Uradni list

Številka 16
Uradni list RS, št. 16/2013 z dne 22. 2. 2013
Uradni list

Uradni list RS, št. 16/2013 z dne 22. 2. 2013

Kazalo

Št. 13-020-000052 Ob-1608/13 , Stran 700
Št. 13-020-000052 Ob-1608/13
Agencija za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije, na podlagi četrtega odstavka 7. člena Zakona o poštnih storitvah (Uradni list RS, št. 51/09 in 77/10) objavlja
javni poziv
za pridobitev mnenj zainteresirane javnosti glede interesa za izvajanje univerzalne poštne storitve ter zagotovitve njene kakovosti izvajanja
1. Predmet javnega poziva Agencija za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije (v nadaljevanju: Agencija) na podlagi četrtega odstavka 7. člena Zakona o poštnih storitvah (Uradni list RS, št. 51/09 in 77/10; v nadaljevanju: ZPSto-2) poziva zainteresirano javnost za pridobitev mnenj glede interesa za izvajanje univerzalne storitve ter zagotovitve njene kakovosti izvajanja (v nadaljevanju: javni poziv). Mnenja zainteresirane javnosti, pridobljena na podlagi javnega poziva, bodo v pomoč Agenciji pri presoji, kateri izmed izvajalcev poštnih storitev je po prenehanju veljavnosti odločbe za izvajanje univerzalne poštne storitve št. 3831-12/2010/1 z dne 23. 7. 2010, katere imetnica je Pošta Slovenije d.o.o. in ki velja do dne 31. 5. 2013, sposoben zagotoviti izvajanje univerzalne poštne storitve v Republiki Sloveniji, na način, ki bo zagotavljal zahtevano kakovost njenega izvajanja. Cilj javnega poziva je ugotoviti, ali med zainteresirano javnostjo obstaja interes po izvajanju univerzalne storitve v predpisani kakovosti, in sicer: – za vsako poštno storitev, ki se izvaja kot del univerzalne storitve ali za več teh storitev skupaj, – za posamezen del ozemlja Republike Slovenije ali pa za celotno ozemlje Republike Slovenije. Agencija bo vsa mnenja zainteresirane javnosti objavila na svoji spletni strani, pri čemer bo ohranila stopnjo zaupnosti prejetih informacij, ki bodo označene kot poslovna skrivnost. Agencija bo po prejemu mnenj z odločbo imenovala izvajalca univerzalne storitve na podlagi analize stanja oziroma v primeru, da lahko vsaj dva izvajalca poštnih storitev zagotovita zahtevano kakovost izvajanja univerzalne storitve, na podlagi javnega razpisa. 2. Osnovne zahteve glede izvajanja univerzalne storitve Izvajalec ali izvajalka univerzalne storitve je izvajalec poštnih storitev, ki v skladu z ZPSto-2 zagotavlja univerzalno storitev ali njene dele v Republiki Sloveniji in je priglašen Evropski komisiji skladno s tretjim odstavkom 5. člena ZPSto-2. Minimalne zahteve, ki izhajajo iz izvajanja univerzalne storitve, so: – obseg univerzalne storitve; – zahteve o pogostosti dostave; – pogoji dostopa do poštne infrastrukture ali storitev iz nabora univerzalne storitve; – kakovost univerzalne storitve; – postopki v zvezi z ugovori in reklamacijami. Univerzalna storitev se zagotavlja v javnem interesu in je trajno, redno in nemoteno izvajanje ene ali več z ZPSto-2 določenih poštnih storitev s predpisano kakovostjo na celotnem ozemlju Republike Slovenije ali na njenem delu pod enakimi pogoji in po cenah, dostopnih za vse uporabnike poštnih storitev, in ki se sme prekiniti le zaradi višje sile ali v razmerah nevarnih za dostavljavca. Kot univerzalna storitev se izvajajo naslednje poštne storitve: 1. sprejem, usmerjanje, prevoz in dostava poštnih pošiljk do mase 2 kg, 2. sprejem, usmerjanje, prevoz in dostava poštnih paketov do mase 10 kg, 3. storitev priporočene in vrednostne poštne pošiljke in 4. prenos poštnih pošiljk za slepe in slabovidne. Univerzalna storitev se izvaja v notranjem in čezmejnem poštnem prometu. Z univerzalno storitvijo se vsem uporabnikom poštnih storitev zagotavljata najmanj pet delovnih dni tedensko najmanj en sprejem in ena dostava dnevno na dom ali v prostore vsake fizične ali pravne osebe. Izvajalec univerzalne storitve mora izpolnjevati zahteve: – da ponudi storitev, ki zagotavlja upoštevanje bistvenih zahtev; – da ponudi uporabnikom v primerljivih pogojih enako storitev; – da je storitev na voljo brez kakršnekoli oblike diskriminacije, zlasti brez diskriminacije zaradi političnih, verskih ali ideoloških pomislekov; – da storitev ni prekinjena ali ustavljena, razen zaradi višje sile; – da se storitev izvaja v skladu s tehničnim, gospodarskim in družbenim okolje in potrebami uporabnikov. Storitve iz nabora univerzalne storitve mora izvajalec univerzalne storitve izvajati po cenah, ki so: – dostopne in vsem uporabnikom omogočajo dostop do ponujenih storitev ne glede na njihov zemljepisni položaj; – stroškovno naravnane in spodbujajo učinkovito zagotavljanje univerzalne storitve; – za istovrstne storitve enake na celotnem ozemlju Republike Slovenije. Izvajalec univerzalne storitve mora pred uveljavitvijo cen in splošnih pogojev izvajanja univerzalne storitve zanje pridobiti soglasje Agencije. Izvajalec univerzalne storitve mora dopustiti dostop izvajalcem zamenljivih storitev do svoje poštne infrastrukture ali storitev iz nabora univerzalne storitve. Izvajalec univerzalne storitve je zavezanec za plačilo Agenciji. Izvajalec univerzalne storitve mora v svojih računovodskih sistemih voditi ločene računovodske evidence, ki jasno ločujejo med storitvami in izdelki, ki so del univerzalne storitve in tistimi, ki to niso. Izvajalec univerzalne storitve ne sme z univerzalnimi storitvami subvencionirati preostalih poštnih storitev in drugih storitev, ki jih izvaja. Natančnejše zahteve in pogoji glede obsega in kakovosti izvajanja univerzalne storitve (pogostost dostave, število in delovni čas kontaktnih točk, število poštnih nabiralnikov, roki prenosa poštnih pošiljk) ter glede obveznosti dostopa do delov poštne infrastrukture ali storitev, postopkov reševanja ugovorov in reklamacij, cen univerzalne storitve in ločenega računovodstva izvajalca univerzalne storitve ter njenega financiranja, so podrobneje določeni zlasti v ZPSto-2, Splošnem aktu o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve (Uradni list RS, št. 47/10; v nadaljevanju: Splošni akt o kakovosti), Splošnem aktu o izjemah pri izvajanju univerzalne poštne storitve (Uradni list RS, št. 22/10), Splošnem aktu o ločenih računovodskih evidencah in prepovedi subvencioniranja (Uradni list RS, št. 29/10) in Splošnem aktu o računovodskih informacijah in izračunu neto stroška obveznosti univerzalne poštne storitve (Uradni list RS, št. 47/10). 3. Mnenja zainteresirane javnosti V mnenju mora zainteresirana javnost pojasniti način izpolnjevanja zgoraj navedenih zahtev, vrsto in obseg storitev iz nabora univerzalne storitve, ki jih bo izvajala, območje pokrivanja, število kontaktnih točk (poštno omrežje) in število zaposlenih na tem območju ter način, s katerim bo zagotovila predpisano kakovost v skladu s Splošnim aktom o kakovosti, zlasti: – najmanj pet delovnih dni tedensko najmanj en sprejem in eno dostavo poštnih pošiljk dnevno na dom ali v prostore vsake fizične ali pravne osebe, – ustrezno število in delovni čas kontaktnih točk za neposredno delo z uporabniki poštnih storitev, – ustrezno število poštnih nabiralnikov, – ustrezne rokov prenosa poštnih pošiljk in – ustrezne postopke reševanja reklamacij in ugovorov. 4. Rok in način oddaje mnenj Rok za oddajo mnenj je 30 dni od dneva objave javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletnih straneh Agencije za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije. Zainteresirana javnost lahko pošlje svoja mnenja na naslov: Agencija za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije, p.p. 418, 1001 Ljubljana ali po elektronski pošti na info.box@apek.si.
Agencija za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti