Ob-1956/10
, Stran 429
1. Izvajalec javnega razpisa
Izvajalec javnega razpisa je:
Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo.
Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad.
Sedež: 2000 Maribor, Trubarjeva 11.
Javni razpis je usklajen z Ministrstvom za gospodarstvo v vlogi posredniškega telesa.
2. Pravna podlaga za izvedbo javnega razpisa
Slovenski podjetniški sklad (v nadaljnjem besedilu: SPS) objavlja javni razpis na podlagi:
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 107/07, v nadaljnjem besedilu: ZPOP-1),
– Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08, v nadaljnjem besedilu: ZJS-1),
– Zakona o družbah tveganega kapitala (Uradni list RS, št. 92/07, št. 57/09, v nadaljnjem besedilu: ZDTK),
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/2007 – ZSPDPO, 109/08, 49/09, v nadaljnjem besedilu: ZJF),
– Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09, v nadaljnjem besedilu: ZGD-1),
– Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. 7. 2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (Uradni list ES, št. 210 z dne 31. 7. 2006, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1080/2006/ES),
– Uredbe sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. 6. 2006, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (Uradni list ES, št. 210 z dne 31. 7. 2006, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES),
– Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. 12. 2006, o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (Uradni list ES, št. 371, z dne 27. 12. 2006, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES),
– Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (Uradni list ES, št. 214 z dne 9. 8. 2008, v nadaljnjem besedilu: Uredba 800/2008/ES),
– Smernic skupnosti o državnih pomočeh za spodbujanje naložb rizičnega kapitala v mala in srednje velika podjetja 2006/C 194/02 z dne 18. 8. 2006, (v nadaljevanju besedila: Smernice 2006/C 194/02),
– Sheme državnih pomoči Ukrep tveganega kapitala v Sloveniji št. N 253/2007, ki jo je Evropska komisija potrdila dne 13. 6. 2007 (v nadaljnjem besedilu: Shema N 253/2007),
– Sheme državnih pomoči Pomoč v obliki rizičnega kapitala št. X865/2009, ki jo je Ministrstvo za finance potrdilo dne 23. 10. 2009 (v nadaljnjem besedilu: Shema X865/2009),
– Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09),
– Dopolnjenega programa ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013, ki ga je Vlada RS sprejela na svoji 49. redni seji, dne 15. 10. 2009, sklep št. 31001-1/2009/9 (v nadaljnjem besedilu: Program ukrepov),
– Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, ki ga je Evropska Komisija z odločbo potrdila dne 27. 8. 2007 (št. K(2007)4080, v nadaljnjem besedilu: OP RR),
– Poslovnega načrta programa instrumentov finančnega inženiringa za mala in srednje velika podjetja v Republiki Sloveniji za obdobje 2009–2013 (PIFI), ki ga je Vlada RS sprejela na 50. redni seji, dne 22. 10. 2009, sklep št. 30200-2/2009/5 (v nadaljnjem besedilu: Program PIFI),
– Ustanovitvenega akta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04, 11/07, 43/08, 71/09),
– Poslovne politike Javnega sklada RS za podjetništvo 2009–2013 (sklep Vlade RS št. 47602-25/2009/4 z dne 30. 7. 2009),
– Sprememb Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2009 (sklep Vlade RS številka 47602-37/2008/14 z dne 29. 10. 2009),
– Poslovnega in finančnega načrta Slovenskega podjetniškega sklada za leto 2010 (sklep Vlade RS številka 47601-30/2009/11 z dne 17. 12. 2009),
– Sprememb in dopolnitev Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2010 (sklep Vlade RS številka 47601-30/2009/15 z dne 25. 2. 2010),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2009 (Uradni list RS, št. 114/07),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2010 (Uradni list RS, št. 99/09),
– Rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2009 (Uradni list RS, št. 26/09),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2008 in 2009 (Uradni list RS, št. 114/07 in spremembe),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2010 in 2011 (Uradni list RS, št. 99/09).
3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa so kapitalske naložbe v zasebne družbe tveganega kapitala (v nadaljnjem besedilu DTK) s strani Republike Slovenije, ki jo za potrebe tega javnega razpisa zastopa SPS. DTK morajo biti ustanovljene in delovati v skladu z v razpisu opredeljenimi določbami ZDTK.
Namen javnega razpisa je razvoj obstoječega trga tveganega kapitala v Sloveniji in pospeševanje lastniških naložb v mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljnjem besedilu MSP) v obliki naložb tveganega kapitala in mezzanin kapitala. Republika Slovenija želi na ta način preko SPS povečati število zasebnih družb tveganega kapitala in pospešiti razvoj MSP s potencialom hitre rasti ter multiplicirati učinek vlaganj javnih sredstev.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu oziroma pogoji, ki jih bodo upravičenci morali izpolnjevati po pridobitvi sredstev javnega razpisa
4.1 Upravičenci
DTK, ki bodo kandidirale na javnem razpisu za pridobitev kapitalskih naložb Republike Slovenije, morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– na javni razpis se lahko prijavijo DTK, ki so registrirane v Republiki Sloveniji in so pridobile status skladno z ZDTK;
– DTK morajo biti ustanovljene za določen čas in sicer za maksimalno dobo 12 let;
– DTK mora biti ustanovljena v pravni obliki družbe z omejeno odgovornostjo, ki kot gospodarska družba deluje po predpisih, ki urejajo gospodarske družbe;
– na javni razpis se lahko prijavijo DTK, ki niso v težavah v smislu 2. člena Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2 – uradno prečiščeno besedilo, Uradni list RS, št. 44/07) ali v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije v smislu Smernic skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 10. 10. 2004) in 14. člena ZFPPIPP (Uradni list RS, št. 126/07, št. 40/09 in št. 59/09), ter nimajo neporavnanih obveznosti do Republike Slovenije iz naslova javnih dajatev in prispevkov;
– v primeru, da zasebna DTK že deluje v skladu z določbami ZDTK in ima že izvedene naložbe tveganega kapitala in naložbe navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložbe), mora takšna zasebna DTK k vlogi predložiti oceno vrednosti DTK, ki je pripravljena s strani pooblaščenega ocenjevalca vrednosti podjetij, ki je vpisan v register Slovenskega inštituta za revizijo, ter temelji na veljavnih standardih vrednotenja. Pri tem mora k oceni vrednosti podjetja izbran pooblaščen ocenjevalec predložiti ustrezno izjavo o poštenosti ocene oziroma nepristranskosti glede oseb, ki jih ocena vrednosti zadeva. Ne glede na k vlogi podano oceno vrednosti DTK, lahko SPS dodatno oceno vrednosti DTK pridobi tudi sam. Glede na podano oceno vrednosti podjetja se bo določila višina sredstev, ki jih bo Republika Slovenija skladno z določbami ZGD-1 in določili družbene pogodbe vplačala v DTK.
4.2 Dovoljena dejavnost DTK
DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, bodo lahko opravljala naslednje dejavnosti:
– zasebna DTK, ki bo pridobila kapitalske naložbe Republike Slovenije, lahko izvaja aktivnosti in posle, ki so podrobneje opredeljeni v nadaljnjih točkah javnega razpisa oziroma so v skladu z ZDTK, in sicer:
– naložbe tveganega kapitala v ciljna MSP,
– naložbe navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložbe) v ciljna MSP,
– ter druge dejavnosti iz prve alineje prvega odstavka 6. člena ZDTK,
ne sme pa opravljati dejavnosti:
– dajanja posojil in poroštev na podlagi 6. in 13. člena ZDTK in
– najemanja posojil skladno s 6. členom ZDTK,
– pri svojem poslovanju mora DTK upoštevati določila Smernic 2006/C 194/02 in slovensko zakonodajo s področja gospodarskega prava.
4.3 Dovoljena lastniška struktura DTK
DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, bodo v zvezi s svojo lastniško strukturo morale izpolnjevati naslednje pogoje:
– najmanj 51% osnovnega kapitala in naknadnih vplačil v DTK morajo zagotoviti zasebni družbeniki, delež Republike Slovenije lahko predstavlja največ 49% vseh sredstev DTK (osnovnega kapitala in naknadnih vplačil);
– minimalna višina vloženih sredstev (osnovnega kapitala in naknadnih vplačil) s strani Republike Slovenije v zasebno DTK je 1.000.000,00 EUR;
– DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, morajo z ustreznimi ukrepi in preverjanji zagotavljati, da družbeniki DTK niso povezane družbe, skladno s 527. členom ZGD-1 s ciljnimi MSP, v katera namerava DTK vstopati v obliki naložb tveganega kapitala in naložb navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložb);
– podrobna razmerja med Republiko Slovenijo in ostalimi zasebnimi investitorji v DTK se uredijo v družbeni pogodbi, katere vzorec je del razpisne dokumentacije (XI. točka). SPS bo v imenu Republike Slovenije pristopila h kapitalski naložbi v zasebno DTK samo na podlagi podpisane družbene pogodbe. Znesek kapitala je možno z naknadnimi vplačili oblikovati postopno do 31. 12. 2013, oziroma za nadaljevalne naložbe v že podprta MSP najkasneje do 5. 8. 2015. Opredeljeni roki se lahko podaljšajo skladno z določbami Programa PIFI;
– DTK mora vse družbenike pri naložbah tveganega in mezzanin kapitala obravnavati pod enakimi pogoji.
4.4 Pogoji glede obveznih organov in upravljanja DTK
DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, bodo morale v zvezi z organi DTK ter njenim upravljanjem izpolnjevati naslednje pogoje:
– pri DTK mora biti ustanovljen nadzorni svet; po vstopu Republike Slovenije v DTK mora imeti predstavnik vlagatelja javnih sredstev najmanj enega člana;
– pri DTK mora biti ustanovljen neodvisni naložbeni odbor, kot posvetovalno telo DTK, ki na predlog upravljavske družbe podaja mnenja k naložbenim predlogom; po vstopu Republike Slovenije v DTK mora imeti predstavnik vlagatelja javnih sredstev najmanj enega člana v naložbenem odboru, ki pa nima glasovalne pravice;
– DTK morajo imeti sklenjeno pogodbo o upravljanju DTK z upravljavsko družbo v skladu z ZDTK. Član nadzornega sveta, ki je predstavnik vlagatelja javnih sredstev, mora z vstopom Republike Slovenije v DTK potrditi pogodbo o upravljanju oziroma njene spremembe, skladno z določili tega javnega razpisa;
– pri sklepanju upravljavskih pogodb se morajo upoštevati predpisi Republike Slovenije;
– upravljanje DTK mora biti zastavljeno na tržnih osnovah, pri upravljanju sredstev se mora uporabljati najboljše prakse in regulativni nadzor;
– upravljavska družba zasebne DTK mora zaposlovati ali kako drugače pogodbeno sodelovati s strokovnjaki z znanji in izkušnjami s področja lastniških naložb oziroma naložb tveganega kapitala, ki vključujejo izvedbo vstopa in izstopa iz lastniške naložbe v MSP; takšne zaposlitve oziroma pogodbena razmerja mora upravljavska družba dokazovati z ustreznimi dokazili;
– osebe na DTK in upravljavski družbi, ki odločajo o investicijah (management upravljavske družbe, člani naložbenega odbora) ne smejo biti na noben način (kapitalsko, upravljavsko, z ožjimi družinskimi vezmi v ravni ali stranski vrsti do vštetega drugega kolena) povezane z osebami, ki odločajo o kapitalskih naložbah Republike Slovenije v zasebne DTK oziroma z menedžmentom in člani nadzornega sveta v MSP;
– upravljavska družba DTK mora pred vsako naložbo tveganega kapitala z ustreznimi ukrepi preveriti neodvisnost zasebnih investitorjev oziroma oseb, ki odločajo o investicijah v ciljno MSP. Za preverjanje neodvisnosti je odgovoren direktor upravljavske družbe;
– DTK mora imeti z upravljavsko družbo sklenjeno tudi investicijsko pogodbo, katere minimalna vsebina je opredeljena v okviru izjav DTK v V. točki razpisne dokumentacije oziroma se sklada s poslovnim načrtom DTK, katerega obvezna vsebina je opredeljena v VII. točki razpisne dokumentacije. Član nadzornega sveta, ki je predstavnik vlagatelja javnih sredstev, mora z vstopom Republike Slovenije v DTK potrditi investicijsko pogodbo oziroma njene spremembe, skladno z določili tega javnega razpisa;
– DTK je dolžna za storitve upravljanja upravljavski družbi plačati upravljavsko provizijo, vsak družbenik pa plačuje delež upravljavske provizije, ki je enak njegovemu lastniškemu deležu v DTK. Upravljavska provizija se obračunava štirikrat letno in sicer na dan 31. 3., 30. 06., 31.09. in 31.12. v letu do izteka naložb. Do zaključka leta 2013 se upravljavska provizija obračunava v višini 2,5% od vsote v DTK vplačanih osnovnih vložkov in skupnega zneska naknadnih vplačil, h katerega vplačilu so se družbeniki DTK pogodbeno zavezali. Po letu 2013 pa se letna provizija obračunava v višini 2,5% od neto vrednosti sredstev DTK, izkazanih v bilanci stanja v zadnjem revidiranem letnem poročilu;
– ob izteku naložb je upravljavska družba skladno s Smernicami 2006/C 194/02 upravičena do nagrade in sicer maksimalno 20% od doseženega donosa naložbe; do te nagrade pa je upravljavska družba upravičena le v primeru dosežene minimalne zahtevane letne stopnje donosa v višini minimalno 6%;
– po sklenitvi družbene pogodbe sklene SPS z zasebno DTK pogodbo o naložbah, s katero se zasebna DTK zaveže k smiselnemu izpolnjevanju vseh pogojev in predpisov, ki izhajajo iz tega razpisa in veljajo za izvajanje evropske kohezijske politike v RS ter se nanašajo na finančni inženiring. Pogodba mora biti usklajena s poslovnim načrtom DTK in mora zajemati vsaj naslednje elemente: predmet pogodbe, naloge, pristojnosti in odgovornosti prejemnika, terminski načrt in postopek kapitalskih naložb v zasebne DTK, upravljavsko provizijo, pogoje vlaganja kapitala, prevzemanje tveganja, odločitve o naložbah v MSP, spremljanje izvajanja v skladu z veljavnimi pravili, sodelovanje države v organih DTK, nadzor, kontrolo in poročanje, vračilo sredstev evropske kohezijske politike in prekinitev pogodbe.
4.5 Pogoji nalaganja ter naložbene omejitve DTK
DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, morajo pri svoji investicijski politiki upoštevati:
– da morajo biti naložbe in upravljanje DTK dobičkonosne in zastavljene na tržnih osnovah; pri upravljanju sredstev se morajo uporabljati najboljše prakse in regulativni nadzor;
– da bodo kapitalsko vstopala v podjetja, ki sodijo v skupino MSP skladno z določili iz Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. 8. 2008 (dostopna tudi na spletni strani http://www.podjetniskisklad.si/index.php?id=109);
Ob tem opozarjamo tudi na drugi odstavek 6. člena Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki govori o tem, da se za podjetje, ki ima partnerska podjetja ali povezana podjetja podatki, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih zaključnih računov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo. Podatkom se prištejejo podatki za vsako partnersko podjetje.
– da bodo nalagale finančna sredstva v MSP, ki delujejo v vseh zakonitih panogah gospodarstva in v vseh regijah Republike Slovenije, razen v:
– ladjedelništvo (sredstev ni mogoče naložiti v podjetja s področja ladjedelništva, ki se ukvarjajo z dejavnostjo s področja 30.1 SKD – gradnja ladij in čolnov (Uredba o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08)), ki smiselno sovpadajo z opredelitvijo pojma iz Okvira o državni pomoči ladjedelništvu, Uradni list C 317, 30. 12. 2003, str. 11),
– premogovništvo (sredstev ni mogoče naložiti v podjetja s področja premogovništva, ki se ukvarjajo z dejavnostjo s področja 5.1 – SKD, ki smiselno sovpadajo z opredelitvijo pojma iz Uredbe Sveta (ES) št. 1407/2002 z dne 23. 7. 2002),
– jeklarstvo (sredstev ni mogoče naložiti v podjetja s področja jeklarstva (področje 24 – SKD), ki se ukvarjajo z dejavnostmi povezanimi s proizvodnjo enega ali več proizvodov, ki so opredeljeni v Uredbi ES št. 800/2008 z dne 6. 8. 2008);
– finančne storitve vključno z leasingom in factoringom (SKD – oddelek 64 – Dejavnosti finančnih storitev, razen zavarovalništva in dejavnosti pokojninskih skladov; oddelek 66 – Pomožne dejavnosti za finančne in zavarovalniške storitve),
– pravne storitve (SKD – skupina 69.1 – Pravne dejavnosti),
– računovodske storitve (SKD – skupina 69.2 – Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje),
– storitve posredovanja nepremičnin (SKD – področje L – Poslovanje z nepremičninami),
– proizvodnjo in prodajo orožja (SKD – razred 01.15),
– proizvodnja in prodaja tobačnih izdelkov ali narkotičnih substanc (SKD – skupina 25.4 – Proizvodnja orožja in streliva, – Pridelovanje tobaka; skupina 12 – Proizvodnja tobačnih izdelkov; razred 46.17 – Posredništvo pri prodaji živil, pijač, tobačnih izdelkov; razred 46.21 – Trgovina na debelo z žiti, tobakom, semeni in krmo; razred 46.35 – Trgovina na debelo s tobačnimi izdelki; razred 46.39 – Nespecializirana trgovina na debelo z živili, pijačami, tobačnimi izdelki; razred 47.26 – Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s tobačnimi izdelki; razred 47.81 – Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki);
– da ne bodo investirale neposredno v aktivnosti povezane z izvozom v smislu Smernic 2006/C 194/02;
– da ne bodo investirali v podjetja v težavah v smislu Smernic skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah Uradni list C 244, z dne 10. 10. 2004;
– da ne bodo investirali v MSP, ki kotirajo na borzi oziroma investirale v vrednostne papirje, ki kotirajo na borzi;
– da bodo kapitalsko vstopala le v MSP, ki imajo poravnane vse obveznosti do Republike Slovenije iz naslova javnih dajatev in prispevkov;
– da bodo kapitalsko vstopala v MSP na območjih, ki prejemajo pomoč, do stopnje širitve oziroma do stopnje zagona za srednje velika podjetja na področjih, ki ne prejemajo državne pomoči v skladu s točko 4.3.2 Smernic 2006/C 194/02;
– da lahko MSP pridobi naložbe navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložbe), če je DTK v MSP predhodno že udeležena s tveganim kapitalom. Obrestne mere za nezavarovana posojila (mezzanin naložbe), ki jih daje DTK morajo biti za najmanj 400 bazičnih točk višje od veljavne referenčne obrestne mere ob dodelitvi posojila. Naložbe navideznega lastniškega kapitala morajo biti povrnjene izključno po tržnih pogojih ali pa spremenjene v lastniški kapital po tržnih pogojih;
– DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, morajo upoštevati omejitev najvišje letne tranše rizičnega kapitala (tveganega kapitala in mezzanin naložbe) v ciljno MSP v skladu s Smernicami 2006 C 194/02 in ZDTK, ki znaša 1,5 mio EUR letno in da so v tej tranši vključene tako naložbe DTK kot tudi naložbe morebitnih drugih zasebnih investitorjev. Pri tem financiranje iz drugih virov, izven okvirjev Smernic 2006/C 194/02, kot so prispevki ustanovitelja ali banke, ni vključeno v izračun letne višine tranše;
– najmanj 70% svojih sredstev mora DTK nameniti za naložbe tveganega kapitala in naložbe navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložb) v ciljna MSP, ki so registrirana v Republiki Sloveniji; največ 30% svojih sredstev pa lahko DTK nameni za naložbe tveganega kapitala in naložbe navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložb) v ciljna MSP, ki so registrirana izven Republike Slovenije;
– DTK, ki bodo pridobile kapitalske naložbe Republike Slovenije, morajo ob zaključenem naložbenem obdobju nalaganja sredstev v ciljna MSP v obliki naložb tveganega kapitala in naložb navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložb) zagotavljati portfelj DTK, kjer je vsaj 70% vseh sredstev naloženih v MSP, ki so registrirana v Republiki Sloveniji. V primeru, da ob koncu naložbenega obdobja ta pogoj ni izpolnjen, Republika Slovenija od tega obdobja naprej v celoti ni dolžna izpolnjevati svoje obveznosti plačevanja upravljavske provizije. Omenjena določba mora biti definirana v upravljavski pogodbi med DTK in upravljavsko družbo;
– DTK mora zavezana oziroma pridobljena sredstva iz naslova osnovnega kapitala in naknadnih vplačil s strani Republike Slovenije in privatnih družbenikov naložiti v MSP najkasneje do 31. 12. 2013; po tem datumu so možne le nadaljevalne naložbe zavezanih oziroma pridobljenih sredstev v MSP, ki jih je DTK že podprla do 31. 12. 2013 in sicer najkasneje do 5. 8. 2015; Ti roki se lahko podaljšajo skladno z določbami Programa PIFI;
– pri posamezni investiciji DTK v MSP bodo skladno z določili ZGD-1 zasebni investitorji, ki so hkrati tudi družbeniki DTK vstopali v enakem razmerju, kot je njihovo razmerje v osnovnem kapitalu oziroma naknadnih vplačilih. Tako lahko Republika Slovenija v posamezno investicijo vloži maksimalno 49% vseh sredstev DTK;
– DTK mora pridobiti s strani odgovornih v ciljni MSP pisno izjavo, da bodo upoštevali omejitve glede virov in najvišjih letnih tranš naložb;
– da so lahko sredstva od prodaje kapitalskih naložb in mezzanin naložb ponovno investirana samo v nadaljevalne naložbe v MSP, ki jih je DTK že podprla do 31. 12. 2013 v primeru, da se s tem strinjajo vsi investitorji; sicer DTK sredstva od prodaje kapitalskih naložb in mezzanin naložb ne sme ponovno investirati v ciljne MSP; Ta rok se lahko podaljša skladno z določbami Programa PIFI;
– da se MSP, ki so prejele sredstva v obliki tveganega kapitala ali mezzanin naložb s strani DTK in so v prvih treh letih po prvi tovrstni naložbi s strani DTK zaprosile za drugo državno pomoč v okviru uporabe drugih pravil, najvišji zneski pomoči zmanjšajo za 20%;
– da udeležba DTK s tveganim kapitalom v povezanih družbah velja kot udeležba s tveganim kapitalom v isti družbi;
– da se morajo že ob kapitalski naložbi v posamezno MSP opredeliti možni načini izstopa iz podjetja in okvirno obdobje, v katerem se bo DTK iz podjetja umaknila;
– da mora biti pričakovana interna stopnja donosa določena glede na načrtovane donose posamezne investicije. Glede na razmerje med donosi in tveganji se pričakujejo višji donosi pri financiranju v zgodnejših razvojnih fazah podjetja kot pa pri financiranju kasnejših razvojnih faz;
– da je osnova za sprejem odločitev o investiranju v MSP poslovni načrt MSP s podrobnostmi o proizvodu, prodaji, stopnji rasti in dobičku ter izvedljivosti projekta;
– da Republika Slovenija kot družbenica v DTK ne bo sprejemala investicijskih odločitev, bo pa spremljala proces odločanja o posameznih investicijah oziroma ji bodo na voljo informacije o odločitvah ostalih družbenikov v posameznem investicijskem primeru;
– DTK mora v primeru so-investiranja z drugimi zasebnimi investitorji skleniti investicijski dogovor z zasebnimi investitorji v ciljno MSP pod enakimi pogoji, predhodno pa mora za to pridobiti soglasje vseh družbenikov.
– DTK morajo pri izboru lastniških naložb v obliki tveganega kapitala in mezzanin kapitala v ciljna MSP upoštevati naslednja načela:
– uvajanje sodobne tehnologije v povezavi z novimi proizvodi/storitvami,
– povečanje dodane vrednosti na zaposlenega,
– donosnost kapitala,
– neposredno prodajo izven trga Republike Slovenije,
– tržno naravnanost v povezavi z novim projektom,
– inovativnost,
– novo zaposlene,
– izstopne strategije;
– pri izboru MSP morajo DTK upoštevati tudi horizontalne omilitvene ukrepe, navedene v OP RR in smiselno zadostiti naslednjim pogojem:
– učinkovitosti izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin);
– okoljski učinkovitosti (uporaba najboljših tehnik, emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov);
– trajnostni dostopnosti (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza);
– zmanjšanju vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno).
5. Merila za izbor DTK
Vse popolne in ustrezne vloge bo ocenila neodvisna komisija. Pri tem bo neodvisna komisija upoštevala predvsem merilo »vpliv projekta na dvig konkurenčnosti podjetij«, ki je v skladu z OP RR, in se bo merilo preko:
1. usposobljenosti investicijskega menedžmenta in predhodnih izkušenj upravljavske družbe ter
2. naložbene strategije DTK.
Podatke za ocenjevanje meril bo neodvisna komisija pridobila iz vloge DTK na ta javni razpis, ki je podrobneje opredeljena v 15. točki javnega razpisa, pri dokončni odločitvi pri posameznih merilih pa lahko neodvisna komisija koristi tudi informacije, ki jih pridobi v okviru morebitne osebne predstavitve DTK. Skladno s tem ima neodvisna komisija možnost, da pri določenih merilih dodeli nižjo število točk, kot bi jih DTK pridobila glede na predstavljene informacije v vlogi, če zato obstajajo utemeljeni razlogi ali dokazila.
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Merila so podrobneje opredeljena v točki III razpisne dokumentacije.
Prag števila točk, nad katerim bo DTK lahko pridobila kapitalske naložbe Republike Slovenije, je skupno 60 in več točk, pri tem pa mora DTK doseči vsaj 30 točk v okviru merila »Usposobljenost investicijskega menedžmenta in predhodne izkušnje upravljavske družbe«, v okviru merila »Naložbena strategija DTK« pa vsaj 20 točk. Vloga DTK, ki ne bo pridobila vsaj minimalnega skupnega števila točk oziroma minimalnega števila točk v okviru posameznega merila, se bo zavrnila.
V primeru, da DTK ne bo dosegel kriterijev, ki so opredeljeni v razponih posameznega merila, se bo posameznemu merilu dodelilo nič točk.
V primeru, da bo višina sredstev v vlogah in število vlagateljev preseglo razpoložljiva sredstva iz javnega razpisa, se bodo sredstva v okviru zahtevanih zneskov dodelila vlagateljem, ki bodo po merilih dosegli višje število točk ali pa se bodo v primeru razpoložljivosti povečala sredstva razpisa.
V primeru enakega števila točk bodo imele prednost DTK, ki bodo pridobile višje število točk pri merilu »Usposobljenost investicijskega menedžmenta in predhodne izkušnje upravljavske družbe«.
V primeru, ko bo predlagani lastniški delež vlagatelja na koncu javnega razpisa presegal razpoložljiva sredstva javnega razpisa, se bo lahko lastniški delež zmanjšal, če bo vlagatelj vloge na to pristal.
6. Višina sredstev, ki so na razpolago za kapitalske naložbe Republike Slovenije v zasebne dtk na javnem razpisu
Skupna višina razpisanih sredstev, ki so namenjena za kapitalske naložbe Republike Slovenije v zasebne DTK je 33.998.495,66 EUR, od tega 85% namenskih sredstev EU – ESRR in 15% slovenske udeležbe.
V primeru razpoložljivosti sredstev se lahko znesek razpisanih sredstev poveča.
7. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški so kapitalske naložbe Republike Slovenije v zasebne DTK. Zasebna DTK, ki bo kandidirala za pridobitev kapitalske naložbe Republike Slovenije, pa lahko pridobljena sredstva nameni samo za izvedbo:
a) naložb tveganega kapitala v ciljna MSP,
b) naložb navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložb) v ciljna MSP,
c) plačila upravljavske provizije, ki vključuje pokrivanje stroškov poslovanja DTK.
Kot dokazila za upravičene stroške se bodo upoštevale:
– sklenjene družbene pogodbe z izbranimi DTK,
– izpisi iz sodnega registra, iz katerega bodo razvidni kapitalski vložki DTK v ciljna MSP, ki se preverjajo po izvedeni naložbi v MSP,
– pogodbe, sklenjene med DTK in ciljnimi MSP,
– izdani račun oziroma dokazila o plačilu upravljavske provizije.
8. Obdobje upravičenosti razpisa za kapitalske naložbe republike slovenije v zaseben DTK
DTK bodo lahko kapitalske naložbe Republike Slovenije pridobile na podlagi v roku oddane vloge na javni razpis za kapitalske naložbe Republike Slovenije v zasebne DTK, ki bo odprt predvidoma do 30. 6. 2011. Po zaprtju javnega razpisa bo na voljo še nadaljnjih 6 mesecev časa za sklenitev družbenih pogodb med vsemi družbeniki posamezne DTK. Po izteku leta 2011 pa sklenitev družbenih pogodb med družbeniki DTK in Republiko Slovenijo ne bo več možna. Ta rok se lahko podaljša skladno z določbami Programa PIFI.
9. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU in slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Sredstva bremenijo proračunski postavki:
– 9453 – Finančni instrumenti za spodbujanje podjetništva 2007–2013 – EU
– 9454 – Finančni instrumenti za spodbujanje podjetništva 2007–2013 – SLO
Sredstva prispeva Republika Slovenija v 15% deležu in Evropski sklad za regionalni razvoj v 85% deležu.
10. Delež prispevka skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih
Delež prispevka EU – ESRR v celotnih javnih izdatkih znaša 85%.
11. Roki za predložitev vlog s strani dtk ali UD
Roki za predložitev vlog so:
– 6. 4. 2010,
– 10. 6. 2010,
– 10. 9. 2010,
– 10. 12. 2010,
– 10. 3. 2011,
– 30. 6. 2011.
Javni razpis bo odprt do 30. 6. 2011, oziroma do porabe sredstev. V primeru, da bodo vsa razpisana sredstva porabljena pred 30. 6. 2011, bo SPS objavil zaprtje razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije. V primeru razpoložljivosti sredstev se lahko znesek razpisanih sredstev poveča, kar bo prav tako objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
Merilo za pravočasno prispelo vlogo je datum, razviden iz odtisnjenega poštnega žiga na ovojnici, posredovani s priporočeno pošiljko, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od posameznega datuma roka za predložitev vloge; v primeru neposredne predložitve vloge pa datum prejema pošiljke, vpisan na potrdilu SPS o prejemu pošiljke.
Vloge, ki bodo prispele po posameznem roku za predložitev vlog ali po objavi zaprtja javnega razpisa, se bodo kot prepozne zavrgle.
12. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev
Odpiranje vlog se bo izvedlo najkasneje v roku 8 delovnih dni po izteku dneva za oddajo vlog. Odpiranje vlog ne bo javno.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
13. Postopek obravnave vlog in obveščanje o izboru
Neodvisna komisija za dodelitev sredstev bo obravnavala vse pravočasne, popolne in pravno formalno ustrezne vloge.
Neodvisna komisija bo v roku 15 dni od odpiranja vlog pozvala tiste DTK oziroma njihove upravljavske družbe, katerih vloge niso bile popolne, da jih dopolnijo. Nepopolne vloge, ki ne bodo dopolnjene v roku 15 dni od prejema poziva za dopolnitev, se bodo zavrgle.
Neodvisna komisija pregleda vse popolne vloge z vidika ustreznosti skladno s pogoji javnega razpisa in razpisne dokumentacije. DTK oziroma upravljavske družbe bodo v okviru tega pregleda lahko tudi povabljene na osebno predstavitev. DTK bodo na osebno predstavitev povabljene s pisnim obvestilom v roku najmanj 3 delovne dni pred predstavitvijo.
Vloge DTK, ki ne bodo pri ocenitvi pridobile vsaj minimalnega števila točk, se bodo zavrnile kot neustrezne. SPS bo o tem obvestil DTK v roku 8 dni od datuma ocenitve vlog.
Za vloge DTK, ki bodo pri ocenitvi pridobile ustrezno število točk, bo neodvisna komisija predlagala, da se z njimi sklenejo družbene pogodbe in se s tem odobri kapitalska naložba Republike Slovenije. Pred podpisom družbene pogodbe mora skladno z ZJF Vlada Republike Slovenije podati ustrezno soglasje k podpisu te pogodbe.
SPS bo vse DTK, za katere bo odločeno, da lahko prejmejo sredstva Republike Slovenije, pozval k podpisu družbene pogodbe.
Skladno z Navodili za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007-2013 (ki so objavljena na spletni strani: http://www.svlr.gov.si/si/delovna_podrocja/podrocje_evropske_kohezijske_politike/kohezijska_politika_v_obdobju_2007_2013/navodila_za_izvajanje_kohezijske_poltike_2007_2013/), ki se smiselno uporabljajo za namene tega javnega razpisa, bodo izbrane DTK z osnovnimi podatki o višini dodeljenih kapitalskih naložb Republike Slovenije objavljene na spletni strani SPS.
Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh SPS.
Zoper sklep o odobritvi oziroma neodobritvi kapitalskih naložb Republike Slovenije v zasebne DTK je možno sprožiti upravni spor na Upravno sodišče Republike Slovenije.
14. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in dodatne informacije
Razpisna dokumentacija vsebuje:
I. navodila,
II. besedilo javnega razpisa,
III. merila za ocenjevanje vlog,
IV. vzorec prijavnega lista,
V. izjave DTK in njene upravljavske družbe,
VI. vzorec seznama investitorjev/družbenikov DTK,
VII. obvezno vsebino poslovnega načrta DTK,
VIII. vzorec delovnega življenjepisa oseb, ki imajo vpliv na odločitve o naložbah v ciljne MSP,
IX. vzorec zahtevka za naknadno vplačilo v zasebno DTK,
X. vzorce poročanja DTK,
XI. vzorec družbene pogodbe DTK.
Razpisna dokumentacija je dosegljiva v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada (Trubarjeva 11, Maribor) vsak delovni dan, med 8:30 in 14:30 in na spletni strani www.podjetniskisklad.si.
Vse ostale informacije dobite na tel. 02/234-12-85 (Simona Grobelnik) ali na e-pošti simona.grobelnik@podjetniskisklad.si.
15. Vsebina vloge
Vloga mora vsebovati:
1. izpolnjen prijavni list, ki mora biti potrjen s podpisom in štampiljko. Struktura prijavnega lista je definirana v razpisni dokumentaciji (poglavje IV);
2. poslovni in finančni načrt DTK in upravljavske družbe za celotno obdobje predvidenega delovanja DTK, in sicer s podrobnimi mesečnimi načrti poslovanja do konca leta 2013. Obvezna vsebina poslovnega in finančnega načrta je definirana v razpisni dokumentaciji (poglavje VII);
3. seznam investitorjev/družbenikov, ki financirajo zasebne DTK, mora biti pripravljen v skladu z vzorcem iz razpisne dokumentacije (poglavje VI. razpisne dokumentacije);
4. izkaz poslovnega izida in bilanco stanja za DTK (revidirano) in upravljavsko družbo za preteklo leto (AJPES), če obstaja ali izkaz poslovnega izida in bilanco stanja za vlagatelja vloge, če obstaja;
5. bonitetna dokazila za DTK in njeno upravljavsko družbo – BON-1/P (AJPES), če obstaja; datum izdaje bonitetnega dokazila ne sme biti starejše od 30 dni glede na datum oddaje vloge;
6. oceno vrednosti DTK, ki je pripravljena s strani pooblaščenega ocenjevalca vrednosti podjetij, ki je vpisan v register Slovenskega inštituta za revizijo, v primeru, da zasebna DTK že deluje v skladu z določbami ZDTK in ima že izvedene naložbe tveganega kapitala in navideznega lastniškega kapitala (mezzanin naložbe);
7. delovni življenjepis oseb, ki imajo vpliv na odločitve o naložbah v ciljne MSP z opisom kvalifikacij in profesionalnih izkušenj v zvezi z vodenjem družb. Vsebina delovnega življenjepisa je definirana v razpisni dokumentaciji (poglavje VIII);
8. opis sistema za nagrajevanje menedžmenta, zunanjih upravljavcev, menedžmenta ciljnega MSP, opis obračuna spodbude za večjo uspešnost upravljanja sredstev in minimalne stopnje donosa pred izplačilom nagrade za uspešno upravljanje naložb;
9. s strani odgovorne osebe potrjena izjava o številu zaposlenih v upravljavski družbi na zadnji dan preteklega meseca glede na mesec prijave;
10. druga potrebna dokazila,ki izhajajo iz javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Vsebina vloge mora biti urejena po zaporedju od št. 1 do št. 10 in predložena v pisni obliki.
V primeru, da DTK nima vseh prilog (npr. v primeru novoustanovljene DTK), mora DTK pri takšnih točkah podati izjavo, da tega nima.
SPS lahko od vlagatelja zahteva tudi dodatno dokumentacijo.
Če vloga ne bo popolna, bo vlagatelj pisno pozvan k dopolnitvi vloge. Če vloga v predvidenem roku (največ 15 dni) ne bo dopolnjena oziroma spremenjena, se kot nepopolna zavrže.
Dokumenti v vlogi morajo biti parafirani na vsaki strani in podpisani na zadnji strani s strani pooblaščene osebe za predložitev vloge.
Vsi aritmetični izračuni morajo biti popolni. Vsi zneski in podatki, navedeni v vlogi, morajo biti enaki kot zneski in podatki, navedeni v poslovnem načrtu in drugih dokumentih, ki so sestavni del vloge.
Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo in na podatke potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa.
16. Oddaja vlog
Vloga je lahko predložena s strani DTK ali njene upravljavske družbe.
Vlogo v pisni obliki vloži vlagatelj po pošti s priporočeno pošiljko ali jo neposredno dostavi na sedež Slovenskega podjetniškega sklada (Trubarjeva ulica 11, 2000 Maribor). Vlogo za kapitalske naložbe Republike Slovenija v zasebne DTK pošlje na naslov: Slovenski podjetniški sklad Trubarjeva 11, 2000 Maribor, s pripisom »Ne odpiraj – Vloga za kapitalske naložbe RS v zasebne DTK«
Primer:
Neposredna predložitev vlog na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada (Trubarjeva 11, Maribor), je možna vsak delovni dan med 8.30 in 14.30, v tajništvu SPS.
17. Ostale zahteve
DTK, ki bodo izbrane na javnem razpisu, bodo morale:
– upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, kakor to narekuje 9. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006 (Uradni list EU L št. 371, 27. 12. 2006);
– skladno z veljavnimi predpisi hraniti vso dokumentacijo v zvezi z naložbo v ciljno MSP 10 let od datuma dodelitve pomoči oziroma pet let po izstopu iz naložb, za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša SPS;
– zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi z naložbo v ciljno MSP vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanje, nadzor in revizije javnega razpisa;
– DTK mora upoštevati omejitve glede sprememb projekta v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006 ES;
– zagotoviti ustrezno poročanje (v rokih, vsebini in obliki), ki je opredeljeno v razpisni dokumentaciji (točka X.).