Uradni list

Številka 26
Uradni list RS, št. 26/2013 z dne 28. 3. 2013
Uradni list

Uradni list RS, št. 26/2013 z dne 28. 3. 2013

Kazalo

954. Odlok o proračunu Občine Dolenjske Toplice za leto 2014, stran 3313.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08 – odl US, 76/08, 100/08 – odl US, 79/09, 14/10 – odl US, 51/10, 84/10 – odl US in 40/12 – ZUJF), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4 in 110/11 – ZDIU12) in 104. člena Statuta Občine Dolenjske Toplice (Uradni list RS, št. 93/07 in 42/10) je Občinski svet Občine Dolenjske Toplice na 18. redni seji dne 27. 3. 2013 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Dolenjske Toplice za leto 2014
SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Dolenjske Toplice za leto 2014 (v nadaljnjem besedilu; proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov. Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|A.  |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                           |              |
+-------------------------------------------------------------+--------------+
|Skupina/podskupina kontov/opis                               |     Leto 2014|
|                                                             |       (v EUR)|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|I.  |SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                        |     6.010.254|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                 |     3.004.375|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|70  |DAVČNI PRIHODKI                                         |     2.480.675|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |700 Davki na dohodek in dobiček                         |     2.184.400|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |703 Davki na premoženje                                 |       171.925|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |704 Domači davki na blago in storitve                   |       124.250|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |706 Drugi davki                                         |           100|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|71  |NEDAVČNI PRIHODKI                                       |       523.700|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |710 Udeležba na dobičku in dohodki                      |       395.450|
|    |od premoženja                                           |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |711 Takse in pristojbine                                |         1.900|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |712 Denarne kazni                                       |        22.700|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |713 Prihodki od prodaje blaga in storitev               |        23.500|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |714 Drugi nedavčni prihodki                             |        80.150|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|72  |KAPITALSKI PRIHODKI                                     |        32.600|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |721 Prihodki od prodaje zalog                           |         5.000|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |722 Prihodki od prodaje zemljišč                        |        27.600|
|    |in neopredmetenih dolgoročnih sredstev                  |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|73  |PREJETE DONACIJE                                        |         2.500|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |730 Prejete donacije iz domačih virov                   |         2.500|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|74  |TRANSFERNI PRIHODKI                                     |     2.970.779|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih        |       590.844|
|    |institucij                                              |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev |     2.379.935|
|    |Evropske unije                                          |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|II. |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                            |     6.130.226|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|40  |TEKOČI ODHODKI                                          |     1.009.998|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                   |       312.205|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |401 Prisp. delodajalca za soc. varnost                  |        50.610|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |402 Izdatki za blago in storitve                        |       627.183|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |409 Rezerve                                             |        20.000|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|41  |TEKOČI TRANSFERI                                        |     1.193.111|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |410 Subvencije                                          |       176.966|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |411 Transferi posameznikom                              |       713.900|
|    |in gospodinjstvom                                       |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |412 Transferi neprofitnim org.                          |        88.315|
|    |in ustanovam                                            |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |413 Drugi tekoči domači transferi                       |       213.930|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|42  |INVESTICIJSKI ODHODKI                                   |     3.864.460|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                  |     3.864.460|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|43  |INVESTICIJSKI TRANSFERI                                 |        62.657|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |431 Investicijski transferi pravnim                     |         7.000|
|    |in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki      |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |432 Investicijski transferji proračunskim uporabnikom   |        55.657|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|III.|PRORAČUNSKI PRESEŽEK /PRIMANJKLJAJ (I. – II.) (Skupaj   |      –119.972|
|    |prihodki minus skupaj odhodki)                          |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|B.  |RAČUN FINANČNIH TERJATEV                                |              |
|    |IN NALOŽB                                               |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|IV. |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH    |             0|
|    |DELEŽEV (750+751+752)                                   |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|75  |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                           |             0|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |750 Prejeta vračila danih posojil                       |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|V.  |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV          |             0|
|    |(440+441+442)                                           |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|44  |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV          |             0|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |441 Povečanje kapitalskih deležev                       |             0|
|    |in naložb                                               |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|VI. |PREJETA MINUS DANA POSOJILA                             |             0|
|    |IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)               |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|C.  |RAČUN FINANCIRANJA                                      |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|VII.|ZADOLŽEVANJE (500)                                      |       150.000|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|50  |ZADOLŽEVANJE                                            |       150.000|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|    |500 Domače zadolževanje                                 |       150.000|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|IX. |SPREMEMBA STANJA SREDSTEV                               |        30.028|
|    |NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.)                          |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|X.  |NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)                          |       150.000|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|XI. |NETO FINANCIRANJE (VI.+X.–IX.)                          |       119.972|
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
|XII.|STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH                              |        10.000|
|    |OB KONCU PRETEKLEGA LETA                                |              |
+----+--------------------------------------------------------+--------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Dolenjske Toplice.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov določenih v prvem odstavku 43. člena Zakona o javnih financah tudi prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – UPB1 in 9/11).
5. člen
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvi pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
O prerazporeditvi pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med na primer: glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe oziroma med podprogrami v okviru glavnih programov, odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s polletnim poročilom in konec leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2014 in njegovi realizaciji.
Župan Občine Dolenjske Toplice je pooblaščen, da poveča ali zmanjša določeno postavko v proračunu za 20% (10% za investicijske odhodke) brez soglasja občinskega sveta oziroma da prerazporedi sredstva iz posameznega področja v drugo področje proračuna do višine 25% (15% za investicijske odhodke) posameznega področja.
Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilne knjigovodske evidence. Nov konto se lahko odpre le v okviru obstoječe proračunske postavke in v okviru načrtovanih sredstev na proračunski postavki. O tem odloča župan s pisnim sklepom tako, da ostane proračun uravnotežen.
6. člen
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere, ne sme presegati 70% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu uporabnika, od tega:
– v letu 2014 40% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega porabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in tekoče transfere, ne sme presegati 25% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz prehodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta. Investicijsko dokumentacijo potrjuje župan.
8. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Sredstva sklada proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni ter druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Obvezna proračunska rezerva se oblikuje letno do višine 0,5% prihodkov sprejetega proračuna. Oblikovanje obvezne proračunske rezerve preneha, ko sredstva dosežejo višino 1,5% realizacije prihodkov proračuna preteklega leta.
Proračunska rezerva se v letu 2014 oblikuje v višini 10.000 EUR.
Na predlog neposrednega proračunskega uporabnika odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 6.300,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu izkazuje kot posebna proračunska postavka. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Sredstva proračunske postavke splošne proračunske rezervacije se določijo v proračunu v obsegu, ki ne sme biti višji od 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Splošna proračunska rezervacija v letu 2014 je oblikovana v višini 10.000 EUR. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
10. člen
Župan lahko dolžniku do višine 4.200,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF.
OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
Občina Dolenjske Toplice se za proračunsko obdobje 2014 zadolži za izvrševanje proračuna za investicije.
Občina Dolenjske Toplice v proračunskem obdobju 2014 ne izdaja poroštev za izpolnjevanje obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Dolenjske Toplice. Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine se ne zadolžujejo in ne izdajajo poroštev.
O kratkoročnem likvidnostnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 15% sprejetega proračuna odloča župan. Znesek mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega delovnega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom.
Sredstva se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije vendar v odvisnosti in zapadlosti obveznosti ter upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna. Sredstva se smejo uporabljati le za namene za katere so odobrene.
Posredni uporabniki občinskega proračuna ne smejo za račun občinskega proračuna prevzemati obveznosti, ki presegajo zneske določene s proračunom.
13. člen
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni občinski upravi in županu občine kot predstojniku občine, predložiti finančne načrte za naslednje proračunsko leto na način in v rokih, ki jih predpiše župan.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni županu poročati najmanj dvakrat letno o realizaciji nalog, in sicer ob polletju in ob zaključku leta oziroma po potrebi.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni dodatno predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, direktor občinske uprave ali nadzorni odbor.
14. člen
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov proračuna.
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Dolenjske Toplice v letu 2015, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o začasnem financiranju.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-31/2012(0106)-13
Dolenjske Toplice, dne 27. marca 2013
Župan
Občine Dolenjske Toplice
Jože Muhič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti