Na podlagi četrtega odstavka 43. in v skladu z drugim odstavkom 53. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Lendava (Uradni list RS, 106/10, 28/11 in 74/11 – popr.) je Občinski svet Občine Lendava na 17. redni seji dne 20. 1. 2012 sprejel uradno prečiščeno besedilo Odloka o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava, ki obsega:
– Odlok o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 109/05)
– Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 125/08)
– Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 10/12).
O D L O K
o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (uradno prečiščeno besedilo)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen odloka)
Ta odlok določa pogoje in način oskrbe s pitno vodo iz javnih vodovodov ter pravice, dolžnosti in odgovornosti lastnika, upravljavca in uporabnikov v zvezi z dobavo in odjemom pitne vode.
2. člen
(lastnik)
Lastnik infrastrukturnih objektov in naprav je Občina Lendava.
2.a. člen
(območja oskrbe)
Oskrbovalno območje za oskrbo s pitno vodo v Občini Lendava je Mestni vodovod Lendava – črpališče Gaberje, ki oskrbuje vsa naselja v občini.
Izvajalec izvaja javno službo v Občini Lendava na naslednjih oskrbovalnih območjih:
----------------------------------------------------------------
ŠT. OBMOČJA NASELJE
----------------------------------------------------------------
4389 Banuta
----------------------------------------------------------------
4372 Benica
----------------------------------------------------------------
Brezovec – del
----------------------------------------------------------------
4366 Čentiba
----------------------------------------------------------------
4386 Dolga vas
----------------------------------------------------------------
4386 Dolgovaške Gorice
----------------------------------------------------------------
4378, 4362 Dolina pri Lendavi
----------------------------------------------------------------
4364 Dolnji Lakoš
----------------------------------------------------------------
4364 Gaberje
----------------------------------------------------------------
4390 Genterovci
----------------------------------------------------------------
4364 Gornji Lakoš
----------------------------------------------------------------
4360, 4355 Hotiza
----------------------------------------------------------------
4382 Kamovci
----------------------------------------------------------------
4354 Kapca
----------------------------------------------------------------
4359 Kot
----------------------------------------------------------------
4386, 4385, 4364 Lendava
----------------------------------------------------------------
4353, 4386 Lendavske Gorice
----------------------------------------------------------------
4388, 4387 Mostje
----------------------------------------------------------------
4368 Petišovci
----------------------------------------------------------------
4373 Pince
----------------------------------------------------------------
4371 Pince - Marof
----------------------------------------------------------------
4381 Radmožanci
----------------------------------------------------------------
4363, 4367 Trimlini
----------------------------------------------------------------
Oskrbovalna območja so prikazana na karti oskrbovalnih območij, ki je sestavni del tega odloka. Izvajalec javne službe je tudi upravljavec javnega vodovoda, kamor štejejo sekundarni, primarni in transportni vodovodi na območju Občine Lendava.
3. člen
(uporabnik)
Uporabnik pitne vode je vsaka fizična ali pravna oseba, ki uporablja vodo iz javnega vodovodnega omrežja (v nadaljnjem besedilu: uporabnik).
4. člen
(upravljavec)
Občina zagotavlja izvajanje storitev javne službe oskrbe s pitno vodo preko občinske uprave in javnega podjetja. Upravljavec objektov in naprav za oskrbo s pitno vodo v Občini Lendava je javno podjetje EKO – PARK Lendava d.o.o. (v nadaljnjem besedilu: upravljavec).
Upravljavec je uporabnikom dolžan zagotavljati stalno oskrbo s pitno vodo, ki je higiensko neoporečna za pitje in za ostale potrebe. V primeru, ko ni možno zadovoljiti vseh potreb, ima oskrba prebivalstva s pitno vodo prednost pred uporabo vode za druge potrebe.
5. člen
(izvajanje javne službe)
Izvajanje javne službe oskrbe s pitno vodo obsega:
– oskrbo s pitno vodo,
– gospodarno izkoriščanje objektov in naprav v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi, razvoj, načrtovanje in pospeševanje javne službe,
– investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami, potrebnimi za izvajanje javne službe,
– redno vzdrževanje objektov in naprav,
– izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnično tehnoloških izboljšav,
– izvajanje meritev in monitoringa,
– izdajanje mnenj in soglasij.
6. člen
(javni vodovod)
Javni vodovod je vodovodno omrežje s pripadajočimi objekti in napravami.
Javni vodovod je vodovodno omrežje s pripadajočimi objekti in napravami. Javni vodovod je sestavljen iz enega ali več sekundarnih omrežij javnega vodovoda, lahko pa tudi enega ali več primarnih ali transportnih omrežij javnih vodovodov in je kot občinska gospodarska javna infrastruktura namenjen izvajanju javne službe.
7. člen
(skrb upravljavca)
Upravljavec je dolžan skrbeti za nemoteno delovanje javnega vodovoda, oskrbo s pitno vodo in razširitev vodovodnega omrežja v skladu s sprejetim programom Občine Lendava.
II. VODOVODNO OMREŽJE IN NAPRAVE
8. člen
(vodovodno omrežje in naprave)
Primarno omrežje in naprave sestavljajo:
– omrežje in naprave, ki služijo za oskrbovanje dveh ali več stanovanjskih ali drugih območij v ureditvenem območju naselja, kot so: vodnjaki, črpališča, prečrpališča, zajetja, naprave za bogatenje podtalnice,
– naprave za čiščenje in pripravo vode na primarnem omrežju,
– vodohrami,
– cevovodi od črpališč ali zajetij do sekundarnega vodovodnega omrežja in vodohramov,
– cevovodi med posameznimi stanovanjskimi ali drugimi območji v ureditvenem območju naselja.
Sekundarno omrežje in naprave sestavljajo:
– omrežje in naprave za neposredno priključevanje porabnikov na posameznem stanovanjskem ali drugem območju,
– omrežje in naprave za preprečevanje požara – hidrantna mreža,
– omrežje za vzdrževanje javnih površin,
– črpališča in naprave za dvigovanje ali reduciranje tlaka vode na sekundarnem omrežju,
– naprave za čiščenje in pripravo vode na sekundarnem omrežju.
Priključek stavbe ali gradbenega inženirskega objekta na javni vodovod (v nadaljevanju: priključek na javni vodovod) je cevovod, od sekundarnega omrežja javnega vodovoda do vključno odjemnega mesta. Priključek na javni vodovod ni objekt oziroma oprema javne infrastrukture in je v lasti lastnika stavbe ali gradbenega inženirskega objekta.
III. OBJEKTI IN NAPRAVE UPRAVLJALCA IN UPORABNIKOV
9. člen
(objekti in naprave upravljavca)
Objekti in naprave, za katere je odgovoren upravljavec, so:
– primarni objekti in naprave,
– sekundarni objekti in naprave,
– vodovodni priključki z vodomeri.
Objekti in naprave iz prejšnjega odstavka se delijo na objekte in naprave individualne rabe ter objekte in naprave skupne rabe. Objekti in naprave skupne rabe so objekti in naprave za oskrbo prebivalstva s požarno vodo ter omrežje za vzdrževanje javnih površin.
10. člen
(objekti in naprave uporabnikov)
Objekti in naprave, za katere so odgovorni uporabniki, so:
– interno vodovodno in hidrantno omrežje, ki ga od javnega omrežja ločuje merilno obračunsko mesto,
– vodomerni jaški,
– objekti in naprave, montirane z obračunskim vodomerom: interni hidranti, interni vodomeri, naprave za reduciranje ali dviganje tlaka vode, vodohrami za sanitarno ali požarno vodo, naprave za ogrevanje in podobne naprave.
Objekti in naprave so last oziroma osnovno sredstvo uporabnika, ki z njimi upravlja in razpolaga.
11. člen
(kataster, register)
Upravljavec je dolžan voditi kataster vodovodnega omrežja, ki mora vsebovati seznam in lego objektov in naprav iz 9. člena tega odloka.
Upravljavec je dolžan voditi register vodovodnih priključkov in hidrantnih mest.
IV. PRIKLJUČITEV NA JAVNI VODOVOD
12. člen
(predpisi)
Priključitev na javni vodovod mora biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi in zahtevami projektne dokumentacije.
13. člen
(dolžnost upravljavca)
Upravljavec je dolžan izvesti priključitev ali zagotoviti povečan odjem, če uporabnik vloži vlogo z veljavno tehnično dokumentacijo in če to dopuščajo razpoložljive kapacitete vodnih virov in zmogljivost javnega vodovoda, na katerega se uporabnik priključuje.
V primeru, da razmere ne dovoljujejo novih priključitev ali povečanja odjema, je upravljavec dolžan uporabnika seznaniti o razmerah in pogojih, pod katerimi bi bilo to mogoče.
14. člen
(upravni postopki – javna pooblastila)
Upravljavec opravlja na območju občine v okviru storitev javne službe naslednje naloge:
– izdaja projektne pogoje, smernice in mnenja, vse v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov in urejanje prostora,
– izdaja soglasja k projektnim rešitvam,
– izdaja soglasja za priključek.
15. člen
Upravljavec sprejme Organizacijsko navodilo, v katerem opredeli vrsto soglasij, ki jih izdaja in potrebno dokumentacijo k posamezni vlogi uporabnika. Organizacijsko navodilo predhodno potrdi pristojni organ občine.
16. člen
(določitev pogojev)
Upravljavec sprejme Organizacijsko navodilo, ki vsebuje vsebino opredelitev upravljavca pri izdaji posameznega soglasja. Organizacijsko navodilo predhodno potrdi pristojni organ občine.
17. člen
(odškodnina)
Pri gradnji novega vodovodnega omrežja in pri opravljanju vzdrževalnih del na objektih in napravah iz 9. člena tega odloka, je uporabnik upravičen do odškodnine za nastalo škodo na njegovem zemljišču in kulturi ter vzpostavitve zemljišča v prejšnje stanje.
18. člen
(priključek)
Priključek se izvede praviloma za vsak objekt posebej, lahko pa ima objekt tudi več priključkov.
Priključek je stalen ali začasen. Pred ukinitvijo začasnega priključka mora upravljavec pisno obvestiti uporabnika in ga seznaniti s pogoji za pridobitev stalnega priključka. Upravljavec je dolžan izvesti na zahtevo uporabnika začasni priključek za potrebe graditve objekta v roku 30 dni od prejema zahteve. Zahtevi mora biti priloženo pravnomočno gradbeno dovoljenje.
V. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE OSKRBE S PITNO VODO
19. člen
(cena storitev)
Javna služba se financira iz cene storitev, ki mora biti oblikovana v skladu z veljavno vladno uredbo o načinu oblikovanja cen komunalnih storitev tako, da v celoti zagotavlja enostavno reprodukcijo.
Ceno storitev oblikuje upravljavec v skladu z veljavno zakonodajo in soglasjem lastnika.
20. člen
(investicijsko vzdrževanje)
Investicijsko vzdrževanje in stroški javne infrastrukture se pokrivajo iz omrežnine, ki se uporabnikom obračuna mesečno glede na zmogljivosti priključkov, določenih z velikostjo obračunskega vodomera.
21. člen
(širitev omrežja)
Širitev in povečanje zmogljivosti vodovodnega omrežja se financira iz omrežnine, kreditov, prispevkov fizičnih in pravnih oseb, sredstev lastnika javne infrastrukture, sredstev EU in drugih javnih virov.
VI. MERITVE PORABE IN OBRAČUN PORABLJENE VODE
22. člen
Plan investicijskega vzdrževanja, plan stroškov javne infrastrukture in plan porabe sredstev mora biti sprejet za vsako koledarsko leto.
Strukturo plana iz prejšnjega odstavka določi lastnik javne infrastrukture.
23. člen
(meritev porabe)
Količina porabljene vode se meri z obračunskimi vodomeri. S porabniki vode, ki porabijo več kot 3000 m3 vode mesečno, lahko upravljavec sklene posebno pogodbo o meritvi in dobavi vode. Posebne pogodbe se sklenejo tudi z uporabniki s pavšalnim odjemom, kadar meritev ni možna ali je začasno vodomer v okvari.
24. člen
(obračunski vodomer)
Vsakemu novemu uporabniku namesti upravljavec vodovoda glavni obračunski vodomer.
Novemu uporabniku se vodomer namesti šele po plačilu vseh obveznosti odjemnega mesta bivšega uporabnika do upravljavca. Prav tako se prenesejo vse pravice iz tega naslova šele po plačilu obveznosti odjemnega mesta.
V primeru, da obveznosti odjemnega mesta do upravljavca niso poravnane, mora upravljavec ukrepati po 33. in 35. členu tega odloka.
Uporabnik ne sme prestavljati, zamenjati ali popravljati obračunskega vodomera.
Vodomer mora biti pregledan in žigosan od pristojnega urada za kontrolo meril. Upravljavec vzdržuje obračunske vodomere, skrbi za njihove redne preglede in menjavo.
Osnova za obračun je odčitek obračunskega vodomera.
25. člen
(vodomer v interni napeljavi)
Vodomeri v interni napeljavi služijo uporabniku ali upravljavcu interne napeljave za kontrolo porabe na različnih mestih in jih upravljavec javnega vodovoda ne vzdržuje in ne odčituje za obračun stroškov, razen če skleneta upravljavec javnega vodovoda in upravljavec internega vodovoda o tem posebno pogodbo.
26. člen
(prostor za vodomer)
Uporabnik je dolžan zgraditi in vzdrževati prostor za vodomer, ki mora biti dostopen delavcem in pooblaščenim osebam upravljavca za kontrolo in vzdrževanje.
27. člen
(stroški vodomera)
Stroški kontrole, vzdrževanja in zamenjave obračunskega vodomera gredo v breme upravljavca.
Vse okvare, ki so nastale na vodomeru ali priključku po krivdi uporabnika, bremenijo uporabnika.
28. člen
(okvare na priključku in vodomeru)
Vsako okvaro na priključku ali vodomeru je uporabnik dolžan prijaviti upravljavcu.
Uporabnik ima poleg rednih pregledov iz 23. člena pravico zahtevati izredno kontrolo točnosti. Če se ugotovi, da je točnost obračunskega vodomera v mejah dopustnih toleranc, nosi stroške preizkusa uporabnik, v nasprotnem primeru pa upravljavec.
29. člen
(odčitavanje porabe vode)
Količina porabljene vode iz javnega vodovoda se meri v kubičnih metrih (m3) po odčitku obračunskega vodomera na priključku.
Pri fizičnih osebah opravi upravljavec odčitavanje najmanj dvakrat letno. Pri pravnih osebah opravi upravljavec odčitavanje najmanj enkrat mesečno z upoštevanjem ostalih odčitkov zaradi spremembe cene, okvare ali zamenjave vodomera. Na posebne zahteve uporabnika se lahko odčitavanje opravi tudi večkrat, stroški pa bremenijo uporabnika.
30. člen
(plačilo porabljene vode)
Uporabniki plačujejo porabljeno vodo na podlagi izdanih računov, kot je to določeno v 33. in 34. členu tega odloka.
31. člen
(priključek za več uporabnikov)
V primeru, da je v objektu več uporabnikov vode iz istega priključka, le-ti določijo z medsebojnim sporazumom pravno ali fizično osebo, ki sprejema in plačuje račune za porabljeno vodo v objektu.
Interna delitev stroškov za porabljeno vodo posameznih uporabnikov ni obveznost upravljavca.
V objektih, kjer je poleg gospodinjstev tudi sedež gospodarske družbe ali samostojnega podjetnika in izveden samo en priključek, se obračunava poraba vode za gospodarske družbe in samostojne podjetnike po ceni, določeni za gospodarske družbe in samostojne podjetnike sorazmerno po deležih porabe vode.
V vseh novozgrajenih objektih, v katerih je več stanovanjskih ali poslovnih enot priključenih na isti vodovodni priključek, mora imeti vsaka enota svoj obračunski vodomer za odčitavanje porabe vode.
32. člen
(obračun pavšalne porabe vode)
V primeru, da upravljavec ali uporabnik ugotovita, da je obračunski vodomer v okvari, se obračuna pavšalna poraba vode na podlagi povprečne porabe vode v preteklem obračunskem obdobju.
Če upravljavec ne more odčitati števca, mora o tem obvestiti uporabnika in mu določiti rok v katerem bo lahko števec odčital. Če tudi v tem roku to ni mogoče, se uporabniku obračuna pavšalni znesek.
33. člen
(račun)
Uporabniki plačujejo porabo vode na podlagi izstavljenega računa upravljavca za pretekli mesec. Uporabnik mora plačati račun najkasneje v 15 dneh.
V primeru, da uporabnik ne poravna računa za porabo vode v roku 60 dni po prejemu računa, ga je upravljavec dolžan opomniti. V opominu mora določiti dodaten rok plačila 15 dni in opozoriti uporabnika na posledice neplačila. Po izteku roka, določenega v opominu, mora upravljavec prekiniti dobavo vode.
34. člen
(ugovor)
Uporabnik, ki mu je bila odmerjena poraba vode, lahko v 15 dneh po prejemu računa vloži dokazljivi pisni ugovor upravljavcu vodovoda, če meni, da mu količina porabljene vode ni pravilno odmerjena.
Upravljavec je dolžan na ugovor uporabnika pisno odgovoriti v 15 dneh.
VII. PREKINITVE DOBAVE VODE
35. člen
(prekinitev na stroške uporabnika)
Upravljavec lahko na stroške uporabnika brez odpovedi, vendar po predhodnem obvestilu, prekine dobavo vode v naslednjih primerih:
– če uporabnik ali njegov pooblaščeni predstavnik pisno odpove ali zahteva zaporo vode,
– če stanje interne instalacije ali vodomernega jaška ogroža zdravje drugih uporabnikov oziroma kvaliteto vode v javnem vodovodu,
– če je priključek na vodovod izveden brez soglasja upravljavca,
– če interna instalacija in druge naprave uporabnika ovirajo redno dobavo vode drugim uporabnikom in uporabnik tega noče preprečiti,
– če uporabnik brez soglasja upravljavca dovoli priključitev drugega uporabnika na svojo interno instalacijo ali spremeni namembnost,
– če uporabnik onemogoča delavcu ali pooblaščencu upravljavca odčitavanje ali zamenjavo vodomera ali pregled priključka in notranjih instalacij v skladu z določili tega odloka,
– če uporabnik brez privolitve upravljavca odstrani plombo na vodomeru, hidrantu ali kako drugače spremeni izvedbo priključka,
– če uporabnik brez soglasja upravljavca opravlja posege v objekte in naprave, ki so v upravljanju upravljavca,
– če uporabnik krši objavljene omejitve pri varčevanju z vodo,
– če uporabnik ne plača računa v plačilnem roku, niti v 15 dneh po izstavitvi pisnega opomina,
– če upravljavec kanalizacijskega omrežja posreduje upravljavcu vodovodnega omrežja informacijo z ustreznimi dokazili, da uporabnik ni plačal stroškov odvajanja odpadnih in padavinskih voda v skladu z veljavnim odlokom o odvajanju odpadnih in padavinskih voda v Občini Lendava,
– če upravljavec ugotovi, da ima uporabnik tudi lastni vodni vir in le-ta ni ločen od javnega vodovoda.
Dobava vode je prekinjena, dokler ni odpravljen vzrok prekinitve. Za ponovno priključitev mora uporabnik plačati stroške prekinitve in ponovne priključitve.
Upravljavec je dolžan opraviti ponovno priključitev v največ 7 dneh po tem, ko uporabnik plača stroške prekinitve in ponovne priključitve.
36. člen
(krajša prekinitev dobave vode)
Upravljavec lahko na lastne stroške prekine dobavo vode za krajši čas zaradi:
– planiranih vzdrževalnih del na napeljavah oziroma objektih in napravah,
– okvar na napeljavah oziroma objektih in napravah.
O vzroku za prekinitev mora uporabnike obvestiti preko sredstev javnega obveščanja ali direktno; za predvidena vzdrževalna dela pred pričetkom del, ob okvarah pa takoj ob nastanku dogodka.
VIII. IZREDNE RAZMERE IN VARČEVANJE Z VODO
37. člen
(višja sila)
V primeru višje sile (potres, požar, suša, onesnaževanje virov, izpad energije, velike okvare) in v skladu z zakonom lahko upravljavec brez nadomestila škode prekine ali zmanjša dobavo vode, vendar mora o tem takoj obvestiti uporabnike in postopati v skladu s sprejetim načrtom ukrepov za take primere. Skrbeti mora predvsem za prednostno oskrbo za osnovne življenjske potrebe občanov in za požarno varnost.
38. člen
(varčevanje)
Upravljavec je dolžan:
– sistematično in strokovno zmanjševati količino neregistrirane in registrirane vode (redna sanacija vodovodnega omrežja in redna zamenjava vodomerov),
– predlagati spremembe odlokov o varstvenih pasovih vodnih virov.
IX. OBVEZNOSTI LASTNIKA, UPRAVLJALCA IN UPORABNIKOV
39. člen
(obveznosti lastnika)
Lastnik ima pri oskrbi s pitno vodo naslednje obveznosti:
– z izgradnjo vodovodnega omrežja zagotavljati oskrbo s pitno vodo,
– zagotavljati ustrezen nivo investicijskega vzdrževanja,
– obravnavati poročila upravljavca o stanju vodooskrbe in predlogih za njeno izboljšanje,
– izdajati soglasja, na osnovi pridobljenega mnenja upravljavca,
– izdaja soglasje k ceni vode v delu, ki ni gospodarska javna služba,
– potrjuje ceno vode, v delu, ki je gospodarska javna služba,
– seznanjati uporabnike z določili tega odloka na krajevno ustrezen način.
40. člen
(obveznosti upravljavca)
Upravljavec ima pri preskrbi z vodo zlasti naslednje obveznosti:
– skrbeti za normalno obratovanje vodovoda v okviru razpoložljivih kapacitet in pravočasno pripravljati plane enostavne in razširjene reprodukcije ter pravilnik o tehnični izvedbi in uporabi objektov in naprav javnega vodovoda ter z njimi seznaniti uporabnike,
– redno vzdrževati vse objekte in naprave javnega vodovoda,
– vzdrževati priključke na svoje stroške, razen v primeru, če okvara na priključku nastane po krivdi uporabnika,
– redno pregledovati, preizkušati in menjati vodomere v skladu z zakonom o merilih ali na zahtevo uporabnika v skladu s 27. in 28. členom tega odloka,
– redno kontrolirati kvaliteto vode v skladu s pravilnikom o zdravstveni ustreznosti pitne vode in ostalimi predpisi,
– obveščati uporabnike o času trajanja in ukrepih ob prekinitvah dobave vode,
– voditi kataster vodovodnih instalacij in ostale evidence,
– redno odčitavati vodomere in skrbeti za obračun porabljene vode,
– ažurno izdajati soglasja in izvajati priključitve na vodovod,
– organizirati preskrbo v izrednih razmerah in ažurno poročati o nastopu izrednih razmer ustreznim organom občine,
– obračunavati amortizacijo in voditi ostale poslovne knjige,
– sistematično pregledovati omrežje in ugotavljati izgube ter skrbeti za avtomatizacijo,
– organizirati zaščito vodnih objektov (zajetje, črpališče, vodohram, razbremenilnik),
– po naročilu občine, lastnika infrastrukture, skrbeti za pravilno obratovanje in vzdrževanje požarnega omrežja in hidrantov,
– kontrolirati stvarno porabo vode glede na dovoljeno ob priključitvi.
41. člen
(obveznosti uporabnikov)
Uporabniki imajo zlasti naslednje obveznosti:
– redno vzdrževati interno instalacijo, vodomerni jašek ali nišo in interne hidrante, le-te zaščititi pred zmrzovanjem in na dostopih čistiti sneg, led in ostali material ter s tem zaščititi obračunski vodomer pred zmrzovanjem,
– omogočiti dostop do obračunskega vodomera in internih hidrantov,
– nemudoma javljati upravljavcu vse okvare na javnem vodovodu, vodomerih in odjemu vode iz hidrantov,
– s pisnim obvestilom upravljavcu javiti lastninske, namembnostne ali ostale spremembe pri uporabniku,
– redno plačevati vodo na osnovi izdanih računov v plačilnem roku,
– urejati medsebojno delitev stroškov, kadar ima več uporabnikov obračun preko enega obračunskega vodomera,
– izvajati varčevalne in ostale ukrepe v izrednih razmerah ali ob prekinitvi dobave vode,
– varčevati z vodo v skladu s priporočili in kriteriji, ki jih poda lastnik.
42. člen
(obveznosti drugih upravljavcev)
Upravljavci oziroma izvajalci drugih infrastrukturnih objektov in naprav (cest, ulic, trgov, kanalizacijskega, elektro, telefonskega, toplovodnega, plinskega omrežja itd.) morajo pri opravljanju del na svojih objektih in napravah zagotoviti, da ostanejo vodovodne naprave nepoškodovane. Za vse posege v območju vodovodnih napeljav morajo predhodno pridobiti mnenje upravljavca in soglasje lastnika vodovoda.
X. ODJEM VODE IZ HIDRANTOV
43. člen
(odjem vode)
Hidranti na javnem omrežju so objekti in naprave kolektivne rabe, namenjeni zagotavljanju požarne varnosti, zato morajo biti vedno dostopni in v brezhibnem stanju. Stroške vzdrževanja, obratovanja hidrantnega omrežja in porabljene pitne vode upravljavcu javnega vodovoda v skladu s Pravilnikom zagotavlja občina iz proračunskih sredstev iz dela omrežnine.
Hidranti se smejo uporabljati za gašenje požarov in za druge intervencije ob naravnih in drugih nesrečah brez poprejšnjega soglasja upravljavca. O uporabi hidrantov uporabnik upravljavcu posreduje poročilo.
Gasilska društva so dolžna upravljavcu napovedati rabo vode iz hidrantov v primerih, ko gre za gašenje požarov in intervencije ter izvajati stalen nadzor nad uporabo hidrantov in upravljavcu sprotno sporočati vsak odvzem in količino odvzete vode ter sporočiti morebitne tehnične pomanjkljivosti in nepravilnosti pri uporabi hidrantov. Podatke o hidrantih vodi upravljavec v registru hidrantov. Povzročitelj odgovarja za škodo, ki je nastala na hidrantu po njegovi krivdi.
Odvzem vode iz hidrantov za druge potrebe, ki niso opredeljeni v drugem odstavku tega člena, je dovoljen le z soglasjem upravljavca. Za takšen odvzem vode se sklene dogovor (o uporabi in poravnavi stroškov za porabljeno vodo), v katerem je določen tudi način plačila.
Interni hidranti so del internega vodovodnega objekta in morajo biti priključeni na vodovodno omrežje za odjemnim mestom. Vzdržuje jih uporabnik vode.
44. člen
(dolžnost uporabnika)
Uporabnik mora pustiti hidrant v brezhibnem stanju in nosi vse stroške popravila za okvare, ki jih je povzročil.
XI. KAZENSKE DOLOČBE
45. člen
(upravljavec)
Z globo 1.000,00 EUR tolarjev se kaznuje upravljavec javnega vodovoda:
– če izvede priključitev brez predhodnega soglasja (16. člen),
– če ne izvede priključitve najkasneje v roku 30 dni po izdaji soglasja za priključitev (16. člen),
– če prekine dobavo vode brez predhodnega obvestila uporabnikom, razen ko gre za nujen poseg na omrežju in je prekinitev dobave vode krajša od 2 ur (36. člen),
– če ne izvaja prekinitve dobave vode v primerih, kot jih določa 35. člen,
– če ne izpolnjuje obveznosti iz 40. člena.
Z globo 300,00 EUR se kaznuje za prekršek iz prve točke tega člena tudi odgovorna oseba upravljavca vodovoda.
46. člen
(uporabnik – pravna oseba)
Z globo 1.000,00 EUR se kaznuje za prekršek uporabnik – pravna oseba in samostojni podjetnik:
– če se priključi na vodovod ali za 50 % poveča odjem brez soglasja upravljavca (13. člen),
– če ne izpolnjuje obveznosti iz 41. člena,
– če odvzema vodo iz hidranta v nasprotju z 43. členom.
Z globo 300,00 EUR se kaznuje za prekršek iz prve točke tega člena tudi odgovorna oseba pravne osebe.
47. člen
(uporabnik – fizična oseba)
Z globo 300,00 EUR se kaznuje za prekršek uporabnik – fizična oseba:
– če se priključi na vodovod brez soglasja (13. člen),
– če ne izpolnjuje obveznosti iz 41. člena,
– če odvzema vodo iz hidranta v nasprotju s 43. členom.
XIII. KONČNE DOLOČBE
Odlok o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 109/05) vsebuje naslednje končne določbe:
48. člen
(ureditev priključkov)
Uporabniki, ki so priključeni na vodovodno omrežje v nasprotju s tem odlokom ter 46. in 47. členom Tehničnega pravilnika o javnem vodovodu (Uradni list RS, št. 84/01) morajo izvesti premestitev vodomerov najkasneje v roku pet let od veljavnosti tega odloka. V kolikor uporabniki iz upravičenih razlogov ne morejo izvesti premestitve vodomera na mejo parcele, morejo pri upravljavcu podati izjavo, da prevzemajo vso materialno odgovornost za delovanje vodovodnega priključka od javnega voda do vodomera.
49. člen
(obvezna priključitev)
Priključitev objektov na javni vodovod je obvezna na celotnem območju Občine Lendava, kjer je javni vodovod že zgrajen, se gradi ali rekonstruira.
50. člen
(varstvo vodnih virov)
Pri izvajanju tega odloka se morajo upoštevati tudi določila veljavnih odlokov o varstvu vodnih virov vodovodnih sistemov.
51. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe, upravljavec vodovodnih objektov in naprav ter uprava Občine Lendava.
52. člen
(pravilnik)
Upravljavec je dolžan v roku šestih mesecev po uveljavitvi tega odloka predložiti Občini Lendava v obravnavo in sprejem pravilnik o tehnični izvedbi in uporabi objektov in naprav javnega vodovoda. Ta čas se uporablja sedaj veljavni tehnični pravilnik.
53. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 60/01, 65/03, 23/05).
54. člen
(začetek veljavnosti)
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 125/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
55. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o oskrbi s pitno vodo v Občini Lendava (Uradni list RS, št. 10/12) vsebuje naslednjo končno določbo:
56. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 03504-0002/2012
Lendava, dne 20. januarja 2012
Župan
Občine Lendava
mag. Anton Balažek l.r.