Št. 331-30/2007/44 Ob-5067/11
, Stran 2405
Št. 331-30/2007/44 Ob-5067/11
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MKGP), na podlagi in v skladu z:
– Uredbo o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 v letih 2011–2013 (Uradni list RS, št. 28/11 in 37/11-popr.) (v nadaljnjem besedilu: Uredba PRP);
– Programom razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (CCI 2007 SI 06 RPO 001), ki ga je potrdila Komisija EU z odločbo št. K(2007) 4136 z dne 12. 9. 2007 (v nadaljnjem besedilu: PRP 2007–2013), zadnjič spremenjenim dne 30. 3. 2011;
– Uredbo Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 277 z dne 21. 10. 2005, str. 1), zadnjič spremenjeno z Uredbo Sveta (ES) št. 473/2009 z dne 25. maja 2009 o spremembi Uredbe (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in Uredbe (ES) št. 1290/2005 o financiranju skupne kmetijske politike (UL L št. 144 z dne 9. 6. 2009, str. 3) (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1698/2005/ES);
– Uredbo Komisije (ES) št. 1974/2006 z dne 15. decembra 2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 368 z dne 23. 12. 2006, str. 15), zadnjič spremenjeno z Izvedbeno Uredbo Komisije (ES) št. 679/2011 z dne 14. julija 2011 o spremembi Uredbe (ES) št. 1974/2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 185 z dne 15. 7. 2011, str. 57), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1974/2006/ES);
– Uredbo Komisije (ES) št. 65/2011 z dne 27. januarja 2011 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 glede izvajanja kontrolnih postopkov in navzkrižne skladnosti v zvezi z ukrepi podpore za razvoj podeželja (UL L št. 25 z dne 28. 1. 2011, str. 8), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 65/2011/ES), objavlja,
3. javni razpis
za ukrep 121-Posodabljanje kmetijskih gospodarstev za leto 2011, za naložbe na področju živinoreje
I. Osnovni podatki o javnem razpisu:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
II. Predmet podpore
(1) Skladno s prvim in drugim odstavkom 21. člena Uredbe PRP so predmet podpore v okviru tega javnega razpisa naložbe v lastno primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi(*1), in sicer:
(*1) Priloga I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske gospodarske skupnosti, podpisane v Rimu 25. marca 1957 (11957E).
1. naložbe v hleve in pripadajočo opremo (oprema za proizvodnjo, krmljenje, molžo in izločke) za prirejo mleka, mesa in jajc ter rejo živali.
(2) Skladno s prvim in četrtim odstavkom 21. člena Uredbe PRP se v okviru tega ukrepa dodeli višji delež podpore za naslednjim aktivnosti:
1. naložbe, namenjene izboljšanju učinkovitosti uporabe dušikovega gnojila:
– naložbe v samostojna skladišča za živinska gnojila ter nakup hlevske opreme namenjene izboljšanju skladiščenja živinskih gnojil,
2. naložbe, povezane z mlečno proizvodnjo:
– naložbe v hleve in pripadajočo opremo (oprema za proizvodnjo, krmljenje, molžo in izločke) za prirejo mleka.
Do višjega deleža podpore pri naložbah povezanih z mlečno proizvodnjo so upravičena le kmetijska gospodarstva, kjer je prireja mleka prevladujoča kmetijska dejavnost, kar mora biti razvidno iz Prijavnega obrazca, tabela 7.2.1.1. oziroma 7.2.1.3.
(3) Seznam kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi in so upravičeni do podpor v okviru tega javnega razpisa, je objavljen na spletnih straneh MKGP in ARSKTRP.
III. Vlagatelji
(1) Skladno s prvim odstavkom 23. člena Uredbe PRP so vlagatelji kmetijska gospodarstva, ki opravljajo kmetijsko dejavnost na ozemlju Republike Slovenije, ter izpolnjujejo predpisane pogoje za dodelitev sredstev. Kadar so vlagatelji kmetijska gospodarstva, ki niso pravne osebe oziroma s.p. posamezniki, se kot vlagatelj razume nosilec kmetijskega gospodarstva, razen v primerih, ko je v nadaljnjem besedilu drugače določeno.
(2) Skladno z drugim odstavkom 23. člena Uredbe PRP se za namen izvajanja ukrepa Posodabljanje kmetijskih gospodarstev kot mladi prevzemnik šteje upravičenec, ki je prejel pozitivno odločbo o podpori za prevzem kmetije na podlagi Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 94/07 in 45/08 – ZKme- 1), Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 73/08 in 17/09), Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 v letih 2010–2013 (Uradni list RS, št. 40/10 in 85/10) ali na podlagi Uredbe PRP (v nadaljnjem besedilu: mladi prevzemnik).
(3) Skladno z devetim odstavkom 120. člena Uredbe PRP mora imeti vlagatelj, ki je fizična oseba, stalno prebivališče na ozemlju Republike Slovenije.
(4) Skladno z desetim odstavkom 120. člena Uredbe PRP mora imeti vlagatelj, ki je pravna oseba, kmetijsko dejavnost registrirano na ozemlju Republike Slovenije.
IV. Pogoji in obveznosti
IV/1: Splošni pogoji, ki morajo biti izpolnjeni ob vložitvi vloge
Skladno z 24., 113., 114., 116., 120. in 127. členom Uredbe PRP mora vlagatelj izpolnjevati naslednje pogoje:
(1) Vlagatelj mora predložiti popolno vlogo skladno z zahtevami iz tega javnega razpisa in na obrazcih, ki so sestavni del razpisne dokumentacije, vključno z vsemi zahtevanimi prilogami in dokazili, ki so v njej navedeni. Podatki morajo biti medsebojno skladni (113. člen, tretji odstavek 114. člena in peti odstavek 127. člena Uredbe PRP).
(2) Kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v register kmetijskih gospodarstev (v nadaljevanju: RKG) (1. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(3) Sprememba vloge na javni razpis je dopustna do zaključka javnega razpisa, vendar se pri tem glede vrstnega reda popolnih vlog šteje, da je bila spremenjena vloga ponovno vložena (četrti odstavek 116. člena Uredbe PRP).
(4) Vlagatelj je moral v predpisanem roku posredovati na ARSKTRP izpolnjene osnovne obrazce o kmetijskem gospodarstvu (zbirno vlogo) po predpisu, ki določa izvedbo ukrepov kmetijske politike za leto 2011.
(5) Vlagatelj mora pri pripravi vloge uporabljati podatke iz uradnih evidenc. Potrdila, izpiske in druge podatke o dejstvih iz uradnih evidenc, ki jih vodijo upravni in drugi državni organi, organi lokalnih skupnosti ali nosilci javnih pooblastil, ki jih je treba priložiti vlogi na javni razpis in zahtevku za izplačilo sredstev kot dokazilo na podlagi te uredbe, pridobi organ, ki odloča o vlogi na javni razpis vlagatelja oziroma zahtevku za izplačilo sredstev upravičenca (125. člen Uredbe PRP).
(6) Vlagatelj pred datumom začetka upravičenosti stroškov ne sme začeti z deli, niti prevzeti nobenih obveznosti na račun morebitnih dodeljenih sredstev (sklenitev katerekoli pogodbe, naročanje materiala, opreme, storitev ali del; zbiranje ponudb se ne šteje kot prevzem obveznosti, s tem, da dobavitelj oziroma izvajalec ne sme biti izbran pred začetkom datuma upravičenosti). Kot začetek stroška se šteje prevzem katerekoli obveznosti vlagatelja na račun morebitnih dodeljenih sredstev (prvi odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(7) Vlagatelj mora imeti poravnane vse obveznosti do države (drugi odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(8) Če je vlagatelj pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ne sme biti v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije (tretji odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(9) Če je vlagatelj fizična oseba, ne sme biti v osebnem stečaju (četrti odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(10) Vlagatelj mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji v skladu s 35. člen om Zkme-1 (osmi odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(11) Naložba mora prispevati k izboljšanju splošne učinkovitosti kmetijskega gospodarstva (2. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP), in sicer:
a) Podpora je namenjena le kmetijskim gospodarstvom, ki že ob predložitvi vloge na javni razpis ustvarijo primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnostih na kmetijah na enoto vloženega dela. Enota vloženega dela pomeni obseg dela, ki ga opravi ena zaposlena oseba za polni delovni čas v obdobju enega leta oziroma eno polno delovno moč, ki znaša 1.800 ur letno (v nadaljnjem besedilu: polna delovna moč). Kot primeren bruto prihodek se šteje prihodek v višini 1 bruto minimalne plače na zaposlenega v Republiki Sloveniji v letu pred objavo javnega razpisa, ki je v letu 2010 znašala 8.536,36 EUR. Vrednost proizvodnje se bo lahko prikazalo na dva načina in sicer z dejanskim prihodkom v primeru vlagateljev, ki vodijo knjigovodstvo po dejanskih prihodkih, in s pokritjem za ostale vlagatelje, ki ne vodijo takšnega knjigovodstva.
b) Kmetijsko gospodarstvo, ki je vpisano v RKG manj kot eno leto od dneva objave javnega razpisa, mora ustvariti primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti (velja za pravne osebe ali samostojne podjetnike posameznike) oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnosti na kmetijah na eno polno delovno moč, najpozneje do dokončanja naložbe.
c) Če kmetijsko gospodarstvo mladega prevzemnika ob predložitvi vloge še ne opravlja kmetijske dejavnosti oziroma če se je mladi prevzemnik vpisal v register kmetijskih gospodarstev po predpisanem roku za oddajo zbirne vloge, mora ustvariti primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnostih na kmetijah na enoto vloženega dela, najpozneje ob dokončanju naložbe.
d) Izboljšanje splošne učinkovitosti kmetijskega gospodarstva mora biti razvidno iz Prijavnega obrazca.
e) Pri zahtevnih naložbah mora vlagatelj s poslovnim načrtom izkazati tudi ekonomsko upravičenost naložbe. Šteje se, da je naložba ekonomsko upravičena, če je kumulativni denarni tok pozitiven. Poslovni načrt mora biti izdelan v skladu z navodili, ki so objavljena na spletnih straneh MKGP www.mkgp.gov.si in www.arsktrp.gov.si in sicer za obdobje izvajanja naložbe in nadaljnjih pet let, vendar najmanj za obdobje vračanja investicijskih sredstev.
f) Kmetijsko gospodarstvo mora imeti iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti že ob predložitvi vloge na javni razpis najmanj eno osebo v delovnem razmerju za polni delovni čas (velja za pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike).
g) Kadar kot kmetijsko gospodarstvo nastopa kmetija ali fizična oseba, mora kmetijsko gospodarstvo zagotavljati obseg dela iz opravljanja kmetijskih, gozdarskih ali dopolnilnih dejavnosti najmanj v višini ene polne delovne moči, od tega najmanj 0,5 polne delovne moči iz kmetijskih dejavnosti. Šteje se, da kmetijsko gospodarstvo dosega 0,5 polne delovne moči iz kmetijskih dejavnosti, če vrednost letnega prihodka iz kmetijskih dejavnosti predstavlja vsaj 4.268,18 EUR. K osnovni kmetijski dejavnosti se šteje tudi kmetijska dejavnost, ki jo kmet opravlja kot dopolnilno dejavnost na kmetijah. To mora biti razvidno iz Prijavnega obrazca.
h) Pri izračunu obsega dela upoštevamo lastno in najeto delovno silo na kmetijskem gospodarstvu.
i) Pri opredelitvi lastne delovne sile na kmetiji se upošteva samo tiste osebe, ki so člani kmetije. To pomeni, da morajo biti člani enega ali več gospodinjstev, ki so prijavljena v okviru te kmetije in so vpisani v registru kmetijskih gospodarstev. Za 1 PDM velja oseba v aktivni življenjski dobi, ki za to dejavnost razpolaga vsaj z 1.800 delovnimi urami letno. Ne glede na to, pa izračunane vrednosti ne smejo preseči vrednosti po navedenih statusih in sicer: kmetijski zavarovanec/zavarovanka (1 PDM); kmetijski delavec/-ka (1 PDM); ostali člani kmetije (0,5 PDM). Pri opredelitvi najete delovne sile, velja za 1 PDM oseba v aktivni življenjski dobi, ki ima za delo na kmetiji urejeno delovno razmerje za polni delovni čas. Pri izračunu občasno najete delovne sile se upošteva, da 1 PDM predstavlja 1.800 delovnih ur letno.
(12) Iz prijavnega obrazca, tabela »4.2 Finančna konstrukcija«, mora biti razvidna zaprtost finančne konstrukcije za priznani in nepriznani del naložbe (peti odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(13) Če vlagatelj kandidira za pridobitev sredstev samo za del naložbe, morajo biti iz priložene projektne dokumentacije razvidni (šesti odstavek 120. člena Uredbe PRP):
a) popis del in stroškov, ki se nanaša na celotno naložbo,
b) ločen popis del in stroškov, s katerim se vlagatelj prijavlja na javni razpis,
c) predloženo dokazilo (popis) o vrednosti že izvedenih del in stroškov ter popis del in stroškov.
(14) Če vlagatelj kandidira za pridobitev sredstev za naložbe v gradnjo prostorov in nakup pripadajoče opreme, ki je ali bo v objektih, zgrajenih tudi za druge namene, se od vseh skupnih stroškov gradnje celotnega objekta kot upravičeni stroški priznajo le stroški v sorazmernem deležu glede na neto tlorisno površino objekta, ki jo upravičeni prostori zasedajo. Merilo za izračun opravičljivega stroška je neto tlorisna površina objekta pri enoetažnem objektu oziroma neto tlorisa površina pritličja pri dvo ali večetažnem objektu. Ne glede na to, pa zgornje priznane vrednosti po posameznih vrstah objektov oziroma prostorov ne smejo presegati mejnih vrednosti na enoto, ki so določene v Seznamu upravičenih stroškov, ki je Priloga št. I k razpisni dokumentaciji (GVŽ, m3, ipd.) (sedmi odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(15) Nepremičnina, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje, ne more biti predmet podpore po tem javnem razpisu (enajsti odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(16) Nepremičnina, ki je predmet podpore po tem javnem razpisu v času odločanja ne sme biti v postopku denacionalizacije (dvanajsti odstavek 120. člena Uredbe PRP).
(17) Skladno z določili točke b prvega odstavka 26. člena Uredbe 1698/2005/ES mora biti naložba usklajena s standardi Evropske unije, ki veljajo za takšno naložbo. Seznam minimalnih standardov Evropske unije za posamezno vrsto navedenih naložb iz poglavja III. tega javnega razpisa, je objavljen na spletnih straneh: www.mkgp.gov.si in www.arsktrp.gov.si (3. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(18) Mladim prevzemnikom iz 23. člena Uredbe PRP, ki prejmejo podporo po ukrepu iz 22. člena Uredbe 1698/2005/ES, se lahko dodeli podpora tudi za naložbe za usposobitev za izpolnjevanje obstoječih standardov Evropske unije, če so bile te naložbe opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES. Obdobje mirovanja za izpolnitev standarda ne sme preseči 36. mesecev od izdaje odločbe o pravici do sredstev iz naslova izvajanja ukrepa iz 22. člena Uredbe 1698/2005/ES (4. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(19) Kmetijsko gospodarstvo mora z naložbo, ki je predmet podpore, prispevati k izpolnjevanju najmanj enega od naslednjih ciljev ukrepa (5. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP):
a) uvajanje novih proizvodov, tehnologij ali proizvodnih izboljšav;
b) usposobitev kmetijskih gospodarstev za izpolnjevanje standardov Evropske unije, za izboljšanje varstva okolja, higiene in varnosti pri delu;
c) stabilizacija dohodkov na kmetijskih gospodarstvih.
(20) Prispevek naložbe k izpolnjevanju navedenih ciljev ukrepa mora biti razviden iz vloge na javni razpis (pri enostavnih naložbah) oziroma iz poslovnega načrta (pri zahtevnih naložbah) (6. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(21) Upoštevajo se omejitve proizvodnje ali omejitve glede podpore Evropske unije po skupni ureditvi kmetijskih trgov (7. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(22) Če vlagatelj kandidira za pridobitev sredstev za naložbe v novogradnjo ali obnovo nepremičnin, ki niso v njegovi lasti, morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji (8. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP):
a) vlagatelj mora imeti overjeno pogodbo o najemu nepremičnine za obdobje najmanj deset let po končani naložbi;
b) vlagatelj mora imeti overjeno soglasje lastnika oziroma morebitnih solastnikov k naložbi in
c) vlagatelj mora izkazati pravico graditi.
(23) Končni prejemnik sredstev mora po izplačilu sredstev iz naslova tega javnega razpisa začeti spremljati rezultate gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu za primarno kmetijsko pridelavo po metodologiji FADN in zagotoviti obdelavo teh podatkov. Rezultate gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu po tej metodologiji mora spremljati pet obračunskih let po izplačilu sredstev. Standardne rezultate obdelave podatkov po metodologiji FADN mora v elektronski obliki in v formatu, določenem na spletni strani ARSKTRP, poslati na MKGP do 31. marca tekočega leta za preteklo leto. Če se na kmetijskem gospodarstvu rezultate gospodarjenja za primarno kmetijsko pridelavo že spremlja na podlagi knjigovodstva po dejanskih prihodkih in odhodkih, spremljanje rezultatov gospodarjenja po metodologiji FADN ni potrebno. V tem primeru mora končni prejemnik sredstev poslati poročilo na ARSKTRP do 31. marca tekočega leta za preteklo leto, in sicer za pet obračunskih let po izplačilu sredstev. Poročilo mora končni prejemnik sredstev poslati na predpisanem obrazcu, objavljenem na spletni strani ARSKTRP, priložiti pa mora tudi izkaz poslovnega izida ter bilanco stanja (9. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(24) Vlagatelj mora biti registriran za opravljanje kmetijske dejavnosti, za katero uveljavlja podporo (velja za pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike) (10. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
(25) Dodaten pogoj za nosilca kmetije, kadar kot vlagatelj nastopa kmetija, je, da se morajo vsi računi in dokazila o plačilih glasiti na ime nosilca kmetije. Če je kmetija vključena v sistem DDV, mora biti nosilec kmetije davčni zavezanec in vsi računi se morajo glasiti na ime nosilca kmetije (11. točka prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP).
IV/2. Specifični pogoji, ki morajo biti izpolnjeni ob vložitvi vloge
Skladno z drugim odstavkom 24. člena Uredbe PRP mora vlagatelj izpolnjevati naslednje pogoje za dodelitev sredstev glede na posamezno vrsto upravičenih naložb oziroma sektor primarne kmetijske pridelave:
(1) Naložbe v novogradnjo, rekonstrukcijo in investicijsko vzdrževanje hlevov in pripadajočo opremo (oprema za proizvodnjo, krmljenje, molžo in izločke) za prirejo mleka, mesa in jajc ter rejo živali:
1. Nakup opreme v hlevih mora biti povezan s temeljnim spreminjanjem vključene narave proizvodnje ali tehnologije. V nasprotnem primeru mora vlagatelj najkasneje do zaključka naložbe povečati obseg živinorejske proizvodnje izraženo v GVŽ ekvivalentu, za najmanj 25% glede na stanje ob oddaji zbirne vloge za leto 2011.
2. Kot temeljno spreminjanje vključene narave proizvodnje ali tehnologije na področju živinoreje se šteje:
– prilagoditev hlevov na zahteve ekološke reje (velja samo fiksna oprema v objektu);
– prilagoditev hlevov na zahteve dobrega počutja živali (velja samo fiksna oprema v objektu);
– uvedba proste reje (velja samo fiksna oprema v objektu);
– sprememba tehnologije krmljenja: uvedba strojnega ali avtomatskega krmljenja, uvedba druge vrste krme, ipd. (velja samo mobilna oprema v objektu);
– nakup hlevske opreme namenjene izboljšanju skladiščenja živinskih gnojil (velja samo mobilna oprema v objektu);
– zamenjavo azbestne kritine z zdravju in okolju bolj prijazno kritino (velja samo za rekonstrukcijo in investicijsko vzdrževanje gospodarskih poslopij);
– naložbe v obnovljive vire energije oziroma naložbe v energetsko učinkovitost gospodarskih poslopij (velja za vso opremo v objektu);
– uvedba drugačnega sistema molže (velja samo fiksna oprema v objektu).
3. Kadar se z naložbo v novogradnjo hleva, poruši star hlev in zgradi nov hlev, potem mora biti nov hlev za vsaj 25% zmogljivejši od porušenega hleva. V primeru, da se star hlev ne poruši se šteje, da ne gre za preprosto nadomestno naložbo.
4. Do podpore na Namenu C so upravičene le naložbe v novogradnjo oziroma rekonstrukcijo hlevov in nakupu pripadajočen opreme ter novogradnjo objektov in nakupu pripadajoče opreme za rejo polžev.
5. Naložbe, ki so namenjene izključno nakupu opreme v objektih iz prejšnje točke niso upravičen strošek po tem javnem razpisu.
6. Do podpore na Namenu C so upravičene le naložbe s katerimi vlagatelji povečajo kapaciteto hlevov na kmetijskem gospodarstvu (stojišča, kletke, boksi, ipd.) za najmanj 10% glede na stanje pred naložbo (ne velja za rejo polžev).
(2) Naložbe na področju živinoreje
1. Kmetijsko gospodarstvo mora ob predložitvi vloge zagotoviti dovolj kmetijskih površin za porabo živalskih izločkov v skladu s predpisom o mejnih vrednostih vnosa nevarnih snovi in gnojil v tla, oziroma ima zagotovljen odkup izločkov rejnih živali. Obremenitev tal 1 ha kmetijskih zemljišč pri gnojenju z živinskimi gnojili ne sme presegati 170 kg letnega vnosa dušika, po normativih iz prilog k predpisu o varstvu voda pred onesnaževanjem z nitrati iz kmetijskih virov oziroma ima zagotovljen odkup izločkov rejnih živali (v nadaljevanju: predpis o varstvu voda). Pri preračunu količine hranil v živinskih gnojilih, ki se pridobijo na leto pri reji posamezne vrste domačih živali se upošteva tabele iz priloge k predpisu o varstvu voda oziroma ima zagotovljen odkup izločkov rejnih živali.
2. Kolikor kmetijsko gospodarstvo z naložbo povečuje obseg živinorejske proizvodnje, mora vlagatelj zagotoviti, da ob zaključku naložbe ne bo presegel obremenitev tal 1 ha kmetijskih zemljišč pri gnojenju z živinskimi gnojili v višini 170 kg letnega vnosa dušika.
3. Pri naložbi v novogradnjo, rekonstrukcijo ali investicijskemu vzdrževanju hleva mora biti minimalna hlevska površina za živali v skladu s tehnološkimi standardi za posamezne kategorije žival in oblike reje oziroma skladna s predpisi s področja zaščite rejnih živali.
4. Do podpore na Namenu A so upravičena le kmetijska gospodarstva:
– ki v letu 2011 izvajajo podukrep »EKO« iz programa KOP;
– ki predložijo kopijo kontrolnega poročila za leto 2011, ki mora biti izdelano v skladu s Pravilnikom o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov oziroma živil (Uradni list RS, 71/10) in Uredbe Komisije 889/2008/ES »ekološko kmetijstvo« ter potrjeno s strani ustreznega certifikacijskega organa.
5. Kmetijsko gospodarstvo mora ob zaključku naložbe priložiti kopijo kontrolnega poročila, potrjenega s strani ustreznega certifikacijskega organa, iz katerega mora biti razvidno, da so se v hlevu, ki je predmet podpore, z naložbo izboljšali pogoji glede izvajanja ekološke reje govedi (velja samo za Namen A).
6. Kmetijsko gospodarstvo, ki redi več kot 20 GVŽ govedi, mora imeti najkasneje do zaključka naložbe v objektih reje govedi, ki so predmet podpore po tem javnem razpisu, urejeno prosto rejo (velja samo za namen A).
IV/3: Pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec v zvezi s predmetom podpore od izdaje odločbe o pravici do sredstev do zaključka naložbe
Skladno s prvim odstavkom 121. člena Uredbe PRP in tem javnim razpisom mora upravičenec v zvezi z naložbo od izdaje odločbe o pravici do sredstev do končanja naložbe izpolnjevati naslednje pogoje:
(1) Upravičenec se zavezuje, da bo naložba izvedena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja (prvi odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(2) Skladno s prvim odstavkom 71. člena Uredbe 1698/2005/ES, projekt ne sme biti zaključen pred izdajo odločbe o pravici do sredstev.
(3) Upravičenec mora upoštevati navodila, določena v Priročniku za obveščanje javnosti in označevanje projektov v okviru PRP 2007–2013, ki je objavljen na spletni strani: www.mkgp.gov.si in www.arsktrp.gov.si.
IV/4: Obveznosti, ki jih mora upravičenec izpolnjevati ob vlaganju zahtevka
(1) Upravičenec mora v skladu s 22., 121. in 127. členom Uredbe PRP ob vlaganju zahtevka:
– zagotoviti, da je naložba zaključena pred oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev oziroma v roku, ki je določen z odločbo o pravici do sredstev (osmi odstavek 22. člena ter deseti odstavek 121. člena Uredbe PRP);
– zadnjemu zahtevku, ki mu je bila izdana odločba o pravici do sredstev, priložiti tudi ustrezna dokazila o zaključku naložbe (osmi odstavek 22. člena Uredbe PRP);
– pred vložitvijo posameznega zahtevka za izplačilo sredstev zagotoviti, da je naložba, na katero se zahtevek za izplačilo sredstev nanaša, zaključena in vsi računi plačani (drugi odstavek 127. člena Uredbe PRP);
(2) Upravičenec, ki mu je bila izdana odločba o pravici do sredstev, mora zahtevku za izplačilo sredstev obvezno priložiti naslednja dokazila (drugi odstavek 127. člena Uredbe PRP):
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
*Dokazila pod 2., 3. in 4. točko se upravičencu ne vrača.
(3) Kot dokazilo o zaključku naložbe se šteje:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
(4) V okviru tega javnega razpisa lahko vlagatelj vloži največ dva zahtevka in sicer:
– en zahtevek v primeru enostavnih naložb ter
– največ dva zahtevka v primeru zahtevnih naložb.
Kadar vlagatelj vlaga dva zahtevka, mora posamezni zahtevek zajemati posamezen del ali več delov predmeta podpore oziroma več različnih vrst naložb, ki vsak zase predstavljajo zaokroženo tehnološko celoto in mora predložiti ustrezna dokazila, ki se zahtevajo glede zaključka tega dela naložbe oziroma projekta.
(5) Skladno z drugim odstavkom 116. člena Uredbe PRP nakazilo na transakcijski račun investitorja pomeni, da je bilo na podlagi vloženega popolnega zahtevka za izplačilo sredstev po opravljeni kontroli in nadzoru zahtevku za izplačilo v celoti ugodeno. Če zahtevku ni v celoti ugodeno, ARSKTRP o zahtevku odloči z odločbo. Zoper to odločbo pritožba ni dovoljena, mogoč pa je upravni spor.
(6) Vsi predračuni, računi in druga dokazila se morajo glasiti na upravičenca. Vsi računi in dokazila morajo biti predložena v slovenskem jeziku. Računi morajo imeti enake elemente kot predračuni (enajsti in dvanajsti odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(7) Če se vlagatelj v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje, šteje za naročnika, mora predložiti dokazilo, da je bil postopek izbire dobavitelja oziroma izvajalca izveden v skladu z navedenimi predpisi (deveti odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(8) Upravičenci morajo zahtevke za izplačilo sredstev v tekočem letu poslati na ARSKTRP, na naslov v skladu s prvim odstavkom 111. člena oziroma prvim odstavkom 114. člena Uredbe PRP. Upravičenci vlagajo zahtevke za izplačilo sredstev v skladu z roki, opredeljenimi v odločbi o pravici do sredstev. Zahtevki za izplačilo sredstev se vlagajo od 1. januarja do 5. oktobra in od 6. decembra do 31. decembra tekočega leta. Zahtevki za izplačilo sredstev, poslani med 6. oktobrom in 5. decembrom, se s sklepom zavržejo. Na podlagi vloženega popolnega zahtevka za izplačilo sredstev se sredstva izplačajo na transakcijski račun upravičenca, po opravljeni kontroli in nadzoru iz 126. člena Uredbe PRP. Če razlika med upravičenimi stroški, ki se priznajo na podlagi vloženega zahtevka za izplačilo sredstev, in višino stroškov, ki jih upravičenec uveljavlja v zahtevku za izplačilo sredstev, presega 3 odstotke, se za razliko uporabi znižanje zneska v skladu s 30. členom Uredbe 65/2011/EU (peti, šesti in sedmi odstavek 127. člena Uredbe PRP).
IV/5: Obveznosti, ki jih mora upravičenec izpoljevati po zadnjem izplačilu odobrenih sredstev
Upravičenec mora skladno s 24. in 121. členom Uredbe PRP izpolnjevati naslednje obveznosti:
(1) Upravičenec mora ARSKTRP poročati o doseganju ciljev in izpolnjevanju obveznosti še pet let od zadnjega izplačila sredstev. Poročilo mora upravičenec poslati na ARSKTRP do 31. marca tekočega leta za preteklo leto, na predpisanem obrazcu, objavljenem na spletni strani ARSKTRP (9. točka prvega odstavka 24. člena in četrti odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(2) Kadar je končni prejemnik kmetija, ki skladno z 9. točko prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP spremlja rezultate gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu za primarno kmetijsko pridelavo po metodologiji FADN, potem poročanje iz prejšnjega odstavka ni potrebno.
Druge obveznosti, ki jih mora izpolnjevati upravičenec še vsaj pet let po zadnjem izplačilu sredstev:
(3) Vodenje evidenc in hramba dokumentacije: Upravičenec mora za naložbo, za katero je prejel podporo, voditi dokumentacijo, določeno s tem razpisom, ter jo hraniti še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev. Upravičenec mora omogočiti dostop do dokumentacije o naložbi ter omogočiti kontrole na kraju samem ARSKTRP, MKGP, revizijskemu organu in drugim nadzornim organom (sedmi odstavek 121. člena in 124. člen Uredbe PRP).
(4) Predmet podpore po tem javnem razpisu se mora uporabljati izključno za namen in dejavnost, za katero so bila sredstva dodeljena (drugi odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(5) Naložbena dejavnost, za katero upravičenec po tem javnem razpisu prejme sredstva, se mora opravljati še najmanj naslednjih pet let po zadnjem izplačilu sredstev. V tem obdobju ne sme uvajati bistvenih sprememb oziroma odtujiti naložbe ter naložbe ne sme uporabljati v nasprotju z namenom dodeljenih sredstev, sicer jih mora vrniti v proračun Republike Slovenije skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko je končni prejemnik sredstev obveščen o obveznosti povračila (tretji odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(6) Kmetijsko gospodarstvo, ki pridobi sredstva iz naslova tega javnega razpisa je dolžno še pet let po zadnjem izplačilu sredstev v skladu s kmetijsko dejavnostjo, ki jo opravlja, v predpisanem roku posredovati na ARSKTRP zbirno vlogo po predpisih, ki določajo izvedbo letnih ukrepov kmetijske politike (peti odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(7) Končni prejemnik sredstev ne sme uporabljati naložbe v nasprotju z namenom dodeljenih sredstev. Končni prejemnik sredstev se obvezuje, da bo še najmanj pet let od zadnjega izplačila sredstev uporabljal naložbo, za katero so mu bila dodeljena sredstva, najmanj v obsegu, ki ga je opredelil v vlogi na javni razpis oziroma s poslovnim načrtom (šesti odstavek 121. člena Uredbe PRP).
(8) Zagotavljanje enakega obsega kmetijskih zemljišč: Kmetijsko gospodarstvo vsaj še 5 let po datumu zadnjega izplačila sredstev ne sme zmanjševati skupnega obsega kmetijskih zemljišč v uporabi glede na stanje ob oddaji zadnje zbirne vloge pred oddajo vloge na javni razpis. Ne glede na določilo prejšnjega stavka je dovoljeno do vključno 10% zmanjšanje skupnega obsega kmetijskih zemljišč v uporabi glede na stanje ob oddaji zadnje zbirne vloge pred oddajo vloge na javni razpis, če je do zmanjšanja površin prišlo zaradi utemeljenih razlogov. Kot utemeljeni razlog se štejejo smrt ali dolgotrajna delovna nezmožnost člana kmetije, ki predstavlja vsaj 0,5 PDM, prodaja kmetijskih zemljišč zaradi javnih interesov ter zmanjšanje površin zaradi ukrepov kmetijske politike. Upravičenec mora o utemeljenih razlogih pisno obvestiti ARSKTRP za vsako leto posebej.
V. Omejitev sredstev:
Skladno s 119. členom Uredbe PRP veljajo naslednje omejitve sredstev:
(1) Upravičenci lahko pridobijo sredstva za iste naložbe na podlagi posamezne vloge na javni razpis samo iz enega ukrepa po Uredbi PRP (prvi odstavek 119. člena Uredbe PRP).
(2) Sredstva se ne odobrijo in izplačajo upravičencu, ki je za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi na javni razpis in v zahtevku za izplačijo sredstev, že prejel sredstva državnega proračuna Republike Slovenije, sredstva Evropske unije oziroma druga javna sredstva (drugi odstavek 119. člena Uredbe PRP).
(3) Ne glede na določilo prejšnjega odstavka, lahko upravičenci pridobijo druga javna sredstva v Republiki Sloveniji, vendar seštevek podpor ne sme presegati zgornje vrednosti pomoči iz Priloge 1 k Uredbi 1698/2005/ES. Med druga javna sredstva se šteje tudi višina državne pomoči iz naslova ugodnejše oziroma subvencionirane obrestne mere (tretji odstavek 119. člena Uredbe PRP).
(4) Če je upravičenec občina, se lastna sredstva sofinanciranja z vidika Evropske unije ne štejejo za že prejeta javna sredstva Republike Slovenije (četrti odstavek 119. člena Uredbe PRP).
(5) Sredstva se ne dodelijo za naložbe zunaj območja Republike Slovenije (peti odstavek 119. člena Uredbe PRP).
VI. Upravičeni stroški
(1) Skladno s prvim odstavkom 22. člena Uredbe PRP so upravičeni stroški:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
(2) Seznam stroškov: podrobnejši seznam upravičenih stroškov se objavi v okviru razpisne dokumentacije k temu javnemu razpisu. Strošek, ki ga ni na seznamu upravičenih stroškov, ni upravičen do sofinanciranja po tem javnem razpisu.
(3) Splošni stroški, ki so neposredno povezani s pripravo in izvedbo naložb:
1. Kolikor vlagatelj uveljavlja za sofinanciranje tudi splošne stroške, v okviru dovoljenih vrednosti upravičenih stroškov naložbe, mora vlogi priložiti kopije predračunov oziroma računov.
2. Splošni stroški se lahko odobrijo le kolikor vlagatelj predloži zahtevana dokazila in le v delu priznanih vrednosti.
(4) Poleg neupravičenih stroškov iz 3. točke 71. člena Uredbe 1698/2005/ES se podpora ne dodeli za:
– plačilo davkov, carin in dajatev pri uvozu,
– nakup rabljene opreme in rabljene kmetijske mehanizacije,
– naložbe/aktivnosti zunaj območja Republike Slovenije,
– naložbe v gradnjo začasnih objektov skladno s predpisi o graditvi objektov,
– naložbe v sanacijo plazov,
– stroške tekočega poslovanja (stroški vzdrževanja in najema itd.),
– bančne stroške in stroške garancij,
– stroške promocije,
– naložbe v stroje, opremo in prostore za rabo, ki ni namenjena za proizvodnjo povezano naložbo,
– nakupi pravic kmetijske proizvodnje,
– naložbe na ravni trgovine izven podprtih dejavnosti,
– naložbe, ki se financirajo iz sredstev operativnih skladov v okviru potrjenih programov organizacij pridelovalcev, kot jih določajo predpisi o tržnih ureditvah,
– naložbe, ki spadajo med ukrepe za podporo raziskovalnim projektom, ukrepe za promocijo kmetijskih proizvodov ali ukrepe za preprečevanje bolezni živali,
– preproste nadomestne naložbe,
– robot za molžo krav molznic (deveti in deseti odstavek 22. člena Uredbe PRP).
(5) Kot preproste nadomestne naložbe se štejejo naložbe, ki preprosto nadomestijo obstoječo zgradbo ali njeno pripadajočo opremo z novo, posodobljeno zgradbo ali njeno pripadajočo opremo, brez povečanja proizvodne zmogljivosti za najmanj 25% ali brez temeljnega spreminjanja vključene narave proizvodnje ali tehnologije. Kaj se šteje za temeljno spreminjanje vključene narave proizvodnje ali tehnologije v objektih je določeno v drugi točki drugega odstavka podpoglavja IV/2. Specifični pogoji, ki morajo biti izpolnjeni ob vložitvi vloge javnega razpisa. Za nadomestno naložbo se ne štejejo naložbe v rekonstrukcijo in investicijsko vzdrževanje hlevov.
(6) Skladno s 3. točko 71. člena Uredbe 1698/2005/ES DDV ni upravičen strošek.
VII. Podrobnejša merila za ocenjevanje vlog
(1) Skladno s prvim odstavkom 25. člena Uredbe PRP so do sofinanciranja upravičeni izbrani projekti, katerih vloge so popolne, vsebinsko ustrezne in izpolnjujejo pogoje.
(2) Skladno s četrtim odstavkom 118. člena Uredbe PRP velja, da če je lokacija naložbe na območju iz 9. člena Zakona o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 56/10) pridobijo vloge na ta javni razpis, ne glede na ostala merila za izbor, dodatnih deset odstotov možnih točk, ki za ta javni razpis znaša 12 točk.
(3) Vloge se ocenijo na podlagi meril za pridobitev spodnje, vstopne meje točk, ki za ta javni razpis znaša 24 točk od tega vsaj 15 točk iz naslova ekonomskih meril pri fizičnih osebah oziroma 18 točk pri pravnih osebah. V primeru, da za posamezno merilo vlagatelj ne priloži vseh podatkov oziroma so podatki nepravilni, se vloga v tem delu oceni z 0 točk. Med vlogami, ki presežejo vstopno mejo točk se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev, ločeno za Namen A, B oziroma C javnega razpisa (drugi odstavek 25. člena Uredbe PRP).
(4) Vloge, ki so popolne, vsebinsko ustrezne in izpolnjujejo vse pogoje, bodo ocenjene na podlagi naslednjih podrobnejših meril:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
(5) Ocenjuje se stanje ob predložitvi vloge. Ocenitve znotraj posameznih podrobnejših meril se ne seštevajo. Ocenjevanje vlog bo temeljilo na podlagi predložene dokumentacije, predvsem: prijavnega obrazca, projektne dokumentacije oziroma dokumentacije o projektu in ustreznih dokazil.
VIII. Finančne določbe
1. Splošni finančni pogoji skladno s 22., 26. in 120. členom Uredbe PRP
(1) Stopnja intenzivnosti podpore:
1. Skladno s 1. točko prvega odstavka 26. člena Uredbe PRP, znaša delež sofinanciranja za naložbe mladih prevzemnikov iz drugega odstavka poglavja III. VLAGATELJI iz javnega razpisa:
– do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES, ki so na območjih z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: OMD), območjih Natura 2000 in vodovarstvenih območjih;
– do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES, na ostalih območjih.
2. Skladno z 2. točko prvega odstavka 26. člena Uredbe PRP, znaša delež sofinanciranja:
– do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev, ki so na območjih z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: OMD), območjih Natura 2000 in vodovarstvenih območjih;
– do vključno 40 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev na ostalih območjih.
3. Če je skladno z drugim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, naložba namenjena aktivnostim iz drugega odstavka II. poglavja javnega razpisa, znaša delež sofinanciranja:
– do vključno 70 odstotkov priznane vrednosti naložbe, za naložbe mladih prevzemnikov, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES na OMD, območjih Nature 2000 in vodovarstvenih območjih;
– do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe mladih prevzemnikov, ki so bile opredeljenne v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES na ostalih območjih;
– do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev na OMD, območjih Nature 2000 in vodovarstvenih območjih;
– do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev na ostalih območjih;
(2) Najmanjši znesek dodeljene pomoči je 3.500 eurov na vlogo. Najvišji znesek dodeljene pomoči je do vključno 1.500.000 eurov na vlogo. Kmetijsko gospodarstvo lahko v celotnem programskem obdobju 2007–2013 iz naslova tega ukrepa pridobi največ do vključno 3.000.000 eurov podpore. (peti odstavek 26. člena Uredbe PRP)
2. Specifični finančni pogoji
(1) Pri izračunu deležev in zneskov odobrenih sredstev se upošteva najvišja priznana vrednost na enoto upravičenega stroška za posamezno vrsto naložbe, ki je opredeljena v Seznamu upravičenih stroškov, kot Priloga št. 1 k razpisni dokumentaciji (šesti odstavek 26. člena Uredbe PRP).
(2) Pri izvedbi naložbe se kot upravičen strošek prizna tudi prispevek v naravi upravičenca skladno s 54. členom Uredbe 1974/2006/ES:
1. Za ukrepe, ki vključujejo naložbe, se lahko prispevki javnih ali zasebnih upravičencev v naravi (nudenje blaga ali storitev, za katere ni prejeto plačilo, ki bi bilo podprto z računi ali enakovrednimi dokumenti) štejejo za upravičene izdatke, če so izpolnjeni določeni pogoji:
– prispevki vključujejo zagotavljanje opreme ali surovin (les) ali neplačanega prostovoljnega dela,
– vrednost prispevkov je mogoče neodvisno oceniti in preveriti.
2. Javni izdatki, ki jih sofinancira EKSRP in ki prispevajo k aktivnosti, ki vključuje prispevke v naravi, ob zaključku aktivnosti ne smejo preseči skupnih upravičenih izdatkov (brez prispevkov v naravi). To pomeni, da stroški, dokazljivi z računi ne smejo biti nižji od stroškov, ki jih vlagatelj uveljavlja kot prispevek v naravi.
3. Vlagatelju se kot upravičen strošek prizna lastni les kot prispevek v naravi, če ima za posekani les pridobljeno odločbo Zavoda za gozdove Slovenije o odobritvi poseka izbranih dreves in sicer v višini do 200 EUR/m3 žaganega lesa.
4. V primeru lastnega (neplačanega oziroma prostovoljnega) dela, se vrednost tega dela opredeli ob upoštevanju porabljenega časa ter običajne urne ali dnevne postavke za opravljeno delo, po naslednjem normativu: 5 EUR/uro bruto za ročno delo ter 20 EUR/uro bruto za strojno delo. Ne glede na to, pa se na 1 PDM ne prizna več kot 14.000 EUR bruto vrednosti za opravljeno lastno (ročno in strojno) delo v obdobju 12 mesecev.
5. Ne glede na določila predhodne točke, pa prispevek v naravi v obliki lastnega dela in lesa ne sme presegati do vključno 30% upravičenih stroškov pri naložbah v novogradnjo ali rekonstrukcijo objektov oziroma v primeru investicijsko vzdrževalnih del na teh objektih.
6. Strošek opravljenega dela se prizna kot neplačano prostovoljno delo nosilca kmetije in drugih članov kmetije, če nosilec kmetijskega gospodarstva ob zahtevku za izplačilo priloži izjavo, da so bila dela izvedena v skladu s predloženim predračunom ter če je bil za opravljeno delo izveden neodvisni nadzor. Poleg tega obseg prispevka v naravi nosilca kmetije ali drugih članov kmetije ne sme presegati obsega dela, izraženega v ekvivalentu PDM, ki ga je zanje vlagatelj opredelil v vlogi oziroma v poslovnem načrtu (sedmi odstavek 26. člena Uredbe PRP).
(3) Celotni prispevek v naravi se prizna do tiste višine celotne priznane investicijske vrednosti, kakor jo bodo opredelili tehnični normativi za posamezno vrsto naložbe, ki se nahajajo v dokumentaciji k temu javnemu razpisu, v okviru seznama opravičljivih stroškov (osmi odstavek 26. člena Uredbe PRP).
3. Podrobnejši finančni pogoji
(1) Pri izvedbi naložb v gradnjo objektov po predpisih o graditvi objektov, za katere vlagatelj uveljavlja prispevek v naravi, mora biti popis izvedenih del za navedene naložbe potrjen tudi s strani kmetijskega svetovalca specialista, ki je pri KGZS zaposlen na področju na področju strokovnega svetovanja za živinorejo, travništvo oziroma pašništvo, s strani gradbenega projektanta oziroma nadzornika gradnje.
(2) Kadar gre za nakup opreme v objektih, mora biti nabavljena oprema nova. Šteje se, da je navedena oprema nova, če je vlagatelj njen prvi zakoniti lastnik, kar mora biti razvidno iz ustreznih listin (garancijski list, servisna knjiga, ipd), ki sodijo k tej opremi in jih mora vlagatelj priložiti zahtevku za izplačilo.
IX. Razpisna dokumentacija in informacije
(1) Vloga se vlaga pisno na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, dostopne na spletnih straneh MKGP in ARSKTRP. (prvi in tretji odstavek 114. člena Uredbe PRP)
(2) Razpisna dokumentacija vsebuje:
a) Povabilo k oddaji vloge,
b) Navodilo vlagateljem za izdelavo vloge,
c) Podrobnejša merila in točkovalnik za ocenjevanje vlog,
d) Prijavni obrazec z dokazili,
Priloga št. 1.: Seznam upravičenih stroškov,
Priloga št. 2: Navodila za izdelavo poslovnega načrta (velja samo za zahtevne naložbe),
Ostale priloge: Navodila za izpolnjevanje e-prijavnega obrazca (vključno z razlago temeljnih pojmov), Priročnik za obveščanje, Seznam minimalnih standardov Evropske unije za posamezno vrsto navedenih naložb iz poglavja III. tega javnega razpisa, Seznam kmetijskih proizvodov, Izjave o skladnosti hleva s standardom za dobro počutje živali in standardom za nitrate.
(3) Vlagatelj lahko pridobi informacije o javnem razpisu na informacijskih točkah, ki so navedene v razpisni dokumentaciji.
(4) V skladu s prvim odstavkom 117. člena Uredbe PRP se prijavni obrazec izpolni v elektronski sistem ARSKTRP in natisne z izpisom identifikacijske kode. Prijavni obrazec, ki je izpolnjen in oddan v elektronski sistem, se ne šteje za vlogo na javni razpis. Za vlogo na javni razpis se šteje natisnjen prijavni obrazec z izpisom identifikacijske kode skupaj z vsemi sestavnimi deli vloge na javni razpis, ki jih določata javni razpis in razpisna dokumentacija in ki ga vlagatelj vloži v skladu s prvim odstavkom 114. člena Uredbe PRP.
(5) Podrobnejša navodila o izpolnjevanju prijavnega obrazca v elektronski sistem se objavijo na spletni strani MKGP in ARSKTRP. (drugi odstavek 117. člena Uredbe PRP)
(6) Končni prejemniki sredstev, ki so pravne osebe, opis aktivnosti, oziroma naložbe in znesek odobrenih javnih sredstev se objavijo na spletni strani MKGP in ARSKTRP. (osmi odstavek 121. člena Uredbe PRP)
X. Rok in način prijave
(1) Skladno s prvim in drugim odstavkom 114. člena Uredbe PRP je potrebno vlogo na javni razpis poslati priporočeno po pošti ali oddati v vložišču ARSKTRP, v času uradnih ur, na naslov: Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana ali vložiti v skladu s določbo prvega odstavka 117. člena Uredbe PRP, in sicer od naslednjega dne po objavi javnega razpisa do 30. 11. 2011 do 24. ure.
(2) Skladno s tretjim odstavkom 114. člena Uredbe PRP in 30. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08) (v nadaljnem besedilu: ZKme-1) se vloga na javni razpis vlaga pisno na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, dostopne na spletnih straneh MKGP in ARSKTRP. Vloga, ki ni vložena na predpisanem obrazcu, se zavrže. Sestavni deli vloge na javni razpis morajo biti speti ali vloženi v mapo po vrstnem redu. Na ovojnici vloge na javni razpis morajo biti razvidni datum in čas (ura, minuta) oddaje vloge na javni razpis, ki ju označi pošta oziroma vložišče ARSKTRP, naslov vlagatelja ter oznaka javnega razpisa, na katerega se prijavlja, kot to določa tretji odstavek 114. člena Uredbe PRP: »Ne odpiraj – Vloga na 3. javni razpis za ukrep 121-Posodabljanje kmetijskih gospodarstev za leto 2011, za naložbe na področju živinoreje«.
Namen A: ekološka reja govedi / namen B: reja kokoši nesnic in reja prašičev / namen C: naložbe v hleve in pripadajočo opremo za ostale vrste in kategorije živali (obkroži)
Na ovojnico napišite KMG-MID številko vašega kmetijskega gospodarstva ter ime, priimek in naslov nosilca kmetijskega gospodarstva. Prepozno vložene vloge se s sklepom zavržejo.
(3) ARSKTRP odpira in obravnava vloge na javni razpis ter zahteva odpravo njihovih pomanjkljivosti sočasno (četrti odstavek 114. člena Uredbe PRP).
(4) Skladno s tretjim odstavkom 117. člena Uredbe PRP, se zahtevek za izplačilo sredstev vlaga v obliki obrazca v elektronski sistem ARSKTRP in natisne z izpisom identifikacijske kode. Elektronski obrazec, ki je izpolnjen in oddan v elektronski sistem, se ne šteje za zahtevek za izplačilo sredstev. Za zahtevek za izplačilo sredstev se šteje natisnjen obrazec z izpisom identifikacijske kode skupaj z vsemi zahtevanimi prilogami, ki jih določa javni razpis, odločba o odobritvi sredstev in razpisna dokumentacija, ki ga vlagatelj vloži v skladu s prvim odstavkom 114. člena Uredbe PRP.
(5) Vlagatelju se na tem javnem razpisu za posamezen namen odobri samo ena vloga.
XI. Obravnava in postopek odobritve ter nadzor nad izvajanjem
XI/1: Postopek od obravnave do odobritve vloge
(1) Postopek za odpiranje in obravnavanje vlog ter zahteva za odpravo pomanjkljivosti v zaprtih javnih razpisih je določen v XXII. Poglavju Uredbe PRP Zaprti javni razpisi, ter v XXIII. Poglavju Uredbe PRP Skupne določbe za postopek pri odprtih in zaprtih javnih razpisih, ločeno po Namenih A, B oziroma C javnega razpisa.
(2) V primeru nepopolne ali nerazumljive vloge, ARSKTRP pozove vlagatelja na dopolnitev vloge v skladu s predpisi.
(3) V primeru, da imata na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis, ločeno po Namenih A, B oziroma C javnega razpisa dve ali več vlog na javni razpis isto število prejetih točk, se v skladu s šetim odstavkom 115. člena Uredbe PRP vloge na javni razpis odobrijo po vrstnem redu prejetja popolnih vlog na javni razpis, glede na datum in čas (ura, minuta) označen na ovojnici vloge s strani pošte oziroma vložišča ARSKTRP, oddaje popolne vloge na javni razpis. Če imata kljub temu na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis ločeno po Namenih A, B oziroma C javnega razpisa dve ali več vlog na javni razpis isto število prejetih točk in so bile vloge na javni razpis vložene istočasno, se vloge na javni razpis odobrijo po rangiranju naslednjih prioritet točkovanja:
1. Ekonomski vidik naložbe
2. Regionalni vidik naložbe
3. Družbeno socialni vidik naložbe
4. Tehnološki vidik naložbe
5. Naravovarstveni vidik naložbe
(3) Skladno s prvim in drugim odstavkom 116. člena Uredbe PRP se sredstva upravičencu odobrijo z odločbo o pravici do sredstev. Zoper odločbo ARSKTRP je dopustna pritožba v 15 dneh od dneva njene vročitve. Pritožba se vloži pisno na način, kot je določen za vložitev vloge v prvem odstavku 114. člena Uredbe PRP, na naslov: »Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana«.
XI/2: Nadzor nad izvajanjem ter postopki v primeru nepravilnosti (sankcije in vrnitev sredstev)
(1) ARKSTRP opravlja administrativne preglede (vključno z obiski investicijskega območja na kraju samem) in kontrole na kraju samem, s katerimi ugotavlja izpolnjevanje pogojev in obveznosti. V skladu s prvim odstavkom 75. člena Uredbe 1698/2005/ES lahko kontrole izvaja tudi Organ upravljanja, ki deluje v okviru MKGP (126. člen Uredbe PRP).
(2) Sredstva ARSKTRP izplača šele po vseh opravljenih kontrolah, ki so predvidene z Uredbo Komisije 65/2011/EU. S kontrolami se preveri znesek, ki se izplača investitorju na podlagi zahtevka. Znižanja in morebitne sankcije se uporabijo skladno s 30. členom Uredbe 65/2011/EU.
(3) V primeru ugotovljenih nepravilnosti se sprožijo sankcije in zahteva vračilo sredstev na način, kot je opredeljeno v 57. členu ZKme-1 in 122. členu Uredbe PRP.
(4) V skladu s prvim odstavkom 123. člena Uredbe PRP se z globo 200 eurov kaznuje investitor, ki ne posreduje poročila o doseganju ciljev in izpolnjevanju obveznosti iz četrtega odstavka 121. člena Uredbe PRP.
XI/3: Določena ključna opozorila investitorjem, povzeta po 122. členu Uredbe PRP
(1) Namerna vložitev napačne prijave se sankcionira v skladu z Uredbo 65/2011/EU, neizpolnjevanje obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev pa se sankcionira v skladu s 57. členom ZKme-1.
(2) V primerih iz prejšnjega odstavka ARSKTRP v roku 90 dni od dneva ugotovitve nepravilnosti, izda odločbo, s katero zahteva vračilo že izplačanih sredstev v proračun Republike Slovenije skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko je končni prejemnik obveščen o obveznosti povračila.
(3) Določba prejšnjega odstavka se ne uporablja:
a) če upravičenec zaradi višje sile ali izrednih okoliščin zamudi obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev glede rokov in predloži ustrezne dokaze v desetih delovnih dneh od dneva, ko je to zmožen storiti. ARSKTRP v tem primeru lahko podaljša rok, če bi bile s to spremembo obveznosti izpolnjene vse zahteve iz predpisov in javnega razpisa ter dosežen namen, za katerega je bila dodeljena pravica do sredstev, ob smiselni uporabi prvega odstavka 54. člena ZKme-1;
b) če upravičenec v skladu s prvim odstavkom 54. člena ZKme-1 po izdaji odločbe o pravici do sredstev in pred potekom rokov za vložitev zahtevka za izplačilo sredstev na ARSKTRP posreduje utemeljen obrazložen zahtevek za spremembo obveznosti (vključno podaljšanje rokov), določenih v odločbi o pravici do sredstev in ARSKTRP z odločbo ugotovi, da bodo ne glede na spremembo obveznosti izpolnjene vse zahteve iz predpisov in javnega razpisa ter dosežen namen, za katerega je bila dodeljena pravica do sredstev;
c) če upravičenec dokaže, da zaradi nepredvidenih okoliščin, na katere ni mogel vplivati, ni mogel izpolniti obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev.
(4) Končnemu prejemniku sredstev ni treba vrniti vseh že izplačanih sredstev v primerih višje sile ali izrednih okoliščin.
(5) O višji sili ali izrednih okoliščinah mora upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti ARSKTRP in predložiti ustrezna dokazila v desetih delovnih dneh od dneva, ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
(6) Če upravičenec iz neutemeljenih razlogov ne dovoli kontrole na kraju samem, se šteje, da ni izpolnil pogojev, ki jih določa javni razpis in obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev. V tem primeru mora v proračun Republike Slovenije vrniti že izplačana sredstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko je prejemnik sredstev obveščen o obveznosti povračila.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije