Uradni list

Številka 20
Uradni list RS, št. 20/2014 z dne 21. 3. 2014
Uradni list

Uradni list RS, št. 20/2014 z dne 21. 3. 2014

Kazalo

735. Pravilnik o pogojih in postopkih zadolževanja javnih podjetij, povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o., stran 2404.

Na podlagi določil Akta o ustanoviteljskih pravicah in ustanovitvi Sveta ustanoviteljev javnih podjetij, povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o. (Uradni list RS, št. 82/04, 56/08 in 11/11), Akta o ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo JAVNO PODJETJE VODOVOD-KANALIZACIJA d.o.o. (notarsko potrdilo opr. št. SV 57/14 z dne 10. 1. 2014 – prečiščeno besedilo), Akta o ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo JAVNO PODJETJE ENERGETIKA LJUBLJANA d.o.o. (notarsko potrdilo opr. št. SV 116/14 z dne 17. 1. 2014 – prečiščeno besedilo), Akta o ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo SNAGA Javno podjetje d.o.o. (notarsko potrdilo opr. št. SV 596/12 z dne 22. 3. 2012 – prečiščeno besedilo), Akta o ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo JAVNO PODJETJE LJUBLJANSKI POTNIŠKI PROMET, d.o.o. (notarsko potrdilo opr. št. SV 2560/13 z dne 30. 12. 2013 – prečiščeno besedilo), 10.g člena Zakona o financiranju občin ZFO-1A (Uradni list RS, št. 123/06, 101/07 – Odl. US, 57/08, 94/10 – ZIU, 36/11, 40/12 – ZUJF, 104/12 – ZIPRS1314), določil Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 110/11 – ZDIU12, 46/13 – ZIPRS1314-A, 101/13 in 101/13 – ZIPRS1415) in Pravilnika o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin (Uradni list RS, št. 3/13), je Svet ustanoviteljev javnih podjetij, povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o., na 17. redni seji dne 14. marca 2014 soglasno sprejel
P R A V I L N I K
o pogojih in postopkih zadolževanja javnih podjetij, povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o.
1. člen
Ta pravilnik ureja pogoje in postopke, ki jih morajo pri zadolževanju upoštevati javna podjetja, povezana v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o. (v nadaljevanju: javna podjetja).
Javna podjetja se lahko zadolžujejo in izdajajo poroštva na način in pod pogoji, določenimi z zakoni, ki urejajo javne finance ter financiranje občin in podzakonskimi predpisi, izdanimi na podlagi le-teh, pod pogoji, ki jih določijo občine ustanoviteljice Sveta ustanoviteljev javnih podjetij, povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o. (v nadaljevanju: Svet ustanoviteljev), ter pogoji, ki jih določajo akti o ustanovitvi javnih podjetij in ta pravilnik, če imajo zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Upoštevaje Akt o ustanoviteljskih pravicah in ustanovitvi Sveta ustanoviteljev javnih podjetij, povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o. (Uradni list RS, št. 82/04, 56/08 in 11/11), javnim podjetjem izda z zakonom predpisano soglasje za zadolžitev Svet ustanoviteljev, kot skupni organ, ki v skladu z zakonom, ki ureja lokalno samoupravo, izvršuje ustanoviteljske pravice občin v javnih podjetjih.
Izdana soglasja se ne štejejo v največji obseg možnega zadolževanja občine, določen v 10.b oziroma 10.g členu Zakona o financiranju občin.
2. člen
Zadolžitev po tem pravilniku pomeni:
– najem kredita (dolgoročnega ali kratkoročnega),
– izdajo jamstva (poroštva) za obveznosti druge pravne osebe iz naslova kreditov ali dolžniških vrednostnih papirjev,
– finančni najem (lizing),
– blagovni krediti,
– plasmaji prostih denarnih sredstev (zadolžitve) med povezanimi družbami.
Krediti po tem pravilniku so tudi okvirni krediti, krediti po načelu tekočega računa, revolving krediti in druge podobne zadolžitve, pri katerih ima dolžnik možnost ponovno črpati že odplačane zneske zadolžitve do dogovorjene višine. Za višino zadolžitve se pri teh kreditih šteje zgornji limit odobrenega kredita.
3. člen
Javna podjetja morajo poročati o zadolženosti na način, v obliki in v rokih, kot jih določa Pravilnik o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin (Uradni list RS, št. 3/13) oziroma vsakokrat veljavni predpis, ki ureja pošiljanje podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin.
Javna podjetja morajo občinam, v skladu z veljavnim Pravilnikom o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin najpozneje do 25. avgusta tekočega leta poslati podatke o napovedi zadolževanja za naslednja 3 koledarska leta, iz katerih je razviden obseg predvidenih črpanj in odplačil zadolžitev.
4. člen
Javna podjetja morajo za potrebe priprave odlokov, s katerimi se sprejmejo proračuni/rebalansi proračunov občin, katerih ustanoviteljske pravice v javnih podjetjih izvršuje Svet ustanoviteljev, zaradi določitve obsega zadolževanja in obsega izdanih poroštev v javnih podjetjih, pripraviti napoved predvidenega obsega zadolžitev, skladno z lastniškimi deleži posameznih občin v JAVNEM HOLDINGU Ljubljana, d.o.o., oziroma po kriterijih, ki jih določi Svet ustanoviteljev za posamezna javna podjetja. Javna podjetja posredujejo napoved predvidenega obsega zadolžitev občinam, katerih ustanoviteljske pravice v javnih podjetjih izvršuje Svet ustanoviteljev, v rokih in vsebini, določenih za pripravo proračunov/rebalansov proračunov občin.
V primeru, da prvo črpanje in zadnje odplačilo posamezne zadolžitve zapadeta v istem proračunskem (koledarskem) letu, navedene zadolžitve ni potrebno vključiti v proračun/rebalans proračuna občine.
5. člen
Svet ustanoviteljev, na podlagi sprejetih odlokov o proračunu/rebalansu proračuna občin za koledarsko leto zadolžitve, najkasneje v roku 30 dni od prejema predloga za pridobitev soglasja k zadolžitvi na podlagi 7. in 8. člena tega pravilnika, javnemu podjetju pošlje odgovor na predlog za pridobitev soglasja.
6. člen
Javno podjetje, ki se namerava zadolžiti, mora pred pričetkom postopka za zadolžitev pridobiti pisno soglasje Sveta ustanoviteljev k zadolžitvi in o tem obvestiti družbenika.
Družbenik poda mnenje k predlogu za zadolžitev, ki je sestavni del predloga javnega podjetja za pridobitev soglasja Sveta ustanoviteljev.
7. člen
V predlogu za pridobitev soglasja Sveta ustanoviteljev za kratkoročno zadolžitev mora javno podjetje navesti:
– razloge in namen za zadolževanje,
– predvideno višino glavnice,
– vire za odplačilo zadolžitve.
Javno podjetje mora pridobiti soglasje za kratkoročno zadolžitev za posamezen kredit ali pa za skupno višino kratkoročne zadolžitve v posameznem poslovnem letu.
8. člen
V predlogu za pridobitev soglasja Sveta ustanoviteljev za dolgoročno zadolžitev mora javno podjetje navesti:
– razloge in namen za zadolževanje,
– osnovne elemente zadolžitve (predvideno višino glavnice, valuto zadolžitve, predvideno obrestno mero, predvidene stroške zadolžitve, predvideno ročnost, predvidene roke črpanj in predvideno zavarovanje) ter
– vire za odplačilo zadolžitve.
9. člen
Zadolžitev mora javno podjetje izvesti po postopku javnega naročanja, v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje, katerega izvede služba JAVNEGA HOLDINGA Ljubljana, d.o.o., pristojna za javna naročila, po pridobitvi soglasja Sveta ustanoviteljev.
Služba JAVNEGA HOLDINGA Ljubljana, d.o.o., pristojna za javna naročila, izvede postopek javnega naročanja po pooblastilu javnega podjetja.
Ponudbe morajo biti dane v okviru pogojev, ki jih javno podjetje določi v razpisni dokumentaciji, sicer se ne štejejo za popolne.
Kolikor javno podjetje v postopku javnega naročanja ne prejme nobene ponudbe oziroma prejme ponudbe, ki niso pravilne, lahko postopek nadaljuje z zbiranjem ponudb, pri čemer mora upoštevati načelo konkurenčnosti ponudb in povabiti k oddaji ponudb najmanj 5 ponudnikov. Prejete ponudbe morajo biti dane v okviru pogojev, ki jih javno podjetje določi v vabilu k oddaji ponudb.
Pred podaljšanjem obstoječe kratkoročne kreditne pogodbe, mora javno podjetje upoštevati načelo konkurenčnosti ponudb in povabiti k oddaji ponudb najmanj 3 ponudnike. Kolikor so pogoji po obstoječi kratkoročni kreditni pogodbi oziroma spremenjeni pogoji zadolževanja ugodnejši od pridobljenih ponudb, lahko javno podjetje podaljša obstoječo kreditno pogodbo, kljub spremenjenim pogojem zadolževanja, v nasprotnem primeru pa mora izvesti novo javno naročilo. Javno podjetje lahko podaljša obstoječo kratkoročno kreditno pogodbo s spremenjenimi pogoji zadolževanja tudi v primeru, če kljub povabilu k oddaji ponudb ne prejme nobene ponudbe.
Ponudba, ki jo predloži več ponudnikov skupaj, se šteje za eno ponudbo. En ponudnik lahko da samostojno ponudbo ali pa sodeluje pri skupni ponudbi več ponudnikov.
10. člen
Javnemu podjetju ni potrebno upoštevati določil 9. člena tega pravilnika v primeru:
– ko se zadolžuje pri matični družbi in
– ko se zadolžuje na podlagi razpisanih sredstev mednarodnih finančnih organizacij in drugih finančnih organizacij RS (na primer EIB, EKO sklad ipd.).
Pogoji takšne zadolžitve morajo biti ugodnejši od trenutnih pogojev zadolžitev pri poslovnih bankah, kar mora javno podjetje izkazati tako, da k predlogu za pridobitev soglasja k zadolžitvi priloži vsaj 2 veljavni ponudbi drugih ponudnikov, iz katerih je razvidno, da je zadolžitev pri matični družbi oziroma mednarodnih finančnih organizacijah in drugih finančnih organizacijah RS ugodnejša.
11. člen
Predvidoma na prvi seji Sveta ustanoviteljev po pravnomočnosti postopka izbora ponudnika za zadolžitev, javno podjetje obvesti Svet ustanoviteljev o pogojih zadolžitve.
12. člen
Javno podjetje mora najpozneje v 8 delovnih dneh po sklenitvi pogodbe poslati kopijo te pogodbe ali dodatka k pogodbi strokovni službi, pristojni za finance JAVNEGA HOLDINGA Ljubljana, d.o.o. in občinam, skladno s Pravilnikom o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin.
13. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 19-SU/2014
Ljubljana, dne 14. marca 2014
Svet ustanoviteljev javnih podjetij,
povezanih v JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o.
Zoran Janković l.r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti