Na podlagi 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06, 49/06, 33/07, 57/08, 70/08, 108/09), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 in 127/06), 4. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Jesenice (Uradni list RS, št. 111/07, 18/09, 13/10), 3. in 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 3/07, 29/07, 58/07, 16/07, 17/08, 21/08, 76/08) in 13. člena Statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 1/06, 102/07, 34/09) je Občinski svet Občine Jesenice na 38. redni seji dne 10. 6. 2010 sprejel
O D L O K
o ravnanju s komunalnimi odpadki
v Občini Jesenice
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(javna služba)
Ta odlok ureja način opravljanja naslednjih obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki na območju Občine Jesenice:
- zbiranje komunalnih odpadkov,
- prevoz komunalnih odpadkov,
- obdelava mešanih komunalnih odpadkov ter
- odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov.
2. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se določajo:
- organizacijska in prostorska zasnova opravljanja javnih služb,
- vrsta in obseg storitev javnih služb,
- pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javnih služb,
- pravice in obveznosti uporabnikov storitev javnih služb,
- viri financiranja javnih služb in način njihovega oblikovanja,
- vrsta objektov, naprav in opreme za izvajanje javnih služb,
- nadzor nad izvajanjem javnih služb,
- kazenske in prehodne določbe.
3. člen
(uporaba predpisov)
Vsa vprašanja v zvezi z izvajanjem javnih služb iz prvega člena tega odloka in niso neposredno urejena s tem odlokom, se rešujejo ob smiselni uporabi državnih predpisov. Kolikor državni predpis, izdan po uveljavitvi tega odloka, vsebuje določila, ki so v nasprotju z določili tega odloka, veljajo določila državnega predpisa.
4. člen
(cilji javne službe)
Cilji ravnanja s komunalnimi odpadki po tem odloku so:
- uveljavitev načela »stroške plača povzročitelj komunalnih odpadkov«;
- izboljšati dostop do storitev javne službe;
- zagotoviti učinkovit sistem ločenega zbiranja komunalnih odpadkov, z namenom zmanjševanja količin mešanih komunalnih odpadkov;
- zagotoviti obdelavo komunalnih odpadkov pred odlaganjem na odlagališču nenevarnih odpadkov;
- zagotoviti spremljanje količine in vrste odpadkov glede na vir nastajanja odpadkov, osveščanje in obveščanje uporabnikov javne službe o učinkovitem ravnanju z odpadki ter izdelavo letnih in dolgoročnih programov ukrepov na področju ravnanja s komunalnimi odpadki.
5. člen
(komunalni odpadki, ki so predmet storitve javne službe)
Komunalni odpadki po tem odloku so odpadki iz gospodinjstva in njim po naravi ali sestavi podobni odpadki iz proizvodnje, trgovine, storitvene ali druge dejavnosti. Med komunalne odpadke spadajo:
- ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov s klasifikacijsko številko 20 01,
- kuhinjski odpadki iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 01,
- odpadki z vrtov in parkov iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 02,
- drugi komunalni odpadki iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 03,
- embalaža, ki je komunalni odpadek iz podskupine s klasifikacijsko številko 15 01.
Ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov s klasifikacijsko številko 20 01 (v nadaljevanju: frakcije) so določene v predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe. Posamezne vrste komunalnih odpadkov in njihove klasifikacijske številke so določene v predpisu o ravnanju z odpadki.
Med biološke odpadke se po tem odloku uvrščajo kuhinjski odpadki iz gospodinjstev in odpadki z vrtov in parkov (zeleni vrtni odpad).
Določbe tega odloka ne veljajo za nevarne odpadke, ki nastajajo izven gospodinjstev, v industriji in obrti. Predmet odloka niso živalski odpadki, ki se predelujejo v kafileriji, gradbeni odpadki in ruševine, vključno z odpadnimi materiali, ki nastajajo pri gradnji cest kot tudi ostali odpadki, ki so v klasifikacijskem seznamu odpadkov in klasifikacijskem seznamu nevarnih odpadkov z Uredbo o ravnanju z odpadki opredeljeni kot nekomunalni odpadki.
6. člen
(opredelitev pojmov)
V tem odloku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
- Povzročitelj je vsaka fizična ali pravna oseba, katere stalno, začasno, sezonsko ali občasno delovanje oziroma izvajanje dejavnosti povzroča nastajanje komunalnih odpadkov v zasebnih in javnih prostorih ter površinah na območju občine.
- Imetnik odpadkov je povzročitelj odpadkov ali pravna ali fizična oseba, ki ima odpadke v posesti.
- Uporabnik storitev javne službe je oseba, ki skladno s tem odlokom izpolnjuje pogoje za vključitev v sistem obveznega ravnanja s komunalnimi odpadki.
- Prepuščanje odpadkov je oddaja odpadkov v nadaljnje ravnanje izvajalcu javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov.
- Zbiranje odpadkov je prevzemanje odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo izvajalcu javne službe, njihovo razvrščanje ter predhodno skladiščenje zaradi oddaje v obdelavo.
- Obdelava odpadkov je vsak fizikalni, kemični ali biološki postopek v okviru postopkov predelave odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki, vključno s sortiranjem odpadkov, s katerim se spremenijo lastnosti odpadkov z namenom zmanjšanja prostornine ali teže odpadkov pred njihovim odlaganjem, z namenom zmanjšanja biološko razgradljivih snovi v odpadkih, z namenom zmanjšanja nevarnih lastnosti, lažjega ravnanja z njimi ali povečanja možnosti za njihovo predelavo.
- Zbirno mesto je prostor, kjer povzročitelji stalno ločeno zbirajo odpadke v posodah, predpisanih s tem odlokom, v času do prevzema odpadkov na prevzemnem mestu.
- Prevzemno mesto je prostor, kjer uporabniki redno prepuščajo izvajalcu določene vrste komunalnih odpadkov in sicer po urniku, ki ga določi izvajalec.
- Zbirno-prevzemno mesto je prostor, kjer se določene vrste komunalnih odpadkov zbirajo in kjer jih uporabniki prepuščajo izvajalcu na način, predpisan s tem odlokom. Zbirno-prevzemno mesto se zagotavlja na način, določen za zbirno in prevzemno mesto.
- Hišni kompostnik je zabojnik za kompostiranje odpadkov rastlinskega izvora iz vrtov in kuhinjskih odpadkov na vrtu, ki pripada posameznemu gospodinjstvu ali več gospodinjstvom, če gre za večstanovanjski objekt z vrtom. Namen kompostiranja v hišnem kompostniku je, da se kompost uporabi na lastnem vrtu.
- Mala komunalna kompostarna je kompostarna z letno zmogljivostjo predelave, ki ne presega 100 t neobdelanih biološko razgradljivih odpadkov in je namenjena kompostiranju odpadkov rastlinskega izvora iz vrtov in javnih zelenih površin in biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov iz gospodinjstev.
- Zbiralnica ločenih frakcij (v nadaljevanju ekološki otok) je pokrit ali nepokrit posebej urejen in opremljen prostor za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih frakcij, kjer jih povzročitelji prepuščajo izvajalcu.
- Zbiralnica nevarnih odpadkov je pokrit prostor, opremljen za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje nevarnih odpadkov, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo.
- Premična zbiralnica nevarnih odpadkov je tovorno vozilo, opremljeno za ločeno zbiranje nevarnih odpadkov, ki s postanki po določenem urniku na naseljenih območjih omogoča, da povzročitelji iz gospodinjstev izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo.
- Zbirni center je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer jih povzročitelji iz gospodinjstev lahko prepuščajo izvajalcu javne službe. Zbirni center je hkrati lahko urejen tudi kot zbiralnica nevarnih odpadkov.
- Sortirnica je pokrit, ustrezno urejen prostor, v katerem se izvaja prebiranje in razvrščanje mešanih komunalnih odpadkov in ločeno zbranih frakcij, v kolikor le te ne dosegajo dovolj dobre čistosti oziroma ustrezne sestave.
2. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE
7. člen
(oblika izvajanja javne službe)
Posamezne gospodarske javne službe po tem odloku izvajajo izvajalci, določeni s predpisom, ki ureja gospodarske javne službe na območju Občine Jesenice. Izvajalec posamezne gospodarske javne službe izvaja javno službo na celotnem območju občine v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom.
3. VRSTA IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE TER POGOJI IN NAČIN IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE
8. člen
(vrsta in obseg storitev javne službe)
Gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki po tem odloku obsegajo:
- storitve zbiranja komunalnih odpadkov, ki jih njihovi imetniki oddajajo ali prepuščajo izvajalcu javne službe in sicer storitve prevzemanja komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih, zbirno-prevzemnih mestih, ekoloških otokih in zbirnih centrih ter storitve predhodnega skladiščenja komunalnih odpadkov zaradi oddaje odpadkov v nadaljnjo obdelavo ali za odlaganje, vključno s prevozom komunalnih odpadkov zaradi oddaje v nadaljnjo obdelavo;
- storitve prevoza komunalnih odpadkov, in sicer prevoz preostankov odpadkov po obdelavi na odlagališče nenevarnih odpadkov;
- storitve obdelave mešanih komunalnih odpadkov, ki vključuje sortiranje, s katerimi se spreminja lastnosti odpadkov z namenom zmanjšanja prostornine ali teže odpadkov pred njihovim odlaganjem, z namenom zmanjšanja biološko razgradljivih snovi v odpadkih, z namenom zmanjšanja nevarnih lastnosti, lažjega ravnanja z njimi ali povečanja možnosti za njihovo predelavo;
- storitve odlaganja ostankov predelave in odstranjevanja komunalnih odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov.
Storitve iz prejšnjega odstavka so v okviru opravljanja javne službe kot javne dobrine zagotovljene vsem uporabnikom pod enakimi pogoji.
9. člen
(uporabniki storitev javne službe)
Uporaba storitev iz prejšnjega člena je obvezna za vse uporabnike storitev javne službe. Uporabnik storitev javne službe je vsak imetnik oziroma povzročitelj komunalnih odpadkov, ki ima:
- pravico do uporabe stavbe ali dela stavbe, v kateri lahko stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb,
- pravico do uporabe stavb, kjer ni stalno prijavljenih oseb (počitniške hiše),
- pravico do uporabe objekta ali dela objekta, v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost,
- pravico do upravljanja objekta ali javne površine v javni rabi, ki povzroča nastajanje komunalnih odpadkov, med katere spada tudi organizacija in izvedba javne prireditve.
Kot dokazilo, da ima imetnik odpadkov pravico do uporabe stavbe ali objekta, se šteje zlasti dokazilo o lastništvu, najemna in podnajemna pogodba ali pisno soglasje lastnika oziroma upravljavca stavbe ali objekta. Imetnik odpadkov je dolžan obvestiti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa uporabnika iz prejšnjega odstavka v roku osmih dni od izpolnitve predpisanih pogojev.
Če je imetnikov pravice do uporabe nepremičnin iz drugega odstavka tega člena več, imajo skupaj nerazdelno pravice in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
Če v skladu s prejšnjimi odstavki ni mogoče določiti uporabnika storitev javne službe, je uporabnik storitev javne službe lastnik stavbe ali dela stavbe oziroma objekta ali dela objekta, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb oziroma v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost ali objekta v javni rabi, ki povzroča nastajanje odpadkov. Če je lastnikov nepremičnine več, imajo skupaj nerazdelno pravice in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
Imetniki odpadkov, ki na podlagi prejšnjih odstavkov izpolnjujejo pogoje za pridobitev statusa uporabnika glede več nepremičnin na območju občine, so za vsako nepremičnino posebej dolžni uporabljati storitve javne službe po tem odloku.
Uporabniki iz prejšnjih odstavkov so prosti obveznosti po tem odloku, če izvajalcu javne službe izkažejo, da stavba ali objekt oziroma del stavbe ali objekta ni v uporabi in to sporočijo na način, določen v 1. alineji prvega odstavka 43. člena. Izvajalec v tem primeru ravna v skladu z 48. členom tega odloka.
Pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo z izvajalcem skleniti pogodbo o ravnanju s komunalnimi odpadki, v kateri se dogovorijo o načinu zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov. Navedene osebe morajo pogodbo skleniti najkasneje v roku 30 dni od začetka opravljanja dejavnosti.
3.1. Zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov
10. člen
(tehnični pravilnik)
Tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: pravilnik) pripravi izvajalec in ga posreduje občinski upravi. Na predlog župana pravilnik sprejme Občinski svet Občine Jesenice.
Pravilnik iz prejšnjega odstavka tega člena obsega:
- opredelitev tehnologije ravnanja z odpadki,
- tehnologijo, pogoje in način ločenega zbiranja odpadkov,
- tipizacijo predpisanih posod za odpadke, vključno z merili za določanje izhodiščne prostornine posod za posamezne kategorije uporabnikov,
- tipizacijo namenskih predpisanih vrečk za odpadke in pogoje njihove uporabe,
- podrobnejše pogoje prepuščanja komunalnih odpadkov v zbirnih centrih,
- podrobnejše pogoje prevzemanja kosovnih odpadkov na poziv uporabnikov,
- podrobnejše pogoje prevzemanja nevarnih odpadkov,
- podrobnejše pogoje prevzemanja bioloških odpadkov,
- podrobnejšo vsebino katastra zbirnih in prevzemnih mest, ekoloških otokov in zbirnih centrov.
11. člen
(ločeno zbiranje komunalnih odpadkov)
Izvajalec javne službe je dolžan zagotoviti, da se v okviru javne službe ločeno zbirajo in prevzemajo najmanj naslednje ločene frakcije komunalnih odpadkov:
- papir in drobna lepenka, vključno z drobno odpadno embalažo iz papirja ali lepenke,
- drobna odpadna embalaža iz stekla,
- drobna odpadna embalaža iz plastike ali sestavljenih materialov,
- drobna odpadna embalaža iz kovine.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da se biološki odpadki zbirajo ločeno od ostalih odpadkov na mestu nastanka odpadkov.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da se nevarni odpadki zbirajo ločeno od drugih ločeno zbranih frakcij komunalnih odpadkov.
Ostanki komunalnih odpadkov, ki se ne zbirajo ločeno na podlagi prejšnjih odstavkov, se zbirajo kot mešani komunalni odpadki.
Imetniki odpadkov prepuščajo komunalne odpadke izvajalcu javne službe z odlaganjem v tipizirane in označene zabojnike ali posode, postavljene na prevzemnih mestih, zbirno-prevzemnih mestih, ekoloških otokih in zbirnih centrih pod pogoji in na način, ki so določeni s tem odlokom.
12. člen
(prevzemanje ločeno zbranih frakcij)
Storitve prevzemanja ločenih frakcij obsegajo:
- redno prevzemanje ločenih frakcij na ekoloških otokih,
- redno prevzemanje ločenih frakcij v zbirnem centru,
- redno prevzemanje kosovnih odpadkov v zbirnem centru,
- enkrat letno prevzemanje kosovnih odpadkov na prevzemnih mestih,
- redno prevzemanje bioloških odpadkov na prevzemnih mestih,
- redno prevzemanje zelenega vrtnega odpada v zbirnem centru.
Storitve prevzemanja nevarnih odpadkov obsegajo:
- redno prevzemanje nevarnih odpadkov v zbiralnicah nevarnih odpadkov oziroma zbirnem centru,
- enkrat letno prevzemanje nevarnih odpadkov, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov oddajajo v premičnih zbiralnicah nevarnih odpadkov.
Podrobneje se obseg in vsebina storitev ter način ločenega zbiranja odpadkov iz prvega in drugega odstavka tega člena določi z letnim programom ravnanja s komunalnimi odpadki v skladu s 35. členom tega odloka.
13. člen
(ekološki otoki)
Izvajalec javne službe mora za prevzemanje ločenih frakcij zagotoviti ekološke otoke, ki morajo biti opremljeni s tipiziranimi posodami ali zabojniki za prevzemanje papirja in drobne lepenke, drobne odpadne embalaže iz papirja ali lepenke, stekla, plastike ali sestavljenih materialov in kovine.
Ekološki otoki so prostorsko razporejeni:
- v urbanih ali večjih stanovanjskih naseljih najmanj en ekološki otok na vsakih 500 prebivalcev;
- najmanj en ekološki otok ob večjih trgovinah ali trgovskih centrih, zdravstvenem domu, šolah in otroških vrtcih;
- najmanj en ekološki otok na območju krajevne skupnosti z manj kot 500 prebivalcev.
Lokacijo ekološkega otoka določita izvajalec javne službe in občina v sodelovanju s krajevnimi skupnostmi. Izvajalec javne službe mora zagotavljati stalen, reden in nemoten ločen prevoz frakcij iz ekoloških otokov v zbirni center.
14. člen
(zbiralnice nevarnih odpadkov)
Izvajalec javne službe mora za prevzemanje nevarnih odpadkov zagotoviti najmanj eno zbiralnico nevarnih odpadkov, ki mora biti opremljena s tipiziranimi in označenimi posodami ali zabojniki za prevzemanje nevarnih odpadkov. Zbiralnica nevarnih odpadkov je lahko urejena tudi v zbirnem centru.
V zbiralnici nevarnih odpadkov mora nevarne odpadke, ki jih oddajajo povzročitelji komunalnih odpadkov, prevzemati oseba, ki je usposobljena za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje teh odpadkov.
Izvajalec javne službe mora najmanj enkrat v koledarskem letu zagotoviti ločeno zbiranje nevarnih odpadkov s premično zbiralnico nevarnih odpadkov, ki s postanki na naseljenih območjih in po vnaprej določenem urniku omogoča, da povzročitelji iz gospodinjstev izvajalcu javne službe te odpadke oddajajo.
Izvajalec javne službe mora najmanj štirinajst dni pred ločenim zbiranjem nevarnih odpadkov s premično zbiralnico povzročitelje obvestiti o urniku postanka premične zbiralnice na posameznih naseljenih območjih in o načinu prevzema z obvestilom, objavljenim v lokalnih časopisih in na drug krajevno običajen način.
15. člen
(urejanje in vzdrževanje ekoloških otokov)
Ekološki otoki so praviloma urejeni na javnih površinah lokalnega pomena, ki so dostopni za transportna vozila. Zaradi ureditve ekološkega otoka ne sme biti ogrožena splošna raba javne površine. Če ekološkega otoka ni mogoče urediti na javni površini, se lahko uredi tudi na zasebnem zemljišču, ki je dostopno za transportna vozila, če lastnik zemljišča poda pisno soglasje k ureditvi ekološkega otoka na njegovem zemljišču. Ureditev zemljišča za ekološki otok zagotovi izvajalec.
Izvajalec javne službe opremi ekološki otok z zabojniki ali posodami za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov. Tipi in oznake zabojnikov ali posod za posamezne ločene frakcije ter označbe ekoloških otokov se določijo s pravilnikom iz 10. člena tega odloka.
Izvajalec javne službe mora ekološke otoke vzdrževati tako, da:
- povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbiralnici zbirajo,
- se ločene frakcije prepuščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
- na kraju ekološkega otoka ne prihaja do onesnaževanja okolja,
- redno odstranjuje odpadke s površin, na katerih so urejeni ekološki otoki, kolikor pri tem najde kakršnokoli sled o povzročitelju napačno odloženih odpadkov, o tem obvesti pristojno občinsko inšpekcijo,
- lahko ločene frakcije prepuščajo vsi povzročitelji komunalnih odpadkov z območja Občine Jesenice, ne glede na njihovo prebivališče.
Izvajalec javne službe mora prepuščene ločene frakcije v ekoloških otokih redno prevzemati in jih v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje odpremljati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča onesnaževanja okolja in prekomernega hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
16. člen
(kosovni odpadki)
Izvajalec mora v okviru javne službe zagotoviti prevzem kosovnih odpadkov enkrat v koledarskem letu na poziv uporabnikov. Vsako gospodinjstvo lahko enkrat v koledarskem letu brezplačno naroči izvajalcu odvoz kosovnih odpadkov. O terminu in načinu prevzema kosovnih odpadkov se dogovorita izvajalec in uporabnik. Kolikor uporabnik več kot enkrat v koledarskem letu naroči odvoz kosovnih odpadkov, mora plačati stroške po ceniku izvajalca javne službe.
Podrobnejše pogoje prevzemanja kosovnih odpadkov na poziv uporabnikom izvajalec javne službe določi v pravilniku iz 10. člena tega odloka.
Povzročitelji kosovnih odpadkov morajo, preden prepustijo te odpadke izvajalcu javne službe, zagotoviti, da se kosovni odpadek večjih dimenzij razstavi na več kosov tako, da posamezni kos odpadka vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov. Odvoz kosovnih odpadkov večjih dimenzij ali teže mora povzročitelj posebej naročiti in plačati stroške po ceniku izvajalca javne službe.
17. člen
(biološki odpadki)
Izvajalec javne službe mora zagotoviti ločeno zbiranje in prevzemanje bioloških odpadkov najmanj enkrat na teden na prevzemnih mestih, kjer so uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti te odpadke v tipiziranih posodah.
Izvajalec mora zagotoviti pranje in razkuževanje posod za biološke odpadke najmanj 1x letno.
Za povzročitelje, ki biološke odpadke kompostirajo sami v hišnem kompostniku ali prepuščajo v male kompostarne, prepuščanje bioloških odpadkov izvajalcu ni obvezno.
Območje prevzemanja bioloških odpadkov je v strnjenih naseljih z večjo gostoto prebivalstva, podrobnejša območja pa se določijo s pravilnikom iz 10. člena tega odloka.
18. člen
(mešani komunalni odpadki)
Izvajalec javne službe prevzema mešane komunalne odpadke na prevzemnih mestih, kjer so jih uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti v tipiziranih posodah prostornine 80 l, 120 l, 240 l, 770 l, 900 l in 1100 l.
Druge posode, zabojniki ali vrečke za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov, ki jih določa pravilnik iz 10. člena tega odloka, se lahko uporabijo samo, če iz objektivno opravičljivih razlogov (na primer zaradi nedostopnosti ali velike oddaljenosti od prevzemnega mesta ali izrednega povečanja količine odpadkov) ni mogoče uporabiti posode ali zabojnika iz prejšnjega odstavka. V teh primerih morajo uporabniki do prevzema hraniti odpadke pri sebi.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov na celotnem območju Občine Jesenice praviloma najmanj enkrat na štirinajst dni.
Če izvajalec ugotovi, da je med mešanimi komunalnimi odpadki tudi odpadna embalaža, ki ni komunalni odpadek, uporabnika pisno opozori, da mu bo v bodoče za prevzem takih odpadkov zaračunal stroške odvoza in ločevanja odpadkov, hkrati pa bo občinski inšpekciji posredoval predlog za kaznovanje uporabnika v skladu s kazenskimi določbami tega odloka.
19. člen
(velikost in število obveznih posod za odpadke)
Velikost in število obveznih posod oziroma zabojnikov za posamezne uporabnike odpadkov določi izvajalec javne službe tako, da stimulira ločeno zbiranje komunalnih odpadkov. Glede na pogostnost prevzemanja odpadkov iz tretjega odstavka prejšnjega člena se število obveznih posod ali zabojnikov in njihovo velikost določi z upoštevanjem predvidene najmanjše količine prepuščenih odpadkov in števila povzročiteljev odpadkov skladno z merili, določenimi s pravilnikom iz 10. člena tega odloka.
Kadar zaradi prostorskih ali tehničnih razlogov ni mogoče zagotoviti zadostnega števila prevzemnih mest za namestitev posod ali zabojnikov za vse uporabnike, se za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov in bioloških odpadkov določijo skupne posode ali zabojniki, katerih število in velikost določi izvajalec javne službe skladno z merili, določenimi s pravilnikom iz 10. člena tega odloka.
Kadar se več uporabnikov sporazumno dogovori, da bodo za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov ali bioloških odpadkov uporabljali skupne posode ali zabojnike, morajo skupaj z izvajalcem javne službe določiti prevzemno mesto. Število in velikost skupnih posod ali zabojnikov določi izvajalec javne službe skladno z merili, določenimi s pravilnikom iz 10. člena tega odloka.
Izvajalec javne službe je dolžan novim uporabnikom na njihove stroške zagotoviti tipizirane posode in zabojnike za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih. Izvajalec javne službe je dolžan na lastne stroške zagotoviti uporabnikom redno vzdrževanje in zamenjavo dotrajanih posod in zabojnikov.
V primeru izrednega povečanja količine odpadkov, ki se odlagajo v posode ali zabojnike, si morajo uporabniki proti plačilu priskrbeti tipizirano vrečko, ki jo lahko kupijo pri izvajalcu po veljavni ceni in jo na dan odvoza postavijo na prevzemno mesto ob posodi.
Če količina prepuščenih odpadkov redno presega prostornino posod ali zabojnikov za odpadke, mora izvajalec javne službe določiti ustrezno povečanje prostornine posode ali zabojnika.
20. člen
(prevzemna mesta)
Prevzemno mesto soglasno določita uporabnik in izvajalec javne službe. Če do soglasja ne pride, določi prevzemno mesto na predlog katere koli stranke pristojni organ občinske uprave.
Prevzemna mesta se praviloma določijo na ali ob javnih površinah, če se s tem ne ogroža njihova splošna raba. Če prevzemnega mesta ni mogoče določiti na javni površini, se lahko določi tudi na zasebnem zemljišču, če lastnik zemljišča poda pisno soglasje k določitvi prevzemnega mesta na njegovem zemljišču in pisno soglasje lastnikov zemljišč potrebnih za dostop s smetarskim vozilom. Prevzemno mesto je lahko oddaljeno največ 5 metrov od roba prometne poti vozila za prevoz odpadkov.
Za prevzem odpadkov na prevzemnih mestih mora izvajalec javne službe zagotoviti primerna vozila za prevoz odpadkov.
21. člen
(zbirna mesta)
V času do predvidenega prevzema mešanih komunalnih odpadkov se odpadki zbirajo v posodah ali zabojnikih, ki so nameščeni na zasebnih površinah ali v zasebnih prostorih pri uporabnikih (zbirna mesta). Uporabniki morajo zagotoviti, da so zbirna mesta čim bliže mestu nastajanja odpadkov ter da se odpadki zbirajo na način, ki ne povzroča emisije vonjav in onesnaževanja okolice.
Uporabnik mora pred predvidenim časom prevzemanja mešanih komunalnih odpadkov zagotoviti, da se posoda ali zabojnik prestavi z zbirnega mesta na prevzemno mesto, po prevzemu odpadkov pa prazne posode ali zabojnike čim prej vrne na zbirno mesto. V naseljih s pretežno večstanovanjskimi objekti, so lahko prevzemna mesta hkrati tudi zbirna mesta, če s tem soglaša izvajalec javne službe.
22. člen
(zbirni center)
V zbirnem centru izvajalec javne službe v okviru obratovalnega časa zagotavlja ločeno zbiranje v zabojnikih in posodah za naslednje frakcije:
- papir in lepenka vseh vrst in velikosti, vključno z odpadno embalažo iz papirja in lepenke,
- steklo vseh velikosti in oblik, vključno z odpadno embalažo iz stekla,
- plastika, vključno z odpadno embalažo iz plastike ali sestavljenih materialov,
- odpadki iz kovin, vključno z odpadno embalažo iz kovin,
- les, vključno z odpadno embalažo iz lesa,
- oblačila in tekstil,
- jedilno olje in maščobe,
- barve, črnila, lepila in smole, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
- detergenti, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
- baterije in akumulatorji, ki niso razvrščeni v skupine 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov, določenem v predpisu o ravnanju z odpadki,
- električna in elektronska oprema, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
- kosovni odpadki,
- odpadki, primerni za kompostiranje,
- zeleni vrtni odpad,
- avtomobilske gume,
- drugi odpadki, ki jih določi izvajalec.
Kosovne odpadke prevzete na prevzemnih mestih in frakcije prevzete v zbiralnicah, ki jih izvajalec dostavi v zbirni center, mora razvrstiti ločeno v za to namenjene zabojnike in posode iz prejšnjega odstavka, razen, če je zagotovljen reden prevzem nerazvrščenih frakcij in plačilo za uporabne surovine v njihovi sestavi.
Poleg frakcij iz prvega odstavka tega člena se v zbirnih centrih v skladu s predpisanimi pogoji zagotavlja tudi ločeno zbiranje in začasno skladiščenje v zbiralnici nevarnih odpadkov za naslednje nevarne odpadke:
- topila, kisline, alkalije, fotokemikalije,
- pesticidi,
- fluorescentne cevi in drugi odpadki, ki vsebujejo živo srebro,
- zavržena oprema, ki vsebuje klorofluoroogljike,
- olje in maščobe, ki vsebujejo nevarne snovi,
- premazi, črnila, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi, čistila (detergenti), ki vsebujejo nevarne snovi,
- baterije in akumulatorji, ki so zajeti v 16 06 01, 16 06 02, in 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov, določenem v predpisu o ravnanju z odpadki ter nesortirane baterije in akumulatorji, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje (20 01 33),
- zavržena električna in elektronska oprema, ki vsebuje nevarne snovi,
- les, ki vsebuje nevarne snovi.
V zbirnem centru lahko uporabniki prepustijo odpadke iz gospodinjstev v neomejeni količini.
23. člen
(ureditev in vzdrževanje zbirnega centra)
Izvajalec javne službe mora zbirni center urediti in vzdrževati tako, da:
- povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbirnem centru zbirajo,
- se ločeno zbrane frakcije v zbirnem centru oddajajo, razvrščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
- na kraju zbirnega centra in v njegovi okolici ne prihaja do onesnaževanja okolja.
Izvajalec javne službe mora v zbirnem centru zagotavljati reden prevzem frakcij. Zbrane frakcije mora v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje odpremljati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča prašenja in povzroča čim manj hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
24. člen
(predhodno skladiščenje)
V okviru javne službe mora izvajalec javne službe zagotoviti začasno skladiščenje komunalnih odpadkov pred oddajo v enega od postopkov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov z namenom, da se odpadki v določenem času pripravijo za prevoz do osebe, ki skladno s predpisi o ravnanju z odpadki izvaja nadaljnjo obdelavo odpadkov.
V storitev iz prejšnjega odstavka je vključen tudi prevoz preostanka komunalnih odpadkov po obdelavi na odlagališče za nenevarne odpadke.
25. člen
(javne prireditve in aktivnosti na javnih površinah)
Organizatorji kulturnih, športnih in drugih javnih prireditev, pri katerih nastajajo odpadki, morajo v času trajanja prireditve prireditveni prostor opremiti z ustreznimi posodami za ločeno zbiranje odpadkov oziroma ločeno odlagati odpadke v posebne plastične vrečke, po končani prireditvi pa najkasneje v 24 urah poskrbeti, da se prireditveni prostor očisti in odpadki odpeljejo na z izvajalcem predhodno dogovorjeno prevzemno mesto, ter o tem nemudoma obvestijo izvajalca.
Izvajalec mora proti plačilu organizatorja prireditve zbrane odpadke odpeljati najkasneje v 24 urah po dostavi odpadkov na dogovorjeno mesto.
Če je zaradi popolne ali delne zapore občinske ceste izvajalcu onemogočen odvoz odpadkov z območja zapore, pristojni organ, ki izda dovoljenje za zaporo ceste, o tem obvesti izvajalca najmanj teden dni pred začetkom del. Izvajalec določi za čas zapore začasno prevzemno mesto in o tem pravočasno obvesti uporabnike.
26. člen
(ravnanje s komunalnimi odpadki drugih javnih služb)
Izvajalec trajno, začasno ali občasno prevzema odpadke od drugih izvajalcev javnih služb, kolikor jih le-ti na podlagi drugih predpisov zbirajo v okviru drugih obveznih ali izbirnih gospodarskih javnih služb, in sicer:
- odpadke z živilskih trgov,
- odpadke pri čiščenju cest,
- odpadke primerne za kompostiranje iz parkov, vodnega sveta in pokopališč,
- odpadke iz predelave nagrobnih sveč.
27. člen
(ukrepanje v primeru nepravilno odloženih komunalnih odpadkov)
Če so na zemljišču v zasebni lasti, lasti občine ali države nezakonito odloženi komunalni odpadki in če občinska inšpekcija odkrije povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov, ga z odločbo zadolži, da je odpadke dolžan na svoje stroške odstraniti in oddati izvajalcu javne službe, kar mora dokazati z ustreznim potrdilom izvajalca. Če tega ne stori, jih odstrani na njegove stroške izvajalec javne službe na podlagi odločbe občinske inšpekcije.
Če povzročitelj iz prvega odstavka tega člena ni znan, komunalne odpadke na podlagi odločbe občinske inšpekcije odstrani izvajalec na stroške lastnika zemljišča, oziroma na račun osebe, ki izvaja posest nad zemljiščem.
Če občinska inšpekcija kasneje odkrije povzročitelja nezakonito odloženih komunalnih odpadkov, ima lastnik zemljišča oziroma oseba, ki izvaja posest nad zemljiščem pravico od njega izterjati vračilo stroškov iz prejšnjega odstavka.
Če so komunalni odpadki nezakonito odloženi na zemljišču v lasti pravnih ali fizičnih oseb in le ti niso podali prijave pristojnemu organu v treh mesecih od zaznave odpadkov, pristojna inšpekcija odredi odstranitev odpadkov na stroške lastnika.
3.2. Obdelava komunalnih odpadkov
28. člen
(obdelava komunalnih odpadkov)
Izvajalec zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov mora zagotoviti obdelavo prevzetih odpadkov na način in pod pogoji, da jih obdela sam ali odda predelovalcu oziroma odstranjevalcu odpadkov.
Pri obdelavi ali oddaji odpadkov v obdelavo mora izvajalec upoštevati, da:
- ima predelava odpadkov prednost pred njihovim odstranjevanjem,
- ima priprava odpadkov za ponovno uporabo prednost pred recikliranjem in drugimi načini predelave,
- imata sežig ali sosežig odpadkov z energetsko izrabo prednost pred drugimi načini predelave, če obremenjujeta okolje manj od drugih postopkov predelave,
- je potrebno odpadke, za katere ni mogoče zagotoviti predelave, odstraniti, pri čemer je odlaganje najslabša možnost, zato je dovoljeno odlaganje samo obdelanih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih.
Izvajalec mora obdelavo odpadkov zagotoviti v okviru postopkov predelave odpadkov in odstranjevanja odpadkov na podlagi predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki v kar sodi tudi sortiranje ločeno zbranih odpadkov.
29. člen
(obseg javne službe)
V okviru javne službe mora izvajalec javne službe zagotoviti naslednje storitve obdelave komunalnih odpadkov:
- obdelava biološko razgradljivih odpadkov v kompostarnah in napravah za mehansko-biološko obdelavo odpadkov,
- predobdelava komunalnih odpadkov z namenom zmanjšanja prostornine ali teže odpadkov pred njihovim odlaganjem ali z namenom zmanjšanja nevarnih lastnosti zaradi njihovega odlaganja na odlagališče nenevarnih odpadkov,
- predobdelava komunalnih odpadkov z namenom povečanja možnosti za njihovo predelavo.
Izvajalec mora zagotoviti:
- da se iz ločeno zbranih frakcij izločijo biološko razgradljivi odpadki,
- ločeno razvrstitev kosovnih odpadkov, prevzetih na prevzemnih mestih za kosovne odpadke,
- izločanje nevarnih odpadkov, če se komunalni odpadki odstranjujejo z odlaganjem na odlagališče nenevarnih odpadkov.
30. člen
(obdelava mešanih komunalnih odpadkov)
V okviru javne službe obdelave mešanih komunalnih odpadkov mora izvajalec javne službe z razvrščanjem komunalnih odpadkov v sortirnici zagotoviti:
- da se iz mešanih komunalnih odpadkov izloči tista odpadna embalaža, ki jo je mogoče oddati v nadaljnjo predelavo skupaj z odpadno embalažo, prevzeto kot ločeno zbrano frakcijo komunalnih odpadkov,
- da se iz mešanih komunalnih odpadkov izločajo gorljive frakcije zaradi nadaljnje obdelave,
- da se iz mešanih komunalnih odpadkov izločajo druge ločene frakcije iz prvega odstavka 11. člena tega odloka, če so izločene frakcije namenjene za nadaljnjo predelavo ali uporabo.
31. člen
(tehtanje komunalnih odpadkov)
V okviru javne službe je potrebno zagotoviti storitve tehtanja naslednjih odpadkov:
- odpadne embalaže, katero mora izvajalec javne službe skladno s predpisi oddati osebi za ravnanje z odpadno embalažo,
- ločenih frakcij, ki gredo v predelavo,
- vsake pošiljke odpadnih jedilnih olj, ki se oddajo v predelavo,
- nevarnih odpadkov, ki gredo v predelavo ali odstranjevanje,
- mešanih komunalnih odpadkov, ki gredo v obdelavo,
- odloženih odpadkov,
- ostalih odpadkov v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki.
3.3. Odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov
32. člen
(odlaganje ostankov predelave in odstranjevanja komunalnih odpadkov)
Ostanki komunalnih odpadkov se odlagajo na odlagališču nenevarnih odpadkov Mala Mežakla. Na odlagališče je dovoljeno odlagati samo odpadke, ki imajo spremno dokumentacijo, zahtevano s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih in so predhodno obdelani skladno s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki.
Storitve odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov obsegajo:
- preverjanje in prevzem nenevarnih odpadkov v skladu z okoljevarstvenim dovoljenjem za obratovanje odlagališča,
- zagotavljanje odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja odpadkov,
- redno vzdrževanje objektov in naprav za predelavo in odstranjevanje odpadkov,
- zagotavljanje varnega obratovanja objektov in naprav za predelavo in odstranjevanje odpadkov,
- zagotavljanje obratovalnega monitoringa objektov za odstranjevanje odpadkov,
- izvajanje ukrepov in nalog za zmanjševanje količin odlaganja biorazgradljivih odpadkov in za zajem odlagališčnih plinov,
- izdelavo letnih in dolgoročnih načrtov ravnanja z odpadki,
- vodenje evidenc, pripravo poročil ter poročanje pristojnim službam,
- pripravo ukrepov za preprečevanje škodljivih vplivov na okolje in
- pripravo ukrepov po zaprtju odlagališča.
Vse navedene storitve mora zagotavljati izvajalec v skladu s predpisi, ki urejajo področje ravnanja z odpadki in odlaganja odpadkov na odlagališčih.
Najemnik odlagališča mora imeti poslovnik za obratovanje odlagališča, kakor je predpisan s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih.
Za izredni prevzem in odlaganje nenevarnih odpadkov mora povzročitelj predhodno pridobiti soglasje najemnika ali lastnikov odlagališča. Če so pripeljani odpadki neustrezni, jih mora povzročitelj odpeljati na ustrezno mesto.
4. OBVEZNOSTI IZVAJALCEV JAVNIH SLUŽB
33. člen
(obveznosti izvajalca zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov)
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov mora pri opravljanju javne službe zagotoviti:
- nabavo in vzdrževanje opreme iz 50. člena tega odloka,
- redno higiensko vzdrževanje opreme iz prejšnje alineje, vključno z rednim razkuževanjem in pranjem,
- redni prevzem frakcij komunalnih odpadkov brez povzročanja emisije prahu, čezmernega hrupa in raztresanja odpadkov,
- urejanje in vzdrževanje prostorov, na katerih je nameščena oprema zbiralnic in zbirnih centrov,
- zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o zbranih komunalnih odpadkih skladno s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki,
- zagotavljanje podatkov, potrebnih za spremljanje ravnanja s komunalnimi odpadki, ki jih določi pristojni organ,
- evidentiranje števila prevzemov posod za vsako posamezno prevzemno mesto po posameznem imetniku odpadkov.
Obveznosti izvajalca obdelave mešanih komunalnih odpadkov so smiselno predpisane s tem odlokom, drugimi akti in veljavnimi predpisi.
Izvajalec javne službe mora storitve javne službe opravljati tako, da ni ogroženo človekovo zdravje in brez uporabe postopkov in metod, ki bi čezmerno obremenjevali okolje, zlasti pa povzročili:
- čezmerno obremenitev voda, zraka, tal,
- čezmerno obremenjevanje s hrupom ali vonjavami,
- bistveno poslabšanje življenjskih pogojev živali in rastlin, ali
- škodljive vplive na krajino ali območja, zavarovana po predpisih o varstvu narave in predpisih o varstvu kulturne dediščine.
Izvajalec javne službe lahko izvajanje določene storitve ali izvajanje storitve na določenem območju s pogodbo prenese na podizvajalca. Pred sklenitvijo pogodbe mora o tem pisno obvestiti Občino Jesenice.
34. člen
(register prevzemnih mest)
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov mora voditi register prevzemnih mest z naslednjimi podatki:
- lokacija prevzemnega mesta za mešane komunalne odpadke in biološke odpadke,
- identifikacijska oznaka iz katastra stavb za vsako posamezno stavbo ali del stavbe, v kateri nastajajo mešani komunalni odpadki,
- ulica in hišna številka stavbe.
V registru prevzemnih mest se vodijo tudi naslednji podatki, ki so potrebni za določitev cene in obračun storitev javne službe:
- firma in sedež firme oziroma ime in prebivališče uporabnika,
- število prebivalcev v stavbi,
- vrsta dejavnosti ter površina poslovnih prostorov za pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost,
- velikost in število posod ali zabojnikov oziroma delež na skupni posodi ali zabojniku po posameznem uporabniku.
Izvajalec javne službe mora podatke iz prvega in drugega odstavka tega člena redno, najmanj pa enkrat letno ažurirati.
Izvajalec javne službe mora Občini Jesenice na njeno zahtevo posredovati register prevzemnih mest v pisni in digitalni obliki.
35. člen
(program ravnanja)
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov mora opravljati javno službo skladno z letnim programom ravnanja s komunalnimi odpadki. Program ravnanja, v katerem se določita obseg in vsebina storitev oziroma oskrbe ter način zagotavljanja storitev, mora biti pripravljen skladno predpisani vsebini po predpisih o ravnanju z odpadki. Predlog programa za vsako naslednje leto izdela izvajalec javne službe in ga posreduje občinski upravi v potrditev najpozneje do 31. oktobra v tekočem letu.
36. člen
(javna obvestila)
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov mora povzročitelje komunalnih odpadkov najmanj ob vsaki spremembi z obvestilom v lokalnem časopisu, z letaki in na druge krajevno običajne načine obvestiti o:
- lokacijah zbirnih centrov, ekoloških otokih, zbiralnic nevarnih odpadkov, malih kompostarn in drugih objektov in naprav potrebnih za izvajanje javne službe,
- času obratovanja zbirnih centrov, zbiralnic nevarnih odpadkov in malih kompostarn ter drugih objektov in naprav,
- posameznih ločenih ali nevarnih odpadkih, ki se prepuščajo ali oddajajo,
- načinu prepuščanja ali oddajanja ločeno zbranih frakcij,
- časovnemu razporedu in načinu ter pogojih prepuščanja kosovnih odpadkov, drugih odpadkov primernih za kompostiranje in nevarnih odpadkov,
- načinu predvidene obdelave, predelave in odstranjevanja prevzetih odpadkov,
- drugih pogojih za prevzem ločenih frakcij,
- pogojih, ki jih je treba izpolnjevati pri lastni oskrbi bioloških odpadkov in drugih odpadkov primernih za kompostiranje s predelavo v hišnem kompostniku.
Izvajalec javne službe mora povzročitelje bioloških odpadkov na območju, za katerega uredi prevzemanje bioloških odpadkov, z obvestilom v lokalnem časopisu, z letaki in na druge krajevno običajne načine obvestiti o:
- območju in načinu prepuščanja bioloških odpadkov,
- drugih pogojih za prepuščanje bioloških odpadkov,
- pogojih, pod katerimi se zbrani biološki odpadki oddajajo v predelavo.
37. člen
(redno obveščanje in opozarjanje)
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov je dolžan z obvestilom v lokalnem časopisu, na hrbtni strani računov za plačilo komunalnih storitev, z letaki ali na druge krajevno običajne načine redno, najmanj 2x letno obveščati, seznanjati in opozarjati uporabnike, da naj:
- izločijo iz komunalnih odpadkov čim več ločenih frakcij in jih prepuščajo v ekoloških otokih ali zbirnih centrih,
- izločijo iz komunalnih odpadkov nevarne odpadke in jih oddajajo v zbiralnicah ali premičnih zbiralnicah nevarnih odpadkov,
- prepuščajo ločene frakcije, ki so onesnažene z nevarnimi snovmi ali v katerih so zmešani nevarni odpadki, kot nevarne odpadke,
- hranijo ločene in nevarne odpadke varno in neškodljivo za okolje, dokler jih ne prepustijo ali oddajo izvajalcu javne službe,
- ne mešajo ločenih ali nevarnih odpadkov z drugimi komunalnimi odpadki tako, da jih ni možno izločati pri razvrščanju komunalnih odpadkov v sortirnici,
- prepuščajo odpadna zdravila, odpadna olja ali druge ločene ali nevarne odpadke, za katere je zbiranje s predpisom urejeno na poseben način, tako kot je predpisano,
- prepuščajo kosovne odpadke in opremo, ki se uporablja v gospodinjstvih in vsebuje nevarne snovi, na prevzemnih mestih ali v zbirnih centrih in
- razstavijo kosovni odpadek večjih dimenzij tako, da posamezni kos vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov.
Izvajalec javne službe mora povzročitelje bioloških odpadkov z obvestilom v lokalnem časopisu, z letaki in na druge krajevno običajne načine redno, najmanj 2x letno obveščati, seznanjati in opozarjati o:
- prepovedi mešanja bioloških odpadkov z drugimi komunalnimi odpadki,
- izločanju vseh bioloških odpadkov iz komunalnih odpadkov in njihovem obveznem prepuščanju izvajalcu javne službe kot ločeno zbrano frakcijo ali o možnosti lastne predelave v kompost v hišnih kompostnikih,
- varni in za okolje neškodljivi hrambi bioloških odpadkov pred prepustitvijo izvajalcu javne službe.
Kolikor se kljub rednemu obveščanju na posameznem območju ne dosegajo zastavljeni cilji, mora izvajalec javne službe vzpostaviti s povzročitelji osebni kontakt in s posebnimi načini obveščanja in opozarjanja doseči bolj učinkovito ločeno zbiranje komunalnih odpadkov.
38. člen
(evidence)
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov mora voditi evidenco o:
- naseljih, v katerih zagotavlja stalno ali občasno ločeno zbiranje ločenih in nevarnih frakcij ter kosovnih odpadkov in opreme,
- celotni količini zbranih komunalnih odpadkov,
- količini izločenih ločenih in nevarnih frakcij,
- količini in vrsti ločenih frakcij, oddanih predelovalcem,
- količini in vrsti nevarnih frakcij, oddanih predelovalcem,
- količini in vrstah ločenih in nevarnih frakcij, ki so odpadna embalaža, oddanih družbi za odpadno embalažo.
Sestavni del evidence so potrjeni evidenčni listi in potrdila o predanih frakcijah. Dokumentacijo mora hraniti najmanj 5 let.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti tehtanje vsake pošiljke ločenih frakcij, ki jo odda v predelavo ali odstranjevanje.
39. člen
(obveznosti izvajalca obdelave mešanih komunalnih odpadkov)
Izvajalec obdelave mešanih komunalnih odpadkov mora zagotoviti:
- nabavo in vzdrževanje opreme in objektov iz 49. člena tega odloka,
- redno higiensko vzdrževanje opreme iz prejšnje alineje, vključno z rednim razkuževanjem in pranjem,
- redni prevzem mešanih komunalnih odpadkov brez povzročanja emisije prahu, čezmernega hrupa in raztresanja odpadkov,
- zagotavljanje podatkov, potrebnih za spremljanje ravnanja s komunalnimi odpadki, ki jih določi pristojni organ.
Izvajalec javne službe mora storitve javne službe opravljati tako, da ni ogroženo človekovo zdravje in brez uporabe postopkov in metod, ki bi čezmerno obremenjevali okolje, zlasti pa povzročili:
- čezmerno obremenitev voda, zraka, tal,
- čezmerno obremenjevanje s hrupom ali vonjavami,
- bistveno poslabšanje življenjskih pogojev živali in rastlin, ali
- škodljive vplive na krajino ali območja, zavarovana po predpisih o varstvu narave in predpisih o varstvu kulturne dediščine.
40. člen
(obveznosti najemnika odlagališča)
Najemnik odlagališča mora zagotoviti:
- redni prevzem ostankov komunalnih odpadkov,
- redni prevzem nenevarnih odpadkov, po predhodnem soglasju pristojnega občinskega organa in skladno z dovoljenjem Agencije RS za okolje MOP,
- izredni prevzem nenevarnih odpadkov po predhodnem soglasju,
- tehtanje odpadkov,
- vizualni pregled odpadkov pred kompaktiranjem,
- občasne kontrolne kemične analize,
- izločanje odpadkov, ki se jih ne sme odložiti,
- oddaja izločenih frakcij pooblaščenim zbiralcem oziroma predelovalcem,
- urejanje, vzdrževanje in varovanje odlagališča skladno s predpisi,
- izvajanje obratovalnega monitoringa,
- izdelavo poslovnika za obratovanje odlagališča,
- vodenje zbirk podatkov,
- pripravo letnega programa odlaganja odpadkov.
41. člen
(javna pooblastila)
Izvajalci javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave komunalnih odpadkov izdajajo pogoje k prostorskim izvedbenim aktom, projektne pogoje in soglasja k projektnim rešitvam v postopku pridobitve gradbenega dovoljenja za objekte, kjer bodo nastajali komunalni in ostali nenevarni odpadki.
5. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE
42. člen
(pravice uporabnikov)
Uporabniki imajo pravico:
- do trajnega, nemotenega in kvalitetnega zagotavljanja storitev javne službe, ki je enako dostopna vsem uporabnikom na območju občine,
- do uporabe posode za mešane komunalne odpadke in biološke odpadke,
- do uskladitve velikosti ali števila posod skladno z evidentiranim številom opravljenih prevzemov odpadkov, vendar ne več kot dvakrat letno,
- do dodatne storitve na poziv proti posebnem plačilu po ceniku izvajalca;
- kadar oddajajo v najem stanovanjske, poslovne ali druge stalne oziroma začasne objekte, njihove dele ali funkcionalna zemljišča za zavezanca za plačilo storitev javne službe določiti najemnika s prijavo na posebnem obrazcu, ki ga zagotovi izvajalec,
Izvajalec javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov odobri zmanjšanje velikosti in/ali števila posod oziroma zabojnikov za odpadke na podlagi zahteve uporabnika pod pogojem:
- da prostornina obstoječe posode ali zabojnika ni manjša od prostornine najmanjše količine komunalnih odpadkov, določene na podlagi pravilnika iz 10. člena tega odloka oziroma če število posod ni manjše od števila posod, določenega na podlagi istega pravilnika in
- če ugotovi, da so se v obdobju zadnjih šestih mesecev komunalni odpadki prepuščali na prevzemnem mestu te stavbe v zaprtih in ne popolnoma polnih posodah.
43. člen
(obveznosti uporabnikov)
Uporabniki imajo obveznost:
- prijaviti in odjaviti se in sporočiti vse druge spremembe, ki vplivajo na obračun storitev javne službe, izvajalcu na posebnem obrazcu najkasneje 8 dni po nastali spremembi,
- plačevati storitve javne službe skladno z določili tega odloka, ne glede na to, ali jih dejansko koristijo ali ne,
- redno prepuščati komunalne odpadke in jih ločevati skladno z zagotovljenimi storitvami javne službe,
- zagotoviti, da so pokrovi posod ali zabojnikov na prevzemnih mestih zaprti,
- zagotoviti, da so tipizirane vrečke na prevzemnih mestih zaprte in zložene ob posodah,
- zagotoviti, da v posodah, zabojnikih ali vrečkah niso odložene tekočine, kužni materiali, tleče, lahko vnetljive in eksplozivne snovi, gume, kamenje, gradbeni ter drugi odpadki, ki po določilih tega odloka niso komunalni odpadek,
- zagotoviti, da so posode ali vrečke na dan prevzema dostavljene na prevzemno mesto, in jih po prevzemu čim prej vrniti na zbirno mesto,
- vzdrževati čistočo na prevzemnih in zbirnih mestih in zagotoviti izvajalcu dostop do prevzemnih mest (tudi v zimskem času tako, da zagotovijo redno odstranjevanje snega ob zabojnikih ter na njihovih pokrovih),
- zadostiti drugim zahtevam izvajalca v zadevah, za katere ima izvajalec pravice oziroma pooblastila po zakonu in tem odloku,
- dostaviti kosovne odpadke na prevzemno mesto do 6. ure na dan prevzema, vendar ne prej kot 24 ur pred dnevom prevzema,
- prepuščati posode s komunalnimi odpadki izvajalcu javne službe na prevzemnih mestih v časih, kot so določeni s programom zbiranja komunalnih odpadkov,
- redno vzdrževati in čistiti okolico zabojnikov in posod,
- izpolnjevati in upoštevati določila tega odloka.
Uporabniki, ki so lastniki več samostojnih objektov, samostojnih bivalnih enot, drugih prostorov ali funkcionalnih zemljišč na območju občine, so za vsako posamezno enoto dolžni uporabljati storitve javne službe po tem odloku in vsako enoto posebej registrirati.
44. člen
(prepovedi)
Uporabnikom je prepovedano:
- prepuščati odpadke v posode za ločeno zbiranje frakcij in v posode za biološke odpadke, ki niso namenjene tem odpadkom,
- mešati nevarne odpadke z ločenimi frakcijami ali komunalnimi odpadki ali mešati posamezne nevarne odpadke med seboj,
- prepuščati odpadne prenosne baterije in akumulatorje kot mešani komunalni odpadek,
- prepuščati odpadno električno in elektronsko opremo kot mešani komunalni odpadek,
- prepuščati biološke odpadke kot mešane komunalne odpadke, kjer se biološki odpadki zbirajo ločeno,
- nameščati posode ali zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta,
- odlagati odpadke ob posodah ali zabojnikih,
- prepuščati odpadke v vrečkah, ki niso namenjene prepuščanju komunalnih odpadkov,
- brskati po posodah, zabojnikih in vrečkah ter razmetavati odpadke oziroma drugače onesnaževati prevzemna mesta in zbiralnice,
- poškodovati naprave in opremo izvajalca ter nanje pisati in lepiti plakate,
- opustiti uporabo storitev javne službe,
- samovoljno premikati posode za ločeno zbiranje frakcij iz določenih lokacij zbiralnic in posode za mešane in biološke odpadke na skupnih zbirno-prevzemnih mestih,
- sežigati in odlagati komunalne odpadke na območju občine v nasprotju z določili tega odloka, kar pomeni prepoved kopičenja odpadkov tudi na zasebnih zemljiščih.
6. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE
45. člen
(viri financiranja storitev)
Viri financiranja storitev javne službe so:
- plačila uporabnikov za storitev javne službe po veljavnih cenah storitev javne službe,
- sredstva od prodaje ločenih frakcij, sposobnih za predelavo,
- drugi viri, določeni z državnim predpisom ali s predpisom lokalne skupnosti.
46. člen
(viri financiranja javne infrastrukture)
Viri financiranja javne infrastrukture so sredstva:
- iz plačil uporabnikov storitev javne službe,
- iz proračuna Občine Jesenice,
- iz sredstev iz naslova okoljskih dajatev za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov in drugih virov, določenih z državnim predpisom ali s predpisom lokalne skupnosti.
47. člen
(oblikovanje cen)
Cena storitev javne službe se oblikuje in določi v skladu z veljavnimi predpisi, ki urejajo oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. Cena storitev javne službe se oblikuje za enoto količine posamezne storitve. Enota količine storitve je masa (kg) komunalnih odpadkov, ki jih uporabniki storitev prepustijo izvajalcu javne službe.
Stroške storitev obdelave komunalnih odpadkov in odlaganja preostanka komunalnih odpadkov izvajalec javne službe prevzame v kalkulacijo na osnovi cen izvajalcev teh storitev, kolikor teh storitev ne izvaja sam.
Cene storitev izvajalca javne službe med uporabniki ali skupinami uporabnikov za istovrstne storitve ne smejo biti diferencirane, razen če ti dokazljivo povzročajo različne stroške. Stroški dostopa do storitve ne smejo biti razlog diferenciacije.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se cena storitve za zbiranje in prevoz mešanih komunalnih odpadkov določi diferencirano glede na velikost posode ali zabojnika ter pogostnost prevzemanja odpadkov na način, ki spodbuja uporabnike k ločenemu zbiranju odpadkov.
Cena za storitve javne službe odlaganja preostankov komunalnih odpadkov lahko vsebuje tudi upravičene bonitete zaradi lokacije odlagališča.
Podrobneje se določi način oblikovanja cen za obračun storitev javne službe s tarifnim pravilnikom, ki ga pripravi izvajalec in posreduje občinski upravi. Na predlog župana tarifni pravilnik sprejme Občinski svet Občine Jesenice.
V tarifnem pravilniku so zajeti tudi stroški ločenega zbiranja komunalnih odpadkov.
48. člen
(obračun storitev)
Izvajalec mesečno obračunava storitve javne službe uporabnikom na podlagi veljavnega cenika in v skladu z veljavnimi predpisi.
Imetnik odpadkov je dolžan plačevati stroške storitev javne službe z dnem, ko pridobi status uporabnika skladno z 9. členom tega odloka.
Kot merilo za razdelitev stroškov storitev javne službe med posamezne uporabnike, ki uporabljajo skupne posode ali zabojnike, se upošteva število prebivalcev s stalnim ali začasnim prebivališčem v posamezni stavbi oziroma delu stavbe, če gre za gospodinjstva oziroma razmerje med površino poslovnih prostorov, če gre za osebe, ki opravljajo storitveno ali proizvodno dejavnost, kolikor uporabniki soglasno sprejetega ne predložijo drugega merila.
Spremembe okoliščin pri uporabniku, ki vplivajo na obračun storitev javne službe, se upoštevajo v naslednjem mesecu od dneva vpisa v register prevzemnih mest. Izvajalec mora vpisati spremembe v register prevzemnih mest v roku 14 dni od prejema obvestila.
Če izvajalec v času po vpisu spremembe prostornine ali števila posod v register prevzemnih mest zaradi pomanjkanja posameznih posod ne more zagotoviti ustrezne zamenjave, se do njihove zamenjave storitev javne službe obračunava na podlagi vpisane spremembe.
7. VRSTE OBJEKTOV, NAPRAV IN OPREME ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
49. člen
(infrastruktura lokalnega pomena)
Infrastrukturni objekti in naprave lokalnega pomena za izvajanje javne službe so:
- zemljišča in objekti ekoloških otokov,
- zemljišča in objekti zbirnih centrov,
- zemljišča in objekti za obdelavo odpadkov,
- zemljišča, objekti in naprave malih kompostarn,
- zemljišča in objekti odlagališča za nenevarne odpadke.
Izvajalec mora voditi register objektov in naprav iz prvega odstavka tega člena, s katerimi upravlja.
50. člen
(oprema izvajalca javne službe)
Oprema izvajalca za izvajanje javne službe:
- vozila za prevoz vseh vrst odpadkov,
- delovni stroji,
- premične zbiralnice nevarnih odpadkov,
- posode in zabojniki za prepuščanje ločenih frakcij na ekoloških otokih, kolikor jih je nabavil izvajalec iz svojih sredstev,
- posode in zabojniki za prepuščanje mešanih komunalnih in bioloških odpadkov na prevzemnih mestih,
- oprema za občasno prevzemanje kosovnih odpadkov,
- oprema za predhodno skladiščenje odpadkov pred njihovo predelavo ali odstranjevanje,
- vozila in naprave za pranje in vzdrževanje posod in zabojnikov za komunalne odpadke.
Oprema za razvrščanje odpadkov v sortirnici je opredeljena z drugimi predpisi.
8. NADZOR
51. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem odloka opravlja pristojni občinski inšpektor in občinski redar, strokovni nadzor nad izvajalcem pa izvaja Komunalna direkcija Občine Jesenice.
Če pristojni inšpektor pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora ugotovi, da so kršena določila tega odloka ima pravico in dolžnost, da odredi, da se nepravilnosti, ki jih ugotovi, odpravijo v roku, ki ga določi in odredi druge ukrepe, ki so potrebni za odpravo nepravilnosti.
9. KAZENSKE DOLOČBE
52. člen
(prekrški izvajalca javne službe)
Z globo 2.000 EUR se kaznuje za prekršek izvajalec, če:
- ne zagotovi izvajanje javne službe po vrsti in obsegu storitev, določenih v 11. do 31. členu tega odloka,
- ne zagotovi pogojev iz 33. člena tega odloka,
- ne vodi registra prevzemnih mest ali ne zagotavlja ažuriranja registra prevzemnih mest, kot je to določeno v 34. členu tega odloka,
- ne pripravi letnega programa ravnanja z odpadki z vsebino in v roku, kot je določeno v 35. členu tega odloka,
- ne obvešča povzročiteljev komunalnih odpadkov na način, predpisan v 36. in 37. členu tega odloka.
Z globo 300 EUR se kaznuje za prekršek iz tretjega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe.
53. člen
(prekrški uporabnikov)
Z globo 2.000 EUR se kaznuje za prekršek uporabnik - pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja svojo dejavnost, če ravnajo v nasprotju s 43. in 44. členom tega odloka.
Z globo 300 EUR se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe in posameznik - fizična oseba.
Z globo 1.000 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ne odstrani odpadkov in jih ne odpelje na odlagališče, kot to določa 27. člen tega odloka.
Z globo 250 EUR se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost in posameznik - fizična oseba.
54. člen
(prekrški organizatorjev)
Z globo 1.000 EUR se kaznuje za prekršek organizator - pravna oseba, ki ravna v nasprotju s 25. členom tega odloka.
Z globo 250 EUR se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe.
Z globo 500 EUR se kaznuje za prekršek organizator - samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s 25. členom tega odloka.
Z globo 100 EUR se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena odgovorna oseba organizatorja - samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
10. ODLAGANJE IZ DRUGIH OBČIN
55. člen
(odlaganje ostankov predelave in odstranjevanja komunalnih odpadkov iz drugih občin)
Na odlagališču nenevarnih odpadkov Mala Mežakla se lahko odlagajo tudi ostanki komunalnih odpadkov iz drugih občin na podlagi sprejetih sklepov lastnic odlagališča in v skladu z veljavno zakonodajo ob upoštevanju določil tega odloka.
11. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
56. člen
(vzpostavitev ločenega zbiranja bioloških odpadkov)
Izvajalec javne službe mora zagotoviti ločeno zbiranje in prevzemanje bioloških odpadkov v enem letu od uveljavitve tega odloka.
57. člen
(priprava pravilnika)
Izvajalec javne službe mora najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega odloka posredovati občinski upravi Občine Jesenice pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov, ki bo pripravljen v skladu z določili 10. člena tega odloka.
58. člen
(vzpostavitev registra prevzemnih mest)
Izvajalec javne službe mora do 31. 12. 2010 vzpostaviti register prevzemnih mest v skladu z določili 34. člena tega odloka.
59. člen
(priprava tarifnega pravilnika)
Izvajalec javne službe mora do 31. 12. 2010 posredovati občinski upravi tarifni pravilnik, ki bo pripravljen v skladu z določili 47. člena tega odloka.
60. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Jesenice (Uradni list RS, št. 75/02, 2/06).
Do uveljavitve tarifnega pravilnika ostanejo v veljavi določila odloka glede cene in obračuna storitve.
61. člen
(začetek veljavnosti)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-8/2008-6
Jesenice, dne 10. junija 2010
Župan
Občine Jesenice
Tomaž Tom Mencinger l.r.