Uradni list

Številka 27
Uradni list RS, št. 27/2012 z dne 13. 4. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 27/2012 z dne 13. 4. 2012

Kazalo

1164. Odlok o plakatiranju in obveščanju na območju Občine Trebnje, stran 2389.

Na podlagi 29., 62. in 65. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07, 76/08, 70/09 in 51/10), 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 8. člena Zakona o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/07, 11/11), 3. in 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11), 18. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 45/07) ter 3. in 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Trebnje (Uradni list RS, št. 72/95, 59/04, 115/04 in 38/06) je Občinski svet Občine Trebnje na 10. redni seji dne 4. 4. 2012 sprejel
O D L O K
o plakatiranju in obveščanju na območju Občine Trebnje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za območje Občine Trebnje določajo pogoji in način opravljanja plakatiranja in obveščanja, ki se lahko izvaja:
1. kot izbirna gospodarska javna služba,
2. kot usmerjevalni in obvestilni sistem,
3. kot plakatiranje in obveščanje za lastne potrebe ter
4. za potrebe volilne in referendumske kampanje.
2. člen
Izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
– »plakatiranje in obveščanje« pomeni vse oblike posredovanja obvestil in sporočil o javnih zborovanjih, prireditvah, manifestacijah, dejavnostih političnih strank, reklamiranju proizvodov in storitev različnih interesov oziroma vse druge izrazne oblike sporočanja širši javnosti na vizualni način,
– »obvestilna sredstva« so obvestila in sporočila, ki se posredujejo s plakati, letaki, napisi, transparenti ter drugimi izraznimi oblikami za vizualno sporočanje širši javnosti,
– »širši javnosti« je namenjeno obvestilo oziroma sporočilo, kadar je obvestilno sredstvo nameščeno na zasebno ali javno površino tako, da je usmerjeno navzven in je vizualno zaznavno iz odprtega javnega prostora,
– »obvestilna mesta« so naprave in objekti za oglaševanje in obveščanje,
– »stranka« je vsaka fizična oseba, pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnosti in lahko pridobi dovoljenje za postavitev, ureditev in vzdrževanje obvestilnega mesta po tem odloku.
3. člen
(1) Za obvestilno mesto iz četrte alineje 2. člena, se šteje vsak nepremičen ali premičen objekt ali naprava na javni ali zasebni površini, urejena za nameščanje obvestilnih sredstev z namenom posredovanja obvestil in sporočil širši javnosti.
(2) Obvestilna mesta za izvajanje plakatiranja in obveščanja po tem odloku so:
1. samostoječe ali stenske table (svetlobne ali nesvetlobne),
2. samostoječe svetlobne vitrine,
3. vitrine na avtobusnih postajališčih,
4. reklamni stolp,
5. slikovno in pisno obdelane stene zgradb,
6. svetlobni ali vrtljivi prikazovalniki,
7. obešanke na drogovih javne razsvetljave,
8. transparenti,
9. samostoječi prapori in zastave,
10. prostostoječi panoji,
11. neprostostoječi objekti,
12. drugi in novi tipi obvestilnih mest.
(3) Za premično obliko posredovanja obvestil se štejejo vse oblike raznosa, raztrosa in razdeljevanja obvestilnih sredstev, vse oblike nameščanja obvestilnih sredstev na cestna vozila in izvajanje reklamiranja in obveščanja z vozili, ki so opremljena v te namene.
(4) Za premično obliko posredovanja obvestil se šteje tudi enkratno nameščanje obvestilnih sredstev ob prireditvah in nameščanje obvestilnih sredstev v času izvajanja volilne in referendumske kampanje izven urejenih obvestilnih mest.
4. člen
(1) Obvestilna mesta so dovoljena samo na mestih in napravah tako, da ne ovirajo prometa, ne vplivajo negativno na okolje in ne kvarijo videza okolja in krajine.
(2) Na vsakem obvestilnem mestu mora biti označen pooblaščeni koncesionar oziroma stranka, ki je pridobila dovoljenje za postavitev, ureditev in vzdrževanje obvestilnega mesta.
(3) Obvestilno mesto mora biti urejeno in postavljeno tako, kot je določeno v dovoljenju za postavitev, ureditev in vzdrževanje obvestilnega mesta.
5. člen
Določbe tega odloka se ne nanašajo na uradne napise in označbe sedežev pravnih oseb ter drugih subjektov in njihovih poslovnih prostorov, nameščenih na zgradbah in funkcionalnih zemljiščih zgradb, kjer je sedež oziroma poslovni prostor teh subjektov, kakor tudi ne na reklamne napise v zaprtih prostorih (izložbenih oknih, avlah), ki se nanašajo na blago, ki se v teh prostorih prodaja ali na dejavnost, ki se v zgradbi opravlja.
6. člen
(1) Za postavitev, ureditev in vzdrževanje obvestilnega mesta iz četrte alineje 2. člena tega odloka mora biti pridobljeno dovoljenje.
(2) Vloga za pridobitev dovoljenja iz prejšnjega odstavka, se poda na obrazcu iz Priloge 1 in mora vsebovati:
– podatke o subjektu, ki oglašuje,
– navedbo lokacije obvestilnega mesta z navedbo parcelne številke in katastrske občine,
– podatke o objektih in napravah oglaševanja oziroma obveščanja,
– situacijo z označbo obvestilnega mesta, ki vsebuje fotografijo obstoječega stanja iz smeri, kamor bo usmerjeno sporočilo (če je sporočilo obojestransko, fotografijo iz obeh smeri),
– dokazilo o pravici uporabe dela objekta ali zemljišča, ki se bo štelo za obvestilno mesto,
– dovoljenje pristojnega upravnega organa, kadar se postavitev obvestilnega mesta skladno s predpisi, ki urejajo posege v prostor, šteje za poseg v prostor.
(3) O izdaji dovoljenja iz prvega odstavka tega člena odloči občinska uprava Občine Trebnje na podlagi meril, določenih s pravilnikom, ki ga sprejme župan Občine Trebnje.
(4) Vsakemu obvestilnemu mestu se v izdanem dovoljenju dodeli enolična oznaka. Ta mora biti jasno navedena na postavljenem obvestilnem mestu.
(5) Evidenco izdanih dovoljenj za postavitev, ureditev in vzdrževanje obvestilnih mest, ki obsega tudi podatke iz drugega odstavka tega člena, vodi občinska uprava Občine Trebnje.
II. NAČIN OPRAVLJANJA PLAKATIRANJA IN OBVEŠČANJA KOT IZBIRNA GOSPODARSKA JAVNA SLUŽBA
7. člen
(1) Izbirna gospodarska javna služba plakatiranja in obveščanja se lahko zagotavlja s podeljevanjem koncesije, katero se podeli na podlagi javnega razpisa.
(2) Občina Trebnje lahko za opravljanje izbirne gospodarske javne službe plakatiranja in obveščanja podeli največ dve koncesiji.
(3) S tem odlokom kot koncesijskim aktom Občina Trebnje kot koncedent (v nadaljnjem besedilu: koncedent) določa predmet in pogoje opravljanja gospodarske javne službe plakatiranja in obveščanja.
8. člen
Predmet koncesije je izbirna gospodarska javna služba plakatiranja in obveščanja (v nadaljnjem besedilu: koncesija).
9. člen
Koncesija se izvaja na območju Občine Trebnje.
10. člen
Prijavitelj mora za pridobitev koncesije izpolnjevati naslednje pogoje:
1. kot fizična ali pravna oseba mora biti registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije,
2. imeti mora poravnave davčne obveznosti, prispevke in ostale obveznosti do Občine Trebnje,
3. izkazovati mora kadrovsko in organizacijsko sposobnost za izvajanje koncesije,
4. izkazovati mora finančno usposobljenost,
5. razpolagati mora z zadostnim obsegom potrebnih delovnih sredstev in priprav,
6. imeti mora izkušnje na področju dejavnosti, ki je predmet koncesije,
7. prevzeti mora odgovornost za škodo, ki bi jo z opravljanjem ali v zvezi z opravljanjem koncesije lahko povzročil uporabnikom, drugim osebam ali Občini Trebnje.
11. člen
(1) Koncesija se podeli za obdobje 4 let. Če koncesionar izpolnjuje do koncedenta obveznosti iz tega odloka in koncesijske pogodbe, se obdobje lahko podaljša za 4 leta z aneksom k veljavni pogodbi, vendar največ do skupno 8 let.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka začne teči z dnem začetka veljavnosti koncesijske pogodbe
(3) Koncedent lahko podaljša koncesijsko razmerje za obdobje, ki se določi v koncesijski pogodbi, če koncesionar najkasneje šest mesecev pred prenehanjem veljavnosti koncesijske pogodbe pisno predlaga koncedentu podaljšanje koncesijske pogodbe.
(4) Koncesija se lahko podaljša na način in pod pogoji, pod katerimi je bila podeljena.
12. člen
Sredstva za izvajanje koncesije (za postavitev, vzdrževanje in urejanje obvestilnih mest) zagotavlja koncesionar.
13. člen
(1) Koncesionar je dolžan koncedenta nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so pomembne za koncesijsko razmerje. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori in je zaradi sprememb prizadet interes Občine Trebnje ali je zaradi sprememb bistveno spremenjeno koncesijsko razmerje, lahko občina koncesionarju odvzame koncesijo.
(2) Koncedent lahko odvzame koncesijo:
– če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v rokih, določenih s koncesijsko pogodbo,
– če koncesionar neupravičeno prekine izvajanje gospodarske javne službe,
– če je koncesionar večkrat ali huje kršil določbe zakonov, drugih predpisov, koncesijske pogodbe ali dovoljenj, izdanih na podlagi zakonov,
– če ne izpolnjuje finančnih obveznosti do koncedenta v dogovorjenih rokih,
– če koncesionar ne izpolnjuje več pogojev za podelitev koncesije,
– če si ne prizadeva razvijati dejavnosti plakatiranja in obveščanja na celotnem območju Občine Trebnje v zadostnem obsegu.
(3) Nadzor nad izvajanjem koncesije oziroma koncesijske pogodbe izvaja občinska uprava.
14. člen
(1) Koncesijsko razmerje med koncedentom in koncesionarjem preneha:
1. s prenehanjem koncesijske pogodbe,
2. z odkupom koncesije,
3. z odvzemom koncesije,
4. s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo,
5. v primeru stečaja koncesionarja,
6. v drugih primerih, določenih s koncesijsko pogodbo oziroma s predpisi.
(2) Pogoji in način prenehanja koncesije se podrobneje uredijo s koncesijsko pogodbo.
15. člen
(1) Javni razpis se opravi po določbah tega odloka v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe in uporabi se postopek, ki ureja javna naročila, v skladu z veljavno zakonodajo.
(2) Dokumentacijo za javni razpis za podelitev koncesije pripravi strokovna komisija (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo s sklepom imenuje župan Občine Trebnje. Komisijo sestavljajo 3 člani.
(3) Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije
(4) Če so posredovane samo nepravilne ali nepopolne prijave na javni razpis, se javni razpis za izvajanje gospodarske javne službe lahko ponovi.
(5) Koncedent si pridržuje pravico, da ne izbere nobenega prijavitelja.
16. člen
Dokumentacija za zbiranje ponudb iz prejšnjega člena mora vsebovati vsaj navedbe o:
1. predmetu in območju koncesije,
2. začetku in času trajanja koncesije,
3. pogojih, ki jih mora izpolnjevati koncesionar,
4. obveznih sestavinah prijave,
5. strokovnih referencah in drugih dokazilih, ki morajo biti predložena za ugotavljanje usposobljenosti stranke,
6. merilih, ki bodo vplivala na izbor koncesionarja,
7. roku in načinu predložitve prijav,
8. naslov pristojnega organa, ki zbira ponudbe,
9. roku za izbor koncesionarja,
10. roku, v katerem bodo stranke obveščene o izboru koncesionarja,
11. odgovornih osebah za dajanje pisnih in ustnih informacij med zbiranjem ponudb.
17. člen
(1) Izbira najugodnejšega prijavitelja se lahko opravi, če je koncedentu predložena vsaj ena veljavna in po morebitnih dodatnih usklajevanjih in pogajanjih tudi ustrezna ponudba.
(2) Zbiranje ponudb je neuspešno, če do poteka razpisanega roka ni predložena nobena veljavna ponudba. Ponudba je neveljavna, če ne vsebuje vseh obveznih sestavin prijave ali če ni prispela v razpisanem roku.
18. člen
Pri odločanju o izbiri koncesionarja se upoštevajo predvsem naslednji kriteriji:
1. strokovna, organizacijska in finančna usposobljenost interesenta,
2. dosedanje izkušnje interesenta,
3. višina ponujene koncesijske dajatve,
4. druge ugodnosti, ki jih Občini Trebnje nudi interesent.
19. člen
(1) Komisija iz drugega odstavka 15. člena po pregledu in ocenjevanju prijav pripravi predlog za izbiro najugodnejšega prijavitelja.
(2) O izbiri koncesionarja na podlagi predloga iz prejšnjega odstavka odloči direktor občinske uprave Občine Trebnje z upravno odločbo.
20. člen
Izbrani koncesionar ne sme prenesti podeljene koncesije na drugo pravno ali fizično osebo brez soglasja koncedenta.
21. člen
(1) Koncesija prične veljati z dnem začetka veljavnosti koncesijske pogodbe, s katero se podrobneje uredi medsebojno razmerje med koncedentom in koncesionarjem. Koncesijska pogodba se sklene po dokončnosti odločbe o izbiri koncesionarja.
(2) Koncesijsko pogodbo sklene v imenu koncedenta župan Občine Trebnje.
22. člen
(1) Koncesionar mora vsako obvestilno mesto označiti s svojo firmo.
(2) Koncesionar mora sam opravljati koncesijo.
(3) Koncesionar je dolžan skladno s koncesijsko pogodbo koncedentu plačevati koncesijsko dajatev.
(4) Koncesionar je dolžan redno vzdrževati in obnavljati obvestilna mesta, na katerih se izvaja koncesija, in neposredno okolico obvestilnega mesta.
(5) Poškodovana obvestilna sredstva mora koncesionar takoj oziroma najkasneje v roku 8 dni po ugotovljeni poškodbi zamenjati z novimi obvestilnimi sredstvi in skrbeti za njihov urejen videz. V primeru, da obvestilno mesto ni oddano, ga je koncesionar dolžan prelepiti z belim papirjem.
(6) Koncesionar mora sam poskrbeti, da je vsebina obvestilnih sredstev v skladu z veljavno zakonodajo.
(7) Obvestilna mesta se lahko uporabljajo le skladno z dovoljenjem iz 6. člena tega odloka.
(8) Koncesionar je dolžan za obvestilna mesta, ki so predmet koncesijske pogodbe, plačevati takso v skladu s tem odlokom.
(9) Koncesionar je dolžan v roku 30 dni po preteku koncesijske pogodbe na svoje stroške odstraniti vsa obvestilna mesta za plakatiranje in obveščanje, če se koncesionar in koncedent ne dogovorita drugače.
23. člen
Pogoje za nameščanje obvestilnih sredstev določajo koncesionarji, ki zagotavljajo tudi nameščanje in odstranjevanje obvestilnih sredstev.
24. člen
Koncesionar, ki je pridobil dovoljenje iz 6. člena tega odloka, mora pod enakimi pogoji zagotoviti organizatorjem volilne in referendumske kampanje uporabo obvestilnih mest, s katerimi upravlja, v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja področje volilne in referendumske kampanje.
III. USMERJEVALNI IN OBVESTILNI SISTEM
25. člen
(1) Usmerjevalni in obvestilni sistem obsega usmerjevalne in obvestilne table ter table za obeleževanje poslovnih stavb in dejavnosti.
(2) Usmerjevalne table, ki opozarjajo na javne funkcije (zdravstveni dom, avtobusna postaja, policijska postaja, upravne službe in podobno), so v skladu z veljavnim pravilnikom, ki ureja prometno signalizacijo in prometno opremo na javnih cestah, prometni znaki in nimajo komercialnega značaja.
(3) Obvestilne table so namenjene vodenju prometa do gospodarskih subjektov in imajo značaj nosilca oglaševanja.
(4) Usmerjevalne in obvestilne table ob občinskih cestah lahko postavlja, odstranjuje ter upravlja z njimi samo stranka, ki jo je Občina Trebnje pooblastila za izvajanje dejavnosti urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema (v nadaljnjem besedilu: izvajalec).
26. člen
(1) Izvajanje dejavnosti urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema se izvaja v skladu z veljavnimi predpisi in obsega:
1. izdelavo usmerjevalnih in obvestilnih tabel,
2. upravljanje (postavljanje, zamenjavanje, dopolnjevanje, odstranjevanje in vzdrževanje) usmerjevalnih in obvestilnih tabel ter trženje obvestilnih tabel,
3. vodenje evidence usmerjevalnih in obvestilnih tabel,
4. druge dejavnosti, ki po svoji naravi sodijo v to dejavnost ali pa so določene z veljavnimi predpisi.
(2) Občina Trebnje lahko od izvajalca dejavnosti urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema kadar koli zahteva predložitev podatkov iz prejšnjega odstavka.
27. člen
Izvajalca dejavnosti urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema se izbere s postopkom zbiranja ponudb.
IV. PLAKATIRANJE IN OBVEŠČANJE ZA LASTNE POTREBE
28. člen
(1) Plakatiranje in obveščanje za lastne potrebe je oglaševanje fizičnih oseb, pravnih oseb in samostojnih podjetnikov posameznikov na njihovih poslovnih stavbah, prostorih, funkcionalnih zemljiščih poslovnih stavb, za katere je oglaševanje namenjeno, ter na razstavljenih vozilih, prikolicah in drugih eksponatih in je vidno z javne površine.
(2) Na plakatnih mestih za lastne potrebe je prepovedano izvajanje plakatiranja in obveščanja za potrebe drugih interesentov, kombiniranega oglaševanja ter ostalih oblik prikritega plakatiranja in obveščanja drugih interesentov.
(3) Osnovno oglaševanje za lastne potrebe skladno s prvim in drugim odstavkom tega člena, je prosto plačila občinske takse.
(4) Za osnovno oglaševanje iz prejšnjega odstavka tega člena se šteje oglaševanje s katerim koli obvestilnim sredstvom iz druge alineje 2. člena tega odloka v skupni velikosti do 6 m2.
(5) Za postavitev, ureditev in vzdrževanje objektov in naprav oglaševanja za lastne potrebe je potrebno pridobiti dovoljenje iz 6. člena tega odloka.
29. člen
(1) Kot plakatiranje in obveščanje za lastne potrebe se šteje tudi oglaševanje krajevnih skupnosti v Občini Trebnje za namene obveščanja krajanov o izvajanju svoje dejavnosti in dejavnosti društev, ki imajo sedež v Občini Trebnje.
(2) Kot plakatiranje in obveščanje za lastne potrebe se šteje tudi oglaševanje in obveščanje gasilskih ter drugih društev v zvezi s svojo neprofitno dejavnostjo pod pogojem, da imajo sedež v Občini Trebnje.
(3) Krajevne skupnosti, gasilska in druga društva iz prejšnjega odstavka lahko uredijo obvestilna mesta za lastne potrebe na poslovnih stavbah, prostorih in funkcionalnih zemljiščih, kjer opravljajo svojo dejavnost.
(4) Od obvestilnega mesta iz prejšnjega odstavka je stranka oproščena plačila občinske takse.
(5) Občinska taksa se prav tako ne plača za plakatiranje in obveščanje o prireditvah in drugih enkratnih dogodkih, ki jih organizirajo gasilska in druga društva iz drugega odstavka tega člena v obdobju zadnjih 30 dni pred pričetkom prireditve oziroma drugega enkratnega dogodka.
(6) Za postavitev obvestilnih mest iz tretjega in petega odstavka tega člena je potrebno dovoljenje iz 6. člena tega odloka.
30. člen
(1) Kot plakatiranje in obveščanje za lastne potrebe se šteje tudi oglaševanje humanitarnih in neprofitnih dejavnosti.
(2) Humanitarne in neprofitne organizacije lahko na podlagi dovoljenja iz 6. člena tega odloka uredijo obvestilna mesta za lastne potrebe na poslovnih stavbah, prostorih in funkcionalnih zemljiščih, kjer opravljajo svojo dejavnost.
(3) Humanitarne in neprofitne organizacije lahko na podlagi dovoljenja iz 6. člena tega odloka oglašujejo tudi na objektih in napravah za oglaševanje v lasti Občine Trebnje.
(4) Od obvestilnega mesta iz drugega odstavka tega člena ter za plakatiranje in obveščanje po tretjem odstavku tega člena je stranka oproščena plačila občinske takse.
V. PLAKATIRANJE IN OBVEŠČANJE ZA POTREBE VOLILNE IN REFERENDUMSKE KAMPANJE
31. člen
(1) Za potrebe volilne in referendumske kampanje mora Občina Trebnje brezplačno zagotoviti vsem organizatorjem volilne in referendumske kampanje (v nadaljnjem besedilu: organizatorjem) osnovno obveščanje volivcev v Občini Trebnje o listi kandidatov ali kandidatu oziroma o referendumskem vprašanju.
(2) Za osnovno obveščanje iz prejšnjega odstavka tega člena se za enega organizatorja šteje postavitev skupno največ 50 prenosnih uličnih oglasnih stojal do velikosti 0,6 m krat 1 m, od tega se lahko na območju ožjega centra mesta Trebnje, ki zajema Goliev trg, Gubčevo cesto in Rimsko cesto do križišča z Ulico talcev, namesti največ 5 prenosnih uličnih oglasnih stojal.
(3) Organizatorji morajo priglasiti lokacije postavitve obvestilnih mest iz prejšnjega odstavka najkasneje 30 dni pred dnem glasovanja.
VI. OBČINSKA TAKSA
32. člen
(1) Po tem odloku je zavezanec za plačilo občinske takse stranka, ki je v skladu s tem odlokom pridobila dovoljenje za postavitev, ureditev in vzdrževanje obvestilnih mest (v nadaljnjem besedilu: taksni zavezanec).
(2) Občinska taksa se plačuje za vsako na javnih površinah nameščeno obvestilno mesto (v nadaljnjem besedilu: taksni predmet) in se obračuna od velikosti oglaševalske površine objekta ali naprave za plakatiranje ali obveščanje.
(3) Taksni zavezanec je dolžan najpozneje v 15 dneh od dneva nastanka taksne obveznosti prijaviti nastanek taksne obveznosti občinski upravi Občine Trebnje. V ta namen mora taksni zavezanec vložiti vlogo za odmero občinske takse na obrazcu iz Priloge 3, ki je sestavni del tega odloka.
(4) Vloga za odmero občinske takse iz prejšnjega odstavka mora vsebovati podatke o taksnem zavezancu in druge sestavine, ki so potrebne za določitev višine občinske takse, zlasti pa datum nastanka taksne obveznosti ter opredelitev vrste, velikosti in števila taksnih predmetov.
33. člen
(1) Taksna obveznost nastane z dnem namestitve taksnega predmeta oziroma začetku njegove uporabe, preneha pa z dnem odstranitve oziroma prenehanjem njegove uporabe.
(2) Okoliščina, da taksnega predmeta taksni zavezanec začasno ni uporabljal oziroma ni mogel uporabljati, o tem pa Občine Trebnje ni obvestil najkasneje v roku 3 dni od prenehanja začasne uporabe oziroma od nastanka dogodka, zaradi katerega taksnega predmeta ni mogoče uporabljati, ne vpliva na taksno obveznost.
34. člen
(1) Občinska taksa se za posamezno vrsto taksnega predmeta določi v točkah.
(2) Višina občinskih taks za posamezne vrste taksnih predmetov je v obliki točkovnega sistema določena v taksni tarifi, ki je sestavni del tega odloka (Priloga 2).
(3) Vrednost točke znaša 0,15 EUR. Če Občinski svet Občine Trebnje v začetku vsakega koledarskega leta ne spremeni vrednosti točke, se vrednost točke s 1. januarjem tekočega leta revalorizira z indeksom rasti cen življenjskih potrebščin, ki ga ugotovi Statistični urad Republike Slovenije za obdobje leta pred letom, za katero se ugotovi vrednost točke. Ugotovitveni sklep o revalorizaciji vrednosti točke izda župan.
(4) Občinska taksa je zmnožek števila točk za posamezni taksni predmet, skupne površine taksnega predmeta in števila dni in vrednosti točke.
35. člen
(1) Pri določanju višine taksne obveznosti se upošteva tudi območje, v katerem je taksni predmet nameščen.
(2) Območje občine se razdeli na I., II. in III. območje:
– I. območje obsega KS Trebnje, KS Štefan in KS Dol. Nemška vas,
– II. območje obsega KS Veliki Gaber,
– III. območje obsega vse ostale krajevne skupnosti v občini.
(3) V območju II se vrednost točke v taksni tarifi zmanjša za 20 %, v III. območju pa za 40 %.
36. člen
(1) Občinsko takso plačujejo taksni zavezanci na podlagi izdane odločbe letno, mesečno oziroma dnevno vnaprej oziroma na način in v rokih, ki so določeni z odločbo.
(2) Odločbo o občinski taksi iz prejšnjega odstavka tega člena izda pristojni občinski organ Občine Trebnje za obdobje namestitve oziroma uporabe taksnega predmeta, toda največ za obdobje enega leta.
(3) V primeru, da taksni zavezanec taksni predmet, za katerega je pridobil dovoljenje iz 6. člena tega odloka, uporablja več kot eno leto, je dolžan v roku iz tretjega odstavka 32. člena ponovno vložiti zahtevo za odmero občinske takse.
37. člen
(1) Občinske takse ne plačujejo: Občina Trebnje, vključno z njenimi posameznimi organi in njihovimi delovnimi telesi ter javna podjetja in zavodi, katerih ustanovitelj ali soustanovitelj je Občina Trebnje, če gre pri vseh za izvajanje izvirnih nalog.
(2) Glede na namen se občinska taksa ne plačuje za kulturno, humanitarno in okoljevarstveno vsebino plakatiranja in obveščanja ter za kulturne, športne in humanitarne prireditve, ki jih organizira ali podpira Občina Trebnje ali je njihov pokrovitelj.
(3) Za oprostitev plačila takse mora zavezanec v roku iz tretjega odstavka 32. člena predložiti pristojnemu občinskemu organu zahtevo za oprostitev občinske takse na obrazcu v prilogi 3, ki je sestavni del tega odloka, in v njem navesti čas oglaševanja, razlog za oprostitev plačila takse ter vrsto obvestilnega sredstva, s katerim se oglašuje oziroma obvešča kulturno, humanitarno, in okoljevarstveno vsebino.
(4) O oprostitvi plačila takse odloči občinska uprava Občine Trebnje z odločbo.
38. člen
(1) Če taksni zavezanec odmerjene takse ne plača v določenem roku, se taksa prisilno izterja skupaj z zamudnimi obrestmi.
(2) Za prisilno izterjavo občinskih taks veljajo predpisi o prisilni izterjavi prispevkov in davkov občanov.
VII. PREPOVEDI
39. člen
(1) Uporaba obvestilnih mest brez dovoljenja iz 6. člena tega odloka je prepovedana.
(2) Nameščanje obvestilnih sredstev je prepovedano na zunanjih površinah izložb, sten, oken, vrat, zidov, ograj, dreves in podobno. Na gradbiščne ograje lahko plakatirajo le koncesionarji, vendar ob predhodni pridobitvi dovoljenja Občine Trebnje.
(3) Prepovedana je nenamenska uporaba ali poškodovanje objektov ali naprav za plakatiranje in obveščanje ter poškodovanje in zakrivanje vsebine oglaševanja.
(4) Prepovedano je izdajati s tem v zvezi upravna dovoljenja, soglasja in podobno pravnim ali fizičnim osebam, ki niso koncesionarji, razen za izdajo dovoljenj za plakatiranje in obveščanje za lastne potrebe ter za namene izvajanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema.
VIII. NADZOR
40. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja občinski inšpektor v skladu s svojimi pristojnostmi.
41. člen
(1) Občinski inšpektor izda odločbo o takojšnji odstranitvi obvestilnih sredstev za obveščanje tistemu, ki je obvestilno sredstvo namestil, če ta ni znan pa tistemu, v čigar korist je izvršeno nameščanje obvestilnih sredstev, če ugotovi:
– da je postavljeno obvestilno sredstvo na lokaciji, ki ni bila navedena v koncesijski pogodbi,
– da koncesionar ni ravnal skladno z določili osmega odstavka 22. člena tega odloka,
– da izvaja plakatiranje in obveščanje brez ustreznega dovoljenja, izdanega skladno z določiti tega odloka,
– da ne plačuje takse v skladu s tem odlokom,
– da plakatiranja in obveščanja ne izvaja koncesionar,
– da plakatiranje in obveščanje ni skladno s tem odlokom oziroma krši drug predpis.
(2) Pritožba zoper odločbo, izdano na podlagi tega člena, ne zadrži njene izvršitve.
(3) Če v roku, določenem z odločbo občinskega inšpektorja, obvestilna sredstva iz prvega odstavka tega člena, niso odstranjena, odstranitev opravi koncesionar na podlagi javnega pooblastila ali drug občinski organ na stroške tistega, ki je obvestilno sredstvo namestil, če ta ni znan pa tistega, v čigar korist je izvršeno nameščanje obvestilnih sredstev, če je ta za to odgovoren.
IX. KAZENSKE DOLOČBE
42. člen
(1) Z globo 1.000 EUR se za prekršek kaznuje pravno osebo ali samostojnega podjetnika posameznika, ki je obvestilno sredstvo namestil, če ta ni znan pa tistega, v čigar korist je izvršeno nameščanje obvestilnih sredstev, če ravna v nasprotju s 4., 6., 22., 28., 29., 30. ter 39. členom tega odloka.
(2) Z globo 400 EUR se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje odgovorno osebo pravne osebe.
(3) Z globo 400 EUR se za prekršek kaznuje fizično osebo, če stori dejanje iz prvega odstavka tega člena.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
43. člen
Za obstoječa obvestilna mesta je potrebno pridobiti dovoljenje iz 6. člena tega odloka najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega odloka.
44. člen
(1) Do podpisa koncesijske pogodbe se za vsako obliko plakatiranja in obveščanja določeno v 2. členu tega odloka, ki ni namenjeno plakatiranju in obveščanju za lastne potrebe, plačuje taksna tarifa, izračunana skladno z določbami tega odloka in pomnožena s količnikom dva.
(2) Vse pravne in fizične osebe, društva in druge organizacije, ki izvajajo plakatiranje in obveščanje na območju Občine Trebnje v času uveljavitve tega odloka, so dolžne najpozneje v roku 60 dni po uveljavitvi tega odloka pri pristojnem občinskem organu Občine Trebnje vložiti zahtevo za odmero občinske takse.
(3) Taksna obveznost iz tega člena nastane z dnem začetka uporabe tega odloka.
45. člen
Vse obvestilne in usmerjevalne table, ki z dnem uveljavitve tega odloka glede tipa, oblike, velikosti, barvne kombinacije, določil o postavitvi obvestilne signalizacije ob vozišču in vrstah nosilcev niso v skladu s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Uradni list RS, št. 46/00, 110/06, 49/08, 64/08 (65/08 popr.), 109/10 – ZCest-1) oziroma ne ustrezajo določilom Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 56/08 – UPB5 in nadaljnje spremembe) glede postavitve in vzdrževanja, je tisti, ki je takšne table namestil, če ta ni znan pa tisti, v čigar korist so nameščena, dolžan odstraniti najpozneje v roku 3 mesecev po uveljavitvi tega odloka.
46. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati osmi dan po objavi, uporabljati pa se začne s 3. majem 2012.
Št. 007-1/2012
Trebnje, dne 10. aprila 2012
Župan
Občine Trebnje
Alojzij Kastelic l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti