Št. 4102-8/2012-4 Ob-5312/12
, Stran 51
Št. 4102-8/2012-4 Ob-5312/12
Na podlagi 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08 in 99/09 – ZIPRS1011) v zvezi z 2., 6. in 98. členom Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 114/06 – ZUTPG, 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS in 57/12) Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, s sedežem Kotnikova ulica 28, Ljubljana, objavlja
javni razpis
za sofinanciranje programov socialnega varstva v letu 2013
I. Predmet in cilji javnega razpisa: predmet javnega razpisa je sofinanciranje programov socialnega varstva od 1. 1. 2013 do 31. 12. 2013, ki jih izvajajo društva, zavodi, invalidske organizacije ter humanitarne organizacije po Zakonu o humanitarnih organizacijah.
A. Sofinancirane bodo vsebine na naslednjih devetih področjih:
1. Programi za preprečevanje nasilja, obravnavo žrtev nasilja in programi za delo s povzročitelji nasilja. Programi vključujejo materinske domove, varne hiše, zatočišča, krizne centre, telefonsko svetovanje, informacijske in svetovalne programe, programe za obravnavo žrtev nasilja, programe za povzročitelje nasilja.
2. Programi na področju preprečevanja zasvojenosti, ki so namenjeni uporabnikom prepovedanih drog, osebam, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma, motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti. Programi vključujejo programe terapevtskih skupnosti in druge programe, ki omogočajo nastanitev za uživalce drog, skupaj s pripadajočimi mrežami sprejemnih in dnevnih centrov (za motiviranje in pripravo uporabnikov na vstop v terapevtske skupnosti), centre za reintegracijo uporabnikov v družbo, programe za vzporedno psihosocialno pomoč svojcem uživalcev drog ter terapevtskim skupnostim alternativnih programov za uživalce drog (dnevni centri), programe sprejemališč in zavetišč za brezdomne uživalce nedovoljenih drog, programe zmanjševanja škode (nizkopražne programe) za uživalce drog, mrežo centrov za svetovanje s terenskim delom za pomoč zasvojenim s prepovedanimi drogami, potrebnih vsakodnevne obravnave, programe zmanjševanja škode na področju drog med mladimi in mlajšimi odraslimi (pisarne za svetovanje in informiranje, dnevni centri), programe zmanjševanja škode na področju drog kot terensko delo, programe za osebe, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma (informacijski in svetovalni programi, terapevtski programi, dnevni centri), programe zmanjševanja škode na področju alkohola za mladostnike, svetovanje s terenskim delom, programe za osebe, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti (dnevni centri, pisarne za svetovanje in informiranje, skupine za samopomoč).
3. Programi na področju duševnega zdravja. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe ter programe telefonskega svetovanja, nastanitvene programe (stanovanjske skupine s celovito celodnevno 16-urno podporo, prehodne stanovanjske skupine, odprte stanovanjske skupine), programe dnevnih centrov, centrov za svetovanje in zagovorništvo za osebe z dolgotrajnimi težavami v duševnem zdravju ter programe zagovorništva.
4. Programi za brezdomce. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe s terenskim delom, sprejemališča, nastanitvene programe (zavetišča za brezdomce, zavetišča s prenočitvenimi kapacitetami odprtega tipa, nastanitvene stanovanjske podpore).
5. Programi za otroke in mladostnike, prikrajšane za normalno družinsko življenje ter programi, namenjeni otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju. Programi vključujejo preventivne programe, informacijske in svetovalne programe ter programe telefonskega svetovanja, programe koordinacije, podpore in izvajanja pomoči in samopomoči, dnevne centre za svetovanje, podporo in samopomoč, programe psihosocialnega svetovanja po telefonu otrokom, mladostnikom in drugim osebam v osebnih stiskah, programe za kratkotrajno dnevno ali celodnevno obravnavo in oskrbo otrok in mladoletnikov, prikrajšanih za normalno družinsko življenje ter specializirane preventivne programe, namenjene otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju.
6. Programi za starejše ljudi – osebe, ki so socialno izključene ali pa potrebujejo podporo in pomoč v vsakodnevnem življenju. Programi vključujejo programe medgeneracijskih središč, programe skupin za samopomoč, programe prostovoljskega dela starejših, programe za pomoč osebam z demenco in pomoč njihovim svojcem, programe zagovorništva za starejše.
7. Programi za podporno bivanje invalidov in drugi specializirani programi za organizacijo in spodbujanje neodvisnega življenja invalidov. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe, programe podpore in izvajanja pomoči in samopomoči, dnevne centre, bivalne skupnosti, programe za osebno asistenco.
8. Programi za preprečevanje socialne izključenosti Romov. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe ter delo na terenu, dnevne centre, programe pomoči in samopomoči.
9. Drugi programi, ki so namenjeni odpravljanju socialnih stisk in socialnemu vključevanju ranljivih skupin prebivalstva. Programi vključujejo informacijske in svetovalne programe ter delo na terenu, programe pomoči in samopomoči za ranljive skupine kot so: prosilci za mednarodno zaščito, begunci, ekonomski migranti in njihovi družinski člani, bivši zaporniki, osebe v postopku deložacije, podpora umirajočim in njihovim svojcem ter žalujočim, žrtve zlorab in trgovine z ljudmi, žrtve prometnih nesreč, ipd…
B. V okviru tega razpisa ne bodo sofinancirani:
– specializirani programi, ki vključujejo družinsko terapijo in pomoč otrokom, odraslim in družinam, ki so namenjeni razreševanju osebnostnih problemov (programi družinske terapije);
– programi rejništva;
– programi za prevoze invalidov;
– programi taborov, ekskurzij, izletov in letovanj;
– programi, prijavljeni s strani samostojnih podjetnikov in gospodarskih družb;
– programi prijaviteljev, s katerimi je bila v preteklih treh letih sklenjena pogodba o sofinanciranju, vendar je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve (v nadaljevanju: ministrstvo) od pogodbe odstopilo iz kateregakoli razloga;
– programov, ki sicer izpolnjujejo vse splošne pogoje ter dosegajo zadostno število točk, če na določenem regijskem območju že obstaja program, ki je vključen v večletno sofinanciranje s strani ministrstva na podlagi sklepov ministra o izboru večletnih programov (sklep št. 66306-365/2007-18 z dne 24. 12. 2007, sklep št. 4102-1/2008-8 z dne 25. 2. 2008, sklep št. 4102-5/2008-22 z dne 17. 2. 2009, sklep št: 4102-3/2009-13 z dne 19. 2. 2010, sklep št. 01203-3/2007-22 z dne 16. 12. 2010, sklep št. 01203-3/2007-26 z dne 21. 12. 2011, sklep št: 4102-11/2010-49 z dne 14. 3. 2011, sklep 4102-11/2011/2010-57 z dne 22. 4. 2011 in sklep št. 4102-3/2011-23 z dne 24. 5 2012). Ministrstvo šteje, da je posamezno regijsko območje določeno v teritorialnih mejah statističnih regij;
– programi, katerih ocenjena višina sofinanciranja s strani ministrstva znaša manj kot 10.000,00 EUR glede na izračune iz točke VII. poglavja.
C. Sofinancirani bodo programi v okviru dveh sklopov, in sicer kot B in C programi
Prijavitelj lahko prijavi programe v okviru obeh sklopov.
Izvajalec, ki bo podpisal pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom, mora izvesti program v obsegu in vsebini, kot ga je prijavil v razpisni dokumentaciji.
B programi
V ta sklop sodijo programi, v katere se uporabniki vključujejo za določeno obdobje (npr. šolsko leto, obdobje trajanja delavnice), v katerih je vnaprej predvidena določena oblika dela, posamezni uporabniki pa so vključeni v delo programa in katerih ocenjena višina sofinanciranja s strani ministrstva znaša več kot 10.000,00 EUR. Namen programov je pridobivanje novih socialnih izkušenj, pridobivanje novih znanj in učenje socialnih veščin, izvajajo pa se s pomočjo prostovoljcev ali različnih usposobljenih izvajalcev pod vodstvom in z usmerjanjem strokovnih delavcev. Programi, katerih ocenjena višina sofinanciranja s strani ministrstva znaša več kot 25.000,00 EUR, morajo poleg splošnih pogojev, izpolnjevati tudi posebne pogoje.
Ministrstvo bo na posameznem področju sofinanciralo eno ali več vsebin, ki jih lahko prijavitelj prijavi kot en program.
C programi, ki se izvajajo v obdobju od leta 2013 do 2017
V ta sklop sodijo programi, katerih uporabniki so praviloma vključeni v dalj časa trajajoče aktivnosti na podlagi individualiziranih načrtov obravnave, program je posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan ali so organizirani kot mreža programov enega izvajalca v več regijah. Namen programa je predvsem strukturna in funkcionalna reorganizacija socialne mreže uporabnika oziroma sodelovanje pri oblikovanju ali vzpostavitvi nove socialne mreže uporabnika. Izvajalci programa so strokovni delavci in drugi usposobljeni delavci z ustrezno izobrazbo, prostovoljci v programu samo dopolnjujejo nosilno delo strokovnega kadra. Ti programi se že uspešno izvajajo in za njihovo izvajanje je potreben stalen strokovni kader. Ministrstvo bo pri teh programih preverjalo strokovno utemeljenost, preizkušenost in stabilnost programa, zato se lahko za ta način sofinanciranja prijavijo samo tisti programi, ki poleg splošnih pogojev izpolnjujejo tudi posebne pogoje, določene s tem javnim razpisom.
Ministrstvo bo na posameznem področju sofinanciralo eno ali več vsebin, ki jih lahko prijavitelj prijavi kot en program.
Ministrstvo lahko v primeru, če proračun RS v letu, ko se iztečejo pogodbe o sofinanciranju petletnih programov z izbranimi izvajalci, izvajanje programa podaljša za nekaj mesecev in sicer do novega razpisa, ki bo objavljen na podlagi sprejetega proračuna.
II. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
A. Splošni pogoji za vse prijavljene programe (B in C programi):
1. Na razpis se lahko prijavijo društva in zavodi, invalidske organizacije ter humanitarne organizacije po Zakonu o humanitarnih organizacijah, ki izpolnjujejo vse pogoje, ki so navedeni v tem poglavju in dosegajo merila za izbor programov iz III. poglavja. Na razpis se lahko prijavijo subjekti iz tega odstavka, ki:
– so registrirani za opravljanje dejavnosti socialnega varstva, in sicer za dejavnost SKD 87 – socialno varstvo z nastanitvijo, SKD 88 – socialno varstvo brez nastanitve ali SKD 94.991 – dejavnost invalidskih organizacij po Uredbi o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) oziroma
– imajo status humanitarne organizacije ali status invalidske organizacije ali status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali status društva v javnem interesu na področju družinske politike oziroma
– so registrirani za opravljanje drugih dejavnosti in imajo delovanje na področju socialnega varstva urejeno v statutu ali drugem temeljnem aktu organizacije.
2. Prijavljeni program spada v eno izmed naštetih vsebin iz I. poglavja tega javnega razpisa.
3. Ob vložitvi prijave se program na območju Republike Slovenije že izvaja.
4. Zaprosilo za sofinanciranje programa lahko znaša največ 80% vrednosti programa.
5. Prijavljeni program se ne sme izvajati kot del javne službe.
6. Prijavitelj programa je ministrstvo zaprosil za sredstva na način, pri katerem je upošteval vrsto in število zaposlenih, kot je določeno v točki C VII. poglavja tega javnega razpisa. Program ima pregledno, uravnoteženo in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov (v finančni načrt so vključeni samo stroški, ki so namenjeni izvajanju programa; razviden je namen odhodkov, ki so skladni z načrtovanimi dejavnostmi programa; poraba zaprošenih sredstev je v skladu z upravičenimi stroški iz VI. poglavja tega razpisa in glede na način določanja višine sofinanciranja programov iz VII. poglavja tega javnega razpisa).
7. Prijavitelj ima urejen pritožbeni postopek (možnost pritožbe), uporabniki pa so ustrezno seznanjeni s pravicami v programu in postopkom pritožbe.
8. Prijavitelj ima zagotovljeno najmanj 20% sofinanciranje programa, kar dokazuje z ustreznimi dokazili.
9. Prijavitelj vodi evidenco in dokumentacijo o delu z uporabniki in obsegu dela ter jo hrani skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov.
10. Program ima zagotovljeno supervizijo s strani supervizorja z licenco Socialne zbornice Slovenije, kar dokazuje z dogovorom o izvajanju supervizije. Supervizor ne sme delati v istem programu, za katerega opravlja supervizijo.
11. Prijavitelj ima poravnane vse pogodbene obveznosti iz preteklih razpisov programov ministrstva ali ima sklenjene dogovore o vračilu sredstev. Če so bile ob pregledih poročil ali v nadzorih ugotovljene nepravilnosti, zaradi katerih so morali prijavitelji ministrstvu vrniti 50% ali več sredstev, se prijavitelj dve leti od dneva poravnave obveznosti ne more prijaviti na razpis za sofinanciranje programa.
B. Posebna pogoja za B in C programe (ocenjena višina sredstev več kot 25.000,00 EUR)
1. Programi, ki se že uspešno izvajajo, morajo imeti verifikacijo ali pozitivno mnenje Socialne zbornice Slovenije, ki ne sme biti starejše od 1. 6. 2012. Prijavitelji, ki so program začeli izvajati po 1. 6. 2012, morajo mnenje Socialne zbornice Slovenije pridobiti in ga predložiti ministrstvu za C programe najkasneje do 15. 2. 2013 in za B programe najkasneje do 1. 4. 2013.
2. Prijavitelj mora predložiti dokazila, da ima zagotovljene prostore za izvajanje programa.
C. Dodatni pogoji za C programe
1. Program se izvaja že vsaj štiri leta, pri čemer so dovoljene manjše modifikacije programa. Gre za program istega izvajalca ali za program, ki je bil sporazumno prenesen na novega izvajalca.
2. Strokovni vodja programa mora biti zaposlen za polni delovni čas.
3. Strokovni vodja po tem razpisu je strokovni delavec po 69. členu Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 114/06 – ZUTPG, 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS in 57/12, v nadaljevanju: ZSV) z najmanj dvema letoma delovne dobe kot strokovni delavec po ZSV ali ima opravljen strokovni izpit po ZSV ter štiri leta delovne dobe na področju socialnega varstva.
4. Prijavitelj ima finančno podporo lokalne skupnosti.
5. Prijavitelj mora izkazati pozitivno poslovanje. Če AJPES-ovi potrjeni računovodski izkazi za leto 2011 izkazujejo presežek odhodkov nad prihodki, mora biti programu priložen sprejet program pokritja v naslednjih letih.
6. Proti prijavitelju ne sme biti uveden postopek prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije in prijavitelj ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe.
Ustrezna dokazila za izpolnjevanje pogojev iz tega poglavja so navedena v VIII. poglavju tega javnega razpisa.
III. Merila za izbor programov
A. Merila za izbor B in C programov
Programi bodo za posamezno merilo prejeli 0 ali več točk. Maksimalno število točk za B programe je 45. Zavrnjeni bodo programi, ki od možnih 45 točk ne bodo zbrali vsaj 30 točk. Maksimalno število točk za C programe (osnovna in dodatni merili) je 55 točk. Zavrnjeni bodo programi, ki od možnih 55 točk ne bodo zbrali vsaj 35 točk. V primeru, da bodo po merilih za odmero sredstev iz tega razpisa odmerjena sredstva za programe, ki izpolnjujejo vse splošne in posebne pogoje ter so dosegli zadostno število točk, presegla razpisano višino razpoložljivih sredstev, bo ministrstvo sofinanciralo programe, ki po spodaj navedenih merilih dosežejo višje skupno število točk. Program, ki pri kateremkoli od prvih štirih meril doseže 0 točk, bo zavrnjen. V primeru, da bo več programov doseglo enako število točk, bodo imeli prednost programi z višjim številom točk pri merilih št. 1, 2, 3, in 5, pri čemer se upoštevajo merila v navedenem vrstnem redu.
Merila za ocenjevanje so:
1. Program ima postavljene jasne in merljive cilje, ki so v skladu z razpisano vsebino javnega razpisa:
– izpolnjuje v celoti (8 točk),
– izpolnjuje v večji meri (5 točk),
– izpolnjuje v manjši meri (2 točki),
– ne izpolnjuje (0 točk).
2. Potencialni uporabniki programa sodijo v ranljivo skupino, pogoji za vključitev v program so jasno opredeljeni:
– izpolnjuje v celoti (5 točk),
– izpolnjuje delno (2 točki),
– ne izpolnjuje (0 točk).
3. Metode dela, strokovna ravnanja in aktivnosti v programu so jasno opredeljeni. Z metodami dela, strokovnimi ravnanji in aktivnostmi v programu se dosegajo cilji programa in število ur vključenosti posameznega uporabnika v program v določenem časovnem obdobju omogoča doseganje ciljev programa:
– izpolnjuje v celoti (8 točk),
– izpolnjuje v večji meri (5 točk),
– izpolnjuje v manjši meri (2 točki),
– ne izpolnjuje (0 točk).
4. Program ima opredeljen ustrezen način evalvacije doseganja ciljev in rezultatov. Uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa:
– program ima izdelano celovito evalvacijo doseganja ciljev zunanjega izvajalca in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (6 točk),
– program ima druge načine merjenja ciljev znotraj organizacije, iz katerih se lahko preveri rezultate delovanja programa in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (4 točke),
– v programu se samo delno uporabljajo nekateri določeni načini za merjenje posameznih ciljev programa in uporabniki programa aktivno sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (2 točki),
– program nima izdelane evalvacije za doseganje ciljev in ne meri sistemsko rezultatov programa ali uporabniki programa aktivno ne sodelujejo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji programa (0 točk).
5. Program ima ustrezno kadrovsko strukturo (po številu izvajalcev, obsegu in specifičnosti izvajanja programa):
– program ima ustrezno kadrovsko strukturo; in sicer so v programu zaposlene osebe, ki imajo izobrazbo po 69. členu ZSV in opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva ali so v programu zaposleni laični delavci s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe in imajo opravljen preizkus usposobljenosti s področja socialnega varstva (4 točke),
– program ima zadovoljivo kadrovsko strukturo; in sicer so v programu zaposleni laični delavci s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe in nimajo opravljenega preizkusa usposobljenosti s področja socialnega varstva (1 točka),
– program nima zadovoljive kadrovske strukture iz prve in druge alineje tega merila in v programu ne sodelujejo strokovnjaki s primerno izobrazbo glede na vsebino in obseg programa (0 točk).
6. Program izkazuje sofinanciranje s strani drugih sofinancerjev:
– prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 30% programa (6 točk),
– prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju s strani lokalnih skupnosti v višini najmanj 25% programa (4 točke),
– prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju najmanj 30% programa s strani drugih virov (2 točki),
– prijavi so priložena dokazila o sofinanciranju v nižji vrednostih kot v prejšnjih treh alinejah s strani lokalnih skupnosti ali drugih virov (0 točk).
7. Prijavitelj je v zadnjih treh letih pridobil sredstva na evropskih ali drugih mednarodnih razpisih:
– prijavitelj je pridobil sredstva (2 točki),
– prijavitelj ni pridobil sredstev (0 točk).
8. Izvajalci programa so prostovoljci:
– v program so kontinuirano vključeni prostovoljci (3 točke),
– v program so vključeni prostovoljci, vendar niso vključeni kontinuirano (1 točka),
– v programu ni prostovoljcev (0 točk).
9. Prijavitelj programa ima status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali na področju izvajanja družinske politike ali ima status humanitarne organizacije na področju socialnega varstva ali status invalidske organizacije:
– prijavitelj programa ima status (3 točke),
– prijavitelj programa nima statusa (0 točk).
Dodatni merili za ocenjevanje C programov sta:
1. V programu se omogoča izvajanje prakse in drugih študijskih obveznosti za bodoče strokovne delavce in sodelavce po 69. in 70. členu ZSV (dokazilo: potrdilo fakultete):
– v programu se omogoča izvajanje prakse in drugih študijskih obveznosti za bodoče strokovne delavce in sodelavce (2 točki),
– v programu se ne omogoča izvajanje prakse in drugih študijskih obveznosti za bodoče strokovne delavce in sodelavce (0 točk).
2. Program je bil že sofinanciran kot večletni program v okviru prejšnjih razpisov:
– program je že bil sofinanciran kot večletni program 2 obdobji ali več (8 točk),
– program je že bil sofinanciran kot večletni program 1 obdobje (6 točk),
– program še ni bil sofinanciran kot večletni program (0 točk).
IV. Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Okvirna višina sredstev javnega razpisa v letu 2013 je 5.400.000,00 EUR za vse programe skupaj.
Za B programe so predvidena sredstva v okvirni višini 1.000.000,00 EUR in za C programe v okvirni višini 4.400.000,00 EUR. Sofinancirani bodo programi, ki bodo dosegli najvišje število točk, do porabe navedenih sredstev za posamezen sklop programov. V primeru, da ostanejo neporabljena predvidena sredstva za programe C, se ta sredstva prerazporedijo za B programe.
Programi se bodo financirali v okviru programa 2004 Programi socialnega varstva in izenačevanje možnosti za invalide, ukrep 2611-11-0036 Izvajanje in sofinanciranje programov socialnega varstva, in sicer iz proračunskih postavk: 2485, 4072, 4074, 4075, in 5821.
Način sofinanciranja za C programe v obdobju od leta 2013 do 2017:
Za leto 2013 bo višina sredstev sofinanciranja za C programe določena s sklepom o izboru programov iz XII. poglavja tega javnega razpisa. Za obdobje od leta 2013 do leta 2017 bo za izbrane C programe zagotovljeno sofinanciranje s sklenitvijo pogodbe za posamezno leto po izračunih iz tega javnega razpisa, pri čemer bodo upoštevane proračunske možnosti v posameznem letu. V primeru, da se bodo zmanjšala sredstva, bo predstojnik ministrstva izdal poseben sklep. Višina sredstev za stroške dela in posredne stroške v posameznem letu se z letno pogodbo določi glede na višino sredstev, ki bo objavljena v javnem razpisu za posamezno tekoče leto.
Ministrstvo ni dolžno skleniti pogodb za posamezno leto, če se spremeni izvajanje programa, razen v primeru, ko ministrstvo izda soglasje o spremembah.
V. Obdobje za porabo dodeljenih sredstev
Sredstva, dodeljena s tem razpisom, morajo biti porabljena do 31. 12. 2013, razen na podlagi predhodnega zaprosila izbranega prijavitelja programa za izdajo soglasja za podaljšanje obdobja porabe sredstev zaradi izjemnih okoliščin in pridobljenega soglasja s strani ministrstva, kot je določeno s pogodbo o sofinanciranju programa. V nasprotnem primeru mora izvajalec neporabljena sredstva vrniti.
VI. Vrsta stroškov
Programi lahko s strani ministrstva prejmejo sredstva največ v višini 80% vseh predvidenih odhodkov programa iz tabele v razpisni dokumentaciji: Predvideni prihodki in predvideni odhodki v letu 2013.
A. Upravičeni stroški
Stroški so upravičeni, če:
– so s programom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji programa;
– so dejansko nastali in izvajalec hrani dokazilo o plačilu;
– so ugotovljeni v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju porabe sredstev;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so izkazani v skladu z veljavnimi predpisi.
V zvezi z izvajanjem programov so upravičeni naslednji stroški:
– stroški dela oseb, ki izvajajo program (redno zaposlene osebe, osebe, ki izvajajo program na podlagi pogodbe) in obsegajo strošek plače z vsemi prispevki delodajalca in nadomestili ter povračili, strošek dela po podjemni ali avtorski pogodbi, strošek študentskega dela;
– posredni stroški, ki so namenjeni kritju splošnih stroškov poslovanja in izvajanja programa: stroški, ki so povezani s prostovoljskim delom, ki nastanejo po sklenjenih dogovorih, stroški telekomunikacij (telefon, internet), elektrike, ogrevanja, goriva, komunalnih storitev, najema prostorov za izvedbo programa, supervizije, računovodskih storitev, pisarniškega materiala, prehrane uporabnikov, stroški tiska, distribucije, ipd.
B. Neupravičeni stroški:
– nakup strojev, pohištva, prevoznih sredstev ter druge opreme in ostalih investicij;
– nakup IKT opreme, rabljene IKT opreme, ipd;
– amortizacija nepremičnin in opreme;
– dolgovi in stroški obresti na dolgove;
– materialni stroški, ki se navezujejo na pogostitve ali reprezentance pri programu;
– drugi stroški, ki niso bili predvideni v prijavi na javni razpis.
VII. Način določanja višine sofinanciranja programov
Ministrstvo bo programom, ki bodo v skladu z merili za izbor dosegli ustrezno število točk, dodelilo sredstva za stroške dela oseb in druge stroške. Stroški dela oseb se izračunajo po naslednjih osnovah:
A. Osnove
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Strokovni vodja po tem razpisu je strokovni delavec po 69. členu ZSV z najmanj dvema letoma delovne dobe kot strokovni delavec po ZSV ali ima opravljen strokovni izpit po ZSV in štiri leta delovne dobe na področju socialnega varstva. Stroški dela za vodje programa se odmerijo samo v večletnih programih – C programi.
Strokovni delavci po tem razpisu so vsi delavci, ki so končali višjo ali visoko šolo za socialno delo ali psihološke smeri, pedagoške smeri in njenih specialnih disciplin, upravne smeri, pravne smeri, sociološke smeri, zdravstvene smeri – smer delovne terapije in teološke smeri z ustrezno specializacijo.
Laični delavci s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe so po tem razpisu vsi delavci s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe, ki nimajo ustrezne smeri izobrazbe po prejšnjem odstavku.
Laični delavci z vključno V. stopnjo izobrazbe so po tem razpisu vsi delavci s V. ali nižjo stopnjo izobrazbe.
Pri B programih se odmerja stroške dela samo za strokovne in laične delavce. Pri C programih se odmerja stroške dela za vodjo programa, strokovne delavce in laične delavce.
Pri C programih se lahko prijavitelju izmed štirih zaposlenih na programu prizna strošek dela za enega strokovnega vodjo programa (kar pomeni, da se strošek enega strokovnega vodje programa prizna na enega do sedem zaposlenih, pri osmem zaposlenem na programu se za dva izmed osmih zaposlenih lahko prizna strošek strokovnega vodje, itd).
B. Stroški
Izbranim B in C programom bodo na zahtevo odobreni posredni stroški (določeni v VI. poglavju javnega razpisa) v pavšalu do 10% priznanih stroškov dela oseb.
Izbranim namestitvenim programom (materinski domovi, varne hiše, zatočišča, krizni centri, stanovanjske skupine na področju duševnega zdravja, terapevtske skupnosti, komune, reintegracijski centri, stanovanjske skupine za odvisnike, zavetišča za brezdomce, namestitveni programi za brezdomce, zavetišča za brezdomne uživalce drog) se na zahtevo priznajo posredni stroški v pavšalu do 20% priznanih stroškov dela oseb.
C. Izračuni
Prijavitelj lahko prijavi program z manjšim obsegom, kot je določeno v izračunih, vendar ne manj od polovice. V tem primeru se mu odmeri strošek dela za polovično vrednost stroška dela oseb in drugih stroškov.
1. Programi za preprečevanje nasilja, obravnavo žrtev nasilja in programov za delo s povzročitelji nasilja:
a. Za programe materinskih domov se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za 5 do 6 uporabnikov (mater in otrok) mesečno. Pri programih, kjer se glede na število uporabnikov odmeri strošek za več kot 2 strokovna delavca, se za vsako naslednjo zaposlitev lahko namesto strokovnega delavca odmeri laični delavec s V. stopnjo izobrazbe.
b. Za programe varnih hiš, zatočišč in kriznih centrov se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za 3 do 5 uporabnikov (mater in otrok) mesečno. Pri programih, kjer se glede na število uporabnikov odmeri strošek za več kot 2 strokovna delavca, se za vsako naslednjo zaposlitev lahko namesto strokovnega delavca odmeri laični delavec s V. stopnjo izobrazbe.
c. Pri programih za obravnavno žrtev nasilja (informacijskih in svetovalnih programih) se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur delovanja programa na dan in najmanj 35 kontinuirano in 200 občasno vključenih uporabnikov na leto. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v obdobju najmanj šestih mesecev v program vključen najmanj 3 ure tedensko.
d. Pri programih za povzročitelje nasilja se odmeri strošek dela za 2 strokovna in 1 laičnega delavca s V. stopnjo izobrazbe za najmanj 120 kontinuirano vključenih uporabnikov na leto, pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 8 ur. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v obdobju najmanj treh mesecev v program vključen najmanj 2 uri tedensko.
e. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 700,00 EUR na skupino (skupina šteje od 8–12 uporabnikov).
2. Programi na področju preprečevanja zasvojenosti, ki so namenjeni uporabnikom prepovedanih drog, osebam, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma, osebam, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti.
2.1. Visokopražni programi:
a. Za visokopražne programe, namenjene spreminjanju in utrjevanju življenja brez drog – terapevtske skupnosti, ki temeljijo na strokovni psihosocialni obravnavi, v katerih gre za 24 urno obravnavo uporabnikov, se odmeri strošek dela za 2 strokovna delavca in 2,5 laičnega delavca s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe za 8 vključenih uporabnikov na mesec, pri čemer sta drugi in tretji laični delavec lahko tudi s V. stopnjo izobrazbe. Pri nočnem delu se upošteva 150% stroškov dela na zaposlenega. Ključne bližnje osebe (starši, bratje in sestre, otroci), ki niso kontinuirano vključene v program, se upoštevajo v razmerju 1:3, pri čemer se upošteva najmanj 1 uro neposrednega dela na družino uporabnika na teden.
b. Za (visokopražne) terapevtske programe (komune), namenjene spreminjanju in utrjevanju življenja brez drog, ki omogočajo nastanitev uporabnikov, se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca s V. stopnjo izobrazbe za najmanj 10 vključenih uporabnikov mesečno.
c. Za (visokopražne) strukturirane celodnevne terapevtske programe brez nastanitve se odmeri strošek dela za 2 strokovna delavca in 2 laična delavca s V. stopnjo izobrazbe za najmanj 8 kontinuirano vključenih uporabnikov mesečno. Ključne bližnje osebe (starši, bratje in sestre, otroci), ki niso kontinuirano vključene v program, se upoštevajo v razmerju 1:3, pri čemer se upošteva najmanj 2,5 ure neposrednega dela na družino uporabnika na teden. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 8 ur dnevno.
d. Za terapevtske (visokopražne) programe brez nastanitve, namenjene spreminjanju in utrjevanju življenja brez drog ter dnevne centre, se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe za najmanj 10 kontinuirano vključenih uporabnikov mesečno in najmanj 50 občasno ali enkratno vključenih uporabnikov v program na leto. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v obdobju najmanj treh mesecev v program vključen najmanj 4 ure tedensko. Ključne bližnje osebe (starši, bratje in sestre, otroci), ki niso kontinuirano vključene v program, se upoštevajo v razmerju 1:3, pri čemer se upošteva najmanj 2,5 ure neposrednega dela na družino uporabnika na teden.
e. Za sprejemne centre visokopražnih programov, ki poleg informiranja in svetovanja, motivirajo in spodbujajo uporabnike za abstinenco in spremembo načina življenja, se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za 15–20 različnih uporabnikov na mesec. Namesto strokovnega delavca se lahko upošteva tudi laični delavec s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe. Ključne bližnje osebe (starši, bratje in sestre, otroci) se upoštevajo v razmerju 1:2, pri čemer se upošteva najmanj 1 uro neposrednega dela na družino uporabnika na teden.
f. V programih za reintegracijo uporabnikov v družbo se odmeri strošek dela za 2 strokovna delavca in 2 laična delavca s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe, pri čemer je drugi laični delavec lahko s V. stopnjo izobrazbe, za najmanj 5 vključenih uporabnikov mesečno, ki so vključeni v stanovanjski del reintegracijskega programa, in za najmanj 15 kontinuirano vključenih uporabnikov v dnevni del programa mesečno, vendar ne več kot za 5 zaposlenih. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 5 ur tedensko. Pri nočnem delu se upošteva 150% stroškov dela na zaposlenega. Ključne bližnje osebe (starši, bratje in sestre, otroci), ki niso kontinuirano vključene v program, se upoštevajo v razmerju 1:3, pri čemer se upošteva najmanj 1 uro neposrednega dela na družino uporabnika na teden.
g. Za programe, namenjene preprečevanju razvoja različnih oblik zasvojenosti pri že ogroženih otrocih in mladostnikih z različnimi težavami v odraščanju, se odmeri strošek dela za 2 strokovna delavca (namesto drugega strokovnega delavca se lahko upošteva tudi laični delavec s V., VI. ali VII. stopnjo izobrazbe) na 25 različnih uporabnikov mesečno (od tega 15 kontinuirano vključenih), pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 8 ur. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 4 ure tedensko, vendar ne strošek za več kot 4 zaposlene. Ključne bližnje osebe (starši, bratje in sestre) se upoštevajo v razmerju 1:2, pri čemer se upošteva najmanj 1 uro neposrednega dela na družino uporabnika na teden.
2.2. Programi zmanjševanja škode (nizkopražni programi za uživalce prepovedanih drog kamor sodijo: dnevni centri, svetovalnice, terensko delo, sprejemališča in zavetišča za brezdomne uživalce drog,…):
a. Za programe sprejemališč in zavetišč za brezdomne uživalce nedovoljenih drog, v katerih gre za 24 urno obravnavo uporabnikov, se odmeri za strošek dela največ za 2 strokovna delavca in 1 laičnega delavca s V. stopnjo izobrazbe za najmanj 15 vključenih uporabnikov mesečno.
b. Za nizkopražne programe za uživalce drog, mrežo centrov za svetovanje s terenskim delom za pomoč zasvojenim s prepovedanimi drogami, potrebnih vsakodnevne obravnave (dnevni centri ali terensko delo) se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca in 1 laičnega delavca s V., VI. ali VII. stopnjo izobrazbe, vendar največ za 2 zaposlena na enoto (1 strokovni delavec in 1 laični delavec) za najmanj 30 kontinuirano in 20 občasno vključenih uporabnikov na teden, pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 3 ure tedensko.
2.3. Programi povezani z alkoholizmom:
a. V programih za osebe, ki so se znašle v socialnih stiskah zaradi alkoholizma (informacijski in svetovalni programi, terapevtski programi, dnevni centri), se odmeri za strošek dela za 1 strokovnega delavca in ½ laičnega delavca s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe za najmanj 25 kontinuirano in 25 občasno vključenih uporabnikov na mesec, pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 3 ure tedensko.
b. Pri programih zmanjševanja škode zaradi uživanja alkohola za mladostnike in svetovanje s terenskim delom se odmeri za strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 25 kontinuirano vključenih uporabnikov in 25 občasno vključenih uporabnikov na mesec, pri čemer je program (pisarne ali terenskega dela) posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 8 ur. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v obdobju najmanj treh mesecev v program vključen najmanj 2 uri mesečno neposrednega individualnega dela in najmanj 30 ur mesečno v skupinsko obravnavo.
2.4. Programi na področju motenj hranjenja ali drugih oblik zasvojenosti (svetovalnice…):
a. Za programe za osebe, ki imajo težave na področju motenj hranjenja ter drugih oblik zasvojenosti (dnevni centri, pisarne za svetovanje in informiranje), se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 12 kontinuirano vključenih (najmanj 8 ur mesečno) in najmanj 20 občasno (najmanj 2 uri mesečno) ali enkratno vključenih uporabnikov na mesec, vendar ne več kot 3 zaposlene. Program mora biti posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur.
b. Za programe, namenjene identifikaciji in delu s posamezniki in skupinami z večjo stopnjo tveganja za razvoj težav, povezanih z motnjami na področju drugih oblik zasvojenosti, se odmeri za strošek dela za 1 strokovnega delavca in ½ laičnega delavca s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe za najmanj 25 kontinuirano vključenih uporabnikov in 25 občasno vključenih uporabnikov na mesec, pri čemer je program (dnevnega centra ali delovanje pisarne za svetovanje in informiranje) posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur.
2.5. Ostali programi:
a. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev, se odmeri 700,00 EUR na skupino.
3. Programi na področju duševnega zdravja:
a. Pri prehodni stanovanjski skupini (4–7 uporabnikov) se odmeri za strošek dela za 1 strokovnega delavca na stanovanjsko skupino. V primeru več stanovanjskih skupin je lahko drugi zaposleni laični delavec.
b. Pri odprtih stanovanjskih skupinah (4–7 uporabnikov) se odmeri za strošek dela za 0,5 strokovnega delavca.
c. Za dnevne centre se odmeri strošek za 1 strokovnega delavca za 12 kontinuirano vključenih uporabnikov na dan, pri čemer je program za posameznega uporabnika odprt vsak delovni dan najmanj 6 ur. Prizna se strošek za največ 1 zaposlenega na posamezno lokacijo izvajanega programa. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v obdobju najmanj treh mesecev v program vključen najmanj 4 ure tedensko.
d. Za programe psihosocialnega svetovanja, informiranja in terenskega dela (PIS) se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 30 kontinuirano vključenih uporabnikov na mesec, pri čemer je delovanje pisarne posameznemu uporabniku dosegljivo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur. Prizna se največ 1 zaposlenega na posamezno lokacijo izvajanega programa. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v obdobju najmanj treh mesecev najmanj 4 ure tedensko vključen v program.
e. Za programe zagovorništva se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca na 80 kontinuirano vključenih in 200 enkratno vključenih uporabnikov v program na leto, vendar ne več kot strošek za 1 zaposlenega na program. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 6 ur mesečno.
f. Pri programih telefonskega svetovanja se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 8 ur telefonskega svetovanja dnevno in najmanj 4000 klicev na leto (v navedeno število niso všteti čakalni klici). Prizna se strošek največ za 3 zaposlene na posamezni program, pri čemer se za vsako naslednjo zaposlitev lahko namesto strokovnega delavca odmeri strošek dela za laičnega delavca.
g. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v katerih je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev se odmeri 700,00 EUR na skupino.
4. Programi za brezdomce:
a. Za sprejemališča in dnevne centre z dnevno obravnavo in terenskim delom se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 25 kontinuirano vključenih uporabnikov mesečno, vendar največ strošek za 3 zaposlene na dnevni center, pri čemer je lahko drugi ali tretji delavec laični delavec. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 1,5 ali 4 ure tedensko.
b. Za zavetišča s prenočitvenimi kapacitetami in z nočnim dežurstvom se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 8 uporabnikov mesečno. Delo v nočnem času se vrednoti v višini 150% stroškov dela, pri čemer je lahko vsak naslednji delavec laični delavec, vendar se ne prizna strošek za več kot 6 zaposlenih na zavetišče.
c. Za zavetišče s prenočitvenimi kapacitetami odprtega tipa se odmeri strošek dela za 1,5 laičnega delavca za najmanj 10 uporabnikov mesečno, vendar ne več kot strošek za 2 zaposlena na program, pri čemer je drugi delavec lahko laični delavec s V. stopnjo izobrazbe. Delo v nočnem času je vrednoteno v višini 150% stroškov dela.
d. Za programe nastanitvene stanovanjske podpore se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 10 kontinuirano vključenih uporabnikov na mesec. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 2 uri tedensko.
e. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev se odmeri 700,00 EUR na skupino.
5. Programi za otroke in mladostnike, prikrajšane za normalno družinsko življenje, ter programi, namenjeni otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju:
a. Za dnevne centre za otroke in mladostnike se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 20 kontinuirano in najmanj 20 občasno vključenih uporabnikov mesečno, pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur, vendar se ne prizna strošek več kot za 2 zaposlena, pri čemer je lahko drugi delavec laični delavec s V. stopnjo izobrazbe. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 5 ur tedensko, za občasnega pa se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 5 ur mesečno.
b. Pri programih svetovanja za otroke in mladostnike se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 80 svetovanj na mesec, pri čemer mora eno svetovanje trajati 1,5 ure. Program mora biti posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur, vendar se ne prizna strošek za več kot 2 zaposlena.
c. Pri programih telefonskega svetovanja za otroke in mladostnike se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 6 ur telefonskega svetovanja na dan in za najmanj 30.000 klicev na leto.
d. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev se odmeri 700,00 EUR na skupino.
6. Programi za starejše ljudi – osebe, ki so socialno izključene ali pa potrebujejo podporo in pomoč v vsakodnevnem življenju:
a. Za programe medgeneracijski središč, ki vključuje organizacijo dnevnih aktivnosti, posredovanje informacij, telefonsko svetovanje, izobraževanje, osveščanje in svetovanje, skrbijo za koordinacijo aktivnosti med različnimi izvajalci na področju starejših, za razvoj prostovoljstva in za spodbujanje medgeneracijskega sodelovanja, se odmeri strošek dela za 1 koordinatorja (strokovni delavec ali laični s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe) za nad 1.000 vključenih uporabnikov letno, pri čemer je center posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur, vendar se ne prizna strošek za več kot 2 zaposlena. Ministrstvo sofinancira eno medgeneracijsko središče v posamezni statistični regiji.
b. Za programe dnevnih centrov za starejše se odmeri strošek dela za 1/2 strokovnega delavca ali laičnega delavca s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe za najmanj 400 kontinuirano vključenih uporabnikov mesečno, pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 6 ur, vendar se ne prizna strošek za več kot 1 zaposlenega. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 4 ure tedensko.
c. Pri programih medgeneracijskih in drugih skupin za samopomoč ter drugih programih, ki v bivalnem okolju skrbijo za zmanjševanje socialne izključenosti starih, se odmeri za strošek dela za 1 koordinatorja (strokovni delavec) za najmanj (zunanjih) 110 skupin. Za posamezno skupino za samopomoč (od 8 do 15 uporabnikov), pri katerih gre predvsem za druženje in ohranjanje socialnih aktivnosti, se glede na število uporabnikov odmeri 260,00 EUR na skupino.
d. Pri programih prostovoljskega dela starejših po Zakonu o prostovoljstvu se odmerijo materialni stroški v višini 14.000,00 EUR na 10.000 vključenih uporabnikov in strošek dela za 0,2 koordinatorja (strokovni delavec ali laični s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe) na 10.000 uporabnikov.
e. Pri programih pomoči za osebe z demenco in pomoči njihovim svojcem se odmeri strošek dela za 0,5 koordinatorja (strokovni delavec ali laični delavec s VI. ali VII. stopnjo izobrazbe) na najmanj 35 skupin in 260,00 EUR za posamezno skupino.
f. Za programe zagovorništva se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca na 80 kontinuirano vključenih in 200 enkratno vključenih uporabnikov na leto, vendar se ne prizna strošek za več kot 1 zaposlenega na program. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 6 ur mesečno.
7. Programi za podporno bivanje invalidov in drugi specializirani programi za organizacijo in spodbujanje neodvisnega življenja invalidov:
a. Za bivalne skupnosti podpornega bivanja za invalide, ki so gibalno ovirani in ki imajo velike težave pri vključevanju v vsakdanje življenje, se odmeri strošek dela za 0,25 strokovnega delavca in največ 1,5 laičnega delavca s V. stopnjo izobrazbe v programu za 4 vključene uporabnike v program na dan.
b. Pri programih osebne asistence za gibalno ovirane se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca (koordinator) na 16–20 uporabnikov na 40 ur vključenosti uporabnika na teden pri izvajanju progama, pri čemer je lahko vsak naslednji zaposleni delavec laični delavec s V. stopnjo izobrazbe.
c. Pri dnevnih centrih za gibalno ovirane invalide se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca na 10 kontinuirano vključenih uporabnikov, vendar največ 2 zaposlena na dnevni center, pri čemer je lahko drugi delavec laični delavec. Za senzorno ovirane invalide se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca na 20 kontinuirano vključenih uporabnikov, vendar strošek za največ 1 zaposlenega na dnevni center. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 3 ure tedensko.
d. Pri informacijskih in svetovalnih programih, programih koordinacije, podpore in izvajanja pomoči in samopomoči se odmeri strošek dela za 0,5 strokovnega delavca na 120 uporabnikov v programu, vendar največ za 1 zaposlenega v programu. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 3 ure tedensko.
e. Za posamezno skupino za samopomoč (od 8 do 15 uporabnikov), pri katerih gre predvsem za druženje in ohranjanje socialnih aktivnosti za invalide, se odmeri 260,00 EUR na skupino.
f. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev se odmeri 700,00 EUR na skupino.
8. Programi za preprečevanje socialne izključenosti Romov:
a. Za dnevni center se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca za najmanj 20 kontinuirano vključenih uporabnikov na teden, pri čemer je program posameznemu uporabniku na voljo redno vsak delovni dan najmanj 5 ur, vendar ne več kot za 1,5 zaposlenega. Za kontinuiranega uporabnika se šteje uporabnik, ki je v program vključen najmanj 4 ure tedensko.
b. Za ostale programe (informacijski in svetovalni programi ter delo na terenu) se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca na 1600 ur neposrednega dela z uporabnikom na leto.
c. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev se odmeri 700,00 EUR na skupino.
9. Drugi programi, ki so namenjeni odpravljanju socialnih stisk ljudi in socialnemu vključevanju ranljivih skupin prebivalstva (prosilci za mednarodno zaščito, begunci, ekonomski migranti in njihovi družinski člani, bivši zaporniki, osebe v postopku deložacije, podpora umirajočim in njihovim svojcem ter žalujočim, žrtve zlorab in trgovine z ljudmi, žrtve prometnih nesreč ipd.).
a. Pri teh programih se odmeri strošek dela za 1 strokovnega delavca na 1600 ur neposrednega dela z najmanj 240 uporabniki, vendar ne več kot strošek za 1 strokovnega delavca na program.
b. Za programe, v katerih poteka delo v obliki skupin, v kateri je najmanj 8 uporabnikov in pri katerih gre za spreminjanje in utrjevanje novih vedenjskih in odnosnih vzorcev, ali pri katerih gre predvsem za podporo pri utrjevanju vedenjskih in odnosnih vzorcev se odmeri 700,00 EUR na skupino.
VIII. Obvezna oblika in vsebina prijave
1. Prijava mora obvezno vsebovati:
– V celoti izpolnjen obrazec 2013-B ali obrazec 2013-C – prijava na razpis;
– dokazila o 20% sofinanciranju prijavljenega programa, z navedenim zneskom v dokazilu, ki se glasi na prijavljeni naslov programa. Kot dokazilo o sofinanciranju se upoštevajo pogodbe o sofinanciranju ali sklepi o sofinanciranju za leti 2012 in 2013 (s strani Zavoda RS za zaposlovanje, drugih državnih organov, lokalnih skupnosti, sredstev s strani EU, donatorske pogodbe, sklenjeni dogovori o prostovoljnem delu). Lastni viri sofinanciranja iz dejavnosti so izkazani prilivi na TRR prijavitelja in sklep pristojnega organa o sofinanciranju programa iz navedenih sredstev;
– za C in B programe – fotokopijo potrdila o doseženi strokovni izobrazbi za strokovne delavce po ZSV za sofinanciranje programov in laične delavce (za vse zaposlene sofinancirane s strani ministrstva);
– za C programe – fotokopijo pogodbe o zaposlitvi strokovnega vodje programa za polni delovni čas, kar dokazujejo s pogodbo o zaposlitvi;
– za C programe – fotokopijo delovne knjižice, izpis Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje o obdobjih zavarovanja v RS po 1. 1. 2009; če zavarovanje po tem datumu ni razvidno iz delovne knjižice, potrdilo delodajalca o številu let delovne dobe ali drugo ustrezno potrdilo – za vodjo prijavljenega programa za C programe;
– za C in B programe – fotokopijo dogovora o izvajanju supervizije supervizorja z licenco Socialne zbornice Slovenije za C programe;
– fotokopijo potrdila fakultete o obvezni praksi študenta oziroma študentov za C programe;
– za C in B programe v višini 25.000,00 EUR in več, dokazilo o zagotovljenih prostorih za izvajanje programa (pogodba o lastništvu ali izpisek iz zemljiške knjige, najemna pogodba, dokazilo o uporabi prostorov);
– za C in B programe v višini 25.000,00 EUR in več, pozitivno mnenje Socialne zbornice Slovenije o ustreznosti izvajanja programa, ali potrdilo o vložitvi ali verifikacijsko listino. Prijavitelj, ki kandidira za sofinanciranje C programov, je dolžan predložiti mnenje Socialne zbornice Slovenije do 15. 2. 2013. Prijavitelj, ki kandidira za sofinanciranje B programov v višini 25.000,00 EUR in več, je do 1. 4. 2013 dolžan na ministrstvo predložiti tudi mnenje Socialne zbornice Slovenije. Šteje se, da je mnenje prispelo pravočasno, če je do zadnjega dne roka za oddajo oddano do 14. ure v glavni pisarni Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana, ali če je zadnji dan roka oddano na pošti kot priporočena pošiljka;
– za C programe – dokazila o finančni podpori lokalne skupnosti (pogodbe o sofinanciranju programa, dokazilo o brezplačnem najemu prostora ali najemu prostora po cenah, ki veljajo za društva v lokalni skupnosti);
– za C programe, katerih s strani AJPES-a potrjeni računovodski izkazi za leto 2011 izkazujejo presežek odhodkov nad prihodki – s strani pristojnega organa prijavitelja sprejet program pokritja v naslednjih letih;
– če prijavitelj posluje z žigom, je le-ta obvezen povsod, kjer je to predvideno. Če z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom.« in k prijavi priloži posebno izjavo, da ne posluje z žigom. Prav tako je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V primeru, da prijavitelj ni registriran za opravljanje dejavnosti socialnega varstva in nima statusa iz prve alineje 1. A točke II. poglavja oziroma ima status humanitarne organizacije ali status invalidske organizacije ali status društva v javnem interesu na področju socialnega varstva ali status društva v javnem interesu na področju družinske politike, vendar ni registriran za opravljanje dejavnosti socialnega varstva – predloži temeljni akt oziroma statut, iz katerega je razvidna njegova dejavnost ali naloge, ki jih opravlja;
– druga dokazila, s katerimi prijavitelj dokazuje svoje izjave v prijavi na ta razpis.
2. Ministrstvo bo pridobilo:
– obvestilo AJPES-a o identifikaciji izvajalca iz prve alineje 1. A točke II. poglavja;
– obvestilo o statusu prijavitelja iz druge alineje 1. A točke II. poglavja;
– potrjene računovodske izkaze za leto 2011 od AJPES-a za programe, ki kandidirajo za sofinanciranje C programov;
– kopijo potrdila o opravljenem strokovnem izpitu s področja socialnega varstva za strokovne delavce za programe, ki kandidirajo za sofinanciranje C programov;
– dokazilo, da proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije in da ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe.
3. Prijavitelji lahko prijave dopolnjujejo oziroma spreminjajo do poteka roka za oddajo prijave iz IX. poglavja. Vse spremembe in dopolnitve prijave morajo biti predložene na način iz 4. točke tega poglavja z dodatno oznako »Dopolnitev prijave«.
4. Prijave je treba poslati v zaprtih kuvertah na naslov: Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana.
Kuverte morajo biti v zgornjem levem kotu jasno označene z oznako:
»Prijava – Ne odpiraj!
Javni razpis za sofinanciranje programov socialnega varstva 2013
Vsebina javnega razpisa: __________ (napišite, pod katero vsebinsko točko javnega razpisa se prijavljate)
Način sofinanciranja: _______ (napišite, za kateri način sofinanciranja se prijavljate: program B ali C)«
Na hrbtni strani kuverte mora biti naveden popoln naslov prijavitelja.
5. Vsak posamezni program mora biti skupaj z zahtevano dokumentacijo predložen v posebni kuverti. Prijave z več programi v eni kuverti bodo v postopku odpiranja izločene iz nadaljnjega postopka ocenjevanja.
6. Prijave, ki bodo predložene na drug način (npr. po faksu ali elektronski pošti), bodo izločene iz nadaljnjega postopka ocenjevanja.
IX. Rok za oddajo prijave
Rok za oddajo prijave za B programe je 15. februar 2013.
Rok za oddajo prijave za C programe je 18. januar 2013.
Šteje se, da je prijava prispela pravočasno, če je zadnji dan roka za oddajo do 14. ure oddana v glavni pisarni Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana, ali če je zadnji dan roka oddana na pošto kot priporočena pošiljka.
Prijave in dopolnitve prijave, ki bodo prispele ali bodo oddane po tem roku, se bodo štele kot prepozne in bodo izločene iz nadaljnjega postopka ter upravičencu vrnjene neodprte.
Nepravočasne in nepravilno označene prijave bodo vrnjene prijaviteljem neodprte, zato mora biti na hrbtni strani vsake kuverte označen pošiljatelj. Iz nadaljnjega postopka ocenjevanja bodo izločene vse prijave, ki ne bodo oddane na predpisanem obrazcu.
X. Odpiranje
Strokovna komisija bo z odpiranjem prispelih prijav za C programe začela dne 24. januarja 2013 v sejni sobi Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28 v Ljubljani. Za B programe bo začetek odpiranja 21. februarja 2013. Odpiranje bo javno.
V primeru, da bo na javni razpis prispelo več kot 20 prijav za C programe in več kot 80 prijav za B programe, odpiranje ne bo javno. Prijavitelji bodo o tem obveščeni na spletni strani ministrstva, rubrika »novice«, 21. januarja 2013 za C programe in 19. februarja za B programe.
Strokovna komisija bo v roku 8 dni od zaključka odpiranja pisno pozvala tiste prijavitelje, katerih prijave niso bile popolne, da prijave dopolnijo. Rok za dopolnitev je osem dni od prejema poziva. Poziv za dopolnitev prijav bo prijaviteljem posredovan s priporočeno pošto, na naslov prijavitelja, ki je naveden na hrbtni strani kuverte, s katero je prispela prijava. Prijave, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev prijav, bodo zavržene.
V primeru, če bo prijavitelj zaprosil za sofinanciranje s strani ministrstva za manj kot 10.000,00 EUR oziroma bo prijava ocenjena na manj kot 10.000,00 EUR, bo prijava zavržena.
V primeru, da bo prijavitelj samostojni podjetnik ali gospodarska družba, bo prijava zavržena.
XI. Ocenjevanje prijav in obveščanje prijaviteljev
Strokovna komisija bo opravila strokovni pregled popolnih vlog in jih ocenila na podlagi pogojev in meril tega javnega razpisa. Če bo strokovna komisija ugotovila, da prijavljeni program ne izpolnjuje pogojev tega javnega razpisa, bo prijava zavrnjena.
Strokovna komisija bo na podlagi ocenjevanja oblikovala predlog programov za sofinanciranje.
O dodelitvi sredstev po tem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva.
Sklepi o izboru so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju programov. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 (osem) dni od prejema poziva za podpis pogodbe nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil prijavo za pridobitev sredstev.
XII. Rok za izdajo sklepa
Predstojnik ministrstva bo izdal sklep o izboru C programov predvidoma do konca februarja 2013, sklep o izboru B programov pa predvidoma do konca aprila 2013. Prijaviteljem, katerih vloga bo zavrnjena ali zavržena, bo ministrstvo izdalo sklepe.
Zoper navedene sklepa je dovoljena pritožba, ki jo je potrebno vložiti na Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana, v roku 8 dni od prejema sklepa. O pritožbi zoper sklep o izbranem prijavitelju bo odločilo ministrstvo.
Pritožnik mora v pritožbi natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti merila za ocenjevanje prijav. Ministrstvo bo o pritožbi odločilo s sklepom v roku 15 dni. Pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi upravičenci.
XIII. Razpisna dokumentacija in dodatne informacije
1. Prijavitelji morajo prijavo oddati na ustreznem obrazcu: obrazec 2013-B ali obrazec 2013-C, ki so dosegljivi na spletni strani ministrstva (javna naročila / javni razpisi).
2. Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobite na tel. 01/369-77-50, 01/369-77-62 in 01/369- 77-82 ob ponedeljkih, sredah in petkih od 9. do 11. ure in od 13. do 15. ure.
3. Dne 9. januarja 2013 bo ob 9. uri organizirano informativno srečanje o javnem razpisu za C programe. Informativno srečanje bo potekalo v prostorih Centra za socialno delo Ljubljana Šiška, Celovška cesta 150, Ljubljana.
4. Dne 16. januarja 2013 bo ob 9. uri organizirano informativno srečanje o javnem razpisu za B programe. Informativno srečanje bo potekalo v Hotelu Union na Miklošičevi cesti v Ljubljani.
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve