Na podlagi 49.a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), 19. člena Statuta Mestne občine Nova Gorica (Uradno glasilo, št. 6/02, 25/02 in Uradni list RS, št. 38/05, 24/06) ter 16. člena Statuta Občine Brda (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 4/06) sta Mestni svet Mestne občine Nova Gorica dne 2. februarja 2012 in Občinski svet Občine Brda dne 28. februarja 2012 sprejela
O D L O K
o ustanovitvi Medobčinske uprave Mestne občine Nova Gorica in Občine Brda
SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) S tem odlokom Mestna občina Nova Gorica in Občina Brda (v nadaljevanju: občini ustanoviteljici) ustanavljata organ skupne občinske uprave – Medobčinska uprava Mestne občine Nova Gorica in Občine Brda (v nadaljevanju: Organ skupne občinske uprave) za izvrševanje nalog in postopkov v inšpekcijskih in prekrškovnih zadevah, za izvajanje drugih upravnih nalog na področju inšpekcijskega nadzora, za izvajanje nalog s področja občinskega redarstva, za izvajanje nalog s področja preventive in varnosti v cestnem prometu ter za izvajanje nalog s področja varnosti občanov in preventivnih dejavnosti na področju zmanjševanja kriminalitete na območjih Mestne občine Nova Gorica in Občine Brda ter določata njegovo delovno področje, notranjo organizacijo, vodenje ter zagotavljanje sredstev in drugih pogojev za njegovo delo.
(2) S tem odlokom so določene pravice in obveznosti občin ustanoviteljic in njihovih organov v razmerju do Organa skupne občinske uprave in v medsebojnih razmerjih.
2. člen
(1) Občini ustanoviteljici Organa skupne občinske uprave sta:
1. Mestna občina Nova Gorica, Trg Edvarda Kardelja 1, 5000 Nova Gorica in
2. Občina Brda, Trg 25. maja 2, 5212 Dobrovo.
(2) Organ skupne občinske uprave je samostojni skupni upravni organ občin iz prvega odstavka tega člena za skupno opravljanje nalog na področju:
– občinske inšpekcije
– občinskega redarstva
– preventive in varnosti v cestnem prometu in
– varnosti občanov in preventivnih dejavnosti na področju zmanjševanja kriminalitete.
(3) Znotraj Organa skupne občinske uprave se oblikujeta 2 notranji organizacijski enoti, in sicer inšpekcijska služba ter redarska služba.
(4) Ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic, razen sprejema sprememb in dopolnitev tega odloka ter zagotavljanja proračunskih sredstev za delovanje Organa skupne občinske uprave, za kar sta pristojna občinska sveta, v imenu občin ustanoviteljic izvršujeta njuna župana.
(5) Župana občin ustanoviteljic sprejmeta akt o sistemizaciji delovnih mest v Organu skupne občinske uprave, sprejmeta kadrovski načrt in program dela Organa skupne občinske uprave, nadzorujeta delo ter dajeta skupne usmeritve glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja Organa skupne občinske uprave.
3. člen
(1) Uradni naziv Organa skupne občinske uprave je »Medobčinska uprava Mestne občine Nova Gorica in Občine Brda«.
(2) Sedež Organa skupne občinske uprave je v Novi Gorici, Trg Edvarda Kardelja 1, 5000 Nova Gorica.
(3) Organ skupne občinske uprave uporablja žig okrogle oblike. V sredini žiga se nahaja napis »Medobčinska uprava Mestne občine Nova Gorica in Občine Brda«. Žig je obrobljen z dvema črtama in je premera 38 mm.
NALOGE ORGANA SKUPNE OBČINSKE UPRAVE
4. člen
(1) S tem odlokom se kot prekrškovni organ za območje občin ustanoviteljic določi Organ skupne občinske uprave, ki se pooblasti za odločanje o kršitvah na področju občinskih predpisov in drugih aktov.
(2) Postopek pri prekrškovnem organu vodi in v njem odloča pooblaščena uradna oseba Organa skupne občinske uprave, ki mora za vodenje postopka, izdajo plačilnega naloga ter odločbo o prekršku izpolnjevati vse z zakonom in drugimi predpisi določene pogoje za opravljanje teh dejanj.
(3) Vsi akti – predpisi, katerih spoštovanje in izvajanje nadzoruje Organ skupne občinske uprave in po katerih pooblaščene uradne osebe Organa skupne občinske uprave vodijo prekrškovne postopke, so navedeni v posebni prilogi, ki je objavljena na spletnih straneh občin ustanoviteljic.
5. člen
(1) Organ skupne občinske uprave opravlja upravne in strokovne naloge izvajanja inšpekcijskega nadzorstva nad izvajanjem in spoštovanjem občinskih predpisov kot tudi predpisov iz prenesene pristojnosti ter naloge občinskega redarstva na področjih, ki jih urejajo predpisi občin ustanoviteljic skladno z zakoni, podzakonskimi predpisi in predpisi občin ustanoviteljic na tem področju. Organ skupne občinske uprave pri izvajanju svojih nalog posveča posebno pozornost tako imenovanemu zelenemu nadzoru, to je nadzoru nad divjimi odlagališči, vzdrževanjem čistoče in urejenostjo javnih površin.
(2) Organ skupne občinske uprave opravlja strokovno-tehnične naloge in daje predloge, priporočila in usmeritve na področjih, povezanih s preventivo in varnostjo v cestnem prometu, zlasti še:
– na področju pospeševanja prometne vzgoje in izobraževanja udeležencev v cestnem prometu, zlasti najbolj ogroženih skupin: otrok in mladostnikov
– na področju izdajanja in razširjanja prometno-vzgojnih publikacij
– na področju organiziranja raznih vzgojno-preventivnih akcij
– na področju sodelovanja z drugimi deležniki in skupnega nastopanja pri izvajanju preventivne dejavnosti.
(3) Organ skupne občinske uprave opravlja strokovno-tehnične naloge in daje predloge, priporočila in usmeritve na področjih, povezanih s splošno varnostjo občanov, zlasti še:
– na področju varnosti, preventive, in reševanja problematike na področju kriminalitete in drugih odklonskih pojavov
– na področju preprečevanja uničevanja javne lastnine
– na področju zagotavljanja javnega reda in mira
– na področju spodbujanja k varnostnemu samoorganiziranju občanov
– na področju dviga varnostne kulture in strpnosti med ljudmi.
(4) Naloge Organa skupne občinske uprave se podrobneje določijo v Dogovoru o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih.
6. člen
Plačane globe za prekrške, ki jih izreče Organ skupne občinske uprave, so prihodek proračuna občine, na območju katere je bil prekršek storjen oziroma katere predpis je bil kršen.
ORGANIZACIJA DELA
7. člen
(1) Organ skupne občinske uprave vodi vodja z nazivom vodja Medobčinske uprave Mestne občine Nova Gorica in Občine Brda, ki se izbere po natečajnem postopku glede na strokovno usposobljenost in v skladu z zakonodajo s področja javnih uslužbencev. Vodjo iz prejšnjega stavka imenuje in razrešuje župan sedežne občine ustanoviteljice po predhodnem soglasju župana občine soustanoviteljice.
(2) Vodja Organa skupne občinske uprave ima status uradnika na položaju.
(3) Vodja Organa skupne občinske uprave mora imeti univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo oziroma magisterijem ali prvo stopnjo po Zakonu o visokem šolstvu in najmanj 6 let ustreznih delovnih izkušenj, tako kot jih opredeljuje 13. točka 6. člena Zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 56/02 s spremembami).
(4) Župana lahko skleneta pisni dogovor, da bo naloge vodje Organa skupne občinske uprave opravljal direktor občinske uprave ene izmed občin ustanoviteljic.
(5) Vodja Organa skupne občinske uprave odgovarja za izvrševanje upravnih nalog, ki sodijo v krajevno pristojnost posamezne občine ustanoviteljice, županu te občine, za delo Organa skupne občinske uprave v celoti pa skupaj obema županoma občin ustanoviteljic.
8. člen
(1) Vodja Organa skupne občinske uprave predstavlja in zastopa Organ skupne občinske uprave. Vodja opravlja splošne organizacijske naloge in skrbi za administrativno-tehnično podporo pri izvajanju upravnih in strokovnih nalog za celotni Organ skupne občinske uprave.
(2) Glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja Organa skupne občinske uprave se vodja ravna po usmeritvah obeh županov občin ustanoviteljic.
(3) Vodja Organa skupne občinske uprave določi mesečni in tedenski razpored dela redarske službe, pri čemer je število opravljenih postopkov in izvedenih nalog v posamezni občini ustanoviteljici praviloma oziroma vsaj na daljši rok skladno z razmerjem števila prebivalcev.
(4) Zaposleni v redarski službi so dolžni opravljati svoje naloge po splošnih navodilih in usmeritvah vodje organa, pri čemer so pri opravljanju posamezne naloge iz svojega področja dela in pri vodenju in odločanju v posameznem postopku o prekršku oziroma drugemu postopku popolnoma samostojni.
(5) O pritožbah zoper upravne akte Organa skupne občinske uprave odloča župan občine, v katere krajevno pristojnost zadeva spada.
9. člen
(1) Občina, v kateri je sedež Organa skupne občinske uprave, ima za v organu zaposlene javne uslužbence status delodajalca in opravlja vse naloge s področja zaposlovanja in kadrovskih zadev v skladu z veljavno zakonodajo.
(2) Župan sedežne občine, ki ima status delodajalca, na podlagi pooblastila župana občine soustanoviteljice, oziroma vodja Organa skupne občinske uprave po pooblastilu in v soglasju z županoma občin ustanoviteljic, v skladu s kadrovskim načrtom, odloča o sklenitvi in prenehanju delovnega razmerja zaposlenih v Organu skupne občinske uprave. Župan sedežne občine, ki ima status delodajalca, na podlagi pooblastila župana občine soustanoviteljice, oziroma vodja Organa skupne občinske uprave po pooblastilu in v soglasju z županoma občin ustanoviteljic odloča tudi o drugih pravicah in obveznostih iz naslova delovnih razmerij.
10. člen
O izločitvi vodje Organa skupne občinske uprave in ostalih zaposlenih v Organu skupne občinske uprave odloča direktor občinske uprave občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
11. člen
(1) S tem Odlokom se ureja opravljanje inšpekcijskega nadzorstva nad izvajanjem in spoštovanjem občinskih predpisov kot tudi predpisov iz prenesene pristojnosti ter drugih aktov, s katerimi občine urejajo zadeve iz svoje pristojnosti v okviru Organa skupne občinske uprave.
(2) Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji v inšpekcijski službi, ki je sestavni del Organa skupne občinske uprave, kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, v skladu z zakonom, s katerim je urejen inšpekcijski nadzor.
12. člen
Občinski inšpektorji lahko opravljajo tudi naloge iz pristojnosti občinskih redarjev, kolikor so za to izpolnjeni vsi zakonski pogoji.
13. člen
(1) Za inšpektorja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje pogoje s področja zakonodaje javnih uslužbencev ter inšpekcijskega nadzorstva.
(2) Inšpektor opravlja naloge inšpekcijskega nadzora, vodi upravni postopek ter izdaja odločbe in sklepe v upravnem postopku po postopkih in na način, ki ga predpisuje zakon, ki ureja področje inšpekcijskega nadzora, zakon, ki ureja področje prekrškov in zakon, ki ureja splošni upravni postopek ter ostali predpisi.
MEDOBČINSKO REDARSTVO
14. člen
(1) S tem Odlokom se ureja opravljanje medobčinskega redarstva v okviru redarske službe, ki je sestavni del Organa skupne občinske uprave in ki, v skladu z zakonom, ki ureja občinsko redarstvo, v skladu z drugimi predpisi, ki urejajo to področje ter v skladu z občinskim programom varnosti občin ustanoviteljic, nadzoruje spoštovanje pravil v cestnem prometu ter skrbi za javno varnost in javni red in mir na območju občin ustanoviteljic.
(2) Naloge medobčinskega redarstva kot pooblaščene uradne osebe opravljajo občinski redarji.
15. člen
Za občinskega redarja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje pogoje s področja zakonodaje javnih uslužbencev ter občinskega redarstva.
FINANCIRANJE
16. člen
(1) Sredstva za delo Organa skupne občinske uprave zagotavljata občini ustanoviteljici v svojih proračunih.
(2) Sredstva za delo Organa skupne občinske uprave zagotavljata občini ustanoviteljici v razmerju števila prebivalcev posamezne občine do števila vseh prebivalcev obeh občin skupaj, ki znaša:
– Mestna občina Nova Gorica 84,55 %
– Občina Brda 15,45 %.
(3) Za škodo, povzročeno z nezakonitim delom zaposlenega v Organu skupne občinske uprave in za obveznosti iz delovanja Organa skupne občinske uprave občini ustanoviteljici odgovarjata solidarno.
(4) Finančni načrt Organa skupne občinske uprave predlagata župana občin ustanoviteljic, sprejme pa ga občinski svet občine ustanoviteljice, v kateri ima Organ skupne občinske uprave svoj sedež, kot sestavni del proračuna te občine.
(5) Organ skupne občinske uprave je neposredni uporabnik proračuna občine ustanoviteljice, v kateri ima sedež.
(6) Občina ustanoviteljica, ki ni sedežna občina, zagotavlja sredstva za Organ skupne občinske uprave v svojem proračunu na posebni postavki, ob predložitvi proračuna v sprejem občinskemu svetu pa se predloži tudi finančni načrt Organa skupne občinske uprave kot posebno prilogo.
(7) Svojo obveznost občina ustanoviteljica, ki ni sedežna občina, poravnava po dvanajstinah na podlagi zahtevka sedežne občine.
(8) Odredbodajalec za sredstva finančnega načrta Organa skupne občinske uprave je župan sedežne občine oziroma po njegovem pooblastilu vodja Organa skupne občinske uprave.
17. člen
(1) Za delo Organa skupne občinske uprave zagotavlja opremo in prostore Mestna občina Nova Gorica kot sedežna občina ustanoviteljica. Občina Brda je dolžna kriti sorazmerni del nadomestila za uporabo prostora in opreme iz prejšnjega stavka v skladu z drugim odstavkom 16. člena tega odloka.
(2) Tekoče administrativne, strokovne, pomožne, finančne in druge naloge za Organ skupne občinske uprave opravlja občinska uprava Mestne občine Nova Gorica. Občina Brda je dolžna kriti sorazmerni del stroškov opravljanja teh nalog v skladu z drugim odstavkom 16. člena tega odloka.
DOGOVOR O MEDSEBOJNIH PRAVICAH, OBVEZNOSTIH IN ODGOVORNOSTIH
18. člen
V Dogovoru o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih, ki ga v skladu z četrtim odstavkom 5. člena tega Odloka skleneta župana občin ustanoviteljic, se podrobneje določijo pravice in obveznosti občin ustanoviteljic do Organa skupne občinske uprave, načrtovanje in način dela, način poročanja, način financiranja, opravljanje administrativnih, strokovnih, pomožnih, finančnih in drugih del za Organ skupne občinske uprave ter druge za nemoteno delo organa pomembne zadeve.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
19. člen
(1) Kolikor druge občine izrazijo interes, lahko pristopijo k Organu skupne občinske uprave, če sklep o tem sprejmejo na svojem občinskem svetu in se s pristopom strinjata tudi občinska sveta občin ustanoviteljic. Pristop se realizira s 1. 1. naslednjega leta, če so bile odločitve iz prejšnjega stavka sprejete najkasneje do 30. 9. tekočega leta.
(2) V aktih iz prejšnjega odstavka, s katerimi občinski sveti odločajo o pristopu nove ustanoviteljice oziroma o strinjanju do takratnih ustanoviteljic, se določi tudi novo delitveno razmerje iz drugega odstavka 16. člena tega odloka.
20. člen
(1) Občinski svet občine ustanoviteljice lahko izrazi interes za izstop iz Organa skupne občinske uprave tako, da o tem sprejme poseben sklep, ki ga posreduje županom ostalih občin ustanoviteljic. Izstop se realizira s 1. 1. naslednjega leta, če je bil sklep iz prejšnjega stavka sprejet najkasneje do 30. 6. tekočega leta.
(2) Če odločitev iz prejšnjega odstavka pomeni tudi ukinitev Organa skupne občinske uprave, skleneta župana občin ustanoviteljic poseben dogovor o pravicah in obveznostih, v katerem uredita vsa vprašanja povezana s prenehanjem delovanja Organa skupne občinske uprave, in sicer najkasneje v roku 3 mesecev pred datumom prenehanja delovanja.
21. člen
(1) V primeru iz zadnjega odstavka prejšnjega člena občini ustanoviteljici prevzameta zaposlene ter razdelita stvari, denarna sredstva, pravice in obveznosti, razen prostorov in opreme, ki jo je zagotovila sedežna občina, po ključu odstotka števila prebivalcev občine ustanoviteljice.
(2) Vsaka občina ustanoviteljica mora prevzeti v izvršitev, izterjavo ali izpolnitev tudi pravice in obveznosti, ki izhajajo iz odločitev Organa skupne občinske uprave v že dokončanih postopkih ter dokončati že začete postopke glede na krajevno pristojnost.
22. člen
Najkasneje v roku 1 meseca po uveljavitvi tega Odloka sprejmeta župana občin ustanoviteljic Dogovor iz 18. člena Odloka.
23. člen
Najkasneje v roku 1 meseca po uveljavitvi tega Odloka določita župana občin ustanoviteljic kadrovski načrt Organa skupne občinske uprave in sprejmeta akt o sistemizaciji delovnih mest v Organu skupne občinske uprave.
24. člen
(1) Organ skupne občinske uprave prične z delom, ko sedežna občina ustanoviteljica, zagotovi prostore in opremo, vendar najkasneje v treh mesecih po uveljavitvi tega odloka.
(2) Najkasneje do dne, ko prične z delom, prevzame Organ skupne občinske uprave javne uslužbence, zaposlene v občinskih upravah občin ustanoviteljic, ki so razporejeni na uradniška ali strokovno tehnična delovna mesta, na katerih se opravljajo naloge občinske uprave, ki jih na podlagi tega odloka prevzame Organ skupne občinske uprave. Tem javnim uslužbencem se izda sklepe v skladu z aktom o sistemizaciji delovnih mest v Organu skupne občinske uprave ter se jim v podpis predloži anekse k pogodbam o zaposlitvi.
25. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega Odloka prenehajo veljati tista določila Odloka o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Mestne občine Nova Gorica (Uradni list RS, št. 109/2011), ki določajo organizacijo izvajanja nalog občinske uprave Mestne občine Nova Gorica, ki jih na podlagi tega odloka prevzame Organ skupne občinske uprave.
(2) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o občinski inšpekciji in nadzorni službi (Uradno glasilo občine Brda, št. 2/98).
26. člen
Ta odlok se sprejme v enakem besedilu v obeh občinah ustanoviteljicah. Vsaka občina ustanoviteljica objavi ta odlok v uradnem glasilu svoje občine. Odlok začne veljati petnajsti dan po zadnji objavi.
Št. 007-7/2011-4
Nova Gorica, dne 2. februarja 2012
Župan
Mestne občine Nova Gorica
Matej Arčon l.r.
Št. 0326-01/2012-04
Dobrovo, dne 28. februarja 2012
Župan
Občine Brda
Franc Mužič l.r.