Na podlagi prvega odstavka 48. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07), 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/5 – UPB2, 25/08 in 36/10) in 15. člena Statuta Občine Mežica (Uradni list RS, št. 33/07) je Občinski svet Občine Mežica na 5. redni seji dne 28. 3. 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o sprejemu otrok v vrtec
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja postopek sprejemanja otrok, sestavo in način dela komisije za sprejem, kriterije za sprejem otrok v vrtec, vrstni red in izpis otrok iz vrtca pri osnovni šoli Mežica.
II. VPIS IN SPREJEM OTROKA V VRTEC
2. člen
V vrtec se sprejemajo predšolski otroci od dopolnjenega prvega leta starosti do vstopa v osnovno šolo. Izjemoma vrtec sprejme mlajše otroke, ob zaključku starševskega dopusta, vendar ne mlajših od 11 mesecev.
3. člen
Vrtec vpisuje in sprejema otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Prijavo za sprejem otrok v vrtce vložijo starši oziroma skrbniki otroka (v nadaljevanju: starši) na sedežu vrtca neposredno in po pošti.
Vlogo za vpis otroka v vrtec dobijo starši na sedežu vrtca, v enoti vrtca in na spletnih straneh vrtca.
Vrtec starše pisno obvesti o datumu vključitve otroka v vrtec ter o drugih pogojih za sprejem otroka v vrtec, kot so sklenitev medsebojne pogodbe, predložitev zdravniškega potrdila pediatra o tem, da se otrok lahko vključi v vrtec, predložitev odločbe o usmeritvi za otroke s posebnimi potrebami in drugih pogojih.
Če vrtec otroka ne more vključiti v vrtec, o tem obvesti starše.
4. člen
Če je v vrtcu dovolj prostih mest, odloča o sprejemu otrok ravnatelj šole ali od njega pooblaščena oseba.
Če se za sprejem v vrtec prijavi več otrok, kot je v vrtcu prostih mest, odloča o njihovem sprejemu komisija za sprejem otrok.
Komisija za sprejem otrok najprej izmed prijavljenih otrok izbere tiste otroke, za katere so starši priložili odločbo o usmeritvi ali strokovno mnenje komisije za usmerjanje ali potrdilo centra za socialno delo o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine.
Komisija za sprejem otrok sprejme sklep, kateri otroci iz prejšnjega odstavka se sprejmejo v vrtec.
Če obstaja dvom o resničnosti posameznih dejstev in okoliščin, navedenih v prijavi za sprejem otrok, sta ravnatelj ali komisija za sprejem otrok dolžna preveriti njihovo resničnost.
III. SESTAVA IN NAČIN DELA KOMISJE
5. člen
Komisijo za sprejem otrok (v nadaljevanju: komisija) imenuje ravnatelj s posebnim sklepom.
Komisija je sestavljena iz treh članov:
– en predstavnik vrtca, ki ga predlaga ravnatelj;
– en predstavnik staršev, ki ga predlaga svet staršev;
– en predstavnik občine ustanoviteljice, ki ga predlaga odbor za negospodarske dejavnosti, potrdi ga občinski svet.
Člane komisije se imenuje za štiri leta in so lahko imenovani največ dvakrat zaporedoma. Ne glede na določilo prejšnjega odstavka predstavniku staršev preneha mandat, ko njegov otrok ni več vključen v vrtec. V prenehanju mandata člana, ravnatelj za preostanek mandata komisije imenuje nadomestnega člana.
IV. DELO KOMISIJE
6. člen
Delo komisije vodi predsednik, ki ga člani komisije izvolijo izmed članov komisije. Komisija obravnava vse vloge na seji v skladu z določili zakona, ki ureja splošni upravni postopek, z uporabo skrajšanega ugotovitvenega postopka.
7. člen
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec na seji.
Na seji komisije lahko sodeluje ravnatelj in vodja enote vrtca na predlog člana komisije ali na lastno pobudo, vendar brez pravice glasovanja.
Komisija lahko zahteva pisno mnenje pristojne institucije ali povabi na sejo predstavnike institucij, katerih mnenje je pomembno za odločitev o sprejemu otrok (npr. center za socialno delo, patronažno službo in drugo).
Komisija odloča s sklepi, ki jih sprejme z večino glasov vseh članov. Komisija s sklepom odloči, ali bo oblikovala prioritetni vrstni red enotno za vrtec po programih in starostnih obdobjih ali po letnikih rojstva otrok. Sklep mora obrazložiti.
8. člen
Komisija odloča o sprejemu otrok praviloma enkrat letno, in sicer najkasneje do 31. maja za naslednje šolsko leto.
Komisija mora obravnavati vse prijave za vpis otrok, ki so vložene do določenega datuma, ki ga določi vrtec za vpis otrok v naslednjem šolskem letu.
Pri oblikovanju oddelka mora vrtec upoštevati predpisane normative za oblikovanje oddelkov.
9. člen
O poteku seje komisije se vodi zapisnik, ki mora vsebovati predvsem naslednje podatke:
– čas in kraj zasedanja komisije;
– poimenski seznam udeležencev seje;
– število prostih mest v vrtcu v posamezni enoti in po posameznem programu ter starostnih obdobjih in letnikih rojstva otrok, upoštevaje tudi t. i. fleksibilni normativ;
– število prijavljenih, sprejetih in odklonjenih otrok v posamezni enoti in po posameznem programu ter starostnem obdobju oziroma po letnikih rojstva;
– imenski seznam otrok s skupnim številom točk ter po posameznem kriteriju v posamezni enoti in po posameznem programu ter starostnem obdobju in letnikih rojstva, po vrstnem redu zbranega števila točk od najvišjega števila do najnižjega kot sestavni del arhivskega izvoda zapisnika ter oznako, kateri otroci so sprejeti in kateri ne.
Zapisnik je potrebno hraniti v dokumentaciji vrtca, skladno z veljavnimi predpisi. Vodenje zapisnika zagotavlja vrtec, ki posreduje en izvod zapisnika organu Občine Mežica.
V. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROKA V VRTEC IN VRSTNI RED OTROK
10. člen
Komisija odloča o sprejemu otroka v vrtec na podlagi naslednjih kriterijev:
+-------+--------------------------------------------+----------+
| | KRITERIJ | Število |
| | | točk |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 1. |Starši ali eden od staršev ima skupaj z | 40 |
| |otrokom stalno prebivališče na območju | |
| |Občine Mežica | |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 2. |Otrok, ki mu je bil odložen vstop v osnovno | 30 |
| |šolo oziroma vključitev otroka v vrtec eno | |
| |leto pred vstopom v šolo | |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 3. |Otrok je bil uvrščen v prednostni vrstni red| 30 |
| |v preteklem letu in v vrtec ni bil sprejet | |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 4. |Otrok, katerega oba starša sta zaposlena | 25 |
| |oziroma enoroditeljska družina, in je ta | |
| |roditelj zaposlen | |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 5. |V želeni enoti vrtca je že vključen otrokov | 15 |
| |brat ali sestra | |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 6. |Sprejem dvojčkov ali trojčkov | 10 |
+-------+--------------------------------------------+----------+
| 7. |Redna mesečna poravnava obveznosti za | 5 |
| |otroka, ki je že vključen v vrtec | |
+-------+--------------------------------------------+----------+
11. člen
Komisija na podlagi kriterijev iz predhodnega člena tega pravilnika določi prednostni vrstni red za sprejem otrok v vrtec s sklepom.
Če več otrok doseže enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva naslednji dodatni kriterij: prednost ima otrok, ki je eno leto pred vstopom v šolo.
Na podlagi oblikovanega prednostnega vrstnega reda komisija odloči o številu sprejetih otrok s sklepom.
Komisija sprejme sklep o tem, kateri otroci so na podlagi doseženega števila točk sprejeti v vrtec. Ostale otroke zaradi premajhnega števila točk uvrsti na čakalno listo po vrstnem redu zbranega števila točk od najvišjega do najnižjega. Sklep podpiše predsednik komisije.
Komisija najpozneje v roku 15 dni po seji izda vsem staršem sklep. Za otroke, ki v vrtec niso bili sprejeti, se sklep dopolni z obrazložitvijo.
Zoper sklep lahko starši v 15 dneh po vročitvi vložijo pritožbo na svet šole. Svet šole mora o pritožbi odločiti v roku 8 dni po prejemu pritožbe. Sklep sveta šole je dokončen.
12. člen
Komisija mora omogočiti staršem na njihovo zahtevo ogled zapisnika o sprejemu otrok v vrtec, vendar le tistega dela, ki se nanaša na njihovo vlogo.
13. člen
Če starši ne podpišejo pogodbe z vrtcem v določenem roku oziroma ne zaprosijo za razumno podaljšanje roka iz utemeljenih razlogov oziroma otroka ne vključijo v vrtec s predvidenim datumom se šteje, da so starši umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec. Rok za podpis pogodbe določi ravnatelj šole in ne sme biti krajši od 15 dni od dneva, ko so starši obveščeni, da je otrok sprejet v vrtec.
V primeru, ko vrtec otroke sprejema komisijsko, morajo starši vključiti otroka v vrtec s 1. septembrom tekočega leta oziroma naslednji dan, ko otrok dopolni starostni pogoj za vstop v vrtec oziroma naslednji dan po poteku starševskega dopusta, če je bil le-ta podaljšan.
14. člen
Šola na straneh Ministrstva za šolstvo in šport praviloma mesečno objavlja informacijo o prostih mestih po posameznih enotah in programih.
15. člen
Če otrok do konca šolskega leta ni bil sprejet ali ne bo mogel biti sprejet v vrtec zaradi pomanjkanja prostih mest, starši lahko podaljšajo vlogo za naslednje šolsko leto. Pri tem se za datum oddaje vloge upošteva oddaja prve vloge.
16. člen
Starši lahko izpišejo otroka iz vrtca kadarkoli s 30- dnevnim odpovednim rokom, ki začne teči z dnem prejema pisne odpovedi na sedežu šole ali v enoti vrtca.
Izpisani otrok nima prednosti pri morebitnem ponovnem sprejemu v vrtec.
Vrtec mora redno objavljati informacijo o številu mest, ki ga zagotavlja za predšolske otroke, o številu prostih mest, ki so staršem na voljo in podatek o predvideni čakalni dobi po posameznih enotah.
VI. KONČNE DOLOČBE
17. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 602-4/2011
Mežica, dne 28. marca 2011
Župan
Občine Mežica
Dušan Krebel l.r.