Št. 1939/2013 Ob-4051/13
, Stran 2991
Št. 1939/2013 Ob-4051/13
Javno povabilo podjetjem za sodelovanje v »Programu za spodbujanje razvoja novih produktov v letih od 2013 do 2015 – RNP 2013«, ki ga izvaja Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (SPIRIT Slovenija, javna agencija), na podlagi:
Zakonodaje Evropske skupnosti:
– Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (Uradni list RS, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 25, z vsemi spremembami);
– Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (Uradni list RS, št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 1, z vsemi spremembami);
– Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj;
– Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (Uradni list RS, št. 371 z dne 27. 12. 2006, str. 1, z vsemi spremembami);
– Sklep Evropske Komisije št. C(2011) 2666 o spremembi Odločbe K (2007) 4080 z dne 19. 4. 2012), v okviru izvajanja 1. razvojne prioritete: Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost – prednostne usmeritve 1.1: Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in raziskovalna odličnost.
Zakonodaje, predpisov in programskih dokumentov Republike Slovenije:
– Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007 – 2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10, 31/10 in 79/10);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4, 14/13 – popr. in 110/11 – ZDIU12);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2013 in 2014 (ZIPRS1314, Uradni list RS, št. 104/12, 46/13 in ZŠtip-1, 61/13, 82/13);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2013 (Uradni list RS, št. 104/12);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2014 (Uradni list RS, št. 104/12);
– Dopolnjenega Programa ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013 (sklep Vlade RS številka 31001-1/2009/9 z dne 15. 10. 2009);
– Programa za spodbujanje tehnološkega razvoja in inovacij v letu 2013 (št. priglasitve: BE01-2399245-2012);
– Sklep Vlade Republike Slovenije o dodatnih začasnih ukrepih razvojne podpore za problemsko območje z visoko brezposelnostjo Maribor s širšo okolico (Uradni list RS, št. 53/13);
– Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013 in Spremembe Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov 2007–2013 (Sklep Vlade RS, št. 54402-2/2010/6, z dne 3. 6. 2010);
– Sklep vlade o črpanju dodatnih pravic porabe št. 54402-2/2012/5 z dne 11. 10. 2012 ter sklep vlade št. 41012-5/2013/3 z dne 5. 2. 2013;
– Sklep Vlade Republike Slovenije o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (Uradni list RS, št. 80/12).
Programskih dokumentov agencije:
– Programa dela in finančnega načrta SPIRIT Slovenija za leti 2013 in 2014, ki je bil sprejet na 1. redni seji sveta SPIRIT Slovenija in spremenjen in dopolnjen na 1. in 2. dopisni seji sveta SPIRIT Slovenija h kateremu je Vlada RS podala soglasje 5. 3. 2013, ter na podlagi sprememb in dopolnitev Programa dela in finančnega načrta SPIRIT Slovenija za leto 2013 in 2014, ki jih je sprejel svet SPIRIT Slovenija na svoji 4. redni seji in 6. dopisni seji, h katerim je podalo Ministrstvo RS za gospodarski razvoj in tehnologijo soglasje dne 3. 9. 2013 v skladu s šestim odstavkom 48. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2013 in 2014 (Uradni list RS, št. 104/12, 46/13, 56/13 – ZŠtip-1 in 61/13),
– Odločbe št. OP RR/1/1/007-1-MGRT o dodelitvi sredstev za program »Program za spodbujanje razvoja novih produktov v letih od 2013 do 2015 – RNP 2013«, izdane s strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo v vlogi organa upravljanja, z vsemi spremembami, z dne 22. 10. 2013,
– Pogodbe št. 314-2/2013 o sofinanciranju operacije »Razvoj novih produktov v letih 2013 do 2015«, med Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo in SPIRIT Slovenija.
Dodatne informacije o pravnih podlagah in navodila organa upravljanja so na voljo na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (SPIRIT Slovenija) objavlja
javno povabilo podjetjem
za oddajo prijav in sodelovanje v »programu za spodbujanje razvoja novih produktov v letih od 2013 do 2015 – RNP 2013«
Naziv in sedež izvajalca (upravičenca) »Programa za spodbujanje razvoja novih produktov v letih od 2013 do 2015 – RNP 2013«: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (SPIRIT Slovenija), Dimičeva ulica 13, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju agencija).
1. Predmet javnega povabila
Predmet javnega povabila je zbiranje posameznih prijav oziroma projektnih predlogov podjetij za sodelovanje v Programu za spodbujanje razvoja novih produktov v letih od 2013 do 2015 – RNP 2013 (v nadaljevanju RNP 2013). Prijava posameznega razvojno raziskovalnega projekta vključuje izvajanje aktivnosti z namenom ustvarjanja novih ali izboljšavo že obstoječih proizvodov, materialov, naprav, sistemov in metod, vključno s fazo oblikovanja izdelkov, pripravo prototipov, blagovnih znamk, procesov in storitev, ki s pridobivanjem oziroma uvajanjem novih znanj, poslovnih praks in trženja razvijajo nove, oziroma izboljšujejo obstoječe tehnološke značilnosti proizvodov in/ali proizvodnje.
Prijavo za izvedbo razvojno raziskovalnega projekta (v nadaljevanju RR projekt) v okviru RNP 2013 lahko odda podjetje, ki izpolnjuje pogoje, navedene v javnem povabilu in bo z izvajanjem RR projekta prispevalo k razvoju novih ali bistveno izboljšanih izdelkov ali storitev.
2. Namen javnega povabila
Namen javnega povabila je identifikacija, spodbujanje in promocija inovacijske dejavnosti v podjetjih, povezane z izvajanjem RR projektov usmerjenih v razvoj novih in izboljšavo obstoječih produktov (izdelkov ali storitev).
Podjetja bodo spodbujena k realizaciji tistih RR projektov, kjer so le ta že identificirala razvojni potencial in poslovne priložnosti. Pričakuje se, da bodo projekti izkazovali pozitivne ekonomske, socialne in okoljske vplive oziroma pridobitve.
3. Cilj javnega povabila
Na podlagi cilja programa RNP 2013, ki je okrepiti inovacijske sposobnosti podjetij v fazah razvoja produktov kot pogoja za povečanje dodane vrednosti, ustvarjanje kakovostnih delovnih mest in dolgoročno konkurenčnost gospodarstva, predstavlja javno povabilo instrument, preko katerega bo agencija prikazala slovenski in mednarodni javnosti rezultate in učinke RR projektov kot naložbo države Slovenije in Evropske skupnosti v znanje, razvoj, raziskave in inovacije.
Cilj javnega povabila je javno predstaviti vsaj 140 rezultatov projektov s področja razvoja produktov. Preko javnega povabila bo na osnovi prispelih prijav podprtih vsaj:
– 100 RR projektov v mikro in malih podjetjih;
– 30 RR projektov v srednje velikih podjetjih;
– 10 RR projektov velikih podjetij.
Predvidoma bo za projekte v mikro in malih podjetjih namenjenih 15 mio EUR, za projekte v srednje velikih podjetjih 7,5 mio EUR ter za projekte v velikih podjetjih 7,5 mio EUR. Skupna vrednost programa RNP 2013 je 30 mio EUR (v ta znesek so zajeti tudi 4 mio EUR, glede na naslednji odstavek).
Predvidena višina pomoči, ki jo lahko na podlagi Sklepa vlade RS o dodatnih začasnih ukrepih razvojne podpore za problemsko območje z visoko brezposelnostjo Maribor s širšo okolico v okviru tega povabila pridobijo podjetja s sedežem v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi, znaša 4 mio EUR.
4. Oblika pomoči
Dodeljena sredstva za izvedbo posameznega RR projekta podjetja v okviru programa RNP 2013, predstavljajo državno pomoč podjetjem na podlagi sheme državne pomoči »Programa za spodbujanje tehnološkega razvoja in inovacij v letu 2013« (št. priglasitve: BE01-2399245-2012).
Končni prejemniki sredstev državne pomoči ne smejo začeti izvajati aktivnosti prijavljenega RR projekta pred datumom objave obvestila oziroma sklepa o dodelitvi sredstev s strani agencije.
Pogoji, merila in roki za dodelitev sredstev so sestavni del tega javnega povabila. Izbor končnih prejemnikov bo opravila strokovna komisija agencije.
5. Ciljna skupina
RNP 2013 je usmerjen k trem različnim ciljnim skupinam podjetij, z namenom okrepiti in javno predstaviti rezultate RR projektov v:
– mikro in malih podjetjih,
– srednje velikih podjetjih ter
– velikih podjetjih.
Rezultati RR projekta predstavljajo del razvojne strategije podjetja in so usmerjeni v nove oziroma izboljšane produkte, s potencialom komercialne uporabe.
6. Pogoji za oddajo projektnega predloga na javno povabilo:
Podjetje mora v prijavi izpolnjevati spodaj navedene pogoje, ki so predmet preverjanja. V primeru, da katerikoli navedenih pogojev ni izpolnjen, se ocenjevanje po merilih ne izvede, prijava pa se zavrne.
Prijava mora ustrezati tako pogojem za prijavitelja na javno povabilo, kot pogojem za projekt. Vsebovati mora izpolnjene obrazce, ki so del dokumentacije javnega povabila (Obrazec 1: »Prijavni obrazec«, Obrazec 2: »Podatki o prijavitelju«, Obrazec 3: »Podatki o projektu«, Obrazec 4: »Finančni načrt projekta«, Obrazec 5: »Pogodba o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta«, Obrazec 6: »Predhodno vrednotenje prijave« Obrazec št. 7: »Oddaja prijave«) ter elektronsko kopijo prijave na CD-ju ali USB nosilcu. Elektronska kopija prijave mora vsebovati prijavo, ki vključuje vse obrazce razen Obrazca št. 7 v dveh oblikah, v obliki pdf in v obliki word datotek ter excel datoteke.
Pogoji za prijavitelje na javno povabilo:
– je ustanovljen v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (ZGD-1 Uradni list RS, št. 65/09 – UPB3, 83/09 Odl. US: U-I-165/08-10, Up-1772/08-14, Up-379/09-8, 33/11, 91/11, 100/11 Skl. US: U-I-311/11-5, 32/12, 57/12 in 44/13 Odl. US: U-I-311/11-16);
– ima potrjeno in javno objavljeno letno poročilo poslovnega leta 2012;
– na dan oddaje prijave ni v insolvenčnem položaju (v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije ali izbrisa brez likvidacije) glede na določila 14. člena Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP) (Uradni list RS, št. 126/07, 40/09, 59/09, 52/10, 106/10 – ORZFPPIPP21, 26/11, 47/11, 87/11 – ZPUOOD, 23/12, 48/12 Odl. US: U-I-285/10-13);
– nima neporavnanih obveznosti do Republike Slovenije;
– ni v težavah, ne prejema in ni v postopku pridobivanja finančne pomoči države po Smernicah skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij (uredba 2004/C 244/02);
– ni na seznamu subjektov, za katere velja prepoved po 35. členu Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 96/11 – UPB2);
– ne deluje v nasprotju z Zakonom o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 36/08 – ZPomk-1);
– dejanski lastnik/i družbe v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 60/07, 19/10 in 77/11) ni/niso vpleten/i v postopke pranja denarja in financiranja terorizma;
– ima zagotovljena sredstva za pokritje lastne udeležbe in zagotovljena premostitvena sredstva za pričakovana sredstva iz naslova tega javnega povabila;
– za financiranje RR projekta, ki je predmet prijave ni pridobil in ne pridobiva sofinanciranja iz drugih javnih sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna.
– v okviru javnega povabila RNP 2013 sodeluje samo z eno prijavo na vseh odpiranjih.
Pogoji za RR projekt:
– se mora izvajati v Republiki Sloveniji;
– se ne sme pričeti izvajati pred datumom objave obvestila oziroma sklepa o dodelitvi sredstev s strani agencije;
– mora izkazovati spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu z 8. členom Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah);
– prijavitelj ima za izvajanje RR projekta imenovano projektno skupino, ki šteje najmanj enega zaposlenega;
– člani projektne skupine RR projekta so pri prijavitelju zaposleni za polni delovni čas;
– člani projektne skupine RR projekta, za katere se bo uveljavljalo sofinanciranje, imajo dokončano najmanj VII. stopnjo izobrazbe.
7. Oddaja prijave na javno povabilo
Prijave morajo biti oddane v zaprti pisemski ovojnici, na kateri mora biti prilepljen izpolnjen Obrazec 7: »Oddaja prijave« iz katerega morajo biti jasno razvidni podatki o nazivu pošiljatelja in označba, da gre oddajo prijave na javno povabilo.
Prijave morajo prispeti na naslov agencije, naveden na Obrazcu 7: »Oddaja prijave« do rokov za prejem prijav, navedenih v nadaljevanju. Agencija za prijave, oddane po pošti, ne odgovarja.
Prijave, iz katerih ne bo razvidno, da gre za prijavo na to javno povabilo, ne bodo obravnavane in bodo praviloma vrnjene pošiljatelju.
Za pravočasno oddano se šteje prijava, ki je predložena na naslov agencije v obdobju, v katerem je javno povabilo odprto. Javno povabilo je odprto od dneva objave v Uradnem listu RS do porabe sredstev, kar bo prav tako objavljeno v Uradnem listu RS. Oddaja prijave pomeni, da prijavitelj na javno povabilo soglaša z vsemi pogoji in določili javnega povabila ter v celoti sprejema določila, navedena v vzorcu pogodbe (Obrazec 5: »Pogodba o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta).
Prijave projektnih predlogov morajo prispeti na naslov agencije:
– do ponedeljka, 25. 11. 2013 do 10. ure za obravnavo na prvem odpiranju,
– do petka, 6. 12. 2013 do 10. ure za obravnavo na drugem odpiranju,
– do ponedeljka, 16. 12. 2013 do 10. ure za obravnavo na tretjem odpiranju,
V primeru nerazdeljenih sredstev si bodo morebitna druga odpiranja sledila v roku 7 delovnih dni do porabe sredstev.
Prijave, prispele po zaključku javnega povabila bodo neodprte vrnjene pošiljatelju.
8. Merila za ocenjevanje prejetih prijav in način za dodeljevanje sredstev
8.1. Merila za ocenjevanje
Na odpiranju strokovna komisija agencije preveri pravočasnost in popolnost prijav. Prijave, ki so nepopolne, se ne uvrstijo v ocenjevanje. Nepravočasno prispele prijave v okviru posameznega roka za odpiranje se uvrsti v naslednje odpiranje kolikor javno povabilo še ni zaključeno. Če je javno povabilo zaključeno, se nepravočasne prijave neodprte vrnejo pošiljateljem.
Za vse pravočasne in popolne prijave strokovna komisija najprej oceni, ali je prijava skladna s predmetom javnega povabila ter preveri, ali prijava izpolnjuje vse pogoje javnega povabila. Če oceni, da prijava ni skladna s predmetom javnega povabila, ali da ne izpolnjuje vseh pogojev javnega povabila, se nadaljnje ocenjevanje po merilih ne izvede. Vse ostale prijave strokovna komisija v okviru posameznega roka za predložitev prijav razvrsti v posamezno kategorijo programa RNP 2013 (v nadaljevanju kategorijo) glede na velikost podjetja, ki prijavlja: a) RNP v mikro in malih podjetjih, b) RNP v srednje velikih ter c) RNP v velikih podjetjih ter jih oceni na podlagi naslednjih meril:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Merila za ocenjevanje so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji (Obrazec 6:»Predhodno vrednotenje prijave«).
Vsako prijavo samostojno ocenita po dva ocenjevalca. Ocena prijave se izračuna kot povprečje ocen dveh ocenjevalcev. Ocene se zaokrožujejo na dve decimalki.
Oceno tretjega in vsakega naslednjega ocenjevalca se pridobi v primeru, ko je razlika med posameznima ocenama ocenjevalcev večja od 15 točk in kadar je ena ocena pod pragom in ena ocena nad pragom. V primeru tretjega ali vsakega naslednjega ocenjevalca, se ocena prijave določi kot povprečje najbližjih dveh ocen treh ali več ocenjevalcev, pri čemer morata biti dve oceni nad pragom. Kolikor so ocene enako oddaljene – se za izračun upoštevata boljši oceni posameznih ocenjevalcev. Ocena tretjega ocenjevalca ni potrebna, kadar sta oceni obeh ocenjevalcev pod pragom.
Prijav, ki bodo ocenjene s 50% ali manj vseh razpoložljivih točk (ne bodo presegle praga 30 točk od skupno 60 točk), strokovna komisija ne bo razvrstila na listo pozitivno ocenjenih RR projektov in ne bodo uvrščeni v razvrščanje za dodelitev sredstev.
8.2. Način dodeljevanja sredstev
Postopek ocenjevanja prijav vodi strokovna komisija.
8.2.1 Ocenjevanje in razvrščanje prijav, prispelih do prvega oziroma drugega roka za oddajo prijav
Ocenjevanje in razvrščanje prijav, prispelih do prvega oziroma drugega roka za oddajo prijav (do ponedeljka, 25. 11. 2013 oziroma do petka, 6. 12. 2013):
Na osnovi rezultatov ocenjevanja in višine razpoložljivih sredstev po posamezni kategoriji programa RNP 2013, bodo sofinancirane izbrane prijave tistih projektnih predlogov RR projektov, ki bodo pozitivno ocenjene (prejele več kot 50% razpoložljivih točk) in bodo na podlagi ocenjevanja po zgoraj navedenih merilih dosegle višje število točk ter bodo na prednostnem seznamu višje uvrščene.
Razpoložljiva sredstva po posamezni kategoriji RNP 2013:
– kategorija RNP v mikro in malih podjetjih 15 mio EUR, od tega 2 mio EUR za podjetja s sedežem v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi;
– kategorija RNP 2013 v srednje velikih podjetjih 7,5 mio EUR od tega 1 mio EUR za podjetja s sedežem v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi;
– kategorija RNP 2013 v velikih podjetjih 7,5 mio EUR od tega 1 mio EUR za podjetja s sedežem v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi.
Sredstva se bodo odobrila dvostopenjsko. V prvi stopnji se bodo po kategorijah razvrstile pozitivno ocenjene prijave podjetij, katerih sedež je v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi. Podjetjem se dodelijo sredstva do višine, ki so predvidena po posameznih kategorijah za podjetja s sedežem v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi. Kolikor preostanek sredstev iz prve stopnje ne zadošča za pokritje celotne prijave, ki bi bila naslednja upravičena za sofinanciranje, se preostanek sofinancira iz sredstev v kategoriji, ki se za ta znesek v drugi stopnji ustrezno zmanjšajo. V okviru druge stopnje se prijave podjetij s sedežem v Občini Kungota, Hoče – Slivnica, MO Maribor, Pesnica, Podvelka, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše in Selnica ob Dravi, ki so dosegla prag in niso prejela sredstev v prvi stopnji, razvrsti v okviru posamezne kategorije skupaj z ostalimi prijavami podjetij, ki so presegla prag. Na podlagi doseženega števila točk se dodeli sredstva v drugi stopnji, skladno z razpoložljivimi sredstvi po posamezni kategoriji.
Če bi bili dve ali več prijavi ocenjeni z istim številom točk in obe/vse, zaradi porabe razpoložljivih sredstev v okviru posamezne kategorije RNP 2013 ne bi mogle biti sofinancirane, se od teh v sofinanciranje predlaga prijava tistega podjetja, ki ima na dan odpiranja višjo bonitetno oceno (dostopno na http://www.gvin.com/). Kolikor se bonitetne ocene podjetij ne razlikujejo, se pri razvrščanju prijav na prednostni seznam posamezne kategorije RNP 2013 višje uvrsti prijava tistega podjetja, ki ima/je imelo višjo dodano vrednost na zaposlenega (podatek je razviden iz zadnjega objavljenega letnega poročila podjetja prijavitelja).
Del predvidenih sredstev v okviru posamezne kategorije programa RNP 2013 lahko ostane nerazporejen, kolikor preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji prijave, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
V primeru nerazporejenih sredstev programa RNP po I. in II. odpiranju, se vse pozitivno ocenjene prijave, ki v okviru I. in II. odpiranja niso bile neposredno uvrščene na seznam končnih prejemnikov, razvršča v postopku ocenjevanja tretjih ali kasnejših odpiranj.
V primeru, da bo po prvem odpiranju nerazporejenih sredstev vseh kategorij manjše ali enako 750.000,00 EUR se bo ocenjevanje in razvrščanje prijav, prispelih na drugi rok za oddajo, izvedlo po postopku, ki se uporabi za izvedbo drugega sklopa tretjega ali kasnejših odpiranj (točka 8.2.2.2).
8.2.2 Ocenjevanje in razvrščanje prijav prispelih do tretjega oziroma kasnejšega roka za oddajo prijav
Ocenjevanje in razvrščanje prijav prispelih do tretjega, oziroma kasnejšega roka za oddajo prijav (do 16. 12. 2013, naslednji roki za si sledijo v roku 7 delovnih dni): ocenjevanje vseh popolnih prijav prispelih na tretje, oziroma kasnejša odpiranja se izvede skladno z merili javnega povabila.
Če bi bili dve ali več prijavi ocenjeni z istim številom točk in obe/vse, zaradi porabe razpoložljivih sredstev v okviru posamezne kategorije RNP 2013 ne bi mogle biti sofinancirane, se od teh v sofinanciranje predlaga prijava tistega podjetja, ki ima na dan odpiranja višjo boniteto oceno (dostopno na http://www.gvin.com/). Kolikor se bonitetne ocene podjetij ne razlikujejo, se pri razvrščanju prijav na prednostni seznam posamezne kategorije RNP 2013 višje uvrsti prijava tistega podjetja, ki ima/je imelo višjo dodano vrednost na zaposlenega (podatek je razviden iz zadnjega objavljenega letnega poročila podjetja prijavitelja).
Del predvidenih sredstev v okviru programa RNP 2013 lahko ostane nerazporejen, kolikor preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji prijave, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
8.2.2.1 Prvi sklop ocenjevanja in razvrščanja prijav prispelih do tretjega roka za oddajo prijav
Prvi sklop ocenjevanja in razvrščanja prispelih prijav na tretje odpiranje se opravi po načinu navedenem pod točko 8.2.1 tega javnega povabila. V prvem sklopu razvrščanja tretjega odpiranja, se za nobeno kategorijo RNP razpoložljiva sredstva ne smejo preseči.
Kolikor po razvrščanju prijav po načinu navedenem v prejšnjem odstavku ostanejo sredstva posamezne kategorije nerazporejena, se v okviru ocenjevanja in razvrščanja prijav prispelih do tretjega oziroma kasnejšega roka za oddajo prijav izvede še drugi sklop ocenjevanja in razvrščanja prijav.
8.2.2.2 Drugi sklop ocenjevanja in razvrščanja prijav prispelih do tretjega oziroma kasnejšega roka za oddajo prijav
V drugem sklopu ocenjevanja in razvrščanja prijav, predstavljajo preostala razpoložljiva sredstva Programa RNP 2013 nerazporejena sredstva vseh treh kategorij prvega sklopa oziroma predhodnih odpiranj.
V razvrščanje prijav drugega sklopa tretjega odpiranja so poleg pozitivno ocenjenih prijav prispelih na tretji oziroma kasnejši rok za oddajo prijav, vključene tudi pozitivno ocenjene prijave prejšnjih odpiranj, ki niso bile neposredno uvrščene na seznam končnih prejemnikov.
Način ocenjevanja in razvrščanja prijav drugega sklopa razvrščanja projektov tretjega odpiranja se uporabi v vseh morebitnih nadaljnjih odpiranjih.
Če bi bili dve ali več prijavi ocenjeni z istim številom točk in obe/vse, zaradi porabe razpoložljivih sredstev v okviru posamezne kategorije RNP 2013 ne bi mogle biti sofinancirane, se od teh v sofinanciranje predlaga projektni predlog RR projekta tistega podjetja, ki ima na dan odpiranja višjo boniteto oceno (dostopno na http://www.gvin.com/). Kolikor se bonitetne ocene podjetij ne razlikujejo, se pri razvrščanju prijav na prednostni seznam posamezne kategorije RNP 2013 višje uvrsti prijava tistega podjetja, ki ima/je imelo višjo dodano vrednost na zaposlenega (podatek je razviden iz zadnjega objavljenega letnega poročila podjetja prijavitelja projektnega predloga).
Del predvidenih sredstev v okviru programa RNP 2013 lahko ostane nerazporejen, kolikor preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji prijave projektnega predloga, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
9. Viri in obdobje financiranja ter višina razpoložljivih sredstev
Javno povabilo za izbor projektnih predlogov delno financira Evropska unija in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Javno povabilo RNP 2013 se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih programov za obdobje 2007–2013 razvojne prioritete Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost, prednostne usmeritve 1.1 Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in raziskovalna odličnost.
»Okvirna višina razpisanih sredstev iz dodatnih pravic porabe po tem javnem povabilu znaša 30 mio EUR, in sicer:
– namenska sredstva EU – ESRR v višini do 25,5 mio EUR,
– slovenska udeležba v višini do 4,5 mio EUR.«
Sredstva bremenijo proračunski postavki:
– 130165 Spodbujanje razvojno investicijskih aktivnosti gospodarstva – 07-13 – EU – dodatne pravice,
– 130166 Spodbujanje razvojno investicijskih aktivnosti gospodarstva – 07-13 – slovenska udeležba – dodatne pravice.
Delež prispevka EU v celotnih upravičenih javnih izdatkih znaša do 85%, delež slovenske udeležbe pa vsaj 15%.
Višina razpisanih sredstev se lahko poveča za nerazporejena sredstva v okviru iste proračunske postavke.
Dinamika sofinanciranja potrjenih RR projektov na javno povabilo bo določena s pogodbo med agencijo in končnim prejemnikom, v odvisnosti od načrta izvajanja RR projektov in od razpoložljivosti proračunskih sredstev. Izpolnitev pogodbenih obveznosti agencije je vezana na proračunske zmogljivosti Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo v posameznih proračunskih letih. Če pride do spremembe v državnem proračunu (na zgoraj navedenih proračunskih postavkah) ali programu dela ministrstva, ki neposredno vpliva na dodeljevanje sredstev končnim prejemnikom tega javnega povabila se to ustrezno upošteva v pogodbenih vrednostih in dinamiki sofinanciranja potrjenih RR projektov. V primeru, da se končni prejemnik ne strinja z navedenimi spremembami, lahko preneha obveznost agencije do prejemnika iz naslova pogodbe.
Javno povabilo se zapre ob porabi sredstev, najkasneje pa 31. 12. 2013.
10. Upravičeni stroški in način financiranja
Predmet sofinanciranja RR projekta prijavitelja so upravičeni stroški, določeni in izračunani glede na standardni obseg stroškov na enoto, v skladu z določili javnega povabila in Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013.
Standardni obseg stroškov na enoto predstavlja strošek dela zaposlenega raziskovalca (člana RR skupine RR projekta) za polni delovni čas na letni ravni in je enak 1 FTE (1 FTE=1700 ur leto za enega člana projektne skupine RNP 2013). 1 FTE je določen na podlagi Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11 in 56/12) in določenih cenah ARRS za tekoče leto in znaša 60.999 EUR (Sklep ARRS št. 410-25/2013-1 z dne 25. 1. 2013). Vrednost 1 FTE vključuje naslednje kategorije za pokrivanje stroškov (plača, prispevki delodajalca, blago in storitve, amortizacije).
Višina sofinanciranja upravičenih stroškov je vezana na velikost podjetja in je lahko maksimalno:
– 25% za velika podjetja,
– 35% za srednje velika podjetja,
– 45% za mikro in mala podjetja.
Velikost podjetja se določi v skladu s priporočili Komisije 2003/361/ES, z dne 6. maja 2003, o opredelitvi mikro, majhnih in srednje velikih podjetij (priloga I Uredbe Komisije ES št. 364/2004 z dne 25. 2. 2004 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe Evropske skupnosti pri pomoči za majhna in srednje velika podjetja, v nadaljevanju priporočila Komisije). Podjetja, ki presegajo kriterije za srednja podjetja se uvrščajo med velika podjetja.
V odvisnosti od velikosti podjetja je določen maksimalni odstotek sofinanciranja 1 FTE na letni ravni:
Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki!
Maksimalna višina pomoči, ki jo podjetja lahko pridobijo v celotnem obdobju upravičenosti RR projekta v okviru upravičenih stroškov znaša:
– do 150.000 EUR za mikro in mala podjetja,
– do 250.000 EUR za srednje velika podjetja ter
– do 350.000 EUR za velika podjetja.
Z izbranim prijaviteljem na javno povabilo bo sklenjena pogodba o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta. Vzorec pogodbe je del razpisne dokumentacije.
Agencija in izbrani prijavitelj projektnega predloga, ki je končni prejemnik odobrenih finančnih sredstev, se bosta s pogodbo o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta dogovorila za obseg in dinamiko sofinanciranja projekta na osnovi načrtovanih ciljev pri izvajanju RR projekta, podanih v prijavi na javno povabilo.
Prijavitelji morajo v prijavi projektnega predloga utemeljiti posamezne raziskovalno razvojne aktivnosti z vidika pogojev javnega povabila in načrtovati dinamiko doseganja ciljev. Končni obseg sofinanciranja RR projekta in izplačilo sredstev je v celoti odvisno od dosežnega rezultata RR projekta ter realiziranih ciljev RR projekta. Celotna odobrena sredstva sofinanciranja bo agencija izplačala v letih 2014 in 2015 glede na predložena poročila o opravljenem delu in doseženih ciljih in rezultatih RR projekta.
V primeru, da med izvajanjem RR projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno prijave tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih projektnih predlogov, lahko agencija odstopi od pogodbe ter zahteva od končnega prejemnika vrnitev že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
Upravičenost stroškov RR projekta končni prejemniki sredstev v posameznem obdobju financiranja
dokazujejo z realizacijo doseženih ciljev, ki so bili načrtovani in potrjeni v prijavi za sofinanciranje RR projekta.
V primeru, da končni prejemnik sredstev ne predloži vseh potrebnih dokazil o realizaciji načrtovanih in potrjenih ciljev navedenih v prijavi, lahko agencija odloči, da zahtevek končnega prejemnika v celoti ali delno ni upravičen do sofinanciranja. Agencija lahko od končnega upravičenca v teh primerih zahteva tudi vračilo že prejetih sredstev. Kot posamezni cilj se šteje vsaka v pogodbi navedena inovacija. Seštevek vseh realiziranih inovacij mora biti skladen z načrtovanim. Končni rezultat RR projekta (realizirana predstavitev produkta RR projekta) mora biti v celoti realiziran, da je končni prejemnik upravičen do sofinanciranja. V primeru, da končni prejemnik ne predloži dokazila o predstavitvi produkta ob zaključku RR projekta, agencija ugotovi, da končni produkt ni realiziran. V tem primeru, končni prejemnik sredstev ni upravičeni do sredstev tega javnega povabila in je dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila. Pogodba med agencijo in končnim prejemnikom se prekine.
Če je končni prejemnik prejel sredstva, za katera se pozneje izkaže da jih je prejel neupravičeno ter v primeru ugotovitve dvojnega financiranja projekta iz različnih javnih virov, lahko agencija pogodbo odpove in zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
V primeru ugotovitve, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, se zahteva vrnitev preveč izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
11. Obdobje za porabo sredstev
Obdobje za porabo sredstev sta proračunski leti 2014 in 2015.
Stroški, ki so nastali pred datumom objave obvestila o izboru končnih prejemnikov sredstev, niso upravičeni do sofinanciranja. Agencija bo sofinancirala upravičene stroške, nastale od datuma objave obvestila do maksimalno 31. 12. 2014, katerih plačilo je izvedeno do 31. 1. 2015. Ne glede na navedeno upravičeni stroški ne morejo nastati pred datumom začetka izvajanja projekta.
Obdobje upravičenosti in dinamika izstavitve zahtevkov končnega prejemnika, sta podrobneje navedena v Pogodbi o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta, ki je del dokumentacije javnega povabila.
12. Dokumentacija javnega povabila
Vsa dokumentacija, besedilo javnega povabila in obrazci ter navodila za izdelavo projektnega predloga se nahajajo na spletni strani agencije http://www.spiritslovenia.si.
Prijava projektnega predloga je popolna, če je izdelana v enem izvodu (oddana v zaprti pisemski ovojnici, ki vsebuje mapo s sponko ali registrator, v katerega so vloženi posamezni listi obrazcev prijave ter elektronska kopija prijave na CD-ju ali na USB nosilcu. Elektronska kopija prijave mora vsebovati prijavo v obliki pdf ter obrazce v obliki word datoteke (Obrazec 1: »Prijavni obrazec«, Obrazec 2: »Podatki o prijavitelju«, Obrazec 3: »Podatki o projektu«, Obrazec 5: »Pogodba o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta«, Obrazec 6: »Predhodno vrednotenje prijave«) ter excel datoteke (Obrazec 4: »Finančni načrt projekta«).
Dopolnjevanje projektnih predlogov ni mogoče.
13. Dodatne informacije
Morebitna vprašanja naslovite pisno na elektronski naslov: RNP2013@spiritslovenia.si Odgovori bodo objavljeni na spletni strani upravičenca predvidoma v dveh delovnih dneh od prejetja vprašanja.
14. Mehanizmi nadzora
Za zagotavljanje popolnosti nadzora in resničnosti podatkov, posredovanih s strani prijaviteljev, lahko tehnično, administrativno in finančno kontrolo programa ali dokumentov izvajajo institucije Republike Slovenije in Evropske skupnosti, ki so pristojne za izvrševanje nadzora nad namensko porabo proračunskih sredstev Republike Slovenije in sredstev Evropskega regionalnega sklada. Nadzor se lahko izvaja napovedano ali nenapovedano.
Končni prejemnik se s podpisom pogodbe o izvedbi projekta in dodelitvi subvencije v okviru programa »RNP 2013« zaveže, da bo nadzornim organom predložil vse relevantne dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost dokazil za stroške, sofinancirane za izvajanje predmeta pogodbe in na kraju izvajanja RR projekta omogočil vpogled v delovno okolje subvencioniranega RR projekta vezano na zaposlitve, listine in postopke, ter za potrebe nadzora, poročanja in spremljanja, zagotovil vse zahtevane podatke in dodatna dokazila.
Kolikor se med izvajanjem RR projekta ugotovi, da so bili v prijavi navedeni podatki s strani končnega prejemnika neresnični, nepravilni in neskladni z dejanskim stanjem, lahko agencija prekine pogodbo o dodelitvi subvencije in od končnega prejemnika zahteva vrnitev vseh prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
15. Obveščanje o izidu javnega povabila in informiranje ter obveščanje javnosti
Seznam izbranih končnih prejemnikov, ki ga potrdi predstojnik agencije, bo objavljen na spletni strani agencije. Prijavitelji projektnih predlogov bodo o izidih javnega povabila obveščeni po elektronski pošti na naslov naveden v prijavnem obrazcu.
Končni prejemniki s katerimi bo podpisana pogodba o dodelitvi subvencije in izvedbi RR projekta, bodo morali pri izvajanju predmeta pogodbe izpolnjevali zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti skladno z navodili organa upravljanja (Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo) – objavljenimi na spletni strani: http://www.eu-skladi.si ter 8. in 9. členom Uredbe št. 1828/2006/ES.
16. Protikorupcijsko določilo: vsak poizkus podjetja, da vpliva na obravnavo projektnih predlogov pri agenciji, bo imel za posledico zavrnitev njegovega projektnega predloga. Enako velja za poizkuse vplivanja na delo in odločitve strokovne komisije.
SPIRIT Slovenija