Na podlagi 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – ZVrt-UPB2, 25/08 – ZVrt-D, 36/10 – ZVrt-E, 98/09 – ZIUZGK in 62/10 – ZUPJS) je Občinski svet Občine Borovnica na 3. redni seji dne 24. 3. 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o sprejemu otrok v vrtec
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja postopek vpisa in sprejema otrok v vrtec pri Osnovni šoli dr. Ivana Korošca Borovnica, Enota vrtec (v nadaljevanju: vrtec), sestavo in način dela komisije za sprejem otrok in kriterije za sprejem otrok v vrtec in izpis otrok iz vrtca.
II. VPIS IN SPREJEM OTROKA V VRTEC
2. člen
(1) Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto, najmanj enkrat letno pa objavi javni vpis novincev za naslednje šolsko leto.
(2) Vrtec lahko sprejme otroka, ko je dopolnil starost najmanj 11 mesecev, če starši ne uveljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
(3) Za starše otrok, ki so oddali vlogo za vpis otroka v vrtec, vrtcu na njegovo pisno zahtevo pristojni center za socialno delo posreduje podatke o izteku pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
3. člen
(1) Vrtec do konca februarja tekočega leta objavi javni vpis novincev za naslednje šolsko leto. Javni vpis objavi vrtec tudi v primeru odprtja novega oddelka vrtca med šolskim letom, če ni dovolj otrok na čakalni listi.
(2) Javni vpis novincev iz prvega odstavka vrtec objavi na spletni strani zavoda, v občinskem glasilu in na oglasni deski vrtca.
4. člen
(1) Starši oziroma zakoniti zastopniki (v nadaljevanju: starši) vpišejo otroka v vrtec tako, da oddajo vlogo na predpisanem obrazcu, ki ga dobijo na sedežu vrtca ali na spletni strani zavoda.
(2) Vlogo za vpis otroka v vrtec starši vložijo na sedežu zavoda osebno ali po pošti na naslov OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, Enota vrtec, Paplerjeva ulica 15, 1353 Borovnica.
5. člen
(1) V primeru, da je število vpisanih otrok večje od razpoložljivih prostih mest, vrtec vzpostavi evidenco vpisanih otrok.
(2) Vrtec najkasneje v 10 dneh po vzpostavitvi evidence vpisanih otrok starše pisno obvesti o prejemu vloge in o šifri, pod katero se vodi otrok v evidenci vpisanih otrok.
(3) V primeru, da starši oddajo vlogo kadarkoli po poteku roka za prijavo na javni vpis novincev in v vrtcu ni prostih mest, mora vrtec v roku 15 dni po prejemu vloge starše pisno obvestiti o prejemu vloge, šifri, pod katero se vodi otrok v evidenci vpisanih otrok, o datumu možne vključitve otroka v vrtec in o drugih pogojih za sprejem otroka v vrtec.
6. člen
(1) Vrtec lahko sprejme toliko otrok, kolikor dopuščajo normativi za oblikovanje oddelkov.
(2) V primeru sprostitve mesta med šolskim letom se v vrtec sprejme otroka glede na uvrstitev na čakalni seznam po prioritetnem vrstnem redu in ob izpolnjevanjem pogojev za sprejem v vrtec.
7. člen
(1) Če je število prijav za sprejem otrok v vrtec manjše od števila prostih mest, odloča o sprejemu otrok ravnatelj zavoda ali njegov pooblaščenec.
(2) Če je v vrtec vpisanih več otrok, kot je v vrtcu prostih mest, odloča o njihovem sprejemu Komisija za sprejem otrok v vrtec (v nadaljevanju: komisija) na podlagi kriterijev iz tega pravilnika.
III. SESTAVA IN DELO KOMISIJE
8. člen
(1) V primeru, če je vrtec prejel več vlog, kot je prostih mest za sprejem, ravnatelj Osnovne šole dr. Ivana Korošca Borovnica s sklepom imenuje komisijo.
Sklicuje jo predsednik, lahko pa se skliče tudi na pobudo skupine dveh članov. Komisija dela na sejah. Za organizacijo in pripravo skrbi pomočnik ravnatelja v vrtcu, administrativno tehnične naloge za potrebe komisije pa opravlja uprava šole.
(2) Komisija je sestavljena iz štirih članov, in sicer:
– en predstavnik občine ustanoviteljice, ki ga predlaga župan,
– dva predstavnika zavoda, od katerih je en predstavnik strokovnih delavcev vrtca in en predstavnik svetovalne službe zavoda,
– en predstavnik staršev, katerega otrok je vključen v vrtec.
(3) Člani komisije so imenovani za štiri leta in so lahko imenovani največ dvakrat zaporedoma.
(4) Ne glede na prejšnji odstavek, predstavniku staršev preneha mandat v komisiji, ko njegov otrok ni več vključen v vrtec.
(5) Vsaj en član komisije mora imeti izpit iz Zakona o splošnem upravnem postopku.
9. člen
(1) Komisija dela na sejah. Komisija na prvi seji izmed imenovanih članov izvoli predsednika in namestnika predsednika. Delo komisije vodi predsednik.
(2) Seja je sklepčna, če so navzoči vsaj trije člani komisije. Na seji komisije so lahko prisotni samo člani komisije, oseba, ki vodi postopek in zapisnikar.
(3) Komisija sprejema svoje odločitve s sklepi, ki jih sprejme z večino glasov navzočih članov.
(4) Komisija o svojem delu vodi zapisnik, ki mora predvsem vsebovati:
– ime in sedež vrtca, kjer komisija deluje,
– kraj, datum in uro seje komisije, na kateri se odloča o sprejemu otrok v vrtec,
– imena članov komisije in drugih navzočih,
– število prostih mest v vrtcu po posameznih skupinah,
– število vlog za sprejem v vrtec,
– kratek potek postopka z navedbo listin, ki so podlaga za odločanje,
– sprejete sklepe komisije, katerih obvezni del je prednostni vrstni red, kjer se podatki o otrocih objavijo pod šifro otroka.
(5) Zapisnik komisije podpišejo vsi prisotni člani komisije. Zapisnik je potrebno hraniti v dokumentaciji vrtca skladno z veljavnimi predpisi.
10. člen
(1) Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec praviloma enkrat letno, in sicer najkasneje do konca meseca maja tekočega leta.
(2) Komisija odloča po določbah zakona, ki ureja splošni upravni postopek, po skrajšanem ugotovitvenem postopku.
(3) Komisija mora obravnavati vse pravočasno prispele vloge za sprejem otroka v vrtec s 1. septembrom istega leta, ki so vložene do razpisnega roka.
(4) Komisija na podlagi podatkov, ki so navedeni v vlogi oziroma podatkov, ki jih pridobi pri upravljavcih zbirk podatkov, določi število točk po posameznih kriterijih in določi prednostni vrstni red otrok.
IV. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK
11. člen
(1) Kriteriji se ovrednotijo s točkami.
(2) Prednost pri sprejemu otrok v vrtec imajo otroci s posebnimi potrebami na podlagi odločbe pristojnega organa, ter otroci, za katere so starši priložili mnenje Centra za socialno delo Vrhnika o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine. Mnenje o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine vsebuje navedbe, da je družina v skladu s predpisi ki urejajo socialno varnost oziroma položaj družine, obravnavana kot socialno ogrožena družina s strani centra za socialno delo, kar je razvidno iz uradnih evidenc, ki jih vodijo na Centru za socialno delo Vrhnika.
Prednost pri sprejemu v vrtec imajo tudi otroci leto pred vstopom v šolo in otroci, ki jim je bilo odloženo šolanje oziroma vstop v osnovno šolo.
(3) Preostale vpisane otroke komisija izbere po kriterijih, ki se upoštevajo po naslednjem vrstnem redu:
+------------+----------------------------------------+---------+
| Zaporedna | Kriterij | Število |
| št. | | točk |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 1. |Prebivališče otroka in enega | 30 |
| |od staršev v Občini Borovnica | |
| |v letu obravnave vlog na komisiji | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 2. |Prebivališče otroka in enega | 12 |
| |od staršev izven Občine Borovnica, | |
| |vendar v šolskem okolišu | |
| |OŠ Borovnica | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 3. |Starši v razpisanem šolskem letu hkrati | 5 |
| |vpisujejo v vrtec dvojčke, trojčke … | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 4. |Družina ima že vključenega otroka | 5 |
| |v vrtec Borovnica in v letu obravnave | |
| |vlog ne bo dopolnil starosti 6 let | |
| |(ne bo šolski obveznik) | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 5. |Otrok je bil v preteklem šolskem letu | 8 |
| |uvrščen na čakalni seznam, vendar med | |
| |šolskim letom ni bil sprejet | |
| |v vrtec | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 6 |Zaposlenost obeh staršev oziroma enega, | 6 |
| |če gre za eno starševsko družino | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 7. |Zaposlenost samo enega od staršev, | 4 |
| |drugi aktiven iskalec zaposlitve | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 8. |Zaposlenost samo enega od staršev. | 3 |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 9. |Oba starša redna študenta, oziroma | 6 |
| |eden, če gre za enostarševsko družino | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 10. |Družina je prejemnica denarne socialne | 3 |
| |pomoči | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 11. |Težko zdravstveno stanje družinskega | 5 |
| |člana (potrdilo ustrezne inštitucije) | |
+------------+----------------------------------------+---------+
| 12. |Vključevanje mlajših otrok : | |
| |– otrok bo dopolnil 11 mesecev | 4 |
| |do vključno 30. 9. tekočega | |
| |koledarskega leta oziroma najkasneje 30 | |
| |dni od oblikovanja novega oddelka med | |
| |šolskim letom | |
| |– otrok bo dopolnil 11 mesecev | 2 |
| |do vključno 31.10. tekočega | |
| |koledarskega leta oziroma najkasneje 60 | |
| |dni od oblikovanja novega oddelka med | |
| |šolskim letom | |
+------------+----------------------------------------+---------+
12. člen
Če dva ali več otrok dosežeta enako število točk, komisija pri odločitvi o sprejemu otrok oziroma določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva naslednje dodatne kriterije po tem zaporedju:
1. rojstni datum otroka: prednost ima starejši otrok,
2. datum oddane prijave: prednost ima otrok, katerega prijava je bila prej oddana, upošteva se datum prispetja vloge v šolo,
3. otrok iz družine je že vključen v vrtec Borovnica.
V. ODLOČITEV KOMISIJE
13. člen
(1) Če starši oddajo nepopolno vlogo ali če komisija zaradi uporabe kriterijev potrebuje še druge podatke, lahko starše pozove k odpravi pomanjkljivosti ali dopolnitvi vloge tudi po elektronski pošti, telefonsko ali ustno, če starši pridejo v vrtec. O tem se napiše uradni zaznamek. Če vloga ni v roku dopolnjena, se jo obravnava in o sprejemu otroka odloči na podlagi podatkov, ki jih vsebuje vloga.
(2) Komisija lahko preverja pravilnost podatkov, navedenih v vlogah, pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, ki jih vodijo v skladu z zakonom. Če komisija ugotovi nepravilnost podatkov, navedenih v vlogi, odloči na podlagi podatkov, pridobljenih pri upravljavcu.
(3) Komisija na podlagi podatkov, ki so navedeni v vlogi oziroma podatkov, ki jih pridobi pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, določi število točk po posameznih kriterijih.
(4) Komisija določi na podlagi točk in dodatnih kriterijev prednostni vrstni red tako, da razvrsti vse vpisane otroke po doseženem številu točk od najvišjega do najnižjega števila. Otroci se vključujejo s prednostnega vrstnega reda glede na starost, prosto mesto v posameznem oddelku in glede na program vrtca, ki se izvaja v posameznem oddelku.
(5) Čakalni seznam se med šolskim letom, za katerega je bil oblikovan, ne spreminja.
14. člen
Vrtec izda v osmih dneh po seji komisije prednostni vrstni red, iz katerega izhaja seznam sprejetih otrok in čakalni seznam, ki se objavi na oglasni deski in na spletnih staneh vrtca.
Komisija najkasneje v osmih dneh po seji vsem staršem izda odločbo o sprejemu oziroma zavrnitvi sprejema otroka v vrtec. Za otroke, ki so bili zavrnjeni, mora odločba vsebovati tudi obrazložitev, iz katere so razvidni podatki o številu razpoložljivih prostih mest v vrtcu za naslednje šolsko leto, podatek o številu vseh vpisanih otrok, navedba kriterijev, podatek o številu sprejetih otrok, vključno z najnižjim številom doseženih točk, ki je zadoščal za sprejem otroka v vrtec, podatek o številu doseženih točk za zavrnjenega otroka ter informacijo o tem, na katero mesto je otrok uvrščen na čakalni listi.
Zoper odločbo lahko starši v petnajstih dneh po vročitvi vložijo pritožbo na svet zavoda, ki mora o pritožbi odločati v tridesetih dneh po prejemu pritožbe.
15. člen
Vrtec mora staršem na njihovo zahtevo omogočiti vpogled v zapisnik komisije, ki je odločala o sprejemu otrok v vrtec, vendar le v tisti del zapisnika in dokumentacije, ki se nanaša na njihovo vlogo.
16. člen
Med letom vrtec sprejema otroke s čakalnega seznama po prednostnem vrstnem redu. Če je v vrtcu prostor in ni na prednostni listi kandidatov za sprejem, lahko vrtec sprejema novince, za katere so starši dali vlogo za sprejem med letom. Če je več vlog, ki izpolnjujejo pogoje za sprejem v vrtec, kot je prostih mest, se sestane komisija in skladno z zgornjimi določbami ponovno sestavi prednostni vrstni red.
VI. DOMNEVA, DA SO STARŠI UMAKNILI VLOGO ZA VPIS OTROKA V VRTEC
17. člen
Če starši ne podpišejo pogodbe z vrtcem najkasneje v 15 dneh po prejemu pogodbe, se šteje, da so umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec. V tem primeru vrtec izda sklep o ustavitvi postopka vpisa otroka v vrtec.
VII. OBJAVA INFORMACIJ O PROSTIH MESTIH IN ČAKALNI DOBI NA SPLETNIH STRANEH VRTCA
18. člen
Vrtec mora na svojih spletnih straneh objaviti informacije o številu mest, ki jih zagotavlja za predšolske otroke, o številu prostih mest, ki so staršem na voljo tekom šolskega leta ter podatek o čakalni dobi.
Vrtec informacije iz prejšnjega odstavka ob vsaki spremembi oziroma najmanj enkrat mesečno posreduje tudi Občini Borovnica za namen javno dostopne evidence uporabnikom o stanju kapacitet.
VIII. KONČNE DOLOČBE
19. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika prenehajo veljati Kriteriji in postopek za sprejem otrok v vrtec, ki jih je sprejel Občinski svet Občine Borovnica dne 26. 3. 2009.
20. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 602-0002/2011-2
Borovnica, dne 24. marca 2011
Župan
Občine Borovnica
Andrej Ocepek l.r.