Št. 2130-12-0078 Ob-3512/12
, Stran 1578
Št. 2130-12-0078 Ob-3512/12
Na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, 98/04 – UPB2, 46/06, 126/07, 86/09 in 78/11), Uredbe o koncesiji za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom (Uradni list RS, št. 6/12) in Resolucije o nacionalnem programu varstva potrošnikov (Uradni list RS, št. 47/12) Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo objavlja
javni razpis
za podelitev koncesije za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom
1. Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (v nadaljevanju: ministrstvo), Kotnikova 5, 1000 Ljubljana, objavlja javni razpis za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom, skladno z določbami Uredbe o koncesiji za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom (Uradni list RS, št. 6/12, v nadaljevanju: uredba), na katerega se lahko prijavijo nevladne potrošniške organizacije, vpisane v register potrošniških organizacij pri ministrstvu in druge nevladne organizacije, ki so ustanovljene za varstvo pravic potrošnikov in izvajajo posamezne strokovne in raziskovalne naloge na področju varstva potrošnikov ter izkažejo nepridobitnost, nevtralnost in neodvisnost organizacije od interesov ponudnikov blaga ali storitev.
2. Koncedent, Republika Slovenija, ki jo zastopa Vlada Republike Slovenije, bo na podlagi javnega razpisa, ki ga izvaja ministrstvo, podelila eno koncesijo za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom za celotno območje Republike Slovenije za obdobje 4 let.
3. Način prijave in razpisni rok:
Prijava mora biti pripravljena v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije.
Prijave morajo v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – Prijava – javni razpis za podelitev koncesije za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom«, prispeti na naslov Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana, najkasneje do 13. 8. 2012 do 15. ure. Na hrbtni strani mora biti napisan naslov prijavitelja.
Prijava bo štela za pravočasno, če bo predložena osebno ali bo prispela po pošti na zgoraj navedeni naslov in v zgoraj navedenem roku. Če se prijava pošlje priporočeno po pošti, se šteje za pravočasno, če je bila oddana na pošto v zgoraj navedenem roku.
Prijave, ki bodo predložene na drug način (npr. po faksu ali elektronski pošti), ne bodo obravnavane.
Nepravočasne in nepravilno označene prijave bo ministrstvo zavrglo s sklepom.
4. Merila za izbiro koncesionarja:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Merila in način ocenjevanja so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
V primeru enakega skupnega števila dodeljenih točk na podlagi meril (ocene prijav se bodo zaokrožile na dve decimalki), bo koncedent izbral tistega, ki je dosegel večje število točk pri prvem merilu. Če tudi to ne bo mogoče, bo izbral tistega prijavitelja, katerega prijava je prej prispela na naslov ministrstva (šteje datum, ura in minuta prispetja vloge, napisana s strani vložišča na zunanji ovojnici prijave).
5. Razpisna dokumentacija je objavljena na spletni strani ministrstva, http://www.mgrt.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi/. Zainteresirani prijavitelji jo lahko dvignejo tudi v vložišču ministrstva, vsak delovnik med 9.30 in 15. uro.
6. Dodatne informacije so na voljo vsak delovni dan, med 8. in 9. uro po tel. št. 01/400-35-64. Vsa morebitna vprašanja lahko prijavitelji posredujejo tudi pisno po pošti na zgoraj navedeni naslov, ali na faks št. 01/400-35-88, ali na e-naslov: gp.mg@gov.si. Kontaktna oseba v zvezi z vsemi vprašanji glede javnega razpisa za podelitev koncesije je Miha Berdnik.
7. Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa je podelitev koncesije za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom.
7.1 Predmet koncesije je splošna svetovalna dejavnost na področju varstva pravic in ekonomskih interesov potrošnikov na področjih:
– obligacijskih razmerij;
– varstva potrošnikov po zakonu, ki ureja varstvo potrošnikov;
– potrošniških kreditov po zakonu, ki ureja potrošniške kredite;
– stanovanjskega področja;
– izvajanja javnih gospodarskih služb (komunalne storitve, pogrebne storitve, energetika);
– elektronskih komunikacij in pošte;
– pravic potnikov v letalskem, železniškem, avtobusnem in vodnem prometu.
7.3 Svetovalna dejavnost vključuje:
– pojasnjevanje predpisov in postopkov za uveljavljanje pravic potrošnika;
– svetovanje pri reševanju konkretnih primerov;
– odstopanje zadev v reševanje pristojnim organom.
7.4 Koncesionar mora zagotavljati vodenje centralnega informacijskega sistema prejetih vprašanj in dopisov potrošnikov.
Centralni informacijski sistem vključuje predvsem:
– sprejem telefonskih klicev na posebno telefonsko številko,
– sprejem elektronske pošte na poseben elektronski naslov,
– knjiženje vhodne in izhodne pošte,
– vnašanje podatkov v enotno spletno informacijsko platformo za klasifikacijo pritožb potrošnikov (ESIP), ki jo zagotovi koncedent.
7.5 Koncesionar mora zagotavljati vodenje centralnega informacijskega sistema prejetih vprašanj in dopisov potrošnikov.
Centralni informacijski sistem vključuje predvsem:
– sprejem telefonskih klicev na posebno telefonsko številko,
– sprejem elektronske pošte na poseben elektronski naslov,
– knjiženje vhodne in izhodne pošte,
– vnašanje podatkov v enotno spletno informacijsko platformo za klasifikacijo pritožb potrošnikov (ESIP), ki jo zagotovi ministrstvo.
7.6 Za opravljanje javne službe mora koncesionar zagotoviti naslednje splošne pogoje:
– koncesionar mora vsak delovni dan med uradnimi urami v svojih poslovnih prostorih brezplačno pisno in telefonsko svetovati potrošnikom. Uradne ure trajajo najmanj 6 ur dnevno. Na pisna vprašanja potrošnikov mora odgovoriti v sedmih delovnih dneh od dneva prejema vprašanja, na vprašanja, prejeta po telefonu, pa takoj; če gre za zahtevnejše zadeve, mora potrošnika praviloma v istem roku obvestiti o roku v katerem bo odgovoril potrošniku;
– koncesionar, ki poleg javne službe opravlja še druge dejavnosti, mora zagotoviti ločenost finančnega poslovanja na podlagi podeljene koncesije od drugih svojih dejavnosti;
– koncesionar mora zagotavljati tudi:
– strokovno, učinkovito in racionalno opravljanje nalog javne službe,
– učinkovit notranji nadzor,
– klasificirane podatke o potrošniških pritožbah iz enotne spletne informacijske platforme.
8. Način plačila za opravljene storitve bosta koncedent in koncesionar uredila s koncesijsko pogodbo.
Sredstva za izvajanje koncesije se zagotovijo v skladu s proračunskimi možnostmi. Koncesionarju se priznajo sredstva, ki so nujno potrebna za izvajanje koncesije.
8.1 Vrste upravičenih stroškov:
Koncesionarju se priznajo sredstva za svetovalno dejavnost s področja varstva potrošnikov, ki jo izvaja kot javno službo, v skladu z uredbo, razpisno dokumentacijo in koncesijsko pogodbo. Koncesionarju se priznajo naslednji upravičeni stroški:
a. stroški dela:
– plačilo do 348 svetovalnih ur na mesec,
– plačilo do 32 ur administrativnega dela na mesec.
b. izdatki za blago in storitve, povezani s predmetom koncesije:
1) Pisarniški material in storitve
– pisarniški material,
– varovanje poslovnega prostora,
– upravljanje poslovnega prostora,
– čiščenje poslovnega prostora,
– nakup strokovne literature,
– računovodske storitve,
– stroški označevanja (naziv koncesionarja, urnik svetovanja).
2) Energija, voda, komunalne storitve in komunikacija
– električna energija,
– stroški ogrevanja,
– voda in komunalne storitve,
– telefon, telefaks, internet,
– poštnina.
3) Tekoče vzdrževanje
– stroški posodabljanja spletne strani (spletno oblikovalsko in tehnično delo).
4) Najemnine
– najemnina za poslovni prostor (pisarna v velikosti do 40 m2).
5) Drugi operativni odhodki
– stroški izobraževanja svetovalcev v Republiki Sloveniji in tujini (1 izobraževanje v RS in 1 izobraževanje v EU na leto na svetovalca – pred izobraževanjem je koncesionar dolžan glede teme izobraževanja pridobiti potrditev koncedenta).
Koncesionarju se priznajo stroški varovanja in čiščenja, električne energije in ogrevanja za poslovni prostor v velikosti največ do 40 m2.
Višina sredstev, ki jih prijavitelj dejansko prejme je lahko manjša ali največ enaka višini sredstev določenih s koncesijsko pogodbo in sicer v razmerju največ 70% vrednosti za upravičene stroške dela in največ 30% vrednosti za upravičene izdatke za blago in storitve.
8.2 Obdobje financiranja upravičenih stroškov:
Financirajo se lahko upravičeni stroški, ki so nastali po datumu sklenitve pogodbe o koncesiji za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom.
Obdobje financiranja upravičenih stroškov nastane z dnem začetka veljavnosti koncesijske pogodbe in traja štiri leta.
9. Pogoji za prijavitelje:
Koncesijo lahko pridobi organizacija, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– je nevladna potrošniška organizacija, vpisana v register potrošniških organizacij pri ministrstvu ali je druga nevladna organizacija, ki je ustanovljena za varstvo pravic potrošnikov in izvaja posamezne strokovne in raziskovalne naloge na področju varstva potrošnikov in izkaže nepridobitnost, nevtralnost in neodvisnost organizacije od interesov ponudnikov blaga ali storitev,
– proti njej ni uveden postopek prisilne poravnave, stečaja ali likvidacijski postopek ali ni prenehala poslovati na podlagi sodne ali druge odločbe,
– v zadnjih petih letih pred objavo javnega razpisa in v teku javnega razpisa ni bila pravnomočno obsojena za kaznivo dejanje, ki je povezano z njegovim poslovanjem, oziroma ji ni bila izdana sodna ali upravna odločba, s katero ji je prepovedano opravljati dejavnost, ki je povezana z izvajanjem koncesije,
– ima poravnane vse davke, prispevke in druge obvezne dajatve ali poslovne obveznosti v skladu s predpisi,
– v obdobju zadnjih treh let ni kršila sprejetih obveznosti iz naslova prejetih sredstev za izvajanje dejavnosti na področju varstva potrošnikov,
– ima ustrezne strokovne reference, na področju varstva potrošnikov za preteklo triletno obdobje (2009, 2010, 2011),
– je kadrovsko usposobljena za izvajanje svetovalne dejavnosti z zagotovljenimi svetovalci z najmanj 7. stopnjo izobrazbe (druga bolonjska stopnja, prejšnja univerzitetna izobrazba) pravne smeri in najmanj enim letom delovnih izkušenj ali z najmanj 6/2 stopnjo izobrazbe (prva bolonjska stopnja) pravne smeri in najmanj dvema letoma delovnih izkušenj,
– razpolaga s primerno opremljenimi poslovnimi prostori v velikosti najmanj 40 m2 za izvajanje javne službe svetovanje potrošnikom, v katerih se ne opravlja pridobitna dejavnost, in ki niso namenjeni bivanju,
– razpolaga z ustrezno informacijsko tehnologijo za podporo pri izvajanju javne službe z dostopom do svetovnega spletnega sistema,
– je organizacijsko usposobljena in ima vzpostavljen delujoč sistem organizacije dela.
Izpolnjevanje navedenih pogojev prijavitelj izkaže v skladu z določbami v razpisni dokumentaciji. Prijavitelj v prijavi ne sme navajati neresničnih ali zavajajočih informacij.
10. Poslovna skrivnost:
Vsi podatki iz prijav, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Prijavitelji morajo podatke, ki jih smatrajo za poslovno skrivnost, v svoji prijavi tako tudi označiti. Kot poslovno skrivnost prijavitelj lahko označi posamezen podatek oziroma del prijave. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno prijavo.
11. Okvirna višina sredstev:
Okvirna višina razpisanih sredstev za posamezno leto je do 90.000,00 EUR. Koncesionar je v letu 2012 in v zadnjem letu trajanja koncesijskega razmerja upravičen največ do izplačila sorazmernega dela okvirne višine razpisanih sredstev glede na čas trajanja koncesijske pogodbe v posameznem letu, pri čemer se kot osnova upošteva povprečni mesečni znesek v višini 7.500,00 EUR.
Sredstva za koncesijo bremenijo proračunsko postavko 192910 – Izvajanje programa varstva potrošnikov, konto 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam, proračuna RS za leto 2012.
Vloge, katerih predračun upravičenih stroškov bo presegel znesek iz te točke javnega razpisa, bodo zavrnjene.
12. Odpiranje prijav:
Javno odpiranje prijav bo potekalo dne 20. 8. 2012 ob 10. uri, na lokaciji Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana, sejna soba v 3. nadstropju.
Strokovna komisija bo vse pravočasne in pravilno označene prijave odprla, pri čemer bo navedeno dokumentirala v zapisniku o odpiranju prijav.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo ima pravico od prijavitelja zahtevati dodatna pojasnila glede dokumentov, predloženih v prijavi in v primeru dvoma preveriti njihovo pristnost ter resničnost v prijavi navedenih podatkov.
13. Obveščanje o izboru koncesionarja: koncesija za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom se podeli z odločbo Vlade Republike Slovenije, na podlagi razpisa, ki ga izvede Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, v roku 90 dni od datuma odpiranja prijav.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo