Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09 in 51/10) in v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji delovnih mest in nazivih v organih javne uprave v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 43/04, (58/04 – popr.), 138/04, 35/05, 60/05, 112/05, 49/06, 140/06, 9/07, 101/07, 33/08, 66/08, 88/08, 8/09, 63/09, 73/09, 11/10, 42/10, 82/10 in 17/11) ter 17. člena Statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 75/10 – UPB, 48/11 – popr. in 55/11 – popr.) je Občinski svet Občine Lendava na 3. izredni seji dne 1. 2. 2012 sprejel
O D L O K
o notranji organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Lendava
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Ta odlok določa delovno področje in naloge občinske uprave Občine Lendava (v nadaljevanju: občinska uprava), način in organizacijo občinske uprave ter način vodenja občinske uprave.
2. DELOVNO PODROČJE IN NALOGE OBČINSKE UPRAVE
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz pristojnosti Občine Lendava zlasti na naslednjih področjih:
– področje javne uprave,
– splošne in kadrovske zadeve,
– javne finance,
– gospodarske javne službe,
– področje civilne zaščite,
– javni red in varnost,
– varstvo okolja,
– stanovanjska dejavnost in prostorski razvoj,
– zdravstvo, sociala, kultura in ostale družbene dejavnosti,
– nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
Občinska uprava po potrebi nudi tudi strokovno podporo pri delovanju krajevnih skupnosti.
Občinska uprava opravlja svoje naloge na podlagi in v skladu z zakonom, podzakonskimi predpisi in predpisi občine.
3. člen
Na podlagi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik, Kobilje je ustanovljen organ skupne občinske uprave kot skupni organ občinske uprave za izvrševanje upravnih nalog na področju inšpekcijskega nadzora ter občinskega redarstva, notranjega finančnega nadzorstva in proračunskega računovodstva, urejanja prostora ter zagotavljanja in izvajanja javnih služb za območje občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje.
4. člen
Delo občinske uprave je javno in transparentno. Pri zagotavljanju javnosti svojega dela mora občinska uprava zagotoviti varstvo osebnih podatkov in diskretnost pri obravnavanju strank.
Javnost dela občinska uprava zagotavlja:
– z obveščanjem in informiranjem občanov preko spletne strani občine, preko občinskega glasila, novinarskih konferenc, obvestil za javnost in z neposrednimi stiki z občani,
– z zagotavljanjem informacij javnega značaja,
– z objavljanjem splošnih aktov občine,
– z javnostjo sej,
– na druge načine, ki omogočajo javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
O delu občinske uprave obveščata javnost župan in direktor občinske uprave ali z njune strani pooblaščena oseba.
5. člen
V skladu z Ustavo Republike Slovenije in Statutom Občine Lendava občinska uprava zagotavlja dvojezično poslovanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodnostno mešanem območju občine.
3. ORGANIZIRANOST OBČINSKE UPRAVE
6. člen
Občinska uprava je organizirana po notranjih organizacijskih enotah. Podrobnejšo notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan.
7. člen
Organiziranost občinske uprave zagotavlja izvajanje njenega poslanstva, s predpisi določenih nalog ter letnih in drugih programov, ki jih sprejemajo organi lokalne samouprave. Delo občinske uprave mora biti profesionalno, strokovno, ažurno, učinkovito ter racionalno.
8. člen
Za izvajanje nalog v občinski upravi se ustanovijo naslednje notranje organizacijske enote:
– Urad župana in družbene dejavnosti,
– Oddelek za pravne in upravne zadeve ter lokalno samoupravo,
– Oddelek za računovodstvo, finance in premoženjske zadeve,
– Režijski obrat in redarstvo.
9. člen
Urad župana in družbene dejavnosti opravlja naslednje naloge:
– organizacijska, informacijska, logistična in strokovna podpora pri delu župana in podžupanov,
– informiranje občanov in stiki z javnostmi,
– spremlja in koordinira družbene dejavnosti na vsebinski in programski ravni,
– vodi in koordinira stanovanjsko politiko na strateško-organizacijski ravni,
– vodi in koordinira aktivnosti s področja gospodarskega razvoja,
– vodi in koordinira varstvo in zaščito občanov pred elementarnimi in drugimi nesrečami,
– koordinira aktivnosti s področja varovanja okolja, požarne varnosti in civilne zaščite,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
10. člen
Oddelek za pravne in upravne zadeve ter lokalno samoupravo opravlja naslednje naloge:
– organizira ter izvaja strokovna opravila s področja pravnih in upravnih zadev ter zagotavlja sledljivost teh postopkov,
– pripravlja splošne in druge akte,
– organizira in izvaja strokovna opravila s področja lokalne samouprave ter skrbi za operativno funkcioniranje lokalne samouprave,
– organizira in izvaja dela v sprejemni pisarni in arhivu,
– skrbi za organizacijo in izvedbo splošno-kadrovskih zadev,
– skrbi za pripravo in izvajanje javnih naročil,
– organizira izvajanje notranjega nadzora,
– spremlja ekonomiko investicij in investicijske postopke,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
11. člen
Oddelek za računovodstvo, finance in premoženjske zadeve opravlja naslednje naloge:
– organizira ter izvaja finančno in računovodsko funkcijo,
– načrtuje in koordinira postopke gospodarjenja z vsemi oblikami premoženja občine,
– skrbi za optimiranje premoženja in izvaja strokovna opravila s področja prometa s premoženjem,
– sodeluje pri postopkih izvajanja proračuna,
– načrtuje in spremlja ekonomiko gospodarskih javnih služb,
– načrtuje in spremlja ekonomiko investicij,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
12. člen
Režijski obrat in redarstvo opravlja sledeče naloge:
– skrbi za organizacijo in nadzor nad izvajanjem gospodarskih javnih služb,
– organizira in izvaja strokovna opravila ter vodi upravne postopke na področju okoljskih in komunalnih zadev,
– vodi prostorsko planiranje in načrtuje ter evidentira posege v prostor,
– vodi prostorski informacijski sitem,
– pripravlja in spremlja izvajanje gospodarskih javnih služb,
– organizira in izvaja varovanje občanov in okolja na operativni ravni,
– skrbi za promet, prometno varnost in vzdrževanje prometne infrastrukture,
– opravlja naloge občinske redarske službe in inšpekcijskega nadzora,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
13. člen
Organ skupne občinske uprave kot prekrškovni organ občin ustanoviteljic skupne uprave je določen tudi kot prekrškovni organ Občine Lendava.
Na predlog direktorja občinske uprave župan s sklepom določi osebe, ki v okviru občinske uprave izvajajo naloge prekrškovnega organa. Vodja prekrškovnega organa je direktor občinske uprave ali z njegove strani pooblaščena oseba.
14. člen
Na predlog direktorja občinske uprave župan s sklepom določi dejavnosti in naloge, ki se izvajajo v okviru medobčinske uprave za občine ustanoviteljice in podpisnice letne pogodbe. Podlaga za določitev dejavnosti in nalog je letna pogodba o financiranju dejavnosti medobčinske uprave.
15. člen
Delo medobčinske uprave organizira in vodi direktor občinske uprave Občine Lendava v sodelovanju s predstavniki drugih občin, podpisnicami pogodbe. Posamezna pooblastila lahko direktor občinske uprave prenese na druge javne uslužbence, ki so za to ustrezno usposobljeni.
Del nalog s področja medobčinske uprave se lahko izvaja dislocirano na območjih in sedežu drugih občin.
Prekrškovni organ iz 13. člena tega odloka je hkrati prekrškovni organ medobčinske uprave.
16. člen
Javni uslužbenci opravljajo delo v skladu s predpisi s področja delovnih razmerij, v skladu s pogodbo o zaposlitvi, v skladu s splošnimi akti in kodeksom ravnanja javnih uslužbencev. Za svoje delo so zaposleni odgovorni direktorju občinske uprave in županu.
Javni uslužbenci v občinski upravi so dolžni spoštovati načela profesionalnosti, strokovnosti in zakonitosti. Javni uslužbenci morajo skrbeti za dobre medsebojne odnose, ugled občine ter dosledno varovati osebne podatke in informacije, s katerimi se srečujejo pri svojem delu.
4. VODENJE OBČINSKE UPRAVE IN FUNKCIONIRANJE
17. člen
Občinsko upravo usmerja in nadzira župan, delo občinske uprave pa vodi direktor občinske uprave. Sedež občinske uprave je v Lendavi, Glavna ulica 20. Po potrebi se posamezni segmenti delovanja občinske uprave lahko začasno organizirajo tudi na sedežih krajevnih skupnosti v Občini Lendava.
Direktor občinske uprave je odgovoren za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov ter programov dela, ki se nanašajo na izvajanja nalog občinske uprave županu. Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu. Mandat direktorja občinske uprave traja pet let.
Župan in direktor občinske uprave sta pooblaščena za dajanje informacij javnega značaja in za informiranje javnosti o delu občinske ter medobčinske uprave.
18. člen
O izločitvi zaposlenega v upravnem postopku odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve o zadevi tudi odloči. O upravnih zadevah na drugi stopnji odloča župan, če z zakonom ni drugače določeno.
19. člen
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo na predlog direktorja občinske uprave določa župan, se naloge v občinski upravi izvajajo v okviru uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mest. Za naloge, ki jih zaposleni v občinski upravi ne morejo opraviti, lahko župan oblikuje začasne delovne ali projektne skupine in sklene pogodbo z zunanjimi izvajalci.
20. člen
Inšpekcijski nadzor in naloge v okviru prekrškovnih postopkov lahko izvajajo zaposleni, ki jih je župan s sklepom pooblastil za izvajanje teh nalog.
21. člen
Vodje notranjih organizacijskih enot načrtujejo in neposredno organizirajo, vodijo, usmerjajo ter nadzorujejo delo enote, skrbijo za zakonito in pravočasno delo enote, odločajo o zadevah z delovnega področja enote, za katere jih je pooblastil direktor občinske uprave, opravljajo najzahtevnejše naloge v notranjih organizacijskih enotah ter odgovarjajo za realizacijo nalog in doseganje ciljev na vsebinskem področju, ki ga vodijo.
22. člen
Delovni čas občinske uprave traja v ponedeljek, torek in četrtek od 7.00 do 15.00 ure, v sredo od 7.00 do 17.00 ure, v petek od 7.00 do 13.00 ure, s tem, da se znotraj občinske uprave lahko določi premakljiv začetek in konec delovnega časa oziroma po potrebi prerazporejen delovni čas.
Župan ali direktor občinske uprave lahko začasno določi drugačen delovni čas dela ali celotne občinske uprave.
Uradne ure za neposredno poslovanje občinske uprave s strankami so v ponedeljek od 8. do 12. ure in od 13. do 15. ure, v sredo od 8. do 12. ure in od 13. do 17. ure, v petek od 8. do 13. ure.
Župan ali direktor občinske uprave lahko začasno določi tudi drugačen termin uradnih ur.
23. člen
Župan mora v skladu s tem odlokom sprejeti ustrezni akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
24. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o notranji organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Lendava (Uradni list RS, št. 55/11).
25. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 03504-0003/2012
Lendava, dne 1. februarja 2012
Župan
Občine Lendava
mag. Anton Balažek l.r.