Na podlagi 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – UPB, 49/06 – ZMetD, 66/06 Odl. US: U-I-51/06-10, 112/06 Odl. US: U-I-40/06-10, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09), 32., 33. 34. in 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98, 127/06, 38/10 – ZUKN, 57/11), 36. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 27/08 Odl. US: Up-2925/07-15, U-I-21/07-18, 76/08, 100/08 Odl. US: U-I-427/06-9, 79/09, 14/10 Odl. US: U-I-267/09-19, 51/10, 84/10 Odl. US: U-I-176/08-10) ter 14. in 85. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 101/08, 45/10 in 34/12) je Občinski svet Občine Kamnik na 16. redni seji dne 27. 6. 2012 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah Odloka o pogojih, postopkih in merilih za podeljevanje koncesij na področju opravljanja gospodarske javne službe »ravnanje z odpadki«
1. člen
Besedilo 1. člena Odloka o pogojih, postopkih in merilih za podeljevanje koncesij na področju opravljanja gospodarske javne službe »ravnanje z odpadki« (Uradni list RS, 63/97 in 80/01) se spremeni tako, da se črta beseda »izbirne« in dopolni tako, da se pred piko doda naslednje besedilo »ter ureja druga vprašanja v zvezi z izvajanjem:
1. lokalne gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov,
2. lokalne gospodarske javne službe prevoza komunalnih odpadkov,
3. lokalne gospodarske javne službe obdelave mešanih komunalnih odpadkov,
4. lokalne gospodarske javne službe odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov.«
Doda se nov, drugi odstavek 1. člena, ki se glasi:
»Gospodarske javne službe iz prejšnjega odstavka se na območju občine izvajajo s podelitvijo koncesije pravni ali fizični osebi in pod pogoji določenimi z zakonom in podzakonskimi akti ter v skladu z odlokom in drugimi predpisi, ki urejajo način izvajanja javne službe. Koncesije za javne službe iz prvega člena predstavljajo enotno koncesijsko razmerje. Koncesijsko razmerje po tem odloku je enovito razmerje, ki nastane in preneha hkrati ter obsega koncesijo za opravljanje gospodarskih javnih služb iz prvega odstavka 1. člena tega odloka v skladu z ZGJS. Koncesijsko razmerje predstavlja v smislu ZJZP koncesijo storitev.«
2. člen
V 2. členu se doda nov, drugi odstavek, ki se glasi:
»Ne glede na določbe prvega odstavka, obsega javna služba vse storitve, ki so s predpisi določene, da se izvajajo v okviru:
– lokalne gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov,
– lokalne gospodarske javne službe prevoza komunalnih odpadkov,
– lokalne gospodarske javne službe obdelave mešanih komunalnih odpadkov,
– lokalne gospodarske javne službe odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov.«
3. člen
V 4. členu se dodata nov drugi in nov tretji odstavek, ki se glasita:
»Dejavnost javne službe se izvaja na celotnem območju občine. Uporabniki na območju občine imajo pravico do uporabe storitev javne službe na pregleden in nepristranski način pod pogoji, določenimi z zakonom, ki ureja varstvo okolja in na njegovi podlagi sprejetimi predpisi.
Storitve javne službe so kot javne dobrine zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji. Uporaba storitev javne službe je v obsegu, ki ga določajo zakoni in predpisi o načinu izvajanja gospodarskih javnih služb, za uporabnike obvezna.«
4. člen
V 5. členu se dodata nov drugi in nov tretji odstavek, ki se glasita:
»Koncesionar izvaja koncesijo v svojem imenu in za svoj račun in nosi celotno tveganje povpraševanja po storitvah javne službe in druga tržna tveganja koncesije. Koncesionar ni upravičen do nobenih garancij ali plačil koncedenta zaradi tega, ker prihodki iz koncesije ne dosegajo načrtovanih.
V primeru predčasnega prenehanja koncesije v skladu s tem odlokom in koncesijsko pogodbo, koncesionar ni upravičen do poplačila katerihkoli vlaganj v objekte in naprave koncesije s strani koncedenta, razen v primeru odstopa od pogodbe zaradi kršitev na strani koncedenta ali v primeru sporazumne razveze koncesijske pogodbe.«.
5. člen
Besedilo prvega odstavka 6. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Koncesionar je dolžan v okviru koncesijskega razmerja neodplačno postaviti dva zbirna centra, pri tem pa se občina zaveže zagotovi zemljišče in v ta namen podeliti stavbno pravico v javnem interesu. Za morebitno uporabo drugega premoženja občine (npr. ekološki otoki) pa skleneta občina in koncesionar pogodbo o najemu.«
6. člen
Besedilo 7. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Vsaka oseba lahko vloži le eno prijavo na razpis. V primeru skupne prijave sme biti ista oseba ali njena povezana družba udeležena le pri eni (skupni) prijavi. Če ista oseba sodeluje pri več skupnih vlogah, se vse take vloge zavržejo. Če oseba že kandidira samostojno, ne more kandidirati še kot član konzorcija.
V prijavi mora s predložitvijo ustreznih listin dokazati, da izpolnjuje pogoje za udeležbo na razpisu in za izvajanje javne službe:
1. da je gospodarska družba z najmanj 500.000,00 EUR celotnega kapitala (po zadnji bilanci stanja) in je finančno ter poslovno usposobljena za izvajanje javne službe, ki je predmet razpisa in da je za leto pred objavo javnega razpisa znašala bonitetna ocena na podlagi letnega poročila najmanj SB 5;
2. da je registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet razpisa oziroma da na drugačen način izkaže, da izpolnjuje vse predpisane pogoje za izvajanje javne službe;
3. da je sposobna samostojno zagotavljati vse javne dobrine, ki so predmet koncesije ter kvalitetno in kontinuirano izvajati javno službo, v skladu s predpisi, normativi in standardi;
4. da je usposobljena za vodenje katastra ter razpolaga s sredstvi za njegovo vodenje;
5. da razpolaga z ustreznimi prostori in opremo za izvajanje javne službe, oziroma na drug način nesporno izkaže, da lahko opravlja dejavnost javne službe;
6. da ne glede na pravno naravo razmerja, razpolaga z razpoložljivimi kapacitetami za odlaganje odpadkov oziroma razpoložljivimi kapacitetami za obdelavo odpadkov;
7. da razpolaga z zadostnim številom delavcev, ki imajo potrebne kvalifikacije in so ustrezno usposobljeni za izvajanje javne službe;
8. se obveže zavarovati proti odgovornosti za škodo, ki jo z izvajanjem koncesije lahko povzroči občini, uporabnikom ali tretjim osebam (predloži ustrezno predpogodbo);
9. da predloži elaborat o opravljanju dejavnosti z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, sposobnosti vodenja katastra, finančno-operativnega vidika in razvojnega vidika, s katerim dokaže izpolnjevanje pogojev iz 3.–7. točke;
10. da izpolnjuje druge pogoje za udeležbo na javnem razpisu (sposobnost), določene z zakonom, ki ureja postopek oddaje javnih naročil in tem odlokom.
Prijavo na javni razpis lahko poda skupaj tudi več oseb, ki morajo prijavi predložiti pravni akt, iz katerega izhajajo medsebojna razmerja med več osebami in njihova zaveza, da bodo v primeru izbora za koncesionarja ustanovili pravno-organizacijsko obliko, s katero bo koncedent sklenil koncesijsko pogodbo (konzorcij). Kadar predloži skupno vlogo več oseb (konzorcij), morajo vlogi priložiti sklenjeno pogodbo o ureditvi medsebojnih razmerij v zvezi z izvajanjem koncesije, iz katere mora biti razvidno najmanj:
– člani konzorcija, pogoji za vstop in izstop člana iz konzorcija;
– vodilni član konzorcija ali drug način, ki omogoča, da lahko sporočila v zvezi z izvajanjem koncesije koncedent pošilja le eni osebi z učinkom za vse člane konzorcija (pooblaščenec za vročanje);
– ureditev medsebojnih pravic in obveznosti med člani konzorcija v zvezi z izvajanjem koncesije;
– medsebojna zaveza članov konzorcija, da za obveznosti koncesionarja po koncesijski pogodbi odgovarjajo solidarno.
V primeru skupne prijave članov konzorcija morajo statusne pogoje izpolnjevati vsi člani, izpolnjevanje ekonomsko-finančnih, organizacijskih in kadrovsko-tehničnih pogojev pa se skladno s predmetom koncesije ugotavlja za vse člane skupaj.«.
7. člen
Za 7. členom se doda nov 7.a člen, ki se glasi:
»7.a člen
Merila za izbor izvajalca javne službe (koncesionarja) med prijavljenimi kandidati, morajo biti v razpisni dokumentaciji opisana in ovrednotena ter navedena v spodnjem vrstnem redu (od najpomembnejšega do najmanj pomembnega).
Merila za izbor izvajalca javne službe (koncesionarja) so:
– ponujena cena storitve, utemeljena na pravilniku oziroma drugem predpisu, ki opredeljuje metodologijo za oblikovanje cen tovrstnih storitev;
– izkušnje in pozitivne reference na področju izvajanja javnih služb;
– druge ugodnosti, ki predstavljajo ekološke, ekonomske ali socialne ugodnosti za koncedenta.
Ponderji po posameznih merilih, ki služijo za izbor izvajalca javne službe, morajo biti nediskriminatorni in natančno opisani v razpisni dokumentaciji.«.
8. člen
V prvem odstavku 8. člena se za besedo »koncesionarjem« doda besedilo »v roku 3 mesecev od sklenitve koncesijske pogodbe«.
9. člen
V 9. členu se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»Koncesionar mora tudi v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do koncedenta in uporabnikov ter tretjih oseb v zvezi s tem, nastopati v svojem imenu in za svoj račun.«
10. člen
V 12. členu se dodata nov drugi in nov tretji odstavek, ki se glasita:
»Koncesionar plača koncedentu letno koncesijsko dajatev za izvrševanje gospodarske javne službe. Koncesijska dajatev se obračunava in plačuje v odstotkih od cene storitve koncesionarja, način obračuna in plačila pa se podrobneje določi v koncesijski pogodbi.
V primeru, ko gre za uresničevanje javnega interesa zagotavljanja javne službe, se lahko koncedent v javnem interesu in v korist uporabnikov odpove plačilu koncesijske dajatve, kar se posebej opredeli v koncesijski pogodbi.«
11. člen
Besedilo 19. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Koncesija za izvajanje javnih služb se podeli na podlagi javnega razpisa. Sklep o javnem razpisu sprejme župan. Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletnih straneh občine najkasneje v 30 dneh po uveljavitvi odloka. V skladu s sklepom župana se informacija o javnem razpisu lahko objavi tudi v drugih medijih, vendar ne pred njegovo uradno objavo.
Razpis in postopek za podelitev koncesije se izvede skupaj za vse gospodarske javne službe iz tega odloka. Razpisna dokumentacija mora vsebovati podatke, na podlagi katerih lahko kandidati izdelajo popolno prijavo:
1. navedbo in sedež koncedenta,
2. podatke o objavi koncesijskega akta,
3. predmet, naravo ter obseg in območje koncesije, ki se podeli na javnem razpisu,
4. začetek in predviden čas trajanja koncesije,
5. postopek izbire koncesionarja,
6. merila za izbor koncesionarja,
7. način dokazovanja izpolnjenosti pogojev za opravljanje javne službe,
8. druge obvezne sestavine prijave, jezik, v katerem morajo biti prijave napisane, ter drugo potrebno dokumentacijo (pogoje za predložitev skupne vloge ...),
9. način zavarovanja resnosti prijave in obveznost zavarovanja za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti s finančnim zavarovanjem, unovčljivim na prvi poziv,
10. kraj, čas in plačilne pogoje za dvig razpisne dokumentacije,
11. kraj in rok za predložitev prijav, pogoje za njihovo predložitev,
12. naslov, prostor, datum in uro javnega odpiranja prijav,
13. rok za izbiro koncesionarja,
14. rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa,
15. odgovorne osebe za dajanje pisnih in ustnih informacij med razpisom,
16. druge podatke, potrebne za izvedbo javnega razpisa.
Odpiranje prijav, njihovo strokovno presojo ter mnenje o najugodnejšem prijavitelju opravi strokovna komisija, ki jo imenuje župan. Komisija posreduje poročilo (obrazloženo mnenje) organu koncedenta, ki vodi postopek izbire koncesionarja.
O izboru koncesionarja odloči pristojni organ občinske uprave z upravno odločbo, s katero lahko koncedent izbere samo enega od prijaviteljev oziroma le eno skupino prijaviteljev.«
12. člen
V 21. členu se pred piko doda besedilo: », za dejavnosti iz 3. in 4. točke prvega odstavka 1. člena pa za obdobje do pričetka obratovanja RCERO Ljubljana vendar najdlje 10 let«.
Dodata se nov drugi in nov tretji odstavek 21. člena, ki se glasita:
»S koncesijsko pogodbo iz prvega odstavka koncedent in koncesionar uredita vsa pomembna vprašanja v zvezi z izvajanjem koncesijskega razmerja, zlasti pa:
1. vsebino, obliko in namen koncesije;
2. pravice in obveznosti koncedenta in koncesionarja v zvezi z izvajanjem javnih služb;
3. medsebojne obveznosti v zvezi z uporabo in vzdrževanjem naprav ter objektov koncesije;
4. spremembe v družbi koncesionarja, za katere mora ta pridobiti pisno soglasje koncedenta;
5. pogoje za oddajo poslov podizvajalcem;
6. način medsebojnega obveščanja o vseh dejstvih in pojavih, ki utegnejo vplivati na izvajanje javne službe ter poročanja o izvajanju koncesijske dejavnosti;
7. pogodbene sankcije zaradi neizvajanja ali nepravilnega izvajanja javne službe;
8. pogodbene kazni in pogoje za povrnitev morebitne škode, povzročene v zvezi z (ne) izvajanjem javne službe;
9. spreminjanje izvajanja koncesijske pogodbe, izvajanje strokovnega in finančnega nadzora s strani koncedenta, medsebojno poročanje in obveščanje javnosti;
10. odpoved, razveza in razdrtje pogodbe ter s tem povezane pravice pogodbenih strank;
11. posledice spremenjenih okoliščin, višje sile in aktov oblasti;
12. trajanje koncesijske pogodbe in njeno prenehanje ter s tem povezane pravice pogodbenih strank;
13. druga vprašanja, ki urejajo medsebojna razmerja in način izvajanja javne službe.
Koncesijska pogodba mora biti sestavljena v skladu z zakonom, odlokom (koncesijskim aktom) in objavljenim javnim razpisom, sicer je neveljavna. V primeru manjših ali nebistvenih neskladij med pogodbo in koncesijskim aktom, se neposredno uporablja koncesijski akt.«
13. člen
V 28. členu se pred piko doda besedilo: », od koncesijske pogodbe pa lahko koncedent enostransko odstopi z izjavo, priporočeno naslovljeno na koncesionarja.«
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-13/2012
Kamnik, dne 28. junija 2012
Župan
Občine Kamnik
Marjan Šarec l.r.