Uradni list

Številka 23
Uradni list RS, št. 23/2011 z dne 31. 3. 2011
Uradni list

Uradni list RS, št. 23/2011 z dne 31. 3. 2011

Kazalo

973. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o elektronskem poslovanju v civilnih sodnih postopkih, stran 2981.

Na podlagi četrtega odstavka 105.b člena, šestega in devetega odstavka 132. člena in osmega odstavka 149. člena Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 73/07 – uradno prečiščeno besedilo, US, 45/08 – ZArbit, 45/08, 111/08 – odl. US, 57/09 – odl. US 12/10 – odl. US, 50/10 – odl. US in 107/10 – odl. US) izdaja minister za pravosodje
P R A V I L N I K
o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o elektronskem poslovanju v civilnih sodnih postopkih
1. člen
V Pravilniku o elektronskem poslovanju v civilnih sodnih postopkih (Uradni list RS, št. 64/10) se četrti odstavek 7. člena spremeni tako, da se glasi:
»(4) Izvajalec storitev varnega elektronskega vročanja mora zahtevi iz 1. točke prejšnjega odstavka priložiti tehnično dokumentacijo informacijskega sistema za varno elektronsko vročanje in druge dokaze o tem, da ta sistem ustreza zahtevam iz drugega odstavka tega člena.«
Za petim odstavkom se dodajo novi šesti do osmi odstavek, ki se glasijo:
»(6) Ne glede na 2. točko drugega odstavka tega člena lahko informacijski sistem za varno elektronsko vročanje državnim organom ali organom lokalne skupnosti upravlja državni organ, če za izvajanje teh storitev pridobi soglasje Centra za informatiko.
(7) Center za informatiko mora na zahtevo državnega organa izdati soglasje iz prejšnjega odstavka, če informacijski sistem ustreza zahtevam iz 1. točke drugega odstavka tega člena.
(8) Za soglasje iz prejšnjega odstavka se smiselno uporabljata četrti in peti odstavek tega člena.«
V dosedanjem šestem odstavku, ki postane deveti odstavek, se za besedilom »drugega odstavka tega člena« doda besedilo »ali državni organ iz šestega odstavka tega člena«.
Dosedanji sedmi odstavek postane deseti odstavek.
2. člen
Četrti odstavek 8. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Zunanji kvalificirani uporabniki se delijo na:
1. samostojne zunanje kvalificirane uporabnike in
2. pooblaščence samostojnih uporabnikov.«
Za četrtim odstavkom se dodajo novi peti do osmi odstavek, ki se glasijo:
»(5) Samostojni zunanji kvalificirani uporabniki se delijo na:
1. uporabnike, ki imajo v civilnih sodnih postopkih položaj zastopnika ali organa sodišča (v nadaljnjem besedilu: profesionalni uporabniki), in
2. uporabnike, ki imajo v civilnih sodnih postopkih položaj stranke postopka (v nadaljnjem besedilu: uporabniki – stranke).
(6) Profesionalni uporabniki se delijo na te skupine:
1. notarji,
2. odvetniki,
3. izvršitelji,
4. upravitelji,
5. Državno pravobranilstvo Republike Slovenije,
6. državna tožilstva,
7. nepremičninske družbe,
8. občinska pravobranilstva.
(7) Uporabniki – stranke se delijo na te skupine:
1. stranke – pravne osebe,
2. stranke – fizične osebe in
3. državni organi in organi lokalnih skupnosti.
(8) Pooblaščenec samostojnega uporabnika je fizična oseba:
1. ki je pri samostojnem zunanjem kvalificiranem uporabniku, organiziranem v pravnoorganizacijski obliki pravne osebe ali evidentiranega odvetnika, na podlagi zaposlitve pooblaščena v imenu tega uporabnika opravljati e-opravila v civilnih sodnih postopkih, ali
2. ki pri samostojnem kvalificiranem uporabniku, ki je državni organ ali organ lokalne skupnosti opravlja funkcijo ali naloge, na podlagi katerih je upravičena v imenu tega organa opravljati e-opravila v civilnih sodnih postopkih.«
V 1. točki dosedanjega petega odstavka, ki postane deveti odstavek, se besedilo »posameznih uporabniških skupin« nadomesti z besedilom »posameznih skupin profesionalnih uporabnikov«.
3. člen
11. člen se spremeni tako, da se glasi:
»11. člen
(upravljanje pooblastil administratorjev)
(1) Administrator posamezne skupine profesionalnih uporabnikov (v nadaljnjem besedilu: administrator) je:
1. za skupino notarjev: Notarska zbornica Slovenije,
2. za skupino odvetnikov: Odvetniška zbornica Slovenije,
3. za skupino izvršiteljev: Zbornica izvršiteljev Slovenije,
4. za skupino upraviteljev: Zbornica upraviteljev Slovenije,
5. za skupini Državno pravobranilstvo Republike Slovenije in občinska pravobranilstva: Državno pravobranilstvo Republike Slovenije,
6. za skupino državnih tožilstev: Vrhovno državno tožilstvo Republike Slovenije in
7. za skupino nepremičninskih družb: ministrstvo, pristojno za okolje in prostor.
(2) Center za informatiko mora v treh delovnih dneh po prejemu popolne zahteve administratorja posamezne skupine profesionalnih uporabnikov temu omogočiti, da v varnostni shemi izvaja postopke upravljanja kvalificiranih uporabnikov iz te skupine, in ga o tem obvestiti na elektronski naslov, naveden v zahtevi.
(3) Zahteva iz prejšnjega odstavka mora vsebovati:
1. te podatke o administratorju:
– naziv,
– matično številko,
– davčno številko in
– elektronski naslov za sprejemanje obvestil Centra za informatiko;
2. te podatke o odgovorni osebi, ki v imenu administratorja vlaga zahtevo:
– osebno ime,
– funkcijo ali položaj pri administratorju,
– telefonsko številko in
– elektronski naslov za sprejemanje obvestil Centra za informatiko;
3. lastnoročni podpis odgovorne osebe administratorja.
(4) Administrator mora v treh delovnih dneh po prejemu obvestila Centra za informatiko obvestiti profesionalne uporabnike skupine, ki jo upravlja, da lahko oddajo prvo prijavo v skladu s 13. členom tega pravilnika.
(5) Administrator lahko spremeni svoj elektronski naslov, vpisan v varnostni shemi tako, da odda prijavo za to spremembo prek portala e-sodstvo.
(6) Za fizične osebe, ki jih administrator pooblasti, da v njegovem imenu odločajo o potrditvi ali zavrnitvi vključitve uporabnika v skupini profesionalnih uporabnikov, ki jo upravlja se smiselno uporablja 13.a člen tega pravilnika.«
4. člen
12. člen se spremeni tako, da se glasi:
»12. člen
(pogoji za vključitev zunanjega kvalificiranega uporabnika v varnostno shemo)
(1) Uporabnik se lahko vključi v varnostno shemo kot samostojni zunanji kvalificirani uporabnik, če ima:
1. varen elektronski predal za vročanje pisanj v civilnih sodnih postopkih,
2. veljavno kvalificirano potrdilo, ki je povezano z njegovo davčno številko.
(2) Če ima uporabnik položaj pravne osebe, državnega organa ali organa lokalne skupnosti ali če kot profesionalni uporabnik opravlja svoje storitve prek pravnoorganizacijske oblike, ki ni pravna oseba in je vpisana v Poslovni register Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: PRS), se vključi v varnostno shemo kot subjekt PRS.
(3) Kvalificirano potrdilo uporabnika, ki se v varnostno shemo vključuje kot subjekt PRS, mora biti povezano z davčno številko tega uporabnika, vpisano v PRS.
(4) V posamezno skupino profesionalnih uporabnikov se lahko vključi uporabnik, ki poleg pogojev iz prvega odstavka tega člena, izpolnjuje tudi te pogoje:
1. v skupino notarjev: če ima položaj notarja po zakonu, ki ureja notariat,
2. v skupino odvetnikov: če ima položaj evidentiranega odvetnika ali odvetniške družbe po zakonu, ki ureja odvetništvo,
3. v skupino izvršiteljev: če ima položaj izvršitelja po zakonu, ki ureja izvršbo in zavarovanje,
4. v skupino upraviteljev: če ima položaj upravitelja po zakonu, ki ureja postopke zaradi insolventnosti,
5. v skupino nepremičninskih družb: če ima položaj nepremičninske družbe po zakonu, ki ureja nepremičninsko posredovanje.
(5) Uporabnik se vključi v varnostno shemo v posamezni skupini profesionalnih uporabnikov, če njegovo prijavo potrdi administrator te uporabniške skupine.
(6) Fizična oseba, se v varnostno shemo vključi kot subjekt, ki je vpisan v centralni register prebivalstva (v nadaljnjem besedilu: subjekt CRP), razen če se vključuje:
– bodisi v uporabniško skupino notarji,
– bodisi v uporabniško skupino odvetniki in odvetniške storitve opravlja prek pravnoorganizacijske oblike evidentiranega odvetnika,
– bodisi v uporabniško skupino izvršiteljev ali upraviteljev in naloge izvršitelja ali upravitelja opravlja prek pravnoorganizacijske oblike samostojnega podjetnika posameznika,
– bodisi v uporabniško skupino nepremičninske družbe in storitve nepremičninskega posredovanja opravlja prek pravnoorganizacijske oblike samostojnega podjetnika posameznika.
(7) Fizična oseba, ki je subjekt CRP, se lahko vključi v varnostno shemo kot pooblaščenec samostojnega uporabnika:
1. če ima veljavno kvalificirano potrdilo, ki je povezano z njeno davčno številko, in
2. če njeno prijavo v varnostni shemi potrdi samostojni zunanji kvalificirani uporabnik, kot pooblaščenec katerega se je prijavila.
(8) Uporabnik, ki je vključen v varnostno shemo kot pooblaščenec samostojnega uporabnika, opravlja e-opravila v imenu samostojnega zunanjega kvalificiranega uporabnika.
(9) Posamezna fizična oseba je lahko hkrati vključena v varnostni shemi kot pooblaščenec samo enega samostojnega zunanjega kvalificiranega uporabnika v posamezni uporabniški skupini.«
5. člen
13. člen se spremeni tako, da se glasi:
»13. člen
(upravljanje pooblastil samostojnih zunanjih kvalificiranih uporabnikov)
(1) Uporabnik se vključi v varnostno shemo v posamezni skupini samostojnih zunanjih kvalificiranih uporabnikov na podlagi prijave za vključitev v to skupino (v nadaljnjem besedilu: prva prijava).
(2) Uporabnik, ki se želi vključiti v posamezno skupino samostojnih zunanjih kvalificiranih uporabnikov (v nadaljnjem besedilu: prijavitelj), odda prvo prijavo elektronsko prek portala e-sodstvo z uporabo svojega kvalificiranega potrdila.
(3) Prijavitelj mora v prvi prijavi v ustrezne rubrike vnesti te podatke:
1. podatek ali se vključuje kot subjekt PRS ali kot subjekt CRP,
2. skupino samostojnih zunanjih kvalificiranih uporabnikov, v kateri se želi vključiti (v nadaljnjem besedilu: izbrana uporabniška skupina),
3. glede na položaj, v katerem se vključuje v varnostno shemo:
– če se vključuje kot subjekt CRP: svojo davčno številko, s katero je povezano njegovo kvalificirano potrdilo,
– če se vključuje kot subjekt PRS: matično številko;
4. naslov varnega elektronskega predala za vročanje pisanj v civilnih sodnih postopkih, in
5. elektronski naslov za sprejemanje obvestil Centra za informatiko.
(4) Varnostna shema mora:
1. preveriti veljavnost kvalificiranega potrdila prijavitelja,
2. če je prijavitelj vključuje kot subjekt CRP, na podlagi vnesene davčne številke:
– preveriti, ali se vnesena davčna številka ujema z davčno številko, s katero je povezano kvalificirano potrdilo prijavitelja,
– v varnostno shemo iz centralnega registra prebivalcev prevzeti podatke o osebnem imenu in EMŠO prijavitelja;
3. če se prijavitelj vključuje kot subjekt PRS:
– na podlagi vnesene matične številke v varnostno shemo iz PRS prevzeti podatke o firmi, davčni številki, poslovnem naslovu in pravnoorganizacijski obliki,
– preveriti, ali se davčna številka, prevzeta iz PRS, ujema z davčno številko, s katero je povezano kvalificirano potrdilo prijavitelja;
4. v informacijskem sistemu za varno elektronsko vročanje preveriti, ali je odprt varni elektronski predal z naslovom, navedenim v prijavi.
(5) Varnostna shema mora sprejeti oddajo prve prijave v izbrani uporabniški skupini:
1. če je kvalificirano potrdilo prijavitelja veljavno,
2. če se davčna številka, ki se prevzame v varnostno shemo, ujema z davčno številko, povezano s kvalificiranim potrdilom prijavitelja, in
3. če je odprt varni elektronski predal z naslovom, navedenim v prvi prijavi.
(6) Če pogoji iz prejšnjega odstavka niso izpolnjeni, mora varnostna shema zavrniti vključitev prijavitelja v izbrani uporabniški skupini.
(7) Če so pogoji iz petega odstavka tega člena izpolnjeni, mora varnostna shema glede na izbrano uporabniško skupino:
1. če je prijavitelj izbral uporabniško skupino profesionalnih uporabnikov: posredovati prijavo administratorju te skupine,
2. če je prijavitelj izbral uporabniško skupino uporabnikov – strank: vključiti prijavitelja v varnostno shemo v izbrani uporabniški skupini.
(8) Administrator izbrane skupine profesionalnih uporabnikov mora preveriti, ali prijavitelj izpolnjuje pogoje za vključitev v to skupino iz četrtega odstavka 12. člena tega pravilnika, in glede na izid te preveritve potrditi ali zavrniti vključitev prijavitelja v izbrani uporabniški skupini v treh delovnih dneh po prejemu prve prijave.
(9) Administrator mora prijavitelju poslati obvestilo o potrditvi ali zavrnitvi vključitve v skupino profesionalnih uporabnikov prek varnostne sheme na prijaviteljev elektronski naslov, naveden v prijavi.
(10) Če uporabnik neha izpolnjevati pogoj za vključitev v posamezni skupini profesionalnih uporabnikov iz četrtega odstavka 12. člena tega pravilnika, mu mora administrator te skupine v varnostni shemi odvzeti pooblastila v treh delovnih dneh po dnevu, ko izve za ta razlog.
(11) Prvi do deseti odstavek tega člena se smiselno uporabljajo tudi za:
1. vključitev uporabnika, ki je že vpisan v varnostni shemi, v dodatno uporabniško skupino samostojnih zunanjih kvalificiranih uporabnikov,
2. izključitev ali izstop uporabnika iz posamezne uporabniške skupine samostojnih zunanjih kvalificiranih uporabnikov in
3. spremembo varnega elektronskega predala ali elektronskega naslova uporabnika.
(12) Naslov varnega elektronskega predala uporabnika, vključenega v varnostno shemo, ki je vpisan v varnostni shemi, velja za uradni naslov njegovega varnega elektronskega predala iz tretjega stavka osmega odstavka 132. člena ZPP.«
6. člen
Za 13. členom se doda nov 13.a člen, ki se glasi:
»13.a člen
(upravljanje pooblastil pooblaščencev samostojnih uporabnikov)
(1) Fizična oseba se vključi v varnostno shemo kot pooblaščenec samostojnega uporabnika na podlagi prijave (v nadaljnjem besedilu: prijava pooblaščenca), ki jo odda elektronsko prek portala e-sodstvo z uporabo svojega kvalificiranega potrdila.
(2) Prijavitelj mora v prijavi pooblaščenca v ustrezne rubrike vnesti te podatke:
1. podatek, da se vključuje kot subjekt CRP,
2. svojo davčno številko, s katero je povezano njegovo kvalificirano potrdilo,
3. te podatke o samostojnem zunanjem uporabniku, kot pooblaščenec katerega se prijavlja (v nadaljnjem besedilu: izbrani samostojni zunanji kvalificirani uporabnik):
– uporabniško skupino, v katero je vključen in
– davčno številko;
4. elektronski naslov za sprejemanje obvestil Centra za informatiko.
(3) Varnostna shema mora:
1. preveriti veljavnost kvalificiranega potrdila prijavitelja,
2. preveriti, ali se vnesena davčna številka ujema z davčno številko, s katero je povezano kvalificirano potrdilo prijavitelja, in
3. v varnostno shemo iz centralnega registra prebivalcev prevzeti podatke o osebnem imenu in EMŠO prijavitelja.
(4) Varnostna shema mora sprejeti oddajo prijave pooblaščenca:
1. če je kvalificirano potrdilo prijavitelja veljavno,
2. če se davčna številka, ki se prevzame v varnostno shemo, ujema z davčno številko, povezano s kvalificiranim potrdilom prijavitelja, in
3. če je izpolnjen pogoj iz devetega odstavka 12. člena tega pravilnika.
(5) Če pogoji iz prejšnjega odstavka niso izpolnjeni, mora varnostna shema zavrniti vključitev prijavitelja kot pooblaščenca samostojnega uporabnika.
(6) Če so pogoji iz četrtega odstavka tega člena izpolnjeni, mora varnostna shema prijavo pooblaščenca posredovati v potrditev izbranemu samostojnemu zunanjemu kvalificiranemu uporabniku.
(7) Izbrani samostojni zunanji kvalificirani uporabnik prek varnostne sheme potrdi ali zavrne vključitev prijavitelja kot njegovega pooblaščenca.
(8) Prvi do sedmi odstavek tega člena se smiselno uporabljajo tudi za:
1. preklic ali odpoved pooblastila pooblaščencu samostojnega uporabnika in
2. spremembo elektronskega naslova pooblaščenca samostojnega uporabnika.«
7. člen
Prvi odstavek 14. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Center za informatiko mora na portalu e-sodstvo objaviti in tekoče posodabljati uporabniška navodila, ki vsebujejo opis:
1. za administratorje in zunanje kvalificirane uporabnike, ki vsebujejo opis postopkov pri upravljanju pooblastil zunanjih kvalificiranih uporabnikov,
2. za registrirane uporabnike, ki vsebujejo opis:
– postopkov pri izvajanju prve in naslednjih prijav in
– postopkov, če uporabnik pozabi geslo.«
8. člen
Peti odstavek 15. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(5) Administrator posamezne skupine profesionalnih uporabnikov mora zagotavljati vsebinsko pomoč uporabnikom iz te skupine.«
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
9. člen
(1) Določbe 1. do 8. člena tega pravilnika se začnejo uporabljati 11. aprila 2011.
(2) Center za informatiko mora do 11. aprila 2011:
1. namestiti ustrezno spremembo varnostne sheme, ki omogoča upravljanje pooblastil uporabnikov v skladu s tem pravilnikom,
2. na portalu e-sodstvo objaviti obvestilo o tej namestitvi in ustrezno dopolnjena uporabniška navodila iz prvega odstavka 14. člena pravilnika.
(3) Center za informatiko mora hkrati z namestitvijo spremembe varnostne sheme iz 1. točke prejšnjega odstavka, uskladiti podatke o zunanjem kvalificiranem uporabniku, ki je ob namestitvi spremembe vpisan v varnostni shemi:
1. če je vpisan v uporabniški skupini notarji:
– na podlagi davčne številke, vpisane v varnostni shemi, iz PRS pridobiti njegove podatke in
– ga v varnostno shemo vpisati kot subjekt PRS v uporabniški skupini notarji,
2. če je vpisan v uporabniški skupini odvetniki, na podlagi davčne številke, vpisane v varnostni shemi, v PRS preveriti, ali je vpisan v pravnoorganizacijski obliki evidentirani odvetnik, in:
– če je vpisan v PRS kot evidentirani odvetnik: iz PRS pridobiti njegove podatke in ga v varnostno shemo vpisati kot subjekt PRS v uporabniški skupini odvetniki,
– če ni vpisan v PRS: v varnostni shemi označiti, da je vpisan kot subjekt CRP brez uporabniške skupine, in uporabnika obvestiti, da se mora v varnostni shemi prijaviti kot pooblaščena oseba samostojnega kvalificiranega uporabnika, ki je vpisan v varnostni shemi kot subjekt PRS v uporabniški skupini odvetniki,
3. če je vpisan v uporabniški skupini upravitelji, na podlagi davčne številke, vpisane v varnostni shemi, v PRS preveriti, ali je vpisan v pravnoorganizacijski obliki samostojni podjetnik posameznik, in:
– če je vpisan v PRS kot samostojni podjetnik posameznik: iz PRS pridobiti njegove podatke in ga v varnostno shemo vpisati kot subjekt PRS,
– če ni vpisan v PRS: v varnostni shemi označiti, da je vpisan kot subjekt CRP.
10. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-75/2011
Ljubljana, dne 29. marca 2011
EVA 2011-2011-0026
Aleš Zalar l.r.
Minister
za pravosodje

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti