Na podlagi drugega odstavka 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 100/08 odl. US, 79/09, 51/10) in 15. člena Statuta Občine Šentjur (Uradni list RS, št. 40/99, 1/02, 84/06, 26/07, 17/11) je Občinski svet Občine Šentjur na 6. redni seji 21. aprila 2011 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Šentjur
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(uporaba izrazov)
V odloku uporabljeni izrazi zapisani v moški spolni slovnični obliki so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen
(vsebina odloka)
(1) Ta odlok določa:
– organizacijo in delovno področje občinske uprave Občine Šentjur (v nadaljevanju: občinska uprava),
– organe in notranje organizacijske enote, njihova delovna področja in njihova medsebojna razmerja,
– način vodenja občinske uprave, organov občinske uprave in notranjih organizacijskih enot,
– naloge, pooblastila in odgovornosti direktorja občinske uprave, vodij organov občinske uprave in vodij notranjih organizacijskih enot,
– način sodelovanja med organi občinske uprave, notranjimi organizacijskimi enotami in zunanjimi institucijami.
(2) Občinska uprava neposredno izvaja upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge Občine Šentjur (v nadaljevanju: občina) ter naloge v zvezi zagotavljanjem javnih služb iz pristojnosti občine (v nadaljevanju: občina).
3. člen
(notranja organizacija občinske uprave)
(1) Notranjo organizacijo občinske uprave sestavljajo organi občinske uprave in notranje organizacijske enote organov občinske uprave.
(2) Organi občinske uprave so:
– oddelki,
– sekretariat za splošne in pravne zadeve.
(3) Notranje organizacijske enote, ki se ustanovijo z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest znotraj organa občinske uprave za učinkovitejše izvajanje upravnih (in drugih) nalog z delovnega področja organa občinske uprave so:
– glavna pisarna: glavna pisarna se oblikuje v Sekretariatu za splošne in pravne zadeve za opravljanje nalog poslovanja z dokumentarnim gradivom, nalog vložišča ter nalog sprejemne in informacijske pisarne,
– službe: službe se oblikujejo znotraj organov občinske uprave za opravljanje posameznih vrst strokovno-tehničnih, organizacijskih in drugih spremljajočih nalog ne glede na število sistemiziranih delovnih mest.
4. člen
(javnost dela)
(1) Delo občinske uprave je javno.
(2) Javnost dela občinske uprave se zagotavlja:
– z objavljanjem splošnih aktov občine,
– z uradnimi sporočili za javnost,
– s posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja oziroma
– na drug način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
(3) O delu občinske uprave obveščajo javnost župan, podžupani in direktor občinske uprave. Vodje organov občinske uprave, vodje notranjih organizacijskih enot ali drugi javni uslužbenci lahko obveščajo javnost o delu s svojega delovnega področja po predhodnem pooblastilu župana.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
5. člen
(organizacija občinske uprave)
Organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam občinske uprave ter upravnim in poslovnim procesom, ki potekajo v občinski upravi. Zagotavljati mora:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje upravnih (in drugih) nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem upravnih (in drugih) nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev in
– učinkovito sodelovanje z organi občine (občinski svet, župan in nadzorni odbor) in zunanjimi institucijami.
6. člen
(usmerjanje in nadzor nad delom občinske uprave)
(1) Občinsko upravo usmerja in nadzira župan. Župan je predstojnik občinske uprave.
(2) Delo občinske uprave neposredno vodi direktor občinske uprave.
(3) Organ občinske uprave vodi vodja organa občinske uprave.
(4) Direktor občinske uprave za posamezne naloge v zvezi z vodenjem organov občinske uprave pooblasti vodje organov občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot.
7. člen
(način vodenja dela)
Način vodenja posameznih notranjih organizacijskih enot se določi z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
8. člen
(izvrševanje predpisov)
(1) Občinska uprava izvršuje predpise, ki jih sprejemata občinski svet in župan. Občinska uprava izvršuje zakone in druge predpise, kadar v skladu z zakonom odloča o upravnih stvareh iz državne pristojnosti.
(2) Občinska uprava odgovarja županu za stanje na področju, za katerega je bila ustanovljena, spremlja stanje in razvoj na matičnih področjih, pravočasno opozarja na pojave, ki jih ugotovi pri izvajanju zakonov in drugih predpisov, daje pobude in predloge za reševanje vprašanj na svojih področjih in opravlja druge strokovne zadeve.
9. člen
(odločanje o upravnih stvareh)
(1) O upravnih stvareh iz pristojnosti občine odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
(2) O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča pristojni državni organ, ki ga določa zakon.
(3) O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
10. člen
(izločitev)
(1) O izločitvi vodje organa občinske uprave, vodje notranje organizacijske enote ali zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči, če je vodja pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh.
(2) O izločitvi župana ali direktorja občinske uprave odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
11. člen
(projektne skupine)
(1) Za izvedbo nalog, ki zahtevajo sodelovanje javnih uslužbencev različnih organov občinske uprave oziroma notranjih organizacijskih enot, se lahko oblikujejo delovne ali projektne skupine, ki se ustanovijo za čas trajanja naloge oziroma projekta.
(2) Delovno ali projektno skupino določi župan ali direktor občinske uprave. Z aktom o ustanovitvi delovne ali projektne skupine se določi sestavo in vodjo delovne ali projektne skupine, njene naloge, roke za izvedbo nalog, potrebna sredstva in druge pogoje za delo.
(3) Za naloge, ki zahtevajo posebno obravnavo ali posebno strokovnost, lahko župan vključi v delovne oziroma projektne skupine tudi zunanje sodelavce.
(4) Za vodenje in izvedbo projektnih nalog lahko župan z aktom o organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ustanovi službo za projekte.
12. člen
(zunanji izvajalci)
Za izvedbo nalog, ki zahtevajo posebno obravnavo ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, ali pa glede na naravo naloge to ni smotrno, lahko župan z ustreznimi zunanjimi izvajalci sklene posebno pogodbo za čas trajanja naloge.
13. člen
(usklajevanje dela občine in organov občinske uprave)
(1) Za usklajevanje dela občine in organov občinske uprave se ustanovita:
– kolegij župana in
– kolegij direktorja občinske uprave.
(2) Kolegij župana poleg župana sestavljajo podžupani (poklicni in nepoklicni) in direktor občinske uprave. Župan lahko v delo kolegija po potrebi vključi tudi druge osebe.
(3) Kolegij direktorja občinske uprave poleg direktorja občinske uprave sestavljajo vodje organov občinske uprave, po potrebi pa tudi druge osebe, ki jih določi direktor občinske uprave. Delo kolegija direktorja občinske uprave vodi direktor občinske uprave. Kolegij direktorja občinske uprave zlasti:
– obravnava vprašanja organizacije dela in učinkovitosti poslovanja ter usklajuje delo organov občinske uprave;
– obravnava, usklajuje in sprejema izhodišča za pripravo programov dela občinske uprave;
– obravnava vprašanja z delovnega področja organov občinske uprave, ki mu jih v obravnavo posredujejo vodje posameznih organov in sprejema stališča ter strokovna mnenja v zvezi z njimi;
– na predlog pripravljalcev odlokov in drugih splošnih aktov, ki jih sprejema občinski svet, obravnava njihove delovne osnutke ter po potrebi predlaga določene spremembe in dopolnitve le-teh ali sprejema določena strokovna mnenja oziroma stališča v zvezi z njimi;
– oblikuje in sprejema strokovna mnenja o vprašanjih, ki mu jih posreduje direktor občinske uprave, občinski svet ali drugi organi občine;
– opravlja druge naloge na predlog direktorja občinske uprave, občinskega sveta ali drugih organov občine.
III. JAVNI USLUŽBENCI
14. člen
(javni uslužbenci)
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo določi župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno tehničnih delovnih mestih.
15. člen
(položajna delovna mesta)
(1) Položaji, na katerih se opravljajo naloge vodenja organov občinske uprave in notranjih organizacijskih enot, so direktor občinske uprave, vodje organov občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot.
(2) Naloge notranjega revizorja ter zaščite in reševanja lahko opravlja javni uslužbenec na položaju.
16. člen
(odločanje o zaposlitvi javnega uslužbenca)
(1) O zaposlitvi v občinski upravi in o imenovanju javnih uslužbencev v naziv odloča župan.
(2) Direktorja občinske uprave imenuje na položaj in razrešuje s položaja župan.
17. člen
(odgovornost direktorja občinske uprave)
(1) Direktor občinske uprave je odgovoren za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov, ki se nanašajo na izvajanje nalog občine.
(2) Prvi odstavek tega člena se smiselno uporablja tudi za odgovornost vodij organov občinske uprave, vodij notranjih organizacijskih enot ter drugih javnih uslužbencev.
18. člen
(naloge direktorja občinske uprave)
(1) Direktor občinske uprave je za svoje delo in delo občinske uprave odgovoren županu.
(2) Direktor občinske uprave:
– vodi in usklajuje delo občinske uprave,
– skrbi za zakonito, dosledno, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji ali za to pooblasti vodje posameznih organov občinske uprave,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah v občinske občini,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z drugimi organi,
– na podlagi pooblastila župana izvršuje proračun in skrbi za izvajanje notranje kontrole,
– predlaga županu sprejem določenih odločitev na podlagi predlogov vodij organov občinske uprave,
– opravlja druge naloge, določene s predpisi občine ter po odredbah župana.
(3) Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let. Izpolnjevati mora pogoje za imenovanje v naziv po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev.
19. člen
(naloge vodij organov občinske uprave)
(1) Vodje organov občinske uprave so za svoje delo in delo organa občinske uprave odgovorni direktorju občinske uprave in županu.
(2) Vodja organa občinske uprave organizira delo organa, skrbi za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov, v skladu s pooblastili direktorja občinske uprave odloča v upravnih, strokovnih in drugih zadevah ter opravlja druge naloge v okviru svojih pravic, dolžnosti odgovornosti, kakor to določajo zakoni, statut občine in drugi veljavni predpisi.
(3) Vodja organa občinske uprave pri svojem delu sodeluje tudi z drugimi organi občinske uprave in notranjimi organizacijskimi enotami pri reševanju skupnih zadev. V okviru svojih pristojnosti sodeluje tudi z drugimi organi občinskih uprav drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji oziroma družbami ter drugimi organizacijami.
(4) Vodje organov občinske uprave so odgovorni kot skrbniki proračunskih področij za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev v okviru organa občinske uprave, ki ga vodijo.
(5) Prvi, drugi in tretji odstavek tega člena se smiselno uporabljajo tudi za vodje notranjih organizacijskih enot, s tem da vodja notranje organizacijske enote za svoje delo in delo enote odgovarja tudi vodji organa občinske uprave, kateremu je podrejen. Prav tako so vodje notranjih organizacijskih enot kot skrbniki proračunskih področij ali postavk odgovorni za zakonito in namensko porabo.
20. člen
(naloge javnih uslužbencev)
(1) Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, v skladu s pristojnostmi, navodili in pooblastili, ki jih imajo.
(2) Javni uslužbenci morajo svoje naloge opravljati v skladu z načelom zakonitosti, strokovnosti in častnosti ter morajo ob spoštovanju človekovega dostojanstva delovati politično nevtralno in nepristransko z upoštevanjem kodeksa, ki ureja ravnanje javnih uslužbencev občinske uprave.
(3) Javni uslužbenci morajo pri opravljanju svojega dela vedno skrbeti, da ohranjajo in krepijo zaupanje strank v postopkih in javnosti v poštenosti, nepristranskosti, kvaliteti, hitrosti in učinkovitosti opravljanja nalog iz pristojnosti občine. Ustrezno morajo varovati tajne podatke, ki so jih izvedli in biti morajo lojalni do občine kot delodajalca. Pri svojem delu morajo ravnati po pravilih stroke in se v ta namen stalno usposabljati ter izpopolnjevati, pri čemer pogoje za stalno izpopolnjevanje in usposabljanje zagotavlja delodajalec.
(4) Javni uslužbenec mora ravnati politično nevtralno in nepristransko. Pri opravljanju javnih nalog ne sme ravnati samovoljno ali v škodo katerekoli osebe, skupine, osebe javnega prava ali zasebnega prava, primerno mora upoštevati pravice in dolžnosti in ustrezne interese le-teh. Svoje pravice do odločanja po prosti presoji mora uresničevati nepristransko in ob upoštevanju meril, določenih v predpisih.
(5) Javni uslužbenec mora gospodarno in učinkovito uporabljati javna sredstva s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob enakih stroških oziroma enakih rezultatih ob najnižjih stroških. Prav tako so javni uslužbenci kot skrbniki proračunskih postavk odgovorni za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev.
(6) S primernim upoštevanjem pravic do dostopa do uradnih informacij je javni uslužbenec dolžan, da ustrezno in z vso potrebno zaupnostjo obravnava vse informacije in dokumente, ki jih je pridobil med zaposlitvijo.
(7) Za presojanje nezdružljivosti del in konfliktov interesov se za vse javne uslužbence uporabljajo določila veljavnega zakona, ki ureja položaj javnih uslužbencev.
(8) Pri poslovanju s strankami mora občinska uprava zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti ter osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim hitreje in čim lažje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi.
(9) Občinska uprava je dolžna omogočiti strankam posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela ter te pripombe in kritike obravnavati ter nanje odgovarjati v razumnem roku.
(10) Za svoje delo so javni uslužbenci odgovorni tako vodji organa občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote kot direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
IV. NOTRANJA ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE POSAMEZNIH ORGANOV OBČINSKE UPRAVE
21. člen
Za izvajanje upravnih nalog se kot temeljne notranje organizacijske enote ustanovijo naslednji organi občinske uprave:
– Sekretariat za splošne in pravne zadeve,
– Oddelek za proračun in finance,
– Oddelek za gospodarske dejavnosti,
– Oddelek za prostorsko načrtovanje in varstvo okolja,
– Oddelek za družbene dejavnosti.
22. člen
(naloge organov občinske uprave)
(1) Organi občinske uprave opravljajo upravne in strokovno tehnične naloge ter izvršujejo pristojnosti na področjih, za katere so bili ustanovljeni. Tako zlasti:
– pripravljajo predloge razvojnih ter drugih programov in načrtov iz svojega področja dela in jih izvršujejo,
– pripravljajo predloge programov in finančnih načrtov za proračun,
– izvršujejo proračun,
– opravljajo nadzor nad izvajanjem proračunsko financiranih dejavnosti, in sicer po namenu, obsegu in dinamiki porabe ter pripravljajo poročila in predloge iz svojega delovnega področja ter
– upravljajo s premoženjem občine in opravljajo nadzor nad upravljanjem premoženja občine, ki je preneseno v upravljanje posameznim drugim upravljavcem.
(2) Vsak organ občinske uprave je pristojen za vodenje zbirke informacij javnega značaja.
(3) Delovno področje organov občinske uprave in notranjih organizacijskih enot organov občinske uprave se določi z Načrtom delovnega področja občinske uprave, ki je sestavni del akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest. Načrt delovnega področja občinske uprave, njegove spremembe in dopolnitve sprejme župan na predlog direktorja občinske uprave.
V. IZVAJANJE NALOG OBČINSKE UPRAVE IZVEN ORGANOV OBČINSKE UPRAVE
23. člen
(izvajanje nalog občinske uprave izven organov občinske uprave)
(1) Naloge notranje revizije, zaščite in reševanja ter naloge vezane na župana se izvajajo izven organov občinske uprave.
(2) Javni uslužbenci, ki izvajajo naloge iz prvega odstavka tega člena, so za zakonitost in kvaliteto svojega dela odgovorni neposredno županu.
(3) Za izvajanje nalog, vezanih na župana, se ustanovi Kabinet župana, ki opravlja naloge, ki se nanašajo zlasti na:
– svetovalne, strokovne in organizacijske zadeve za potrebe župana,
– zagotavljanje celostne podobe občine ter načrtovanje in koordiniranje promocijske politike občine,
– odnose z javnostmi ter
– tehnično administrativne naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
(4) V Kabinetu župana se lahko določijo tudi delovna mesta za določen čas vezana na mandat župana.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
24. člen
(akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest)
Župan mora v skladu s tem odlokom sprejeti ustrezen akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest najkasneje v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka.
25. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o notranji organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Šentjur (Uradni list RS, št. 44/04).
26. člen
(objava in začetek veljavnosti)
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 007-2/2011(231)
Šentjur, dne 21. aprila 2011
Župan
Občine Šentjur
mag. Marko Diaci l.r.