Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA Obrazložitev tarife Razlogi za sprejem te tarife so: 1. financiranje agencije preko sistema letnih plačil prevoznikov v železniškem prometu in plačila upravljavca javne železniške infrastrukture je urejeno tako, da zbrana letna plačila pokrijejo stroške delovanja regulatornega organa na področju železniškega prometa in sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije, glede na število zaposlenih na področju za železniški promet; 2. nadaljnje zagotavljanje neodvisnosti področja za železniški promet pri izvajanju nalog v okviru njegovih pristojnosti; 3. predvideti porabo sredstev področja za železniški promet ter sorazmernega deleža delovanja skupnih služb agencije v skladu z vnaprej opredeljenimi cilji. Na podlagi sprejete tarife želi agencija doseči zlasti naslednje, v programu dela za leto 2013 zastavljene cilje: 1. zagotoviti enakopraven dostop prevoznikom v železniške prometu do javne železniške infrastrukture; 2. zagotoviti pravičen in enakopraven dostop prevoznikom do storitev upravljavca javne železniške infrastrukture ali drugih ponudnikov storitev, ki so povezane z opravljanjem prevoznih storitev; 3. analiza trga prevoznih storitev v železniškem prometu; 4. zagotoviti stroškovno utemeljene in nediskriminatorne uporabnine za uporabo javne železniške infrastrukture. Agencija v finančnem načrtu za leto 2013 načrtuje potrebna sredstva za pokrivanje stroškov, ki bodo nastali pri izvajanju vseh dejavnosti v okviru pristojnosti agencije, v skupni višini 7.769.081 EUR. Načrtovani stroški, ki bodo nastali z izvrševanjem nalog agencije na področju za železniški promet in sorazmerni delež stroškov skupnih služb agencije, katerih delo je neposredno povezano z delom in aktivnostmi področja za železniški promet, znašajo 171.384 EUR in se pokrijejo s prihodki od plačil na podlagi te tarife. Zakon o železniškem prometu v drugem odstavku 18.e člena določa, da je obveznost posameznega prevoznika 500 točk in je povečana za znesek, ki ustreza deležu prevozniku zaračunane uporabnine. Obveznost upravljavca javne železniške infrastrukture znaša 5500 točk. Iz gradiva predloga zakona, ki daje pravno podlago za izdajo te tarife, je mogoče razbrati, da je predlagatelj ocenil, da je primerna razdelitev finančnega bremena za delovanje regulatornega organa med zavezanci v razmerju upravljavec – prevozniki 30:70. V zasledovanju tega cilja oziroma ob upoštevanju obremenitve upravljavca z zneskom vrednosti 5500 točk za delež okoli 30 % predvidenih stroškov regulatornega organa, je izračunana vrednost točke v znesku 9,39 EUR. Ob upoštevanju dejstva, da ima v Sloveniji priznan status prevoznika v železniškem prometu pet gospodarskih družb ter je njihova fiksna obveznost v vrednosti 500 točk, je izračunan dodatek k tej obremenitvi glede na zaračunano uporabnino v višini 1,14 %. +---------------------------------+--------------------------+ | Vrsta tarife | Plačila v EUR | +---------------------------------+--------------------------+ |Po vrednosti točke | 75.096,64 | +---------------------------------+--------------------------+ |Po deležu od zaračunane | 96.287,36 | |uporabnine | | +---------------------------------+--------------------------+ |Skupaj | 171.384,00 | +---------------------------------+--------------------------+