Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS-UPB2 in 27/08 Odl. US) in Statuta Občine Dobrova - Polhov Gradec (Naš časopis, št. 252/99 in 351/08) je Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec na 9. redni seji dne 21. decembra 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o dodelitvi proračunskih sredstev za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Dobrova - Polhov Gradec za obdobje 2012 do 2017
Namen
1. člen
S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev, namenjenih za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav na območju Občine Dobrova - Polhov Gradec.
Pravne podlage za dodeljevanje proračunskih sredstev po tem pravilniku so:
– Uredba o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih vod iz malih komunalnih čistilnih naprav (Uradni list RS, št. 98/07, 30/10)
– Operativni program odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Republiki Sloveniji
– Operativni program odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v občini.
Upravičenci
2. člen
Sredstva se dodeljujejo upravičencem v obliki dotacije.
Upravičenci dodelitve proračunskih sredstev po tem pravilniku so fizične osebe s stalnim prebivališčem v občini.
Javni razpis
3. člen
Sredstva za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Dobrova - Polhov Gradec se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino za posamezno leto določi občinski svet z odlokom o proračunu. Na podlagi določene višine sredstev se objavi javni razpis, ki natančno določa pogoje pridobitve sredstev.
4. člen
Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, občinskem glasilu in na občinskem spletnem portalu. V javnem razpisu se določi najmanj:
1. Naziv in sedež občine
2. Pravno podlago za izvedbo razpisa
3. Predmet javnega razpisa
4. Osnovne pogoje za kandidiranje na razpisu z morebitnimi dodatnimi merili
5. Okvirna višina sredstev
6. Določitev obdobja do katerega morajo biti sredstva porabljena
7. Rok in naslov vložitve vlog
8. Rok v katerem bodo potencialni upravičenci obveščeni o izidu
9. Kraj, čas in osebo pri kateri lahko upravičenci pridobijo informacije in razpisno dokumentacijo.
Postopek
5. člen
Postopek za dodelitev proračunskih sredstev v skladu z razpisnimi pogoji obravnava tričlanska komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
Komisija je imenovana za obdobje mandata župana.
Naloge komisije:
1. ocena vsebine razpisne dokumentacije,
2. odpiranje in pregled vlog,
3. ocena upravičenosti vlog,
4. priprava poročila s predlogom prejemnikov sredstev,
5. spremljanje namenske porabe sredstev,
6. druge naloge povezane z uspešno izvedbo razpisa.
Na podlagi predloga prejemnikov sredstev, ki ga pripravi komisija, o dodelitvi sredstev odloči župan z odločbo. Odločitev župana je dokončna.
Višina sofinanciranja in upravičeni stroški
6. člen
Višina pomoči:
– do 30 % upravičenih stroškov za postavitve male komunalne čistilne naprave za en stanovanjski objekt ali največ 250 € na PE.
– do 50 % upravičenih stroškov ali največ 375 € na PE, kadar se za več stanovanjskih objektov postavi ena mala komunalna čistilna naprava in posamezni stanovanjski objekti, pri katerih ni možnosti postavitve male čistilne komunalne čistilne naprave za več stanovanjskih objektov.
Šteje se, da postavitev male komunalne čistilne naprave za več stanovanjskih objektov ni možna, kadar je stanovanjski objekt od predvidene lokacije postavitve male čistile naprave oddaljen več kot 100 m.
Upravičeni stroški
7. člen
Upravičeni so stroški nakupa male komunalne čistilne naprave velikosti do 50 PE z vključenimi stroški montaže male komunalne čistilne naprave in njenega prvega zagona z nastavitvijo parametrov. Upravičeni stroški lahko nastanejo od 1. 1. 2012 dalje.
Pogoji in omejitve
8. člen
Vloga mora zadostiti naslednjim pogojem:
– mala komunalna čistilna naprava mora imeti certifikat oziroma listino o skladnosti izdelka z zahtevami glede doseganja mejnih vrednostih parametrov odpadnih vod, kot jih predpisuje Uredba o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih vod iz malih komunalnih čistilnih naprav (Uradni list RS, št. 98/07).
– mala komunalna čistilna naprava mora biti izven predvidenih območij aglomeracij znotraj katerih se predvideva izgradnja kanalizacije skladno z Operativnim programom odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Republiki Sloveniji. Informacije o območjih aglomeracij oziroma o upravičenosti sofinanciranja pridobi vlagatelj na Občini Dobrova - Polhov Gradec.
– mala komunalna čistilna naprava je lahko postavljena tudi na območju predvidenih aglomeracij, vendar mora biti osnovne iz projektne dokumentacije razvidno, da objekt na kanalizacijo ne bo priklopljen. Območja znotraj aglomeracij, kjer se kanalizacija ne bo gradila zaradi sprememb, ki so nastale kot posledica oviranja gradnje kanalizacije s strani uporabnikov na območju aglomeracije predvidene v Operativnem programu niso upravičena do sofinanciranja. Informacije o upravičenosti sofinanciranja pridobi vlagatelj na Občini Dobrova - Polhov Gradec.
– mala komunalna čistilna naprava mora biti izven vodovarstvenih območij. Informacije o vodovarstvenih območjih pridobi vlagatelj na Občini Dobrova - Polhov Gradec.
– čiščenje komunalne odpadne vode v mali komunalni čistilni napravi mora biti skladno z ostalimi določili 4. člena Uredbe o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih vod iz malih komunalnih čistilnih naprav (Uradni list RS, št. 98/07, 30/10) glede ustreznosti čiščenja v mali komunalni čistilni napravi.
– ocena obratovanja male komunalna čistilne naprave, ki jo upravičenec kot dokazilo posreduje na občino mora biti pozitivna.
– lokacija postavitve male komunalne čistilne naprave mora omogočati neovirano praznjenje.
– upravičenci morajo razpolagati z zemljiščem na katerem načrtuje postavitev MČN.
– upravičenci, ki bodo za več objektov postavili skupno čistilno napravo morajo vlogi priložiti podpisan medsebojni dogovor vseh uporabnikov MKČN, ki ni časovno omejen iz katerega bo razvidna delitev stroškov vzdrževanja MKČN in oseba, ki bo zadolžena za upravljanje MKČN.
– upravičenci lahko pridobijo sredstva za isto naložbo le enkrat. Kolikor je upravičenec že prejel javna sredstva za isti namen, do sredstev po tem razpisu ni upravičen.
– sredstva se ne dodelijo za naložbe izven območja Občine Dobrova - Polhov Gradec.
Zahtevek za izplačilo
9. člen
Upravičenci za izplačilo sredstev vlagajo zahtevke.
Upravičenci na podlagi odločbe o dodelitvi sredstev na občino pošljejo zahtevek za izplačilo z vsemi prilogami zahtevanimi v javnem razpisu.
Pred vložitvijo zahtevka mora biti naložba zaključena in plačani vsi računi.
KONČNE DOLOČBE
10. člen
Namensko porabo proračunskih sredstev za postavitev malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Dobrova - Polhov Gradec spremlja komisija ali oseba, pooblaščena s strani župana. Namen porabe lahko ugotavlja tudi nadzorni odbor občine.
11. člen
Upravičenec je dolžan vrniti nenamensko porabljena sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obresti, ki se obračunavajo od dneva plačila upravičencu, do dneva vračila sredstev v primerih, ko se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena,
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke,
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova ponovno pridobil finančna sredstva pred iztekom za to določenega obdobja v razpisu,
– če investicije za katero je pridobil sredstva ni dokončal oziroma jo je končal v bistveno manjšem obsegu kot je predvideval v prijavi na razpis,
– druge nepravilnosti pri uporabi sredstev.
V primerih iz prejšnjega odstavka upravičenec ne more pridobiti sredstev za dobo petih let.
12. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 011-0025/2011-5
Dobrova, dne 21. decembra 2011
Župan
Občine Dobrova - Polhov Gradec
Franc Setnikar l.r.