Ob-3880/11
, Stran 1693
Ob-3880/11
Na podlagi 11. člena Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10, 31/10 in 79/10) in 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08 in 99/09 – ZIPRS1011) objavljamo
javni razpis
»Energetska sanacija domov za starejše, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve ter opravljajo socialno varstveno dejavnost« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, 6. razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«, 1. prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb«
1. Naziv in sedež izvajalca javnega razpisa ter posredniškega telesa
Izvajalec javnega razpisa je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, ki je vsebinsko pristojno ministrstvo na podlagi sklenjenega sporazuma s posredniškim telesom Ministrstvom za gospodarstvo, št. MDDSZ-9622, 9624/2010/JT z dne 12. 1. 2011.
Posredniško telo je Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju MG). MG zagotavlja finančna sredstva kohezijske politike za namen trajnostne rabe energije.
Vsebinsko pristojno ministrstvo kot izvajalec razpisa je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju MDDSZ).
2. Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa:
– Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 25, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES);
– Uredba Sveta (ES) št.1084/2006 z dne 11. julija 2006 o ustanovitvi Kohezijskega sklada in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1164/94 (UL L, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 79, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1084/2006/ES);
– Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (UL L, št. 371 z dne 27. 12. 2006, str. 1, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2011 (Uradni list RS, št. 96/10);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2012 (Uradni list RS, št. 96/10);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 (Uradni list RS, št. 96/10, 4/11);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011),
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 110/02 – ZDT-B, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08 in 49/09, 38/10 – ZUKN in 107/10);
– Energetski zakon (Uradni list RS, št. 27/07 – UPB, 70/08, 22/10)
– Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10, 31/10 in 79/10);
– Nacionalni strateški referenčni okvir za obdobje 2007–2013;
– Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013;
– Odločitev organa upravljanja o potrditvi instrumenta Javni razpis »Energetska sanacija domov za starejše, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve ter opravljajo socialno varstveno dejavnost« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, 6. razvojne prioritete »Trajnostna raba energije« 1. prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb« št. KS OP ROPI/6/1/003-0-MG z dne 4. 7. 2011;
– Sporazum št.: MDDSZ-9622, 9624/2010/JT z dne 12. 1. 2011 o medsebojnem sodelovanju pri izvajanju javnega razpisa za izbor operacij »Energetska sanacija stavb pravnih oseb javnega prava s področja socialnega varstva, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve«, v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete Trajnostna raba energije, prednostne usmeritve Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb med Ministrstvom za gospodarstvo in Ministrstvom za delo, družino in socialne zadeve.
3. Predmet, namen razpisa in predvidene dejavnosti
3.1. Predmet razpisa
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev iz naslova prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb«, v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«.
Predmet sofinanciranja so projekti (v nadaljevanju: operacije) praviloma z naslednjimi vsebinami energetske sanacije domov za starejše, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so v pristojnosti Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve ter opravljajo socialno varstveno dejavnost (v nadaljevanju: SVZ):
· energetska sanacija ovoja stavb:
– toplotna izolacija fasad,
– toplotna izolacija podstrešja,
– zamenjava oken in vrat na lupini stavbe,
– toplotna izolacija tal.
· sanacija energetskih sistemov:
– sanacija ogrevalnih, hladilnih, klimatizacijskih in prezračevalnih sistemov (vgradnja termostatskih ventilov, regulacija in hidravlično uravnoteženje ogrevalnih sistemov, merjenje in obračun stroškov za energijo po dejanski porabi, zamenjava toplotnih podpostaj, izboljšave pri ventilatorjih, črpalkah, kompresorjih),
– vgradnja kotlov na lesno biomaso, toplotnih črpalk ter solarnih sistemov za ogrevanje in pripravo sanitarne vode ter toplote za tehnologijo (kuhinje, pralnice, likalnice),
– izkoriščanje odpadne toplote za ogrevanje, hlajenje in pripravo tople sanitarne vode,
· vgradnjo varčnih svetil in optimizacijo razsvetljave,
· samodejno spremljanje porabe (energetski monitoring), ki omogoča spremljanje kazalnikov uspešnosti investicije.
Operacije se izvajajo v skladu z veljavnimi predpisi in navodili organa upravljanja v Republiki Sloveniji, objavljenimi na spletnem naslovu: http://www.eu-skladi.si/.
3.2 Namen razpisa
Predvidena je energetska sanacija stavb SVZ.
Energetska sanacija ovoja stavb SVZ zajema naložbe v izboljšanje toplotnih karakteristik obstoječih stavb, ki nimajo ustrezne toplotne zaščite.
Pri izboljšanju sistemov za ogrevanje je mišljeno spodbujanje nakupa kotlov na lesno biomaso in optimizacija ogrevalnih, hladilnih, klimatizacijskih in prezračevalnih sistemov. Spodbujanje uporabe solarnih sistemov je namenjeno povečanju uporabe obnovljivih virov energije za ogrevanje stavb in sanitarno toplo vodo v različnih sektorjih porabe energije. Toplotne črpalke za centralno ogrevanje prostorov predstavljajo energetsko učinkovit in do okolja prijazen način ogrevanja. Toplota, ki jo iz okolice črpajo toplotne črpalke, je v različne snovi akumulirana sončna energija, zato predstavlja obnovljivi vir energije.
Z vgradnjo varčnih svetil in optimizacijo razsvetljave ter samodejnim spremljanjem porabe energije dosegamo še dodatne prihranke energije.
3.3 Predvidene dejavnosti
Področje energetske sanacije v javnem sektorju sestavlja:
· energetska sanacija ovoja stavb:
– toplotna izolacija fasad,
– toplotna izolacija podstrešja,
– zamenjava oken in vrat na lupini stavbe,
– toplotna izolacija tal.
· sanacija energetskih sistemov:
– sanacija ogrevalnih, hladilnih, klimatizacijskih in prezračevalnih sistemov (vgradnja termostatskih ventilov, regulacija in hidravlično uravnoteženje ogrevalnih sistemov, merjenje in obračun stroškov za energijo po dejanski porabi, zamenjava toplotnih podpostaj, izboljšave pri ventilatorjih, črpalkah, kompresorjih),
– vgradnja kotlov na lesno biomaso, toplotnih črpalk ter solarnih sistemov za ogrevanje in pripravo sanitarne vode ter toplote za tehnologijo (kuhinje, pralnice, likalnice),
– izkoriščanje odpadne toplote za ogrevanje, hlajenje in pripravo tople sanitarne vode,
· vgradnjo varčnih svetil in optimizacijo razsvetljave,
· samodejno spremljanje porabe (energetski monitoring), ki omogoča spremljanje kazalnikov uspešnosti investicije.
4. Razpoložljiva sredstva, višina in način sofinanciranja ter obdobje za porabo sredstev
4.1 Razpoložljiva sredstva in višina sofinanciranja
Okvirna višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu znaša 20.000.000,00 EUR, in sicer:
– v letu 2011: 2.000.000,00 EUR,
– v letu 2012: 13.000.000,00 EUR,
– v letu 2013: 5.000.000,00 EUR.
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Kohezijskega sklada.
Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Trajnostna raba energije«, prednostne usmeritve »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb«.
Z nepovratnimi sredstvi bo sofinancirano največ 90% upravičenih stroškov operacije.
Sofinancerska sredstva so v deležu 85% namenska sredstva Evropske unije, Evropskega kohezijskega sklada, v deležu 15% pa namenska sredstva slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike.
Sredstva za plačilo 10% upravičenih stroškov, stroškov primanjkljaja (neto prihodkov) kot tudi vseh neupravičenih stroškov mora zagotavljati SVZ.
Znesek sofinanciranja po tem javnem razpisu se zniža pri operacijah, ki ustvarjajo diskontirane neto prihodke v ekonomski dobi investicije (v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi, ki je objavljeno na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/predpisi/navodila/navodila-za-izvajanje-kohezijske-politike-2007–2013).
Financiranje razlike zagotavlja upravičenec.
Namenska sredstva EU za kohezijsko politiko in sredstva slovenske udeležbe za kohezijsko politiko so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije, na proračunskih postavkah Ministrstva za gospodarstvo (v nadaljevanju: MG):
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
V primeru, da v proračunskem letu ne bodo porabljena sredstva v predvideni višini oziroma dinamika porabe sredstev ne bo sledila predvideni dinamiki, se lahko ob upoštevanju proračunskih zmožnosti v naslednjih proračunskih letih dinamika razpoložljivosti sredstev spremeni.
V primeru, da bodo na voljo dodatna sredstva, bo prišlo do povišanja višine namenskih sredstev v okviru tega javnega razpisa.
Upravičeni stroški za sofinanciranje s sredstvi kohezijske politike so opredeljeni v javnem razpisu (poglavje 5.) in v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013. Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški za sofinanciranje s sredstvi kohezijske politike.
Najvišji znesek dodeljenih sredstev izhaja iz predložene investicijske dokumentacije oziroma izračuna finančne vrzeli izdelane v skladu z delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi, če je vrednost operacije enaka ali višja od 1.000.000,00 EUR in se opredeli v pogodbi o sofinanciranju.
4.2 Obdobje za porabo sredstev
Sredstva se upravičencu nakazujejo na podlagi vsakega posameznega pravilnega zahtevka za izplačilo, s priloženimi računi oziroma drugimi verodostojnimi knjigovodskimi listinami, ki izkazujejo nastanek obveznosti upravičenca. Rok za izplačilo je največ 30 dni in začne teči z dnem prejema pravilnega zahtevka za izplačilo. Pravilnost zahtevka za izplačilo potrdi Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve (v nadaljevanju: MDDSZ), ki opravi kontrolo pred izplačilom. Upravičenec mora k zahtevku za izplačilo posredovati naslednje obvezne priloge:
– vsebinsko poročilo o izvajanju operacije,
– finančno poročilo o izvajanju operacije,
– zbirni obrazec stroškov,
– fotokopije dokazil (računov, situacij in drugih verodostojnih knjigovodskih listin)
– dokumentacijo za vse faze izvedbe javnega naročila (Predhodno informativno obvestilo, Sklep o začetku postopka, Objava obvestila o javnem naročilu, Razpisna dokumentacija, Javno odpiranje ponudb, Odločitev o oddaji, Objava obvestila o oddaji, Končno poročilo o postopku javnega naročila, pogodbe ipd.).
Upravičenec je dolžan najkasneje naslednji delovni dan po prejemu sredstev s strani proračuna RS nakazati sredstva izvajalcu del, ki je izstavil račun oziroma situacijo, in ministrstvu predložiti v roku 3 delovnih dni dokazilo o plačilu obveznosti (fotokopija bančnega izpiska).
Upravičenec mora zagotoviti, da bo posamezna operacija zaključena najkasneje do 31. 12. 2013. Do navedenega datuma mora biti operacija fizično in finančno končana, kar pomeni, da morajo biti opravljene vse predvidene aktivnosti ter izvršena vsa plačila. Zadnji zahtevki za izplačilo s strani upravičencev morajo biti poslani MDDSZ-ju najkasneje do 15. 9. 2013.
Stroški so upravičeni do sofinanciranja, če nastanejo v obdobju od dneva oddaje vloge na razpis do 15. 9. 2013. Datum nastanka stroška je datum opravljene storitve ali dobave blaga.
Kazalniki operacije morajo biti v celoti doseženi najkasneje 2 leti po izplačilu zadnjega zahtevka za izplačilo, v nasprotnem primeru je upravičenec dolžan povrniti vsa izplačana sofinancirana sredstva, vključno z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva plačila do dneva vračila.
S tem javnim razpisom se razpisujejo sredstva v letih 2011, 2012 in v letu 2013.
Upravičenec bo v skladu s terminskim in finančnim načrtom izvajanja operacije/projekta posredoval zahtevke za izplačilo na MDDSZ. Upravičenec skladno z določili pogodbe poroča o izvajanju operacije oziroma projekta v informacijskem sistemu ISARR preko modula za vnos podatkov – MVP. Podrobnejši opis se nahaja v Navodilih za uporabo modula za vnos podatkov – MVP (ISARR).
5. Upravičeni nameni in upravičeni stroški
Upravičeni nameni so:
– gradbeni nadzor,
– energetska sanacija ovoja stavb, ki zajema zamenjavo stavbnega pohištva ter izvedbo toplotne izolacije zunanje lupine (zunanjih sten, plošče nad neogrevano kletjo, tal in sten v ogrevani kleti, strehe, plošče proti neogrevanemu podstrešju,...) obstoječih objektov z gradbenimi konstrukcijami, katerih največje dovoljene toplotne prehodnosti Umax (W/m2K) za posamezne gradbene konstrukcije ne presegajo sledečih vrednosti:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
(Opomba: Kritina je upravičen strošek zgolj v primeru, če je ta neločljivo povezan s toplotno izolacijo.)
– energetsko učinkoviti ogrevalni, hladilni, klimatizacijski in prezračevalni sistemi, ki vključujejo vgradnjo sodobnih naprav in sistemov za ogrevanje, prezračevanje in hlajenje prostorov oziroma pripravo sanitarne tople vode in toplote za tehnologijo (optimizacija sistemov, vgradnja prenosnikov toplote za vračanje toplote zavrženega ali odtočnega zraka, izboljšave na ogrevalnih sistemih, izboljšave pri ventilatorjih, črpalkah, kompresorjih, vgradnja frekvenčne regulacije črpalk, ventilatorjev in drugih elektromotornih pogonov, vgradnja energijsko varčnih kompresorjev za komprimiran zrak in izraba odpadne toplote, ki nastane pri komprimiranju zraka, vgradnja meritev porabe toplotne energije po objektih in večjih porabnikih),
– energetsko učinkovita razsvetljava,
– raba obnovljivih virov, ki vključuje vgradnjo solarnih sistemov, kotlov na lesno biomaso ter toplotnih črpalk za ogrevanje prostorov, sanitarne vode in tehnologijo.
Upravičeni stroški lahko nastajajo le v okviru upravičenih namenov in se presojajo, določajo in dokazujejo v skladu z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013.
Upravičeni stroški za te vsebine so:
– stroški gradbenega nadzora največ do 3% ocenjene vrednosti operacije,
– stroški za vgradnjo energijsko varčnega zunanjega stavbnega pohištva, ki vključujejo nabavo in vgradnjo oken in vrat, nabavo in vgradnjo zunanjih senčil, nabavo in vgradnjo okenskih polic in obdelavo špalet,
– stroški za izvedbo toplotne izolacije zunanje lupine ki vključujejo postavitev gradbenega odra, odstranitev obstoječega ometa, nabavo in vgradnjo celotnega fasadnega sistema, obdelavo špalet, nabavo in vgradnjo okenskih polic, nabavo in vgradnjo izolacije podstrešja vključno s paro prepustno oziroma paro zaporno folijo, letvami oziroma deskami (ter izvedbo odzračevalnih kanalov) nad špirovci, hidroizolacijo in termoizolacijo kletnih prostorov skupaj z izdelavo silikonske bariere,
– stroški za energetsko učinkovite ogrevalne, hladilne, klimatizacijske in prezračevalne sisteme, ki vključujejo črpalke, ventilatorje, kompresorje in druge elektromotorne pogone, regulacijske elemente in potrebne armature, naprave za regeneracijo ali rekuperacijo toplote, izkoriščanje odpadne toplote za namene ogrevanja in hlajenja ter pripravo sanitarne vode, centralni prezračevalni sistem s kanali z elementi za vpihovanje in odsesavanje ter krmilnimi elementi, toplotno črpalko, ki je vključena v centralni prezračevalni sistem, s pripadajočim krmilnim sistemom,
– stroški energetsko učinkovite razsvetljave, ki vključujejo vgradnjo varčnih svetilk, vgradnjo regulacije osvetljevanja, foto senzorjev, senzorjev gibanja in časovnih stikal vključno s potrebnimi instalacijskimi deli,
– stroški nastali zaradi rabe obnovljivih virov za ogrevanje prostorov, ki vključujejo nabavo in vgradnjo solarnih sistemov, kotlov na lesno biomaso ter toplotnih črpalk za ogrevanje prostorov, sanitarne vode in tehnologijo,
– stroški za sistem za energetski monitoring.
Stroški bodo upravičeni, če bodo operacije izvedene v skladu z določili zakona, ki ureja javno naročanje in drugo veljavno zakonodajo ter navodili organa upravljanja.
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji operacije;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani s vkladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na vedostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so izkazani v skladu z veljavnimi pravili skupnosti in nacionalnimi predpisi.
Upravičeni stroški so opredeljeni v javnem razpisu in v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013. Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški operacije.
Davek na dodano vrednost je po tem javnem razpisu vselej neupravičeni strošek. Neupravičene stroške operacije zagotavlja SVZ iz lastnih sredstev.
Investicijska in projektna dokumentacija sta neupravičen strošek.
Sončna elektrarna je neupravičen strošek.
Sanacija obstoječih elektroinštalacij je neupravičen strošek
6. Pogoji za dodelitev sredstev
6.1 Upravičenci in prijavitelji
Prijavitelji po tem razpisu so SVZ, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija in so vpisani v razvid pri Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve ter opravljajo socialno varstveno dejavnost. Prijavitelj lahko prijavi več operacij, če posamezna operacija predstavlja ekonomsko nedeljivo celoto aktivnosti, opredeljeno v točki 6.2.1.. Prijavitelj operacije postane upravičenec z dnem podpisa pogodbe o sofinanciranju.
6.2 Splošni pogoji
1. Predmet operacije mora biti skladen s predmetom in namenom tega javnega razpisa in določili javnega razpisa ter razpisne dokumentacije. Cilji in kazalniki operacije morajo biti jasno opredeljeni in morajo doprinesti k ciljem razvojne prioritete »Trajnostna raba energije« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture. Posamezna operacija mora predstavljati ekonomsko nedeljivo celoto aktivnosti, ki izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in imajo jasno opredeljene cilje in kazalnike, skladne z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo. Operacija mora imeti v naprej določeno trajanje ter določen začetek in konec operacije.
2. Pri vseh operacijah morajo pokrivanje 10% upravičenih stroškov, neupravičenih stroškov ter stroškov primanjkljaja (neto prihodkov) zagotavljati SVZ iz lastnih virov; operacije morajo zato biti ustrezno opredeljene v letnih programih dela in finančnih načrtih.
3. Operacija mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vse ostale vire za izvedbo celotne operacije (po tekočih cenah). Če kateri od ostalih virov še ni zagotovljen, mora prijavitelj podati izjavo, da bo sredstva nadomestil iz lastnih virov, v primeru da ti viri dejansko ne bodo pridobljeni.
4. Ocenjena vrednost operacije po tekočih cenah ne sme biti nižja od 300.000,00 EUR brez DDV.
6.3 Posebni pogoji
1. Za operacije mora biti izdelana in s strani direktorja oziroma pooblaščenega zastopnika upravičenca potrjena investicijska dokumentacija, izdelana v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, 60/06 in 54/10), ki v izračunu upošteva 7% diskontno stopnjo.
2. V primeru, da je vrednost operacije enaka ali višja od 1.000.000,00 EUR, mora biti sestavni del tudi izračun finančne vrzeli izdelan v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi. Pri tem je potrebno upoštevati, da se prihranki pri stroških za energijo in energente v finančni analizi ne izkazuje kot prihodke, temveč se jih ustrezno upošteva kot eksternalije oziroma družbene koristi v ekonomski analizi. Pri operacijah, kjer je finančna vrzel pod 100% se znesek, ki je osnova za izračun prispevka Skupnosti, zmanjša za finančno vrzel. Vse operacije, ki imajo ocenjeno vrednost pod 1.000.000,00 EUR in bi med izvajanjem operacije dosegle ali presegle to mejno vrednost morajo naknadno zagotoviti izračun finančne vrzeli.
3. Za operacije mora biti izdelana presoja vplivov na okolje (PVO), če tako zahtevajo predpisi s področja varstva okolja oziroma Uredba o vrstah posegov v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje pridobljeno veljavno pravnomočno gradbeno dovoljenje, če je potrebno, če ni, je dovolj lokacijska informacija oziroma vsa potrebna dokumentacija po Zakonu o graditvi objektov oziroma po upravnem postopku.
4. Popis obstoječega stanja objekta in rabe energije za zadnja tri leta (podatki iz razširjenega energetska pregleda ali popis rabe energije).
5. Objekti, kjer je specifična raba energije (ogrevanje in električna energija na ogrevalno površino) manjša od 140 kWh/m2/leto, niso upravičeni do prijave na razpis.
6. Pri operacijah mora biti iz investicijskega dokumenta razvidno, da bodo pri načrtovanju in izvedbi operacije upoštevana naslednja izhodišča varstva okolja:
– učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin),
– okoljska učinkovitost (uporaba najboljših razpoložljivih tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov in ločeno zbiranje odpadkov),
– trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza),
– zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno).
7. Sofinanciranje operacije, ki je predmet prijave na javni razpis, ne sme predstavljati državne pomoči.
6.4 Ostale zahteve
1. Vloga za dodelitev nepovratnih sredstev mora biti predložena v skladu z zahtevami tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
2. Prijavitelj mora predložiti podpisano izjavo:
– o seznanitvi in strinjanju z vsebino javnega razpisa za prednostno usmeritev »Energetska sanacija in trajnostna gradnja stavb« v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Trajnostna raba energije« in o seznanitvi in strinjanju z razpisno dokumentacijo tega javnega razpisa,
– da je bil opravljen Razširjeni energetski pregled javnih objektov z gradbeno fiziko, ki upošteva priporočila Metodologije izvedbe energetskega pregleda, april 2007, ki ga je izdalo Ministrstvo za okolje in prostor in je objavljen na spletni strani, www.aure.si (rubrika Energetska knjižnica). Razširjeni energetski pregled ne sme biti starejši od 5 let od datuma objave javnega razpisa,
– da se v okviru stavb oziroma delov stavb, ki so del vloge izvaja izključno javna socialno varstvena dejavnost,
– da bo oprema, ki je predmet investicije predstavljala osnovno sredstvo prijavitelja in ne bo predmet razpolaganja,
– o označevanju operacij, informiranju in obveščanju javnosti, skladno z 8. in 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in Navodila organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v obdobju 2007–2013,
– o hranjenju dokumentacije na operaciji v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj do 31. 12. 2020, kot dokazila za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega roka lahko ministrstvo ta rok podaljša,
– o dostopnosti dokumentacije operacije MDDSZ, posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom,
– o seznanitvi s posledicami, ki bi nastale ob ugotovitvi dvojnega financiranja posamezne operacije, neupoštevanja veljavne zakonodaje in navodil v vseh postopkih izvajanja operacije ali če delež sofinanciranja operacije preseže maksimalno dovoljeno stopnjo,
– o vodenju ločene knjigovodske evidence za operacijo in spremljanju prihodkov na operaciji,
– o seznanitvi z elektronsko ali drugačno objavo imena operacije, naziva upravičenca in zneska javnih virov financiranja operacije,
– o smiselnem zagotavljanju enakih možnosti v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe 1083/2006/ES,
– o seznanitvi, da operacija ne sme predstavljati državne pomoči in da bo v primeru nastopa elementov državne pomoči ravnal v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja državne pomoči ter o tem obvestil sofinancerja,
– o upoštevanju zakonodaje s področja integritete in preprečevanja korupcije (Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije – Uradni list RS, št. 45/10, 26/11 in 30/11).
Pri izvedbi operacij mora biti dosledno upoštevana vsa veljavna zakonodaja ter pravila izvajanja kohezijske politike v Republiki Sloveniji.
7. Metodologija in merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne in formalno popolne vloge v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije, ki bodo v skladu s predmetom in namenom razpisa in, ki bodo izpolnjevale pogoje za sodelovanje, ki so navedeni v točkah 6.1. – 6.3. in ostale zahteve, ki so navedene v točki 6.4., bo ocenila strokovna komisija na osnovi naslednjih meril:
1) Specifični prihranki pri rabi energije (ogrevanje in električna energija) v kWh/m2/leto do 40 točk (točke se bodo zaokroževale na dve decimalki):
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Slika 1: Točke za specifične prihranke pri rabi energije (ogrevanje in električna energija)
Specifični prihranki pri rabi energije vključuje prihranke električne energije in toplote po izvedbi vseh planiranih ukrepov glede na stanje pred energetsko sanacijo in ne vsebujejo proizvodnje iz obnovljivih virov energije. Specifične prihranke pri rabi energije je potrebno normirati na temperaturni primanjkljaj za Ljubljano. Povprečna specifična raba energije za delovanje objekta se izračuna na osnovi specifične rabe energije za obdobje zadnjih treh let. Temperaturni primanjkljaj v sezoni je vsota dnevnih razlik temperature med 20°C in zunanjo povprečno dnevno temperaturo zraka za tiste dni od 1. julija do 30. junija, ko je povprečna dnevna temperatura nižja ali enaka 12°C.
V primeru prijave večjega števila objektov, pri katerih je izračunana specifična raba energije za vsak objekt posebej, je potrebno izračunati povprečno specifično rabo energije za vse objekte skupaj tako, da se sešteje vsa raba energije za delovaje vseh objektov in se deli s celotno ogrevano površino vseh objektov. Specifično rabo energijo za vse objekte nato še normiramo glede na temperaturni primanjkljaj.
Operacije, ki iz merila specifični prihranki pri rabi energije ne dosežejo vsaj 10 točk, niso upravičene do sofinanciranja v okviru tega razpisa.
2) Delež obnovljivih virov energije po izvedbi sanacije do 30 točk:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Delež obnovljivih virov energije je razmerje med proizvedeno toploto iz obnovljivih virov energije in energijo, ki je potrebna za ogrevanje in sanitarno toplo vodo ter toplote za tehnologijo.
3) Specifična višina investicije do 30 točk (točke se bodo zaokroževale na dve decimalki):
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Specifična višina investicije je razmerje med celotnimi upravičenimi stroški operacije in predvidenimi letnimi prihranki energije, ki bodo nastali zaradi energetske sanacije.
Operacije, ki iz merila specifične višine investicije ne dosežejo vsaj 10 točk, niso upravičene do sofinanciranja v okviru tega razpisa.
Slika 2: Točke za specifično višino investicije
Skupno maksimalno število doseženih točk je 100, kar predstavlja seštevek točk vseh treh meril.
Operacije, ki ne dosežejo vsaj 40 točk, niso upravičene do sofinanciranja v okviru tega razpisa.
Kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja operacij, ki so dosegle prag števila točk, presega razpoložljiva sredstva, bodo sredstva dodeljena tistim prijaviteljem, ki so dosegli najvišje število točk. V primeru, da bo več operacij z enako oceno, se bo upošteval vrstni red prispetja vloge. Prednost bo tako imela tista vloga, ki je kot popolna prispela prej. Za čas in datum dospelosti se štejeta ura in datum sprejete vloge na naslovu MDDSZ-ja, v glavni pisarni, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana.
Kolikor vsa sredstva ne bodo dodeljena pri prvem odpiranju vlog, bo razpisan dodatni rok za oddajo vlog.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
8. Vsebina vloge
Prijavitelj vlogo na razpis pripravi tako, da izpolni, datira, žigosa in podpiše obrazce iz razpisne dokumentacije in jim priloži vse zahtevane priloge.
Vloga lahko obravnava največ eno operacijo. Kadar prijavitelj na razpis prijavlja več operacij, pripravi vlogo za vsako operacijo posebej in vloge predloži v ločenih ovojnicah.
Vloga bo popolna, če bo sestavljena iz naslednjih obveznih dokumentov:
1. prijavni obrazec (obrazec št. 1 s prilogo 1.1.);
– v obrazec se vpišejo zahtevani podatki in z označi strinjanje z navedbami;
– obrazec se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja;
– kadar operacija zajema več upravičenih namenov, se jih označi v obrazcu;
– v obrazcu morajo biti vse vrednosti vpisane v zneskih po tekočih cenah (razen kadar v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06 in 54/10) preračun stalnih v tekoče cene ni potreben);
– zneski iz tabele finančne konstrukcije – viri financiranja – morajo biti skladni z zneski iz investicijskega dokumenta.
2. obrazec izjave (obrazec št. 2):
– v obrazcu se označi z strinjanje z vsemi navedbami v izjavi;
– obrazec se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja.
3. obrazec podatkov o prijavitelju (obrazec št. 3):
– v obrazec se vpišejo zahtevani podatki;
– obrazec se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja.
4. potrjena investicijska dokumentacija – zahteve v zvezi z investicijsko dokumentacijo (v nadaljevanju: ID):
– ID mora biti izdelan v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, 60/06 in 54/10
– Kolikor operacija presega 1.000.000,00 mora biti sestavni del ID tudi izračun finančne vrzeli ter določitev zneska nepovratne pomoči EU, izdelana v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodila za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi;
– ID mora jasno izkazovati namen, skladen z razpisom in razpisno dokumentacijo in izpolnjevanje vseh pogojev in zahtev, navedenih v razpisu in razpisni dokumentaciji ter morajo jasno izkazovati izpolnjevanje vseh pogojev in zahtev, navedenih v razpisu in razpisni dokumentaciji;
– ID mora izkazovati, da operacija ne bo imela negativnih vplivov na okolje;
– ID mora biti s pisnim sklepom potrjen s strani direktorja oziroma pooblaščenega zastopnika upravičenca. Sklep je obvezna priloga vloge.
5. finančni načrt:
– finančni načrt se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja.
6. vzorec pogodbe o sofinanciranju s prilogami (obrazec št. 4):
– vzorec pogodbe mora biti na vsaki strani parafiran s strani prijavitelja;
– s svojo parafo prijavitelj izrazi strinjanje z vsemi določili vzorca pogodbe;
– dejanska pogodba lahko od vzorca odstopa le zaradi objektivnih okoliščin.
7. obrazec izjave o višini načrtovanih zahtevkov za izplačilo za upravičene stroške operacije po obdobjih (obrazec št. 5)
– v obrazec se vpišejo zahtevani podatki;
– obrazec se datira in žigosa z žigom prijavitelja;
– obrazec podpiše odgovorna oseba prijavitelja.
9. Način oddaje vloge, roki in datumi odpiranja vlog
Javni razpis bo odprt do porabe sredstev. Prvi rok za oddajo vlog v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije je 24. 8. 2011.
Naslednja roka za oddajo vlog sta 14. 10. 2011, in 13. 1. 2012. Naslednja odpiranja bodo izvedena kolikor sredstva ne bodo porabljena na predhodnem odpiranju, kar bo Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve objavilo v Uradnem listu RS.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki mora biti opremljena z obrazcem št. 6. Nepravilno označene ovojnice in vloge, ki ne bodo prispele pravočasno, se ne bodo odpirale in bodo zavržene.
Vloga z dokumentacijo mora biti označena skladno z Navodili organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013.
V primeru obsežnejše dokumentacije je potrebno mape oziroma fascikle z vlogo oddati v isti ovojnici, lahko pa tudi v več ovojnicah, pri čemer je potrebno vsako enako opremljeno ovojnico dodatno označiti s številko ovojnice in skupnim številom ovojnic.
Prijavitelji oddajo vlogo ter spremembe in umike vloge opremljene z obrazcem. Vlogo predložijo po pošti na naslov: Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana oziroma osebno v glavno pisarno na naslovu MDDSZ-ja, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan med 8. in 16. uro (v petek do 14.30).
Vloge morajo biti oddane najkasneje do roka za oddajo vlog, ki je naveden v tem javnem razpisu oziroma do dne, ki bo objavljen v Uradnem listu.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki se v skladu z internimi akti prijaviteljasmatrajo kot poslovna skrivnost in jih kot takšne prijavitelj v vlogiposebej in jasno označi. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
10. Odpiranja vlog in obveščanje o izboru
Odpiranje prispelih vlog ne bo javno in bo izvedeno najkasneje v roku 3 delovnih dni od poteka roka za oddajo vlog.
Vloga bo popolna, če bo vsebovala pravilno izpolnjene dokumente, opredeljene v poglavju 8.. Pregled prispelih vlog in pozivanje k dopolnitvi formalno nepopolnih vlog bo izvedeno najkasneje v roku 8 dni od odpiranja vsake vloge. Prijavitelji bodo lahko vlogo dopolnjevali v roku 15 dni od prejema zahtevka za dopolnitev vloge. Vloga se dopolnjuje v skladu s pozivom za dopolnitev in tako, da je v svoji končni obliki celovita in v vseh sestavinah usklajena.
Prijavitelji bodo o rezultatih oziroma izidu razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od skrajnega roka za odpiranje vlog.
Vloge, ki ne bodo dopolnjene v določenem roku, bodo zavržene, vloge, ki ne bodo skladne s predmetom in namenom razpisa ter vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev za sodelovanje iz točke 6.1do 6.3. in ostalih zahtev iz točke 6.4., pa bodo zavrnjene.
O izboru in dodelitvi sredstev odloči s sklepom minister delo družino in socialne zadeve. Vlagatelji bodo o izidu razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku 60 dni od odpiranja vlog. Morebitne pritožbe zoper sklep predlagatelji vložijo na MDDSZ v roku 15 dni od prejema sklepa. Za odločanje o pritožbi je pristojno MG. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi vlagatelji. Vlagatelj – pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog.
MG mora o pritožbi odločiti s sklepom v roku 15 dni.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnem naslovu ministrstva (http://www.mddsz.gov.si).
11. Dodatne informacije in obveščanje: kontaktna oseba za vse eventualno potrebne dodatne informacije v zvezi z razpisno dokumentacijo je Tomo Brezovar. Vse informacije morajo biti zahtevane v pisni obliki, na naslov: tomo.brezovar@gov.si oziroma po faksu na številko 01/369-79-18. Odgovori se podajajo v pisni obliki na spletni strani Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve v rubriki »Vprašanja in odgovori«. Vsi objavljeni odgovori imajo status dopolnitve razpisne dokumentacije. Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve bo v 10 dneh po objavi v Uradnem listu RS organiziralo informativni dan za prijavitelje. Čas in kraj bosta objavljena naknadno na spletnem naslovu: http://www.mddsz.gov.si.
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve