Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10), 16. člena Statuta Občine Mirna Peč (Uradni list RS, št. 59/07), 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – UPB2, 25/08, 36/10) in predloga Sveta zavoda Osnovne šole Mirna Peč (5. seja, dne 4. 4. 2011) je Občinski svet Občine Mirna Peč na 5. redni seji dne 19. 4. 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o sprejemu otrok v OŠ Mirna Peč – Vrtec Cepetavček Mirna Peč
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
S tem pravilnikom Občina Mirna Peč kot ustanoviteljica javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda, Osnovne šole Mirna Peč, ureja postopek vpisa in sprejema otrok v vrtec, določa sestavo in način dela komisije za sprejem otrok ter kriterije za sprejem otrok v vrtec.
II. VPIS IN SPREJEM OTROK
2. člen
(objava)
Vrtec do konca marca objavi vpis novincev za naslednje šolsko leto. Vpis je objavljen na oglasni deski in spletni strani vrtca oziroma šole ter v občinskem glasilu.
3. člen
(vpis)
Starši ali zakoniti zastopniki otroka (v nadaljevanju: starši) vpišejo otroka v vrtec tako, da oddajo vlogo na obrazcu Vloga za sprejem otroka v vrtec, ki ga dobijo v tajništvu šole oziroma vrtca ali pri svetovalni delavki vrtca osebno ali na spletni strani vrtca.
Starši lahko vlogo vložijo osebno v tajništvu šole oziroma vrtca ali jo pošljejo na naslov vrtca oziroma šole.
Če starši oddajo nepopolno vlogo ali če vrtec zaradi uporabe kriterijev za sprejem potrebuje še druge podatke, lahko starše v roku 8 dni pozove k odpravi pomanjkljivosti ali dopolnitvi vloge. To lahko storijo po elektronski pošti, telefonu ali ustno z zapisnikom. Če vloga ni dopolnjena, se jo obravnava in o sprejemu otroka odloči na podlagi podatkov, ki jih vsebuje vloga.
4. člen
(sprejem)
Vrtec lahko sprejme predšolskega otroka, ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev, če starši ne uveljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela. Za starše otrok, ki so oddali vlogo za vpis v vrtec, vrtcu na njegovo zahtevo pristojni center za socialno delo posreduje podatke o izteku pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
Vrtec lahko sprejme tudi otroke s posebnimi potrebami v skladu z veljavnimi predpisi, če ima zagotovljene ustrezne prostorske in kadrovske pogoje.
5. člen
Vrtec vpisuje in sprejema otroke v svoje programe vse leto. Vloga se vnese v evidenco vpisanih otrok in se jo rešuje v skladu s tem pravilnikom.
Otroka, ki še ni izpolnil starosti 11 mesecev, se vnese v evidenco vpisanih otrok vrtca in se ga obravnava v mesecu, ko so izpolnjeni pogoji za sprejem.
6. člen
Vrtec lahko sprejme toliko otrok, kolikor dopuščajo normativi za oblikovanje oddelkov.
Sprejem otrok se opravi praviloma do konca aprila za naslednje šolsko leto. V primeru prostih mest je mogoče otroka vključiti tudi med letom.
Vlogo za medletni sprejem oddajo starši najmanj 30 dni pred predvidenim datumom sprejema.
7. člen
Če je število prijav za sprejem otrok v vrtec manjše od števila prostih mest, komisija za sprejem otrok določi prednostni vrstni red otrok, ravnatelj pa v skladu z oblikovanim prednostnim vrstnim redom in številom prostih mest v vrtcu odloči o sprejemu otrok.
III. SESTAVA IN NAČIN DELA KOMISIJE
8. člen
(sestava)
Člane Komisije za sprejem otrok v vrtec (v nadaljevanju komisija) imenuje ravnatelj s sklepom.
Komisija je tričlanska in je sestavljena iz:
– predstavnika vrtca, ki ga predlaga ravnatelj izmed delavcev vrtca,
– predstavnika staršev, ki ga predlaga svet staršev izmed predstavnikov vrtca in
– predstavnika občine ustanoviteljice, ki ga predlaga župan.
Člani komisije so imenovani za dobo 4 let. Mandat članov komisije začne teči z dnem imenovanja.
Mandat predstavnika staršev je vezan na vključenost otroka v vrtec.
9. člen
(način dela)
Komisija obravnava vse vloge na seji v skladu z določili Zakona o vrtcih in zakona, ki ureja splošni upravni postopek z uporabo skrajšanega ugotovitvenega postopka.
Komisija mora obravnavati vse vloge za vpis v vrtec, ki so vložene do dneva zasedanja komisije za sprejem otrok v vrtec. Komisija na podlagi podatkov, ki so navedeni v vlogi, oziroma podatkov, ki jih pridobi pri upravljavcih osebnih zbirk podatkov, določi število točk po posameznih kriterijih in določi prednostni vrstni red otrok za tekoči mesec.
Na sestankih komisije so lahko prisotni samo člani komisije, oseba, ki vodi postopek, in zapisnikar. Člani komisije lahko k sodelovanju povabijo tudi svetovalnega delavca, vodjo vrtca in ravnatelja.
Komisija lahko preverja pravilnost podatkov, navedenih v vlogah, pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, ki jih vodijo v skladu z zakonom. Če komisija ugotovi nepravilnost podatkov, navedenih v vlogi, odloči na podlagi podatkov, pridobljenih iz zbirk osebnih podatkov.
Komisija o svojem delu vodi zapisnik, ki ga piše v skladu z določbami Zakona o splošnem upravnem postopku, predvsem pa se vanj piše:
– ime in sedež vrtca, kjer komisija deluje,
– kraj, datum in ura sestanka komisije, na kateri se odloča o sprejemu otrok v vrtec,
– imena članov komisije in drugih navzočih predstavnikov vrtca,
– število vlog za sprejem,
– kratek potek postopka z navedbo listin, ki so podlaga za odločanje,
– imenski seznam otrok s skupnim številom zbranih točk po letnici rojstva,
– sprejete sklepe komisije, katerih obvezni del je prednostni vrstni red.
Zapisnik podpišejo vsi prisotni člani komisije.
IV. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK
10. člen
(kriteriji)
V skladu z odločbo pristojnega organa imajo prednost pri sprejemu otroci s posebnimi potrebami.
Prednost imajo tudi otroci, za katere so starši priložili mnenje centra za socialno delo o ogroženosti zaradi socialnega položaja družine. Mnenje o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine vsebuje navedbe, da je družina v skladu s predpisi, ki urejajo socialno varnost oziroma položaj družine, obravnavana kot socialno ogrožena družina s strani centra za socialno delo, kar je razvidno iz uradnih evidenc, ki jih vodijo centri za socialno delo.
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec na podlagi naslednjih kriterijev:
+------------------------------------------------------+------+
|Zaporedna št. | |
+------------------------------------------------------+------+
|1. Odložitev šolanja | 20 |
+------------------------------------------------------+------+
|2. Zaposlenost obeh staršev oziroma starša, če gre | 30 |
|za: | |
|– enostarševsko družino, | |
|– oba starša študenta, | |
|– eden od staršev zaposlen, drugi študent | |
+------------------------------------------------------+------+
|3. Zaposlenost samo enega starša | 5 |
+------------------------------------------------------+------+
|4. Uvrščenost otroka na čakalno listo v preteklem | 5 |
|letu, otrok med letom ni bil sprejet v vrtec | |
+------------------------------------------------------+------+
|5. Stalno bivališče otroka in vsaj enega starša na | 30 |
|območju občine, ustanoviteljice vrtca | |
+------------------------------------------------------+------+
|6. Družina ima v ta vrtec že vključenega enega ali | 5 |
|več otrok (ne glede na število otrok) | |
+------------------------------------------------------+------+
|7. Sprejem dvojčkov ali trojčkov | 5 |
+------------------------------------------------------+------+
|8. Težko zdravstveno stanje v ožji družini | 5 |
+------------------------------------------------------+------+
|9. Vključitev otroka v vrtec s 1. 9. tekočega leta | 20 |
+------------------------------------------------------+------+
Če dva ali več otrok dosežejo enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva naslednja dva kriterija po tem zaporedju:
– otrok, ki datumsko prej potrebuje varstvo,
– rojstni datum otroka (prednost ima starejši otrok).
V. ODLOČITEV KOMISIJE
11. člen
Za vse vpisane otroke komisija na podlagi kriterijev določi prednostni vrstni red tako, da razvrsti vse vpisane otroke po doseženem številu točk, od najvišjega do najnižjega števila. Otroci se vključujejo v vrtec s prednostnega vrstnega reda glede na starost, prosto mesto v posameznem oddelku in glede na program vrtca, ki se izvaja v oddelku.
12. člen
(obveščanje)
Zavod v osmih dneh po sestanku komisije glede na število prostih mest po posameznih oddelkih in enotah vrtca v skladu s prednostnim vrstnim redom določi, koliko otrok bo sprejetih v vrtec. Otroci, ki niso sprejeti v vrtec, se v skladu s prednostnim vrstnim redom uvrstijo na čakalni seznam po zbranem številu točk, od najvišjega do najnižjega.
Zavod v osmih dneh po sestanku komisije izda prednostni vrstni red, iz katerega izhaja seznam sprejetih otrok in čakalni seznam, ki ga zavod objavi na oglasni deski in na spletnih straneh vrtca. Podatki o otrocih se objavijo pod šifro, pod katero se vodi otroka, in so starši z njo pisno seznanjeni.
13. člen
Vrtec pošlje staršem v 8 dneh po sestanku komisije obvestilo z izpisom vseh podatkov s seznama sprejetih otrok ali čakalnega seznama za njihovega otroka.
Obvestilo o sprejemu otroka v vrtec vsebuje:
– šifro otroka,
– število točk po posameznih kriterijih,
– datum vključitve otroka v vrtec,
– sporočilo staršem, da bodo po končanem vpisnem postopku pozvani k sklenitvi pogodbe.
Za otroke, ki so se uvrstili na čakalni seznam, se obvestilo dopolni z obrazložitvijo:
– šifro otroka,
– število točk po posameznih kriterijih ter na katero mesto na čakalnem seznamu je otrok uvrščen,
– sporočilo staršem, da lahko zaradi zavrnitve sprejema otroka v vrtec v 15 dneh vložijo ugovor,
– rok veljavnosti čakalnega seznama.
Zavod staršem pošlje obvestilo z navadno poštno pošiljko, pri čemer se pošiljka šteje za vročeno osmi dan od odprave na pošto ali po elektronski pošti.
14. člen
Zoper obvestila iz prejšnjega člena tega pravilnika lahko starši v 15 dneh po vročitvi obvestila z navadno poštno pošiljko vložijo ugovor na svet vrtca, ki o ugovoru odloča v 15 dneh po prejemu ugovora v skladu z Zakonom o vrtcih in smiselno uporabo zakona, ki ureja splošni upravni postopek. Ugovor se lahko vloži zaradi nepravilnega upoštevanja kriterijev. Ugovor na kriterij in težo posameznega kriterija ni dopusten.
O ugovorih odloča svet zavoda ob smiselni uporabi zakona, ki ureja splošni upravni postopek z odločbo. Zoper odločitev sveta vrtca lahko starši sprožijo upravni spor.
VI. POGODBA MED VRTCEM IN STARŠI TER DOMNEVA UMIKA VLOGE ZA VPIS OTROKA V VRTEC
15. člen
Ko je v vrtcu odločeno o vseh ugovorih staršev zoper obvestila o prednostnem vrstnem redu otrok, vrtec staršem otrok, ki so sprejeti v vrtec, pošlje poziv k sklenitvi pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih med vrtcem in starši.
Starši morajo ob vključitvi otroka v vrtec predložiti potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka.
V pozivu vrtec izrecno navede, da se šteje, da so starši umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec, če v 15 dneh od vročitve poziva ne podpišejo pogodbe z vrtcem. V tem primeru se izda Sklep o ustavitvi postopka vključitve otroka v vrtec in se sprejme naslednjega otroka.
S podpisom pogodbe med vrtcem in starši se šteje, da je otrok sprejet v vrtec.
Če pride med letom do sprememb vpisa in s tem sestave skupine, ima vrtec pravico, da brez soglasja staršev premesti otroka v drugo ustrezno skupino, v kolikor s tem pridobi prosta mesta.
VII. ČAKALNI SEZNAM
16. člen
Otroke, ki niso bili sprejeti v vrtec, se razporedi na čakalni seznam po prednostnem vrstnem redu, ki ga je določila komisija za sprejem otrok v vrtec.
Otroke, ki se vpišejo med letom, se uvrsti v evidenco vpisanih otrok.
Na prosta mesta se sprejmejo otroci s čakalnega seznama glede na starost in prosto mesto.
17. člen
Vrtec starše obvesti o prostem mestu in jih pozove k sklenitvi pogodbe. V pozivu se izrecno navede, da se šteje, da so starši umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec, če v 15-ih dneh od poziva ne podpišejo pogodbe z vrtcem.
Starši lahko izpišejo otroka iz vrtca kadarkoli s 15-dnevnim odpovednim rokom, ki začne teči z dnem prejema pisne odpovedi na sedežu vrtca oziroma šole.
VIII. OBJAVA INFORMACIJ O PROSTIH MESTIH IN ČAKALNI DOBI NA SPLETNIH STRANEH VRTCA
18. člen
Vrtec na svoji spletni strani in spletni strani Ministrstva za šolstvo in šport med drugim objavlja podatke o:
– številu prostih mest,
– številu otrok na čakalnem seznamu,
– predvideno čakalno dobo ter
– datum vnosa spremembe.
Podatki se ažurirajo enkrat mesečno.
IX. KONČNE DOLOČBE
19. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sprejemu otrok v Vrtec Cepetavček, ki ga je sprejel Občinski svet Občine Mirna Peč dne 4. 11. 2008 in je objavljen v Uradnem listu RS, št. 107/08.
20. člen
Ta pravilnik začne veljati z naslednjim dnem po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se s 1. 5. 2011.
Št. 602-16/2011
Mirna peč, dne 20. aprila 2011
Župan
Občine Mirna Peč
Zvonko Lah l.r.