Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08 Odl. US: Up-2925/07-15, U-I-21/07-18, 76/08, 100/08 Odl. US: U-I-427/06-9, 79/09, 14/10 Odl. .US: U-I-267/09-19, 51/10, 84/10 Odl. US: U-I-176/08-10), 25. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture (Uradni list RS, št. 77/07 – UPB1, 56/08, 94/09 Odl. US: U-I-278/07-17, 4/10, 20/11), Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 61/06, 91/08 Odl. US: U-I-380/06-11, 102/08 Odl. US: U-I-57/07-7, 58/09, 39/11, 64/11 – UPB2) ter 15. člena Statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 29/00) je Občinski svet Občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 11. redni seji dne 21. 12. 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o sofinanciranju dejavnosti društev in zveze kulturnih društev na področju ljubiteljske kulture v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici
I. SPLOŠNA DOLOČILA
1. člen
S tem Pravilnikom o sofinanciranju dejavnosti društev in Zveze kulturnih društev (v nadaljevanju: ZKD) na področju ljubiteljske kulture v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: Pravilnik), se določajo pogoji in postopki ter merila za vrednotenje in razdelitev sredstev iz proračuna Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za tekoče leto, namenjenih za sofinanciranje programov društev in ZKD, na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti ter v skladu s planom dela posameznega društva za tekoče leto.
Investicije niso del tega Pravilnika, ker se sredstva za investicije nakazujejo neposredno iz občinskega proračuna.
II. POGOJI IN POSTOPKI
2. člen
Za sofinanciranje dejavnosti morajo kulturna društva izpolnjevati naslednje pogoje:
– imajo sedež v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici,
– so registrirana za opravljanje programov na področju kulture najmanj 1 leto,
– imajo urejeno evidenco o članstvu in ostalo dokumentacijo, kot to določa Zakon o društvih in predložijo seznam aktivnih članov (aktivni član je tisti član, ki aktivno sodeluje v društvu in na vajah ter sodeluje na vsaj enem nastopu društva v koledarskem letu),
– vodijo evidenco o opravljenih vajah, nastopih, uvrstitvah,
– da ob prijavi na javni razpis predložijo občinski upravi popolno, zahtevano razpisno dokumentacijo, s potrjenim poročilom o delu za preteklo leto in planom dela za tekoče leto ter potrjenim finančnim poročilom za preteklo leto.
3. člen
Sredstva za sofinanciranje dejavnosti društev in ZKD na področju ljubiteljske kulture, se izvajalcem iz 1. člena Pravilnika dodelijo na osnovi javnega razpisa, ki ga občinska uprava objavi v 30 dneh od sprejetja in veljavnosti proračuna občine, za tekoče leto. Razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja in na spletni strani občine.
4. člen
(1) Javni razpis vsebuje:
– podatke o društvu,
– predmet razpisa,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci,
– namene, ki so predmet financiranja,
– višino razpoložljivih finančnih sredstev, namenjenih za predmet javnega razpisa,
– informacijo o razpisni dokumentaciji,
– rok prijave,
– rok, v katerem bodo izvajalci obveščeni o izidu javnega razpisa.
(2) Zainteresirani izvajalci kulturnih programov, oziroma kulturnih dejavnosti, ki izpolnjujejo pogoje iz 2. člena tega Pravilnika, se prijavijo na razpis na obrazcih razpisne dokumentacije, ki jo pripravi občinska uprava.
5. člen
(1) Pravočasno prispele prijave na razpis zbira občinska uprava.
(2) Kulturna društva in ZKD lahko vlogo dopolnjujejo do preteka razpisnega roka.
(3) Pregled prispelih prijav, izbor dejavnosti in predlog dodelitve finančnih sredstev za namene, navedene v 9. členu tega Pravilnika, izvede 5-članska komisija, ki jo imenuje župan in jo sestavljajo:
– 1 predstavnik občinske uprave
– 1 predstavnik občinskega sveta (predsednik Odbora za negospodarstvo in javne službe družbenih dejavnosti)
– 2 predstavnika društev na področju ljubiteljske kulture Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
– 1 predstavnik ZKD.
(4) V primeru, da vloga ni popolna, komisija prijavitelja pozove k dopolnitvi in mu določi rok za dopolnitev vloge. Kolikor prijavitelj vloge ne dopolni do roka, ki mu ga določi komisija, jo občinska uprava s sklepom zavrže.
(5) Na podlagi opravljenega pregleda in ocene vlog, komisija sestavi predlog razdelitve namenskih sredstev.
(6) Občinska uprava na podlagi predloga komisije izda sklep o višini odobrenih sredstev posameznemu upravičencu.
(7) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo pri županu, v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
6. člen
(1) Občina sklene z izbranimi kulturnimi društvi in ZKD pogodbo, v kateri so podrobneje določene medsebojne pravice in obveznosti.
(2) Pogodba stopi v veljavo z dnem podpisa obeh pogodbenih strank.
7. člen
Kulturna društva in ZKD, ki dosegajo pogoje iz 2. člena tega Pravilnika, lahko kandidirajo za dodelitev finančnih sredstev le v rednem postopku, to je v okviru letnega javnega razpisa.
8. člen
Finančna sredstva se izvajalcem kulturnih dejavnosti nakazujejo za namene, navedene v 9. členu tega Pravilnika, pod pogoji, ki bodo določeni v pogodbi.
III. MERILA
9. člen
(1) Dejavnost kulturnih društev in ZKD se sofinancira po naslednjih namenih, in sicer neprogramski del (organizacijski, administrativni in drugi stroški), programski del (kvaliteta, aktivnosti) ter medijske predstavitve in posebni pomeni.
(2) Sofinanciranje dejavnosti kulturnih društev in ZKD je namenjeno le delovanju, prireditvam, nastopom … znotraj Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (izjema so revije).
A) NEPROGRAMSKI DEL:
DEJAVNOST KULTURNIH DRUŠTEV IN ZKD
1. PEVSKI ZBORI
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih pevcev v
zboru:
– pevski zbor nad 30 pevcev 150 točk
– pevski zbor od 20 do 30 pevcev 120 točk
– pevski zbor pod 20 pevcev 95 točk.
Pevski zbor je dolžan v sezoni organizirati samostojno
prireditev, oziroma se udeležiti revije ali proslave ali
prireditve.
2. DRAMSKA (GLEDALIŠKA) DRUŠTVA, LUTKOVNE SKUPINE
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih članov v
društvu:
– društvo nad 30 članov 150 točk
– društvo od 20 do 30 članov 120 točk
– društvo pod 20 članov 95 točk.
Društvo je dolžno v sezoni organizirati samostojno predstavo,
oziroma se udeležiti revije ali srečanja.
3. PIHALNI ORKESTRI
Višina letne dotaci je je odvisna od števila aktivnih
godbenikov v orkestru:
– orkester nad 30 godbenikov 150 točk
– orkester od 20 do 30 godbenikov 120 točk
– orkester pod 20 godbenikov 95 točk.
Pihalni orkester je dolžan v sezoni organizirati samostojno
prireditev, oziroma se udeležiti revije ali proslave ali
prireditve.
4. LITERARNA DRUŠTVA
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih članov v
društvu:
– društvo nad 30 članov 150 točk
– društvo od 20 do 30 članov 120 točk
– društvo pod 20 članov 95 točk.
Društvo je dolžno v sezoni organizirati samostojno
prireditev, oziroma se udeležiti revije ali proslave ali
prireditve.
5. FOLKLORNA DRUŠTVA, PLESNE SKUPINE
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih članov v
društvu:
– društvo nad 30 članov 150 točk
– društvo od 20 do 30 članov 120 točk
– društvo pod 20 članov 95 točk.
Društvo je dolžno v sezoni organizirati samostojno
prireditev, oziroma se udeležiti revije ali proslave ali
prireditve.
6. LIKOVNA DRUŠTVA
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih članov v
društvu:
– društvo nad 30 članov 150 točk
– društvo od 20 do 30 članov 120 točk
– društvo pod 20 članov 95 točk.
Društvo je dolžno v sezoni organizirati samostojno
predstavitev, oziroma se udeležiti likovne kolonije ali
proslave ali prireditve.
7. GLASBENE SKUPINE, GLASBENI ANSAMBLI
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih članov v
društvu:
– društvo nad 30 članov 150 točk
– društvo od 20 do 30 članov 120 točk
– društvo pod 20 članov 95 točk.
Društvo je dolžno v sezoni organizirati vsaj 1 samostojni
koncert v domači občini.
8. KULTURNA DRUŠTVA ZA ZAŠČITO NARAVNE IN KULTURNE DEDIŠČINE
Višina letne dotacije je odvisna od števila aktivnih članov v
društvu:
– društvo nad 30 aktivnih članov 150 točk
– društvo od 20 do 30 aktivnih članov 120 točk
– društvo pod 20 članov 95 točk.
Društvo je dolžno v sezoni organizirati samostojno
prireditev, oziroma se udeležiti revije ali proslave ali
prireditve.
9. ZVEZA KULTURNIH DRUŠTEV – ZKD
– delovanje ZKD 230 točk.
B) PROGRAMSKI DEL:
Kulturna društva p ridobivajo sredstva na podlagi aktivnosti
in dosežene kvalitete izvedenega programa, po naslednjih
kriterijih:
1. GLASBENA DEJAVNOST
a) PEVSKI ZBORI
b) GLASBENE SKUPINE, GLASBENI ANSAMBLI
c) PIHALNI ORKESTRI
– nastop na prireditvi znotraj občine 30 točk
– samostojni koncert znotraj občine 200 točk
– sodelovanje na revijah znotraj ali izven občine 30 točk.
2. GLEDALIŠKA OZIROMA ERAMSKA IN LUTKOVNA DEJAVNOST
– premiera celovečerne predstave – nad 45 min 200 točk
– ponovitev celovečerne predstave – nad 45 min 50 točk
– premiera krajše predstave 30–45 min 100 točk
– ponovitev krajše predstave 30–45 min 40 točk
– vsaj 1 recital 30 točk
– kratek prizor 30 točk
– vsaj 1 napovedovanje na prireditvi 20 točk
– sodelovanje na revijah znotraj ali izven občine 30 točk.
3. FOLKLORA, PLESNA DEJAVNOST
– letna celovečerna predstavitev 200 točk
– kratek nastop 40 točk
– sodelovanje na revijah znotraj ali izven občine 30 točk.
4. KULTURNA DRUŠTVA ZA ZAŠČITO NARAVNE IN
KULTURNE DEDIŠČINE
– priprava etnološke razstave oziroma muzejske
zbirke 100 točk
– raziskava terena, zbiranje eksponatov, priprava
zbirke (za vsakih 10 eksponatov) 50 točk
– strokovno voden ogled razstave 30 točk.
5. LIKOVNA DEJAVNOST
– organizacija samostojne razstave 100 točk
– organizacija likovne kolonije 50 točk
– sodelovanje na likovni koloniji 10 točk
– oblikovanje reklamnega gradiva (plakat, letak,
vabilo, programski list …) 50 točk.
6. LITERARNA DEJAVNOST
– izdaja literarnega glasila 150 točk
– letna predstavitev dejavnosti – literarni večer 100 točk.
C) MEDIJSKE PREDSTAVITVE:
– izdaja kasete ali zgoščenke ali DVD 200 točk
– posebne izdaje (zbornik, knjiga) 150 točk.
D) POSEBNI POMENI:
– honorar kapelnika pihalnega orkestra 100 točk.
10. člen
(1) Izbrani izvajalci lahko dodeljena sredstva porabijo le za namen, za katerega so bila s pogodbo določena.
(2) Kolikor dodeljenih sredstev izvajalci ne porabijo namensko, so jih dolžni vrniti v skladu z določili medsebojne pogodbe, za tekoče leto.
(3) Izvajanje programov spremlja občinska uprava.
IV. KONČNE DOLOČBE
11. člen
Ta Pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani Občine Sveti Jurij ob Ščavnici.
Št. 610-1/2011-001
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 21. decembra 2011
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Anton Slana l.r.