Na podlagi 7. in 8. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 45/I94 – odl. US, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJPZ), 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02, 123/06, 7/07, 53/07, 65/07, 56/08, 4/10, 20/11) in 16. člena Statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 117/07) je Občinski svet Občine Sežana na seji dne 17. 11. 2011 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Kosovelov dom Sežana – Kulturni center Krasa
1. člen
V Odloku o ustanovitvi javnega zavoda Kosovelov dom Sežana – Kulturni center Krasa (Uradni list RS, št. 86/02, 23/03 in 33/10) se spremeni 11. člen tako, da se glasi:
»Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema splošne akte zavoda,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posamičnih vprašanjih,
– sprejema programe dela in razvoja zavoda ter spremlja njihovo izvrševanje,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– razpisuje volitve predstavnikov v svet zavoda,
– sprejema program razreševanja presežka delavcev,
– sprejema cenik storitev oziroma daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– imenuje predstavnike zavodov v drugih asociacijah,
– daje predhodno mnenje k imenovanju in razrešitvi direktorja,
– daje soglasje k imenovanju in razrešitvi pomočnika direktorja za vodenje programskega dela zavoda,
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delo zavoda,
– potrjuje letno poročilo,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzira njihovo izvajanje,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– opravlja druge naloge, določene s tem odlokom in drugimi predpisi.«
2. člen
Črta se prvi odstavek 12. člena.
Dosedanji drugi odstavek, ki postane prvi odstavek, se spremeni, tako da se glasi:
»(1) Direktor organizira in vodi delo ter poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo,
– pripravlja predlog letnega načrta za investicijsko vzdrževanje stavb in obnavljanje opreme ter odgovarja za njegovo izvedbo,
– imenuje in razrešuje pomočnika direktorja za vodenje programskega dela zavoda,
– izvršuje sklepe in odločitve sveta zavoda in drugih organov zavoda,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti javnih uslužbencev,
– sklepa pogodbe z zunanjimi sodelavci,
– skrbi za sodelovanje zavoda z drugimi organizacijami,
– opravlja druge naloge, ki jih določa zakon, statut ali splošni akti.«
3. člen
Spremeni se prvi odstavek 13. člena tako, da se glasi:
»(1) Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje splošne, z zakonom določene pogoje. Imeti mora:
– najmanj visoko strokovno izobrazbo oziroma najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo,
– najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta delovnih izkušenj na delovnih mestih z zahtevano izobrazbo iz prejšnje alineje,
– strokovno poznavanje področja dela javnega zavoda,
– organizacijske in vodstvene sposobnosti in
– predložen program dela (razvojne usmeritve zavoda, svojo vizijo vodenja in organiziranja dela javnega zavoda).«
Spremeni se drugi odstavek tako, da se ta glasi:
»(2) Direktorja zavoda imenuje in razrešuje ustanovitelj javnega zavoda na podlagi javnega razpisa po predhodnem mnenju sveta zavoda. Poleg javnega razpisa lahko svet zavoda povabi posamezne kandidate tudi neposredno. Javni razpis objavi v medijih.«
4. člen
Za 13. členom se dodajo novi 13.a, 13.b in 13.c členi, ki se glasijo:
»13.a člen
(1) Zavod ima za vodenje programskega dela zavoda pomočnika direktorja.
(2) Pomočnika direktorja imenuje direktor na podlagi javnega razpisa ali neposrednega povabila. Pred njegovim imenovanjem si mora direktor pridobiti soglasje sveta zavoda. Če svet zavoda ne da soglasja v roku 30 dni od dneva, ko je bil zanj zaprošen, se šteje, da je soglasje podano.
13.b člen
(1) Za pomočnika direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– najmanj visoka strokovna izobrazba oziroma izobrazba, pridobljena po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo,
– najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta delovnih izkušenj na delovnih mestih z zahtevano izobrazbo iz prejšnje alineje,
– ima reference s področja dela v kulturi,
– organizacijske in vodstvene sposobnosti in
– predložene razvojne usmeritve programskega dela zavoda.
(2) Naloge pomočnika direktorja so:
– načrtuje, organizira in strokovno vodi zavod na področju programskega dela zavoda,
– oblikuje in predlaga direktorju programsko politiko zavoda,
– predlaga direktorju odločitve, ki se nanašajo na njegovo delovno področje,
– daje direktorju predloge in mnenja na področju programskega dela zavoda,
– predlaga direktorju letni program dela in poročilo o delu zavoda na področju programskega dela zavoda,
– predlaga direktorju cene javnih kulturnih dobrin, ki jih zagotavlja zavod in se nanašajo na področje programskega dela zavoda,
– opravlja druge naloge v skladu s splošnimi akti zavoda in po nalogu direktorja.
13.c člen
(1) Mandat pomočnika direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan. Delovno razmerje pomočnika direktorja se sklene za določen čas, in sicer za čas trajanja mandata.
(2) Pomočnik direktorja je lahko razrešen pred potekom mandata iz istih razlogov kot direktor v skladu z zakonom. Pomočnika direktorja razreši direktor na podlagi predhodnega soglasja sveta zavoda. Svet zavoda mora podati soglasje v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, sicer se šteje, da je soglasje podano.«
5. člen
Prvi odstavek 17. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Nepremično premoženje, razglašeno kot javna infrastruktura na področju kulture v lasti Občine Sežana, se prenese v upravljanje zavodu. Nepremično premoženje, ki se prenese v upravljanje zavodu, se določi s sklepom župana.«
Drugi odstavek se črta.
Dosedanji tretji odstavek, ki postane drugi odstavek, se spremeni tako, da se glasi:
»(2) Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je preneseno v upravljanje. V primeru, ko se premoženje, določeno v prejšnjem stavku, oddaja v najem za čas, daljši od enega leta oziroma za namene, ki niso neposredno povezani z osnovno dejavnostjo zavoda, mora zavod predhodno pridobiti pisno soglasje ustanovitelja. S premoženjem je dolžan upravljati kot dober gospodar.«
Doda se nov, tretji odstavek, ki se glasi:
»(3) Zavod samostojno upravlja s premičnim premoženjem. Pri odtujitvi premičnega premoženja, mora zavod od ustanovitelja pridobiti pisno soglasje, ki ga v imenu ustanovitelja poda župan.«
6. člen
21. člen se spremeni tako, da se ta glasi:
»(1) Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
(2) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in o načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem mnenju sveta zavoda.«
7. člen
22. člen se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
(2) Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
(3) Zavod nastopa v pravnem prometu povezanim z dejavnostjo, za katero je ustanovljen, samostojno in odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
(4) Zavod je dolžan obveščati ustanovitelja o skladnosti porabe sredstev z letnimi programi in finančnimi načrti ter mu dajati druge podatke o poslovanju v skladu z zakonom.«
8. člen
V 23. členu se dodata nov prvi in drugi odstavek, dosedanji prvi odstavek pa postane tretji odstavek.
Prvi in drugi odstavek se glasita:
»(1) Občinski svet ima v imenu ustanovitelja do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda,
– imenuje predstavnike ustanovitelja v svet zavoda,
– na predlog direktorja po predhodnem mnenju sveta zavoda odloča o načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja.
(2) Župan ima v imenu ustanovitelja naslednje pravice in obveznosti:
– ugotavlja skladnost programov dela zavoda z usmeritvami ustanovitelja,
– daje soglasje k aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– sprejema ukrepe, s katerimi zagotavlja zavodu opravljanje osnovne dejavnosti,
– daje v primerih iz 17. člena tega odloka soglasje k oddaji nepremičnega premoženja v upravljanju zavoda v najem,
– daje soglasje k odtujitvi premičnega premoženja,
– opravlja druge zadeve, vezane na ustanoviteljstvo.«
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
9. člen
Določbe pete alineje 2. člena ter 13.a, 13.b in 13.c tega odloka se začnejo uporabljati z dnem, ko nastopi funkcijo direktor zavoda in se ne uporabljajo v času, ko zavod vodi sedanji v.d. direktorja.
10. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-9/2011-12
Sežana, dne 17. novembra 2011
Župan
Občine Sežana
Davorin Terčon l.r.