Št. 54453-1/2011-5 Ob-2823/11
, Stran 1007
Št. 54453-1/2011-5 Ob-2823/11
Javni razpis
»Energetska sanacija stavb javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za šolstvo in šport« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, 6. razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«, 1. prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb«
1. Naziv in sedež izvajalca javnega razpisa ter posredniškega telesa
Izvajalec javnega razpisa je Ministrstvo za šolstvo in šport, ki je vsebinsko pristojno ministrstvo na podlagi sklenjenega sporazuma s posredniškim telesom Ministrstvom za gospodarstvo, št. MŠŠ-9622, 9624/2010/JT z dne 22. 12. 2010.
Posredniško telo je Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5,1000 Ljubljana (v nadaljevanju MG) MG zagotavlja finančna sredstva kohezijske politike za namen trajnostne rabe energije.
Vsebinsko pristojno ministrstvo kot izvajalec razpisa je Ministrstvo za šolstvo in šport Masarykova 16,1000 Ljubljana (v nadaljevanju MŠŠ).
2. Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa
– Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 25, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES);
– Uredba Sveta (ES) št. 1084/2006 z dne 11. julija 2006 o ustanovitvi Kohezijskega sklada in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1164/94 (UL L, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 79, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1084/2006/ES);
– Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (UL L, št. 371 z dne 27. 12. 2006, str. 1, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2011 (Uradni list RS, št. 96/10);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2012 (Uradni list RS, št. 96/10);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 (Uradni list RS, št. 96/10 4/11);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011);
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 110/02 – ZDT-B, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09,38/10 – ZUKN in 107/10);
– Energetski zakon (Uradni list RS, št. 27/07 – UPB,70/08,22/10);
– Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 03/10, 31/10 in 79/10);
– Nacionalni strateški referenčni okvir za obdobje 2007–2013;
– Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013;
– Odločitev organa upravljanja o potrditvi instrumenta Javni razpis »Energetska sanacija stavb javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za šolstvo in šport » v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, 6. razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«, 1. prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb« št. KSOPROPI/6/1/002-0-MG z dne 21. 4. 2011;
– Sporazum št.: MŠŠ-9622, 9624/2010/JT z dne 22. 12. 2010 o medsebojnem sodelovanju pri izvajanju javnega razpisa za izbor operacij »Energetska sanacija stavb javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za šolstvo in šport«, v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete Trajnostna raba energije, prednostne usmeritve Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb med Ministrstvom za gospodarstvo in Ministrstvom za šolstvo in šport.
3. Predmet, namen razpisa in predvidene dejavnosti
3.1 Predmet razpisa
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev iz naslova prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb«, v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«.
Predmet sofinanciranja so projekti (v nadaljevanju: operacije) energetske sanacije stavb javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za šolstvo in šport (v nadaljevanju MŠŠ), ter opravljajo vzgojno-izobraževalno dejavnost, v naslednji vsebini:
– energetsko učinkovita sanacija obstoječih stavb (toplotna izolacija fasad, toplotna izolacija podstrešja, zamenjava oken),
– sanacija sistemov in uporaba/vgradnja sodobnih tehnologij za ogrevanje, prezračevanje in klimatizacijo stavb ter okolju prijaznih decentraliziranih sistemov za energetsko oskrbo s poudarkom na obnovljivih virih energije,
– zamenjava svetil skupaj z vsemi pripadajočimi aktivnostmi, ki so nujno potrebne za zamenjavo razsvetljave,
– samodejno spremljanje porabe (energetski monitoring), ki omogoča spremljanje kazalnikov uspešnosti investicije).
Operacije se izvajajo v skladu z veljavnimi predpisi in navodili organa upravljanja v Republiki Sloveniji, objavljenimi na spletnem naslovu: http://www.eu-skladi.si/.
3.2 Namen razpisa
Razpisana sredstva so namenjena energetski sanaciji stavb javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za šolstvo in šport, kar zajema:
– naložbe v izboljšanje toplotnih karakteristik obstoječih stavb, ki nimajo ustrezne toplotne zaščite,
– naložbe v izboljšanje sistemov za ogrevanje, in sicer:
– spodbujanje nakupa kotlov na lesno biomaso in optimizacija ogrevalnih, hladilnih, klimatizacijskih in prezračevalnih sistemov.
– spodbujanje uporabe solarnih sistemov ki je namenjeno povečanju uporabe obnovljivih virov energije za ogrevanje stavb in sanitarno toplo vodo,
– spodbujanje uporabe toplotnih črpalk za centralno ogrevanje prostorov, ki predstavljajo energetsko učinkovit in do okolja prijazen način ogrevanja,
– naložbe v vgradnjo varčnih svetil in optimizacijo razsvetljave ter
– naložbe v samodejno spremljanje porabe energije.
3.3 Predvidene dejavnosti
Področje energetske sanacije v javnem sektorju sestavljajo:
– energetska sanacija ovoja stavb (toplotna izolacija fasad, toplotna izolacija podstrešja, zamenjava oken in vrat na lupini stavbe, toplotna izolacija tal),
– sanacija ogrevalnih, hladilnih, klimatizacijskih in prezračevalnih sistemov (vgradnja termostatskih ventilov, regulacija in hidravlično uravnoteženje ogrevalnih sistemov, merjenje in obračun stroškov za energijo po dejanski porabi, zamenjava toplotnih postaj, izboljšave pri ventilatorjih, črpalkah, kompresorjih),
– vgradnja kotlov na lesno biomaso, toplotnih črpalk ter solarnih sistemov za ogrevanje in pripravo sanitarne vode ter toplote za tehnologijo,
– zamenjava svetil skupaj z vsemi pripadajočimi aktivnostmi, ki so nujno potrebne za zamenjavo razsvetljave, optimizacija razsvetljave ter nadzor porabe električne energije,
– samodejno spremljanje porabe (energetski monitoring), ki omogoča spremljanje kazalnikov uspešnosti investicije,
– uvajanje energetskega upravljanja vključno z e-informacijskimi točkami in energetskim knjigovodstvom.
4. Razpoložljiva sredstva, višina in način sofinanciranja ter obdobje za porabo sredstev
4.1. Razpoložljiva sredstva, višina in način sofinanciranja
S tem razpisom se dodeljujejo nepovratna sredstva evropske kohezijske politike, kot tudi nepovratna integralna sredstva Proračuna Republike Slovenije.
Sredstva evropske kohezijske politike
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Kohezijskega sklada.
Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«, prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb«.
Okvirna višina nepovratnih sredstev evropske kohezijske politike, ki je na razpolago za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu, znaša 16.000.000,00 EUR, in sicer:
– v letu 2011: 1.000,000,00 EUR,
– v letu 2012: 8.000.000,00 EUR,
– v letu 2013: 7.000.000,00 EUR.
Namenska sredstva EU za kohezijsko politiko in sredstva slovenske udeležbe za kohezijsko politiko so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije, na proračunskih postavkah Ministrstva za gospodarstvo (v nadaljevanju: MG):
– štev. 9622 Trajnostna energija-07-13-EU,
– štev. 9624 Trajnostna energija-07-13-slovenska udeležba.
S sredstvi evropske kohezijske politike bo sofinancirano največ 90% javnih upravičenih izdatkov operacije, od tega predstavljajo namenska sredstva Kohezijskega sklada 85-odstotni delež in slovenska udeležba za kohezijsko politiko 15-odstotni delež.
Delež prispevka Skupnosti je 85,00%.
Znesek sofinanciranja s sredstvi kohezijske politike se zniža pri operacijah, ki ustvarjajo diskontirane neto prihodke v ekonomski dobi investicije (v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi). To znižanje se financira iz lastnih virov prijavitelja.
Integralna sredstva proračuna Republike Slovenije – Ministrstva za šolstvo in šport
Integralna sredstva so namenjena financiranju davka na dodano vrednost (v nadaljevanju: DDV), vendar za DDV, obračunan za upravičene stroške operacije.Povratni DDV ni upravičen strošek.
Integralna sredstva so zagotovljena na proračunski postavki Ministrstva za šolstvo in šport PP 6318: Investicije in investicijsko vzdrževanje v srednjem šolstvu. Okvirna višina nepovratnih integralnih sredstev Proračuna Republike Slovenije, ki je na razpolago za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu, znaša 3.650.000,00. EUR, in sicer:
– v letu 2011: 250.000,00 EUR,
– v letu 2012: 1.800.000,00 EUR,
– v letu 2013: 1.600.000,00 EUR.
V primeru, da v posameznem proračunskem letu sredstva ne bodo porabljena v predvideni višini oziroma dinamika porabe sredstev ne bo sledila predvideni dinamiki, se lahko ob upoštevanju proračunskih zmožnosti v naslednjih proračunskih letih dinamika razpoložljivosti sredstev spremeni.
V primeru, da bodo na voljo dodatna sredstva, bo prišlo do povišanja višine namenskih sredstev.
Javni zavod na področju vzgoje in izobraževanja mora zagotavljati sredstva za plačilo:
– 10% upravičenih stroškov,
– vseh ostalih stroškov, ki ne bodo financirani s strani sredstev kohezijske politike in integralnih sredstev Proračuna Republike Slovenije – Ministrstva za šolstvo in šport.
Upravičeni stroški za sofinanciranje s sredstvi kohezijske politike so opredeljeni v javnem razpisu (poglavje 4.) in v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013. Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški za sofinanciranje s sredstvi kohezijske politike.
Najvišji znesek dodeljenih sredstev se opredeli v pogodbi o sofinanciranju in izhaja iz predložene investicijske dokumentacije oziroma izračuna finančne vrzeli izdelane v skladu z delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi.,če je vrednost operacije enaka ali višja od 1.000.000,00 EUR.
4.2. Obdobje za porabo sredstev
Sredstva se upravičencu nakazujejo na podlagi vsakega posameznega pravilnega zahtevka za izplačilo, s priloženimi računi oziroma drugimi verodostojnimi knjigovodskimi listinami, ki izkazujejo nastanek obveznosti upravičenca. Rok za izplačilo je 30.dan in začne teči z dnem prejema pravilnega zahtevka za izplačilo. Pravilnost zahtevka za izplačilo potrdi Kontrolna enota MŠŠ, ki opravi kontrolo pred izplačilom. Upravičenec mora k zahtevku za izplačilo posredovati naslednje obvezne priloge:
– vsebinsko poročilo o izvajanju operacije,
– finančno poročilo o izvajanju operacije,
– zbirni obrazec stroškov,
– ustrezno označene fotokopije dokazil (računov, situacij in drugih verodostojnih knjigovodskih listin). Fotokopije je potrebno označiti s pečatom »kopija je enaka originalu« ali s pečatom »kopija je enaka računu« ali s podpisom odgovorne osebe in pečatom upravičenca;
– dokumentacijo za vse faze izvedbe javnega naročila (Predhodno informativno obvestilo, Sklep o začetku postopka, Objava obvestila o javnem naročilu, Razpisna dokumentacija, Javno odpiranje ponudb, Odločitev o oddaji, Objava obvestila o oddaji, Končno poročilo o postopku javnega naročila, pogodbe ipd.).
Upravičenec je dolžan najkasneje naslednji delovni dan po prejemu sredstev s strani proračuna RS nakazati sredstva izvajalcu del, ki je izstavil račun oziroma situacijo in MŠŠ predložiti v roku 3 delovnih dni dokazilo o plačilu obveznosti (fotokopija bančnega izpiska).
Upravičenec mora zagotoviti, da bo posamezna operacija zaključena najkasneje 31. 12. 2013. Do navedenega datuma mora biti operacija fizično in finančno končana, kar pomeni, da morajo biti opravljene vse predvidene aktivnosti ter izvršena vsa plačila. Zadnji zahtevki za izplačilo s strani upravičencev morajo biti poslani MŠŠ-ju najkasneje do 15. 9. 2013.
Rok za dokončanje del se lahko podaljša samo v izrednih okoliščinah in ob predhodnem in ob predhodnem soglasju MŠŠ.
Stroški so upravičeni do sofinanciranja, če nastanejo v obdobju od dneva oddaje vloge na razpis do 15. 9. 2013, razen stroškov za izdelavo projektne in investicijske dokumentacije za izvedbo operacije, katerih stroški lahko nastanejo od 28. 8. 2007 dalje.
Kazalniki operacije morajo biti v celoti doseženi najkasneje 2 leti po izplačilu zadnjega zahtevka za izplačilo, v nasprotnem primeru je upravičenec dolžan povrniti vsa izplačana sofinancirana sredstva, vključno z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva plačila do dneva vračila.
S tem javnim razpisom se razpisujejo sredstva v letih 2011, 2012, 2013.
Upravičenec bo v skladu s terminskim in finančnim načrtom izvajanja operacije/projekta posredoval zahtevke za izplačilo na MŠŠ. Upravičenec skladno z določili pogodbe poroča o izvajanju operacije oziroma projekta v informacijskem sistemu ISARR preko modula za vnos podatkov – MVP. Podrobnejši opis se nahaja v Navodilih za uporabo modula za vnos podatkov – MVP (ISARR).
5. Upravičeni nameni in upravičeni stroški za sofinanciranje s strani sredstev kohezijske politike
Upravičeni nameni so:
– priprava investicijske in projektne dokumentacije za energetsko sanacijo stavb,
– energetska sanacija ovoja stavb, ki zajema zamenjavo stavbnega pohištva ter izvedbo toplotne izolacije zunanje lupine (zunanjih sten, plošče nad neogrevano kletjo, tal in sten v ogrevani kleti, strehe, plošče proti neogrevanemu podstrešju,...) obstoječih objektov z gradbenimi konstrukcijami, katerih največje dovoljene toplotne prehodnosti Umax (W/m2K) za posamezne gradbene konstrukcije ne presegajo sledečih vrednosti:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
* Priporočena vrednost: 0,21 (16 cm z toplotno izolacijo katere λ=0.035)
– energetsko učinkoviti ogrevalni, hladilni, klimatizacijski in prezračevalni sistemi, ki vključujejo vgradnjo sodobnih naprav in sistemov za ogrevanje, prezračevanje in hlajenje prostorov oziroma pripravo sanitarne tople vode in toplote za tehnologijo (optimizacija sistemov, vgradnja prenosnikov toplote za vračanje toplote zavrženega ali odtočnega zraka, izboljšave pri ventilatorjih, črpalkah, kompresorjih, vgradnja frekvenčne regulacije črpalk, ventilatorjev in drugih elektromotornih pogonov, vgradnja energijsko varčnih kompresorjev za komprimiran zrak in izraba odpadne toplote, ki nastane pri komprimiranju zraka, vgradnja meritev porabe toplotne energije po objektih in večjih porabnikih, vgradnja hranilnikov toplote),
– raba obnovljivih virov, ki vključuje vgradnjo solarnih sistemov, kotlov na lesno biomaso ter toplotnih črpalk za ogrevanje prostorov, sanitarne vode in tehnologijo,
– energetsko učinkovita razsvetljava,
– uvajanje energetskega upravljanja vključno z e-informacijskimi točkami in energetskim knjigovodstvom
Upravičeni stroški se presojajo, določajo in dokazujejo v skladu z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013.
Upravičeni stroški so lahko upravičeni le v okviru upravičenih namenov te vsebine.
Upravičeni stroški za te vsebine so:
– stroški za izdelavo projektne in investicijske dokumentacije za izvedbo operacije v skupni višini do 7% vrednosti investicije, kot izhaja iz potrjene investicijske dokumentacije,
– stroški za vgradnjo energijsko varčnega zunanjega stavbnega pohištva, ki vključujejo nabavo in vgradnjo oken in vrat, nabavo in vgradnjo zunanjih senčil, nabavo in vgradnjo okenskih polic in obdelavo špalet,
– stroški za izvedbo toplotne izolacije zunanje lupine, ki vključujejo postavitev gradbenega odra, odstranitev obstoječega ometa, nabavo in vgradnjo celotnega fasadnega sistema, obdelavo špalet, nabavo in vgradnjo okenskih polic, nabavo in vgradnjo izolacije podstrešja vključno s paroprepustno oziroma parozaporno folijo, letvami oziroma deskami (ter izvedbo odzračevalnih kanalov) nad špirovci, hidroizolacijo in termoizolacijo kletnih prostorov,
– stroški za energetsko učinkovite ogrevalne, hladilne, klimatizacijske in prezračevalne sisteme, ki vključujejo črpalke, ventilatorje, kompresorje in druge elektromotorne pogone, regulacijske elemente in potrebne armature, naprave za regeneracijo ali rekuperacijo toplote, centralni prezračevalni sistem s kanali z elementi za vpihovanje in odsesavanje ter krmilnimi elementi, toplotno črpalko, ki je vključena v centralni prezračevalni sistem, s pripadajočim krmilnim sistemom in hranilniki toplote,
– stroški, nastali zaradi rabe obnovljivih virov, ki vključujejo nabavo in vgradnjo solarnih sistemov, kotlov na lesno biomaso ter toplotnih črpalk za ogrevanje prostorov, sanitarne vode in tehnologijo,
– stroški energetsko učinkovite razsvetljave, ki vključujejo vgradnjo energetsko varčnih svetil, vgradnjo regulacije osvetljevanja, fotosenzorjev, senzorjev gibanja in krmiljenja, vključno s potrebnimi instalacijskimi deli,
– stroški energetskega upravljanja, vključno s postavitvijo e-energetskih točk v objekte in instalacijo energetskega monitoringa objekta v skupni višini do 5% celotne investicije v energetsko sanacijo,
– stroški projektantskega in gradbenega nadzora.
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji operacije;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno;za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so izkazani v skladu z veljavnimi pravili skupnosti in nacionalnimi predpisi.
6. Pogoji za dodelitev sredstev
6.1 Upravičenci in prijavitelji
Prijavitelji do nepovratnih sredstev po tem razpisu so javni zavodi na področju vzgoje in izobraževanja, to so osebe javnega prava, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so vpisani v razvid pri Ministrstvu za šolstvo in šport ter opravljajo vzgojno-izobraževalno dejavnost. Upravičenec lahko prijavi več operacij, če posamezna operacija predstavlja ekonomsko nedeljivo celoto aktivnosti, opredeljeno v 1. točki. poglavja 6.2 Splošni pogoji. Prijavitelj postane upravičenec z dnem podpisa pogodbe o sofinanciranju.
6.2 Splošni pogoji
1. Predmet operacije mora biti skladen s predmetom in z namenom tega javnega razpisa in z določili javnega razpisa ter razpisne dokumentacije. Cilji in kazalniki operacije morajo biti jasno opredeljeni in morajo doprinesti k ciljem razvojne prioritete »Trajnostna raba energije« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture. Posamezna operacija mora predstavljati ekonomsko nedeljivo celoto aktivnosti, ki izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in imajo jasno opredeljene cilje in kazalnike, skladne z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo. Operacija mora imeti v naprej določeno trajanje ter določen začetek in konec operacije.
2. Pri vseh operacijah morajo sredstva za plačilo 10% upravičenih stroškov in vseh ostalih stroškov, ki ne bodo financirani s strani sredstev kohezijske politike in integralnih sredstev Proračuna Republike Slovenije, zagotavljati javni zavodi s področja vzgoje in izobraževanja iz lastnih virov; operacije morajo zato biti ustrezno opredeljene v finančnih načrtih javnih zavodov.
3. Operacija mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vse ostale vire za izvedbo celotne operacije (po tekočih cenah). Če kateri od ostalih virov še ni zagotovljen, mora prijavitelj podati izjavo, da bo sredstva nadomestil iz lastnih virov, v primeru da ti viri dejansko ne bodo pridobljeni.
4. Objekti, kjer je specifična raba energije (ogrevanje in električna energija) < 80 kWh/m2/leto, niso upravičeni do prijave na razpis.
5. Ocenjena vrednost operacije po tekočih cenah ne sme biti nižja od 300.000,00 EUR brez DDV po tekočih cenah in višja od 2.500.000,00 EUR brez DDV po tekočih cenah.
6. Pri operacijah mora biti iz investicijskega dokumenta razvidno, da bodo pri načrtovanju in izvedbi operacije upoštevana naslednja izhodišča varstva okolja:
– učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin),
– okoljska učinkovitost (uporaba najboljših razpoložljivih tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov in ločeno zbiranje odpadkov),
– trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza),
– zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno).
7. Sofinanciranje operacije, ki je predmet prijave na javni razpis, ne sme predstavljati državne pomoči.
6.3 Posebni pogoji
Za operacijo mora biti izdelana in predložena naslednja dokumentacija.
1. Investicijsko dokumentacijo, izdelano in potrjeno s strani pristojnega organa prijavitelja v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, 60/06 in 54/10), ki v izračunu upošteva 7-odstotno diskontno stopnjo.
2. V primeru, da je vrednost operacije enaka ali višja od 1.000.000,00 EUR, mora biti sestavni del tudi izračun finančne vrzeli, izdelan v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi. Pri tem je potrebno upoštevati, da se prihrankov pri stroških za energijo in energente v finančni analizi ne izkazuje kot prihodke, temveč se jih ustrezno upošteva kot eksternalije oziroma družbene koristi v ekonomski analizi. Pri operacijah, kjer je finančna vrzel pod 100%, se znesek, ki je osnova za izračun prispevka Skupnosti, zmanjša za finančno vrzel. Vse operacije, ki imajo ocenjeno vrednost pod 1.000.000,00 EUR in bi med izvajanjem operacije dosegle ali presegle to mejno vrednost morajo naknadno zagotoviti izračun finančne vrzeli.
3. Lokacijska informacija, ki ne sme biti starejša od 6 mesecev.
4. Idejna zasnova in okvirni projektantski popis del s projektantskim predračunom in rekapitulacijo. Iz projektantskega popisa mora biti razvidna vrednost posameznih postavk ukrepov na enoto mere in projektantske ocene vrednosti na enoto mere.
5. Pravnomočno gradbeno dovoljenje. V primeru, da ni potrebno gradbeno dovoljenje, mora odgovorni vodja projekta podati mnenje, da glede na zakonodajo gradbeno dovoljenje ni potrebno.
6. Mnenja projektantov o ustreznosti rešitve:
I. za zagotovitev mehanske odpornosti in stabilnosti: mnenje odgovornega projektanta ustrezne stroke o ustreznosti projektne rešitve (popisa del) glede na statično stabilnost in vplive, ki jih bodo posegi imeli na statično stabilnost (npr. to zajema mnenje, da dodatna obremenitev ne bo poslabšala statične stabilnosti, da ne bo negativnih vplivov zaradi posegov, ki bi izhajali iz kapilarne vlage …);
II. za zagotovitev varnosti pred požarom: mnenje odgovornega projektanta ustrezne stroke za požarno varnost o ustreznosti projektne rešitve z vidika požarne varnosti (npr. da uporabljeni materiali ustrezajo zahtevam glede požarne varnosti, da so upoštevani potrebni odmiki …);
III. za zagotovitev zaščite pred hrupom: mnenje odgovornega projektanta ustrezne stroke, da posegi (elementi) izpolnjujejo pogoje glede zaščite pred hrupom;
IV. za zagotovitev varčevanja z energijo in ohranjanja toplote (mnenja so potrebne le za tiste ukrepe, ki so predmet operacije):
a. mnenje projektanta ustrezne stroke, da izračuni gradbene fizike ustrezajo zahtevani izolativnosti in da predvidene sestave zadoščajo predpisom s področja gradbene fizike (npr. glede difuzije vodne pare, …);
b. mnenje odgovornega projektanta elektro stroke o ustreznosti projektne rešitve elektroinstalacij (npr. da uporabljeni materiali in naprave ustrezajo zahtevam glede predpisov s področja elektroinstalacij in zahtev glede varčnosti);
c. mnenje odgovornega projektanta strojne stroke o ustreznosti projektne rešitve strojnih instalacij z (npr. da uporabljeni materiali in naprave ustrezajo zahtevam glede predpisov s področja strojnih instalacij in zahtev glede varčnosti.
Glede na vrsto posegov, upoštevajoč področno zakonodajo, je po potrebi potrebno priložiti še:
– analizo presoje vplivov na okolje, ki jo mora izdelati za to pooblaščena institucija;
– soglasja nosilcev urejanja prostora, kolikor je poseg na področju varovalnih pasov in ostalih omejitev (npr. kulturnovarstveno soglasje na območjih varovanja kulturne dediščine, soglasje upravljavca energetskih vodov, kolikor je za poseg potrebno soglasje upravljavca, …).
Če zgoraj omenjena soglasja niso potrebna, mora projektant podati izjavo, da ostala soglasja niso potrebna.
7. Popis obstoječega stanja objekta in rabe energije za zadnja tri leta (po razpoložljivih podatkih iz razširjenega energetska pregleda ali popisa rabe energije).
6.4 Ostali pogoji
1. Vloga za dodelitev nepovratnih sredstev mora biti predložena v skladu z zahtevami tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
2. Prijavitelj mora predložiti podpisano izjavo:
– o seznanitvi in strinjanju z vsebino javnega razpisa za prednostno usmeritev »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«, in o seznanitvi in strinjanju z razpisno dokumentacijo tega javnega razpisa,
– da je bil opravljen razširjeni energetski pregled javnih objektov z gradbeno fiziko, izdelan po Metodologiji izvedbe energetskega pregleda, april 2007, ki ga je izdalo Ministrstvo za okolje in prostor in je objavljen na spletni strani, www.aure.si (rubrika Energetska knjižnica). Razširjeni energetski pregled ne sme biti starejši od 5 let od datuma objave javnega razpisa (razpisodajalec lahko v naslednjih fazah zahteva njegovo predložitev),
– da se v okviru stavb oziroma delov stavb, ki so del vloge, izvaja izključno dejavnost vzgoje in izobraževanja,
– da bo oprema, ki je predmet investicije, predstavljala osnovno sredstvo prijavitelja in ne bo predmet razpolaganja,
– o označevanju operacij, informiranju in obveščanju javnosti, skladno z 8. in 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in Navodila organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v obdobju 2007–2013,
– o hranjenju dokumentacije na operaciji v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj do 31. 12. 2020, kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj. Pred iztekom tega roka lahko ministrstvo ta rok podaljša,
– o dostopnosti dokumentacije operacije MŠŠ, posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom,
– o seznanitvi s posledicami, ki bi nastale ob ugotovitvi dvojnega financiranja posamezne operacije, neupoštevanja veljavne zakonodaje in navodil v vseh postopkih izvajanja operacije ali če delež sofinanciranja operacije preseže maksimalno dovoljeno stopnjo,
– o vodenju ločene knjigovodske evidence za operacijo in spremljanju prihodkov na operaciji,
– o seznanitvi z elektronsko ali drugačno objavo imena operacije, naziva upravičenca in zneska javnih virov financiranja operacije,
– o smiselnem zagotavljanju enakih možnosti v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in s 16. členom Uredbe 1083/2006/ES,
– o seznanitvi, da operacija ne sme predstavljati državne pomoči in da bo v primeru nastopa elementov državne pomoči ravnal v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja državne pomoči, ter o tem obvestil sofinancerja.
– upoštevanju zakonodaje s področja integritete in preprečevanja korupcije (Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije – Uradni list RS, št. 45/10).
– o upoštevanju zakona, ki ureja javno naročanje pri porabi sredstev dodeljenih na podlagi tega javnega razpisa.
Pri izvedbi operacij morajo biti dosledno upoštevani vsa veljavna zakonodaja ter pravila izvajanja kohezijske politike v Republiki Sloveniji.
7. Metodologija in merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne in formalno popolne vloge v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije, ki bodo skladne s predmetom in namenom razpisa in ki bodo izpolnjevale pogoje za sodelovanje, navedene v točkah 6.1─6.3, in ostale zahteve, ki so navedene v točki 6.4, bo ocenila strokovna komisija na osnovi naslednjih meril.
1) Specifični prihranki pri rabi energije (ogrevanje in električna energija) v kWh/m2/leto do 40 točk (točke se bodo zaokroževale na dve decimalki)
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Slika 1: Točke za specifične prihranke pri rabi energije (ogrevanje in električna energija).
Specifični prihranki pri rabi energije vključujejo prihranke električne energije in toplote po izvedbi vseh planiranih ukrepov glede na stanje pred energetsko sanacijo in ne vsebujejo proizvodnje iz obnovljivih virov energije. Specifične prihranke pri rabi energije je potrebno normirati na temperaturni primanjkljaj za Ljubljano. Povprečna specifična raba energije za delovanje objekta se izračuna na osnovi specifične rabe energije za obdobje zadnjih treh let. Temperaturni primanjkljaj v sezoni je vsota dnevnih razlik temperature med 20 °C in zunanjo povprečno dnevno temperaturo zraka za tiste dni od 1. julija do 30. junija, ko je povprečna dnevna temperatura nižja ali enaka 12 °C.
V primeru prijave večjega števila objektov, pri katerih je izračunana specifična raba energije za vsak objekt posebej, je potrebno izračunati povprečno specifično rabo energije za vse objekte skupaj tako, da se sešteje vsa raba energije za delovanje vseh objektov in se deli s celotno ogrevano površino vseh objektov. Specifično rabo energije za vse objekte nato še normiramo glede na temperaturni primanjkljaj.
Operacije, ki iz merila »specifični prihranki pri rabi energije« ne dosežejo vsaj 10 točk, niso upravičene do sofinanciranja v okviru tega razpisa.
2) Delež obnovljivih virov energije po izvedbi sanacije do 30 točk
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Delež obnovljivih virov energije je razmerje med proizvedeno toploto iz obnovljivih virov energije in energijo, ki je potrebna za ogrevanje in sanitarno toplo vodo ter toplote za tehnologijo.
3) Specifična višina investicije do 30 točk (točke se bodo zaokroževale na dve decimalki)
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Specifična višina investicije je razmerje med celotnimi upravičenimi stroški operacije in predvidenimi letnimi prihranki energije, ki bodo nastali zaradi energetske sanacije.
Operacije, ki iz merila »specifična višina investicije« ne dosežejo vsaj 10 točk, niso upravičene do sofinanciranja v okviru tega razpisa.
Slika 2: Točke za specifično višino investicije.
Skupno maksimalno število doseženih točk je 100.
Operacije, ki ne dosežejo vsaj 40 točk, niso upravičene do sofinanciranja v okviru tega razpisa.
Kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja operacij, ki so dosegle prag števila točk, presega razpoložljiva sredstva, bodo sredstva dodeljena tistim prijaviteljem, ki so dosegli najvišje število točk. V primeru, da bo več operacij z enako oceno, se bo upošteval vrstni red prispetja vloge. Prednost bo tako imela tista vloga, ki je kot popolna prispela prej. Za čas in datum dospelosti se štejeta ura in datum sprejete vloge v glavni pisarni Ministrstva za šolstvo in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana.
Kolikor vsa sredstva ne bodo dodeljena pri prvem odpiranju vlog, bo razpisan dodatni rok za oddajo vlog.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
8. Vsebina vloge
Vloga bo popolna, če bo sestavljena iz naslednjih obveznih dokumentov:
1. prijavni obrazec (obrazec št. 1 s prilogo 1.1);
– v obrazec se vpišejo zahtevani podatki in se z označi strinjanje z navedbami;
– obrazec se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja;
– kadar operacija zajema več upravičenih namenov, se jih označi v obrazcu;
– v obrazcu morajo biti vse vrednosti vpisane v zneskih po tekočih cenah (razen kadar v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06 in 54/10) preračun stalnih v tekoče cene ni potreben);
– zneski iz tabele finančne konstrukcije – viri financiranja – morajo biti skladni z zneski iz investicijske dokumentacije;
2. obrazec izjave (obrazec št. 2):
– v obrazcu se označi z strinjanje z vsemi navedbami v izjavi;
– obrazec se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja;
3. obrazec podatkov o prijavitelju (obrazec št. 3):
– v obrazec se vpišejo zahtevani podatki;
– obrazec se datira žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja;
4. vzorec pogodbe o sofinanciranju s prilogami (obrazec št. 4):
– vzorec pogodbe mora biti na vsaki strani parafiran s strani prijavitelja;
– s svojo parafo prijavitelj izrazi strinjanje z vsemi določili vzorca pogodbe;
– dejanska pogodba lahko od vzorca odstopa le zaradi objektivnih okoliščin;
– izpolnitev terminskega in finančnega plana v 8. člen u pogodbe, je obvezna.
5. priloge iz 5.3 – posebni pogoji:
– potrjena investicijska dokumentacija – zahteve v zvezi z investicijsko dokumentacijo (v nadaljevanju: ID):
– ID mora biti izdelana v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, 60/06, 54/10),
– kolikor operacija presega 1.000.000,00 EUR mora biti sestavni del ID tudi izračun finančne vrzeli ter določitev zneska nepovratne pomoči EU, izdelana v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodila za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi;
– ID mora jasno izkazovati namen, skladen z razpisom in razpisno dokumentacijo, in izpolnjevanje vseh pogojev in zahtev, navedenih v razpisu in razpisni dokumentaciji, ter morajo jasno izkazovati izpolnjevanje vseh pogojev in zahtev, navedenih v razpisu in razpisni dokumentaciji;
– ID mora izkazovati, da operacija ne bo imela negativnih vplivov na okolje;
– ID mora biti s pisnim sklepom potrjen s strani pristojnega organa. Sklep je obvezna priloga vloge.
– Lokacijska informacija, ki ne sme biti starejša od 6 mesecev.
– Idejna zasnova in okvirni projektantski popis del s projektantskim predračunom in rekapitulacijo. Iz projektantskega popisa mora biti razvidna vrednost posameznih postavk ukrepov na enoto mere in projektantske ocene vrednosti na enoto mere.
– Pravnomočno gradbeno dovoljenje. V primeru, da ni potrebno gradbeno dovoljenje, mora odgovorni vodja projekta podati mnenje, da glede na zakonodajo gradbeno dovoljenje ni potrebno.
– Finančni načrt javnega zavoda za obdobje trajanja operacije potrjen s strani pristojnega organa prijavitelja.
– Mnenja projektantov o ustreznosti rešitve:
– za zagotovitev mehanske odpornosti in stabilnosti: mnenje odgovornega projektanta ustrezne stroke o ustreznosti projektne rešitve (popisa del) glede na statično stabilnost in vplive, ki jih bodo posegi imeli na statično stabilnost (npr. to zajema mnenje, da dodatna obremenitev ne bo poslabšala statične stabilnosti, da ne bo negativnih vplivov zaradi posegov, ki bi izhajali iz kapilarne vlage …);
– za zagotovitev varnosti pred požarom: mnenje odgovornega projektanta ustrezne stroke za požarno varnost o ustreznosti projektne rešitve z vidika požarne varnosti (npr. da uporabljeni materiali ustrezajo zahtevam glede požarne varnosti, da so upoštevani potrebni odmiki …);
– za zagotovitev zaščite pred hrupom: mnenje odgovornega projektanta ustrezne stroke, da posegi (elementi) izpolnjujejo pogoje glede zaščite pred hrupom);
– za zagotovitev varčevanja z energijo in ohranjanja toplote (mnenja so potrebne le za tiste ukrepe, ki so predmet operacije):
· mnenje projektanta ustrezne stroke, da izračuni gradbene fizike ustrezajo zahtevani izolativnosti in da predvidene sestave zadoščajo predpisom s področja gradbene fizike (npr. glede difuzije vodne pare, …);
· mnenje odgovornega projektanta elektro stroke o ustreznosti projektne rešitve elektroinstalacij (npr. da uporabljeni materiali in naprave ustrezajo zahtevam glede predpisov s področja elektroinstalacij in zahtev glede varčnosti);
· mnenje odgovornega projektanta strojne stroke o ustreznosti projektne rešitve strojnih instalacij (npr. da uporabljeni materiali in naprave ustrezajo zahtevam glede predpisov s področja strojnih instalacij in zahtev glede varčnosti.
Glede na vrsto posegov, upoštevajoč področno zakonodajo, je po potrebi treba priložiti še:
– analizo presoje vplivov na okolje, ki jo mora izdelati za to pooblaščena institucija;
– soglasja nosilcev urejanja prostora, kolikor je poseg na področju varovalnih pasov in ostalih omejitev (npr. kulturnovarstveno soglasje na območjih varovanje kulturne dediščine, soglasje upravljavca energetskih vodov, kolikor je za poseg potrebno soglasje upravljavca, …).
Če zgoraj omenjena soglasja niso potrebna, mora projektant podati izjavo, da ostala soglasja niso potrebna.
6. Kontrolni obrazec (obrazec št. 6):
– prijavitelj označi, kateri dokumenti so priloženi vlogi.
9. Način oddaje vloge, in rok zapredložitev vlog
Javni razpis bo odprt do porabe sredstev. Prvi rok za oddajo vlog v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije je 10. junij 2011 do 12. ure, v glavni pisarni Ministrstva za šolstvo in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana.
Naslednji rok za oddajo vlog bo 20. oktober 2011, morebitni ostali roki za oddajo vlog bodo objavljeni v Uradnem listu RS in na spletni strani MŠŠ na naslovu http://www.mss.gov.si/ najmanj 45 dni pred prvim predvidenim rokom za oddajo vlog.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki mora biti opremljena z obrazcem št. 5. Nepravilno označene ovojnice in vloge, ki ne bodo prispele pravočasno, se ne bodo odpirale in bodo vrnjene prijaviteljem.
Prijavitelji oddajo vlogo ter spremembe in umike vloge opremljene z obrazcem. Vlogo predložijo po pošti na naslov: Ministrstvo za šolstvo in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, oziroma osebno v glavno pisarno na naslovu MŠŠ-ja, vsak delovni dan med 8. in 16. uro (v petek do 14.30) do dneva in ure, določene kot skrajni rok za oddajo ponudb.
Vloga se šteje za pravočasno, če bo predložena osebno ali prispela po pošti na zgoraj navedeni naslov MŠŠ-ja do 10. junija oziroma 20. oktobra 2011, do 12. ure.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki so z internimi akti prijavitelja opredeljeni kot poslovna skrivnost in jih kot takšne prijavitelj v vlogi posebej in jasno označi. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
10. Odpiranje vlog in obveščanje o izboru
Odpiranje prispelih vlog ne bo javno in bo izvedeno najkasneje v roku 3 delovnih dni od poteka roka za oddajo vlog.
Pregled prispelih vlog in poziv k dopolnitvi formalno nepopolnih vlog bo izveden najkasneje v roku 8 dni od odpiranja vlog. Prijavitelji bodo lahko vlogo dopolnili v roku 15 dni od prejema zahtevka za dopolnitev vloge. Vloga se dopolni v skladu s pozivom za dopolnitev in tako, da je v svoji končni obliki celovita in v vseh sestavinah usklajena.
Prijavitelji bodo o rezultatih oziroma izidu razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od roka za odpiranje vlog.
Vloge, ki ne bodo dopolnjene v določenem roku, bodo zavržene. Vloge, ki ne bodo skladne s predmetom in z namenom razpisa, ter vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev za sodelovanje iz točke 6.1 do 6.3 in ostalih zahtev iz točke 6.4, pa bodo zavrnjene.
O izboru in dodelitvi sredstev odloči s sklepom minister za šolstvo in šport. Prijavitelji bodo o izidu razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku 60 dni od odpiranja vlog. Morebitne pritožbe zoper sklep predlagatelji vložijo na MŠŠ v roku 15 dni od prejema sklepa. Za odločanje o pritožbi je pristojno Ministrstvo za gospodarstvo. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji. Prijavitelj pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog.
Ministrstvo za gospodarstvo mora o pritožbi odločiti s sklepom v roku 15 dni.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnem naslovu ministrstva (http://www.mss.gov.si).
11. Razpisna dokumentacija in dodatne informacije ter obveščanje
Razpisna dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu:http://www.mss.gov.si.
Kontaktna oseba za vse eventualno potrebne dodatne informacije v zvezi z razpisno dokumentacijo je Mateja Tilia.
Vse informacije morajo biti zahtevane v pisni obliki na naslov: mateja.tilia@gov.si. Odgovori se podajajo v pisni obliki na spletni strani Ministrstva za šolstvo in šport v rubriki »Vprašanja in odgovori«. Vsi objavljeni odgovori imajo status dopolnitve razpisne dokumentacije. Ministrstvo za šolstvo in šport bo v 10 dneh po objavi v Uradnem listu RS organiziralo informativni dan za prijavitelje. Čas in kraj bosta objavljena naknadno na spletnem naslovu: http://www.mss.gov.si
Ministrstvo za šolstvo in šport