Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08, 76/08, 100/08, 79/09, 14/10, 51/10, 84/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02, 127/06, 14/07, 109/08, 49/09, 38/10, 107/10) in Statuta Občine Dobrova - Polhov Gradec (Naš časopis, št. 252/99 in 351/08) je Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec na 9. redni seji dne 21. 12. 2011 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Dobrova - Polhov Gradec za leto 2012
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Dobrova - Polhov Gradec za leto 2012 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v eurih
-------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta
2012
-------------------------------------------------------------
I SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 7.869.823
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 6.559.677
70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 5.341.890
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 4.745.550
703 DAVKI NA PREMOŽENJE 387.840
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 208.500
71 NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) 1.217.787
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD
PREMOŽENJA 172.963
711 TAKSE IN PRISTOJBINE 3.800
712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 77.400
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV 141.061
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 822.563
72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+722) 421.970
720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV 0
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN
NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH SREDSTEV 421.970
73 PREJETE DONACIJE (730+731) 1.500
730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 1.500
74 TRANSFERNI PRIHODKI (740) 886.676
740 TRANSFERNI PRIH. IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH
INSTITUCIJ 886.676
II SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) 7.771.926
40 TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) 2.454.784
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM 280.230
401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO
VARNOST 37.558
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 1.973.996
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 78.000
409 REZERVE 85.000
41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 2.272.945
410 SUBVENCIJE 55.128
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM 1.654.390
412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN
USTANOVAM 197.925
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 365.502
42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 2.695.451
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV 2.695.451
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 348.746
431 INVESTICIJSKI TRANSFER PRAVNIM IN
FINANČNIM OSEBAM 332.950
432 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM
UPORABNIKOM 15.796
III PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI
PRIMANJKLJAJ) (I-II) 97.897
-------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-------------------------------------------------------------
IV PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 0,00
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV 0,00
751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 0,00
V DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442) 0,00
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV 0,00
441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN
FINANČNIH NALOŽB 0,00
VI PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV-V) 0,00
-------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------------------
VII ZADOLŽEVANJE (50) 0
50 ZADOLŽEVANJE 0
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 0
VIII ODPLAČILA DOLGA (55) 298.500
55 ODPLAČILA DOLGA 298.500
550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 298.500
IX SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I+IV+VII-II-V-VIII) –200.603
X NETO ZADOLŽEVANJE (VII-VIII) –298.500
XI NETO FINANCIRANJE (VI+X-IX) –97.897
XII STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12.
PRETEKLEGA LETA 200.603
-------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita skupaj s splošnim delom proračuna na spletni strani Občine Dobrova - Polhov Gradec.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta. Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Dobrova - Polhov Gradec.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena Zakona o javnih financah (ZJF), tudi naslednji prihodki:
– drugi prihodki krajevnih skupnosti, ki jih krajevne skupnosti ustvarjajo samostojno in se porabljajo za financiranje nalog krajevne skupnosti, v kateri so bili ustvarjeni,
– namensko zbrani prispevki občanov za izvajanje tekočih in investicijskih nalog,
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – UPB-1), ki se porabljajo za nakup opreme za zagotavljanje požarne varnosti,
– prihodki od republiške takse za obremenjevanje voda, ki se porabljajo za financiranje investicij v kanalizacijska omrežja,
– prihodki od takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, ki se porabljajo za financiranje investicij v skladu z veljavno zakonodajo,
– prihodki, ustvarjeni iz naslova amortizacije objektov in opreme, ki se porabljajo za obnavljanje objektov in opreme,
– drugi prihodki, katerih namenska poraba je predpisana s področnimi predpisi.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan oziroma predsednik sveta KS.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar–junij 2012 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2012 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2013 50 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(pooblastila župana)
Župan je pooblaščen, da:
– razporeja splošno proračunsko rezervacijo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt proračunskega porabnika.
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz 49. člena Zakona o javnih financah v višini v proračunu načrtovane proračunske rezerve.
– odloča o dinamiki porabe sredstev za tekoče potrebe.
– če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prejemkov in obsega zadolžitve, ki je določen s proračunom, ali s prerazporeditvijo sredstev v okviru možnih prihrankov sredstev.
– odloča o nakupu premoženja v skladu s sprejetimi proračunskimi postavkami.
– samostojno odloča o pridobivanju in razpolaganju z nepremičnim premoženjem do vrednosti 10.000,00 EUR brez davka. O izvršenih transakcijah polletno poroča občinskemu svetu.
– izvršuje sprejeti letni načrt pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine.
– opravlja druge naloge, za katere je pooblaščen s področnimi predpisi.
8. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Investicijske programe, novelacije investicijskih programov in predinvesticijske zasnove sprejema Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec. Dokumente identifikacije investicijskih projektov in ostalo investicijsko dokumentacijo sprejema župan.
9. člen
(pridobivanje stvarnega premoženja)
Stvarno premoženje se lahko pridobiva z nakupom samo v obsegu, ki je potreben za izpolnjevanje nalog, opredeljenih s tem odlokom, brez nepotrebnih zalog.
Za brezplačno pridobitev premoženja je potrebno pridobiti predhodno soglasje občinskega sveta, če bi takšna pridobitev povzročala večje stroške ali če je lastništvo povezano s pogoji, ki bi povzročili nesorazmerne obveznosti za občino glede na koristi brezplačne pridobitve.
V primeru brezplačne pridobitve zemljišč nosi Občina Dobrova - Polhov Gradec stroške meritev in parcelacij teh zemljišč.
10. člen
(letni načrt pridobivanja premičnega premoženja in letni načrt razpolaganja s premičnim premoženjem)
V roku 30 dni od uveljavitve Odloka o proračunu Občine Dobrova - Polhov Gradec za leto 2012 sprejme župan letni načrt pridobivanja premičnega premoženja za leto 2012.
Nabava osnovnega sredstva, naročilo gradnje in izvajanje investicijskega vzdrževanja se lahko prične:
– če je to načrtovano v planu izvajanja za leto 2012,
– ko župan izda sklep o pričetku realizacije posamezne postavke iz načrta na podlagi preveritve likvidnostnega stanja proračuna.
Letni načrt razpolaganja s premičnim premoženjem Občine Dobrova - Polhov Gradec zajema osnovna sredstva ločeno po motornih vozilih in drugem premičnem premoženju v posamični vrednosti nad 10.000,00 EUR.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za proračun leta 2012 novo zadolževanje ni predvideno.
12. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se smejo zadolževati le s soglasjem občine. O soglasju odloča občinski svet.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2013)
V obdobju začasnega financiranja Občine Dobrova - Polhov Gradec v letu 2013, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov se objavita na spletnih straneh Občine Dobrova - Polhov Gradec.
Št. 007-0013/2011-1
Dobrova, dne 21. decembra 2011
Župan
Občine Dobrova - Polhov Gradec
Franc Setnikar l.r.