Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 100/08 – odl. US, 79/09 in 51/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09) in 16. člena Statuta Občine Črna na Koroškem (Uradni list RS, št. 10/06) je Občinski svet Občine Črna na Koroškem na 6. redni seji dne 19. 5. 2011 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črna na Koroškem za leto 2011
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Črna na Koroškem za leto 2011 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v eurih
-------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun
leta 2011
-------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 6.297.194
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.621.663
70 DAVČNI PRIHODKI 2.723.476
700 Davki na dohodek in dobiček 2.280.756
703 Davki na premoženje 230.710
704 Domači davki na blago in storitve 212.010
71 NEDAVČNI PRIHODKI 898.187
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 334.496
711 Takse in pristojbine 1.091
712 Globe in denarne kazni 451
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 382.829
714 Drugi nedavčni prihodki 179.320
72 KAPITALSKI PRIHODKI 153.746
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 37.455
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in neopredmetenih dolgoročnih sredstev 116.291
73 PREJETE DONACIJE 117.701
730 Prejete donacije iz domačih virov 117.701
74 TRANSFERNI PRIHODKI 2.404.084
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 2.129.245
741 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna iz sredstev proračuna Evropske
unije 274.839
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 6.339.493
40 TEKOČI ODHODKI 1.924.760
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 314.218
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 51.337
402 Izdatki za blago in storitve 1.253.968
403 Plačila domačih obresti 46.618
409 Rezerve 258.619
41 TEKOČI TRANSFERI 1.418.013
410 Subvencije 29.865
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 855.589
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 166.201
413 Drugi tekoči domači transferi 366.358
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 2.751.417
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 2.751.417
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 245.303
431 Investicijski transferi pravnim in
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki 24.000
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 221.303
III. PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I-II) –42.299
-------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
-------------------------------------------------------------
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440) 12.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV 12.000
441 Povečanje kapitalskih deležev 12.000
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) –12.000
-------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 200.000
50 ZADOLŽEVANJE 200.000
500 Domače zadolževanje 200.000
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 161.840
55 ODPLAČILA DOLGA 161.840
550 Odplačila domačega dolga 161.840
IX. ZMANJŠANJE STANJA SREDSTEV
NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –16.139
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 38.160
XI. NETO FINANCIRANJE
(VI.+VII. – VIII. – IX.) 42.299
-------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
DNE 31. 12. 2010 16.139
9009 Splošni sklad za drugo
-------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Črna na Koroškem.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan ali druga pooblaščena oseba. Odredbodajalec proračuna je župan ali druga pooblaščena oseba.
4. člen
(namenski prihodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki:
1) požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01).
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Občinski svet pooblasti župana, da v skladu z Zakonom o javnih financah, prerazporeja proračunska sredstva zaradi prilagajanja proračuna okoliščinam, ki jih pri načrtovanju proračuna iz objektivnih in subjektivnih razlogov ni bilo mogoče predvideti.
O prerazporeditvah mora župan poročati občinskemu svetu, pri čemer se ta naloga izvede tako, da se v poročilu o izvrševanju proračuna in v zaključnem računu proračuna posebej pojasnijo prerazporeditve.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2012: 40 % navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih: 30 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravljanje posledic naravnih nesreč, množičnih pojavov nalezljivih človeških, živalskih ali rastlinskih bolezni ter odpravo drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Proračunska rezerva se v letu 2011 oblikuje v višini 4.240 eurov.
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske rezervacije se v letu 2011 oblikujejo v višini 500 eurov. O porabi sredstev proračunske rezerve odloča župan, o porabi pismeno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
9. člen
(odpis dolgov)
Župan lahko dolžniku do višine 250 eurov odpiše, oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov ter odplačila dolgov v računu financiranja, se Občina Črna na Koroškem za proračun leta 2011 lahko zadolži do višine 200.000 eurov, in sicer za investicijo »Adaptacija in novogradnja Osnovne šole s telovadnico«.
V letu 2011 ni predvideno izdajanje poroštev javnim zavodom in javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je Občina Črna na Koroškem.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
(začasno financiranje v letu 2012)
V obdobju začasnega financiranja Občine Črna na Koroškem v letu 2012, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
12. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0005/2011
Črna na Koroškem, dne 19. maja 2011
Županja
Občine Črna na Koroškem
mag. Romana Lesjak l.r.