Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA Prvi odstavek 7. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 22/12; v nadaljevanju: ZUKN-C) določa, da lahko do sprejema strategije in letnega načrta upravljanja Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije sprejem odločitev o določenih aktih upravljanja v zvezi s posamezno naložbo, katere knjigovodska vrednost je najmanj 5 milijonov eurov, če je to nujno za zagotavljanje gospodarske, finančne ali fiskalne stabilnosti Republike Slovenije. Če državni zbor tako odločitev sprejme, je po tretjem odstavku 7. člena ZUKN-C za izvedbo teh dejanj upravljanja pristojna vlada v skladu z zakonom, ki ureja javne finance. Skupina NKBM je druga največja slovenska bančno in finančna skupina, NKBM pa sistemsko pomembna banka, kar pomeni, da bi njene resne finančne težave ali celo insolventnost sprožila finančno in gospodarsko krizo v državi. NKBM, d.d. je opredeljena kot sistemska banka s strani Evropske bančne agencije (European Banking Authority). Zaradi tega je bila vključena v stresne teste na evropski ravni v zadnjem letu. Zaradi tega je tudi podvržena strogim pravilom glede doseganja kapitalske ustreznosti, ki zahtevajo od novembra 2011, da ima banka vsaj 9 % temeljnega kapitala prvega reda (core Tier 1 capital). Zaradi navedenega je nujno neposredno delovanje vlade, ker se le tako lahko zagotovi zadostna kredibilnost v pogovorih z zunanjimi partnerji in posledično tudi hitro in usklajeno delovanje. Državni zbor ugotavlja, da je uspešna izvedba dokapitalizacije NKBM, d.d. v letu 2012 ključna za program finančne konsolidacije v Republiki Sloveniji in posledično za javnofinančni položaj ter mednarodno boniteto Republike Slovenije. Da bi se na trgu kapitala našli primerni dolgoročni partnerji, ki bi zagotovili tako potrebna sredstva za dokapitalizacijo, je primerneje, da bo država v NKBM dolgoročno obdržala svoj delež v višini vsaj 25 % + 1 delnico. Ostalim lastnikom se ne omejuje velikosti njihovih deležev z dopolnitvijo, da je delež lastništva države enak večkratniku lastniškega deleža prvega naslednjega lastnika. Republika Slovenija tako želi dolgoročno ohraniti v NKBM le 25 % + 1 delnico in je pripravljena, da se, če za to obstaja interes za vstop potencialnih investitorjev na kapitalskih trgih, že z dokapitalizacijo v letu 2012 njen delež zmanjša na 25 % + 1 delnico. Lastniški kapital NKBM sestavlja 39.122.968 delnic, katerih tržna vrednost je na dan 4. 6. 2012 znašala 2,39 EUR na delnico. NKBM je po številu delničarjev največja delniška družba v Sloveniji in prva slovenska družba, s katere delnico se bo vzporedno z Ljubljansko borzo trgovalo tudi na tuji borzi vrednostnih papirjev. Največji lastnik NKBM je Republika Slovenija, ki ima v lasti 27,66 % delnic NKBM. Trgovanje z delnicami poteka na obeh borzah hkrati, na Ljubljanski borzi delnice kotirajo v evrih, na Varšavski borzi pa v poljskih zlotih. Na Varšavski borzi se trguje s tistimi delnicami, ki so bile dodeljene na poljski Nacionalni depotni družbi za vrednostne papirje (KDPW). Delnice se lahko med obema državama tudi prenašajo, in sicer tako, da prodajalec izda nalog za preknjižbo na račun novega imetnika, ki lahko ima odprt trgovalni račun na Poljskem ali v Sloveniji. Prenos delnic iz računa poljskega KDPW v Centralni register KDD v Sloveniji in obratno se praviloma izvede isti dan. Da bi se na trgu kapitala našli primerni dolgoročni partnerji, ki bi zagotovili tako potrebna sredstva za dokapitalizacijo, je primerneje, da bo država v NKBM, d.d. dolgoročno obdržala svoj delež v višini zgolj 25 % + 1 delnico. Republika Slovenija bo navedene cilje dosegla na te načine: 1. dokapitalizacija: kot največji delničar bo Republika Slovenija predlagala in podprla skupščinske sklepe, na podlagi katerih se bo izvedlo povečanje osnovnega kapitala, vključno z morebitnim povečanjem naložbe. V poštev lahko pridejo vsi možni načini dokapitalizacije po zakonih, ki urejajo gospodarske družbe in bančništvo, prednostno pa tisti, ki vključujejo zasebni kapital; 2. razpolaganje: Republika Slovenija bo razpolagala s svojo naložbo tako, da bo dosegla cilje, navedene zgoraj; 3. če bo to zahtevalo doseganje navedenih ciljev, bo Republika Slovenija kot največji delničar predlagala oziroma podprla skupščinske sklepe o spremembah statuta NKBM, d.d. V skladu s tretjim odstavkom 7. člena ZUKN-C bo za izvedbo navedenih aktov upravljanja pristojna Vlada.