Ob-1250/11
, Stran 226
Ob-1250/11
Slovenski regionalno razvojni sklad (v nadaljevanju: Sklad) na podlagi 11. člena Zakona o uporabi sredstev, pridobljenih iz naslova kupnine na podlagi Zakona o lastninskem preoblikovanju podjetij (Uradni list RS, št. 45/95, 34/96, 67/01 in 47/02), 21. člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 93/05), Uredbe o metodologiji za določitev razvitosti občin (Uradni list RS, št. 3/11), Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL L EU št. 214 z dne 9. 8. 2008), Uredbe o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 72/06, 70/07, 99/08 in 17/09), Splošnih pogojev poslovanja Javnega sklada RS za regionalni razvoj in razvoj podeželja z dne 23. 7. 2009 (v nadaljevanju: Splošni pogoji) ter Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada RS za regionalni razvoj in razvoj podeželja za leti 2010 in 2011, in sicer postavk za leto 2011, objavlja
javni razpis
za ugodna posojila podjetništvu in projektom kmetijske predelave, trženja ter dopolnilnih dejavnosti
I. Predmet razpisa
1. Predmet razpisa je dodeljevanje ugodnih posojil Sklada vlagateljem z začetnimi projekti:
a) podjetniškega značaja (namen B) in
b) dopolnilnih dejavnosti ali predelave in trženja kmetijskih proizvodov (namen A2).
Dolgoročna posojila nudijo ugodne obrestne mere, ki so pod tržnimi obrestnimi merami, ter moratorij pri vračilu glavnice posojila.
2. Cilj razpisa je spodbujanje enakomernega regionalnega razvoja in razvoja podeželja, enakomernejše poseljenosti, skladnejše razvitosti ter večje zaposljivosti v Republiki Sloveniji.
3. Skupna višina razpisanih ugodnih posojil je 6.300.000,00 EUR, in sicer je namenjenih:
– 5.300.000,00 EUR podjetniškim projektom (namen B) in
– 1.000.000,00 EUR projektom dopolnilnih dejavnosti ali predelave in trženja kmetijskih proizvodov (namen A2).
Sredstva so namenjena projektom na območju celotne Republike Slovenije.
4. Razpis se izvaja v skladu s pravili državnih pomoči.
II. Nameni in splošni pogoji dodeljevanja
1. Vlagatelji: Na razpis se lahko prijavijo velika, srednje velika, mala in mikro podjetja (v nadaljevanju: vlagatelji), in sicer:
– gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki in obrtniki, registrirani z dejavnostjo po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – UPB3 s spr. in dop.),
– zadruge ter zadružne zveze po Zakonu o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 UPB2 s spr. in dop.).
Dodatni pogoji pri namenu A2:
– Pri namenu A2 lahko poleg vlagateljev iz prvega odstavka te točke kandidirajo tudi kmetijska gospodarstva, ki morajo biti vpisana v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo. Kolikor pa gre za dopolnilno dejavnost na kmetijskem gospodarstvu, morajo vlagatelji izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, v skladu z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05 s spr. in dop.) ter dejavnost opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti še vsaj 5 let po zaključenem projektu.
– Velika podjetja, ki lahko kandidirajo pri namenu A2, so le tista z manj kot 750 zaposlenih ter/ali 200 mio EUR prometa.
– Vlagatelji se morajo pri namenu A2 ukvarjati s predelavo, trženjem kmetijskih proizvodov, ki so navedeni v Prilogi I Pogodbe o ustanovitvi Evropskih skupnosti, in/ali dopolnilnimi dejavnostmi.
2. Za opredelitev velikosti vlagateljev se uporabljajo določbe iz Priloge I Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uradni list EU L št. 214, z dne 9. 8. 2008, v nadaljevanju: Priloga I), in sicer so število zaposlenih in najvišje finančne vrednosti, ki določajo velikost podjetja sledeča:
– V kategoriji MSP se srednje veliko podjetje opredeljuje kot tisto, ki ima manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR.
– V kategoriji MSP se majhno podjetje opredeljuje kot tisto, ki ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR.
– V kategoriji MSP se mikro podjetje opredeljuje kot tisto, ki ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR.
Ob tem Sklad opozarja na 6. člen Priloge I, ki pravi, da se podatki za podjetje, ki ima partnerska ali povezana podjetja, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih zaključnih računov podjetja ali konsolidiranih zaključnih računov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo.
Dodatna pojasnila vlagateljem glede opredelitve velikosti podjetja so v Povabilu k oddaji vloge.
3. Vlagatelj mora predložiti zahtevo za sredstva na obrazcu Sklada vrste B-A2 s pripadajočimi prilogami, ki so navedene v točki IV. tega razpisa.
4. Vlagatelj mora pri projektu izkazati zaprto finančno konstrukcijo in za dodeljena sredstva izkazovati sposobnost izpolnjevanja obveznosti ves čas trajanja pogodbenega razmerja, kar dokazuje z ustrezno investicijsko dokumentacijo o projektu.
5. Nameni dodeljevanja sredstev:
Sredstva se dodeljujejo začetnim projektom v osnovna opredmetena in neopredmetena sredstva pri vzpostavitvi novega obrata, širitvi obstoječega obrata, diverzifikaciji izdelkov obrata z novimi dodatnimi izdelki in bistveni spremembi proizvodnega procesa v obstoječem obratu.
6. Upravičeni stroški projekta (brez DDV) lahko zajemajo pri:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
V primeru prevzema je treba vrednost osnovnih sredstev, pridobljenih z regionalno državno pomočjo, dodeljeno še pred nakupom, odšteti od vrednosti sredstev, ki so predmet nakupa.
V primeru, da se projekt izvaja na nepremičnini v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb, mora imeti vlagatelj za opravljanje dejavnosti v njej dolgoročno najemno pogodbo (z veljavnostjo najmanj do dokončnega vračila posojila) in soglasje lastnika k izvedbi projekta.
V primeru, da gre za nakup rabljenih strojev ali opreme, mora prodajalec podati izjavo, da slednji v preteklih petih letih niso bili kupljeni s pomočjo nepovratnih sredstev ali javnih virov.
7. Financirani investicijski projekti oziroma upravičeni stroški v osnovna opredmetena in neopredmetena sredstva se morajo:
– vključiti v aktivo podjetja ter se obravnavati kot osnovna sredstva, ki se amortizirajo,
– kupiti od tretje osebe po tržnih pogojih (tretja oseba ne sme biti več kot 25% kapitalsko povezana z vlagateljem; lastniški deleži ali glasovalne pravice morajo biti manjše od 25%). Nakup investicijskih sredstev tudi ni dovoljen v primerih, ko gre za nakup med sorodniki prvega, drugega in tretjega dednega reda ali med fizično osebo, ki je ustanovitelj s.p.-ja in ali med lastnikom gospodarske družbe in gospodarsko družbo,
– ohraniti v regiji vsaj 5 let po zaključku projekta za velika podjetja, oziroma vsaj 3 leta za majhna in srednja podjetja,
– nematerialne naložbe se morajo uporabljati izključno v podjetju, ki je prejelo regionalno državno pomoč, in morajo ostati vsaj pet let v velikem podjetju in tri leta v malem ali srednjem podjetju.
Vlagatelj mora zagotoviti opravljanje dejavnosti, ki je predmet prijave še vsaj naslednjih 5 let po končanem projektu oziroma še naslednja 3 leta v primeru majhnih in srednje velikih podjetij. Neizpolnjevanje te zahteve je mogoče le v izjemnih primerih s soglasjem Sklada.
8. Neupravičeni stroški:
– nakup transportne opreme (premično premoženje) ter transportnih sredstev v podjetjih, ki poslujejo v sektorju transporta,
– stroški nakupa osebnih vozil,
– stroški davka na dodano vrednost ter drugih davkov ter dajatev,
– stroški tekočega poslovanja,
– stroški priprave razpisne dokumentacije, prijave na javni razpis oziroma investicijske dokumentacije za prijavo vloge na ta razpis in
– vlaganja za zasebno rabo.
Sredstva po javnem razpisu tudi niso namenjena za refinanciranje oziroma nadomeščanje starih posojil.
9. Velikemu podjetju je mogoče sredstva dodeliti le, če bo vlagatelj s prejetimi sredstvi izpolnil najmanj enega od naslednjih meril:
– povečal stvarno velikost projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajal,
– povečal obseg projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajal, v stvarni ali finančni obliki,
– zaradi prejete regionalne državne pomoči skrajšal čas, ki ga bo porabil za dokončanje projekta,
– dejansko povečal finančno vrednost projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajal,
– projekta brez prejete državne pomoči ne bi mogel izpeljati na območju Republike Slovenije.
10. Vlagatelj mora biti registriran oziroma imeti vsa ustrezna dovoljenja za izvedbo projekta ter dejavnosti, ki je predmet projekta ter (odvisno od narave del) po zaključku projekta pridobiti uporabno dovoljenje, kar bo Sklad preverjal pri izvajanju rednih pregledov.
11. Gradbena dela morajo biti izvedena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja.
12. Vlagatelj mora z odobrenim projektom 2 leti po njegovem zaključku:
– za 5% povečati število zaposlenih oziroma za najmanj 1 zaposlenega ali ohraniti število zaposlenih ob bistvenem povečanju vlagateljeve konkurenčnosti in izboljšanju tehnološkega procesa,
– ter poskušati doseči 3% povečanje kosmatega donosa od poslovanja in dodane vrednosti na zaposlenega.
V primeru, da projekt ne izkazuje navedenih rezultatov, je vlagatelj dolžan Skladu predložiti pisno obrazložitev vzrokov odstopanj.
13. Projekt ne sme biti začet pred vložitvijo vloge na javni razpis. Kolikor je bil projekt pred tem že začet, ne bo več upravičen do pomoči. Za začetek projekta se šteje trenutek, ko je bila sklenjena prva obvezujoča zaveza za začetek aktivnosti na projektu.
Projekt mora biti zaključen v skladu s podano prijavo na javni razpis, a ne kasneje kot 31. 12. 2013. Rok za zaključek projekta se opredeli v sklepu in pogodbi. Za zaključek projekta se šteje končanje investicijskih del na projektu oziroma vključitev strojev ali opreme v objektih v proizvodni proces.
Vlagatelj mora o poteku projekta Skladu poročati najkasneje v roku 1 meseca po zaključku projekta, za kar se zaveže tudi v pogodbi o dodelitvi sredstev. Poročila so namenjena spremljanju in vrednotenju projektov. V poročilih mora vlagatelj poročati o doseženih ciljih zastavljenih pri projektu ter o doseženih ciljih glede na točko II./12. razpisa.
14. Do spodbud ni upravičen vlagatelj, ki:
– prijavlja projekt, ki je že bil sofinanciran s strani Sklada;
– nima izpolnjenih pogodbenih obveznosti do Sklada;
– deluje na področju pridelave kmetijskih pridelkov navedenih v Prilogi I Pogodbe o ustanovitvi Evropskih skupnosti, in proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, ter področjih ribištva ter ribogojstva, jeklarstva, premogovništva, železarstva, ladjedelništva, industrije sintetičnih vlaken ter plutastih izdelkov (kode 4502, 4503 in 4504);
– deluje na področju predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine kmetijskih proizvodov, ki so ali kupljeni od pridelovalcev ali jih je na trg dalo podjetje, ki trži ali predeluje kmetijske pridelke in proizvode in če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na pridelovalce;
– deluje v aktivnostih, povezanimi z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, na vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo;
– je pridobil pomoč, ki daje prednost uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega;
– ima neporavnane obveznosti do države oziroma nima poravnanih obveznosti pri Davčni upravi Republike Slovenije, ki jim je potekel rok plačila;
– je v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na osnovi odločbe Komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti;
– je v težavah v skladu s Smernicami skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 1. 10. 2004) ter Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 44/07), in sicer je podjetje v težavah (na podlagi bilance stanja in izkaza poslovnega izida za zadnje leto):
a) v primeru kapitalskih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let doseže polovico osnovnega kapitala in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine osnovnega kapitala,
b) v primeru osebnih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let doseže polovico kapitala, ki je prikazan v računovodski evidenci in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine kapitala, ki je prikazan v računovodski evidenci,
c) je v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije,
d) je v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah oziroma je to pomoč prejel in še ni ali je neuspešno zaključil prestrukturiranje podjetja ali pa je v prestrukturiranju.
Mala in srednja podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od vpisa v register, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij.
15. Vsi projekti z več kot dveletnim kumulativnim negativnim denarnim tokom, ekološko sporni projekti ter projekti brez realne možnosti za zavarovanje posojila, se kot neutemeljeni zavrnejo.
16. Sklad lahko določi neodvisnega nadzornika za ogled projekta ali zavarovanja pri posojilu. Stroške nadzora praviloma krije vlagatelj. Sklad lahko v primeru nejasnosti od vlagatelja zahteva tudi dodatno pojasnjevalno dokumentacijo ter naroči strokovno mnenje o projektu.
17. Vlagatelj sredstev je dolžan Skladu v smislu spremljanja porabe dodeljenih sredstev omogočiti nadzor nad porabo sredstev tako, da je kadarkoli možna kontrola ter vpogled v poslovno dokumentacijo vlagatelja.
18. Vlagatelj se s pogodbo o dodelitvi sredstev tudi zaveže, da bo:
– zagotovil primeren prostor za namestitev oznake Sklada,
– Sklad ustrezno obvestil o aktiviranju projekta ter ob informiranju širše javnosti o projektu, slednji podal informacije o udeležbi Sklada pri projektu,
– hranil dokumentacijo najmanj do dokončnega vračila posojila,
– na zahtevo Sklada omogočil ogled projekta.
III. Finančni pogoji
1. Projekt je lahko s strani Sklada sofinanciran največ v višini do 75% upravičenih stroškov projekta (brez DDV) ter do najvišjega dovoljenega odstotka državnih pomoči, ki znaša:
a) pri vlagateljih za namen B:
– za velika podjetja in vsa podjetja v sektorju transporta 30%; pri slednjih je potrebno upoštevati še posebna pravila, ki urejajo dodeljevanje državnih pomoči za ta področja,
– srednje velika podjetja 40%,
– mala oziroma mikro podjetja 50%.
b) pri vlagateljih za namen A2:
– velika podjetja do 25% (do predpisane velikosti vlagatelja),
– mala oziroma mikro ter srednje velika podjetja do 50%,
– vsa podjetja v sektorju transporta do 30%, pri katerih je potrebno upoštevati še posebna pravila, ki urejajo dodeljevanje državnih pomoči za ta področja,
Državna pomoč se pri posojilu izraža v obliki bruto ekvivalenta dotacije in se sešteva z drugimi prejetimi državnimi pomočmi pri projektu. Znesek državne pomoči pri posojilu Sklada ne predstavlja celotnega posojila, temveč je to sedanja vrednost razlike med skupnim zneskom obresti, ki bi jih vlagatelj plačal v obdobju odplačilne dobe po amortizacijskem načrtu, če bi za posojilo veljala veljavna referenčna obrestna mera, in skupnim zneskom obresti, ki jih bo v enakem obdobju plačal Skladu. Praktičen prikaz izračuna je v razpisni dokumentaciji.
Posojila po tem razpisu se dodeljujejo po shemi državne pomoči:
– regionalni shemi državnih pomoči s št. priglasitve: BE01-1783262-2007, BE01-1783262-2007/I,
– regionalni shemi državnih pomoči – majhna in srednje velika podjetja s št. priglasitve: BE02-1783262/2007, BE02-1783262-2007/I, BE02-1783262-2007/II (za stroške pripravljalnih študij in svetovanj pri MSP).
V primeru, da je vlagatelj v zadnjih treh letih prejel pomoč v obliki tveganega kapitala, je potrebno upoštevati še posebna pravila iz teh področij.
Vlagatelj mora podati izjavo, da za prijavljeni projekt ni pridobil drugih javnih sredstev ali sredstev s strani Evropske investicijske banke (v nadaljevanju: EIB), ni prejel sredstev državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah in da ni v fazi pridobivanja takih pomoči, oziroma da je tako pomoč prejel ter uspešno zaključil prestrukturiranje.
Kolikor je vlagatelj prejel sredstva državnih pomoči za isti projekt iz morebitnega drugega javnega vira ali virov EIB, mora navesti vir, višino prejetih sredstev in številko sheme, po kateri je pridobil ta sredstva ter predložiti ustrezen sklep oziroma odločbo, iz katere je razviden prejem teh sredstev. Kolikor pa ta sredstva prejme kadarkoli kasneje v času trajanja projekta, pa je o tem nemudoma dolžan obvestiti Sklad.
2. Najmanjša upravičena višina projektov (brez DDV) ne sme biti nižja od 6.700 EUR, najmanjša višina zaprošenih sredstev pa ne nižja od 5.000 EUR. Kot celotna upravičena vrednost projekta se šteje investicija v višini predloženih upravičenih predračunov, ponudb, predpogodb (brez DDV).
Višina odobrenih sredstev na vlagatelja pri namenu B ne sme presegati 1.500.000 EUR oziroma 1.000.000 pri namenu A2.
Skupna višina zadolženosti posameznega vlagatelja do Sklada ne sme presegati 10% vrednosti namenskega premoženja Sklada, ki je vpisano v sodni register (10% vrednosti na dan 31. 12. 2010 znaša 8.876.292 EUR).
V primeru velikih naložbenih projektov, pri katerih upravičeni stroški presegajo 50.000.000,00 EUR, ter pri projektih pri katerih skupna višina državne pomoči iz vseh virov presega 22.500.00,00 EUR, je potrebno upoštevati še posebna pravila državnih pomoči.
3. Vlagatelj mora zagotoviti razliko med dodeljenimi sredstvi in dejansko vrednostjo projekta ter prispevati najmanj 25% lastnih sredstev v upravičeni vrednosti projekta, v katera niso vključena javna sredstva.
4. Posojilni pogoji:
– Posojila se dodeljujejo v evrih.
– Skupna doba vračanja posojila: do 12 let (z že vključenim moratorijem na odplačilo glavnice). Skupna doba vračanja posojila ne more biti daljša od ekonomske dobe projekta. Sklad lahko določi skupno dobo vračanja posojila glede na ekonomsko dobo trajanja projekta.
– Znotraj skupne dobe vračanja posojila, ki je sestavljena iz moratorija na odplačilo glavnice in odplačilne dobe, lahko vlagatelj pridobi oziroma koristi največ 3 leta moratorija.
– Skupna doba vračanja posojila ter dolžina moratorija sta odvisna od višine odobrenega posojila ter sta podrobneje razdelani v razpisni dokumentaciji oziroma Povabilu k oddaji vloge.
– Pred podpisom pogodbe se lahko vlagatelj moratoriju odpove in skrajša skupno dobo vračanja posojila, vendar le ta ne mora znašati manj kot 1/3 prvotne skupne dobe vračanja.
– Obrestna mera pri posojilih je odvisna od lokacije projekta in namena investiranja, in je kot sledi:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Koeficienti razvitosti občin za leto 2011 so objavljeni tudi v Povabilu k oddaji vloge.
– Obresti se v času moratorija mesečno plačujejo.
– Posojilna pogodba se sklepa pri KD Banki d.d.
– Stroški zavarovanja posojila, stroški sklepanja pogodbe in vodenja posojila bremenijo vlagatelja. Kolikor vlagatelj predčasno vrne posojilo, plača stroške za predčasno vračilo posojila v skladu s tedaj veljavnim cenikom. Sklad ne zaračunava stroškov postopka odobritve posojila.
5. Črpanje posojila je dokumentarno na podlagi računov, pogodb ali situacij, z možnostjo nakazila sredstev izvajalcem oziroma dobaviteljem ali v obliki refundacije že opravljenih plačil iz lastnih virov. Upoštevajo se zneski brez DDV-ja, in sicer največ v višini 75%. Ustrezni dokumenti za črpanje so tisti, z datumom opravljene storite oziroma odpreme blaga po datumu vložitve vloge na javni razpis.
Črpanje se izvede po predložitvi:
– računov, pogodb ali situacij, potrjenih in podpisanih s strani vlagatelja; v primeru kopij dokumentov banka na podlagi predloženih originalov z žigom in podpisom potrdi, da kopije ustrezajo originalom,
– vlagateljeve pisne izjave oziroma naloga banki za nakazilo sredstev skupaj z izjavo, da so vsa dokazila in izvedena dela v skladu z določili druge alineje tč. II/7. javnega razpisa,
– potrdila o plačilu iz lastnih virov, v primeru refundacije celotnih že plačanih računov,
– potrdila o plačilu lastne udeležbe (najmanj 25% in DDV) pri posameznem dokazilu za črpanje sredstev.
6. Posojilo se obvezno zavaruje z menicami in z enim ali več zavarovalnimi instrumenti v skladu s Splošnimi pogoji, in sicer: Posojilo do 8.500 EUR vlagatelj praviloma lahko zavaruje pri zavarovalnici. Posojilo nad 8.500 EUR vlagatelj praviloma zavaruje z vpisom hipoteke na premoženje ali z drugim, temu instrumentu enakovrednim jamstvom. V primeru zavarovanja s hipotekarnim jamstvom, mora biti razmerje med obveznostjo do Sklada in vrednostjo zastavljenih nepremičnin praviloma 1 proti 2,5. Posojilo Sklada ne more biti zavarovano z jamstvom Republike Slovenije ali občine.
7. Rok sklenitve pogodbe je do 75 dni od vročitve sklepa o odobritvi projekta vlagatelju. Rok črpanja odobrenih sredstev je do 75 dni od dneva sklenitve pogodbe. Ob utemeljenem razlogu lahko Sklad na prošnjo vlagatelja oba roka tudi podaljša s pisnim soglasjem.
8. Če vlagatelj, ki so mu bila sredstva odobrena, ne bo pristopil k podpisu pogodbe v roku, določenem v sklepu, se bo upoštevalo, da je vlagatelj enostransko odstopil od odobrenih sredstev in od sklenitve pogodbe. Prav tako se bo upoštevalo, da je vlagatelj enostransko odstopil od odobrenih sredstev, kolikor ne bo v roku, določenem v sklepu, dostavil ustrezne dokumentacije za črpanje. Če se vlagatelj v roku, ki je naveden v sklepu, nanj ne odzove, se na podlagi točke 4. iz 42. člena Splošnih pogojev šteje, da je umaknil vlogo.
IV. Vsebina vloge (priloge, dokazila)
Vsa dokumentacija ter priloge se morajo glasiti na prijavitelja ter prijavljen projekt
1. V celoti izpolnjen ustrezen originalni obrazec B/A2 (izpolnjen, podpisan in žigosan) s podpisano in izpolnjeno Izjavo št. 1 o strinjanju z razpisnimi pogoji (v razpisni dokumentaciji)
2. Investicijska dokumentacija, tj. poslovni načrt oziroma v primeru projektov z upravičeno vrednostjo nad 500.000 EUR (brez DDV) pa investicijski program v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10).
Investicijska dokumentacija mora biti skladna s prijavnim obrazcem ter praviloma ne sme biti starejša od 1 leta, pri njeni pripravi je potrebno izhajati iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida za zadnje leto poslovanja in splošne diskontne stopnje, ki je 7%.
Vlagatelje opozarjamo, da mora poslovni načrt vsebovati najmanj osnovne podatke o vlagatelju, njegovi dejavnosti, finančni in predračunski konstrukciji projekta, opis ter lokacijo projekta, predstavitev poslovnega dela projekta (strategija trženja, analiza tveganj s SWOT analizo, ocena konkurence in trga, reference, analiza kadrov, terminski plan, vpliv projekta na okolje) ter oceno učinkov projekta z analizo njegove upravičenosti in izračuni v njegovi ekonomski dobi oziroma najmanj za obdobje vračila posojila (izračun finančnih in ekonomskih kazalcev (doba vračanja vloženih sredstev, neto sedanja vrednost projekta, interna stopnja donosnosti, analiza bilance uspeha in stanja, denarni tok projekta)).
3. Kolikor ima vlagatelj v finančni konstrukciji poleg lastnih virov predvidene tudi druge posojilne vire, mora k vlogi priložiti ustrezna dokazila o zagotovitvi teh virov (npr. pismo o nameri banke).
4. Kopija sklepa oziroma odločbe o prejemu drugih sredstev iz javnih virov pri projektu.
5. Nezavezujoči predračuni, predpogodbe oziroma ponudbe za celoten prijavljen projekt. Dokazila se morajo glasiti na prijavitelja in morajo biti izdana po 30. 6. 2010. V primeru dokazil v tujem jeziku je vlagatelj dolžan predložiti krajši prevod predloženega dokazila. V primeru nakupa rabljenih strojev in opreme, je potrebna tudi izjava prodajalca, da predmet nakupa v preteklih petih letih ni bil kupljen s pomočjo nepovratnih sredstev ali javnih virov.
6. Tehnična skica objekta (lahko iz projektne mape za gradbeno dovoljenje) v primeru gradbenih del, prospekt opreme ali strojev oziroma dokumentacija o prikazu projekta.
7. Originalno potrdilo o plačanih davkih in drugih obveznostih, ki jim je potekel rok plačila, ki ga izda krajevno pristojna Davčna uprava, ki ni starejše od meseca dni od dneva oddaje vloge na razpis.
8. V primeru graditve ali izvajanja del na objektih, gradbeno dovoljenje oziroma ustrezno upravno dovoljenje, ki se mora glasiti na vlagatelja in prijavljen projekt.
9. Kopija presoje vplivov na okolje ter druge dokumentacije oziroma študije, ki je bila napravljena zaradi ugotovitve obremenitve okolja v zvezi s projektom (kolikor je bila le-ta napravljena).
10. Velika podjetja morajo predložiti tudi analizo možnosti izvedbe projekta s prejeto državno pomočjo ali brez nje, iz katere mora biti razvidno izpolnjevanje pogoja iz točke II./9. točke tega razpisa.
11. Cenitev objekta oziroma nepremičnine. Cenitev mora biti napravljena s strani sodno zapriseženega cenilca oziroma cenilca Slovenskega inštituta za revizijo in ne sme biti starejša od enega leta (ob prijavi neobvezna priloga, ki pa je potrebna pri realizaciji zavarovanja posojila s hipoteko).
12. Predlog ustreznega zavarovanja v skladu s Splošnimi pogoji (bančna garancija, hipoteka ipd.), kar vlagatelj opredeli v obrazcu za prijavo. V primeru, da vlagatelj kot predlog za zavarovanje posojila poda bančno garancijo, mora predložiti Skladu pismo o nameri, izdano s strani banke. Vlagatelj lahko poda tudi sliko predmeta zavarovanja ter cenitev sodno zapriseženega cenilca oziroma cenilca Slovenskega inštituta za revizijo za predmet zavarovanja, ki naj ne bo starejša od leta dni.
13. Dokazila o registraciji vlagatelja:
– Obrtniki priložijo obrtno dovoljenje.
– Za dopolnilne dejavnosti na kmetiji pa vlagatelji predložijo dovoljenje o opravljanju dopolnilne dejavnosti.
– Kolikor Sklad iz baze AJPESA za vlagatelja ne bo uspel pridobiti dokazil o njegovi registraciji, bo le-ta moral predložiti vlagatelj sam.
14. Mnenje lokalnega in/ali regionalnega okolja o projektu (mnenje občine, regionalne razvojne agencije, obrtne ali gospodarske zbornice) (neobvezna priloga).
15. Certifikat kakovosti (kopija ISO oziroma drugega mednarodnega ali v Sloveniji uveljavljenega standarda kakovosti) (neobvezna priloga).
16. V primeru specifičnih projektov mora vlagatelj k vlogi predložiti tudi druga dovoljenja, ki mu omogočajo opravljanje dejavnosti (npr. koncesijska dovoljenja, najemna pogodba ipd.). Sklad lahko od vlagatelja tudi zahteva, da v določenem roku poda tudi dodatno dokumentacijo in pojasnila o projektu oziroma navedb v vlogi z namenom preveritve resničnosti in verodostojnosti podatkov, navedenih v vlogi ter predloženi dokumentaciji. Vlagatelj pa lahko tudi sam predloži dodatna dokazila ter pojasnila o projektu (pisma o nameri ipd.).
Dodatno za kmetijska gospodarstva (pri namenu A2):
17. Mnenje pristojne strokovne službe o upravičenosti projekta (kmetijsko svetovalne službe).
18. Kopija zadnje posredovane zbirne vloge za neposredna plačila Agenciji RS za kmetijske trge in razvoj podeželja.
19. Kadar je vlagatelj kmetija, mora nosilec kmetijskega gospodarstva priložiti pooblastilo morebitnih solastnikov kmetije, da ga pooblaščajo kot vlagatelja vloge in da se strinjajo z načrtovanim projektom.
V. Merila za izbiro
Merila za izbiro so podrobneje navedena v razpisni dokumentaciji.
1. Regionalni vidik lokacije investiranja (največ 30 točk)
a) Stopnja razvitosti razvojnih regij (Sklep o razvrstitvi razvojnih regij po stopnji razvitosti za programsko obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 23/06)) (do 10 točk)
b) Razvitost občine projekta glede na koeficient razvitosti občin za leto 2011 (Uredba o metodologiji za določitev razvitosti občin (Uradni list RS, št. 3/11)) (do 10 točk)
c) Povprečna stopnja registrirane brezposelnosti v letu 2010 od meseca januarja do meseca novembra v občini, kjer se izvaja projekt (do 10 točk).
2. Tržni in ekonomski elementi projekta (največ 40 točk)
a) Lastna udeležba v upravičeni investicijski vrednosti projekta (v kar niso vključena javna sredstva ter druga tržna posojila) (do 2 točki)
b) Tržni elementi projekta (tržna naravnanost proizvodov in storitev) ter konkurenčna sposobnost proizvodov in storitev (do 19 točk)
c) Delež projekta v nove stroje, novo opremo in neopredmetena osnovna sredstva (do 2 točki)
d) Ocena finančne uspešnosti projekta (do 10 točk)
e) Dejavnost vlagatelja (do 4 točke)
f) Vpliv projekta na okolje (do 3 točke)
3. Ocena investitorja (največ 30 točk)
a) Boniteta vlagatelja glede na razvrstitev v iBONu oziroma po metodologiji Sklada (do 15 točk)
b) Velikost vlagatelja oziroma podjetja (do 7 točk)
c) Predvideno zavarovanje posojila (do 3 točke)
d) Nove zaposlitve pri vlagatelju (do 4 točke)
e) Certifikat kakovosti (1 točka).
Merila ocenjevanja so podrobneje razdelana v razpisni dokumentaciji oziroma povabilu k oddaji vloge. Za dodelitev sredstev mora vloga doseči skupno najmanj 35 točk, od tega najmanj skupaj 25 točk iz sklopa 2 – tržni in ekonomski elementi projekta ter sklopa 3 – ocena investitorja.
Projekti bodo ocenjeni na osnovi navedenih meril. Na osnovi ocene bo strokovna komisija projekte razvrstila v prioritetno listo glede na zbrano število točk.
Odpiranja bodo potekala do porabe sredstev. Prednost znotraj posameznega odpiranja bodo pri izboru za dodelitev razpisanih sredstev imeli investicijski projekti, ki bodo dobili višje število točk. Kolikor bodo projekti pri ocenjevanju znotraj posameznega roka odpiranja vlog dosegli enako število točk, bodo imeli prednost pri izbiri tisti projekti, ki bodo zbrali večje število točk, po naslednjem vrstnem redu sledečih meril za izbor vlog in sicer:
1. regionalni vidik lokacije investiranja,
2. tržni in ekonomski elementi projekta in
3. ocena investitorja.
V primeru, da zadnje uvrščeni projekti tudi po teh merilih dosežejo enako število točk, bo imel prednost pri izbiri tisti projekt, ki je bil oddan prvi (upošteva se datum in ura oddaje projekta priporočeno na pošto ali datum in ura oddaje vloge osebno v vložišče Sklada).
VI. Rok in način prijave
1. Za oddajo prijav velja poštni žig na oddani priporočeni pošiljki. Vloge je mogoče oddati tudi osebno na sedežu Sklada do izteka posameznega roka do 14. ure.
Roki za oddajo prijav so: 4. 3., 15. 4., 31. 5., 15. 7. ter 15. 9., vse leta 2011.
Vlagatelji vložijo vloge s priporočeno pošto ali osebno na naslovu Slovenskega regionalno razvojnega sklada, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica.
Popolna vloga z nazivom in naslovom vlagatelja na ovojnici mora biti dostavljena v zaprti ovojnici z oznako: »Ne odpiraj« – ter pripisom »Za namen B oziroma Za namen A2«.
Vloge morajo biti napisane v slovenskem jeziku, finančni zahtevek prikazan v skupni evropski valuti (EUR).
Vloge se odpirajo po vrstnem redu, kot so prispele. Vloge, ki bodo prispele po prvem roku oziroma naslednjih rokih, se prenesejo v naslednje odpiranje, razen po zaprtju oziroma izteku razpisa. Odpiranja bodo do tretji delovni dan po izteku rokov za oddajo vlog. Odpiranja niso javna in bodo potekala do porabe sredstev. Takoj ko bodo sredstva porabljena, bo Sklad to objavil na svoji spletni strani.
2. Razpisna dokumentacija je na voljo na spletni strani Sklada: http://www.regionalnisklad.si/ ali na sedežu Slovenskega regionalno razvojnega sklada, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica.
Vlagatelji lahko pridobijo informacije o javnemu razpisu v Sektorju za izvajanje spodbud Sklada, in sicer na tel. št.: 01/836-19-53, vsak delavnik med 9. ter 14. uro ali preko e-pošte: info@regionalnisklad.si.
VII. Obravnava vlog
1. Vlagatelje, katerih vloge bodo nepopolne, bo komisija v roku do 8 dni od posameznega odpiranja, pisno pozvala, da jih dopolnijo v roku 8 dni.
2. Vloge, ki ob oddaji vloge ne bodo vsebovale najmanj izpolnjenega obrazca (iz katerega bo razviden prijavljeni projekt) ter poslovnega načrta oziroma investicijskega programa, bodo samodejno zavržene kot nepopolne in se jih ne bo pozivalo na dopolnjevanje.
3. Vloge, ki jih vlagatelj v zahtevanem roku 8 dni, od dneva prejema obvestila ne dopolni, bodo kot nepopolne zavržene.
4. Vloge, ki bodo prispele prepozno, se uvrstijo v naslednji razpisni rok, kolikor pa tega ne bo več, se bodo zavrgle.
5. Vloge, ki ne bodo ustrezale razpisnim pogojem, bodo kot neutemeljene zavrnjene.
6. V primeru, da je vlog za dodelitev sredstev, ki izpolnjujejo kriterije za dodelitev sredstev več, kot je na razpolago sredstev, komisija oblikuje za pregled in obravnavo prispelih vlog na podlagi vrednotenja projektov prednostni vrstni red vlagateljev za dodelitev sredstev. Komisija bo lahko v primeru iz prejšnjega stavka predlagala odobritev sredstev vlagateljem iz višjega prioritetnega razreda v omejeni višini upravičeno zaprošenega zneska ter v obsegu razpoložljivih sredstev (primeroma: zaprošeno posojilo 50.000,00 EUR, razpoložljiv obseg posojil še 25.000,00 EUR, zato dodelitev v višini 25.000,00 EUR), če se vlagatelj strinja in zagotovi, da bo izvedel projekt v celoti. Vloge vlagateljev, ki ne bodo uvrščene v prioritetni obseg dodelitve znotraj razpoložljivih sredstev, se zavrnejo.
7. Vloge, ki po ocenitvi na podlagi meril iz točke V. ne dosežejo minimalno skupno 35 točk, od tega najmanj skupaj 25 točk iz sklopa 2 – tržni in ekonomski elementi projekta ter sklopa 3 – ocena investitorja, se kot neutemeljene zavrnejo.
8. Vloge, pri katerih vlagatelji nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do Sklada in države oziroma državnih organov, bodo zavržene.
9. Komisijo za obravnavo vlog in pripravo predloga za odločanje bo imenoval direktor Sklada. Komisija bo enakovredno obravnavala vse popolne vloge, ki bodo prispele pravočasno oziroma bodo dopolnjene v predpisanem roku. Strokovna komisija v primeru projekta z upravičeno investicijsko vrednostjo nad 150.000 EUR (brez DDV) pridobi dve oceni. Poleg ocene strokovne komisije oziroma službe Sklada, lahko Sklad k ocenitvi projektov povabi tudi zunanje strokovne ocenjevalce. V primeru dveh ocen iste vloge, se kot končna ocena upošteva povprečje dveh ocen. O odpiranju vlog in o izboru prejemnikov bo komisija vodila zapisnik. Podatki iz dokumentacije, ki jo vsebuje prijava, so uradna tajnost. Strokovna komisija lahko k svojemu delu pritegne tudi strokovnjake iz delovnih področij glede na posamezno naravo razpisa, vendar s soglasjem direktorja Sklada.
10. Vlagatelji bodo o obravnavi vlog pisno obveščeni s sklepom z ustrezno obrazložitvijo, in sicer v roku 45 dni po izteku posameznega roka za oddajo vlog. Sklep bo izdan na podlagi sklepa direktorja. Za dodelitve sredstev, ki so višje od 500.000 EUR, poda soglasje Nadzorni svet Sklada.
11. Postopek izbire Sklada bo potekal skladno s Splošnimi pogoji Javnega sklada RS za regionalni razvoj in razvoj podeželja z dne 23. 7. 2009, ki so dostopni tudi na spletni strani http://www.regionalnisklad.si/predpisi. Sklad v sklepu o dodelitvi sredstev vlagatelje tudi obvesti o številki sheme državnih pomoči ter o višini državnih pomoči. Hkrati z izdanim pisnim sklepom o pozitivni rešitvi Sklad izda tudi navodilo o načinu sklenitve pogodbe o dodeljenih spodbudah, ki vsebuje: kraj in mesto sklepanja pogodbe, rok za sklenitev pogodbe in potrebno dokumentacijo za sklenitev pogodbe.
12. Sklad bo spremljal namensko porabo sredstev pri vlagatelju. Če bo ugotovil, da sredstva niso bila uporabljena za namen, za katerega so bila dodeljena ali da so bila sredstva odobrena na podlagi neresničnih podatkov, lahko takoj zahteva od vlagatelja vračilo sredstev v enkratnem znesku. Vlagatelj bo moral vrniti sredstva s pripadajočimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila do dneva vračila po Zakonu o predpisani obrestni meri zamudnih obresti (Uradni list RS, št. 11/07; uradno prečiščeno besedilo).
13. Zoper sklep o dodelitvi sredstev je dovoljena pritožba v roku 15 dni od dneva vročitve sklepa vlagatelju. O pritožbi zoper sklep odloča Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko, Dunajska cesta 58, Ljubljana.
Slovenski regionalno razvojni sklad