Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05, 60/07) in 3., 7. in 9. člena Zakona o športu (Zspo) (Uradni list RS, št. 22/98 in spremembe) ter 19. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/07 in spremembe) je Občinski svet Občine Šentrupert na 20. seji dne 26. 2. 2013 sprejel
P R A V I L N I K
o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Šentrupert
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa način in postopek izbora izvajalcev letnega programa športa, pogoje in merila za vrednotenje letnega programa športa, ki so v javnem interesu Občine Šentrupert (v nadaljevanju: občina) iz sredstev proračuna ter spremljanje izvajanja in nadzor namenske porabe sredstev.
Občina uresničuje javni interes v športu tako, da zagotavlja sredstva za realizacijo dela nacionalnega programa športa, ki se nanaša na občino in z zagotavljanjem sredstev za izvedbo lokalnega programa športa, da spodbuja in zagotavlja pogoje za opravljanje in razvoj športnih dejavnosti ter načrtuje, gradi in vzdržuje lokalno pomembne javne športne objekte.
Sredstva za uresničevanje javnega interesa Občine Šentrupert se zagotavljajo iz proračuna občine.
II. LETNI PROGRAM ŠPORTA
2. člen
Izvajanje nacionalnega programa se določi z letnim programom športa, ki ga sprejme Občinski svet Občine po sprejemu proračuna.
Letni program določa programe športa, ki se sofinancirajo iz javnih sredstev, obseg in vrsto dejavnosti ter potrebna sredstva za izvedbo programov. S sprejemom občinskega proračuna se določi višino sredstev za sofinanciranje letnega programa. Vrednost sofinanciranja programov je odvisna od višine razpoložljivih proračunskih sredstev na ustreznih postavkah za področje športa in se določa na podlagi točk oziroma števila odobrenih ur, skladno s Pogoji in merili za vrednotenje letnega programa športa v Občini Šentrupert (v nadaljevanju: merila), ki so sestavni del tega pravilnika. Višina sofinanciranja posameznega programa znaša največ 80 % vrednosti programa, če ni s tem pravilnikom določeno drugače. Višino sofinanciranja programov se lahko določi tudi z javnim razpisom.
V letni program se uvrsti tiste vsebine nacionalnega programa, ki so pomembne za občino, z upoštevanjem tradicije in posebnosti športa v občini.
Za uresničevanje javnega interesa v športu, opredeljenega z letnim programom, občina zagotavlja sredstva za sofinanciranje naslednjih vsebin:
– Interesna športna vzgoja otrok in mladine;
– Športna vzgoja otrok in mladine, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport;
– Kakovostni in vrhunski šport;
– Športna rekreacija;
– Šport invalidov;
– Razvojne in strokovne naloge (izobraževanje, založništvo, delovanje društev).
Izbor izvajalcev in njihovih programov se izpelje na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi občina na podlagi meril, katere sprejme občinski svet občine.
3. člen
Izvajalci letnega programa športa na nivoju lokalne skupnosti so:
– športna društva,
– zveze športnih društev, ki jih ustanovijo društva za posamezna območja,
– zavodi, gospodarske družbe, zasebniki in druge organizacije, registrirane za opravljanje dejavnosti v športu,
– ustanove, ki so ustanovljene za opravljanje dejavnosti v športu in so splošno koristne in neprofitne,
– osnovna šola z enoto vrtca.
Športna društva in njihova združenja imajo pod enakimi pogoji prednost pri izvajanju nacionalnega programa in občinskega programa.
Pogoji, ki jih morajo ob prijavi na javni razpis izpolnjevati izvajalci:
– imajo v občini registriran sedež in pretežno delujejo na njenem območju, razen izvajalcev, ki so registrirani za dejavnost invalidskih organizacij in združujejo člane v okviru regije (v tem primeru se upošteva število aktivnih članov iz Občine Šentrupert, ob izpolnjevanju vseh ostalih pogojev),
– izvajajo program javnega interesa v športu najmanj eno leto,
– imajo zagotovljene materialne, prostorske in kadrovske pogoje za izvajanje načrtovanih programov športa,
– imajo zagotovljeno redno programsko vadbo najmanj 30 tednov v letu,
– imajo urejeno evidenco članstva in evidenco o udeležencih v programih (razen zavoda na področju vzgoje in izobraževanja),
– za prijavljeni program športa, ki je predmet javnega razpisa, imajo izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni prihodki in odhodki za izvedbo programa,
– so oddali poročilo o realizaciji programa športa za preteklo leto.
Status izvajalca si subjekti pridobijo s pogodbo o izvedbi letnega programa, ki jo sklenejo z občino.
III. JAVNI RAZPIS
4. člen
Občina za programe športa, ki jih sofinancira iz javnih sredstev, najmanj enkrat letno izvede javni razpis, in sicer po sprejetju proračuna za tekoče leto in letnega programa. Javni razpis za izbor in sofinanciranje izvajalcev letnega programa športa v občini se objavi v občinskem glasilu in na uradni spletni strani občine.
Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok, določi župan s sklepom. Razpisna dokumentacija zajema razpisne obrazce z navodili, ki jih pripravi občinska uprava.
5. člen
Vrednotenje športnih vsebin po veljavnih merilih, prispelih na javni razpis, opravi tričlanska komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
Mandat članov komisije je vezan na mandat župana. Predsednika komisije imenuje župan.
Upravno-administrativne naloge za komisijo izvaja občinska uprava.
6. člen
Naloge komisije so:
– odpiranje predlogov, ki so prispeli na javni razpis,
– ugotavljanje formalnih pogojev vlagateljev,
– priprava zapisnika o odpiranju vlog,
– vrednotenje športnih programov, skladno z merili,
– priprava poročila o razdelitvi razpoložljivih finančnih sredstev, ki so za sofinanciranje programov športa zagotovljena v proračunu občine.
7. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati predvsem:
– predmet javnega razpisa,
– okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa,
– določitev obdobja, v katerem morajo biti dodeljena sredstva porabljena,
– kraj, čas in navedba osebe, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo,
– rok za prijavo na javni razpis in način dostave predlogov,
– datum odpiranja vlog,
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
8. člen
Z dnem objave javnega razpisa je zainteresiranim omogočen vpogled v razpisno dokumentacijo in dvig razpisne dokumentacije.
9. člen
Vloga mora biti dostavljena v roku in na način, ki je določen v objavi javnega razpisa. Javni razpis je odprt najmanj 21 dni.
Predložena vloga mora biti v zapečatenem ovitku, z navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša.
Vloga, ki prispe po roku, se ne odpira in se zapečatena vrne vlagatelju.
10. člen
Odpiranje prejetih vlog vodi komisija.
V roku dostavljene vloge se odpirajo po vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
O odpiranju vlog se vodi zapisnik, ki vsebuje:
– datum dospelih vlog,
– predmet javnega razpisa,
– imena in nazivi vlagateljev, navedenih po vrstnem redu odpiranja,
– ugotovitve o popolnosti vlog z navedbo tistih vlagateljev, ki niso dostavili popolne vloge.
Vlagatelje nepopolnih vlog se pisno pozove k dopolnitvi vloge. Vloge, ki ne bodo dopolnjene v roku, ki bo naveden v pozivu, se s sklepom zavržejo.
11. člen
Komisija opravi pregled popolnih vlog in vlog, ki so bile v roku dopolnjene in jih oceni na podlagi meril, ki so sestavni del pravilnika. Komisija najkasneje v roku 45 dni po roku, določenim za odpiranje vlog, pripravi poročilo o razdelitvi razpoložljivih finančnih sredstev, ki so za sofinanciranje programov športa zagotovljena v proračunu občine, z navedbo o zavrnjenih oziroma zavrženih vlogah.
12. člen
Izvajalce športnih programov obvesti direktor občinske uprave s sklepom o izbranih programih in o višini sofinanciranja le-teh ter o neizbranih programih. Zoper izdane sklepe je dopustna pritožba županu občine v roku 15 dni. O pritožbi odloča župan. Na odločitev župana ni možna pritožba, pač pa je možno sprožiti upravni spor pred pristojnim sodiščem.
IV. SKLENITEV POGODBE Z IZVAJALCI LETNEGA PROGRAMA
13. člen
Za sofinanciranje izbranih športnih programov se po pravnomočnosti sklepa o izbiri, sklene pogodba med občino in izvajalcem.
Obvezne sestavine pogodbe so:
– podatki obeh pogodbenih strank,
– vsebina in obseg programa,
– čas realizacije programa,
– višina dodeljenih sredstev,
– terminski plan porabe sredstev,
– način nadzora nad namensko porabo sredstev,
– določilo, da mora izvajalec ob nenamenski porabi sredstev, sredstva vrniti v proračun skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi,
– druge medsebojne pravice in obveznosti.
Če izbrani izvajalec ne podpiše pogodbe v 15 dneh od prejema pogodbe v podpis, se šteje, da je odstopil od svoje zahteve za sofinanciranje.
V. SPREMLJANJE IN NADZOR NAD PORABO SREDSTEV
14. člen
Nadzor nad izvajanjem letnih pogodb z izvajalci in porabo proračunskih sredstev izvaja občinska uprava, in sicer:
– z dokazili, ki jih mora izvajalec predložiti o porabi sredstev, pridobljenih na podlagi javnega razpisa,
– z možnostjo, da kadarkoli preveri namensko porabo sredstev,
– s poročili o poteku izvajanja letnega programa in porabi sredstev.
Način spremljanja izvajanja letnega programa in spremljanja namenske porabe sredstev se natančneje določita v pogodbi.
15. člen
Uporabniki proračunskih sredstev, namenjenih za športne programe, so dolžni izvajati dogovorjene programe v skladu z določili tega pravilnika in sklenjeno pogodbo.
V primeru, da izvajalci ne izvajajo odobrenih programov v skladu z določili tega pravilnika in pogodbo, se sofinanciranje takoj ukine, izvajalci pa so dolžni povrniti prejeta proračunska sredstva. Če prejemnik sredstev ne vrne v postavljenem roku, se izvede postopek izterjave.
Izvajalec, ki krši določila pogodbe, ne more kandidirati za sredstva iz občinskega proračuna na naslednjem javnem razpisu.
16. člen
Pogoji in merila za vrednotenje letnega programa športa v Občini Šentrupert so sestavni del tega pravilnika.
VI. KONČNE DOLOČBE
17. člen
Ta pravilnik začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 6710-0001/2013
Šentrupert, dne 26. februarja 2013
Župan
Občine Šentrupert
Rupert Gole l.r.