Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 - ZJU, 127/06 - ZJZP, 14/07 - ZSPDPO, 109/08 in 49/09) in 16. člena Statuta Občine Črna na Koroškem (Uradni list RS, št. 10/06) je Občinski svet Občine Črna na Koroškem na 19. redni seji dne 6. 5. 2010 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črna na Koroškem za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Črna na Koroškem za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
---------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v eurih
---------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun
leta 2010
---------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 6.476.829
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.530.360
70 DAVČNI PRIHODKI 2.755.108
700 Davki na dohodek in dobiček 2.376.491
703 Davki na premoženje 241.807
704 Domači davki na blago in storitve 136.810
71 NEDAVČNI PRIHODKI 775.252
710 Udeležba na dobičku in dohodki od 205.196
premoženja
711 Takse in pristojbine 951
712 Globe in denarne kazni 1.000
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 353.791
714 Drugi nedavčni prihodki 214.314
72 KAPITALSKI PRIHODKI 541.297
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 117.353
722 Prihodki od prodaje zemljišč in 423.944
neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73 PREJETE DONACIJE 55.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 55.000
74 TRANSFERNI PRIHODKI 2.350.172
740 Transferni prihodki iz drugih 1.981.107
javnofinančnih institucij
741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna 369.065
iz sredstev proračuna Evropske unije
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 6.520.277
40 TEKOČI ODHODKI 1.468.796
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 299.793
401 Prispevki delodajalcev za socialno 49.303
varnost
402 Izdatki za blago in storitve 1.069.655
403 Plačila domačih obresti 45.305
409 Rezerve 4.740
41 TEKOČI TRANSFERI 1.278.099
410 Subvencije 23.617
411 Transferi posameznikom in 720.027
gospodinjstvom
412 Transferi neprofitnim organizacijam in 213.339
ustanovam
413 Drugi tekoči domači transferi 321.116
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 3.643.353
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 3.643.353
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 130.029
431 Investicijski transferi pravnim in 30.000
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki
432 Investicijski transferi proračunskim 100.029
uporabnikom
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I-II) -43.448
---------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
---------------------------------------------------------------
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 5.000
DELEŽEV (440)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH 5.000
DELEŽEV
441 Povečanje kapitalskih deležev 5.000
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE -5.000
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
---------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
---------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 104.000
50 ZADOLŽEVANJE 104.000
500 Domače zadolževanje 104.000
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 96.455
55 ODPLAČILA DOLGA 96.455
550 Odplačila domačega dolga 96.455
IX. ZMANJŠANJE STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH -40.903
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 7.545
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII. - VIII. - IX.) 43.448
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. 2009
9009 Splošni sklad za drugo 40.903
---------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Črna na Koroškem.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - konta.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan ali druga pooblaščena oseba. Odredbodajalec proračuna je župan ali druga pooblaščena oseba.
4. člen
(namenski prihodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki:
1) požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Občinski svet pooblasti župana, da v skladu z Zakonom o javnih financah, prerazporeja proračunska sredstva zaradi prilagajanja proračuna okoliščinam, ki jih pri načrtovanju proračuna iz objektivnih in subjektivnih razlogov ni bilo mogoče predvideti.
O prerazporeditvah mora župan poročati občinskemu svetu, pri čemer se ta naloga izvede tako, da se v poročilu o izvrševanju proračuna in v zaključnem računu proračuna posebej pojasnijo prerazporeditve.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
- v letu 2011: 40% navedenih pravic porabe in
- v ostalih prihodnjih letih: 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravljanje posledic naravnih nesreč, množičnih pojavov nalezljivih človeških, živalskih ali rastlinskih bolezni ter odpravo drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Proračunska rezerva se v letu 2010 oblikuje v višini 4.240 eurov.
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske rezervacije se v letu 2010 oblikujejo v višini 500 eurov. O porabi sredstev proračunske rezerve odloča župan, o porabi pismeno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
(odpis dolgov)
Župan lahko dolžniku do višine 250 eurov odpiše, oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov ter odplačila dolgov v računu financiranja, se Občina Črna na Koroškem za proračun leta 2010 lahko zadolži do višine 104.000 eurov, in sicer za investicijo »Adaptacija in novogradnja Osnovne šole s telovadnico«.
V letu 2010 ni predvideno izdajanje poroštev javnim zavodom in javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je Občina Črna na Koroškem.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
(začasno financiranje v letu 2011)
V obdobju začasnega financiranja Občine Črna na Koroškem v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0008/2010
Črna na Koroškem, dne 7. maja 2010
Župan
Občine Črna na Koroškem
Janez Švab l.r.