Uradni list

Številka 27
Uradni list RS, št. 27/2010 z dne 2. 4. 2010
Uradni list

Uradni list RS, št. 27/2010 z dne 2. 4. 2010

Kazalo

1196. Odlok o načinu opravljanja gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova, stran 3702.

Na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list, RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO in 127/06 – ZJZP) in 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/04, 17/06, 20/06, 28/06 – Skl. US, 39/06 – UPB1, 49/06 – ZMetD, 66/06 – Odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A in 70/08, 108/09), 16. člena Statuta Občine Cankova (Uradni list RS, št. 32/07) ter Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Cankova (Uradni list RS, št. 46/00 in 12/07) je Občinski svet Občine Cankova na 25. seji dne 23. 3. 2010 sprejel
O D L O K
o načinu opravljanja gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(javna služba)
Ta odlok določa način opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki, ki zajema zbiranje odpadkov vključno z nadzorovanjem teh postopkov v nadaljevanju besedila: javna služba) na celotnem območju Občine Cankova (v nadaljevanju: občina).
2. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se določajo:
1. organizacijska in prostorska zasnova opravljanja javne službe,
2. vrsta in obseg storitev javne službe ter njihova prostorska razporeditev,
3. pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe,
4. pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe,
5. viri financiranja javne službe, način oblikovanja cene in obračun storitev javne službe,
6. vrsta in obseg objektov in opreme, potrebnih za izvajanje javne službe,
7. nadzor nad izvajanjem javne službe,
8. kazenske in prehodne določbe.
3. člen
(cilji javne službe)
Cilji ravnanja s komunalnimi odpadki po tem odloku so:
1. uveljavitev načela »stroške plača povzročitelj komunalnih odpadkov«;
2. omogočiti dostop do storitev javne službe;
3. zagotoviti učinkovit sistem ločenega zbiranja komunalnih odpadkov;
4. zagotoviti oddajo komunalnih odpadkov v obdelavo preden se jih odstrani z odlaganjem na odlagališču komunalnih odpadkov;
5. preprečevanje neorganiziranega oziroma divjega odlaganja odpadkov;
6. zagotoviti spremljanje količine in vrste odpadkov glede na vir nastajanja odpadkov, osveščanje in obveščanje uporabnikov javne službe o učinkovitem ravnanju z odpadki ter izdelavo letnih in dolgoročnih programov ukrepov na področju ravnanja s komunalnimi odpadki.
4. člen
(uporaba predpisov)
Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz prvega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo republiški predpisi s področja varstva okolja.
5. člen
(opredelitev pojmov)
(1) Posamezni izrazi uporabljeni v tem odloku imajo naslednji pomen:
1. Komunalni odpadek je odpadek iz gospodinjstva ali njemu po naravi ali sestavi podoben odpadek iz trgovine, industrije in javnega sektorja, vključno z ločeno zbranimi frakcijami storitvene ali druge dejavnosti in je uvrščen v skupino odpadkov s številko 20 s klasifikacijskega seznama odpadkov in v podskupino s številko 15 01 s klasifikacijskega seznama odpadkov, določenega v predpisu o ravnanju z odpadki (v nadaljevanju besedila: odpadek).
2. Povzročitelj odpadkov je oseba, katere delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje odpadkov (izvirni povzročitelj odpadkov), oziroma vsaka oseba, ki izvaja predobdelavo, mešanje ali druge postopke, s katerimi se spremenijo lastnosti ali sestava teh odpadkov.
3. Imetnik odpadkov je povzročitelj odpadkov ali pravna ali fizična oseba, ki ima odpadke v posesti.
4. Uporabnik storitev javne službe je oseba, ki skladno s tem odlokom izpolnjuje pogoje za vključitev v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki.
5. Prepuščanje odpadkov je oddaja odpadkov v nadaljnje ravnanje izvajalcu javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov.
6. Zbiranje odpadkov je prevzemanje odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo izvajalcu javne službe, njihovo razvrščanje ter predhodno skladiščenje zaradi oddaje v obdelavo.
7. Izvajalec javne službe je oseba, ki skladno s tem odlokom opravlja dejavnost javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki.
8. Ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov so odpadki iz podskupine »Ločeno zbrane frakcije (razen 15 01)« s klasifikacijsko številko 20 01 in ločeno zbrana odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek iz podskupine »Embalaža (vključno z ločeno zbrano embalažo, ki je komunalni odpadek)« s klasifikacijsko številko 15 01 s klasifikacijskega seznama odpadkov, določenega v predpisu o ravnanju z odpadki.
9. Ločene frakcije so ločeno zbrane frakcije, ki niso nevarni odpadki in so določene v predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe.
10. Nevarne frakcije so ločeno zbrane frakcije, ki imajo eno ali več nevarnih lastnosti iz predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki in so določene v predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe.
11. Kosovni odpadki so odpadki iz podskupine »Drugi komunalni odpadki« s klasifikacijsko številko 20 03 07 s klasifikacijskega seznama odpadkov, določenega v predpisu o ravnanju z odpadki, ki zaradi svoje velikosti, oblike ali teže niso primerni za prepuščanje v zabojnikih ali vrečkah za odpadke.
12. Mešani komunalni odpadki so odpadki, ki se skladno s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki, uvrščajo med odpadke s številko 20 03 01 iz klasifikacijskega seznama odpadkov.
13. Embalaža so vsi izdelki iz kateregakoli materiala, namenjeni temu, da blago, ne glede na to, ali gre za surovine ali izdelke, obdajajo ali držijo skupaj zaradi hranjenja ali varovanja, rokovanja z njim, njegove dostave ali predstavitve na poti od proizvajalca do končnega uporabnika ali potrošnika.
14. Odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek, je odpadna prodajna ali sekundarna embalaža, ki nastaja kot odpadek v gospodinjstvu ali kot po naravi in sestavi gospodinjskim odpadkom podoben odpadek v industriji ali obrtni, storitveni ali drugi dejavnosti.
15. Zbiralnica ločenih frakcij ali »Ekološki otok« je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih ločenih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije prepuščajo.
16. Zbiralnica nevarnih frakcij je pokrit prostor, opremljen za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje nevarnih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo.
17. Premična zbiralnica nevarnih frakcij je tovorno vozilo, opremljeno za ločeno zbiranje nevarnih frakcij, ki s postanki po določenem urniku na naseljenih območjih omogoča, da povzročitelj komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo. Premična zbiralnica nevarnih frakcij je tudi pokrit prostor ali ustrezen zabojnik, ki se ga za določen krajši čas začasno uredi in opremi za oddajanje in ločeno zbiranje teh frakcij.
18. Zbirni center je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov iz širše okolice izvajalcu javne službe prepuščajo te frakcije in kosovne odpadke. Zbirni center je lahko hkrati urejen tudi kot zbiralnica nevarnih frakcij.
19. Prevzemno mesto je vnaprej določen prostor, kjer uporabniki v predpisanih namenskih zabojnikih ali vrečkah za odpadke prepuščajo te odpadke izvajalcu javne službe.
20. Zbirno mesto je prostor, kjer imajo uporabniki nameščene predpisane namenske zabojnike ali vrečke za zbiranje odpadkov v času do prevzema odpadkov.
21. Stavba je stavba po predpisih o graditvi objektov, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb.
22. Objekt je objekt po predpisih o graditvi objektov, v ali na katerem se opravlja proizvodna ali storitvena dejavnost ali je v javni rabi, ki povzroča nastajanje komunalnih odpadkov.
(2) Drugi pojmi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen, kot je določeno v zakonih in v podzakonskih predpisih, ki so izdani na njihovi podlagi.
6. člen
(strokovno tehnične naloge javne službe)
(1) Strokovno-tehnične, organizacijske in razvojne naloge javne službe, ki s pogodbo za izvajanje javne službe niso prenesene na izvajalca javne službe, opravljajo pristojne službe občine.
(2) Pristojne službe občine skrbijo za koordinacijo med občino in izvajalcem javne službe.
(3) S tem odlokom se podeli izvajalcu javne službe javno pooblastilo za:
– dajanje smernic, mnenj, pogojev in soglasij v skladu s predpisi,
– vodenje potrebnih evidenc,
– sprejem tehničnega pravilnika,
– vodenje katastra javne službe oziroma registra prevzemnih mest.
(4) Pristojne službe občine izvajajo nadzor nad izvajanjem javne službe skladno s predpisi in dogovorjenim načrtom nadzora ter zagotavljanja kakovosti.
7. člen
(subsidiarno ukrepanje)
(1) Občina skrbi za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki in krije stroške odprave teh posledic, če jih ni mogoče naprtiti določenim ali določljivim povzročiteljem ali ni pravne podlage za naložitev obveznosti povzročitelju obremenitve ali posledic ni mogoče drugače odpraviti.
(2) Izvajalec javne službe je v primeru iz prejšnjega odstavka dolžan na račun občine zagotoviti zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov, ki povzročajo čezmerno obremenitev okolja ter oddajo teh odpadkov v obdelavo.
(3) Če se v primeru iz prvega odstavka tega člena povzročitelj ugotovi kasneje, ima občina pravico in dolžnost izterjati vračilo stroškov iz prejšnjih odstavkov.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE
8. člen
(oblika izvajanja javne službe)
Občina zagotavlja gospodarsko javno službo s podelitvijo koncesije na osnovi javnega razpisa koncesionarju (v nadaljnjem besedilu: izvajalec javne službe) na celotnem območju Občine Cankova v obsegu in pod pogoji določenimi s tem odlokom.
III. VRSTA IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE TER NJIHOVA PROSTORSKA RAZPOREDITEV
9. člen
(vrsta in obseg storitev javne službe)
(1) Javna služba po tem odloku obsega storitve zbiranja, obdelave in prevoza komunalnih odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo izvajalcu javne službe, in sicer:
1. storitve prevzemanja komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih, zbiralnicah in zbirnih centrih, vključno s prevozom komunalnih odpadkov do zbirnega centra;
2. storitve predhodnega skladiščenja komunalnih odpadkov zaradi oddaje odpadkov v nadaljnjo obdelavo ali za odlaganje, vključno s prevozom preostankov odpadkov po obdelavi iz prejšnje alineje na regijsko odlagališče za nenevarne odpadke.
(2) Storitve iz prejšnjega odstavka so v okviru opravljanja javne službe kot javne dobrine zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji.
10. člen
(uporabniki storitev javne službe)
(1) Uporaba storitev iz prejšnjega člena je obvezna za vse uporabnike storitev javne službe.
(2) Uporabnik storitev javne službe je vsak imetnik komunalnih odpadkov, ki ima ne glede na pravni temelj:
1. pravico do uporabe stavbe ali dela stavbe, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb;
2. pravico do uporabe objekta ali dela objekta, v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost;
3. pravico do upravljanja objekta v javni rabi, ki povzroča nastajanje komunalnih odpadkov.
(3) Kot dokazilo, da ima imetnik odpadkov pravico do uporabe stavbe ali objekta, se šteje zlasti dokazilo o lastništvu, najemna in podnajemna pogodba ali pisno soglasje lastnika oziroma upravljavca stavbe ali objekta. Imetnik odpadkov je dolžan obvestiti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa uporabnika iz prejšnjega odstavka v roku 15 dni od izpolnitve predpisanih pogojev.
(4) Če je imetnikov pravice do uporabe nepremičnin iz drugega odstavka tega člena več, imajo skupaj nerazdelne pravice in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
(5) Če v skladu s prejšnjimi odstavki ni mogoče določiti uporabnika storitev javne službe, je uporabnik storitev javne službe lastnik stavbe ali dela stavbe oziroma objekta ali dela objekta, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb oziroma v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost ali objekta v javni rabi, ki povzroča nastajanje odpadkov.
(6) Imetniki odpadkov, ki na podlagi prejšnjih odstavkov izpolnjujejo pogoje za pridobitev statusa uporabnika glede več nepremičnin na območju občine, so za vsako nepremičnino posebej dolžni uporabljati storitve javne službe po tem odloku.
(7) Uporabniki iz prejšnjih odstavkov so prosti obveznosti po tem odloku, če izvajalcu javne službe izkažejo, da stavba ali objekt oziroma del stavbe ali objekta ni v uporabi neprekinjeno že najmanj tri mesece.
Prevzemanje komunalnih odpadkov
11. člen
(ločeno zbiranje komunalnih odpadkov)
(1) Izvajalec javne službe je dolžan zagotoviti, da se v okviru javne službe ločeno zbirajo in prevzemajo ločene frakcije komunalnih odpadkov.
(2) Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da se nevarne frakcije zbirajo ločeno od drugih ločeno zbranih frakcij komunalnih odpadkov.
(3) Ostanki komunalnih odpadkov, ki se ne zbirajo ločeno na podlagi prejšnjih odstavkov, se zbirajo kot mešani komunalni odpadki.
(4) Imetniki odpadkov prepuščajo komunalne odpadke izvajalcu javne službe z odlaganjem v tipizirane in označene zabojnike in/ali vrečke, postavljene na prevzemnih mestih, zbiralnicah in zbirnih centrih pod pogoji in na način, ki so določeni s tem odlokom.
12. člen
(prevzemanje ločeno zbranih frakcij)
(1) Storitve prevzemanja ločenih frakcij obsegajo:
1. redno prevzemanje ločenih frakcij v zbiralnicah ločenih frakcij,
2. redno prevzemanje ločenih frakcij v zbirnih centrih,
3. redno prevzemanje kosovnih odpadkov v zbirnih centrih in
4. občasno prevzemanje kosovnih odpadkov na prevzemnih mestih kosovnih odpadkov.
(2) Storitve prevzemanja nevarnih frakcij obsegajo:
– redno prevzemanje nevarnih frakcij, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov oddajajo v zbirnem centru ali premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij.
(3) Podrobneje se obseg in vsebina storitev ter način ločenega zbiranja odpadkov iz prvega in drugega odstavka tega člena določi z letnim programom ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami, ki mora vsebovati:
– podatke o naseljih in številu prebivalcev, ki se jim zagotavlja prevzemanje komunalnih odpadkov;
– podatke o številu in lokacijah prevzemnih mest ter velikosti zabojnikov in številu prevzemov komunalnih odpadkov;
– podatke o načrtovani letni količini zbranih komunalnih odpadkov po posameznih naseljih;
– časovno razporeditev prevzemanja komunalnih odpadkov, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo v zabojnikih na prevzemnih mestih;
– časovno razporeditev prevzemanja komunalnih odpadkov, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo v vrečkah;
– naselja, kjer se komunalni odpadki prepuščajo samo v namenskih tipiziranih vrečkah;
– način prodaje vrečk uporabnikom storitev javne službe;
– število zabojnikov in vrečk, ki jih bo nabavil izvajalec v letu programa;
– način naročanja pranja zabojnikov;
– podatke o izločanju ločenih frakcij z razvrščanjem komunalnih odpadkov;
– opis zabojnikov in vozil za prevzemanje komunalnih odpadkov, ki jih bo izvajalec javne službe nabavil v letu programa;
– način obveščanja uporabnikov storitev javne službe.
(4) Program za vsako leto izdela izvajalec javne službe in ga posreduje občini v potrditev najpozneje do 31. 3. tekočega leta.
13. člen
(zbiralnice ločenih frakcij)
Izvajalec javne službe mora za prevzemanje ločenih frakcij zagotoviti zbiralnice ločenih frakcij, ki morajo biti opremljene s tipiziranimi zabojniki za prevzemanje ločenih frakcij komunalnih odpadkov iz prvega odstavka 11. člena tega odloka.
14. člen
(zbiralnice nevarnih frakcij)
Izvajalec javne službe mora za prevzemanje nevarnih frakcij zagotoviti zbiralnice nevarnih frakcij, ki morajo biti opremljene s tipiziranimi in označenimi zabojniki za prevzemanje nevarnih frakcij komunalnih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja prevzemanje nevarnih frakcij.
15. člen
(urejanje in vzdrževanje zbiralnic)
(1) Zbiralnice se uredijo na javnih površinah lokalnega pomena, ki so dostopne za transportna vozila, če se s tem ne ogroža njihova splošna raba. Kadar bi bila lahko zaradi ureditve zbiralnice ogrožena splošna raba javne površine, občina zagotovi drugo primerno javno površino.
(2) Izvajalec javne službe opremi zbiralnico z zabojniki za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov. Tipi in oznake zabojnikov za posamezne ločene frakcije ter označbe zbiralnic se določijo s tehničnim pravilnikom.
(3) Izvajalec javne službe mora zbiralnice vzdrževati tako, da:
– povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbiralnici zbirajo,
– se ločene frakcije prepuščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
– na kraju zbiralnice ne prihaja do onesnaževanja okolja in
– lahko ločene frakcije prepuščajo vsi povzročitelji komunalnih odpadkov ne glede na njihovo prebivališče v občini.
(4) V zbiralnici nevarnih frakcij mora nevarne frakcije, ki jih oddajajo povzročitelji komunalnih odpadkov, prevzemati za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje teh frakcij usposobljena oseba.
(5) Izvajalec javne službe mora prepuščene ločene frakcije v zbiralnicah redno prevzemati in jih v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje odpremljati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča prašenja in povzroča čim manj hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
16. člen
(prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov)
(1) Prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov se opravlja na prevzemnih mestih, kjer so uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti te odpadke izvajalcu javne službe v tipiziranih zabojnikih s prostornino 120 l, 240 l, 1.100 l in/ali namenskih tipiziranih vrečkah.
(2) Druge netipizirane vrečke za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov, ki jih določa tehnični pravilnik, se lahko uporabijo samo, če iz objektivno opravičljivih razlogov (na primer nedostopnosti zaradi vremenskih razmer in stanja na cestah ni mogoče uporabljati zabojnika iz prejšnjega odstavka). V teh primerih morajo uporabniki do prevzema hraniti odpadke pri sebi.
(3) Izvajalec javne službe ne sme prevzemati od uporabnikov mešanih komunalnih odpadkov, če je v njih tudi odpadna embalaža, ki ni in ki je komunalni odpadek, in biološko razgradljive snovi (odpadni papir, lepenka in tekstil; odpadki iz zelene biomase in naravnega lesa, ki nastanejo kot odpadki z vrtov in iz parkov in kot odpadki pri predelavi rastlin, ki niso namenjene prehrani; odpadna hrana in organski odpadki, ki nastanejo pri proizvodnji ali pripravi hrane, to so predvsem kuhinjski odpadki iz gospodinjstev, menz in restavracij, biološko razgradljivi odpadki, ki nastajajo pri pripravi hrane rastlinskega izvora in biološko razgradljivi odpadki, ki nastanejo pri pripravi in predelavi mesa, rib in drugih živil živalskega izvora; odpadki pri obdelavi in predelavi lesa in drugi odpadki iz lesa, lubja, plute in slame).
17. člen
(velikost in število obveznih zabojnikov za odpadke)
(1) Velikost in število obveznih zabojnikov za posamezne uporabnike odpadkov določi izvajalec javne službe. Glede na pogostnost prevzemanja odpadkov iz tretjega odstavka prejšnjega člena se število obveznih zabojnikov in njihovo velikost določi z upoštevanjem predvidene najmanjše količine prepuščenih odpadkov in števila povzročiteljev odpadkov v gospodinjstvu skladno z merili, določenimi s tehničnim pravilnikom.
(2) Uporabniki so dolžni na svoje stroške povrniti škodo za poškodovane zabojnike po lastni krivdi oziroma kupiti nove in nositi stroške nakupa. Uporabniki so dolžni na svoje stroške zagotoviti tipizirane vrečke za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov in ločenih frakcij.
(3) Če količina prepuščenih odpadkov redno presega prostornino zabojnikov za odpadke, lahko pri izvajalcu javne službe uporabniki 1x mesečno prevzamejo večjega in/ali dodatnega.
(4) Za novega uporabnika zabojnike zagotavlja izvajalec javne službe in so njegova last, uporabniki pa plačujejo mesečno nadomestilo za uporabo teh zabojnikov v okviru cene ravnanja z odpadki.
18. člen
(prevzemna mesta)
(1) Prevzemna mesta se praviloma določijo na javnih površinah, če se s tem ne ogroža njihova splošna raba. Če prevzemnega mesta ni mogoče določiti na javni površini, se prevzemno mesto lahko določi tudi na zasebnem zemljišču uporabnika ob njegovem predhodnem pisnem soglasju, ki ga pridobijo pristojne službe občine.
(2) Prevzemno mesto za odpadke mora biti dostopno vozilom za neoviran prevzem odpadkov, urejeno na prostem in je lahko istočasno tudi mesto praznjenja zabojnikov v vozilo oziroma sme biti oddaljeno največ 5 metrov od roba prometne poti vozila za odvoz odpadkov.
(3) Prevzemno mesto določi uporabnik v soglasju z izvajalcem javne službe. Če do soglasja ne pride, določi prevzemno mesto na predlog katere koli stranke pristojni organ občine.
(4) Med prevzemnim mestom in mestom praznjenja zabojnikov ne sme biti stopnic ali drugih ovir.
19. člen
(dostop do prevzemnih mest)
(1) Izvajalec javne službe je dolžan prevzeti odpadke na prevzemnih mestih, če je možen dostop do teh mest.
(2) Najmanjša širina dovozne poti za specialno vozilo do prevzemnega mesta odpadkov in za prevoz odpadkov mora biti 3 m, svetla višina pa 4 m.
(3) Slepa cesta, ob robu katere so prevzemna mesta za odpadke, mora imeti zaključek z obračališčem. Obračališče mora biti izvedeno v obliki črke »T« z najmanjšim zunanjim radiem 12 m ter najmanjšim notranjim radiem 6,5 m. Obračališče je lahko urejeno tudi na drug način, če vozila na njem obračajo enako učinkovito, kot to zagotavlja obračališče iz prejšnjega stavka.
(4) Notranji najmanjši radij dovozne poti do prevzemnega mesta za odpadke v križišču ali krivini mora biti 6,5 m, razen pri dvosmernih lokalnih cestah, kjer je lahko najmanjši radij 3 m in je zagotovljena preglednost križišča.
20. člen
(zbirna mesta)
(1) V času do predvidenega prevzema mešanih komunalnih odpadkov se odpadki zbirajo v zabojnikih, ki so nameščeni na zasebnem površinah ali v zasebnih prostorih pri uporabnikih (zbirna mesta). Uporabniki morajo zagotoviti, da se odpadki zbirajo na način, ki ne povzroča emisije vonjav in onesnaževanja okolice.
(2) Uporabnik mora pred predvidenim časom (najpozneje do 6.00 ure zjutraj na dan odvoza) prevzemanja mešanih komunalnih odpadkov in ločenih frakcij zagotoviti, da se zabojnik prestavi z zbirnega mesta na prevzemno mesto, po prevzemu odpadkov pa prazne zabojnike takoj vrne na zbirno mesto.
(3) Povzročitelji mešanih komunalnih odpadkov in ločenih frakcij morajo zagotoviti, da so pokrovi zabojnikov popolnoma zaprti in namenske tipizirane vrečke za zbiranje odpadkov zvezane, ne glede na to, ali se nahajajo na zbirnem ali prevzemnem mestu.
(4) Povzročitelji mešanih komunalnih odpadkov in ločenih frakcij ne smejo odlagati mešanih komunalnih odpadkov, ločenih frakcij, nevarnih frakcij in kosovnih odpadkov ob in/ali na zabojnike ali jih prepuščati v vrečkah, ki niso namenjene prepuščanju teh odpadkov.
(5) Lastniki, uporabniki ali upravljavci objektov, kjer nastajajo mešani komunalni odpadki in ločene frakcije, morajo izvajalcu javne službe vedno zagotoviti prost dostop do prevzemnega mesta na dan odvoza (npr. tudi v zimskem času, v času popravil, gradbenih del itd.).
(6) Če s tem soglaša izvajalec javne službe, so lahko prevzemna mesta hkrati tudi zbirna mesta.
21. člen
(načrtovanje zbirnega in prevzemnega mesta)
(1) V občinskih prostorskih aktih in občinskem podrobnem prostorskem načrtu (OPPN) ter pri izdaji smernic in mnenj k OPN in OPPN je potrebno pri načrtovanju zbirnega in prevzemnega mesta upoštevati pogoje tega odloka.
(2) Na zahtevo upravnega organa poda mnenje glede načrtovanega zbiranja odpadkov v prostorski ali projektni dokumentaciji pristojni organ občine, s tem da le-ta predhodno pridobi mnenje izvajalca.
22. člen
(zbirni center)
(1) V zbirnem centru izvajalec javne službe v okviru obratovalnega časa zagotavlja ločeno zbiranje v zabojnikih za naslednje frakcije:
– papir in lepenka vseh vrst in velikosti, vključno z odpadno embalažo iz papirja in lepenke,
– stekla vseh velikosti in oblik, vključno z odpadno embalažo iz stekla,
– plastike, vključno z odpadno embalažo iz plastike ali sestavljenih materialov,
– odpadkov iz kovin, vključno z odpadno embalažo iz kovin,
– les, vključno z odpadno embalažo iz lesa,
– oblačila,
– tekstil,
– jedilno olje in maščobe,
– barve, črnila, lepil in smol, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
– detergenti, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
– baterije in akumulatorje, ki niso razvrščene v skupine 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov, določenem v predpisu o ravnanju z odpadki,
– električne in elektronske opreme, ki ne vsebujejo nevarnih snovi in
– kosovne odpadke.
(2) Zbirni centri so prostorsko razporejeni na način, kot določa predpis.
(3) V zbirnem centru lahko prepustijo odpadke vsi, ki imajo status uporabnika skladno z 10. členom tega odloka.
23. člen
(ureditev in vzdrževanje zbirnega centra)
(1) Izvajalec javne službe mora zbirni center urediti in vzdrževati tako, da:
– povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbirnem centru zbirajo,
– se ločeno zbrane frakcije v zbirnem centru oddajajo, razvrščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi, in
– na kraju zbirnega centra in v njegovi okolici ne prihaja do onesnaževanja okolja.
(2) Izvajalec javne službe mora zagotavljati reden prevzem v zbirnem centru zbranih frakcij in jih v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje odpremljati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča prašenja in povzroča čim manj hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
24. člen
(prevzemanje kosovnih odpadkov)
(1) V okviru javne službe mora biti v vsakem naselju ne glede na število prebivalcev najmanj enkrat v koledarskem letu zagotovljeno prevzemanje kosovnih odpadkov na prevzemnih mestih kosovnih odpadkov, ki jih določi izvajalec javne službe v obvestilu iz tretjega odstavka tega člena.
(2) V okviru prevzema kosovnih odpadkov iz prejšnjega odstavka mora biti zagotovljeno tudi prevzemanje električne in elektronske opreme, ki se uporablja v gospodinjstvu.
(3) Izvajalec javne službe mora povzročitelje komunalnih odpadkov najmanj štirinajst dni pred prevzemom iz prejšnjih odstavkov obvestiti o času in načinu prevzema z naznanilom, objavljenim na krajevno običajen način.
(4) Imetniki kosovnih odpadkov morajo preden prepustijo te odpadke izvajalcu javne službe zagotoviti, da se kosovni odpadek večjih dimenzij razstavi na več kosov tako, da posamezni kos odpadka vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov.
25. člen
(javne prireditve)
(1) Za čas trajanja javne prireditve na prostem, na kateri se pričakuje več kot 100 udeležencev, mora organizator na kraju prireditve zagotoviti zabojnike in/ali namenske tipizirane vrečke za ločeno zbiranje ločenih frakcij iz prvega odstavka 11. člena tega odloka ter ločeno zbiranje mešanih komunalnih odpadkov. Podrobneje dogovorita vrsto in obseg storitve javne službe organizator prireditve in izvajalec javne službe s pisnim dogovorom.
(2) Organizatorji so dolžni obvestiti izvajalca javne službe o nameravani prireditvi najmanj 15 delovnih dni pred datumom izvedbe prireditve.
(3) Najkasneje 24 ur po končani prireditvi morajo organizatorji javne prireditve na svoj stroške prireditveni prostor očistiti in zagotoviti, da izvajalec proti plačilu prevzame zbrane odpadke.
26. člen
(ukrepanje v primeru nepravilno odloženih odpadkov)
(1) Če so na zemljišču v lasti občine ali države nezakonito odloženi komunalni odpadki, odredi občinska inšpekcija izvajalcu javne službe njihovo odstranitev, ta pa jih mora odstraniti v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
(2) Če so na zemljišču v lasti občine ali države nezakonito odloženi odpadki, ki niso odpadki iz prejšnjega odstavka, odredi občinska inšpekcija izvajalcu javne službe njihovo odstranitev, ta pa jih mora odstraniti v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
(3) Stroške odstranitve odpadkov iz prejšnjih odstavkov nosi lastnik zemljišča, v primeru, da izvaja posest druga oseba, pa oseba, ki izvaja posest.
(4) Če policija ali inšpekcija odkrije povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov, ima občina pravico in dolžnost od njega izterjati vračilo stroškov iz prejšnjega odstavka.
(5) Če so odpadki nezakonito odloženi na zemljišču v lasti osebe zasebnega prava, odredi odstranitev komunalnih odpadkov občinska inšpekcija lastniku ali drugemu posestniku zemljišča. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE
27. člen
(pogoji obratovanja – izvajalec)
(1) Za nemoteno izvajanje javne službe mora izvajalec zagotoviti tudi:
– oddajo in prepuščanje odpadkov v obdelavo, v skladu s predpisi,
– vzdrževanje objektov in naprav ter opreme za izvajanje javne službe,
– redno higiensko vzdrževanje opreme iz prejšnje alineje, vključno z rednim pranjem zabojnikov proti plačilu naročnika storitve,
– vodenje evidenc in katastrov v zvezi z javno službo,
– izdelavo letnih in dolgoročnih programov ravnanja z odpadki,
– zagotavljanje podatkov, poročanje pristojnim službam ter objavljanje podatkov,
– poročanje občini o izvajanju javne službe,
– redno in pravočasno obveščanje uporabnikov storitev o posameznih aktivnostih izvajanja javne službe,
– oblikovanje predlogov cen oziroma spremembe tarifnih postavk,
– obračun storitev javne službe njihovim uporabnikom,
– obveščanje pristojnih organov o kršitvah uporabe storitev javne službe in
– omogočati nemoten nadzor nad izvajanjem javne službe.
(2) Storitve javne službe se morajo opravljati na način, da ni ogroženo človekovo zdravje in brez uporabe postopkov in metod, ki bi čezmerno obremenjevali okolje, zlasti pa povzročili:
– čezmerno obremenitev voda, zraka, tal,
– čezmerno obremenjevanje s hrupom ali vonjavami,
– bistveno poslabšanje življenjskih pogojev živali in rastlin ali
– škodljive vplive na krajino ali območja, zavarovana po predpisih o varstvu narave in predpisih o varstvu kulturne dediščine.
28. člen
(pogoji obratovanja – občina)
Za zagotavljanje javne službe mora občina zagotoviti:
– izvajanje javne službe v skladu s predpisi,
– cene storitev, ki bodo zagotavljale ob normalnem poslovanju ustrezen obseg in kvaliteto storitev javne službe,
– sankcioniranje povzročiteljev odpadkov, ki ne uporabljajo storitve javne službe in uporabnike storitev, ki ravnajo v nasprotju s predpisi in navodili izvajalca,
– prostor za postavitev zbiralnic ločenih frakcij in prostor za prevzemanje nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij,
– prostor za zbirni center,
– prostor za odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje odpadkov in
– nadzor nad izvajanjem javne službe.
29. člen
(izvajanje javne službe ob nepredvidljivih okoliščinah)
(1) Izvajalec javne službe mora opravljati javno službo tudi v nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile, in sicer v obsegu in na način, kot se to določi s pogodbo o opravljanju javne službe ali tehničnim pravilnikom. V primeru višje sile ima izvajalec ob dokazanih razlogih pravico zahtevati od občine, povračilo stroškov, ki so nastali pri opravljanju javne službe ob nepredvidljivih okoliščinah, kolikor povračila teh stroškov ne more doseči za naslova zavarovanja civilne odgovornosti.
(2) Ob nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata izvajalec javne službe in občina medsebojno pisno obveščati in dogovarjati o opravljanju javne službe.
30. člen
(register prevzemnih mest)
(1) Izvajalec javne službe mora voditi register prevzemnih mest z naslednjimi podatki:
– lokacija prevzemnega mesta za mešane komunalne odpadke in ločene frakcije (naselje, ulica in hišna številka stavbe),
– način prepuščanja komunalnih odpadkov in ločenih frakcij (v zabojniku ali namenskih tipiziranih vrečkah).
(2) V registru prevzemnih mest se vodijo tudi naslednji podatki, ki so potrebni za določitev cene in obračun storitev javne službe:
– ime in prebivališče (naslov) uporabnikov oziroma sedež javne organizacije,
– število članov posameznega gospodinjstva v večstanovanjski stavbi oziroma stanovanjsko poslovni stavbi,
– število odvozov ter velikost, število in vrsta zabojnikov po posameznem uporabniku,
– količina prevzetih mešanih komunalnih odpadkov po posameznem uporabniku,
– podatki o plačniku.
(3) Podatki za posamezno stavbo se v registru lahko spremenijo na osnovi pisnega sporočila ali osebnega obiska pri izvajalcu javne službe. Sprememba se lahko nanaša na ime, naslov, velikost, število in vrsto zabojnika, kar plačnik storitve potrdi z osebnim podpisom. Izvajalec ob vsaki spremembi podatkov v registru uskladi prevzemanje komunalnih odpadkov in obračun storitev javne službe s spremembami, najpozneje 30 dni po vpisu spremembe v register. V primeru zamenjave zabojnikov lahko izvajalec v primeru njihovega trenutnega pomanjkanja opravi zamenjavo naknadno, če ustrezni zabojniki trenutno niso na voljo.
31. člen
(javna obvestila)
(1) Izvajalec javne službe mora povzročitelje komunalnih odpadkov na območju, za katerega uredi zbiralnico ločenih frakcij ali zbiralnico nevarnih frakcij ali zbirni center, z javnim naznanilom na krajevno običajen način obvestiti o:
– lokaciji zbiralnice ali zbirnega centra;
– času obratovanja zbiralnice nevarnih frakcij ali zbirnega centra;
– ločenih ali nevarnih frakcijah, ki se prepuščajo;
– načinu prepuščanja ali oddajanja ločeno zbranih frakcij;
– načinu predvidene predelave ali oddajanja ločeno zbranih frakcij;
– drugih pogojih za prevzem ločenih frakcij.
(2) Izvajalec javne službe mora povzročitelje kuhinjskih odpadkov na območju, za katerega uredi prevzemanje kuhinjskih odpadkov, z javnim naznanilom na krajevno običajen način obvestiti o:
– območju in načinu prepuščanja kuhinjskih odpadkov;
– drugih pogojih za prepuščanje kuhinjskih odpadkov;
– pogojih, pod katerimi se zbrani kuhinjski odpadki oddajajo v predelavo, obveščanje pa ponoviti vsakih šest mesecev.
32. člen
(redno obveščanje)
(1) Izvajalec javne službe je dolžan na krajevno običajne načine redno obveščati in na druge načine seznanjati uporabnike, da naj:
– izločijo iz komunalnih odpadkov čim več ločenih frakcij in jih prepuščajo v zbiralnicah ločenih frakcij ali zbirnih centrih,
– izločijo iz komunalnih odpadkov nevarne frakcije in jih oddajajo v zbiralnicah ali premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij,
– prepuščajo ločene frakcije, ki so onesnažene z nevarnimi snovmi ali v katerih so zmešani nevarni odpadki, kot nevarne frakcije,
– hranijo ločene in nevarne frakcije varno in neškodljivo za okolje, dokler jih ne prepustijo ali oddajo izvajalcu javne službe,
– ne mešajo ločenih ali nevarnih frakcij z drugimi komunalnimi odpadki tako, da jih ni možno izločati pri razvrščanju komunalnih odpadkov v sortirnici,
– prepuščajo odpadna zdravila, odpadna olja ali druge ločene ali nevarne frakcije, za katere je zbiranje s predpisom urejeno na poseben način, tako kot je predpisano,
– prepuščajo kosovne odpadke in opremo, ki se uporablja v gospodinjstvih, na prevzemnih mestih ali v zbirnih centrih in
– razstavijo kosovni odpadek večjih dimenzij tako, da posamezni kos vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov.
(2) Izvajalec javne službe mora povzročitelje kuhinjskih odpadkov z javnim naznanilom na krajevno običajen način redno obveščati o:
– prepovedi mešanja kuhinjskih odpadkov z drugimi komunalnimi odpadki, vključno z zelenim vrtnim odpadom;
– izločanju vseh kuhinjskih odpadkov iz komunalnih odpadkov in njihovem obveznem prepuščanju izvajalcu javne službe kot ločeno zbrano frakcijo ali o možnosti lastne predelave v kompost v hišnih kompostnikih;
– varni in za okolje neškodljivi hrambi kuhinjskih odpadkov pred prepustitvijo izvajalcu javne službe.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE
33. člen
(pravice uporabnikov)
(1) Uporabniki imajo pravico:
– do trajnega, nemotenega in kvalitetnega zagotavljanja storitev javne službe, ki je enako dostopna vsem uporabnikom na območju celotne občine,
– do uskladitve velikosti ali števila ali vrste zabojnikov, vendar ne več kot enkrat mesečno.
(2) Izvajalec javne službe odobri zmanjšanje velikosti in/ali števila zabojnikov za odpadke na podlagi zahteve uporabnika iz 2. alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da:
– prostornina obstoječega zabojnika ni manjša od prostornine najmanjše količine komunalnih odpadkov, določene na podlagi tehničnega pravilnika oziroma če število zabojnikov ni manjše od števila zabojnikov, določenega na podlagi istega pravilnika,
– ugotovi, da so se v obdobju zadnjih šestih mesecih komunalni odpadki prepuščali na prevzemnem mestu te stavbe v zaprtih in ne popolnoma polnih zabojnikih,
– je stavba le v začasni uporabi.
34. člen
(obveznosti uporabnikov)
Uporabniki imajo obveznost:
– obvestiti izvajalca javne službe pisno ali z osebnim obiskom o spremembah, ki vplivajo na obračun cene storitev javne službe, najkasneje v 15 dneh po nastanku spremembe;
– redno prepuščati komunalne odpadke in jih ločevati skladno z zagotovljenimi storitvami javne službe;
– zagotoviti, da so zabojniki na dan prevzema nameščeni do 6. ure zjutraj na prevzemnem mestu;
– zagotoviti, da so pokrovi zabojnikov na prevzemnih mestih popolnoma zaprti in namenske tipizirane vrečke za zbiranje odpadkov zvezane;
– vzdrževati čistočo na prevzemnih mestih, razen kadar izvajalec javne službe onesnaži prevzemno mesto;
– zagotoviti izvajalcu javne službe neoviran, prost dostop do prevzemnega mesta;
– povrniti škodo oziroma kupiti nov zabojnik izvajalcu javne službe, če ga v času uporabe uničijo;
– skleniti pogodbe z izvajalcem javne službe.
35. člen
(prepovedi)
Imetnikom odpadkov je prepovedano:
– prepuščati odpadke v zabojnikih za ločeno zbiranje frakcij, ki niso namenjene tem odpadkom;
– mešati nevarne frakcije z ločenimi frakcijami ali komunalnimi odpadki ali mešati posamezne nevarne frakcije med seboj;
– prepuščati odpadne prenosne baterije in akumulatorje kot mešani komunalni odpadek;
– prepuščati odpadno električno in elektronsko opremo kot mešani komunalni odpadek;
– sežigati in/ali odlagati odpadke v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov;
– nameščati zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta;
– odlagati odpadke ob ali na zabojnikih;
– prepuščati odpadke v vrečkah, ki niso namenjene prepuščanju komunalnih odpadkov;
– brskanje po zabojnikih in razmetavanje odpadkov;
– pisati na zabojnike in lepiti nanje plakate.
VI. VIRI FINANCIRANJA JAVNE SLUŽBE
36. člen
(viri financiranja storitev javne službe)
Viri financiranja storitev javne službe so:
– plačila uporabnikov za storitev javne službe po veljavnih cenah storitev javne službe,
– drugi viri, določeni s predpisom lokalne skupnosti ali zakonom oziroma na njegovi podlagi sprejetem predpisu.
37. člen
(viri financiranja javne infrastrukture)
Viri financiranja infrastrukture so sredstva:
– iz proračuna občine,
– iz sredstev razvojnih skladov,
– iz dotacij, donacij in subvencij,
– iz taks, okoljskih dajatev in drugih virov, določenih s predpisom lokalne skupnosti ali zakonom oziroma na njegovi podlagi sprejetem predpisu.
38. člen
(oblikovanje cen)
(1) Izvajalec javne službe oblikuje cene storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki v skladu z veljavnimi predpisi za oblikovanje cen storitev obveznih lokalnih javnih služb ter tarifnim pravilnikom o obračunavanju cen gospodarskih javnih služb ravnanja z odpadki.
(2) Obseg storitev, ki oblikujejo ceno storitev izvajanje javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki, se podrobneje določi s tehničnim pravilnikom in tarifnim pravilnikom o obračunavanju cen gospodarskih javnih služb ravnanja z odpadki.
VII. VRSTE OBJEKTOV IN OPREME POTREBNIH ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
39. člen
(infrastruktura lokalnega pomena v lasti občine)
Gospodarska javna infrastruktura lokalnega pomena, ki je potrebna za izvajanje javne službe, v lasti občine je.
– zemljišča in objekti zbiralnic;
– zemljišča in objekti zbirnih centrov;
– zemljišča in objekti prevzemnih mest na javnih površinah;
– zemljišča in objekti za obdelavo odpadkov;
– drugo, ki je potrebno za izvajanje javne službe.
40. člen
(oprema izvajalca javne službe)
Oprema, ki je potrebna za izvajanje javne službe, v lasti izvajalca je:
– vozila za prevoz vseh vrst odpadkov,
– delovni stroji,
– premične zbiralnice nevarnih frakcij,
– zabojniki za prepuščanje ločenih frakcij v zbiralnicah,
– oprema za občasno prevzemanje kosovnih odpadkov,
– vozila in naprave za pranje in vzdrževanje zabojnikov,
– druga oprema, ki je potrebna za izvajanje javne službe.
VIII. NADZOR
41. člen
(nadzorni organ)
(1) Nadzor nad izvajanjem javne službe opravlja organ občinske uprave, pristojne za gospodarske javne službe ali pristojne inšpekcijske službe.
(2) Pristojni občinski inšpekcijski organ ima pravico kadarkoli v pogledati v evidence, ki jih je dolžan voditi izvajalec javne službe, pri čemer je dolžan spoštovati določila zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
IX. KAZENSKE DOLOČBE
42. člen
(prekrški izvajalca javne službe)
(1) Z globo 5.000 evrov se kaznuje za prekršek izvajalec javne službe, če:
– ne pripravi letnega programa ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami z vsebino in v roku, kot je to določeno v tretjem odstavku 12. člena tega odloka;
– ne zagotovi izvajanje javne službe po vrsti in obsegu storitev, kot je to določeno v 9. do 26. členu tega odloka;
– ne vodi registra prevzemnih mest na način, kot je to določeno v 30. členu tega odloka;
– ne obvešča uporabnikov na način, kot je to določeno v 31. in 32. členu tega odloka;
– pri zaračunavanju opravljenih storitev javne službe ne upošteva cen storitev, ki jih določi občinski svet skladno z 38. členom tega odloka.
(2) Z globo 1.500 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe.
43. člen
(prekrški uporabnikov – pravne osebe)
(1) Z globo 5.000 evrov se kaznuje za prekršek uporabnik – pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja svojo dejavnost, če:
– v roku ne obvesti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa uporabnika (tretji odstavek 10. člena);
– na zahtevo izvajalca javne službe ne nabavi ali vzdržuje zabojnika (drugi odstavek 17. člena);
– ne zagotovi neoviranega prostega dostopa izvajalcu javne službe do prevzemnega mesta (šesta alinea 34. člena);
– ne odstrani praznega zabojnika iz prevzemnega mesta po prevzemu odpadkov (drugi odstavek 20. člena);
– ne zagotovi zbiranja odpadkov na zbirnem mestu tako, da se prepreči nastanek emisij vonjav in onesnaženje okolice (prvi odstavek 20. člena);
– v roku ne obvesti izvajalca javne službe o spremembah, ki vplivajo na obračun storitev javne službe (prva alinea 34. člena).
(2) Z globo 1.500 evrov se za prekršek iz tretjega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika.
44. člen
(prekrški uporabnikov – fizične osebe)
Z globo 400 evrov se za prekršek kaznuje uporabnik – fizična oseba, če:
– v roku ne obvesti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa uporabnika (tretji odstavek 10. člena);
– na zahtevo izvajalca javne službe ne nabavi ali vzdržuje zabojnika (drugi odstavek 17. člena);
– ne zagotovi neoviranega prostega dostopa izvajalcu javne službe do prevzemnega mesta (šesta alinea 34. člena);
– ne odstrani praznega zabojnika iz prevzemnega mesta po prevzemu odpadkov (drugi odstavek 20. člena);
– ne zagotovi zbiranja odpadkov na zbirnem mestu tako, da se prepreči nastanek emisij vonjav in onesnaženje okolice (prvi odstavek 20. člena);
– v roku ne obvesti izvajalca javne službe o spremembah, ki vplivajo na obračun storitev javne službe (prva alinea 34. člena);
– ne oddaja komunalnih odpadkov ločeno (prvi odstavek 11. člena);
– meša komunalne odpadke med seboj (tretji odstavek 16. člena).
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
45. člen
(tehnični pravilnik)
(1) Izvajalec javne službe, v roku treh mesecev od veljavnosti tega odloka, pripravi tehnični pravilnik, s katerim določi podrobnejša navodila in tehnične normative z namenom, da se poenoti izvedba in doseže zanesljivo delovanje.
Z njim se uredi zlasti:
– opredelitev tehnologije ravnanja z odpadki;
– tehnologijo, pogoje in način ločenega zbiranja odpadkov;
– tipizacijo predpisanih zabojnikov za odpadke, vključno z merili za določanje izhodiščne prostornine zabojnikov za posamezne kategorije uporabnikov;
– tipizacijo namenskih predpisanih vrečk za odpadke in pogoje njihove uporabe;
– minimalne standarde za določitev prevzemnih mest in zbiralnic;
– podrobnejše pogoje prepuščanja komunalnih odpadkov v zbirnih centrih;
– podrobnejšo vsebino katastra zbirnih in prevzemnih mest, zbiralnic in zbirnih centrov;
– druge pogoje glede minimalnih oskrbovalnih standardov, ki so potrebni za ravnanje z odpadki skladno s predpisi in nemoteno opravljanje javne službe.
(2) Tehnični pravilnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
46. člen
(tarifni pravilnik)
Obračunavanje storitev javne službe ravnaje s komunalnimi odpadki se uredi s tarifnim pravilnikom o obračunavanju cen gospodarskih javnih služb ravnanja z odpadki, ki ga sprejme občina.
47. člen
(letno poročilo)
Izvajalec javne službe vsako leto do 31. marca tekočega leta izdela letno poročilo o izvajanju javne službe za preteklo leto in ga prav tako posreduje v potrditev pristojnemu organu občine.
48. člen
(veljavnost obstoječe pogodbe)
Do podelitve koncesije o načinu opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki, ki jo občina podeli koncesionarju, velja Pogodba o opravljanju gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova z dne 2. 3. 2007, sklenjena s podjetjem Saubermacher-Komunala Murska Sobota d.o.o.
49. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega odloka se preneha uporabljati Odlok o načinu opravljanja gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Cankova (Uradni list RS, št. 12/07).
50. člen
(veljavnost odloka)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-17/2010
Cankova, dne 23. marca 2010
Župan
Občine Cankova
Drago Vogrinčič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti