipl. inž. agr., 2008.
(4) V postopku sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje je uporabljena naslednja hidrološko hidravlična analiza:
– Hidrološko hidravlična analiza in izdelava karte razredov poplavne in erozijske nevarnosti za območje poslovno obrtne cone v Kozjem, DHD d.o.o., Maribor, št. elaborata: 20, datum: marec 2009.
(5) Pri pripravi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje je Občina Kozje uporabila ustrezne geodetske podlage, ki jih je s strani Geodetske uprave RS pridobila tekom postopka priprave strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda občine Kozje po ZUreP-1, poleg teh pa tudi digitalni katastrski načrt (DKN) za območje sprememb namenske rabe, vir: Geodetska uprava RS, datum: marec 2008.
(6) Prostorske sestavine prostorskega plana Občine Kozje so bile digitalizirane v letu 2004 (Digitalizacija prostorskih sestavin planskih aktov Občine Kozje, pogodba št.: 111D03 Celje, 31. 5. 2004, Geodetski zavod Celje, d.o.o.) in so bile uporabljene pri pripravi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin prostorskega plana Občine Kozje.
6. člen
(vsebina)
(1) Projekt iz 4. člena odloka vsebuje kartografski del z grafičnimi načrti, ki obsega naslednje vsebine:
a) kartografski del k dolgoročnemu planu:
– karta št. 1 “zasnova kmetijstva, gozdarstva in območij poselitve“,
– karta št. 5 “zasnova prometne infrastrukture“
b) kartografska dokumentacija k srednjeročnemu planu:
– legendni list,
– list H24-40,
– list I24-41.
(2) Projekt iz 4. člena odloka vsebuje naslednje priloge:
– izvleček iz hierarhično višjega prostorskega akta,
– prikaz stanja prostora,
– strokovne podlage,
– smernice in mnenja,
– obrazložitev in utemeljitev,
– povzetek za javnost.
II. SPREMEMBE IN DOPOLNITVE DOLGOROČNEGA PLANA
7. člen
(območje sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana)
(1) Vse spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana se nanašajo na posamezna območja v Občini Kozje, in sicer na ureditev nove poslovne cone v Kozjem, na novo obvozno cesto v Kozjem in na tri lokacije, kjer se nadomešča izgubljene resurse kmetijskih zemljišč.
(2) Območje sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana, kjer je predvidena poslovna cona, se nahaja ob regionalni cesti R2 423 Črnolica–Bistrica ob Sotli, odsek 1282 Pilštanj–Podsreda, in sicer jugo-zahodno od prometnice, na parcelah št. 1360/49 (del parcele), 1360/50 (del parcele), 1360/78 (del parcele), 1361/2, 1362 (del parcele), 1368 (del parcele), 1426/1 (del parcele), vse k.o. Kozje; območje obsega 4,24 ha. Za ureditev prometnega dostopa poslovno cone na obstoječo regionalno cesto, kjer se predvideva ureditev krožišča, se nameni parcele št. 1224/4, 1224/8, 1425/3, 1425/14, 1360/1 (del parcele) in 1363 (del parcele), vse k.o. Kozje; območje obsega 0,22 ha.
(3) Skupno območje poslovne cone tako obsega 4,5 ha.
(4) Trasa nove obvoznice južno od trškega jedra naselja Kozje poteka v prvem, vzhodnem delu skozi območje iz prejšnjega odstavka, v drugem, zahodnem delu pa prečka Bistrico in se priključuje na obstoječo prometno mrežo naselja Kozje pri Montu Kozje v dveh variantah, od katerih se izvede najprimernejša varianta na podlagi primerjalne študije.
(5) Območja sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana, kjer se zaradi nadomeščanja resursov kmetijskih zemljišč predvidi kmetijska raba, so naslednja:
– celotna parcela št. 933, k.o. Kozje; območje obsega 1,6 ha,
– celotne parcele št. 360/8, 360/5, *73, vse k.o. Vrenska Gorca; območje obsega 1,3 ha,
– celotni parceli št. 1085 in 1086, obe k.o. Podsreda; območje obsega 2,2 ha.
(6) Skupna površina območij iz prejšnjega odstavka je 5,1 ha.
(7) Za celotna območja sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana, kjer se zaradi nadomeščanja resursov kmetijskih zemljišč predvidi kmetijska raba, se predvidi nova dejanska raba zemljišč, in sicer »njive ali vrtovi«, kar v skladu z Zakonom o dedovanju kmetijskih gospodarstev pomeni 5,1 ha primerljive kmetijske površine (Uradni list RS, št. 70/95). S tem se ne samo v celoti nadomešča izgubljen resurs kmetijskih zemljišč, pač pa se načrtuje tudi presežek (0,6 ha).
8. člen
(spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana)
(1) V 4. točki »Usmeritve razvoja po gospodarskih področjih v Občini Šmarje pri Jelšah« se na koncu točke dodajo odstavki, ki se glasijo:
V času planskega gospodarstva, v obdobju pred slovensko osamosvojitvijo, se je v Občino Kozje usmeril gospodarski razvoj do te mere, da je zaposloval velik del prebivalcev tega območja (Mont Kozje, obrat Steklarne Rogaška Slatina); velik delež prebivalstva pa je odhajal na delo v najbližji železarski center – Štore.
Lega Občine Kozje daleč od prometnih poti je nato v času izrazite koncentracije gospodarstva na prometno najbolj dostopnih območjih povzročila stagnacijo gospodarskega razvoja. Največji gospodarski subjekti so v stečaju, prav tako se je zmanjšalo število delovnih mest v Železarni Štore. Gospodarska slika same občine je tako vse slabša, v prihodnosti pa bo odvisna predvsem od lastne iniciative občanov.
Vloga Občine Kozje je, da zagotovi ustrezne prostorske možnosti za umeščanje novih gospodarskih dejavnosti, izgradi komunalno opremo teh območij in stimulira investitorje s pripravljenimi zemljišči.
(2) V 5.3.2. točki »Drobno gospodarstvo« se na koncu točke dodajo odstavki, ki se glasijo:
Večji obseg zemljišč je potrebno nameniti razvoju gospodarstva, zlasti na območjih z dobrimi prometnimi povezavami in primernimi prostorskimi možnostmi.
V urbanih naseljih na podeželju se spodbuja razvoj delovnih mest in s tem zmanjšuje vsakodnevne delovne migracije.
Zagotavljajo se pogoji za razvoj sodobno opremljenih gospodarskih con in tehnoloških parkov na lokalni ravni v tistih lokalnih središčih, ki ustrezajo z zakonom predpisanim prostorskim kriterijem.
Poslovne cone se v naselju umeščajo ob prometno vozliščnih lokacijah tako, da so dobro povezane s prometnim omrežjem, ki omogoča javni prevoz na delo z vseh območij regije in sosednjih regij.
Gospodarske dejavnosti, ki se razvijajo v Občini Kozje, so tiste, ki imajo tradicijo (steklarstvo, tekstilna proizvodnja), prouči pa se možnost razvoja novih gospodarskih dejavnosti, ki imajo potencial v širšem prostoru in za katere nudi občina vire kot razvojno prednost pred ostalimi občinami (na primer polnilnica pitne vode, saj se v občini nahaja večja količina kvalitetne pitne vode).
(3) V točki 7.1.5 se termin »Naravna in kulturna dediščina« se spremeni v »Ohranjanje narave in kulturne dediščine«, termin »Naravna dediščina« pa v »Ohranjanje narave«, na koncu tega razdelka pa se dodajo odstavki, ki se glasijo:
Pri načrtovanju na območjih iz 7. člena tega odloka se upoštevajo naslednje usmeritve in pogoji za ohranjanje narave.
V okviru varstva zavarovanega območja regijskega parka Kozjanski park je prepovedano:
– poseganje v prostor, ki bi nasprotovalo ohranitvi naravnih značilnosti, kulturnih in zgodovinskih ter drugih vrednot,
– odvzemati prod, pesek ali mivko z obrežja ali dna struge vodotokov, če to ni določeno s planskimi akti za območje parka,
– graditi ali rekonstruirati objekte v nasprotju z urbanističnimi in arhitekturnimi značilnostmi na tem območju,
– graditi, rekonstruirati in uporabljati objekte, obrate ali naprave, ki lahko onesnažujejo zrak s škodljivimi plinskimi snovmi in trdnimi delci preko dovoljene meje, določene za drugo območje onesnaženosti zraka,
– presegati dovoljene ravni hrupa, določene s predpisi o varstvu pred hrupom,
– odmetavati ali odlagati odpadke, postavljati vsakovrstne reklame za komercialne namene zunaj za to določenih in ustrezno urejenih mest,
– puščati po opravljenih gradbenih delih neutrjene površine neozelenjene,
– postavljati objekte, naprave, reklame ali napise, s katerimi bi zakrivali za območje parka značilne razglede ali razglede na zgodovinske spomenike.
V okviru varstva naravnih vrednot se v skladu s splošnimi varstvenimi usmeritvami z naravnimi vrednotami ravna tako, da se ne ogrozi njihov obstoj. Posegi in dejavnosti se izvajajo na naravni vrednoti, če ni drugih prostorskih ali tehničnih možnosti za izvedbo posega ali opravljanje dejavnosti. Če ni drugih prostorskih ali tehničnih možnosti, se posegi in dejavnosti:
– na hidrološki naravni vrednoti izvajajo v obsegu in na način, da se ne uničijo, poškodujejo ali bistveno spremenijo lastnosti, zaradi katerih je del narave opredeljen za naravno vrednoto, oziroma v obsegu in na način, da se v čim manjši možni meri spremenijo druge fizične, fizikalne, kemijske, vidne in funkcionalne lastnosti naravne vrednote,
– na ekosistemski naravni vrednoti izvajajo tako, da se ne spremenijo kvalitete ekosistema ter naravni procesi v njem do takšne mere, da se poruši naravno ravnovesje.
V okviru varstva ekološko pomembnega območja Kozjansko – Sotla, se na območjih v primeru obstoja alternativnih možnosti prostorske ureditve ne načrtujejo, če se zaradi njihove izvedbe lahko bistveno poslabša ugodno stanje habitatnih tipov ali vrst, zaradi katerih je ekološko pomembno območje opredeljeno, v drugih primerih pa se načrtujejo tako, da je njihov neugoden vpliv čim manjši. Na ekološko pomembnih območjih naj se posege in dejavnosti načrtuje tako, da se v čim večji možni meri ohranja naravna razširjenost habitatnih tipov ter habitatov rastlinskih ali živalskih vrst, njihova kvaliteta ter povezanost habitatov populacij in omogoča ponovno povezanost, če bi bila le-ta z načrtovanim posegom ali dejavnostjo prekinjena.
V okviru varstva posebnih varstvenih območij (območij Natura 2000) se posege in dejavnosti načrtuje tako, da se v čim večji možni meri:
– ohranja naravna razširjenost habitatnih tipov ter habitatov rastlinskih ali živalskih vrst,
– ohranja ustrezne lastnosti abiotskih in biotskih sestavin habitatnih tipov, njihove specifične strukture ter naravne procese ali ustrezno rabo,
– ohranja ali izboljšuje kakovost habitata rastlinskih in živalskih vrst, zlasti tistih delov habitata, ki so bistveni za najpomembnejše življenjske faze kot so zlasti mesta za razmnoževanje, skupinsko prenočevanje, prezimovanje, selitev in prehranjevanje živali,
– ohranja povezanost habitatov populacij rastlinskih in živalskih vrst in omogoča ponovno povezanost, če je le-ta prekinjena.
Pri izvajanju posegov in dejavnosti, ki so načrtovani v skladu s prejšnjim odstavkom, se izvedejo vsi možni tehnični in drugi ukrepi, da je neugoden vpliv na habitatne tipe, rastline in živali ter njihove habitate čim manjši.
Čas izvajanja posegov, opravljanja dejavnosti ter drugih ravnanj se kar najbolj prilagodi življenjskim ciklom živali in rastlin tako, da se:
– živalim prilagodi tako, da poseganje oziroma opravljanje dejavnosti ne ali v čim manjši možni meri sovpada z obdobji, ko potrebujejo mir oziroma se ne morejo umakniti; zlasti v času razmnoževalnih aktivnosti, vzrejanja mladičev, razvoja negibljivih ali slabo gibljivih razvojnih oblik ter prezimovanja,
– rastlinam prilagodi tako, da se omogoči semenenje, naravno zasajevanje ali druge oblike razmnoževanja.
Na območjih Natura 2000 se ne vnaša živali in rastlin tujerodnih vrst ter genetsko spremenjenih organizmov.
Posegov in dejavnosti naj se ne načrtuje in izvaja na pomembnejših delih življenjskih prostorov rastlin in živalskih vrst, zaradi katerih je določeno območje Natura 2000 (npr. gnezdišča, selitvene poti), razen tistih dejavnosti, ki pomembno prispevajo k doseganju ciljev varovanega območja.
Pri načrtovanju na območjih iz petega odstavka 7. člena tega odloka se upoštevajo:
– celotna določila dopolnjene točke 7.1.5. iz 8. člena tega odloka
– podrobnejše varstvene usmeritve, dane v Naravovarstvenih smernicah za pripravo Sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov Občine Kozje Zavoda RS za varstvo narave, številka: 1-III-258/5-O-08/LS, datum: 1. 7. 2008, ki so obvezna priloga tega prostorskega akta in
– podrobnejše varstvene usmeritve, dane v Naravovarstvenih smernicah za pripravo Sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov Občine Kozje Zavoda RS za varstvo narave, številka: 1-III-258/11-O-08/LS, datum: 1. 12. 2008, ki so obvezna priloga tega prostorskega akta, med njimi predvsem naslednje:
– po krčitvi gozda se vzpostavi gozdni rob tako, da se 3 m pas izkrčenega zemljišča proti gozdu prepusti zaraščanju s ciljem vzpostavitve gozdnega roba,
– gozdni rob se ustrezno vzdržuje,
– posamezna drevesa se ohranja ter se jih pri izvedbi del zaščiti pred poškodbami,
– ohranja se osnovne reliefne značilnosti površja, prehodi v okoliški teren naj bodo mehkih oblik,
– ostanki odstranjene vegetacije (panji, korenine, veje) se deponirajo na območjih krčitve ter se jih uporabi za izvedbo zemeljskih del,
– območja naj se ne ograjuje z ograjami, ki bi onemogočale prehod prostoživečih vrst,
– spodbuja naj se ekstenzivno kmetijstvo,
– košnja (čas, pogostnost, način) naj se izvaja tako, da je ugodna za rastline in živali in na način, da se živali lahko umaknejo,
– kmetijske površine se gnoji na uveljavljen (obstoječ, tradicionalen) način, s hlevskim gnojem; ne uporablja se mineralnih gnojil in gnojevke ter herbicidov in pesticidov,
– sestave biocenoze naj se ne spreminja z naseljevanjem tujerodnih rastlin in živali.
Pred krčitvijo gozda v kmetijske namene na območjih iz petega odstavka 7. člena tega odloka je potrebno pridobiti dovoljenje pristojnega Zavoda za gozdove.
(5) V točki 7.1.5 »Naravna in kulturna dediščina« se na koncu razdelka Kulturna dediščina doda odstavek, ki se glasi:
Pri načrtovanju na območju predvidene poslovne cone v Kozjem se upoštevajo varstveni režimi, ki veljajo za kulturne spomenike, varstveni režimi, ki veljajo za registrirano arheološko najdišče in varstvene usmeritve, ki vejajo za vso registrirano kulturno dediščino in njeno vplivno območje, vključeno v strokovne zasnove, ki jih pripravlja pristojni Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije na podlagi področnega zakona.
(6) V 7.4.2. točki »Zasnova poselitve« se na koncu razdelka – Proizvodne dejavnosti dodajo odstavki, ki se glasijo:
Ker je, skladno s prvim odstavkom tega razdelka, večji porast delovnih mest predviden v Občini Kozje, skladno z drugim odstavkom tega razdelka pa je najmočnejši omejitveni dejavnik pomanjkanje ustreznih stavbnih zemljišč, se v naselju Kozje uredi nova poslovna cona. Umestitev le-te upošteva omejitvene dejavnike iz drugega odstavka tega razdelka, predvsem naklon zemljišča do 5%, pogojno do 10%.
Nova poslovna cona se v naselje Kozje podrobneje umesti na podlagi izhodišč veljavne urbanistične zasnove naselja Kozje ter izdelanih strokovnih podlag, ki so priloga tega prostorskega akta.
Na podlagi zgornjih dejstev se poslovna cona umesti v južni del naselja Kozje, v območje posameznih že delujočih poslovnih dejavnosti, ob regionalno cesto R2 423 Črnolica–Bistrica ob Sotli, odsek 1282 Pilštanj–Podsreda, in sicer jugo-zahodno od prometnice.
Taka umestitev nove poslovne cone izhaja iz naravnih danosti prostora (uravnano dno rečne doline, erozijsko manj izpostavljeno, odmaknjeno od pomembnejših naravnih vrednot in podobno), ustvarjenih danosti (že obstoječe prometne povezave z možnostjo ureditve ustreznih prometnih dostopov, delno že izgrajena komunalna oprema območja, gostitev druge grajene strukture v neposredni bližini in podobno), območij varovanj (odmik od pomembne kulturne dediščine ter zavarovanih naravnih vrednot in podobno) ter obstoječe in predvidene iniciative (že obstoječi zametki obrtnih dejavnosti, že izgrajeni posamezni objekti, namenjeni proizvodnji oziroma obrti, prisotna je iniciativa po novih vlaganjih v gospodarstvo, ki pa jo je potrebno ustrezno prostorsko umestiti in podobno).
Nova poslovna cona Kozje je namenjena prvenstveno zaposlitvi lokalnega prebivalstva.
(7) V 7.4.2. točki »Zasnova poselitve« se na koncu razdelka – Zasnova namenske rabe prostora dodata odstavka, ki se glasita:
Območje za poslovno cono se opredeli na območju kmetijskih zemljišč v južnem delu naselja Kozje kot širitev ureditvenega območja naselja Kozje proti jugu.
Za območje poslovne cone se določi nova osnovna namenska raba, in sicer »stavbna zemljišča« in nova podrobnejša namenska raba »območja proizvodnih dejavnosti«.
Za vsa območja, ki so namenjena nadomeščanju kmetijskih resursov, se določi nova osnovna namenska raba, in sicer »območja kmetijskih zemljišč« in podrobnejša namenska raba »območja intenzivne kmetijske proizvodnje«; vsa območja, ki so namenjena nadomeščanju kmetijskih resursov, se uvrstiti v »območja varstva najboljših kmetijskih zemljišč«.
(8) V 7.4.2.1. točki »Urbanistične zasnove« se v točki 4. Urbanistična zasnova Kozje na koncu razdelka Infrastruktura dodajo odstavki, ki se glasijo:
Predvidi se nova prečna cestna povezava (obvoznica) v južnem delu naselja Kozje, ki se odcepi od regionalne ceste R2 423 Črnolica–Bistrica ob Sotli pri odcepu za Buče in poteka proti zahodu skozi območje poslovne cone preko potoka Bistrica in se ob gozdnem robu izven trškega jedra veže na cesto proti Vetrniku. S tem se trg razbremeni tranzitnega prometa. Priključek predvidene obvoznice na obstoječo prometno mrežo naselja Kozje pri Montu Kozje je načrtovan v dveh variantah, od katerih se izvede najprimernejša varianta na podlagi primerjalne študije.
V prvi fazi se izgradi odsek med regionalno cesto R2 423 Črnolica–Bistrica ob Sotli ter potokom Bistrico, ki služi za napajanje poslovne cone. Načrtovanje odseka prve faze se izvede v sklopu priprave občinskega podrobnega prostorskega načrta iz dopolnjene 7.5 točke tega odloka.
V drugi fazi se izvede odsek med zahodnim robom poslovne cone in priključitvijo na obstoječo prometno mrežo v južnem delu trga, pri objektu Mont Kozje. Slednja priključitev je predvidena v dveh variantah, od katerih se izvede najprimernejša varianta na podlagi primerjalne študije. Za načrtovanje odseka druge faze ni potrebna izdelava občinskega podrobnega prostorskega načrta.
Na območju poslovne cone se lahko uredijo skupna parkirišča za uporabnike poslovne cone ter parkirišča za tovornjake.
(9) V 7.4.3. točki »Zasnova infrastrukturnega omrežja« se v točki 3. Promet za tretjim odstavkom razdelka Cestno omrežje dodajo odstavki, ki se glasijo:
Predvidi se nova prečna cestna povezava (obvoznica) v južnem delu naselja Kozje.
(10) V 7.4.3. točki »Zasnova infrastrukturnega omrežja« se v točki 4. Omrežje zvez na koncu razdelka Usmeritve in zasnova ptt omrežja dodajo odstavki, ki se glasijo:
Pri načrtovanju na območju predvidene poslovne cone v Kozjem je potrebno upoštevati obstoječe telekomunikacijsko omrežje, ki ga je potrebno zaščititi oziroma prestaviti, v kolikor bo le-to oviralo razvoj novih dejavnosti. Za območje je potrebno načrtovati novo ali razširitev obstoječega telekomunikacijskega omrežja. Nova telekomunikacijska omrežja se predvidijo kot optično telekomunikacijska omrežja.
Pri načrtovanju objektov in naprav omrežja brezžične telefonije mora investitor upoštevati zakonodajo s področja elektronskih komunikacij, predpise o elektromagnetnem sevanju v naravnem in življenjskem okolju, zakonodajo, ki se nanaša na gradnjo objektov in predpis, ki ureja vrste objektov glede zahtevnosti.
Objekte in naprave brezžične telefonije je dopustno graditi na območju iz drugega odstavka 7. člena tega odloka, t.j. na območju predvidene poslovne cone, v skladu s pogoji in merili, ki jih v projektnih pogojih predpiše nosilec s področja varstva kulturne dediščine in nosilec s področja varstva narave.
(11) V točki 7.4.4. »Zasnova vodnogospodarskih ureditev« se na koncu dodajo odstavki, ki se glasijo:
Na vodnem in priobalnem zemljišču ni dovoljeno posegati v prostor, razen za posebne namene, ki so izrecno opredeljeni v področnem zakonu o vodah. Vodno zemljišče je zemljišče, kjer je voda trajno ali občasno prisotna. Zemljišče, ki neposredno meji na vodno zemljišče, je priobalno zemljišče, katerega zunanja meja sega na vodah 1. red 15 m od meje vodnega zemljišča, na vodah 2. reda pa 5 m od meje vodnega zemljišča.
Lokacija predvidene poslovne cone Kozje ni poplavno varna. Območje je poplavno ogroženo s strani visokih vod vodotoka Bistrica in zalednih vod. Ob načrtovanju je potrebno predvideti in nato izvesti vse ukrepe, da v primeru nastopa visokih ne bo prišlo do škodljivih vplivov na vode in vodni režim in da se ne bo poslabšala poplavna varnost območja.
Za zagotavljanje poplavne varnosti poslovne cone je potrebna izvedba zemeljskega zasipa oziroma platoja do kote gladin pri Q100 z 0.5 m varnostnega nadvišanja. Večje varnostno nadvišanje ni potrebno, saj so gladine pri Q500 višje od gladin pri Q100 na območju cone le za ca. 25 cm. Plato obravnavne cone je potrebno nadvišati minimalno 0.5 m nad HQ(100) kar je 269.86 m n.v. na gorvodnem delu cone in 268.39 m n.v. na skrajnem dolvodnem delu cone.
Pri zasipu oziroma vodenju nivelete ceste skozi cono je potrebno upoštevati tudi možnost navezave na morebitni most na obvoznici. Ustrezna kota spodnjega roba konstrukcije mosta v osi ceste znaša min. 269.11 m n.m. Pri tem je že upoštevano varnostno nadvišanje 0.5 m.
Zaradi izvedbe krožišča in cone bo potrebna preusmeritev obstoječega potoka severno od regionalne ceste in izvedba dveh prepustov. Potok oziroma jarek in prepuste je potrebno v nadaljnjih fazah projektno obdelati. Pri hidravličnem dimenzioniranju je potrebno upoštevati pretok Q100=1.6 m3/s.
Orientacijske minimalne dimenzije prepusta 1 in 2, določene na osnovi izračuna normalne globine, znašajo:
– cev premera 140 cm v primeru padca nivelete dna jarka med 0.2 in 0.5%
– cev premera 120 cm v primeru padca nivelete dna jarka med 0.5 in 1%
– cev premera 100 cm v primeru padca nivelete dna jarka večjem od 1.5%.
Vrednosti so orientacijske in kot pomoč pri predhodnih obravnavah ter definiranju nivelet cest. V naslednjih fazah projekta bo potrebno prepuste ustrezno dimenzionirati na osnovi dejanskih robnih in geometrijskih pogojev.
(12) V 7.5. točki »Opredelitve za uresničevanje prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine« se na koncu točke 7.5.1. Način nadaljnjega urejanja posameznih območij s posameznimi vrstami prostorskih izvedbenih aktov dodajo odstavki, ki se glasijo:
Območje poslovne cone se v celoti ureja z občinskim podrobnim prostorskim načrtom (OPPN).
Območje OPPN zajema zemljišča navedena v drugem odstavku 7. člena tega odloka, lahko pa tudi širše ali ožje območje, če se zaradi celovitosti načrtovanja in izvedbe OPPN izkaže, da je to bolj smiselno, in so odstopanja minimalna.
Usmeritve za izdelavo OPPN na območju poslovne cone so naslednje:
a) prometna ureditev
Dostop do poslovne cone se uredi neposredno iz regionalne ceste R2 423 Črnolica–Bistrica ob Sotli, odsek 1282 Pilštanj–Podsreda, in sicer iz obstoječega križišča regionalne ceste z lokalno cesto proti Bučam. Nova prometnica, ki iz omenjenega križišča poteka proti zahodu, se uporabi kot napajalna cesta za poslovno cono, nato pa se nadaljuje preko Bistrice.
b) načrtovanje dejavnosti
Zaradi bližine kmetijskih zemljišč in ohranjenega naravnega okolja se v poslovno cono umeščajo predvsem nemoteče dejavnosti za okolje.
c) odmiki od vodotoka
Predvidijo se ustrezni odmiki objektov od Bistrice, ki predstavlja potok 2. reda in ima varovalni pas 5 m. Med Bistrico in poslovno cono se ohrani pas kmetijskih površin.
d) ohranjanje narave
Pri pripravi OPPN se v celoti upoštevajo splošne varstvene usmeritve iz točke 7.1.5 »Naravna in kulturna dediščina« tega odloka, poleg teh pa tudi podrobnejše varstvene usmeritve, dane v Naravovarstvenih smernicah za pripravo Sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov Občine Kozje Zavoda RS za varstvo narave, številka: 1-III-258/5-O-08/LS, datum: 1. 7. 2008, ki so obvezna priloga tega prostorskega akta.
e) varstvo kulturne dediščine
Pri pripravi OPPN se v celoti upoštevajo splošne varstvene usmeritve iz točke 7.1.5 »Naravna in kulturna dediščina« tega odloka, poleg teh pa tudi podrobnejše varstvene usmeritve, dane v Smernicah za pripravo Sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov Občine Kozje Ministrstva za kulturo, številka: 350011-16/2008, datum: 1. 7. 2008, med njimi še posebej:
– nova pozidava ne sme negativno vplivati na zavarovano območje naselja Kozje, niti na podobo celotnega zavarovanega območja okolice naselja,
– tlorisni in višinski gabariti objektov in njihovo oblikovanje se morajo prilagoditi značaju in merilu naselja oziroma širšega prostora naselja,
– načrtovana pozidava mora biti tlorisno in višinsko členjena s tem, da je maksimalna sprejemljiva višina 10,00 m; to pomeni, da višine objektov ne smejo presegati P+1+IP v primeru izvedbe poševne strehe oziroma P+2 v primeru izvedbe ravne strehe,
– arhitekturno oblikovanje zunanjščine je lahko svobodno, od tradicionalne arhitekture do sodobnih arhitekturno-oblikovnih pristopov; zaželeno pa je, da je zunanjščina obdelana v svetlih in umirjenih barvah v ometu ter z lesenimi poudarki v naravni barvi,
– v primeru izvedbe poševnih streh je potrebno strehe kriti z opečno kritino ali s kritino, ki je po strukturi in barvi podobna opečni kritini,
– robne dele območja nove poslovne cone (predvsem v smeri proti naselju Kozje) je potrebno zasaditi z avtohtonimi listopadnimi drevesnimi vrstami in grmovnicami,
– parkiranje je potrebno načrtovati na več manjših površin oziroma potrebno se je izogibati velikih, monolitnih, asfaltiranih parkirišč; parkirišča naj se prav tako zasadijo z avtohtonimi listopadnimi drevesnimi vrstami,
– predhodno je smiselno z nedestruktivnimi arheološkimi raziskavami oceniti arheološki potencial območja (priporočilni del smernic).
f) raba energije
Z izborom lokacije, orientacijo objektov in ustreznimi odmiki med njimi je potrebno omogočati ustrezno celoletno osončenje in zagotavljati zmanjševanje potreb po ogrevanju in umetnem hlajenju. Z ustrezno zasnovo stavbnega volumna, z izborom gradiva in toplotno zaščito stavb je potrebno zagotavljati čim manjše izgube toplotne energije. Z načrtovanjem smotrne razporeditve objektov je potrebno zmanjševati stroške za izgradnjo in obratovanje omrežij gospodarske javne infrastrukture. Z energetsko sanacijo stavb je pri prenovi potrebno zmanjševati porabo energije. Z uporabo lokalno razpoložljivih obnovljivih virov energije je potrebno zmanjševati izgube energije pri prenosu in distribuciji. Pri načrtovanju je potrebno upoštevati možnost priključitve na prometno in energetsko infrastrukturo, infrastrukturo elektronskih komunikacij ter infrastrukturo oskrbe z vodo in odvajanja ter čiščenja odpadne in padavinske vode.
Do sprejema OPPN so na območju poslovne cone dovoljeni naslednji posegi:
– izvajanje gradenj, ki so bile na dan objave sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Kozje v uradnem glasilu že dovoljene z dokončnim gradbenim dovoljenjem,
– gradnje, s katerimi se izboljšuje komunalna in druga infrastruktura,
– rekonstrukcije objektov, ki so nujno potrebne za vzdrževanje objektov in za delo zaposlenih na tem območju,
– geodetska in druga pripravljalna dela, potrebna za izdelavo predvidenega OPPN.
Do sprejema OPPN na območju poslovne cone niso dovoljeni naslednji posegi:
– parcelacija zemljišč, ki ne predstavlja geodetskih del iz zadnje alineje prejšnjega odstavka,
– izvajanje drugih gradenj, ki niso navedene v prejšnjem odstavku.
9. člen
(spremembe in dopolnitve kartografskega dela)
Ustrezno se dopolnijo prostorske sestavine dolgoročnega plana občine v kartografskem delu pri naslednjih tematskih kartah v merilu 1:25000:
– karta št. 1 »zasnova kmetijstva, gozdarstva in območij poselitve« se dopolni z novim območjem za proizvodne dejavnosti v južnem delu naselja Kozje, ustrezno se zmanjša območje agromelioracij ter s tremi lokacijami, kjer se z novo kmetijsko rabo nadomeščajo izgubljeni kmetijski resursi,
– karta št. 5 »zasnova prometne infrastrukture« se dopolni z vrisom nove prometnice v južnem delu naselja Kozje.
III. SPREMEMBE IN DOPOLNITVE SREDNJEROČNEGA PLANA
10. člen
(območje sprememb in dopolnitev srednjeročnega plana)
(1) Območje sprememb in dopolnitev srednjeročnega plana, kjer je predvidena poslovna cona, zajema zemljišča s parc. št. 1360/49 (del parcele), 1360/50 (del parcele), 1360/78 (del parcele), 1361/2, 1362 (del parcele), 1368 (del parcele), 1426/1 (del parcele), vse k.o. Kozje; območje obsega 4,24 ha. Za ureditev prometnega dostopa poslovne cone na obstoječo regionalno cesto, kjer se predvideva ureditev krožišča, se nameni parcele št. 1224/4, 1224/8, 1425/3, 1425/14, 1360/1 (del parcele) in 1363 (del parcele), vse k.o. Kozje; območje obsega 0,22 ha.
(2) Skupno območje poslovne cone tako obsega 4,5 ha.
(3) Trasa nove obvoznice južno od trškega jedra naselja Kozje poteka v prvem, vzhodnem delu skozi območje iz prejšnjega odstavka, v drugem, zahodnem delu pa prečka Bistrico in se priključuje na obstoječo prometno mrežo naselja Kozje pri Montu Kozje v dveh variantah, od katerih se izvede najprimernejša varianta na podlagi primerjalne študije.
(4) Območja sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana, kjer se zaradi nadomeščanja resursov kmetijskih zemljišč predvidi kmetijska raba, so naslednja:
– celotna parcela št. 933, k.o. Kozje; območje obsega 1,6 ha,
– celotne parcele št. 360/8, 360/5, *73, vse k.o. Vrenska Gorca; območje obsega 1,3 ha,
– celotni parceli št. 1085 in 1086, obe k.o. Podsreda; območje obsega 2,2 ha.
(5) Skupna površina območij, kjer se nadomeščajo resursi kmetijskih zemljišč iz prejšnjega odstavka, znaša 5,1 ha.
11. člen
(spremembe in dopolnitve srednjeročnega plana)
(1) Prostorske sestavine srednjeročnega družbenega plana se uskladijo s spremembami in dopolnitvami dolgoročnega plana.
(2) V sklopu sprememb in dopolnitev srednjeročnega plana so predvideni posegi na območja kmetijskih zemljišč v skupni površini 4,5 ha, od tega na območja intenzivne kmetijske proizvodnje (na najboljša kmetijska zemljišča) v površini 4,24 ha, na druga kmetijska zemljišča pa v površini 0,22 ha.
(3) V kmetijsko rabo oziroma v območja intenzivne kmetijske proizvodnje se vračajo območja v skupni površini 5,1 ha.
12. člen
(spremembe in dopolnitve kartografske dokumentacije)
Ustrezno se spremeni in dopolni kartografska dokumentacija s posegi na območjih iz 11. člena in sicer na naslednjih listih v merilu 1:5.000 po nomenklaturi GURS:
– list H24-40 – spremembe in dopolnitve za območje poslovne cone z vrisom poplavnega območja ter dve lokaciji nadomeščanja kmetijskih resursov,
– list I24-41 – spremembe in dopolnitve za območje ene lokacije nadomeščanja kmetijskih resursov.
IV. KONČNE DOLOČBE
13. člen
(dostop)
Projekt iz 4. člena tega odloka je na vpogled pri pristojnih službah Občine Kozje in na Upravni enoti na Oddelku za okolje in prostor Šmarje pri Jelšah.
14. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe za posamezna področja.
15. člen
(začetek veljavnosti)
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-0001/2009
Kozje, dne 12. novembra 2009
Župan
Občine Kozje
Dušan Andrej Kocman l.r.