Na podlagi 16. člena Statuta Občine Straža (Uradni list RS, št. 7/07 in 27/08) je Občinski svet Občine Straža na 1. korespondenčni seji dne 28. 7. 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva v Občini Straža
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik podrobneje določa namene, upravičence, ukrepe in pogoje za dodeljevanje sredstev, upravičene stroške in njihovo višino, postopek dodeljevanja in nadzor nad porabo sredstev za spodbujanje razvoja podjetništva v Občini Straža (v nadaljevanju: občina).
2. člen
Sredstva po tem pravilniku se dodeljujejo z namenom:
– povečevanja ustanavljanja novih podjetij in ustvarjanje novih delovnih mest,
– pospeševanja izkoriščanja podjetniških in inovacijskih potencialov s spodbujanjem k mateialnem in nematerialnem investiranju podjetnikov.
Za uresničevanje ciljev občine na področju razvoja podjetništva se sredstva po tem pravilniku dodeljujejo po pravilih dodeljevanja pomoči de minimis skladno z Uredbo Komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. december 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L 379, 28. 12. 2006).
3. člen
Sredstva za pomoči po tem pravilniku se zagotavljajo v proračunu občine za namene in v višini, ki je določena z odlokom o proračunu občine za posamezno leto.
4. člen
Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so:
– podjetja, ki imajo poslovni sedež na območju občine,
– fizične osebe s stalnim bivališčem v občini, kadar gre za sofinanciranje samozaposlitve.
Za podjetje se po tem pravilniku šteje:
– samostojni podjetnik posameznik,
– mikro podjetje in
– majhno podjetje, po klasifikaciji Zakona o gospodarskih družbah.
5. člen
Do pomoči po tem pravilniku niso upravičena podjetja, ki:
– so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji,
– so v težavah in dobivajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje,
– sodijo v sektorje kmetijstva, ribištva, ribogojstva in premogovništva,
– nimajo poravnanih finančnih obveznosti do občine.
6. člen
Pomoči de minimis po tem pravilniku se lahko dodelijo pod pogojem, da upravičenec pisno izjavi, da za isti namen ni prejel sredstev iz javnih virov (državnih, občinskih in mednarodnih virov) oziroma, koliko teh sredstev je iz teh virov že pridobil.
Ni mogoče dobiti pomoči za z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice EU, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
7. člen
V zvezi z istimi upravičenimi stroški se pomoč de minimis ne sme kumulirati z drugo državno pomočjo, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči, določena v uredbi o skupinskih izjemah ali v odločbi, ki jo je sprejela Komisija.
8. člen
Zgornja meja intenzivnosti pomoči de minimis dodeljena kateremu koli upravičencu ne sme presegati 200.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let oziroma 100.000 EUR, če gre za podjetja v cestnoprometnem sektorju, in sicer ne glede na to, iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena.
Zgornja meja pomoči se izrazi v denarni dotaciji. Dodeljena pomoč predstavlja bruto znesek pomoči, tj. pred odbitkom davka ali drugih dajatev.
9. člen
Pomoči de minimis se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v določeni višini v obliki dotacij ali subvencioniranja obrestne mere.
II. UKREPA POMOČI
10. člen
Ukrepa pomoči po tem pravilniku sta:
1. sofinanciranje realnih obrestnih mer podjetnikom in
2. sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest.
11. člen
Sofinanciranje realnih obrestnih mer podjetnikom
Namen pomoči je pospešitev nastajanja podjetij iz 4. člena tega pravilnika in zagotavljanje pogojev za njihovo hitrejšo rast s sofinanciranjem realnih obrestnih mer za upravičene stroške po tem pravilniku.
12. člen
Upravičeni stroški za dodelitev subvencije so:
– stroški nakupa, urejanja in opremljanja zemljišč in pridobivanja projektne dokumentacije za gradnjo poslovnih prostorov;
– stroški nakupa, graditve in prenove poslovnih prostorov;
– stroški nakupa opreme – osnovnih sredstev;
– stroški nematerialnih investicij (nakup patentov, licenc, know-how, nepatentirano tehnično znanje);
– stroški nakupa obratnih sredstev (nakup materiala, blaga, oziroma denar za financiranje storitev, promocije, plač, davčnih obveznosti, stroškov testiranja ...).
DDV ni upravičen strošek.
13. člen
Občina bo pri dodeljevanju subvencij upoštevala dva kriterija, med katerima bo izbran tisti, ki bo za prosilca ugodnejši:
I. največja višina subvencije za posameznega prosilca je 500,00 EUR,
II. največja višina subvencije za posameznega prosilca je do 50 % višine obrestne mere, določene med banko in prosilcem.
V primeru preseganja razpoložljivih sredstev se bodo dodeljena sredstva sorazmerno zmanjšala.
V primeru neporabljenih sredstev bo občina sredstva razdelila sorazmerno med upravičence, vendar največ do 80 % obresti.
V primeru večjega števila vlog se upošteva vrstni red prispelosti vlog.
14. člen
Sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest
Namen pomoči je povečevanje števila zaposlenih in ustvarjanje novih delovnih mest ter zmanjševanje brezposelnosti.
15. člen
Upravičeni stroški so:
– stroški za realizacijo samozaposlitve v višini 2 oziroma 5 minimalnih neto mesečnih plač,
– stroški za odpiranje novega delovnega mesta v višini 5 minimalnih neto mesečnih plač.
16. člen
Upravičenci do pomoči v primeru samozaposlitve so fizične osebe, ki imajo stalno prebivališče na območju občine in registrirajo dejavnost na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, če jim taka dejavnost pomeni edini in glavni poklic in je tudi poslovni sedež na območju občine, in sicer 5 minimalnih mesečnih plač za primer samozaposlitve brezposelne osebe in 2 minimalni mesečni plači za primer samozaposlitve predhodno zaposlene osebe.
Upravičenci do pomoči v primeru odpiranja novih delovnih mest so podjetja iz 4. člena tega pravilnika. Do sredstev je podjetje upravičeno v primeru zaposlitve registrirane brezposelne osebe s stalnim bivališčem na območju občine in kolikor nova zaposlitev pomeni povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišjim stanjem zaposlenih v obdobju 12 mesecev pred oddajo vloge.
17. člen
Vsaka sofinancirana zaposlitev mora trajati najmanj 12 mesecev.
III. NAČIN DODELJEVANJA
18. člen
Za vse pomoči, ki se izvajajo v obliki neposrednih finančnih spodbud, morajo biti izvedeni javni razpisi skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih.
Javni razpis se lahko objavi za oba ali za posamezni ukrep.
19. člen
Postopek za dodelitev pomoči de minimis vodi tričlanska strokovna komisija, ki jo imenuje župan.
Strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo opravlja občinska uprava.
20. člen
Medsebojne obveznosti med upravičencem pomoči in občino se uredijo s pogodbo.
Kontrolo nad izvajanjem pogodb opravlja občinska uprava.
21. člen
V primeru, da se ugotovi, da sredstva niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena, ali so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov ali je prejemnik prekršil druga določila pogodbe, je občina upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje.
IV. KONČNA DOLOČBA
22. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00700-21/2011-5
Straža, dne 28. julija 2011
Župan
Občine Straža
Alojz Knafelj l.r.