Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 100/08 – odl. US, 79/09 in 51/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4) in 16. člena Statuta Občine Cankova (Uradni list RS, št. 32/07 in 16/10) je Občinski svet Občine Cankova na 15. redni seji dne 19. 12. 2012 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cankova za leto 2013
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Cankova za leto 2013 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v eurih
-------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto Proračun
leta 2013
-------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 2,996.018
TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1,347.317
70 DAVČNI PRIHODKI 1,266.828
700 Davki na dohodek in dobiček 1,151.924
703 Davki na premoženje 99.495
704 Domači davki na blago in storitve 15.409
706 Drugi davki 0
71 NEDAVČNI PRIHODKI 80.489
710 Udeležba na dobičku in dohodki od
premoženja 5.690
711 Takse in pristojbine 181
712 Denarne kazni 0
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 42.401
714 Drugi nedavčni prihodki 32.217
72 KAPITALSKI PRIHODKI 44.551
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 12.138
721 Prihodki od prodaje zalog 0
722 Prihodki od prodaje zemljišč in
neopredmetenih dolgoročnih sredstev 32.413
73 PREJETE DONACIJE 1.000
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.000
731 Prejete donacije iz tujine 0
74 TRANSFERNI PRIHODKI 1,603.150
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 214.530
741 Prejeta sredstva iz državnega
proračuna in sredstev proračuna EU 1,388.620
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 3,210.321
40 TEKOČI ODHODKI 645.034
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 279.485
401 Prispevki delodajalcev za socialno
varnost 41.871
402 Izdatki za blago in storitve 296.211
403 Plačila domačih obresti 14.467
409 Rezerve 13.000
41 TEKOČI TRANSFERI 597.006
410 Subvencije 28.000
411 Transferi posameznikom in
gospodinjstvom 378.522
412 Transferi neprofitnim organizacijam in
ustanovam 62.250
413 Drugi tekoči domači transferi 128.234
414 Tekoči transferi v tujino 0
42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1,946.444
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1,946.444
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 21.837
430 Investicijski transferi 0
431 Investicijski transferi pravnim in
fizičnim osebam, ki niso proračunski
uporabniki 13.000
432 Investicijski transferi proračunskim
uporabnikom 8.837
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI
PRIMANJKLJAJ) –214.303
-------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-------------------------------------------------------------
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 501
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 501
750 Prejeta vračila danih posojil 0
751 Prodaja kapitalskih deležev 0
752 Kupnine iz naslova privatizacije 501
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442+443) 1.000
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV 1.000
440 Dana posojila 0
441 Povečanje kapitalskih deležev in
naložb 1.000
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
privatizacije 0
443 Povečanje namenskega premoženja v
javnih skladih in drugih osebah javnega 0
prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) –499
-------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA
-------------------------------------------------------------
VII. ZADOLŽEVANJE (500) 230.641
50 ZADOLŽEVANJE 230.641
500 Domače zadolževanje 230.641
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 30.839
55 ODPLAČILO DOLGA 30.839
550 Odplačilo domačega dolga 30.839
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) –15.000
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 199.802
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 214.303
-------------------------------------------------------------
STANJE SREDSTEV NA RAČUNU DNE 31. 12.
PRETEKLEGA LETA 15.000
-------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Cankova.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Požarna taksa,
2. Okoljska dajatev za onesnaževanja okolja zaradi odlaganja odpadkov,
3. Prejeta sredstva za sofinanciranje projektov.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča župan na predlog neposrednega uporabnika.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna med proračunskim letom in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2013 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Občina Cankova ima na podlagi določil Zakona o javnih financah oblikovan proračunski sklad: Proračunska rezerva.
Proračunska rezerva se v letu 2013 oblikuje v višini 6.500,00 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 6.500,00 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija. Sredstva v višini 6.500,00 eurov se lahko uporabijo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan in o tem pisno obvešča občinski svet.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 400 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2013 lahko zadolži do višine 230.641,00 eurov.
12. člen
(obseg zadolževanja posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabnik občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina se smejo zadolževati le s soglasjem občine. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
13. člen
(kratkoročno zadolževanje občine)
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanja proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5 % zadnjega sprejetega proračuna.
Če posebni zakon ne določa drugače so prihodki od upravljanja s prostimi denarnimi sredstvi prihodek proračuna in stroški v zvezi z zagotavljanjem likvidnostnih sredstev proračuna izdatek proračuna.
14. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2013 zadolži do višine 230.641 eurov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
(začasno financiranje v letu 2014)
V obdobju začasnega financiranja Občine Cankova v letu 2014, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
16. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-06/2012
Cankova, dne 19. decembra 2012
Župan
Občine Cankova
Drago Vogrinčič l.r.