Na podlagi prvega odstavka 48. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – UPB5, 36/08, 58/09, 20/11), 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – UPB2 in 25/08, 36/10) in 16. člena Statuta Občine Vojnik (Uradni list RS, št. 38/11) je Občinski svet Občine Vojnik na 13. redni seji dne 29. 3. 2012 sprejel
P R A V I L N I K
o sprejemu otrok v vrtec
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik ureja postopek sprejemanja otrok, sestavo in način dela komisije za sprejem otrok ter kriterije za sprejem otrok v vrtec Mavrica Vojnik (v nadaljevanju: vrtec).
II. VPIS IN SPREJEM OTROK V VRTEC
2. člen
(pogoji sprejema otrok)
Na podlagi 20. člena Zakona o vrtcih vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Vrtec lahko sprejme otroka, ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev, če starši ne uveljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
3. člen
(število vpisa otrok in razporeditev v enote)
Vrtec lahko vpiše oziroma sprejme toliko otrok, kot to dopuščajo normativi za oblikovanje oddelka v skladu z veljavno zakonodajo. Vrtec sprejema otroke s posebnimi potrebami v skladu z veljavnimi predpisi, če ima zagotovljene ustrezne prostorske in kadrovske pogoje.
Vrtec starše pisno obvesti o datumu vključitve otroka v vrtec ter o drugih pogojih za sprejem otroka v vrtec (sklenitev medsebojne pogodbe; predložitev zdravniškega potrdila o tem, da se otrok lahko vključi v institucionalno varstvo; za otroke s posebnimi potrebami se priloži odločba o usmeritvi …).
Če vrtec med šolskim letom otroka ne more sprejeti, temveč ga lahko sprejme šele s 1. septembrom tekočega leta, starše o tem obvesti v najkrajšem možnem času.
Enako ravna vrtec tudi, če je v vrtec vpisanih več otrok, kot je prostih mest, vrtec pa predvideva, da bo tekom šolskega leta lahko zagotovil dodatna prosta mesta. Če se starši strinjajo, se otroka uvrsti na čakalno listo po kronološkem vrstnem redu vpisa.
4. člen
(objava javnega vpisa)
Vrtec vsako leto v mesecu aprilu objavi javni vpis novincev za naslednje šolsko leto, ki ga potrdi ustanoviteljica. Javni vpis objavi vrtec v sredstvih javnega obveščanja, na svoji spletni strani in na krajevno običajen način.
Sestavni del razpisa je število razpisnih mest.
5. člen
(vloga za vpis)
Starši oziroma skrbniki otroka (v nadaljnjem besedilu: starši), ki želijo vpisati otroka v vrtec, oddajo vlogo na predpisanem obrazcu, ki ga dobijo na sedežu vrtca in na njegovi spletni strani. Vlogo za vpis oziroma sprejem v vrtec oddajo na sedež vrtca neposredno v roku, navedenem v javnem razpisu.
Če je vloga za vpis oddana osebno, se staršu vroči potrdilo o prejemu vloge in šifro, pod katero se vodi novinec.
Če je vloga za vpis oddana po pošti, mora vrtec starša pisno obvestiti o prejemu vloge in o šifri, pod katero se vodi novinec.
6. člen
(enoten postopek vpisa novincev)
Za vsako šolsko leto se vrtci dogovorijo o terminski izvedbi vpisa novincev, in sicer najkasneje do februarja tekočega leta. Vpis je praviloma v mesecu aprilu tekočega leta.
7. člen
(odločanje o sprejemu otrok)
Če je v vrtcu dovolj prostih mest, odloča o sprejemu otrok ravnatelj vrtca ali od njega pooblaščena oseba. Če se za sprejem v vrtec prijavi več otrok kot je prostih mest, odloča o njihovem sprejemu Komisija za sprejem otrok.
Komisijo imenuje ravnatelj vrtca s posebnim sklepom, v skladu z določili tega pravilnika.
8. člen
(sestava Komisije za sprejem otrok, v nadaljevanju: komisija)
Komisijo imenuje ravnatelj zavoda s posebnim sklepom.
Komisija šteje tri člane in jo sestavljajo:
– en predstavnik strokovnih delavcev vrtca na predlog ravnatelja;
– en predstavnik staršev na predlog Sveta zavoda in
– en predstavnik ustanovitelja na predlog župana.
Komisija je sklepčna ob prisotnosti 2/3 članov komisije.
9. člen
(mandat članov komisije)
Člani komisije so imenovani za dobo enega leta in so lahko ponovno imenovani.
Mandat predstavnika staršev v komisiji je vezan na status oziroma vključenost otroka v vrtec, mandata preostalih članov pa na mandat občinskega sveta.
10. člen
(način dela komisije)
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec praviloma enkrat letno oziroma po potrebi večkrat letno.
Delo komisije vodi predsednik, ki ga člani komisije izvolijo izmed sebe na prvi seji po imenovanju. Postopek dela komisije vodi pooblaščena oseba vrtca, ki ima opravljen preizkus znanja iz Zakona o splošnem upravnem postopku. Zadolžena je tudi za pisanje zapisnika.
Na seji komisije je lahko prisoten tudi ravnatelj vrtca. V njegovi odsotnosti ga lahko nadomešča pooblaščena oseba. Ravnatelj nima pravice glasovanja.
11. člen
(podlaga za odločanje komisije)
Komisija odloča o tem, kateri otroci se sprejmejo v vrtec na podlagi podatkov vodstva vrtca o predvidenih prostih mestih po posameznih oddelkih in enotah vrtca in na podlagi predhodno točkovanih podanih vlog za vpis v vrtec, ki ga opravi strokovna služba vrtca.
Komisija obravnava vse vloge na seji v skladu z določili zakona, ki ureja splošni upravni postopek, z uporabo skrajšanega ugotovitvenega postopka.
Komisija lahko zahteva pisno mnenje pristojne institucije ali povabi na sejo predstavnike institucij, katerih mnenje je pomembno za odločitev o sprejemu otrok (npr. center za socialno delo, patronažno službo in druge).
12. člen
(zapisnik o delu komisije)
Zapisnik o delu komisije vsebuje:
– čas in kraj zasedanja komisije;
– imena članov komisije in drugih navzočih na seji;
– število prostih mest v vrtcu v posamezni enoti in po posameznem programu ter starostnih obdobjih in letnikih rojstva otrok, upoštevaje tudi t.i. fleksibilni normativ;
– število prijavljenih, sprejetih in odklonjenih otrok v posamezni enoti in po posameznem programu ter starostnem obdobju oziroma po letnikih rojstva;
– imenski seznam otrok s skupnim številom točk ter po posameznem kriteriju v posamezni enoti in po posameznem programu ter starostnem obdobju in letnikih rojstva, po vrstnem redu zbranega števila točk od najvišjega števila do najnižjega kot sestavni del arhivskega izvoda zapisnika ter oznako, kateri otroci so sprejeti in kateri ne.
Zapisnik podpišejo vsi člani komisije. Zapisnik je treba hraniti v dokumentaciji vrtca, skladno z veljavnimi predpisi.
13. člen
(prednost pri sprejemu)
Prednost pri sprejemu v vrtec imajo otroci s posebnimi potrebami na podlagi odločbe pristojnega organa, otroci, katerim je bilo odloženo šolanje, in otroci, za katerega starši predložijo mnenje Centra za socialno delo o ogroženosti zaradi socialnega položaja družine.
Komisija sprejme sklep, kateri otroci se na osnovi prejšnjega odstavka sprejmejo v vrtec.
Pred obravnavo vlog za vpis novincev v vrtec se v želeno oziroma izbrano enoto vrtca razporedijo otroci, ki že obiskujejo vrtec.
14. člen
(kriteriji za odločanje)
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec po naslednjih kriterijih:
+------+----------------------------------------------+---------+
| |Kriterij | Število |
| | | točk |
+------+----------------------------------------------+---------+
|1. |a) Starši (ali eden od staršev v primeru | |
| |enoroditeljske družine) imajo skupaj z | |
| |otrokom stalno prebivališče: | |
| |– oba starša in otrok Občina Vojnik | 30 |
| |– en starš in otrok Občina Vojnik | 20 |
| |– nihče iz Občine Vojnik | 0 |
| |b) Otrok in starši so tuji državljani, ki | |
| |prebivajo na območju Občine Vojnik | |
| |(predložijo potrdilo o začasnem bivališču) | 30 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|2. |Zaposlenost: | |
| |– oba starša zaposlena | 10 |
| |– en starš zaposlen | 5 |
| |– nihče zaposlen | 0 |
| |Če gre za enoroditeljsko družino, kar je | |
| |razvidno iz ustrezne dokumentacije (ali | |
| |zavarovana iz naslova kmetijstva ali imata | |
| |status študenta) | 10 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|3. |Otrok, ki ima skupaj s starši stalno | |
| |prebivališče na območju Občine Vojnik, | |
| |uvrščen na seznam za prednostni sprejem, ki | |
| |ga je potrdila komisija v preteklem letu, | |
| |– če sta zaposlena oba starša | 10 |
| |– če je zaposlen le eden od staršev | 3 |
| |– če sta oba starša nezaposlena | 1 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|4. |Družina ima v ta vrtec že vključenega enega | 4 |
| |ali več otrok | |
+------+----------------------------------------------+---------+
|5. |Sprejem dvojčkov ali trojčkov | 3 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|6. |Družina ima več vzdrževanih otrok: | |
+------+----------------------------------------------+---------+
|6A |4 otroci ali več | 4 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|6B |3 otroci | 3 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|6C |2 otroka | 2 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|7. |Posebno zdravstveno in socialno stanje v | |
| |družini: invalidnost ali kronične bolezni | |
| |družinskih članov, krizne situacije (se | |
| |dokazuje s potrdilom pristojne institucije po | |
| |presoji komisije glede na težo posameznega | |
| |primera) | 1–5 |
+------+----------------------------------------------+---------+
|8. |Otroci iz Šmartnega v R.D., ki bodo vključeni | |
| |v Vrtec Mavrica in nimajo stalnega bivališča | |
| |v Občini Vojnik, spadajo pa v šolski okoliš | |
| |OŠ Vojnik | 30 |
+------+----------------------------------------------+---------+
Točkuje se tako, da se pri vsakem kriteriju, ki je izpolnjen, dodeli pripadajoče število točk. Pri razčlenjenih kriterijih se upoštevajo točke največ enega izmed podkriterijev.
15. člen
Komisija na podlagi kriterijev določi prednostni vrstni red novincev tako, da razvrsti vse vpisane novince po doseženem številu točk od najvišjega do najnižjega števila.
Komisija obravnava vse vloge novincev na podlagi podatkov, ki so navedeni v vlogi in so veljavni na dan zasedanja komisije oziroma podatkov, ki jih pridobi pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, določi število točk po posameznih kriterijih in določi prednostni vrstni red otrok.
Komisija lahko preverja pravilnost podatkov, navedenih v vlogah, pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, ki jih vodijo v skladu z zakonom. Če komisija ugotovi nepravilnosti podatkov, navedenih v vlogi, odloči na podlagi podatkov, pridobljenih pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov.
Če več otrok doseže enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva naslednje dodatne kriterije po naslednjem zaporedju:
1. starost otroka: prednost ima starejši otrok;
2. datum oddane prijave: prednost ima otrok, katerega prijava je bila oddana prej.
16. člen
(čakalna lista)
Komisija sprejme sklep o tem, kateri otroci so na podlagi doseženega števila točk sprejeti v vrtec in kateri otroci niso sprejeti.
Otroke, ki niso bili sprejeti v vrtec, uvrsti komisija na čakalno listo po prednostnem vrstnem redu glede na doseženo število točk, od najvišjega do najnižjega števila.
Vrtec izda v osmih dneh po seji komisije šifriran prednostni vrstni red, iz katerega izhaja seznam sprejetih otrok in čakalni seznam, ki se objavi na oglasni deski in na spletnih straneh vrtca.
Čakalni seznam vrtca vsebuje šifro, skupno število točk po kriterijih v tem pravilniku in rok veljavnosti.
17. člen
(obvestilo o sprejemu otrok)
Komisija izda v roku osmih dni po seji vsem staršem obvestilo z izpisom vseh podatkov iz seznama sprejetih ali čakalnega seznama za njihovega otroka z navadno poštno pošiljko o sprejemu ali zavrnitvi sprejema otroka v vrtec.
Za otroke, ki so bili sprejeti v vrtec, obvestilo določa datum vključitve otroka v vrtec in rok za sklenitev medsebojne pogodbe med vrtcem in starši.
18. člen
(obvestilo o zavrnitvi)
Za otroke, ki so zavrnjeni, mora obvestilo vsebovati tudi obrazložitev, iz katere so razvidni podatki o številu razpoložljivih prostih mest v vrtcu, navedbo kriterijev, podatek o številu sprejetih otrok, vključno z najnižjim številom doseženih točk, ki je zadoščal za sprejem otroka v vrtec, podatek o številu doseženih točk za zavrnjenega otroka ter informacijo o tem, na katero mesto je otrok uvrščen na čakalni listi.
19. člen
(pritožba zoper obvestilo)
Starši lahko zoper odločitev komisije v petnajstih dneh po vročitvi obvestila vložijo pritožbo na svet vrtca. Svet vrtca mora o pritožbi odločati v 15 dneh po prejemu pritožbe.
20. člen
(pravica do vpogleda v zapisnik)
Starši imajo pravico do vpogleda v zapisnik komisije za sprejem otrok v vrtec in dokumentacijo, ki je bila podlaga za delo komisije, vendar le tistega dela, ki se nanaša na njihovo vlogo.
21. člen
(pogodba in umik pogodbe)
Vrtec pošlje staršem otroka, ki je bil sprejet, v podpis pogodbo o vključitvi otroka v vrtec.
Če starši ne podpišejo pogodbe z vrtcem v roku, ki jim ga določi vrtec, oziroma vrtca v tem roku ne obvestijo o razlogih, zakaj še niso podpisali pogodbe, se šteje, da so umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec. V tem primeru se izda sklep o ustavitvi postopka vpisa otroka v vrtec.
22. člen
(obvestilo o vpisu v vrtec)
Vrtec o vpisu in vključitvi otroka obvesti tudi občino ustanoviteljico in občino zavezanko za plačilo.
23. člen
(vpis in izpis med šolskim letom, zapolnitev prostih mest in izpis)
Otroci se lahko vpisujejo med šolskim letom oziroma po zaključenem rednem vpisu.
Na prosta mesta v vrtcu, ki se sprostijo med šolskim letom, se najprej sprejmejo otroci s prednostnega vrstnega reda čakalne liste.
O prostem mestu, ki se je sprostilo med šolskim letom, obvesti vrtec starše, ki je na vrsti za vpis, v najkrajšem možnem času, vendar najkasneje v roku 10 dni od sprostitve mesta.
Starši lahko izpišejo otroka iz vrtca kadarkoli s 15-dnevnim odpovednim rokom, ki začne teči z dnem prejema pisne izpisnice na upravi vrtca. Izpis se upošteva z dnem izpisa otroka.
24. člen
(informacija o številu mest)
Vrtec mora na svoji spletni strani objaviti informacije o številu mest, ki jih zagotavlja za predšolske otroke, o številu prostih mest, ki so v posameznih enotah vrtca na voljo med šolskim letom ter podatek o predvideni čakalni dobi, ki predstavlja čas od vpisa otroka v vrtec do možnosti njegove vključitve v program vrtca.
III. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
(objava pravilnika)
Ta pravilnik objavi vrtec na oglasnih deskah posameznih enot in na svoji spletni strani.
26. člen
(začetek veljave pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Vojnik, dne 29. marca 2012
Župan
Občine Vojnik
Benedikt Podergajs l.r.