Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 100/08 – odl. US, 79/09 in 51/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4) in 7. člena Statuta Občine Oplotnica (Uradni list RS, št. 29/99, 1/02 in 38/03) je Občinski svet Občine Oplotnica na 8. seji dne 29. 3. 2012 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Oplotnica za leto 2012
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Oplotnica za leto 2012 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podskupin kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
v eurih
-------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun
leta 2012
-------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 4.159.909
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2.785.875
70 DAVČNI PRIHODKI 2.627.395
700 Davki na dohodek in dobiček 2.410.237
703 Davki na premoženje 123.728
704 Domači davki na blago in storitve 93.430
71 NEDAVČNI PRIHODKI 158.480
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 104.430
711 Takse in pristojbine 1.550
712 Globe in druge denarne kazni 2.500
714 Drugi nedavčni prihodki 50.000
72 KAPITALSKI PRIHODKI 20.192
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 10.192
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih sredstev 10.000
73 PREJETE DONACIJE
730 Prejete donacije iz domačih virov
731 Prejete donacije iz tujine
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.353.842
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 723.169
741 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna iz sredstev proračuna Evropske
unije 630.673
78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE
787 Prejeta sredstva od drugih evropskih
institucij
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 4.406.909
40 TEKOČI ODHODKI 952.463
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 275.334
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 44.042
402 Izdatki za blago in storitve 578.587
403 Plačila domačih obresti 42.000
409 Rezerve 12.500
41 TEKOČI TRANSFERI 1.269.074
410 Subvencije 54.770
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 655.492
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 152.521
413 Drugi tekoči domači transferi 406.291
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 2.125.596
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 2.125.596
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 59.776
431 Investicijski transferi pravnim in
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki 23.000
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 36.776
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) –247.000
-------------------------------------------------------------
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV
IN NALOŽB
-------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443)
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in
finančnih naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije
443 Povečanje namenskega premoženja v
javnih skladih in drugih osebah javnega
prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
-------------------------------------------------------------
C. RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------------------
VII. Z ADOLŽEVANJE (500+501) 100.000
50 ZADOLŽEVANJE 100.000
500 Domače zadolževanje 100.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550+551) 223.000
55 ODPLAČILA DOLGA 223.000
550 Odplačila domačega dolga 223.000
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA
RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) – ali
0 ali + –370.000
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) –123.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 247.000
-------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
PRETEKLEGA LETA 370.000
9009 Splošni sklad za drugo – ali 0 ali +
-------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Oplotnica www.oplotnica.si.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
2. prihodki od taks za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
3. prihodki od taks za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov in
4. prihodki od komunalnih prispevkov.
Pravice porabe na proračunskih postavkah:
1. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (900602),
2. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda (900601), ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe ter med podprogrami v okviru glavnih programov odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika (župan).
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2012 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2013 50 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 50 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
Proračunska rezerva se v letu 2012 oblikuje v višini 10.500 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 2.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2012 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do vrednosti 200 eurov za posameznega dolžnika.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2012 lahko zadolži do višine 100.000 eurov.
Poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Oplotnica, v letu 2012 ne bo dajala.
11. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna, in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se v letu 2012 ne zadolžijo.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, v letu 2012 ne izdajo poroštva.
12. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2012 zadolži do višine 180.000 eurov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2012)
V obdobju začasnega financiranja Občine Oplotnica v letu 2013, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 13.8/2012
Oplotnica, dne 29. marca 2012
Župan
Občine Oplotnica
Matjaž Orter l.r.