Uradni list

Številka 47
Uradni list RS, št. 47/2012 z dne 22. 6. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 47/2012 z dne 22. 6. 2012

Kazalo

Št. 8016-2/2012-16 Ob-3238/12 , Stran 1404
Št. 8016-2/2012-16 Ob-3238/12
Slovenski regionalno razvojni sklad (v nadaljevanju: Sklad) na podlagi Zakona o uporabi sredstev, pridobljenih iz naslova kupnine na podlagi Zakona o lastninskem preoblikovanju podjetij (Uradni list RS, št. 45/95, 34/96, 60/99 – ZSRR, 22/00 – ZJS, 67/01 in 47/02), 10. člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR – 2, Uradni list RS, št. 20/11) (v nadaljevanju: ZSRR-2), Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območjih (Uradni list RS, št. 22/11), Uredbe o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike (Uradni list RS, št. 24/11), Uredbe o metodologiji za določitev razvitosti občin (Uradni list RS, št. 3/11), Splošnih pogojev poslovanja sklada z dne 23. 7. 2009 (v nadaljevanju: Splošni pogoji sklada), Poslovnega in finančnega načrta sklada za leti 2012 in 2013, in sicer postavk za leto 2012 ter – Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (UL L EU št. 214 z dne 9. 8. 2008) (v nadaljevanju: Uredba o splošnih skupinskih izjemah), Uredbe o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 72/06, 70/07, 99/08, 17/09, 20/11 – ZSRR-2, 8/12), – Uredbe komisije (ES), št. 1857/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov in o spremembi Uredbe (ES), št. 70/2001 (UL. L, št. 358 z dne 16. 12. 2006, str. 3-21) (v nadaljevanju: Uredba za skupinske izjeme), – Uredbe Komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L EU, št. 379/2006), objavlja
javni razpis
za dodeljevanje sredstev projektom na območju avtohtonih narodnih skupnosti za leto 2012
I. Predmet razpisa 1. Predmet razpisa je dodeljevanje ugodnih posojil in nepovratnih sredstev Sklada, in sicer za namene: – A1 – projekti primarne pridelave v kmetijstvu, – B – projekti podjetništva, – A2 – projekti kmetijske predelave, trženja in dopolnilnih dejavnosti, – ter C – polno sofinanciranje razvojnih projektov. 2. Skupna višina razpisanih sredstev je 2.300.000,00 EUR, od tega 2.000.000,00 EUR ugodnih posojil ter 300.000,00 EUR nepovratnih sredstev in sicer: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Pri namenih A1, B ter A2 se sredstva po javnemu razpisu dodelijo v kombinaciji ugodnega posojila ter nepovratnih sredstev, pri namenu C pa v obliki nepovratnih sredstev. 3. Upravičena območja, na katerih imajo vlagatelji pravico izvajati projekt, so naslednja: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 4. Razpis se izvaja v skladu s pravili državnih pomoči. II. Splošni pogoji dodeljevanja 1. Vlagatelji projekta in upravičenci do sredstev so: velika (razen pri namenu A1), srednje velika, mala in mikro podjetja (v nadaljevanju: vlagatelji), in sicer: – gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki in obrtniki, registrirani z dejavnostjo po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – UPB3 s spr. in dop), – zadruge ter zadružne zveze po Zakonu o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 UPB2) ter – kmetijska gospodarstva (Kmetijska gospodarstva morajo biti vpisana v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo in so lahko organizirana kot pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in kmetija, ki ni pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik. Vlagatelj, ki je fizična oseba, mora imeti stalno prebivališče na ozemlju Republike Slovenije) – v primeru namena A1 in A2, ki dejavnost opravljajo v Republiki Sloveniji in projekt izvajajo na območjih avtohtonih narodnih skupnosti, ki so navedena v točki 3. poglavja I. tega razpisa. Velika podjetja, ki pri namenu A2 lahko kandidirajo so le tista velika podjetja, z manj kot 750 zaposlenih ter/ali 200 mio EUR prometa. 2. Vlagatelji se morajo pri namenu A2 ukvarjati s predelavo, trženjem kmetijskih proizvodov, ki so navedeni v Prilogi I Pogodbe o ustanovitvi Evropskih skupnosti, in/ali dopolnilnimi dejavnostmi. Kolikor pa gre za dopolnilno dejavnost na kmetijskem gospodarstvu pri namenu A2, morajo vlagatelji izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, v skladu z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05 s spr. in dop.) ter dejavnost opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti še vsaj 5 let po zaključenem projektu. 3. Vlagatelji projekta in upravičenci do sredstev v primeru namena C so razvojne institucije, ki so registrirane za delovanje na območju avtohtonih narodnih skupnosti in imajo med drugim strokovno usposobljene kadre za opravljanje splošnih razvojnih nalog v regiji ter so vpisane v evidenco RRA, ki jo vodi služba Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in občine (v nadaljevanju: vlagatelji). Vlagatelji morajo pripraviti razvojno in investicijsko dokumentacijo za projekt, ki ga izvajajo na narodnostno mešanih območjih in so navedena v točki 3. poglavja I. tega razpisa. 4. Za opredelitev velikosti vlagateljev se uporabljajo določbe iz Priloge I Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL L EU št. 214, z dne 9. 8. 2008, v nadaljevanju: Priloga I), in sicer so podatki o številu zaposlenih in najvišjih finančnih vrednostih, ki določajo velikost podjetja sledeči: – V kategoriji MSP se srednje veliko podjetje opredeljuje kot tisto, ki ima manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR. – V kategoriji MSP se majhno podjetje opredeljuje kot tisto, ki ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR. – V kategoriji MSP se mikro podjetje opredeljuje kot tisto, ki ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR. Ob tem sklad opozarja na 6. člen Priloge I, ki pravi, da se podatki za podjetje, ki ima partnerska ali povezana podjetja, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih zaključnih računov podjetja ali konsolidiranih zaključnih računov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb glede na določila Uredbe o splošnih skupinskih izjemah. Dodatna pojasnila vlagateljem glede opredelitve velikosti podjetja so v posameznem Povabilu k oddaji vloge. III. Posebni pogoji dodeljevanja 1. Vlagatelj mora predložiti zahtevo za dodelitev sredstev na obrazcu sklada, vrste ANS s pripadajočimi prilogami in dokazili (navedene so v V. poglavju tega razpisa in na posameznem obrazcu za prijavo, ki je del razpisne dokumentacije), glede na ustrezno vrsto projekta, ki ga vlagatelj prijavlja, in sicer v primeru: – namena A1 – na obrazcu ANS – A1, namenov B in A2 – na obrazcu ANS – B / A2, namena C – na obrazcu ANS – C. Vsa dokazila se morajo glasiti na vlagatelja in prijavljeni projekt. Vloge morajo biti v slovenskem jeziku, finančni zahtevek prikazan v skupni evropski valuti (EUR). 2. Vlagatelj mora k vlogi priložiti ustrezno investicijsko dokumentacijo opredeljeno pri posameznem namenu investiranja. 3. Vlagatelj mora pri projektu izkazati zaprto finančno konstrukcijo in za dodeljena sredstva izkazovati sposobnost izpolnjevanja obveznosti ves čas trajanja pogodbenega razmerja, kar dokazuje z ustrezno investicijsko dokumentacijo o projektu. 4. Nameni dodeljevanja sredstev, upravičeni in neupravičeni stroški ter dodatni pogoji v okviru posameznih namenov investiranj so: 4.1. Namen A1 – projekti primarne pridelave v kmetijstvu 4.1.1. Predmet podpore na katere se lahko nanašajo projekti so naslednja področja: – gradnja, nakup ali posodabljanje kmetijskih gospodarstev z živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo ter – urejanje pašnikov, kmetijskih zemljišč in dostopov. 4.1.2. Upravičeni in neupravičeni stroški projekta za namen A1 Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 4.1.3. Dodatni pogoji za namen A1 a) Z odobrenim projektom mora vlagatelj 2 leti po zaključku projekta prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od naštetih specifičnih ciljev tega ukrepa, kar mora biti razvidno iz vloge, opisa projekta, poslovnega načrta oziroma investicijskega programa. – zmanjšanje proizvodnih stroškov, – izboljšanje in preusmeritev proizvodnje, – izboljšanje kakovosti, – ohranjanje in izboljšanje naravnega okolja ali izboljšanje higienskih razmer ali standardov za dobro počutje živali. Pomoč se lahko dodeli, če se s tem upravičencu omogoči, da doseže novo uvedene minimalne standarde glede okolja, higiene in dobrega počutja živali. b) Vlagatelj mora imeti za projekt izdelan načrt izvedbe projekta s popisom del, opreme in tehnologijo ter mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti projekta, ki ju pripravi za to pristojna strokovna institucija (kmetijsko svetovalna služba, načeloma lokalno pristojna). Vlagatelj v ta namen predloži: – opis projekta v primeru investicijskih projektov z upravičeno vrednostjo do vključno 50.000,00 EUR (brez DDV) – poslovni načrt v primeru investicijskih projektov z upravičeno vrednostjo nad 50.000,00 EUR do vključno 500.000,00 EUR (brez DDV) – oziroma investicijski program v primeru investicijskih projektov z upravičeno vrednostjo nad 500.000,00 EUR (brez DDV). c) Projekt mora biti v skladu z veljavnimi Standardi Skupnosti oziroma mora vlagatelj po zaključku projekta izpolnjevati novo uvedeni standard za dobro počutje živali. d) Vlagatelj mora imeti v obdelavi ustrezno površino lastnih ali zakupljenih kmetijskih površin za neškodljivo uporabo gnojevke, gnoja in gnojnice, in sicer največ 2,5 glavi velike živine na hektar (GVŽ/ha), na varstvenih pasovih virov pitne vode največ 1,9 GVŽ/ha, oziroma kot to določajo nacionalni predpisi za posamezna področja, kar mora biti razvidno iz opisa projekta, poslovnega načrta oziroma investicijskega programa. e) Kadar je vlagatelj kmetija, mora biti nosilec kmetijskega gospodarstva lastnik ali solastnik oziroma mora imeti kmetijo zakonito v najemu. f) Do spodbud ni upravičen vlagatelj, ki: – deluje na področju ribištva, ribogojstva in na področju proizvodnje proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, kot je določeno v Uredbi Komisije (ES); – posluje ali ima registrirano dejavnost na področju ribištva in ribogojstva po opredelitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 z dne 17. decembra 1999 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva (UL L št. 17, z dne 21. 1. 2000). Ostala določila glede neupravičenosti vlagatelja do spodbud so navedena v točki 10. v nadaljevanju tega poglavja. 4.2. Namena B in A2 – projekti podjetništva in projekti kmetijske predelave trženja in dopolnilnih dejavnosti 4.2.1. Nameni dodeljevanja sredstev: Sredstva se dodeljujejo začetnim projektom v osnovna opredmetena in neopredmetena sredstva pri: vzpostavitvi novega obrata, širitvi obstoječega obrata, diverzifikaciji izdelkov obrata z novimi dodatnimi izdelki in bistveni spremembi proizvodnega procesa v obstoječem obratu. 4.2.2. Upravičeni in neupravičeni stroški projekta za namena B in A2. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 4.2.3 Dodatno za namena B in A2 – projekti podjetništva in projekti kmetijske predelave trženja in dopolnilnih dejav.: a) Velikemu podjetju je mogoče sredstva dodeliti le, če bo vlagatelj s prejetimi sredstvi izpolnil najmanj enega od naslednjih meril: – povečal stvarno velikost projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajal, – povečal obseg projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajal, v stvarni ali finančni obliki, – zaradi prejete regionalne državne pomoči skrajšal čas, ki ga bo porabil za dokončanje projekta, – dejansko povečal finančno vrednost projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajal, – projekta brez prejete državne pomoči ne bi mogel izpeljati na območju Republike Slovenije. b) Vlagatelj mora z odobrenim projektom 2 leti po njegovem zaključku (velja za pravne osebe in s.p.): – za 5% povečati število zaposlenih oziroma za najmanj 1 zaposlenega ali ohraniti število zaposlenih ob bistvenem povečanju vlagateljeve konkurenčnosti in izboljšanju tehnološkega procesa, – ter poskušati doseči 3% povečanje kosmatega donosa od poslovanja in 3% povečanje dodane vrednosti na zaposlenega. Povečanje števila zaposlenih se meri kot absolutna razlika med povprečnim številom zaposlenih v zadnjem obračunskem obdobju pred oddajo vloge (podatek AJPESa na dan 31. 12. 2011) in številom zaposlenih na dan 31.12. najkasneje 2 leti po zaključku projekta (v skladu s prijavo) na račun povečanja števila zaposlenih pri vlagatelju zaradi izvedbe projekta. Prezaposlitve delavcev med povezanimi podjetji ne štejejo kot novo ustvarjena delovna mesta. V primeru, da projekt ne izkazuje navedenih rezultatov, je vlagatelj dolžan skladu predložiti pisno obrazložitev vzrokov odstopanj. c) Vlagatelj pri namenu A2, ki je kmetijsko gospodarstvo, a ni pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, mora z odobrenim projektom 2 leti po njegovem zaključku: – zmanjšati proizvodne stroške ali – izboljšati proizvodnjo ali – izboljšati kakovost. Slednje mora biti razvidno iz vlagateljeve vloge oziroma investicijske dokumentacije. V primeru, da projekt ne izkazuje navedenih rezultatov, je vlagatelj dolžan skladu predložiti pisno obrazložitev vzrokov odstopanj. d) Do spodbud ni upravičen vlagatelj, ki: – deluje na področju pridelave kmetijskih pridelkov navedenih v Prilogi I Pogodbe o ustanovitvi Evropskih skupnosti oziroma v primeru namena B do spodbud tudi na področju investicij v dejavnosti kmetijstva (pridelave, predelave ter trženja kmetijskih proizvodov) in proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, ter področjih ladjedelništva in plutastih izdelkov (CN kode 4502, 4503 in 4504); – posluje ali ima registrirano dejavnost na področju ribištva in ribogojstva po opredelitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 z dne 17. decembra 1999 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva (UL L št. 17, z dne 21. 1. 2000); – posluje ali ima registrirano dejavnost na področju premogovništva po opredelitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1407/2002 z dne 23. julija 2002 o državni pomoči za premogovništvo (UL L št. 205, z dne 2. 8. 2002); – deluje na področju jeklarstva in železarstva in se ukvarjajo s proizvodnjo izdelkov, naštetih v 29. točki 2. člena Uredbe o splošnih skupinskih izjemah; – deluje na področju industrije sintetičnih vlaken in se ukvarjajo s proizvodnjo izdelkov, naštetih v 30. točki 2. člena Uredbe o splošnih skupinskih izjemah; – deluje na področju predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine kmetijskih proizvodov, ki so ali kupljeni od pridelovalcev ali jih je na trg dalo podjetje, ki trži ali predeluje kmetijske pridelke in proizvode in če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na pridelovalce; – deluje v aktivnostih, povezanimi z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, na vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo; – je pridobil pomoč, ki daje prednost uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega; Ostala določila glede neupravičenosti vlagatelja do spodbud so navedena v točki 11. v nadaljevanju tega poglavja. 4.3. Namen C – polno sofinanciranje razvojnih projektov 4.3.1. Nameni dodeljevanja sredstev oziroma sklopi naložb: – Spodbujanje gospodarske in turistične infrastrukture na upravičenem območju, ki so navedena v točki 3. poglavja I. tega razpisa. 4.3.2. Upravičeni in neupravičeni stroški projekta (brez DDV) za namen C Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 4.3.3. Dodatno za namen C – polno sofinanciranje razvojnih projektov: a) Projekt mora izkazovati vpliv na ohranjanje ali ustvarjanje novih delovnih mest ali izboljšanje stanja okolja, oskrbe prebivalstva ali gospodarstva občine z razvojno infrastrukturo. Pri tem mora vlagatelj z odobrenim projektom 2 leti po njegovem zaključku prispevati vsaj k enemu izmed navedenih ciljev: izboljšanje turistične infrastrukture, izboljšanje lokalne ali regionalne javne infrastrukture, boljša kvaliteta bivanja, večji poudarek skrbi za okolje in/ali pozitiven vpliv na gospodarski razvoj. b) Do spodbud ni upravičen vlagatelj, ki posluje v sektorju (po pravilu de minimis za gospodarstvo): – ribištva in ribogojstva, – primarne kmetijske pridelave iz seznama v Prilogi I k pogodbi o ustanovitvi, – predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kolikor je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, ter če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na proizvajalce, – pomoči za z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo, – pomoči, pogojene s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo uvoženega blaga, – premogovništva, – podjetja, ki so po pravilu »de minimis« v zadnjih treh letih, vključno s pričakovano pomočjo po tem razpisu, pridobila več kot 200.000 EUR (podjetja, ki delujejo na področju cestnoprometnem sektorju 100.000 EUR). Ostala določila glede neupravičenosti vlagatelja do spodbud so navedena v točki 10. v nadaljevanju tega poglavja. 5. Financirani investicijski projekti oziroma upravičeni stroški v osnovna opredmetena in neopredmetena sredstva se morajo pri pravnih osebah in s.p.-jih: – vključiti v aktivo podjetja ter se obravnavati kot osnovna sredstva, ki se amortizirajo, – kupiti od tretje osebe po tržnih pogojih (tretja oseba ne sme biti več kot 25% kapitalsko povezana z vlagateljem; lastniški deleži ali glasovalne pravice morajo biti manjše od 25%). Nakup investicijskih sredstev tudi ni dovoljen v primerih, ko gre za nakup med sorodniki prvega, drugega in tretjega dednega reda ali med fizično osebo, ki je ustanovitelj s.p.-ja in ali med lastnikom gospodarske družbe in gospodarsko družbo ali med povezanimi družbami po Uredbi o splošnih skupinskih izjemah. Omejitve zaradi sorodstvenih povezav se upoštevajo tudi med prodajalcem in vlagateljem, katerih lastniki so v sorodstvenem razmerju in imajo več kot 25% lastništvo v pravnih osebah. – ohraniti v regiji vsaj 5 let po zaključku projekta za velika podjetja, oziroma vsaj 3 leta za mikro, majhna in srednja podjetja, – nematerialne naložbe se morajo (pri namenih B in A2) ob vseh predhodno navedenih pogojih uporabljati izključno v podjetju, ki je prejelo regionalno državno pomoč, in morajo ostati vsaj 5 let v velikem podjetju in 3 leta v mikro ali malem ali srednjem podjetju. Za kmetijsko gospodarstvo, ki je organizirano kot fizična oseba se upoštevata 2. in tretja alinea iz te točke, pri namenu C pa navedena določila veljajo le za upravičene stroške v osnovna opredmetena sredstva. 6. Vlagatelj mora zagotoviti opravljanje dejavnosti, ki je predmet projekta še vsaj naslednjih 5 let po končanem projektu za velika podjetja oziroma še naslednja 3 leta v primeru mikro, majhnih in srednje velikih podjetij. Neizpolnjevanje te zahteve je mogoče le v izjemnih primerih s soglasjem sklada. 7. Vlagatelj mora biti registriran oziroma imeti vsa ustrezna dovoljenja za izvedbo projekta ter dejavnosti, ki je predmet projekta ter (odvisno od narave del) po zaključku projekta pridobiti uporabno dovoljenje, kar bo sklad preverjal pri izvajanju rednih pregledov. 8. Gradbena dela morajo biti izvedena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja. 9. V primeru, da se projekt izvaja na nepremičnini v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb, mora imeti vlagatelj za opravljanje dejavnosti v njej dolgoročno najemno pogodbo (z veljavnostjo najmanj do dokončnega vračila posojila) in soglasje lastnika k izvedbi projekta. 10. Do spodbud ni upravičen vlagatelj, ki: – velja za vse namene (A1, B in A2 ter C samo v primeru če, so vlagatelji razvojne institucije ter se pri slednjih določila upoštevajo smiselno): – prijavlja projekt, ki je že bil sofinanciran s strani Sklada; – nima do sklada izpolnjenih pogodbenih obveznosti in/ali poravnanih vseh svojih zapadlih obveznosti (pri namenu C velja le prvi del povedi); – ima neporavnane obveznosti do države oziroma nima poravnanih obveznosti pri Davčni upravi Republike Slovenije, ki jim je potekel rok plačila; – izvaja dejavnost, ki je izločena iz shem državnih pomoči v Evropski uniji; – je v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti; – je insolventen glede na 2. točko tretjega odstavka 14. člena Zakona o finančnem poslovanju ali v postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07 s spr. in dop.); – je v težavah v skladu s Smernicami skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 1. 10. 2004) ter Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 44/07 – UPB2, 51/11), in sicer je podjetje v težavah (pri namenu A1 in A2 velja le v primeru, če je kmetijsko gospodarstvo organizirano kot pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik): a) »kadar tekoča izguba kapitalske družbe, skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico osnovnega kapitala in je tekoča izguba v zadnjih 12 mesecih dosegla višino četrtine osnovnega kapitala, pa te izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja; b) kadar tekoča izguba osebne družbe, skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico kapitala, ki je prikazan v računovodskih izkazih, in je tekoča izguba v zadnjih 12 mesecih dosegla višino četrtine kapitala, ki je prikazan v računovodskih izkazih, pa te izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;« c) kadar je v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije; d) kadar je v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah oziroma je to pomoč prejel in še ni ali je neuspešno zaključil prestrukturiranje podjetja ali pa je v prestrukturiranju. Mala in srednja podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od vpisa v register, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij (velja le za namena B in A2). 11. Vsi projekti z več kot dveletnim kumulativnim negativnim denarnim tokom, ekološko sporni projekti ter projekti brez realne možnosti za zavarovanje posojila, se v skladu s tretjim odstavkom 30. člena Splošnih pogojev poslovanja Sklada kot neutemeljeni zavrnejo. V primeru namena C so izjema glede negativnega denarnega toka le vloge s projekti, ki s pozitivno analizo stroškov in koristi izkazujejo, da je projekt upravičen. 12. Rok za zaključek projekta, ki je v skladu s podano prijavo na javni razpis je do 31. 12. 2014 in se opredeli v odločbi in pogodbi. Za zaključek projekta se šteje končanje investicijskih del na projektu, vključitev strojev ali opreme v objektih v proizvodni proces oziroma v primeru namena C tudi izdelana razvojna in investicijska dokumentacija ter dokončana druga izvedbena dela projekta. 13. Upravičenec se s pogodbo o dodelitvi sredstev zaveže, da bo: – zagotovil primeren prostor za smiselno namestitev oznake oziroma logotipa Sklada pri sofinanciranem projektu, – Sklad ustrezno obvestil o aktiviranju projekta ter ob informiranju širše javnosti o projektu, slednji podal informacije o udeležbi sklada pri projektu, – hranil dokumentacijo najmanj do dokončnega vračila posojila, – na zahtevo sklada omogočil ogled projekta ter poročal o svojem poslovanju. Kolikor je pri namenu C vlagateljica oziroma upravičenka občina veljajo le naslednja določila navedena v III. (tem) poglavju javnega razpisa, in sicer točka 8., druga alinea točke 10. ter točke od 11. do 13.. 14. Spremljanje odobrenih projektov: – Upravičenec je Skladu dolžan poročati o projektu, in sicer najkasneje v roku 1 meseca po zaključku projekta ter enkrat letno, do 31.3. vsako leto, za ves čas spremljanja projekta (obdobje 3 leta za mikro, mala in srednje velika podjetja oziroma 5 let po zaključku projekta za velika podjetja, po zaključku projekta) in pri namenu C v roku 1 meseca po zaključku projekta, za kar se zaveže tudi v pogodbi o dodelitvi sredstev. V ta namen Skladu predloži Poročilo o zaključku projekta (obrazec za posamezni namen je v razpisni dokumentaciji). V poročilu o zaključku projekta mora vlagatelj poročati o projektu na način, da bo razvidna končna realizacija projekta iz vsebinskega in finančnega vidika. K poročilu o zaključku projekta mora vlagatelj podati izjavo o dejanskem zaključku projekta. Poročila so namenjena spremljanju in vrednotenju projekta. V poročilih mora upravičenec poročati o doseženih ciljih, zastavljenih pri projektu (vsebinskih in finančnih), ter o doseženih ciljih, in sicer: – v primeru namena A1 iz odstavka a točke 4.1.3., poglavja III. tega razpisa; – v primeru namena B iz odstavka b in v primeru namena A2 iz odstavka c točke 4.2.3., poglavja III. tega razpisa, – v primeru namena C iz odstavka a točke 4.3.3., poglavja III. tega razpisa. Po svoji presoji lahko sklad določi neodvisnega nadzornika. Stroške nadzora krije sklad. 15. Sklad bo spremljal namensko porabo in realizacijo ciljev s kazalniki učinkov dodeljenih sredstev pri upravičencu. Upravičenec se v pogodbi zaveže, da bo omogočil nadzor nad porabo sredstev tako, da je vsak čas možna kontrola realizacije projekta ter vpogled v poslovne knjige in listine, ki se nanašajo na projekt. Če bo sklad ugotovil, da sredstva niso bila porabljena za namene, za katere so bila dodeljena, ali se je sredstva oziroma predmet projekta odtujilo (v primeru namena C velja pogojno) ali da so bila sredstva odobrena na podlagi neresničnih podatkov ima Sklad pravico zahtevati takojšnje vračilo sredstev v enkratnem znesku, v realni višini s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila do dneva vračila po Zakonu o predpisani obrestni meri zamudnih obresti (Uradni list RS, št. 11/07; uradno prečiščeno besedilo). 16. Sklad lahko od upravičenca zahteva dodatno dokumentacijo v zvezi s projektom oziroma vlagateljem oziroma na svoje stroške preverja dokumentacijo ter naroči strokovno mnenje o projektu. IV. Finančni pogoji: 1. Projekti lahko s strani Sklada pridobijo posojilna in nepovratna sredstva, v primeru namena C le nepovratna sredstva v skupni višini kakor je navedeno v tabeli v nadaljevanju. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 2. Državna pomoč se pri posojilu izraža v obliki bruto ekvivalenta dotacije in se sešteva z drugimi prejetimi državnimi pomočmi pri projektu. Praktičen prikaz izračuna je v razpisni dokumentaciji glede na posamezni namen. 3. Državna pomoč za projekt se ne sme združevati z državno pomočjo dodeljeno po pravilu »de minimis« glede na iste upravičene stroške, če bi s tem presegla zgornjo mejo intenzivnosti državne pomoči. 4. Posojila oziroma nepovratna sredstva se dodeljujejo v evrih. Skupna doba vračanja posojila (z vključenim moratorijem) praviloma ne more biti daljša od ekonomske dobe projekta. Sklad lahko določi dobo vračanja posojila glede na ekonomsko dobo trajanja projekta. 5. Vlagatelju je lahko po javnem razpisu odobren največ en projekt oziroma vloga. 6. Vlagatelj mora podati izjavo, da za prijavljeni projekt ni pridobil drugih javnih sredstev, ni prejel sredstev državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah in da ni v fazi pridobivanja drugih javnih sredstev pri projektu oziroma pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, oziroma da je tako pomoč prejel ter uspešno zaključil prestrukturiranje (v primeru namena C se določila smiselno upoštevajo). 7. Kolikor je vlagatelj v fazi pridobivanja ali je prejel sredstva državnih pomoči za isti projekt ali sredstva iz morebitnega drugega javnega vira, mora navesti vir, višino prejetih sredstev in številko sheme, po kateri bo oziroma je pridobil ta sredstva ter predložiti ustrezen sklep oziroma odločbo, iz katere je razviden prejem teh sredstev. Kolikor pa ta sredstva prejme kadarkoli kasneje v času trajanja projekta, pa je o tem nemudoma dolžan obvestiti sklad (v primeru namena C se določila upoštevajo smiselno). 8. Upravičenec mora zagotoviti razliko med dodeljenimi sredstvi in dejansko vrednostjo projekta ter v primeru namenov A2 in B tudi prispevati najmanj 25% upravičene vrednosti projekta v obliki lastnih sredstev, v katera niso vključena javna sredstva. 9. Skupna višina zadolženosti posameznega vlagatelja do sklada ne sme presegati 10% vrednosti namenskega premoženja sklada, ki je vpisano v sodni register (10% vrednosti na dan 31. 12. 2011 znaša 9.657.362,28 EUR). 10. V primeru velikih naložbenih projektov, pri katerih upravičeni stroški presegajo 50.000.000,00 EUR, ter pri projektih pri katerih skupna višina državne pomoči iz vseh virov presega 22.500.00,00 EUR, je potrebno upoštevati še posebna pravila državnih pomoči. 11. Posojilni pogoji: – skupna doba vračanja posojila: do 15 let (z že vključenim moratorijem na odplačilo glavnice), ki jo lahko upravičenec pred podpisom pogodbe ustrezno skrajša; – znotraj skupne dobe vračanja posojila, ki je sestavljena iz moratorija na odplačilo glavnice in odplačilne dobe lahko upravičenec pridobi oziroma koristi največ do 36 mesecev moratorija, za kar se opredeli pred sklenitvijo pogodbe. Čas moratorija je odvisen od zneska odobrenega posojila; – pred podpisom pogodbe se upravičenec moratoriju lahko odpove in skrajša skupno dobo vračanja posojila, vendar le ta ne mora znašati manj kot 1/3 prvotne skupne dobe vračanja; – skupna doba vračanja in dolžina moratorija sta odvisna od višine odobrenega posojila in sta podrobno razdelana v povabilu k oddaji vloge glede na posamezni namen; – obrestna mera: Euribor (trimesečni) + 0,25% letno; – obresti v času moratorija se mesečno plačujejo; Stroški zavarovanja posojila, stroški sklepanja pogodbe in vodenja posojila ter posredovanja nepovratnih sredstev bremenijo upravičenca. Kolikor upravičenec predčasno vrne posojilo, plača stroške za predčasno vračilo posojila v skladu s tedaj veljavnim cenikom sklada. Sklad ne zaračunava stroškov postopka dodelitve sredstev. Navedeni stroški so predstavljeni v povabilu k oddaji vloge in v tabeli »Izsek cenika slovensko regionalno razvojnega sklada od 9. 5. 2012 dalje in pogodbenih bank za obdobje 2011-2014«, ki se nahaja na spletni strani sklada: http://www.regionalnisklad.si/predpisi. 12. V primeru pozitivnega sklepa o izboru bo upravičenec pri KD Banki d.d. podpisal pogodbo. 13. Rok sklenitve pogodbe je do 75 dni od vročitve odločbe o odobritvi projekta vlagatelju. Rok črpanja odobrenih sredstev je do 75 dni od dneva sklenitve pogodbe. Ob utemeljenem razlogu lahko sklad na prošnjo vlagatelja oba roka tudi podaljša s pisnim soglasjem. 14. Če upravičenec, ki so mu bila sredstva odobrena, ne bo pristopil k podpisu pogodbe v roku, določenem v odločbi, se bo štelo, da je vlagatelj enostransko odstopil od odobrenih sredstev in od sklenitve pogodbe. Ravno tako se bo upoštevalo, da je upravičenec enostransko odstopil od odobrenih sredstev, kolikor ne bo v roku, dostavil ustrezne dokumentacije za črpanje. Če se upravičenec v roku za sklenitev pogodbe, ki je naveden v odločbi, nanj ne odzove, se na podlagi točke 4. iz 42 člena Splošnih pogojev sklada upošteva, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. 15. Posojilo se obvezno zavaruje z menicami in nepreklicno izjavo s pooblastilom za njihovo izpolnitev (razen v primeru fizičnih oseb) ter z enim ali več zavarovalnimi instrumenti v skladu s Splošnimi pogoji sklada (46. člen). V primeru zavarovanja s hipotekarnim jamstvom, mora biti razmerje med obveznostjo do sklada in vrednostjo zastavljenih nepremičnin najmanj 1 proti 1,5. Presoja ustreznosti zavarovanja posojila je izključno v pristojnosti sklada. Posojilo sklada ne more biti zavarovano z jamstvom Republike Slovenije ali občine. Ob oddaji vloge mora vlagatelj predložiti verodostojna dokazila o zmožnosti zagotovitve predlaganih instrumentov zavarovanja posojila. V primeru statusnih sprememb se upravičenec zavezuje predložene podpisane bianco menice in nepreklicno izjavo s pooblastilom za njihovo izpolnitev in unovčenje zamenjati z novimi brez predhodne zahteve sklada. 16. Črpanje sredstev je dokumentarno. Upoštevajo se zneski brez DDV-ja, in sicer v primeru projektov namenov B in A2 tega razpisa največ 75% posameznega dokumenta za črpanje, z možnostjo nakazila sredstev izvajalcem oziroma dobaviteljem ob predložitvi dokazil o plačilu lastne udeležbe (v skladu s točko IV.8. javnega razpisa) ali v obliki refundacije ob predložitvi potrdil o že opravljenih plačilih iz lastnih virov. V primeru namena C so izjema občine, kjer se odobrena sredstva nakaže vedno na račun občine. Možno je tudi fazno črpanje. Črpanje dodeljenih sredstev je v zaporedju sprva posojila in potem nepovratna sredstva. Odstop od posojilnih sredstev sklada avtomatično pomeni odstop od nepovratnih sredstev. Celotno dokumentacijo za črpanje posojila in nepovratnih sredstev pred izvedbo črpanja upravičenec posreduje skladu. Ustrezni dokumenti za črpanje oziroma ustrezna izvedena dela so: – izdani po datumu izdaje pozitivne odločbe sklada o dodelitvi sredstev, v primeru projektov namena A1, – z datumom opravljene storitve oziroma odpreme blaga po datumu vložitve vloge na javni razpis, v primeru projektov namenov B in A2, – izdani po 1. 1. 2012 v primeru projektov namena C tega razpisa. Črpanje se izvede po podpisu pogodbe in ureditvi zavarovanja ter predložitvi: – pisnega zahtevka oziroma naloga za nakazilo sredstev skupaj z izjavo (pri namenu C, izjava ni potrebna kolikor so vlagateljice oziroma upravičenke občine), da so vsa dokazila in izvedena dela smiselno v skladu z določili javnega razpisa (vzorec zahtevka za dodelitve sredstev občinam v okviru namena C je sestavni del razpisne dokumentacije), vzorec zahtevka z izjavo za ostale namene se nahaja v prilogi »Navodil za črpanje posojil in nepovratnih sredstev«, ki jih lahko vidimo na spletni strani sklada: http://www.regionalnisklad.si/razpisi/obrazci. – izvirnikov računov in situacij z ustreznim datumom opravljene storitve oziroma odpreme blaga, navedenem v prejšnjem odstavku, izvirnikov pogodb in predračunov (le v primeru, da natančno predstavljajo predmet nakupa in vsebujejo določilo o veljavnosti), izstavljenih po ustreznem datumu prav tako naveden prejšnjem odstavku. Dela pri projektu, kar vključuje tudi naročila, smejo biti pričeta po ustreznem datumu, podatek o tem se nahaja v prejšnjem odstavku in smiselno v skladu s točkami 4.1.2. (namen A1), 4.2.2. (namenov B in A2) in 4.3.2. (namen C) poglavja III tega razpisa. Dokumenti morajo biti podpisani s strani upravičenca. V primeru kopij dokumentov sklad na podlagi predloženih izvirnikov s pripisom in podpisom potrdi, da so kopije istovetne izvirnikom. Vsakemu dokumentu, ki se nanaša na pogodbena dela, je potrebno priložiti tudi kopijo pogodbe z izvajalcem. – potrdil o plačilu (npr: bančni izpiski, avansni računi, potrjene kompenzacije …) v primeru namenov B in A2 kot dokazila o zagotavljanju lastne udeležbe (najmanj 25% in DDV) pri posameznem dokumentu za črpanje sredstev oziroma kot dokazila o že opravljenih plačilih računov, situacij, pogodb in predračunov, ki so podlaga za izvršitev refundacije. – oziroma v primeru namena C, kolikor se projekt nanaša na investicijo v izdelavo študije ali razvojne dokumentacije oziroma projektne zasnove praviloma tudi: študije. V. Vsebina vloge: vsa dokumentacija ter priloge se morajo glasiti na prijavitelja ter prijavljeno investicijo. a) za vse namene (A1, B in A2 ter C): 1. Originalni obrazec za prijavo glede na posamezni namen, in sicer ANS – »namen« A1, B / A2 ali C (izpolnjen, potrjen in žigosan) z izjavo (priloga 1 v prijavnem obrazcu), in sicer, v elektronski obliki oziroma na CD-ju (če obstaja) in papirnati obliki. Prijavni obrazec mora biti skladen s predloženo investicijsko dokumentacijo o projektu. Elektronska različica izpolnjenih razpisnih obrazcev mora biti enaka papirnati različici. V primeru razlik se upošteva vloga v papirnati obliki. (velja kolikor je prijavni obrazec izdelan v obliki elektronskega obrazca). 2. Investicijsko dokumentacijo, opredeljeno pri posameznem namenu investiranja. Opredelitve glede investicijske dokumentacije so opredeljene v odstavkih v nadaljevanju, in sicer glede na posamezni namen. 3. Pogodbe, predpogodbe, sporazumi, pisma o nameri o zagotovljeni prodaji produktov oziroma poslovnem sodelovanju za prijavljeni projekt. 4. Kolikor ima vlagatelj v finančni konstrukciji poleg lastnih virov predvidene tudi druge posojilne vire, mora k vlogi priložiti ustrezna dokazila o zagotovitvi teh virov (npr. pismo o nameri banke). Kolikor slednji niso zagotovljeni, mora podati izjavo, da bo sredstva nadomestil iz lastnih virov, kolikor ti viri dejansko ne bodo pridobljeni. 5. Izjava vlagatelja o zagotovitvi lastnih sredstev pri projektu z navedbo vira za ta sredstva. 6. Kopija sklepa oziroma odločbe o prejemu drugih sredstev iz javnih virov pri projektu. 7. Nezavezujoči predračuni, predpogodbe oziroma ponudbe za celoten prijavljen projekt. Dokazila se morajo glasiti na prijavitelja in morajo biti izdana po 1. 1. 2012. V primeru dokazil v tujem jeziku je vlagatelj dolžan predložiti krajši prevod predloženega dokazila. Iz dokazil mora biti razviden predmet nakupa, vrednost z DDV in brez DDV. V primeru nakupa rabljenih strojev ali opreme, je potrebno dokazilo, iz katerega bo razvidna starost opreme, kolikor to ni razvidno iz ponudb. Upošteva se datum proizvodnje strojev in opreme (ne velja za namen C). 8. V primeru nakupa rabljenih strojev (v primeru namena A1 kmetijske mehanizacije), opreme ali nepremičnin, je potrebna tudi izjava prodajalca, da predmet nakupa v preteklih 5 letih pred objavo javnega razpisa ni bil kupljen s pomočjo nepovratnih sredstev ali drugih javnih virov oziroma izjavo o že prejetih javnih virih in državnih pomočeh pri projektu (ne velja za namen C). 9. Tehnična skica objekta (lahko iz projektne mape za gradbeno dovoljenje) v primeru gradbenih del, prospekt opreme ali strojev oziroma dokumentacija o prikazu projekta. 10. Originalno potrdilo o plačanih davkih in drugih obveznostih, ki jim je potekel rok plačila, ki ga izda krajevno pristojna Davčna uprava, ki ni starejše od meseca dni od dneva oddaje vloge na razpis (ne velja za namen C). 11. V primeru graditve ali izvajanja del na objektih, gradbeno dovoljenje oziroma ustrezno upravno dovoljenje, ki se mora glasiti na vlagatelja in prijavljen projekt. V primeru, da gradbeno dovoljenje ni potrebno, vlagatelj poda izjavo, da gradbeno dovoljenje za predviden poseg ni potrebno, da pa razpolaga z vsemi potrebnimi dovoljenji in soglasji za izvedbo projekta. Vlagatelj lahko predloži tudi odločbo, iz katere je razvidno, da gradbeno dovoljenje oziroma drugo upravno dovoljenje pri projektu ni potrebno (npr. odločbo upravne enote, da se zahteva za izdajo gradbenega dovoljenja pri delih, ki so predmet prijavljenega projekta, zavrne). 12. Zemljiško knjižni(e) izpisek(e) za lokacijo projekta, ki ne smejo biti starejši od 1 meseca. V primeru, da vlagatelj ni lastnik lokacije projekta, pa še kopijo pogodbe o najemu (z veljavnostjo najmanj do dokončnega vračila posojila) in soglasje lastnika(ov) k predvidenemu projekta (ne velja za namen C). 13. Predlog ustreznega zavarovanja v skladu s Splošnimi pogoji sklada (bančna garancija, hipoteka, ipd.), kar vlagatelj opredeli v obrazcu za prijavo. Zavarovanje mora biti veljavno še najmanj 2 meseca po zapadlosti zadnjega obroka. Ob oddaji vloge mora vlagatelj predložiti verodostojna dokazila o zmožnosti zagotovitve predlaganih instrumentov zavarovanja posojila, in sicer: – V primeru, da vlagatelj kot predlog za zavarovanje posojila poda bančno garancijo, mora predložiti skladu izjavo s strani banke. Garancija mora vključevati znesek glavnice posojila, povečan za pripadajoče obresti in druge stroške po posojilni pogodbi. – V primeru zavarovanja posojila pri zavarovalnici, predloži pismo o nameri oziroma soglasje zavarovalnice k zavarovanju posojila ter splošne pogoje zavarovanja. Zavarovanje mora biti praviloma brez odbitne franšize. – V primeru hipoteke na nepremičnini je potreben oziroma so potrebni zemljiško knjižni(e) izpisek(e) za predlagano nepremičnino. Če vlagatelj ni lastnik je potrebno še soglasje lastnika(ov) k predvidenemu zavarovanju. Kolikor so na nepremičnini hipoteke, mora vlagatelj predložiti tekoče stanje posojil za vpisane hipoteke. Vlagatelj lahko poda tudi sliko predmeta zavarovanja ter cenitev za predmet zavarovanja, ki ni starejša od leta dni. Cenitev s celovito tržno analizo nepremičnine mora biti izdelana s strani sodno zapriseženega cenilca ali pooblaščenega ocenjevalca Slovenskega inštituta za revizijo in mora biti izdelana v skladu s trenutno veljavnimi MSOV in SPS2 (ob prijavi neobvezna priloga, ki pa je potrebna pri realizaciji zavarovanja posojila). V cenitvi morajo biti navedeni ID znaki ocenjenih nepremičnin. V primeru zavarovanja z nepremičnino, ki je predmet zastave in predmet nakupa, cenitev ni potrebna, upošteva se praviloma vrednost nepremičnine iz kupoprodajne pogodbe. Vlagatelj lahko predloži tudi obvestilo GURS o poskusnem izračunu posplošene tržne vrednosti v zavarovanje ponujenih nepremičnin, vendar je za sklad nezavezujoče. Razmerje med posojilom in vrednostjo nepremičnin mora biti najmanj 1: 1,5. – V primeru zavarovanja s premičninami (a le za zavarovanje do 1/3 posojila), mora vlagatelj predložiti dokazila o obstoju lastništva in prostost bremen oziroma obremenitev na v zastavo danih premičninah. Iz predloga zavarovanja mora biti razvidna tudi vrsta skupine premičnine in obvezni identifikatorji premičnine, na podlagi katerih bo mogoč vpis zastave v AJPES. Vlagatelj lahko predloži tudi cenitev sodno zapriseženega cenilca ali pooblaščenega ocenjevalca Slovenskega inštituta za revizijo, ki mora biti izdelana v skladu s trenutno veljavnimi MSOV in SPS2, ki ne sme biti starejša od leta dni (ob prijavi neobvezna priloga, ki pa je potrebna pri realizaciji zavarovanja posojila). Ocenjena vrednost premičnin mora praviloma znašati 3,5-kratnik vrednosti odobrenega posojila. – V primeru bančne vloge: dokazilo o obstoju bančne vloge oziroma zmožnosti predložitve tega instrumenta. Razmerje med posojilom in bančno vlogo mora biti najmanj 1:1,2. – V primeru vseh ostalih predlogov zavarovanja, primerna dokazila o podanem predlogu zavarovanja (ne velja za namen C). 14. Dokazila o registraciji vlagatelja za prijavljeni projekt: (v primeru namena C, če so vlagateljice občine določilo ne velja). – Obrtniki priložijo obrtno dovoljenje. – Za dopolnilne dejavnosti na kmetiji vlagatelji predložijo dovoljenje o opravljanju dopolnilne dejavnosti (velja za namen A2). – Kolikor Sklad iz baze AJPESA za vlagatelja ne bo uspel pridobiti dokazil o njegovi registraciji ali bodo pridobljeni podatki nepopolni ali neustrezni, bo le ta moral predložiti vlagatelj sam. Glede na to bo skladu potrebno predložiti izpisek iz sodnega registra za gospodarske družbe ali izpis iz poslovnega registra za samostojne podjetnike, ne starejši od 1. 1. 2012, z označbo registrirane dejavnosti za prijavljeni projekt ter druga dokazila, iz katerih je razvidna registracija vlagatelja za prijavljeni projekt. – Kolikor je vlagatelj kmetijsko gospodarstvo, mora predložiti fotokopijo Obrazca A »Osnovni podatki o kmetijskem gospodarstvu in izjave« za zadnje razpoložljivo leto, ki je del zbirne vloge za neposredna plačila ali fotokopijo dokumenta, da je kmetijsko gospodarstvo zavedeno v register kmetijskih gospodarstev. 15. Mnenje lokalnega in/ ali regionalnega okolja o projektu (mnenje občine, regionalne razvojne agencije, obrtne ali gospodarske zbornice, kmetijsko svetovalne službe, ipd.) (neobvezna priloga, ki pa vpliva na oceno projekta) – ne velja za namen A1 in namen C. 16. Originalno mnenje italijanske oziroma madžarske narodne skupnosti o projektu z utemeljitvijo. 17. Certifikat kakovosti (kopija ISO oziroma drugega mednarodnega ali v Sloveniji uveljavljenega standarda kakovosti). Za kmetije tudi certifikati npr. eko- kmetija, integrirana pridelava hrane, ipd.. (neobvezna priloga, ki pa vpliva na oceno projekta) – ne velja za namen C. 18. V primeru specifičnih projektov mora vlagatelj k vlogi predložiti tudi druga dovoljenja, ki mu omogočajo opravljanje dejavnosti (npr. koncesijska dovoljenja, najemna pogodba, ipd.). Sklad lahko od vlagatelja tudi zahteva, da v določenem roku poda dodatno dokumentacijo in pojasnila o projektu oziroma navedb v vlogi z namenom preveritve resničnosti in verodostojnosti podatkov, navedenih v vlogi ter predloženi dokumentaciji. Vlagatelj pa lahko tudi sam predloži dodatna dokazila ter pojasnila o projektu (pisma o nameri, ipd.). b) Dodatno za namen A1 – projekti pridelave v kmetijstvu: 1. Investicijska dokumentacija – načrt izvedbe projekta s popisom del, opreme in tehnologijo, ki ga pripravi kmetijsko svetovalna služba, načeloma lokalno pristojna. Načrt izvedbe projekta se pripravi v obliki opisa projekta v primeru projektov z upravičeno vrednostjo do vključno 50.000,00 EUR (brez DDV) oziroma v primeru projektov z upravičeno vrednostjo nad 50.0000,00 do vključno 500.000,00 EUR (brez DDV) poslovnega načrta (obrazec za opis projekta z navodili ter izhodišča za pripravo poslovnega načrta z navodili najdete v razpisni dokumentaciji, in sicer v povabilu k oddaji vloge ANS – A1). V primeru projektov z upravičeno vrednostjo nad 500.000,00 EUR (brez DDV) pa vlagatelji predložijo investicijski program v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10). Opis projekta, poslovni načrt oziroma investicijski program mora biti skladen s prijavnim obrazcem ter praviloma ne sme biti starejši od 1 leta. Pri njegovi pripravi pa je potrebno izhajati iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida za zadnje leto poslovanja in splošne diskontne stopnje, ki znaša 7%. Vsi finančni izračuni morajo biti izdelani za ekonomsko dobo projekta. Pri vlagateljih, ki so fizične osebe, morajo biti finančne projekcije izdelane najmanj po metodi prihodka. 2. Dokazila o prihodkih kmetijskega gospodarstva: – Potrdilo o prihodkih kmetijskega gospodarstva iz naslova tržnih viškov in o njihovem odkupu v zadnjem letu. – Potrdilo o prometu na TRR iz naslova dejavnosti oziroma potrdilo o prilivih iz naslova tržnih viškov v preteklem in tekočem letu (za fizične osebe). – Kopija zadnje-ih odločb-e o prejemu subvencijskih sredstev in morebitnih drugih plačilnih pravic. – Kopija zadnje odločbe o odmeri obveznosti iz kmetijstva. – Kopija zadnje dohodninske odločbe za nosilca kmetijskega gospodarstva, ki je fizična oseba. – Kopija zadnjega potrdila o višini katastrskega dohodka. 3. Popisni list vseh najetih posojil in leasingov, ki jih ima kmetijsko gospodarstvo (za vlagatelja, ki je fizična oseba), iz katerega mora biti razviden namen najema, dajalec kredita, višina sklenjenega zneska, stanje najetega kredita s podatkom dneva stanja, datum zapadlosti zadnjega obroka ter oblika zavarovanja. Stanje posojil ne sme biti starejše od 15. 5. 2012. 4. Mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti projekta, ki ga pripravi pristojna strokovna služba (kmetijsko svetovalna služba, načeloma lokalno pristojna. 5. Kopija celotne zadnje posredovane zbirne vloge za neposredna plačila Agenciji RS za kmetijske trge in razvoj podeželja. 6. Kadar je vlagatelj kmetija, mora nosilec kmetijskega gospodarstva priložiti pooblastilo morebitnih solastnikov kmetije, da ga pooblaščajo kot vlagatelja vloge in da se strinjajo z načrtovanim projektom. c) Dodatno za namena B in A2 – projekti podjetništva in projekti kmetijske predelave trženja in dopolnilnih dejav:. 1. Investicijska dokumentacija, torej poslovni načrt (izhodišča za pripravo poslovnega načrta z navodili najdete v razpisni dokumentaciji, in sicer v povabilu k oddaji vloge ANS – B / A2) oziroma v primeru projektov z upravičeno vrednostjo nad 500.000 EUR (brez DDV) pa investicijski program v skladu z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10). Investicijska dokumentacija mora biti skladna s prijavnim obrazcem ter praviloma ne sme biti starejša od 1 leta, pri njeni pripravi je potrebno izhajati iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida za zadnje leto poslovanja in splošne diskontne stopnje, ki je 7%. Vsi finančni izračuni morajo biti izdelani za ekonomsko dobo projekta. Pri vlagateljih za namen A2, ki so fizične osebe, morajo biti finančne projekcije izdelane najmanj po metodi prihodka. 2. Velika podjetja morajo predložiti tudi analizo možnosti izvedbe projekta s prejeto državno pomočjo ali brez nje, iz katere mora biti razvidno izpolnjevanje pogoja iz odstavka a točke 4.2.3., poglavja III. tega razpisa. Vlagatelji v ta namen napravijo dva modela izračuna, in sicer enega, ki upošteva pridobljena sredstva po tem razpisu, in drugega, ki teh sredstev ne vključuje. Dodatno za kmetijska gospodarstva (pri namenu A2): 3. Dokazila o prihodkih kmetijskega gospodarstva: – Potrdilo o prihodkih kmetijskega gospodarstva iz naslova tržnih viškov in o njihovem odkupu v zadnjem letu. – Potrdilo o prometu na TRR iz naslova dejavnosti oziroma potrdilo o prilivih iz naslova tržnih viškov v preteklem in tekočem letu (za fizične osebe). – Kopija zadnje-ih odločb-e o prejemu subvencijskih sredstev in morebitnih drugih plačilnih pravic. – Kopija zadnje odločbe o odmeri obveznosti iz kmetijstva. – Kopija zadnje dohodninske odločbe za nosilca kmetijskega gospodarstva, ki je fizična oseba. – Kopija zadnjega potrdila o višini katastrskega dohodka. 4. Popisni list vseh najetih posojil in leasingov, ki jih ima kmetijsko gospodarstvo (za vlagatelja, ki je fizična oseba), iz katerega mora biti razviden namen najema, dajalec kredita, višina sklenjenega zneska, stanje najetega kredita s podatkom dneva stanja, datum zapadlosti zadnjega obroka ter oblika zavarovanja. Stanje posojil ne sme biti starejše od 15. 5. 2012. 5. Kopija celotne zadnje posredovane zbirne vloge za neposredna plačila Agenciji RS za kmetijske trge in razvoj podeželja. 6. Kadar je vlagatelj kmetija, mora nosilec kmetijskega gospodarstva priložiti pooblastilo morebitnih solastnikov kmetije, da ga pooblaščajo kot vlagatelja vloge in da se strinjajo z načrtovanim projektom. d) Dodatno za namen C – polno sofinanciranje razvojnih projektov 1. Kratek opis projekta v obsegu do treh A4 strani (priloga 2 v prijavnem obrazcu). 2. Ustrezna investicijska dokumentacija, izdelana v skladu z veljavnimi predpisi – Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06 in 54/10) oziroma področnimi metodologijami, in sicer dokument identifikacije investicijskega projekta (DIIP). Vsebina investicijske dokumentacije se lahko ustrezno prilagodi (poenostavi), vendar mora vsebovati vse ključne prvine, potrebne za odločanje o investiciji in zagotavljanje spremljanja učinkov. Projekti morajo v skladu z drugim odstavkom 29. člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja izkazati vpliv na ohranjanje ali ustvarjanje novih delovnih mest ali izboljšanje stanja okolja ali oskrbo prebivalstva ali gospodarstva občine z razvojno infrastrukturo. Izdelana investicijska dokumentacija mora biti v skladu s prijavljenim projektom. Finančna konstrukcija mora vsebovati predvidena nepovratna sredstva sklada. 3. Originalni predračuni, predpogodbe, ponudbe, računi oziroma pogodbe za celotno prijavljeno investicijo. Dokazila morajo biti izdana po 1. 1. 2012. V primeru dokazil v tujem jeziku je vlagatelj dolžan predložiti krajši prevod predloženega dokazila. Iz dokazil mora biti razviden predmet nakupa, vrednost z DDV in brez DDV. VI. Merila za izbiro projektov: merila za izbor za posamezen namen so podrobneje razdelana v razpisni dokumentaciji oziroma v povabilu k oddaji vloge. Merila za izbiro so (velja za vse namene A1, B in A2 ter C): 1. Regionalni vidik lokacije investiranja (največ 30 točk) 2. Tržni in ekonomski elementi projekta oziroma v primeru namena C kakovost prijavljenega projekta (največ 40 točk) 3. Ocena investitorja, oziroma v primeru namena C izvedljivost projekta (največ 30 točk) Merila ocenjevanja so podrobneje razdelana v razpisni dokumentaciji oziroma povabilu k oddaji vloge. Za dodelitev sredstev mora vloga ne glede na namen doseči skupno najmanj 51 točk. Projekti, bodo ocenjeni na osnovi navedenih meril, ločeno glede na posamezni namen. Na osnovi ocene bo komisija projekte razvrstila v prioritetno listo glede na zbrano število točk. Financirani bodo projekti z največjim številom točk do porabe razpisanih sredstev. V primeru odstopa upravičenca od koriščenja že dodeljenih sredstev, se sredstva dodelijo naslednjemu/im upravičencu/cem glede na zbrano število točk v okviru namena A1 oziroma če na tem namenu ni zaprošenih sredstev, pa v okviru drugih dveh namenov (namenov B in A2) tega razpisa. Kolikor bodo projekti pri ocenjevanju znotraj posameznega roka odpiranja vlog dosegli isto število točk, bodo imeli prednost pri izbiri tisti projekti, ki bodo zbrali večje število točk, po naslednjem vrstnem redu meril za izbor vlog: 1. regionalni vidik lokacije investiranja, 2. tržni in ekonomski elementi projekta oziroma v primeru namena C kakovost prijavljenega projekta, 3. ocena investitorja, oziroma v primeru namena C izvedljivost projekta. V primeru, da zadnje uvrščeni projekti tudi po teh merilih dosežejo enako število točk, bo imel prednost pri izbiri tisti projekt, ki je bil oddan prvi (upošteva se datum in ura oddaje projekta priporočeno po pošti ali datum in ura oddaje projekta osebno v vložišče sklada). VII. Roki in način prijave: 1. Za oddajo prijav velja: – poštni žig na oddani priporočeni pošiljki ali – vloga oddana osebno na sedežu sklada, do posameznega roka do 14. ure. Roki za oddajo prijav so: prvi rok 23. 7. 2012, drugi rok 14. 9. 2012 in tretji zadnji rok 15. 10. 2012. Vloge se odpirajo po vrstnem redu, kot so prispele. Odpiranje bo najkasneje tretji delovni dan po izteku roka za oddajo vlog. Odpiranje ni javno in bo potekalo do porabe sredstev. Takoj ko bodo sredstva v celoti razdeljena, bo sklad to objavil na svoji spletni strani. Vlagatelji vložijo vloge na naslov: Slovenski regionalno razvojni sklad, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica. Popolna vloga v skladu z razpisnimi pogoji (vsaka posebej) mora biti dostavljena na zgornji naslov v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga ANS (s pripisom: namen A1, B, A2 ali C (izpolnite ustrezno))«. Na ovitku mora biti jasno naveden naziv in naslov vlagatelja. Vzorec ovojnice je v razpisni dokumentaciji (povabilu k oddaji vloge). Vloge z nepravilno označenimi ovojnicami bodo zavržene in se ne bodo obravnavale ter se jih bo vrnilo prijaviteljem. Kolikor na ovojnici vlagatelj ne bo naveden, bo strokovna komisija vlogo odprla, z odločbo zavrgla in jo vrnila vlagatelju, če bo iz vsebine vloge mogoče ugotoviti naziv in naslov vlagatelja. 2. Razpisno dokumentacijo se dobi na sedežu Slovenskega regionalno razvojnega sklada, Škrabčev trg 9a, 1310 Ribnica, od objave do zaključka razpisa, vsak dan od 9. do 12. ure osebno ali se jo posreduje po naročilu preko elektronske pošte. Javni razpis in razpisna dokumentacija se nahajata tudi na spletni strani sklada: http://www.regionalnisklad.si/ ali http://www.regionalnisklad.si/avtohtoni-narodni-skupnosti. Prijavni obrazec je praviloma izdelan v obliki elektronskega obrazca. Informacije lahko zainteresirani pridobijo v Sektorju za izvajanje spodbud: tel. 01/836-19-53, vsak delavnik v času uradnih ur. VIII. Obravnava vlog Obravnava vlog se izvaja v skladu s Splošnimi pogoji sklada, ki so objavljeni na spletni strani http://www.regionalnisklad.si/predpisi. 1. Vlagatelje, katerih vloge bodo nepopolne, bo komisija v roku do 8 dni od posameznega odpiranja, pisno pozvala, da jih dopolnijo v zahtevanem roku 8 dni. 2. Vloge, ki ob oddaji ne bodo vsebovale najmanj izpolnjenega obrazca (iz katerega bo nedvoumno razviden prijavljeni projekt) ali poslovnega načrta (v primeru namena A1 lahko tudi opisa projekta) oziroma investicijskega programa, bodo samodejno zavržene kot nepopolne in se vlagateljev ne bo pozivalo na dopolnjevanje. 3. Vloge, ki jih vlagatelj v zahtevanem roku 8 dni od dneva prejema obvestila ne dopolni ali jih neustrezno dopolni, bodo kot nepopolne zavržene. Kolikor narodna skupnost na zaprosilo vlagatelja ne izda mnenja o projektu v roku 8 dni, in ima vlagatelj potrdilo, da je narodno skupnost zaprosil za izdajo mnenja, se šteje, da je vloga v tem pogledu popolna in gre v nadaljnjo obravnavo. 4. Vloge, ki bodo prispele prepozno, se uvrstijo v naslednji razpisni rok, kolikor pa tega ne bo več, se bodo zavrgle. 5. Vloge, ki ne bodo ustrezale razpisnim pogojem, bodo kot neutemeljene zavrnjene. 6. Vloge, ki po ocenitvi na podlagi meril poglavja VI. ne dosežejo minimalno skupno 51 točk se kot neutemeljene zavrnejo. 7. Vloge, pri katerih vlagatelji nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do sklada in države oziroma državnih organov, bodo zavržene. 8. V primeru, da sredstva za posamezen namen ne bodo dodeljena v celoti, se bo preostanek teh sredstev lahko razporedil med popolne vloge z najmanj doseženimi 51 točkami v okviru drugega namena. To določilo velja za vloge v okviru namena A1 ter namenov B in A2, ki so prispele na 1. oziroma na naslednje roke za oddajo vlog. O prenosu sredstev med nameni A1 ter B in A2 v okviru razpisanih sredstev za posamezno območje na podlagi izkazanega povpraševanja odloča direktor sklada. Prenos sredstev se lahko opravi že po prvem odpiranju, če povpraševanje po sredstvih posameznega namena presega ponudbo na tem namenu, medtem ko po drugem namenu ostajajo sredstva neporabljena. Prenos med nameni A1 ter B in A2 in stanje sredstev za naslednje odpiranje se objavi na spletnih straneh sklada. Komisijo za obravnavo vlog in pripravo predloga za odločanje bo imenoval direktor sklada. Komisija bo enakovredno obravnavala vse popolne vloge, ki bodo prispele pravočasno oziroma bodo dopolnjene v predpisanem roku. Strokovna komisija v primeru projekta z investicijsko vrednostjo nad 150.000,00 EUR (brez DDV) pridobi dve oceni. Komisija lahko k delu pritegne zunanje sodelavce oziroma institucije. V primeru dveh ocen iste vloge, se kot končna ocena upošteva povprečje dveh ocen. O odpiranju vlog in izboru vlagateljev bo komisija vodila zapisnik. Podatki iz dokumentacije, ki jih vsebuje vloga, so poslovna tajnost. Komisija, ob soglasju direktorja sklada, lahko k svojemu delu pritegne tudi strokovnjake iz delovnih področij glede na posamezno naravo razpisa. 9. V primeru, da je vlog za dodelitev sredstev, ki izpolnjujejo kriterije za dodelitev sredstev več, kot je na razpolago sredstev, komisija za pregled in obravnavo prispelih vlog na podlagi vrednotenja projektov oblikuje prednostni vrstni red vlagateljev za dodelitev sredstev. Komisija bo lahko v primeru iz prejšnjega stavka predlagala odobritev sredstev vlagateljem iz višjega prioritetnega razreda v omejeni višini upravičeno zaprošenega zneska ter v obsegu razpoložljivih sredstev (primeroma: zaprošeno posojilo 50.000,00 EUR, razpoložljiv obseg posojil še 25.000,00 EUR, zato dodelitev v višini 25.000,00 EUR), če se vlagatelj strinja in zagotovi, da bo izvedel projekt v celoti ter prilagodi finančno konstrukcijo projekta. Kolikor vlagatelj tega, v postavljenem roku ne bo storil oziroma pristal, lahko sklad po istem postopku ponudi sredstva vlagatelju, katerega vloga se je po oceni uvrstila kot naslednja, vendar v okviru časovnih možnosti. Obseg razpoložljivih posojilnih sredstev se bo razdelil med popolne podjetniške projekte (namen B) skupaj s kmetijskimi projekti za predelavo (namen A2) proti kmetijskim projektom za pridelavo (namen A1), glede na razmerje med skupno zaprošenimi sredstvi popolnih vlog kmetijskih projektov za namen A1 napram projektom za namen A2 skupaj s podjetniškimi projekti za namen B, z najmanj doseženimi 51 točkami. (npr: Po javnemu razpisu je za podjetništvo (namen B) in kmetijstvo namen A1 ter kmetijstvo namen A2 razpoložljivo 100 EUR. Pri popolnih kmetijskih projektih za namen A1 z najmanj doseženimi 51 točkami je zaprošenih 30 EUR, pri popolnih kmetijskih projektih za namen A2 ter pri podjetniških projektih za namen B pa je skupaj zaprošenih 80 EUR. Ob upoštevanju zahteve o delitvi sredstev glede na razmerje zaprošenih sredstev popolnih vlog, bi se tako: – kmetijstvu za namen A1 namenilo skupno 27,27 EUR (27,27% razpoložljivih sredstev), – kmetijstvu za namen A2 ter podjetništvu za namen B pa 72,73 EUR (72,73% razpoložljivih sredstev). Vloge vlagateljev, ki ne bodo uvrščene v prioritetni obseg dodelitve znotraj razpoložljivih sredstev, bodo kot neutemeljene zavrnjene. 10. Vlagatelji bodo o obravnavi vlog pisno obveščeni z odločbo z ustrezno obrazložitvijo, in sicer v roku 45 dni po izteku posameznega roka za oddajo vlog. Odločba bo izdana na podlagi odločitve direktorja. Za dodelitve sredstev, ki so višje od 500.000,00 EUR, poda soglasje Nadzorni svet sklada. 11. Sklad v odločbi o dodelitvi sredstev vlagatelje tudi obvesti o številki sheme državnih pomoči ter o višini državnih pomoči. Hkrati z odločbo o dodelitvi sredstev sklad izda tudi navodilo o načinu sklenitve pogodbe o dodeljenih spodbudah, ki vsebuje: kraj in mesto sklepanja pogodbe, rok za sklenitev pogodbe in potrebno dokumentacijo za sklenitev pogodbe. 12. Zoper odločbo o dodelitvi sredstev je dovoljena pritožba v roku 8 dni od dneva vročitve odločbe vlagatelju. O pritožbi zoper odločbo odloča Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova 5, Ljubljana.
Slovenski regionalno razvojni sklad, Ribnica

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti