Št. 0074/2010 Ob-2464/10
, Stran 716
1. Izvajalec javnega razpisa
Izvajalec javnega razpisa je:
Firma: Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije.
Skrajšana firma: JAPTI, Javna agencija za podjetništvo in tuje investicije.
Sedež: Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana.
Javni razpis je usklajen z Ministrstvom za gospodarstvo s pogodbo št. JAPTI – 6064-2010, 2011 – PF.
2. Pravna podlaga za izvedbo javnega razpisa: Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (v nadaljevanju: JAPTI) objavlja javni razpis »Inovacijski vavčer« na podlagi Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08, 49/09), Proračuna Republike Slovenije za leto 2010 (Uradni list RS, št. 99/09), Proračuna Republike Slovenije za leto 2011 (Uradni list RS, št. 99/09), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2010 in 2011 (Uradni list RS, 99/09), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 13/06, 50/07), Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07 – ZPOP-1), dopolnjenega Programa ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013, ki ga je Vlada RS sprejela na svoji 49. redni seji, dne 15. 10. 2009, Programa dela JAPTI za leti 2010 in 2011 ter Finančnega načrta JAPTI za leto 2010, h katerima je Vlada Republike Slovenije dala soglasje na svoji 65. redni seji, dne 21. 1. 2010, in pogodbe št. JAPTI – 6064-2010, 2011 – PF, o izvajanju in financiranju programa Vavčerski sistem podpore rasti in razvoju podjetij za obdobje 2010–2011 z dne 31. 3. 2010.
3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje upravičenih stroškov svetovalnih storitev zunanjih svetovalcev pri pripravi in izvajanju razvojno naravnanega/ih projekta/ov podjetja, kjer bo končni rezultat vloga za pridobitev zaščite pravic industrijske lastnine v obliki nacionalne ali mednarodne prijave:
– patenta in/ali
– modela in/ali,
– znamke.
4. Namen javnega razpisa: namen javnega razpisa je priprava in izvedba razvojno naravnanega/ih projekta/ov podjetja (v nadaljevanju: razvojno naravnan projekt podjetja) ter spodbujanje povezovanja med podjetji in zunanjimi svetovalci z namenom zaščite pravic industrijske lastnine.
5. Pogoji za kandidiranje
5.1. Splošni pogoji za kandidiranje
Na javnem razpisu lahko sodelujejo pravne in fizične osebe (v nadaljevanju: podjetja), ki izpolnjujejo naslednje splošne pogoje za kandidiranje:
a) podjetje je registrirano po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1),
b) opravlja svojo dejavnost v Republiki Sloveniji,
c) po velikosti spada podjetje med mikro, majhne ali srednje velika podjetja. Za opredelitev velikosti podjetja se upoštevajo določila iz Priloge I Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah),
d) podjetje ne opravlja eno od dejavnosti, razvrščeno v naslednje sektorje, področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti 2008:
– področje A: Kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo,
– oddelek 05: Pridobivanje premoga,
– oddelek 10: Proizvodnja živil,
– oddelek 11: Proizvodnja pijač,
– oddelek 12: Proizvodnja tobačnih izdelkov,
– skupina 16.1: Žaganje, skobljanje in impregniranje lesa,
e) podjetje ni v težavah v skladu s Smernicami Skupnosti o državnih pomočeh za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (Uradni list C 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2) in Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2) (Uradni list RS, št. 44/07). Mala in srednja podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od registracije, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij. Podjetje je v težavah:
– v primeru kapitalskih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico osnovnega kapitala in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine osnovnega kapitala,
– v primeru osebnih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico kapitala, ki je prikazan v računovodski evidenci in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine kapitala, ki je prikazan v računovodskih izkazih,
– če je v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije,
f) podjetje ima poravnane obveznosti do Republike Slovenije,
g) podjetje ne pridobiva pomoči po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje,
h) podjetje ni navedeno na seznamu podjetij na podlagi Sklepa o objavi seznama poslovnih subjektov, (Uradni list RS, št. 43/07 in spremembe), s katerimi, na podlagi določb Zakona o preprečevanju korupcije (ZPKor; Uradni list RS, št. 02/04), ne smejo poslovati naročniki iz prvega, drugega in tretjega odstavka 28. člena ZPKor,
i) podjetje za iste upravičene stroške, ki jih navaja v svoji vlogi na ta javni razpis, ni pridobilo javnih sredstev iz državnega ali lokalnega proračuna ali mednarodnih virov,
j) podjetje ni v postopku vračanje neupravičeno prejete državne pomoči.
5.2. Posebni pogoji za kandidiranje
Na javnem razpisu lahko sodelujejo podjetja, ki poleg splošnih pogojev za kandidiranje izpolnjujejo tudi naslednje posebne pogoje za kandidiranje:
a) podjetje v celoti zagotavlja lastna sredstva za zaprtje finančne konstrukcije razvojno naravnanega projekta podjetja, ki ga navaja v vlogi na ta javni razpis,
b) podjetje bo vodilo stroške razvojno naravnanega projekta podjetja, ki ga navaja v vlogi na ta javni razpis, na ločenem stroškovnem nosilcu/mestu (možnost izpisa analitične bilance projekta),
c) podjetje ni kapitalsko ali kakorkoli drugače lastniško ali upravljavsko povezano z zunanjimi svetovalci, pri katerih bo koristilo svetovalne storitve za pripravo in izvedbo razvojno naravnanega projekta podjetja, ki ga navaja v vlogi na ta javni razpis,
d) podjetje bo kot končni rezultat razvojno naravnanega projekta podjetja, ki ga navaja v vlogi na ta javni razpis, vložilo zahtevo za podelitev patenta in/ali zahtevo za registracijo modela in/ali zahtevo za registracijo znamke pri pristojnih institucijah (Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino, Evropski patentni urad, Urad za harmonizacijo notranjega trga (OHIM), Svetovna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO), nacionalni uradi),
e) podjetje se lahko na ta javni razpis prijavi samo z eno vlogo.
6. Merila za izbor prejemnikov
Osnovno merilo za odobritev vloge je pravočasna in formalno popolna vloga podjetja, iz katere je razvidno, da je skladna s 3., 4., 5., 8. in 9. poglavjem tega javnega razpisa. Za formalno popolno vlogo se šteje:
a) v primeru pošiljanja vloge po pošti mora biti ovojnica zaprta in pravilno opremljena (glej 11. poglavje tega javnega razpisa)/v primeru pošiljanja vloge elektronsko mora e-sporočilo vsebovati navedbo »JR Inovacijski vavčer – vloga«,
b) vloga mora vsebovati vse obrazce navedene v 17. poglavju tega javnega razpisa (izjema je Obrazec št. 5: »Naslovnica za ovojnico«, ki ni potreben v primeru elektronske oddaje vloge),
c) obrazci morajo biti izpolnjeni v skladu z določili tega javnega razpisa, razpisne dokumentacije in navodili, ki so navedeni na obrazcih.
7. Višina sredstev
Okvirna skupna višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmeta tega javnega razpisa, znaša 800.000 EUR. Finančna sredstva so zagotovljena v Proračunu Republike Slovenije za leto 2010. Sredstva prispeva Republika Slovenija v 100% deležu prek Ministrstva za gospodarstvo (proračunska postavka 6064).
Okvirna skupna višina razpisanih sredstev za ta javni razpis se lahko poveča za nerazporejena sredstva v okviru iste proračunske postavke.
8. Intenzivnost pomoči
V skladu s shemo državne pomoči »Program ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013, majhna in srednje velika podjetja«, (št. priglasitve: BE02-5715334-2007, BE02-5715334-2007/I) znaša intenzivnost pomoči do največ 50% upravičenih stroškov. Pri tem mora podjetje upoštevati naslednje mejne zneske pomoči:
a) v primeru zaščite pravic industrijske lastnine v obliki patenta: najmanj 1.000 EUR (brez DDV) do največ 10.000 EUR (brez DDV),
b) v primeru zaščite pravic industrijske lastnine v obliki modela: najmanj 500 EUR (brez DDV) do največ 10.000 EUR (brez DDV),
c) v primeru zaščite pravic industrijske lastnine v obliki znamke: najmanj 500 EUR (brez DDV) do največ 5.000 EUR (brez DDV).
Podjetje lahko pridobi subvencijo za stroške svetovalnih storitev, ki bodo nastali na podlagi sodelovanja z zunanjimi svetovalci opredeljenimi v alinejah »d« (patentni zastopniki) in »e« (zastopniki za modele in znamke) 9. poglavja tega javnega razpisa, največ v višini 10% od celotne višine zaprošene pomoči.
Upoštevati je potrebno pravilo kumulacije pomoči, kar pomeni, da skupna višina vseh prejetih razvojnih spodbud posameznega podjetja iz vseh javnih virov, vključno s pomočjo po de minimis pravilu, za iste upravičene stroške ne sme preseči dovoljene skupne višine pomoči.
9. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški so stroški svetovalnih storitev zunanjih svetovalcev pri pripravi in izvajanju razvojno naravnanega projekta podjetja.
Upravičeni stroški svetovalnih storitev pri pripravi in izvajanju razvojno naravnanega projekta podjetja morajo nastati na podlagi poslovnega sodelovanja podjetja z naslednjimi fizičnimi ali pravnimi osebami (zunanji svetovalci):
a) raziskovalna organizacija, ki ima uradno vpisano raziskovalno skupino v bazo Sicris, ne glede na to, ali je pravna oseba javnega ali zasebnega prava,
b) raziskovalci, ki so uradno vpisani v bazo Sicris,
c) laboratorij, kontrolni ali certifikacijski organ, ki je uradno akreditiran prek Slovenske akreditacije,
d) patentni zastopniki, ki so uradno vpisani v register patentnih zastopnikov pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino,
e) zastopniki za modele in znamke, ki so uradno vpisani v register zastopnikov za modele in znamke pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino.
Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek. Poleg tega upravičen strošek niso svetovalne storitve, ki se uporabljajo nepretrgano, trajno, občasno ali periodično ali pa so povezane z običajnimi obratovalnimi stroški podjetja.
10. Obdobje v katerem morajo biti porabljena odobrena sredstva in oddani zahtevki za sofinanciranje razvojno naravnanega projekta podjetja
Upoštevajo se le tisti upravičeni stroški, ki bodo nastali v roku največ devetdeset dni od dneva oddaje vloge na ta javni razpis.
Osnova za izplačilo odobrenih sredstev po tem javnem razpisu je s strani JAPTI odobren zahtevek za izplačilo. Zadnji rok za oddajo zahtevka za izplačilo je do vključno 12. 11. 2010, ne glede na to, ali je bila oddana vloga za sofinanciranje v roku krajšem od devetdeset dni. Zahtevek za izplačilo, vključno z vsemi pripadajočimi prilogami, mora biti predložen JAPTI najkasneje v roku osem dni po dopustnem 90-dnevnem roku v katerem lahko nastanejo upravičeni stroški oziroma kolikor je rok za nastanek upravičenih stroškov krajši, do vključno 12. 11. 2010.
Obvezne priloge zahtevka za izplačilo so:
– poročilo (ne sme presegati 3000 znakov s presledki in mora vsebovati naslednje elemente:
– opis poteka dela in opis aktivnosti za pripravo in izvedbo razvojno naravnanega projekta podjetja,
– navedba zunanjih svetovalcev in njihova vloga pri pripravi in izvedbi razvojno naravnanega projekta podjetja,
– morebitne probleme pri pripravi in izvedbi razvojno naravnanega projekta podjetja,
– končni rezultat razvojno naravnanega projekta podjetja z jasno opredeljenim prispevkom zunanjih svetovalcev k razvojno naravnanemu projektu,
– kraj, datum, žig podjetja, podpis zakonitega zastopnika podjetja),
– fotokopije računov ali pogodb z zunanjimi svetovalci,
– dokazilo o plačilu stroškov zunanjih svetovalcev (kopije izpiskov prometa na dan odliva ali kopije izpiskov prometa zunanjih svetovalcev na dan priliva, iz katerih mora biti razvidno, da je bila transakcija dejansko izvršena (razvidni morajo biti naslednji podatki: podjetje in njegov transakcijski račun, zunanji svetovalec in njegov transakcijski račun, namen plačila, znesek, datum plačila). Plačilo v gotovini se ne prizna),
– dokazilo o vložitvi zahteve za podelitev patenta in/ali zahteve za registracijo modela in/ali zahteve za registracijo znamke pri pristojni instituciji. Iz dokazila mora biti razvidno, da je pristojna institucija prejela prijavo).
11. Način prijave
Javni razpis bo odprt do porabe sredstev oziroma do vključno 30. 9. 2010. Vloge, ki bodo prispele kasneje kot 30. 9. 2010 (definicija »prispetje«: smiselno se upoštevajo določila prvega odstavka 12. poglavja tega javnega razpisa), se kot prepozne s sklepom zavržejo.
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku in skladno z določili tega javnega razpisa, razpisne dokumentacije in navodil na obrazcih.
Vlogo lahko podjetje pošlje elektronsko na naslov vavcer@japti.si, s pripisom »JR Inovacijski vavčer – vloga« ali po pošti ali dostavi osebno na sedež JAPTI. Kolikor bo vloga poslana po pošti ali osebno dostavljena na sedež JAPTI, mora biti dostavljena v zaprti ovojnici, ki je opremljena z izpolnjenim Obrazcem št. 5: »Naslovnica za ovojnico«, na naslov: Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana.
12. Odpiranje vlog in izbor podjetij – prejemnikov
Odpiranje vlog ne bo javno. JAPTI bo vloge obravnaval tekoče po zaporedju predloženih vlog na pošti (datum, ura, minuta poštnega žiga), osebno na sedežu JAPTI (datum, ura, minuta) ali elektronsko (datum, ura, minuta, navedena na e-sporočilu). Obravnavale se bodo le vloge prispele v zaprti in pravilno opremljeni ovojnici ter vloge prispele elektronsko s pripisom »JR Inovacijski vavčer – vloga«. V primeru, da podatek o minuti predložitve na pošti ne bo razviden iz poštnega žiga, se bo kot čas predložitve vloge upoštevala ura predložitve, razvidna iz poštnega žiga. V primeru, da iz podatkov poštnega žiga ne bosta razvidni ne ura in ne minuta predložitve, se upošteva oddaja ob 24:00 uri. V primeru prispetja večjega števila vlog z enakim časom oddaje, se bodo vloge uvrstile v vrstni red za odpiranje s komisijskim žrebom.
V primeru ugotovitve nepopolnosti vloge glede na zahteve alinej »b« in »c« 6. poglavja tega javnega razpisa, bo komisija pozvala podjetje k dopolnitvi vloge. Nepopolne vloge, ki jih podjetja v določenem roku ne bodo dopolnila, se kot nepopolne zavržejo. Obrazec št. 3: »Opis projekta« in del Obrazca št. 1: »Prijava« (7. »Finančna shema«) nista predmet dopolnitve.
Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev za kandidiranje in/ali ni skladna s 3., 4., 8. in 9. poglavjem tega javnega razpisa, se kot neustrezna zavrne.
Kolikor ostanejo sredstva v višini, ki ne zadošča za pokrivanje celotne načrtovane višine sofinanciranja razvojno naravnanega projekta, ki je opredeljena v Finančni shemi (Obrazec št. 1: »Prijava«), ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja, se vlogi odobrijo razpoložljiva sredstva, vendar le v primeru, če se podjetje s tem strinja. Kolikor se podjetje s tem ne strinja, se sredstva dodelijo naslednji vlogi upravičeni do sofinanciranja po istem postopku, kot je opisan v prejšnjem stavku.
V primeru, da se javni razpis zapre zaradi porabe sredstev, se bodo prejete vloge, ki niso prišle na vrsto, neodprte vrnile pošiljateljem (velja za vloge prejete po pošti ali osebno dostavljene vloge na sedež JAPTI). Podjetja, ki bodo vlogo poslala elektronsko in katerih vloga ni prišla na vrsto zaradi zaprtja razpisa, bodo o tem obveščena pisno.
13. Obveščanje o izboru
O izboru in dodelitvi sredstev odloči direktor JAPTI s sklepom. Podjetja bodo o izidu razpisa obveščena s sklepom najkasneje v roku štirideset dni od datuma prejema vlog. Hkrati s sklepom o izbiri bodo podjetja pozvana k podpisu pogodbe. Če se podjetje v roku osmih dni od prejema poziva na podpis pogodbe na poziv ne odzove, se šteje, da je umaknilo vlogo za pridobitev sredstev. Sredstva se nato lahko dodelijo naslednji vlogi, ki ima na osnovi merila iz 6. poglavja tega javnega razpisa prva možnost prejeti sredstva.
Morebitne pritožbe zoper sklep vložijo podjetja na JAPTI v roku petnajst dni od prejema sklepa. Za odločanje o pritožbi je pristojno Ministrstvo za gospodarstvo. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi podjetji. Podjetje, ki se pritoži, mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne more biti postavljeno merilo za izbor prejemnikov.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh JAPTI.
14. Poslovna skrivnost
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih podjetje posebej označi kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso del poslovne skrivnosti, lahko JAPTI, Ministrstvo za gospodarstvo ali drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidence oziroma sezname in analize.
15. Razpisna dokumentacija: razpisna dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu www.japti.si ali na sedežu JAPTI, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan, med 9. in 12. uro. Razpisna dokumentacija se lahko posreduje tudi po elektronski pošti, na osnovi zahteve podane na elektronski naslov vavcer@japti.si, s pripisom »JR Inovacijski vavčer – razpisna dokumentacija«.
16. Dodatne informacije: informacije v zvezi z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo je možno dobiti na podlagi pisnega zaprosila ali prek elektronske pošte na naslov: vavcer@japti.si, do vključno 20. 9. 2010 – zaprosilo naj bo označeno z »JR Inovacijski vavčer – vprašanje«. JAPTI bo na spletnem naslovu www.japti.si objavil odgovore na vprašanja v roku treh delovnih dni po prejemu vprašanja. Odgovori na vprašanja so sestavni del javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
17. Obrazci za pripravo vloge
Obrazec št. 1: Prijava;
Obrazec št. 2: Izjava podjetja;
Obrazec št. 3: Opis projekta;
Obrazec št. 4: Vzorec pogodbe (parafirati);
Obrazec št. 5: Naslovnica za ovojnico (uporabi se za oddajo vloge po pošti ali osebno na sedežu JAPTI).