Uradni list

Številka 3
Uradni list RS, št. 3/2012 z dne 13. 1. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 3/2012 z dne 13. 1. 2012

Kazalo

Št. 4102-3/2011-4 Ob-1063/12 , Stran 60
Št. 4102-3/2011-4 Ob-1063/12
Na podlagi 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08 in 99/09 – ZIPRS1011) v zvezi z 2., 6. in 98. členom Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS, 40/11 – ZSVarPre-A in 40/11 – ZUPJS-A) Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve (v nadaljevanju: ministrstvo), s sedežem Kotnikova ulica 28, Ljub­ljana, objavlja
javni razpis
za sofinanciranje programov socialnega varstva v letu 2012
I. Predmet in cilji javnega razpisa Predmet javnega razpisa je sofinanciranje programov socialnega varstva, ki jih izvajajo društva, zavodi, invalidske organizacije ter humanitarne organizacije po Zakonu o humanitarnih organizacijah. A. Sofinancirane bodo vsebine na naslednjih področjih: 1. Programi za preprečevanje nasilja, obravnavo žrtev nasilja in programi za delo s povzročitelji nasilja. Programi vključujejo materinske domove, varne hiše, zatočišča, krizne centre, telefonsko svetovanje, informacijske in svetovalne programe, programe za obravnavo žrtev nasilja, programe za povzročitelje nasilja. 2. Programi na področju preprečevanja zasvojenosti, ki so namenjeni uporabnikom prepovedanih drog, osebam, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma, osebam, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti. Programi vključujejo programe terapevtskih skupnosti in druge programe, ki omogočajo nastanitev za uživalce drog, skupaj s pripadajočimi mrežami sprejemnih in dnevnih centrov (za motiviranje in pripravo uporabnikov na vstop v terapevtske skupnosti), centre za reintegracijo uporabnikov v družbo, programe za vzporedno psihosocialno pomoč svojcem uživalcev drog ter terapevtskim skupnostim alternativnih programov za uživalce drog (dnevni centri), programe sprejemališč in zavetišč za brezdomne uživalce nedovoljenih drog, nizkopražne programe za uživalce drog, mrežo centrov za svetovanje s terenskim delom za pomoč zasvojenim s prepovedanimi drogami, potrebnih vsakodnevne obravnave, programe zmanjševanja škode na področju drog med mladimi in mlajšimi odraslimi (pisarne za svetovanje in informiranje, dnevni centri), programe zmanjševanja škode na področju drog kot terensko delo, programe za osebe, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma (informacijski in svetovalni programi, terapevtski programi, dnevni centri), programe zmanjševanja škode na področju alkohola za mladostnike, svetovanje s terenskim delom, programe za osebe, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti (dnevni centri, pisarne za svetovanje in informiranje, skupine za samopomoč). 3. Programi na področju duševnega zdravja. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe ter programe telefonskega svetovanja, nastanitvene programe (stanovanjske skupine s celovito celodnevno 24 urno podporo, prehodne stanovanjske skupine, odprte stanovanjske skupine), programe dnevnih centrov, centrov za svetovanje in zagovorništvo za osebe z dolgotrajnimi težavami v duševnem zdravju ter programe zagovorništva. 4. Programi za brezdomce. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe s terenskim delom, sprejemališča, nastanitvene programe (zavetišča za brezdomce, zavetišča s prenočitvenimi kapacitetami odprtega tipa, individualizirana nastanitvena podpora). 5. Programi za otroke in mladostnike, prikrajšane za normalno družinsko življenje ter programi, namenjeni otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju. Programi vključujejo preventivne programe, informacijske in svetovalne programe ter programe telefonskega svetovanja, programe koordinacije, podpore in izvajanja pomoči in samopomoči, dnevne centre za svetovanje, podporo in samopomoč, programe psihosocialnega svetovanja po telefonu otrokom, mladostnikom in drugim osebam v osebnih stiskah, programe za kratkotrajno dnevno ali celodnevno obravnavo in oskrbo otrok in mladoletnikov, prikrajšanih za normalno družinsko življenje ter specializirane preventivne programe, namenjene otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju. 6. Programi za starejše ljudi – osebe, ki so socialno izključene ali pa potrebujejo podporo in pomoč v vsakodnevnem življenju. Programi vključujejo programe regijskih medgeneracijskih središč, programe skupin za samopomoč, programe prostovoljskega dela starejših, programe za pomoč osebam z demenco in pomoč njihovim svojcem, programe zagovorništva za starejše. 7. Programi za podporno bivanje invalidov in drugi specializirani programi za organizacijo in spodbujanje neodvisnega življenja invalidov. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe, programe podpore in izvajanja pomoči in samopomoči, dnevne centre, bivalne skupnosti, programe za osebno asistenco. 8. Programi za preprečevanje socialne izključenosti Romov. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe ter delo na terenu, dnevne centre, programe pomoči in samopomoči. 9. Drugi programi, ki so namenjeni odpravljanju socialnih stisk in socialno vključevanje ranljivih skupin prebivalstva. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe ter delo na terenu, programe pomoči in samopomoči za ranljive skupine kot so: azilanti, begunci, bivši zaporniki, osebe v postopku deložacije, žrtve prometnih nesreč in njihovi svojci, ipd. B. Ministrstvo v okviru tega razpisa ne bo sofinanciralo: – specializiranih programov, ki vključujejo družinsko terapijo in pomoč otrokom, odraslim in družinam, ki so namenjeni razreševanju osebnostnih problemov (programi družinske terapije), – programov rejništva, – programov za prevoze invalidov, – programov taborov in letovanj, – programov, prijavljenih s strani samostojnih podjetnikov in gospodarskih družb, – programov prijaviteljev, s katerimi je bila v preteklih treh letih sklenjena pogodba o sofinanciranju, vendar je ministrstvo od pogodbe odstopilo iz kateregakoli razloga, – programov, ki sicer izpolnjujejo vse splošne pogoje ter dosegajo zadostno število točk, če na določenem regijskem območju že obstaja program, ki je vključen v večletno sofinanciranje s strani ministrstva, na podlagi sklepov ministra o izboru večletnih programov (sklep št. 66306-365/2007-18 z dne 24. 12. 2007, sklep št. 4102-1/2008-8 z dne 25. 2. 2008, sklep št. 4102-5/2008-22 z dne 17. 2. 2009, sklep št: 4102-3/2009-13 z dne 19. 2. 2010, sklep št. 01203-3/2007-22 z dne 16. 12. 2010, sklep št: 4102-11/2010-49 z dne 14. 3. 2011 in sklep 4102-11/2011/2010-57 z dne 22. 4. 2011). Ministrstvo šteje, da je posamezno regijsko območje določeno v teritorialnih mejah statističnih regij. – programov, katerih zaprošena višina sofinanciranja s strani ministrstva znaša manj kot 2.000,00 EUR. C. Sofinancirani bodo programi v okviru treh sklopov, in sicer kot A programi, B programi ter C programi: A programi V ta sklop sodijo programi, ki se odvijajo nekaj ur tedensko, katerih izvajalci delajo prostovoljno ali na podlagi pogodb civilnega prava, in z različnimi oblikami skupin za samopomoč, katerih uporabniki ob strokovni podpori aktivno sodelujejo v procesu preprečevanja in odpravljanja socialne izključenosti in katerih zaprošena višina sofinanciranja znaša od 2.000 EUR do 5.000 EUR. V primeru, da programi potekajo v obliki skupin za samopomoč, se kot merilo za posamezno skupino upošteva med 8 in 12 uporabnikov. Izvajalci A programov se lahko združujejo (glede na vsebino ali na regijo) in prijavijo en program z enim nosilcem programa. Ministrstvo bo sofinanciralo enega izvajalca, ki bo odgovoren za razdelitev sredstev med ostale izvajalce. V tem primeru morajo izvajalci skleniti dogovor o skupnem izvajanju programa in ga priložiti ob prijavi na javni razpis. Vse ostale izvajalce programa morajo navesti tudi v osnutku pogodbe za sofinanciranje programa. Izbrani A programi se bodo sofinancirali v enkratnem znesku na podlagi predloženega delnega poročila o izvajanju programa do podpisa pogodbe in predloženega zahtevka. Programe, katerih vsebina izhaja predvsem iz zdravstvenih težav uporabnikov, in socialno varstvene programe, ki se izvajajo v okviru mladinskih centrov, bo ministrstvo sofinanciralo največ v višini do 2.500,00 EUR. B programi V ta sklop sodijo programi, v katere se uporabniki vključujejo za določeno obdobje (npr. šolsko leto, obdobje trajanja delavnice), v katerih je vnaprej predvidena določena oblika dela, posamezni uporabniki pa so vključeni v delo programa najmanj 4 ure tedensko in katerih zaprošena višina sofinanciranja znaša več kot 5.000 EUR. Namen programov je predvsem pridobivanje novih socialnih izkušenj, pridobivanje novih znanj in učenje socialnih veščin, izvajajo pa se predvsem s pomočjo prostovoljcev ali različnih usposobljenih izvajalcev pod vodstvom in z usmerjanjem strokovnih delavcev. B programi, katerih zahtevana višina sofinanciranja znaša 30.000 EUR in več, morajo poleg splošnih pogojev izpolnjevati tudi posebne pogoje. C programi, ki se izvajajo v obdobju od leta 2012 do 2016 V ta sklop sodijo programi, katerih uporabniki so praviloma vključeni v dalj časa trajajoče aktivnosti na podlagi individualiziranih načrtov obravnave, program je posameznemu uporabniku praviloma na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur ali so organizirani kot mreža programov enega izvajalca v več regijah. Namen programa je predvsem strukturna in funkcionalna reorganizacija socialne mreže uporabnika oziroma sodelovanje pri oblikovanju ali vzpostavitvi nove socialne mreže uporabnika. Izvajalci programa so strokovni delavci in drugi usposobljeni delavci z ustrezno izobrazbo, prostovoljci v programu samo dopolnjujejo nosilno delo strokovnega kadra. Ti programi se že uspešno izvajajo in za njihovo izvajanje je potreben stalen strokovni kader. Ministrstvo bo pri teh programih preverjalo strokovno utemeljenost, preizkušenost in stabilnost programa, zato se lahko za ta način sofinanciranja prijavijo samo tisti programi, ki poleg splošnih pogojev izpolnjujejo tudi posebne pogoje, določene s tem javnim razpisom. V primeru, da za posamezno področje javnega razpisa glede na statistično regijo ni izbran izvajalec socialnovarstvenega programa v skladu z že doseženim obsegom mreže Resolucije o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2006-2010, bo ministrstvo v tem delu objavilo javni razpis, da zagotovi regijska pokritost že doseženega obsega mreže, če bodo za to zagotovljena finančna sredstva. II. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu A. Splošni pogoji za vse prijavljene programe (A, B in C programe): 1. Na razpis se lahko prijavijo društva in zavodi, invalidske organizacije ter humanitarne organizacije po Zakonu o humanitarnih organizacijah, ki: – so registrirani za opravljanje dejavnosti socialnega varstva, in sicer za dejavnost SKD 87 – socialno varstvo z nastanitvijo, SKD 88 – socialno varstvo brez nastanitve ali SKD 94.991 – dejavnost invalidskih organizacij po Uredbi o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) oziroma – imajo status humanitarne organizacije ali status invalidske organizacije ali status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali status društva v javnem interesu na področju družinske politike oziroma – so registrirani, vendar ne za opravljanje dejavnosti iz prve alineje te točke, pač pa za delovanje na področju socialnega varstva po statutu oziroma temeljnem aktu organizacije. 2. Prijavljeni program spada v eno izmed naštetih vsebin iz I. poglavja tega javnega razpisa, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 3. Program se izvaja na območju Republike Slovenije, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 4. Program se že izvaja ob vložitvi prijave na javni razpis, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 5. Zaprošena višina sofinanciranja programa znaša največ 80% vrednosti programa. 6. Prijavljeni program se ne sme izvajati kot del javne službe, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 7. Prijavitelj prijavljenega programa zaproša ministrstvo za sredstva upoštevajoč vrsto in število zaposlenih, kot je določeno v točki B VII. poglavja tega javnega razpisa. 8. Prijavitelj ima izdelan postopek pritožbe, uporabniki pa so ustrezno seznanjeni s postopkom pritožbe in pravicami v programu, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 9. Prijavitelj ima zagotovljeno najmanj 20% sofinanciranje programa, kar dokazuje z ustreznimi dokazili. 10. Prijavitelj vodi evidenco in dokumentacijo o delu z uporabniki in obsegu dela ter jo hrani skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 11. Program ima zagotovljeno supervizijo s strani supervizorja z licenco Socialne zbornice Slovenije za C in B programe, pri A programih pa supervizijo s strani supervizorja z licenco Socialne zbornice Slovenije ali intervizijo, kar dokazuje z dogovorom o izvajanju supervizije, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 12. Prijavitelj ima poravnane vse pogodbene obveznosti iz preteklih razpisov programov ministrstva. B. Posebna pogoja za B programe, katerih zaprošena višina sredstev znaša 30.000 eurov in več 1. Program se že uspešno izvaja, kar se dokazuje s pozitivnim mnenjem Socialne zbornice Slovenije, ki ne sme biti starejše od dne 1. 6. 2011. Prijavitelji, ki so program začeli izvajati po datumu 1. 6. 2011, morajo pri Socialni zbornici Slovenije vložiti zahtevo za izdajo mnenja o prijavljenem programu najkasneje do 31. 1. 2012 in mnenje predložiti ministrstvu najkasneje do dne 1. 4. 2012. 2. Prijavitelj mora imeti zagotovljene prostore za izvajanje programa, kar izkazuje z ustreznimi dokazili (najemna pogodba, pogodba o lastništvu, pogodba o uporabi, izpisek iz zemljiške knjige). C. Posebni pogoji za C programe 1. Program se kot tak ali z možnimi modifikacijami izvaja že vsaj štiri leta, pri čemer gre za program istega izvajalca ali za program, ki je sporazumno prenesen na novega izvajalca. 2. Program se uspešno izvaja pred prijavo na javni razpis, kar se dokazuje s pozitivnim mnenjem Socialne zbornice Slovenije za C program ali z že izdano verifikacijsko listino. Mnenje Socialne zbornice ne sme biti starejše od 1. 6. 2011. 3. Program je uporabnikom na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur ali je organiziran kot mreža programov enega izvajalca v več statističnih regijah, kar izhaja iz razpisne dokumentacije. 4. Strokovni vodja programa je zaposlen za polni delovni čas, kar dokazuje s pogodbo o zaposlitvi. 5. Strokovni vodja po tem razpisu je strokovni delavec po 69. členu Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS, 40/11 – ZSVarPre-A in 40/11 – ZUPJS-A, v nadaljevanju: ZSV) z najmanj dvema letoma delovne dobe kot strokovni delavec po ZSV ali ima opravljen strokovni izpit po ZSV ter štiri leta delovne dobe na področju socialnega varstva, kar dokazuje z delovno knjižico oziroma potrdilom delodajalca o številu let delovne dobe. 6. Prijavitelj ima finančno podporo lokalne skupnosti (pogodbe o sofinanciranju programa, z brezplačnim najemom prostora ali najemom prostora po občinskih odlokih o neprofitnih najemninah). 7. Prijavitelj mora imeti zagotovljene prostore za izvajanje programa, kar izkazuje z ustreznimi dokazili (najemna pogodba o sofinanciranju programa, najemna pogodba o brezplačnem najemu prostorov, pogodba o lastništvu, pogodba o uporabi, izpisek iz zemljiške knjige). 8. Prijavitelj izkazuje pozitivno poslovanje. Za programe prijavitelja, katerih s strani AJPES-a potrjeni računovodski izkazi za leto 2010, izkazujejo presežek odhodkov nad prihodki, je potrebno priložiti s strani pristojnega organa prijavitelja sprejet program pokritja v naslednjih letih. 9. Proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije, in tudi ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe. III. Merila za izbor programov A. Merila za izbor A programov: Programi bodo za posamezno merilo prejeli 0 ali več točk. Maksimalno število točk je 44. Zavrnjeni bodo programi, ki od možnih 44 točk ne bodo zbrali vsaj 28 točk. V primeru, da bodo po merilih za odmero sredstev iz tega razpisa odmerjena sredstva za programe, ki izpolnjujejo vse splošne pogoje ter so dosegli zadostno število točk, bistveno presegala razpisano višino razpoložljivih sredstev, bo ministrstvo sofinanciralo programe, ki po spodaj navedenih merilih dosežejo višje skupno število točk. Program, ki pri kateremkoli od prvih treh meril doseže nič točk, bo zavrnjen. V primeru, da bo več programov doseglo enako število točk, bodo imeli prednost programi z višjim številom točk pri merilih št. 4, 3, 1 in 2, pri čemer se upoštevajo merila v navedenem vrstnem redu. Merila za ocenjevanje so: 1. Program ima postavljene jasne in merljive cilje, ki so v skladu z razpisano vsebino javnega razpisa. Potencialni uporabniki programa sodijo v ranljivo skupino, pogoji za vključitev v program so jasno opredeljeni: – izpolnjuje v celoti (10 točk), – izpolnjuje delno (5 točk), – ne izpolnjuje (0 točk). 2. Metode dela in aktivnosti v programu ter število ur vključenosti posameznega uporabnika v program v določenem časovnem obdobju omogočajo doseganje ciljev programa: – izpolnjuje v celoti (8 točk), – izpolnjuje delno (4 točke), – ne izpolnjuje (0 točk). 3. Program ima pregledno, uravnoteženo in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov (v finančni načrt so vključeni samo stroški, ki so namenjeni izvajanju programa; razviden je namen odhodkov, ki so skladni z načrtovanimi dejavnostmi programa; poraba zaprošenih sredstev je v skladu z upravičenimi stroški iz VI. točke tega razpisa in glede na način določanja višine sofinanciranja programov iz VII. poglavja tega javnega razpisa): – izpolnjuje v celoti (10 točk), – izpolnjuje delno (5 točk), – ne izpolnjuje (0 točk). 4. Program izkazuje sofinanciranje s strani drugih sofinancerjev: – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 30% programa (10 točk), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 25% programa (6 točk), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju najmanj 30% programa s strani drugih virov (4 točke), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju v nižjih vrednostih kot v prejšnjih treh alinejah s strani lokalnih skupnosti ali drugih virov (0 točk). 5. Izvajalci programa so prostovoljci: – v program so kontinuirano vključeni prostovoljci (3 točke), – v program so vključeni prostovoljci, vendar niso vključeni kontinuirano v program (1 točka), – v programu ni prostovoljcev (0 točk). 6. Prijavitelj programa ima status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali na področju izvajanja družinske politike ali ima status humanitarne organizacije ali status invalidske organizacije: – izvajalec programa ima status (3 točke), – izvajalec programa nima statusa (0 točk). B. Merila za izbor B programov Programi bodo za posamezno merilo prejeli 0 ali več točk. Maksimalno število točk je 55. Zavrnjeni bodo programi, ki od možnih 55 točk ne bodo zbrali vsaj 37 točk. V primeru, da bodo po merilih za odmero sredstev iz tega razpisa odmerjena sredstva za programe, ki izpolnjujejo vse splošne in posebne pogoje ter so dosegli zadostno število točk, bistveno presegala razpisano višino razpoložljivih sredstev, bo ministrstvo sofinanciralo programe, ki po spodaj navedenih merilih dosežejo višje skupno število točk. Program, ki pri kateremkoli od prvih petih meril doseže nič točk, bo zavrnjen. V primeru, da bo več programov doseglo enako število točk, bodo imeli prednost programi z višjim številom točk pri merilih št. 6, 5,1, 2 in 4, pri čemer se upoštevajo merila v navedenem vrstnem redu. Merila za ocenjevanje so: 1. Program ima postavljene jasne in merljive cilje, ki so v skladu z razpisano vsebino javnega razpisa. Potencialni uporabniki programa sodijo v ranljivo skupino, pogoji za vključitev v program so jasno opredeljeni: – izpolnjuje v celoti (10 točk), – izpolnjuje delno (5 točk), – ne izpolnjuje (0 točk). 2. Metode dela, strokovna ravnanja in aktivnosti v programu so jasno opredeljeni. Z metodami dela, strokovnimi ravnanji in aktivnostmi v programu se dosegajo cilji programa in število ur vključenosti posameznega uporabnika v program v določenem časovnem obdobju omogoča doseganje ciljev programa: – izpolnjuje v celoti (8 točk), – izpolnjuje delno (4 točke), – ne izpolnjuje (0 točk). 3. Program ima opredeljen ustrezen način evalvacije doseganja ciljev, rezultatov. Uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa: – program ima izdelano celovito evalvacijo doseganja ciljev zunanjega izvajalca in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (4 točke), – program ima druge načine merjenja ciljev znotraj organizacije, iz katerih lahko preveri rezultate delovanja programa in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (2 točki), – v programu se samo delno uporabljajo nekateri določeni načini za merjenje posameznih ciljev programa in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (1 točka), – program nima izdelane evalvacije za doseganje ciljev in ne meri sistemsko rezultatov programa ali uporabniki programa aktivno ne sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (0 točk). 4. Program ima ustrezno kadrovsko strukturo (po številu izvajalcev, obsegu in specifičnosti izvajanja programa): – program ima ustrezno kadrovsko strukturo; in sicer so v programu zaposlene osebe, ki imajo izobrazbo po 69. členu ZSV in opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva, – program ima zadovoljivo kadrovsko strukturo; in sicer v programu so zaposlene osebe, ki imajo izobrazbo po 69. členu ZSV, nimajo pa opravljenega strokovnega izpita na področju socialnega varstva, (4 točke), – program nima zadovoljive kadrovske strukture iz prejšnjih dveh alinej, vendar v programu občasno delujejo strokovnjaki s primerno izobrazbo glede na vsebino in obseg programa (2 točke), – program nima zadovoljive kadrovske strukture iz prve in druge alineje tega merila in v programu ne sodelujejo strokovnjaki s primerno izobrazbo glede na vsebino in obseg programa (0 točk). 5. Program ima pregledno, uravnoteženo in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov (v finančni načrt so vključeni samo stroški, ki so namenjeni izvajanju programa; razviden je namen odhodkov, ki so skladni z načrtovanimi dejavnostmi programa; poraba zaprošenih sredstev je v skladu z upravičenimi stroški iz VI. poglavja tega razpisa in glede na način določanja višine sofinanciranja programov iz VII. poglavja tega javnega razpisa): – izpolnjuje v celoti (10 točk), – izpolnjuje delno (5 točk), – ne izpolnjuje (0 točk). 6. Program izkazuje sofinanciranje s strani drugih sofinancerjev: – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 30% programa (10 točk), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 25% programa (6 točk), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju najmanj 30% programa s strani drugih virov (4 točke), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju v nižji vrednostih kot v prejšnjih treh alinejah s strani lokalnih skupnosti ali drugih virov (0 točk). 7. Izvajalci programa so prostovoljci: – v program so kontinuirano vključeni prostovoljci (3 točke), – v program so vključeni prostovoljci, vendar niso vključeni kontinuirano v program (1 točka), – v programu ni prostovoljcev (0 točk). 8. Prijavitelj programa ima status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali na področju izvajanja družinske politike ali ima status humanitarne organizacije ali status invalidske organizacije: – prijavitelj programa ima status (4 točke), – prijavitelj programa nima statusa (0 točk). C. Merila za izbor C programov: Programi bodo za posamezno merilo prejeli 0 ali več točk. Maksimalno število točk je 67. Zavrnjeni bodo programi, ki od možnih 67 točk ne bodo zbrali vsaj 40 točk. V primeru, da bodo po merilih za odmero sredstev iz tega razpisa odmerjena sredstva za programe, ki izpolnjujejo vse splošne in posebne pogoje ter so dosegli zadostno število točk, bistveno presegala razpisano višino razpoložljivih sredstev, bo ministrstvo sofinanciralo programe, ki po spodaj navedenih merilih dosežejo višje skupno število točk. Program, ki pri kateremkoli od prvih petih meril doseže nič točk, bo zavrnjen. V primeru, da bo več programov doseglo enako število točk, bodo imeli prednost programi z višjim številom točk pri merilih št. 6, 5,1, 2 in 4, pri čemer se upoštevajo merila v navedenem vrstnem redu. Merila za ocenjevanje so: 1. Program ima postavljene jasne in merljive cilje, ki so v skladu z razpisano vsebino javnega razpisa. Potencialni uporabniki programa sodijo v ranljivo skupino, pogoji za vključitev v program so jasno opredeljeni. Vsebina in cilji programa izhajajo iz vsebine programa in potreb uporabnikov. – izpolnjuje v celoti (10 točk), – izpolnjuje delno (5 točk), – ne izpolnjuje (0 točk). 2. Metode dela, strokovna ravnanja in aktivnosti v programu so jasno opredeljeni. Z metodami dela, strokovnimi ravnanji in aktivnostmi v programu, ki so jasno opredeljeni, ter s številom ur vključenosti posameznega uporabnika v program v določenem časovnem obdobju bo omogočeno doseganje ciljev programa: – izpolnjuje v celoti (8 točk), – izpolnjuje delno (4 točke), – ne izpolnjuje (0 točk). 3. Program ima opredeljen ustrezen način evalvacije doseganja ciljev, rezultatov in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa: – program ima izdelano celovito evalvacijo doseganja ciljev zunanjega izvajalca in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (4 točke), – program ima druge načine merjenja ciljev znotraj organizacije, iz katerih lahko preveri rezultate delovanja programa in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (2 točki), – v programu se samo delno uporabljajo nekateri določeni načini za merjenje posameznih ciljev programa in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (1 točka), – program nima izdelane evalvacije za doseganje ciljev, ne meri sistemsko rezultatov programa ali uporabniki programa aktivno ne sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (0 točk). 4. Program ima ustrezno kadrovsko strukturo (po številu izvajalcev, obsegu in specifičnosti izvajanja programa): – program ima ustrezno kadrovsko strukturo; in sicer so v programu zaposlene osebe, ki imajo izobrazbo po 69. členu ZSV in opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva (6 točk), – program ima zadovoljivo kadrovsko strukturo; in sicer v programu so zaposlene osebe, ki imajo izobrazbo po 69. členu ZSV, nimajo pa opravljenega strokovnega izpita na področju socialnega varstva (4 točke), – program nima zadovoljive kadrovske strukture iz prejšnjih dveh alinej, vendar v programu občasno delujejo strokovnjaki s primerno izobrazbo glede na vsebino in obseg programa (2 točke), – program nima zadovoljive kadrovske strukture iz prve in druge alineje tega merila in v programu ne sodelujejo strokovnjaki s primerno izobrazbo glede na vsebino in obseg programa (0 točk). 5. Program ima pregledno, uravnoteženo in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov (v finančni načrt so vključeni samo stroški, ki so namenjeni izvajanju programa; razviden je namen odhodkov, ki so skladni z načrtovanimi dejavnostmi programa; poraba zaprošenih sredstev je v skladu z upravičenimi stroški iz VI. poglavja tega razpisa in glede na način določanja višine sofinanciranja programov iz VII. poglavja tega javnega razpisa): – izpolnjuje v celoti (10 točk), – izpolnjuje delno (5 točk), – ne izpolnjuje (0 točk). 6. Program izkazuje sofinanciranje s strani drugih sofinancerjev: – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 30% programa (10 točk), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 25% programa (6 točk), – prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju najmanj 30% programa s strani drugih virov (4 točke), – prijavi so priložena dokazila sofinanciranju v nižjih vrednostih kot v prejšnjih treh alinejah s strani lokalnih skupnosti ali drugih virov (0 točk). 7. Izvajalci programa so prostovoljci: – v program so kontinuirano vključeni prostovoljci (3 točke), – v program so vključeni prostovoljci, vendar niso vključeni kontinuirano v program (1 točka), – v programu ni prostovoljcev (0 točk). 8. V programu se omogoča izvajanje prakse in drugih študijskih obveznosti za bodoče strokovne delavce in sodelavce po 69. in 70. členu ZSV (dokazilo: potrdilo fakultete): – v programu se omogoča izvajanje prakse in drugih študijskih obveznosti za bodoče strokovne delavce in sodelavce (2 točki), – v programu se ne omogoča izvajanje prakse in drugih študijskih obveznosti za bodoče strokovne delavce in sodelavce (0 točk). 9. Program je bil že sofinanciran kot večletni program v okviru prejšnjih razpisov: – program je že bil sofinanciran kot večletni program več kot 2 obdobji (10 točk), – program je že bil sofinanciran kot večletni program 1 obdobje (5 točk), – program še ni bil sofinanciran kot večletni program (0 točk). 10. Prijavitelj programa ima status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali na področju izvajanja družinske politike ali ima status humanitarne organizacije ali status invalidske organizacije: – prijavitelj programa ima status (4 točke), – prijavitelj programa nima statusa (0 točk). IV. Okvirna višina sredstev javnega razpisa Okvirna višina sredstev javnega razpisa v letu 2012 je 3.650.000,00 EUR za vse programe skupaj. Za A programe so predvidena sredstva v višini 350.000,00 EUR, za B programe v višini 1.200.000,00 EUR in za C programe v višini 2.100.000,00 EUR. Sofinancirani bodo programi, ki bodo dosegli najvišje število točk, do porabe navedenih sredstev za posamezen sklop programov. V primeru, da ostanejo neporabljena predvidena sredstva za programe C, se ta sredstva prerazporedijo sorazmerno glede na predvidena sredstva za programe A in B. Programi se bodo financirali v okviru podprograma 10010301 Usmerjena strokovna socialna in psihosocialna pomoč ranljivim skupinam ter polno, enakopravno sodelovanje, vključevanje in izenačevanje možnosti invalidov oziroma njihovo socialno vključevanje, ukrep 2611-11-0036 Izvajanje in sofinanciranje programov socialnega varstva, in sicer iz proračunskih postavk: 2485, 4072, 4075, 4074 in 5821. Način sofinanciranja za C programe v obdobju od leta 2012 do 2016: Za leto 2012 bo višina sredstev sofinanciranja za C programe določena s sklepom o izboru programov iz XII. poglavja tega javnega razpisa. Za obdobju od leta 2013 do leta 2016 bo za izbrane C programe zagotovljeno sofinanciranje s sklenitvijo pogodbe za posamezno leto po izračunih iz tega javnega razpisa, pri čemer bodo upoštevane proračunske možnosti v posameznem letu. V primeru, da se bodo zmanjšala sredstva, bo predstojnik ministrstva izdal poseben sklep. Višina sredstev za stroške dela in posredne stroške v posameznem letu se z letno pogodbo določijo glede na višino sredstev, ki bodo objavljena v javnem razpisu za posamezno tekoče leto. Ministrstvo ni dolžno skleniti pogodb za posamezno leto, če se spremeni izvajanje programa, razen v primeru, ko ministrstvo izda soglasje o spremembah. V. Obdobje za porabo dodeljenih sredstev Sredstva, dodeljena s tem razpisom, morajo biti porabljena do 31. 12. 2012, razen na podlagi predhodnega zaprosila prijavitelja izbranega programa za izdajo soglasja za podaljšanje obdobja porabe sredstev, in pridobljenega soglasja s strani ministrstva kot je določeno s pogodbo o sofinanciranju programa. V nasprotnem primeru mora izvajalec neporabljena sredstva vrniti. VI. Vrsta stroškov A. Upravičeni stroški Stroški so upravičeni, če: – so s programom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji programa; – so dejansko nastali in izvajalec hrani dokazilo o plačilu; – so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja oziroma gospodarstvenika; – nastanejo in so plačani v obdobju porabe sredstev; – temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in – so izkazani v skladu z veljavnimi predpisi. V zvezi z izvajanjem programov so upravičeni naslednji stroški: – stroški dela oseb, ki izvajajo program (redno zaposlene osebe, osebe, ki izvajajo program na podlagi pogodbe, prostovoljci) in obsegajo strošek plače z vsemi prispevki delodajalca in nadomestili ter povračili, strošek dela po podjemni ali avtorski pogodbi, strošek študentskega dela, stroški, ki so povezani s prostovoljskim delom, ki nastanejo po sklenjenih dogovorih; – posredni stroški, ki so namenjeni kritju splošnih stroškov poslovanja in izvajanja programa: telekomunikacij (telefon, internet), elektrike, ogrevanja, goriva, komunalnih storitev, najema prostorov za izvedbo programa, računovodskih storitev, pisarniškega materiala, prehrane uporabnikov, stroški tiska, distribucije, ipd. Programi lahko s strani ministrstva prejmejo sredstva največ v višini 80% vseh predvidenih odhodkov programa iz tabele razpisne dokumentacije: Predvideni prihodki in predvideni odhodki v letu 2012. B. Neupravičeni stroški: – nakup strojev, pohištva, prevoznih sredstev ter druge opreme in ostalih investicij; – nakup IKT opreme, rabljene IKT opreme ipd.; – amortizacija nepremičnin in opreme; – stroški obresti na dolgove; – materialni stroški, ki se navezujejo na pogostitve ali reprezentance pri programu; – drugi stroški, ki niso bili predvideni v prijavi na javni razpis. VII. Način določanja višine sofinanciranja programov Ministrstvo bo programom, ki bodo v skladu z merili za izbor dosegli ustrezno število točk, dodelilo sredstva za stroške dela oseb, ki izvajajo program, po naslednjih osnovah in izračunih: A. Osnove Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Strokovni vodja po tem razpisu je strokovni delavec po 69. členu ZSV z najmanj dvema letoma delovne dobe kot strokovni delavec po ZSV ali ima opravljen strokovni izpit po ZSV in štiri leta delovne dobe na področju socialnega varstva. Stroški dela za vodje programa se odmerijo samo v večletnih programih – C programi. Strokovni delavci po tem razpisu so vsi delavci, ki so končali višjo ali visoko šolo za socialno delo ali psihološke smeri, pedagoške smeri in njenih specialnih disciplin, upravne smeri, pravne smeri, sociološke smeri, zdravstvene smeri – smer delovne terapije in teološke smeri z ustrezno specializacijo in ni potrebno, da imajo opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva. Laični delavci s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe so po tem razpisu vsi delavci s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe, ki nimajo ustrezne smeri izobrazbe po prejšnjem odstavku. Laični delavci z vključno V. stopnjo izobrazbe so po tem razpisu vsi delavci s V. ali nižjo stopnjo izobrazbe. Pri A in B programih se odmerja stroške dela samo za strokovne in laične delavce. Pri C programih se odmerja stroške dela za vodjo programa, strokovne delavce in laične delavce. Izbranim B in C programom bodo odobreni posredni stroški v pavšalu do 10% neposrednih upravičenih stroškov dela oseb. Izbranim namestitvenim programom (materinski domovi, varne hiše, zatočišča, krizni centri, stanovanjske skupine na področju duševnega zdravja, terapevtske skupnosti, komune, reintegracijski centri, stanovanjske skupine za odvisnike, bivalne skupnosti za invalide, zavetišča za brezdomce, zavetišča za brezdomne uživalce drog) se priznajo posredni stroški v pavšalu do 20% neposrednih upravičenih stroškov dela oseb. Ministrstvo bo sofinanciralo 1 program posameznega prijavitelja na posamezni vsebini javnega razpisa. Izvajalec, ki bo podpisal pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom, mora izvesti program v obsegu in vsebini, kot ga je prijavil v razpisni dokumentaciji. B. Izračuni V primeru, da bo prijavitelj prijavil program z manjšim obsegom, kot je določeno v spodaj navedenih izračunih oziroma odmerah, vendar ne manj od polovice obsega, se mu odmeri strošek dela glede na obseg dela. 1. Programi za preprečevanje nasilja, obravnavo žrtev nasilja in programov za delo s povzročitelji nasilja: Za programe materinskih domov se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za 6 do 7 uporabnikov (matere in otroci). Pri programih kjer se jim glede na število uporabnikov odmeri več kot 2 strokovna delavca, se za vsako naslednjo zaposlitev lahko namesto strokovnega delavca odmeri laični delavec. Za programe varnih hiš, zatočišč in kriznih centrov se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za 4 do 5 uporabnikov (matere in otroci). Pri programih kjer se jim glede na število uporabnikov odmeri več kot 2 strokovna delavca, se za vsako naslednjo zaposlitev lahko namesto strokovnega delavca odmeri laični delavec. Za materinske domove, varne hiše, zatočišča ter krizne centre za žrtve nasilja se upošteva tudi prostorske kapacitete v programu in specifičnost programa, kot je npr. delovanje programa na več lokacijah. Pri informacijskih in svetovalnih programih za žrtve nasilja se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur delovanja programa za najmanj 3000 klicev na leto. Pri programih telefonskega svetovanja se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 6 ur telefonskega svetovanja na dan. Pri programih za obravnavno žrtev nasilja se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 6 ur delovanja programa dnevno za vključenih najmanj 500 uporabnikov na leto. Pri programih za povzročitelje nasilja se odmeri za strošek dela 2 strokovnih delavcev in 1 laičnega delavca za najmanj 8 ur delovanja centra in najmanj 120 vključenih uporabnikov. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 2. Programi na področju preprečevanja zasvojenosti, ki so namenjeni uporabnikom prepovedanih drog, osebam, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma, osebam, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti: Za programe terapevtskih skupnosti in druge programe, ki omogočajo nastanitev za uživalce drog, skupaj s pripadajočimi mrežami sprejemnih in dnevnih centrov (za motiviranje in pripravo uporabnikov na vstop v terapevtske skupnosti) za programe, namenjene spreminjanju in utrjevanju življenja brez drog – visokopražne programe se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca za najmanj 10 mesečno vključenih uporabnikov v programu. Za programe, namenjene spreminjanju in utrjevanju življenja brez drog – visokopražne programe, terapevtske skupnosti, ki temeljijo na strokovni psihosocialni obravnavi, v katerih gre za 24 urno obravnavo uporabnikov se odmeri za strošek dela najmanj 1 strokovnega delavca za najmanj 5 vključenih uporabnikov v programu. Za vsako naslednjo zaposlitev se lahko namesto strokovnega delavca odmeri laični delavec. Za programe, ki so namenjeni vzpostavitvi stika z uporabniki drog, spodbujanju razmišljanja uporabnika o njegovem socialnem položaju v zvezi z uživanjem drog, namenjeni motivaciji in podpori pri aktivnem reševanju problematike zasvojenosti, zmanjševanju škodljivih posledic uporabe drog, omogočanju manj tveganega vedenja ter spodbujanju spreminjanja načina življenja se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca nad 25 mesečno vključenih uporabnikov in za 8 ur delovanja dnevnega centra ali delovanje mobilne pisarne za svetovanje in informiranj, vendar največ 3 zaposleni (2 strokovna delavca in 1 laičnega delavca). Za programe, namenjene spreminjanju in utrjevanju življenja brez drog – visokopražne programe, terapevtske skupnosti s poudarkom na strokovni psihosocialni obravnavi (terapevtske skupnosti s pridruženimi motnjami, terapevtske skupnosti za zasvojene starše z otroki), v katerih gre za 24 urno prisotnost zaposlenih, se odmeri strošek dela 2 strokovna delavca in 3 laične delavce za najmanj 8 vključenih uporabnikov v programu. Pri nočnem delu se upošteva 150% stroškov dela na zaposlenega. Za programe centrov za reintegracijo uporabnikov v družbo se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca in 2 laična delavca za najmanj 15 mesečno vključenih uporabnikov. Za programe za vzporedno psihosocialno pomoč svojcem uživalcev drog ter terapevtskim skupnostim alternativnih programov (dnevni centri) za uživalce drog se odmeri za strošek dela 2 strokovnih delavcev in 1 laičnega delavca za najmanj 10 ur delovanja na dan za najmanj 20 vključenih uporabnikov mesečno. Za programe sprejemališč in zavetišč za brezdomne uživalce nedovoljenih drog, v katerih gre za 24 urno obravnavo uporabnikov, se odmeri za strošek dela največ 2 strokovnih delavcev in 1 laičnega delavca za najmanj 15 vključenih uporabnikov, vendar ne več kot 2 strokovna delavca in 2 laična delavca. Za nizkopražne programe za uživalce drog, mrežo centrov za svetovanje s terenskim delom za pomoč zasvojenim s prepovedanimi drogami, potrebnih vsakodnevne obravnave (pisarne za svetovanje in informiranje, dnevni centri) se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca za delovanje pisarne za svetovanje in informiranje za najmanj 6 ur delovanja na dan in najmanj 30 vključenih uporabnikov, vendar največ 3 zaposlenih na programu (2 strokovna delavca in 1 laičnega delavca). Pri programih zmanjševanja škode na področju drog med mladimi in mlajšimi odraslimi se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca za delovanje pisarne za svetovanje in informiranje za najmanj 8 ur delovanja na dan. Pri svetovanju (svetovalnica) se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za nad 25 mesečno vključenih uporabnikov v osebno svetovanje, svetovanje preko telefona ter svetovanje na internetu. Pri programih, ki vključujejo terensko delo, se dodatno odmeri strošek dela 1 strokovnega delavca (koordinatorja terenske ekipe), za 300 ur nočnega terenskega dela ali na 35 nočnih terenskih akcij. Za programe zmanjševanja škode na področju drog, v katerih se opravlja terensko delo najmanj 6 ur na dan, se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca na najmanj 15 vključenih uporabnikov. Za programe za osebe, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma (informacijski in svetovalni programi, terapevtski programi, dnevni centri), se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca za najmanj 8 ur delovanja na dan in najmanj 50 vključenih uporabnikov. Pri programih zmanjševanja škode na področju alkohola za mladostnike in svetovanje s terenskim delom se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur delovanja pisarne ali terenskega dela na dan za najmanj 25 vključenih uporabnikov. Programi za osebe, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti (dnevni centri, pisarne za svetovanje in informiranje), se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur delovanja na dan in za najmanj 15 redno vključenih uporabnikov. Za programe, namenjene identifikaciji in delu s posamezniki in skupinami z večjo stopnjo tveganja za razvoj težav, povezanih z motnjami na področju drugih oblik zasvojenosti, se odmeri za strošek dela največ 2 strokovnih delavcev in 1 laičnega delavca za najmanj 8 ur delovanja programa na dan (dnevnega centra ali delovanje pisarne za svetovanje in informiranje) za najmanj 30 vključenih uporabnikov. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 3. Programi na področju duševnega zdravja: Pri stanovanjskih skupinah s celovito celodnevno 24 urno podporo se na stanovanjsko skupino (4–7 uporabnikov) odmeri strošek dela 2 strokovnih delavcev in 3 laičnih delavcev. Pri tem se pri nočnem delu odmeri za strošek dela 150% stroškov dela na 2 zaposlena. Pri prehodni stanovanjski skupini (4–7 uporabnikov) se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca na stanovanjsko skupino in 0,5 laičnega delavca. Pri odprtih stanovanjskih skupinah (4–7 uporabnikov) se odmeri za strošek dela 0,5 strokovnega delavca. Za dnevne centre se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 12 uporabnikov in najmanj 6 ur delovanja dnevnega centra ter povprečna vključenost posameznega uporabnika na dan, vendar ne več kot 1 zaposlenega na posamezno lokacijo izvajanega programa. Za programe psihosocialnega svetovanja in informiranja se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur delovanja programa za vključenih najmanj 500 uporabnikov na leto. Za centre za druženje ali klubske dejavnosti v ožji lokalni skupnosti se glede na število uporabnikov odmeri za strošek dela 0,25 strokovnega delavca za izvedbo programa. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, se upoštevajo merila, ki veljajo za skupine pod to točko. Za programe, kjer poteka delo v obliki individualnega svetovanja ali zagovorništva, se upošteva število opravljenih ur svetovanja. Pri programih telefonskega svetovanja se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur telefonskega svetovanja dnevno in najmanj 4000 klicev na leto (v navedeno število niso všteti čakalni klici), vendar največ 3 zaposlene. Za pisarne za svetovanje in informiranje se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 60 uporabnikov in najmanj 6 ur delovanja pisarne za svetovanje, na posamezni lokaciji lokacijo izvajanega programa, vendar ne več kot 1 zaposlen na posamezno lokacijo. Za programe zagovorništva se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca na 500 uporabnikov, vendar ne več kot 1 zaposlen na program. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin za samopomoč, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 4. Programi za brezdomce: Za sprejemališča in dnevne centre z dnevno obravnavo se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 30 uporabnikov, vendar največ 2 zaposlena na dnevni center, pri čemer je lahko drugi delavec laični delavec. Za zavetišča s prenočitvenimi kapacitetami in z nočnim dežurstvom se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca za najmanj 10 uporabnikov, ki je vrednoteno za delo v nočnem času v višini 150% stroškov dela, pri čemer je lahko vsak naslednji delavec laični delavec, vendar ne več kot 6 zaposlenih na zavetišče. Za zavetišče s prenočitvenimi kapacitetami odprtega tipa se odmeri za strošek dela 1,5 laičnega delavca, ki je vrednoteno za delo v nočnem času v višini 150% stroškov dela za več kot 10 uporabnikov, vendar ne več kot 2 zaposlena. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin za samopomoč, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 5. Programi za otroke in mladostnike, prikrajšane za normalno družinsko življenje, ter programi, namenjeni otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju: Za dnevne centre za mladostnike, ki delujejo kontinuirano najmanj 5 ur dnevno z najmanj 40 uporabniki, se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca, vendar ne več kot 2 zaposlena, pri čemer je lahko drugi delavec laični delavec. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 6. Programi za starejše ljudi – osebe, ki so socialno izključene ali pa potrebujejo podporo in pomoč v vsakodnevnem življenju: Za programe regijskih medgeneracijski središč se odmeri za strošek dela 1 koordinatorja (strokovni delavec) nad 1000 vključenih uporabnikov za 6 ur delovanja centra na dan. Pri programih medgeneracijskih in drugih skupin za samopomoč ter drugih programih, ki v bivalnem okolju skrbijo za zmanjševanje socialne izključenosti starih, se odmeri za strošek dela 1 koordinatorja (strokovni delavec) za najmanj (zunanjih) 110 skupin. Za posamezno skupino za samopomoč (od 8 do 15 uporabnikov), pri katerih gre predvsem za druženje in ohranjanje socialnih aktivnosti, se glede na število uporabnikov odmeri 260,00 EUR na skupino. Pri programih prostovoljnega dela starejših povezani z delom prostovoljcev po Zakonu o prostovoljstvu se odmerijo materialni stroški v višini 14.000,00 EUR na 10.000 vključenih uporabnikov in strošek dela 0,2 koordinatorja (strokovni delavec) na 10.000 uporabnikov. Pri programih pomoči za osebe z demenco in pomoči njihovim svojcem se odmeri za strošek dela 0,5 koordinatorja (laični delavec s VII. st. izobrazbe) na najmanj 35 skupin in 260,00 EUR za posamezno skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za druženje in ohranjanje socialnih aktivnosti za starejše, ki živijo izven institucij, se odmeri 260,00 EUR na skupino. Za programe zagovorništva za starejše se odmeri za strošek dela 1 strokovni delavec na 500 uporabnikov, vendar ne več kot 1 zaposlenega na program za 6 ur dostopnosti svetovanja za uporabnike. 7. Programi za podporno bivanje invalidov in drugi specializirani programi za organizacijo in spodbujanje neodvisnega življenja invalidov: Za bivalne skupnosti podpornega bivanja za invalide, ki imajo velike težave pri vključevanju v vsakdanje življenje, se odmeri kot strošek dela 0,25 strokovnega delavca in največ 1,5 laičnega delavca z vključno V. stopnjo izobrazbe v programu na 4 vključene uporabnike. Pri programih osebne asistence (koordinator) se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca na 16–20 uporabnikov programa na vsaj 8 ur izvajanja progama osebne asistence na uporabnika, pri čemer je lahko vsak naslednji zaposleni delavec laični delavec. Pri dnevnih centrih za invalide, ki imajo velike težave pri vključevanju v vsakdanje življenje, se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca na 10 uporabnikov, vendar največ 2 zaposlena na dnevni center, pri čemer je lahko drugi delavec laični delavec. Pri informacijskih in svetovalnih programih, programih koordinacije, podpore in izvajanja pomoči in samopomoči se odmeri za strošek dela 0,5 strokovnega delavca na 120 uporabnikov v programu. Za posamezno skupino za samopomoč (od 8 do 15 uporabnikov), pri katerih gre predvsem za druženje in ohranjanje socialnih aktivnosti za invalide, se odmeri 260,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 8. Programi za preprečevanje socialne izključenosti Romov: Za dnevni center, ki deluje kontinuirano najmanj 5 ur dnevno z najmanj 25 uporabniki, se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca, oziroma ne več kot 1,5 zaposlenega. Za ostale programe (informacijski in svetovalni programi ter delo na terenu) se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca na 1800 ur neposrednega dela z uporabnikom. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. 9. Drugi programi, ki so namenjeni odpravljanju socialnih stisk ljudi (azilanti, begunci, bivši zaporniki, osebe v postopku deložacije, žrtve prometnih nesreč, ipd.). Pri teh programih se odmeri za strošek dela 1 strokovnega delavca na 1800 ur neposrednega dela z najmanj 240 uporabniki, vendar ne več kot 1 strokovnega zaposlenega na program. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin za samopomoč, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 600,00 EUR na skupino. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 800,00 EUR na skupino. VIII. Obvezna oblika in vsebina prijave 1. Prijava vsebuje: – izpolnjeno prijavo na razpis (obrazec 2012-A, obrazec 2012-B ali obrazec 2012-C). Za popolno velja prijava, ki je oddana na predpisanem obrazcu (ki je sestavni del razpisne dokumentacije) in je izpolnjena v celoti; – za združene programe (pod A) – dogovor o sodelovanju; – dokazila o 20% sofinanciranju prijavljenega programa, z navedenim zneskom v dokazilu (dokazila se morajo glasiti na prijavljeni naslov programa, razen v primeru za združene programe pod A, kjer se bodo upoštevala vsa dokazila združenih programov). Kot dokazilo o sofinanciranju se upoštevajo pogodbe za leto 2012 (s strani Zavoda RS za zaposlovanje, drugih državnih organov, lokalnih skupnosti, sredstev s strani EU, donatorske pogodbe, sklenjeni dogovori o prostovoljnem delu). Lastni viri sofinanciranja so izkazani prilivi na TRR prijavitelja; – fotokopijo potrdila o doseženi strokovni izobrazbi za strokovne delavce po ZSV za sofinanciranje C programov; – za programe, ki kandidirajo za sofinanciranje C programov – fotokopijo pogodbe o zaposlitvi strokovnega vodje programa; – fotokopijo delovne knjižice ali potrdilo delodajalca o delovnih izkušnjah za vodjo prijavljenega programa za sofinanciranje C programov; – fotokopijo dogovora o izvajanju supervizije supervizorja z licenco Socialne zbornice Slovenije za sofinancirane C programe; – fotokopijo potrdila fakultete o obvezni praksi študenta oziroma študentov za sofinancirane C programov; – za sofinanciranje C programov in B programov v višini 30.000 EUR in več, dokazilo o zagotovljenih prostorih za izvajanje programa (izpisek iz zemljiške knjige ali najemna pogodba ali dokazilo o uporabi prostorov, ali kupoprodajna pogodba); – za sofinanciranje C programov in B programov v višini 30.000 EUR in več, pozitivno mnenje Socialne zbornice Slovenije o ustreznosti izvajanja programa, ali potrdilo o vložitvi ali verifikacijsko listino. Prijavitelj, ki kandidira za sofinanciranje B programov v višini 30.000 EUR in več, je do 1. 4. 2012 dolžan na ministrstvo predložiti tudi samo mnenje Socialne zbornice Slovenije. Šteje se, da je mnenje prispelo pravočasno, če je do zadnjega dne roka za oddajo oddano do 14. ure v glavni pisarni Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljub­ljana, ali če je zadnji dan roka oddano na pošti kot priporočena pošiljka; – za sofinanciranje vseh programov dokazila o finančni podpori lokalne skupnosti (pogodbe o sofinanciranju programa, dokazilo o brezplačnem najemu prostora ali najemu prostora po cenah, ki veljajo za društva v lokalni skupnosti); – za sofinanciranje C programov, katerih s strani AJPES-a potrjeni računovodski izkazi za leto 2010 izkazujejo presežek odhodkov nad prihodki, je potrebno priložiti s strani pristojnega organa prijavitelja sprejet program pokritja v naslednjih letih; – če prijavitelj posluje z žigom, je le-ta obvezen povsod, kjer je to predvideno. Če z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom.« in k prijavi priloži posebno izjavo o neposlovanju z žigom. Prav tako je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V primeru, da prijavitelj ni registriran za opravljanje dejavnosti oziroma nima statusa iz prve oziroma druge alineje 1.A točke II. poglavja tega javnega razpisa kot dokazilo za delovanje na področju socialnega varstva predložijo temeljni akt oziroma statut, iz katerega je razvidna njegova dejavnost ali naloge; – druga dokazila, s katerimi prijavitelj dokazuje svoje izjave v prijavi na ta razpis. 2. Ministrstvo bo pridobilo: – obvestilo o identifikaciji izvajalca s strani AJPES-a iz prve alineje 1.A točke II. poglavja za kandidiranje o opravljanju socialno varstvene dejavnosti; – obvestilo o statusu prijavitelja iz 2.A točke II. poglavja; – za programe, ki kandidirajo za sofinanciranje C programov, s strani AJPES-a potrjene računovodske izkaze za leto 2010; – za programe, ki kandidirajo za sofinanciranje C programov, kopijo potrdila o opravljenem strokovnem izpitu s področja socialnega varstva za strokovne delavce; – dokazilo, da proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije, in tudi ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe. 3. Prijavitelj lahko prijavo dopolnjuje oziroma spreminja do poteka roka za oddajo prijave iz IX. poglavja. Vse spremembe in dopolnitve prijave morajo biti predložene na način iz 4. točke tega poglavja z dodatno oznako »Dopolnitev prijave«. 4. Prijave je treba poslati v zaprtih kuvertah na naslov: Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljub­ljana. Kuverte morajo biti v zgornjem levem kotu jasno označene z oznako: »Prijava – Ne odpiraj! Javni razpis za sofinanciranje programov socialnega varstva 2012. Vsebina javnega razpisa: __________(napišite, pod katero vsebinsko točko javnega razpisa se prijavljate) Način sofinanciranja: _______ (napišite, za kateri način sofinanciranja se prijavljate: program A, B ali C)«. Na hrbtni strani kuverte mora biti naveden popoln naslov prijavitelja. 5. Vsak posamezni program mora biti, skupaj z zahtevano dokumentacijo, predložen v posebni kuverti. Prijave z več programi v eni kuverti bodo v postopku odpiranja izločene iz nadaljnjega postopka ocenjevanja. 6. Prijave, ki bodo predložene na drug način (npr. po faksu ali elektronski pošti), bodo izločene iz nadaljnjega postopka ocenjevanja. IX. Rok za oddajo prijave Rok za oddajo prijave je 2. februar 2012. Šteje se, da je prijava prispela pravočasno, če je zadnji dan roka za oddajo do 14. ure oddana v glavni pisarni Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljub­ljana, ali če je zadnji dan roka oddana na pošti kot priporočena pošiljka. Prijave in dopolnitve prijave, ki bodo prispele ali oddane po tem roku, se bodo štele kot prepozne in bodo izločene iz nadaljnjega postopka ter upravičencu vrnjene neodprte. Nepravočasne in nepravilno označene prijave bodo vrnjene ponudnikom neodprte, zato mora biti na hrbtni strani vsake kuverte označen pošiljatelj. Iz nadaljnjega postopka ocenjevanja bodo izločene vse prijave, ki ne bodo oddane na predpisanem obrazcu. X. Odpiranje Strokovna komisija bo z odpiranjem prispelih prijav začela dne 7. februarja 2012 v sejni sobi Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28 v Ljub­ljani. Odpiranje bo javno. V primeru, da bo na javni razpis prispelo več kot 100 prijav, odpiranje ne bo javno. Prijavitelji bodo o tem obveščeni na spletni strani ministrstva, rubrika »novice«, dne 3. februarja 2012. Strokovna komisija bo v roku osem dni od konca odpiranja pisno pozvala tiste prijavitelje, katerih prijave niso bile popolne, da jih dopolnijo v roku osem dni od prejetja poziva. Poziv za dopolnitev prijav bo prijaviteljem posredovan po pošti, na naslov prijavitelja, ki je naveden na kuverti v prijavnici. Prijave, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev prijav, bodo zavržene. V primeru, da bo prijavitelj zaprosil za manj kot 2.000,00 EUR, bo prijava zavržena. V primeru, da bo prijavitelj samostojni podjetnik ali gospodarska družba, bo prijava zavržena. XI. Ocenjevanje prijav in obveščanje prijaviteljev Strokovna komisija bo opravila strokovni pregled popolnih vlog in jih ocenila na podlagi pogojev in meril tega v javnega razpisa. Če bo strokovna komisija ugotovila, da prijavljeni program ne izpolnjuje pogojev tega javnega razpisa, bo takšna prijava zavrnjena. Strokovna komisija bo na podlagi ocenjevanja oblikovala predlog programov za sofinanciranje. Če bo skupna vrednost predlaganih programov, ki bodo dosegli minimalno število točk pri posameznih vrstah programov, presegla razpoložljiva sredstva, bodo imeli prednost programi z višjim številom točk, sredstva pa se bodo dodeljevala po vrstnem redu iz predloga liste programov do porabe sredstev. O dodelitvi sredstev po tem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva. Sklepi o izboru so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva. Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju programov. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva za podpis pogodbe nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil prijavo za pridobitev sredstev. XII. Rok za izdajo sklepa Predstojnik ministrstva bo izdal sklep o izboru C programov predvidoma do sredine meseca marca 2012, sklep o izboru A in B programov pa predvidoma do konca meseca aprila 2012. Zoper navedena sklepa je dovoljena pritožba, ki jo je potrebno vložiti na Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljub­ljana, v roku 8 dni od prejema sklepa. O pritožbi zoper sklep o izbranem prijavitelju bo odločilo ministrstvo. Pritožnik mora v pritožbi natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti merila za ocenjevanje prijav. Ministrstvo bo o pritožbi odločilo s sklepom v roku 15 dni. Pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi upravičenci. XIII. Razpisna dokumentacija in dodatne informacije 1. Prijavitelji morajo prijavo oddati na ustreznem obrazcu: obrazec 2012-A, obrazec 2012-B ali obrazec 2012-C, ki so dosegljivi na spletni strani Ministrstva (javna naročila / javni razpisi). 2. Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobite na tel. 01/369-77-50, 01/369-77-62 in 01/369-77-82 ob ponedeljkih, sredah in petkih od 9. do 11. ure in od 13. do 15. ure. 3. Dne 23. januarja 2012 bo ob 9. uri organizirano informativno srečanje o javnem razpisu. Informativno srečanje bo potekalo v Hotelu Union na Miklošičevi cesti v Ljub­ljani.
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti