Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2 in vse spremembe in dopolnitve) in v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji delovnih mest in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, in vse spremembe in dopolnitve) ter 17. člena Statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 75/10 – UPB, in vse spremembe in dopolnitve) je Občinski svet Občine Lendava na 9. izredni seji dne 17. 1. 2014 sprejel
O D L O K
o notranji organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Lendava
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina odloka)
Ta odlok določa delovna področja ter naloge občinske uprave Občine Lendava (v nadaljevanju: občinska uprava), njeno organiziranost, znotraj le-te pa tudi organiziranost medobčinske uprave, način vodenja, razporeditev odgovornosti zaposlenih po organizacijski strukturi, uresničevanje posebnih pravic madžarske narodnostne skupnosti ter javnost in transparentnost pri delovanju občinske uprave.
2. člen
(področje dela občinske uprave in sodelovanje z drugimi subjekti)
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na delovnih področjih, določenih s tem odlokom in zakonskimi predpisi.
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občani, krajevnimi skupnostmi, občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami in subjekti.
3. člen
(skupna občinska uprava)
Na podlagi Odloka o ustanovitvi skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje, je ustanovljen organ skupne občinske uprave (medobčinska uprava) za izvrševanje skupnih nalog na območju občin ustanoviteljic.
Za delovanje občinske uprave je pomemben tudi Dogovor o medsebojnih razmerjih organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje, ki določa delokrog in obseg delovanja organa skupne občinske uprave.
4. člen
(zaposleni)
Zaposleni po tem odloku je vsak, ki je sklenil pogodbo o zaposlitvi v občinski upravi Občine Lendava. Zaposleni opravljajo dela in naloge na podlagi Akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Lendava, pogodbe o zaposlitvi in navodilih nadrejenih. Pri svojem delu morajo upoštevati predpise, ki se nanašajo na delokrog, ki ga opravljajo.
Za vse zaposlene v občinski upravi velja Kodeks ravnanja javnih uslužbencev in Kodeks javnih uslužbencev Občine Lendava.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
5. člen
(organizacija občinske uprave)
Organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam lokalne skupnosti ter poslovnim procesom, ki potekajo v občinski upravi z namenom, da se zagotovi:
– zakonito, strokovno, racionalno, učinkovito in usklajeno opravljanje nalog občinske uprave ter organov občine,
– smotrna organizacija in vodenje dela v občinski upravi,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev,
– doseganje operativnih in strateških ciljev ter izvajanje nalog iz programov dela.
Organiziranost občinske uprave mora biti takšna, da zagotavlja kakovostno izvajanje nalog ter letnih in drugih programov, ki jih sprejemajo organi lokalne samouprave.
Na podlagi Uredbe o notranji organizaciji, sistemizaciji delovnih mest in nazivih v organih javne uprave v pravosodnih organih in Letnega načrta dela občinske uprave se sistemizirajo potrebna delovna mesta za posamezno koledarsko leto.
6. člen
(naloge občinske uprave)
Občinska uprava deluje na vseh delovnih področjih, ki jih določa Zakon o lokalni samoupravi. Naloge se izvajajo skladno z zakoni, podzakonskimi predpisi in predpisi občine, ki urejajo delovanje občinskih uprav. Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične, administrativne in razvojne naloge na področjih, ki jih določa ta odlok.
7. člen
(organizacijske enote)
Občinska uprava je organizirana v treh notranjih organizacijskih enotah.
Notranje organizacijske enote v občinski upravi so:
– Urad župana,
– Oddelek za upravne in premoženjske zadeve,
– Oddelek za okoljske zadeve in medobčinsko upravo.
8. člen
(Urad župana)
Urad župana opravlja naloge s področja strateškega planiranja, vodenja in nadzora nad izvrševanjem proračuna ter pripravlja strokovne podlage za odločanje, analiziranje ter poročanje občinskemu svetu in javnosti.
Urad župana opravlja naslednje naloge:
– strateško načrtovanje in vodenje,
– organizacija in izvajanje razvojnih projektov,
– koordinacija dela družbenih dejavnosti,
– organizacija stikov z javnostmi, informiranje in obveščanje,
– koordinacija in nadzor nad izvrševanjem proračuna,
– lokalna samouprava in kadrovska politika,
– koordinacija dela z državnimi organi in partnerskimi organizacijami,
– logistična podpora pri delu občinskih funkcionarjev,
– sodelovanje pri izvajanju javnih naročil.
9. člen
(Oddelek za upravne in premoženjske zadeve)
Oddelek za upravne in premoženjske zadeve pripravlja strokovne podlage in informacije za odločanje ter poroča županu ter odborom in komisijam občinskega sveta.
Oddelek za upravne in premoženjske zadeve opravlja naslednje naloge:
– operativno načrtovanje in vodenje,
– priprava in izvajanje letnih programov iz pristojnosti občine,
– organiziranje, vodenje in izvajanje upravnih postopkov,
– naloge s področja proračuna, računovodstva in financ,
– koordinacija aktivnosti proračunskih porabnikov in izvajanje socialnih programov,
– upravljanje in vzdrževanje javnih objektov, površin in infrastrukture (režijski obrat),
– koordiniranje in izvajanje inšpekcijskih nalog,
– izvrševanje nalog s področja delovnih razmerij v občinski upravi,
– strokovna podpora pri aktivnostih krajevnih skupnosti,
– operativno izvajanje nalog s področja stanovanjske politike,
– sodelovanje pri izvajanju aktivnosti na področju upravljanja z občinskim stvarnim in finančnim premoženjem,
– vodenje postopkov javnega naročanja,
– druge naloge iz delovnega področja oddelka in občinske uprave.
10. člen
(Oddelek za okoljske zadeve in medobčinsko upravo)
Oddelek za okoljske zadeve in medobčinsko upravo pripravlja strokovne podlage in analize za odločanje ter poroča direktorju občinske uprave, županu in ustanoviteljem medobčinske uprave.
Oddelek za okoljske zadeve in medobčinsko upravo opravlja naslednje naloge:
– varovanje naravne in kulturne dediščine,
– priprava prostorskih aktov, programov varovanja okolja, razvoja komunalne infrastrukture in njihovo izvajanje,
– organiziranje, vodenje in izvajanje komunalnega informacijskega sistema,
– izvajanje aktivnosti na področju upravljanja z občinskim stvarnim premoženjem,
– sodelovanje pri pripravi razvojnih programov in programov spodbujanja gospodarskega razvoja,
– organiziranje in izvajanje občinskega redarstva,
– organiziranje in razvoj gospodarskih javnih služb,
– izvajanje upravnih postopkov iz svojega delovnega področja,
– izvajanje programa povečanja energetske učinkovitosti,
– priprava programov vzdrževanja javnih objektov, javnih površin in komunalne infrastrukture,
– druge naloge iz delovnega področja oddelka in občinske uprave.
11. člen
(prekrškovni organ)
Oddelek za okoljske zadeve in medobčinsko upravo je sestavni del organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje, ki je prekrškovni organ občin ustanoviteljic in hkrati tudi prekrškovni organ Občine Lendava.
Na predlog direktorja občinske uprave župan s sklepom določi zaposlene, ki izvajajo naloge prekrškovnega organa.
Nadzor nad delom prekrškovnega organa izvajajo občine ustanoviteljice, župani teh občin, direktor občinske uprave in javnost.
12. člen
(akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest)
Akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Lendava ureja podrobnejšo notranjo organizacijo občinske uprave, pogoje za zasedbo delovnih mest, pristojnosti in odgovornosti zaposlenih v občinski in tudi v medobčinski upravi.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
13. člen
(župan)
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter usmerja delo občinske uprave. Župan lahko posamezno pooblastilo podeli podžupanom občine, direktorju občinske uprave in drugim zaposlenim.
14. člen
(direktor občinske uprave)
Delo občinske uprave neposredno vodi, organizira ter nadzira direktor občinske uprave.
Direktor občinske uprave oddelkov načrtuje, organizira in vodi operativno delo občinske uprave skladno z navodili in usmeritvami Direktor je odgovoren za učinkovitost in zakonitost delovanja občinske uprave. Skrbi za izvajanje upravnih postopkov iz pristojnosti občinske uprave ter drugih nalog in programov. Skrbi za izvajanje Načrta integritete in Registra tveganj ter drugih internih aktov in pravilnikov Občine Lendava.
15. člen
(vodenje notranjih organizacijskih enot)
Notranje organizacijske enote vodijo vodje oddelkov, ki jih imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni direktorju občinske uprave in županu. Če za posamezen oddelek vodja ni imenovan, opravlja naloge vodje, direktor občinske uprave.
16. člen
(vodja oddelka)
Vodja oddelka načrtuje, organizira, usmerja in nadzoruje opravljanje dela v oddelku, po pooblastilu direktorja občinske uprave odloča o zadevah iz delovnega področja posameznega oddelka, opravlja najzahtevnejše strokovne naloge ter odgovarja za delo oddelka.
17. člen
(vodenje upravnih in prekrškovnih postopkov)
Zaposleni s pooblastili na področju vodenja upravnih postopkov ter prekrškovnih postopkov so odgovorni za strokovno korektno, ažurno in profesionalno opravljanje svojih delovnih obveznosti.
18. člen
(odgovorne osebe pri izvajanju organizacijskih procesov)
Odgovorne osebe za izvajanje organizacijskih procesov so odgovorni za pravočasno, strokovno in korektno izvedbo procesov katerih skrbniki so. Odgovorne osebe so ves čas dolžne izvajati poslovne procese in po potrebi predlagati ukrepe za njihovo učinkovito realizacijo.
19. člen
(disciplinska odgovornost)
O disciplinski odgovornosti zaposlenih občinske uprave odloča na prvi stopnji župan.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko župan za vodenje disciplinskega postopka in za odločanje o disciplinski odgovornosti na prvi stopnji imenuje disciplinsko komisijo.
20. člen
(kolegij župana)
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava strateška in splošna vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Župan določi sestavo kolegija glede na obravnavano problematiko. Kolegij sklicuje župan, v njegovi odsotnosti pa direktor občinske uprave, podžupan oziroma tisti zaposleni občinske uprave, ki ga župan za to pooblasti.
21. člen
(delovne skupine in zunanji sodelavci)
Župan in direktor občinske uprave lahko oblikujeta projektne in ekspertne skupine ter vanje vključita tudi zunanje sodelavce, če je to potrebno za izvajanje konkretnega projekta ali naloge. Take skupine se imenujejo s sklepom ter z obrazložitvijo odločitve.
IV. ODLOČANJE V UPRAVNIH ZADEVAH
22. člen
(odločanje v upravnem postopku)
Vodenje in odločanje v upravnih postopkih se izvaja v skladu z Zakonom o splošnem upravnem postopku.
V. DVOJEZIČNO POSLOVANJE IN PROGRAM
23. člen
(dvojezično poslovanje)
V skladu z Ustavo RS in Statutom Občine Lendava občinska uprava zagotavlja dvojezično poslovanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodnostno mešanem območju Občine Lendava in na narodnostno mešanih območij občin ustanoviteljic medobčinske uprave.
VI. JAVNOST IN TRANSPARENTNOST DELA
24. člen
(javnost dela)
Delo občinske uprave je javno in transparentno. Pri zagotavljanju javnosti svojega dela mora občinska uprava zagotoviti varstvo osebnih podatkov in diskretnost pri obravnavanju strank.
Javnost dela občinska uprava zagotavlja:
– z obveščanjem in informiranjem občanov preko spletne strani občine, preko občinskega glasila, novinarskih konferenc in obvestil za javnost,
– z zagotavljanjem informacij javnega značaja,
– z objavljanjem splošnih aktov občine,
– z javnostjo sej,
– na druge načine, ki omogočajo javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
O delu občinske uprave obveščata javnost župan, po pooblastilu župana pa direktor občinske uprave ali druga kompetentna oseba iz občinske uprave.
25. člen
(delovni čas)
Občinska uprava na lokalno običajen način objavi svoj delovni čas vezan na delo s strankami. Delo s strankami, vezano na upravne postopke, mora biti organizirano tako, da omogoča ažurno, transparentno ter strokovno korektno servisiranje občanov in institucij.
Delo občinske uprave je lahko tudi dislocirano, če se s tem izboljša kakovost in dostopnost do storitev.
Delovni čas in način dela občinske uprave določi župan na predlog direktorja občinske uprave.
26. člen
(učinkovitost dela)
Direktor občinske uprave je dolžan vzpostaviti sistem merjenja učinkovitosti občinske uprave, pri čemer se uporabijo:
– statistični podatki o opravljenih aktivnostih,
– uradni podatki o izvedenih postopkih,
– ocena izvedbe letnih programov,
– mnenje občanov, zapisanih v knjigi pohval in pritožb,
– analiza klicev na interaktivni odzivnik,
– splošno javno mnenje o občinski in medobčinski upravi.
Rezultati in ugotovitve se objavijo v letnem poročilu o delu občinske uprave.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
27. člen
(kršitve določb tega odloka in akta notranji organizaciji)
Kršitev določil tega odloka s strani zaposlenih oziroma ravnanje v nasprotju s tem odlokom ali ravnanje v nasprotju z Aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest občinske uprave Občine Lendava pomeni hujšo kršitev delovnih obveznosti zaposlenega.
28. člen
(zaposlovanje invalidov)
Pri zaposlovanju v občinski upravi se bodo zaradi družbene odgovornosti upoštevale potrebe po zaposlovanju oseb s statusom invalida.
29. člen
(uskladitev pogodb o zaposlitvi)
V 60-ih dneh od veljavnosti tega odloka se s tem odlokom uskladi Akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ter se uskladijo pogodbe o zaposlitvi v občinski upravi.
30. člen
(začetek veljavnosti odloka in prenehanje starega odloka)
Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Z veljavnostjo tega odloka preneha veljati Odlok o notranji organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Lendava (Uradni list RS, št. 25/13 in 51/13).
Št. 03504-0001/2014
Lendava, dne 17. januarja 2014
Župan
Občine Lendava
mag. Anton Balažek l.r.