Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 100/08 – odl US, 79/09 in 51/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09) in 16. člena Statuta Občine Šmartno pri Litiji (Uradni list RS, št. 33/03, 106/03, 34/04) je Občinski svet Občine Šmartno pri Litiji na 4. redni seji občinskega sveta dne 23. 12. 2010 sprejel
O D L O K
o izvrševanju proračuna Občine Šmartno pri Litiji za leto 2011
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Šmartno pri Litiji za leto 2011 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna, ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR
-------------------------------------------------------------
Konto Splošni del proračuna Občine Šmartno pri Proračun
Litiji za leto 2011 leta 2011
-------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 5.732.588
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 4.303.958
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 3.859.758
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 3.450.208
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 249.450
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 160.100
706 DRUGI DAVKI 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD 444.200
PREMOŽENJA 227.700
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 3.000
712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 1.500
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV 50.000
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 162.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 1.029.200
720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN 1.010.000
NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH SREDSTEV 19.200
73 PREJETE DONACIJE (730+731) 10.000
730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 10.000
731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 389.430
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH
JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ 307.657
741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA
IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE 81.773
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 5.807.773
40 TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) 2.007.036
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM 270.274
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO
VARNOST 41.459
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 1.640.302
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 13.000
409 REZERVE 42.000
41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) 1.729.718
410 SUBVENCIJE 5.500
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM 1.144.400
412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN
USTANOVAM 104.500
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 475.318
414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 1.936.140
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV 1.936.140
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 134.880
431 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN
FIZIČNIM OSEBAM 67.500
432 INVESTICIJSKI TRANSFERI 67.380
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)
(I. – II.) (SKUPAJ PRIHODKI MINUS SKUPAJ
ODHODKI) –75.185
-------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-------------------------------------------------------------
75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 4.000
750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0
751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 0
752 KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE 4.000
44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443) 0
440 DANA POSOJILA 0
441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN NALOŽB 0
442 PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ NASLOVA
PRIVATIZACIJE 0
443 POVEČANJE NAMENSKEGA PREMOŽENJA V JAVNIH
SKLADIH IN DRUGIH PRAVNIH OSEBAH JAVNEGA
PRAVA, KI IMAJO PREMOŽENJE V SVOJI LASTI 0
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.) 4.000
-------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------------------
50 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 0
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 0
5001 Najeti krediti pri poslovnih bankah
5002 Najeti krediti pri drugih finančnih
institucijah 0
5003 Najeti krediti pri drugih domačih
kreditodajalcih 0
5004 Sredstva, pridobljena z izdajo
vrednostnih papirjev na domačem trgu 0
55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 38.667
550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 38.667
5501 Odplačila kreditov poslovnim bankam 38.667
5502 Odplačila kreditov drugim finančnim
institucijam 0
5503 Odplačila kreditov drugim domačim
kreditodajalcem 0
5504 Odplačila glavnice vrednostnih papirjev,
izdanih na domačem trgu 0
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –109.851
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –38.667
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-
IX=-III.) 75.185
XI. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU
PRETEKLEGA LETA 110.122
-------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Struktura splošnega in posebnega dela proračuna, načrt razvojnih programov, načrt razpolaganja s stvarnim premoženjem občine in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šmartno pri Litiji.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki Občine Šmartno pri Litiji v letu 2011 so poleg prihodkov, določenem v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZFJ tudi naslednji prihodki:
– prihodki od najemnin za komunalno infrastrukturo.
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med proračunskimi postavkami v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan. O prerazporeditvah sredstev župan šestmesečno obvešča občinski svet.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2011 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 75% pravic porabe za investicijske odhodke in investicijske transfere v veljavnem proračunu občine od tega:
1. v letu 2012 50% navedenih pravic porabe
2. v ostalih prihodnjih letih 25% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 30% pravic v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunska rezerva se v letu 2011 oblikuje v višini 20.000 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 15.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno na vse uporabnike v skladu z dinamiko prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
(odpis dolgov)
O odpisu obveznosti, ki so prihodek občinskega proračuna, razen obveznosti iz naslova obveznih dajatev, odloča na predlog župana občinski svet.
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2011 odpiše ali delno odpiše dolgove, razen obveznosti iz naslova obveznih dajatev, in sicer največ do skupne višine 1.000 eurov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2011 lahko zadolži do višine 1.000.000 eurov.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Šmartno pri Litiji, v letu 2011 ne sme preseči skupne višine glavnic 80.000 eurov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
(začasno financiranje v letu 2012)
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmartno pri Litiji v letu 2012, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 400-011/2010
Šmartno pri Litiji, dne 23. decembra 2010
Župan
Občine Šmartno pri Litiji
Milan Izlakar l.r.