Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 s spremembami), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110/02 – ZDT-B) in 18. in 95. člena Statuta Mestne občine Kranj (Uradni list RS, št. 33/07) je Svet Mestne občine Kranj na 5. seji dne 30. 3. 2011 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Kranj za leto 2011
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Mestno občino Kranj za leto 2011 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podskupin kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|KONTO | |OPIS | Proračun 2011|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|A. | |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | I. |SKUPAJ PRIHODKI | 53.472.197|
| | |(70+71+72+73+74) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | |TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 43.132.734|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|70 | |DAVČNI PRIHODKI | 35.195.918|
| | |(700+703+704+706) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|700 | |DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 27.331.818|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|703 | |DAVKI NA PREMOŽENJE | 6.927.100|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|704 | |DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN | 937.000|
| | |STORITVE | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|71 | |NEDAVČNI PRIHODKI | 7.936.816|
| | |(710+711+712+713+714) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|710 | |UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI| 5.326.647|
| | |OD PREMOŽENJA | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|711 | |TAKSE IN PRISTOJBINE | 20.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|712 | |DENARNE KAZNI | 607.100|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|713 | |PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN | 233.017|
| | |STORITEV | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|714 | |DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 1.750.052|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|72 | |KAPITALSKI PRIHODKI | 2.113.250|
| | |(720+721+722) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|720 | |PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH | 103.250|
| | |SREDSTEV | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|722 | |PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ | 2.010.000|
| | |IN NEMATERIALNEGA PREMOŽENJA | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|73 | |PREJETE DONACIJE (730+731) | 319.810|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|730 | |PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH | 319.810|
| | |VIROV | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|74 | |TRANSFERNI PRIHODKI | 7.837.403|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|740 | |TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH | 2.134.532|
| | |JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|741 | |PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA | 5.702.871|
| | |PRORAČUNA IZ SREDSTEV | |
| | |PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|78 | |PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE | 69.000|
| | |UNIJE | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|787 | |OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ | 69.000|
| | |PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | II. |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 65.772.229|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|40 | |TEKOČI ODHODKI | 15.018.589|
| | |(400+401+402+403+409) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|400 | |PLAČE IN DRUGI IZDATKI | 2.766.211|
| | |ZAPOSLENIM | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|401 | |PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA | 439.680|
| | |SOCIALNO VARNOST | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|402 | |IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 10.062.698|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|403 | |PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 290.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|409 | |SREDSTVA, IZLOČENA V REZERVE | 1.460.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|41 | |TEKOČI TRANSFERI | 21.701.366|
| | |(410+411+412+413) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|410 | |SUBVENCIJE | 2.152.200|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|411 | |TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN | 9.088.453|
| | |GOSPODINJSTVOM | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|412 | |TRANSFERI NEPROFITNIM | 1.509.007|
| | |ORGANIZAC. IN USTANOVAM | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|413 | |DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 8.951.706|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|42 | |INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 27.073.468|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|420 | |NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH | 27.073.468|
| | |SREDSTEV | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|43 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) | 1.978.806|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|431 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 299.640|
| | |PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|432 | |INVESTICIJSKI TRANSFERI | 1.679.166|
| | |PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | III. |PRORAČUNSKI PRESEŽEK | –12.300.033|
| | |(PRIMANJKLJAJ) (I. – II.) | |
| | |(SKUPAJ PRIHODKI MINUS SKUPAJ | |
| | |ODHODKI) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|B. | |RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN | |
| | |NALOŽB | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|75 | IV. |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 2.195.700|
| | |IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV| |
| | |(750+751+752) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|750 | |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 120.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|751 | |PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 2.000.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|752 | |KUPNINE IZ NASLOVA | 75.700|
| | |PRIVATIZACIJE | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|44 | V. |DANA POSOJILA IN POVEČANJE | 0|
| | |KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|440 | |DANA POSOJILA | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|441 | |POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | VI. |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN| 2.195.700|
| | |SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| | |(IV. – V.) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | VII. |SKUPNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)| –10.104.333|
| | |PRIHODKI MINUS ODHODKI TER | |
| | |SALDO PREJETIH IN DANIH | |
| | |POSOJIL (I. + IV.) – (II. + | |
| | |V.) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|C. | |RAČUN FINANCIRANJA | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|50 | VIII. |ZADOLŽEVANJE (500) | 10.900.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|500 | |DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 10.900.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|55 | IX. |ODPLAČILA DOLGA (550) | 567.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
|550 | |ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 567.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | X. |NETO ZADOLŽEVANJE (VIII.-IX.) | 10.333.000|
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | XI. |POVEČANJE (ZMANJŠANJE) | 228.667|
| | |SREDSTEV NA RAČUNIH | |
| | |(III.+VI.+X) = (I.+IV.+VIII.) | |
| | |– (II.+V.+IX.) | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB | 2.077.000|
| | |KONCU PRETEKLEGA LETA | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
| | |- OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE | 0|
| | |IZRAVNAVE IZ PRETEKLEGA LETA | |
+--------+-------+------------------------------+---------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani MO Kranj.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena zakona o javnih financah (v nadaljevanju ZJF), tudi naslednji prihodki:
1. Lastni prihodki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v finančnem načrtu.
2. Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov.
3. Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda.
4. Požarna taksa.
5. Transferni prihodki za investicije iz državnega proračuna, ki v sprejetem proračunu niso načrtovani ali so načrtovani v premajhnem znesku.
6. Prejeta sredstva iz evropskih skladov in drugih institucij, ki v proračunu niso načrtovana ali so načrtovani v premajhnem znesku.
7. Kot namenski prihodek se šteje tudi prihodek iz naslova dobička javnega podjetja Komunala Kranj, d. o. o., ki se namenja vlaganjem v komunalno infrastrukturo. V proračunu se dobička ne načrtuje. Po realizaciji prihodka se v dejanski višini povečata obseg prihodkov in na podlagi sklepa Sveta MO Kranj, ki na predlog župana določi namen teh sredstev ter tudi obseg odhodkov.
8. Namenski prihodki proračunskega stanovanjskega sklada, ki se uporabijo za financiranje odhodkov, predvidenih v finančnem načrtu sklada.
Namenski prihodki proračunskega stanovanjskega sklada se štejejo kot namenski največ do višine določene v posebnem delu proračuna.
9. Namenski prihodki proračunskega sklada CERO, ki se uporabijo za financiranje odhodkov tega sklada.
10. Koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, ki se uporabi za sofinanciranje čistilne akcije, ki poteka tudi v gozdovih.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg prihodkov in odhodkov proračuna.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen razen sredstev dobička Komunale Kranj, ki se namenijo za financiranje vlaganj v komunalno infrastrukturo.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, sprememba proračuna ali rebalans proračuna. Obseg izvedenih prerazporeditev pravic porabe se računa po neto načelu, ki je sešteta razlika med prerazporeditvami na proračunsko postavko in z njih.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu krajevne skupnosti odloča predsednik sveta brez omejitev. O prerazporeditvi pravic porabe med finančnimi načrti krajevnih skupnosti odločajo predsedniki svetov brez omejitev. O prerazporeditvah pravic porabe iz finančnega načrta občinske uprave na finančne načrte krajevnih skupnosti v okviru projekta iz načrta razvojnih programov odloča župan brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu neposrednih uporabnikov:
– mestnega sveta,
– nadzornega odbora,
– medobčinskega inšpektorata Kranj,
– skupne službe notranje revizije in
– župana odloča župan brez omejitev.
O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu občinske uprave na predlog vodje pristojnega oddelka odloča župan. V primerih prerazporeditev med oddelki (tudi medobčinski inšpektorat Kranj in skupna služba notranje revizije) morata prerazporeditev predlagati vodji obeh oddelkov (organov).
Obseg prerazporeditev iz prejšnjega odstavka v primerih zmanjševanja sredstev ne sme preseči 10% vseh, v sprejetem proračunu zagotovljenih sredstev posamezne proračunske postavke na 2. nivoju (4-mestna postavka). V obseg prerazporeditev ne štejejo prerazporeditve, ki so potrebne zaradi pravilne opredelitve odhodka po programski klasifikaciji, in prerazporeditve iz splošne proračunske rezervacije ter prerazporeditve povezane z organizacijskimi spremembami proračunskih uporabnikov.
V okviru prerazporeditev uporabniki lahko predlagajo tudi odpiranje novih proračunskih postavk.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij in konec leta z zaključnim računom proračuna poroča Svetu Mestne občine Kranj o veljavnem proračunu za leto 2011 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika; od tega:
1. v letu 2012 70% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg obveznosti, ki jih prevzame neposredni uporabnik in bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago, storitve ter tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe, sprejete v njegovem finančnem načrtu.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v letnem načrtu razvojnih programov. Spremembe projektov, katerih okvirna vrednost se poveča za več kot 20% ali se sredstva v proračunu povečajo za več kot 100.000,00 EUR, mora predhodno potrditi Svet Mestne občine Kranj.
Omejitev iz prejšnjega odstavka ne velja za projekte, ki se nanašajo na svetniške skupine. Omejitev ne velja tudi za projekte, ki se financirajo iz namenskih prihodkov, ki v proračunu niso bili načrtovani ali so bili načrtovani v premajhnem znesku.
Vse prerazporeditve iz projektov pri katerih so v načrtu razvojnih programov za tekoče leto predvideni namenski prihodki mora predhodno potrditi Svet Mestne občine Kranj.
Projekti, glede katerih se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega leta, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve mestnega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. rezervni sklad, oblikovan po ZJF,
2. stanovanjski sklad, ustanovljen na podlagi odloka o ustanovitvi proračunskega sklada in
3. proračunski sklad CERO.
Proračunska rezerva se v letu 2011 oblikuje v višini določeni v posebnem delu proračuna.
Na predlog za finance pristojnega oddelka občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2.100 evrov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča Svet Mestne občine Kranj.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se do višine, določene v posebnem delu, zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki je namenjena financiranju odhodkov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
O uporabi splošne proračunske rezervacije odloča na predlog pristojnih oddelkov občinske uprave s sklepom o prerazporeditvi sredstev župan do višine 2.100 evrov za posamezni namen. Omejitev ne velja za prerazporeditve sredstev na projekte iz načrta razvojnih programov.
Skupna vrednost odobrenih sklepov o prerazporeditvi iz prejšnjega odstavka ne sme presegati sredstev zagotovljenih na posebni proračunski postavki v posebnem delu proračuna.
O sklepih o prerazporeditvi sredstev splošne proračunske rezervacije, ki presegajo županova pooblastila, odloča Svet Mestne občine Kranj. Svet Mestne občine Kranj odloča tudi o sredstvih zagotovljenih na posebni proračunski postavki v posebnem delu proračuna.
4. POSEBNOSTI RAVNANJA S STVARNIM PREMOŽENEM MESTNE OBČINE KRANJ
10. člen
(odpis dolga)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1.000 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
Župan o odpisu dolga poroča Svet Mestne občine Kranj v skupnem znesku po posameznih namenih s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij in z zaključnim računom proračuna.
11. člen
(letni načrt pridobivanja nepremičnega premoženja)
Letni načrt pridobivanja nepremičnega premoženja na podlagi določil zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin do vrednosti posamezne nepremičnine v višini 5.000 EUR sprejme župan.
12. člen
(letni načrt pridobivanja in letni načrt razpolaganja s premičnim premoženjem)
V letni načrt pridobivanja in v letni načrt razpolaganja s premičnim premoženjem, ki ju sprejme župan je potrebno uvrstiti premično premoženje nad vrednostjo posameznega premičnega premoženja v višini 10.000 EUR.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Mestna občina Kranj, v letu 2011 ne sme preseči skupne višine 1 mio EUR. Skupna višina pomeni največjo dovoljeno vsoto vseh poroštev skupaj.
Pogoj za poroštvo pravnim osebam javnega sektorja je soglasje Sveta Mestne občine Kranj.
6. PRAVNI POSLI SVETA KRAJEVNE SKUPNOSTI
14. člen
(veljavnost pravnih poslov, ki jih sklepajo sveti krajevne skupnosti)
Pravni posli, ki jih sklene svet krajevne skupnosti v višini posameznega pravnega posla v posameznem proračunskem letu do 50.000 EUR, so veljavni brez predhodnega soglasja župana.
Takšni pravni posli morajo biti v skladu s finančnim načrtom.
7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
(začasno financiranje v letu 2012)
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Kranj v letu 2012, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
16. člen
(prenos sredstev v naslednje leto)
Stanje sredstev na zakladniških podračunih konec leta se prenese v finančne načrte neposrednih proračunskih uporabnikov za naslednje leto. Za obseg prenesenih sredstev se povečajo pravice porabe neposrednih proračunskih uporabnikov.
17. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-5/2010-19
Kranj, dne 30. marca 2011
Župan
Mestne občine Kranj
Mohor Bogataj l.r.