Na podlagi 46. člena Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07, 70/08, 108/09, 80/10, 106/10, 43/11, 57/12, 109/12, 35/13) in 30. člena Statuta Občine Kozje (Uradni list RS, št. 24/10) župan Občine Kozje objavlja
U G O T O V I T V E N I S K L E P
o nadaljevanju postopka priprave novih prostorskih aktov Občine Kozje
1. člen
S tem sklepom se podrobneje določijo:
– ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo občinskega prostorskega načrta,
– območje, predmet načrtovanja in vrsta postopka,
– način pridobitve strokovnih rešitev,
– roki za pripravo občinskega prostorskega načrta in njihovih posameznih faz in
– državni in lokalni nosilci urejanja prostora, ki predložijo smernice za načrtovanje in mnenja glede načrtovanih prostorskih ureditve iz njihove pristojnosti.
2. člen
1. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo občinskega prostorskega načrta
1.1. Ocena stanja
Občina Kozje je do sprejetja Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07, 70/08, 108/09, 80/10, 106/10, 43/11, 57/12, 109/12, 35/13 – v nadaljevanju: ZPNačrt) vodila postopek priprave Strategije prostorskega razvoja Občine Kozje in Prostorskega reda Občine Kozje na podlagi Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in 8/03 – popravek) (v nadaljevanju: ZUreP-1).
Občina Kozje je na podlagi ZUreP-1 izvedla naslednje aktivnosti:
– organizirala je 1. prostorsko konferenco za strategijo prostorskega razvoja in prostorski red Občine Kozje dne 31. 1. 2007
– sprejela in objavila je Program priprave »Strategije prostorskega razvoja Občine Kozje« (Uradni list RS, št. 20/07)
– sprejela in objavila je Program priprave »Prostorskega reda Občine Kozje« (Uradni list RS, št. 20/07)
– na podlagi vloge za izdajo smernic ter pridobitev strokovnih podlag nosilcev urejanja prostora v postopku priprave in sprejema strategije prostorskega razvoja in prostorskega reda Občine Kozje z dne julij 2007 je pridobila smernice pristojnih nosilcev (datum zadnjih prejetih smernic: januar 2008)
– javne razgrnitve prostorskih aktov niso bile izvedene
– pridobila je urbanistične in druge strokovne podlage za občinske prostorske akte (navedene v 3. členu tega sklepa).
Na področju prostorskega načrtovanja je nato v letu 2007 stopil v veljavo nov ZPNačrt, ki je razveljavil ZUreP-1 med drugim v delu, ki se nanaša na prostorsko načrtovanje, to je na vrste prostorskih aktov, njihovo vsebino in medsebojna razmerja ter postopke za njihovo pripravo in sprejem.
Občina Kozje je sicer takoj po sprejetju ZPNačrt izkoristila možnost spreminjanja prostorskih sestavin na podlagi 96. člena ZPNačrt. Na ta način je občina spremenila namensko rabo na območju poslovne cone v naselju Kozje (Odlok o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Šmarje pri Jelšah za obdobje 1986–2000 in srednjeročnega družbenega plana Občine Šmarje pri Jelšah za obdobje 1986–1990, za območje Občine Kozje, dopolnitev 2009, Uradni list RS, št. 22/10). S tem je zagotovila možnosti za gospodarski razvoj občine, kar je bila tudi ena od glavnih prioritet priprave novih prostorskih aktov občine že po ZUreP-1.
ZPNačrt v 98. členu tudi določa, da se postopki za sprejem prostorskih aktov, ki so tekli po določbah ZUreP-1, in še niso bili javno razgrnjeni, nadaljujejo in sprejmejo po določilih ZPNačrt. Strategija prostorskega razvoja in prostorski red Občine Kozje še nista bila javno razgrnjena.
Postopek za sprejem strategije prostorskega razvoja Občine Kozje in postopek za sprejem prostorskega reda Občine Kozje zato Občina Kozje nadaljuje po določbah ZPNačrt, in sicer kot enovit prostorski akt – občinski prostorski načrt Občine Kozje (v nadaljevanju: OPN).
1.2. Razlogi
Razlog za pripravo OPN je v spremembi sistema urejanja prostora, ki jo je uvedel ZPNačrt.
Ker prostorska akta po ZUreP-1 še nista bila javno razgrnjena, se po uveljavitvi ZPNačrt nadaljuje postopek priprave novega prostorskega akta OPN na podlagi določil ZPNačrt.
Nadaljnji postopek bo potekal kot priprava enovitega dokumenta OPN, ki vsebuje strateški in izvedbeni del. OPN bo nadomestil vsebine prostorskih sestavin planskih aktov občine (prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Šmarje pri Jelšah) ter vsebino prostorskih ureditvenih pogojev. Priprava OPN je potrebna tudi zaradi uskladitve občinskih prostorskih aktov s prostorskimi akti Republike Slovenije. Razlogi za pripravo so tudi nove pobude in predlogi za spremembo namenske rabe prostora pravnih in fizičnih oseb, ki jih je Občina Kozje tudi formalno zbirala do dne 31. 12. 2013 na podlagi sklepa z dne 14. 10. 2013, objavljenega na krajevno običajen način.
1.3. Pravna podlaga
Pravna podlaga za pripravo OPN je poleg ZPNačrt še Pravilnik o vsebini in načinu priprave občinskega prostorskega načrta ter pogojih za določitev območij sanacij razpršene gradnje in območij za razvoj in širitev naselij (Uradni list RS, št. 99/07) ter drugi podzakonski predpisi.
3. člen
2. območje, predmet načrtovanja in vrsta postopka
2.1. Območje
OPN se izdela za celotno območje Občine Kozje. Urbanistični načrt bo izdelan za občinsko središče, naselje Kozje.
2.2. Predmet načrtovanja
OPN bo predstavljal temeljni strateški prostorski akt občine, s katerim bo občina določila usmeritve za razvoj dejavnosti v prostoru in njegove rabe tako, da bo zagotovila pogoje za vzdržen in usklajen razvoj na območju občine, varovala bo kulturno dediščino ter naravno okolje in naravne vrednote v občini. Razvoj bo načrtovan tako, da se nove prostorske ureditve predvidoma ne bodo umeščale v območja ohranjanja narave. Občina Kozje pristopa k sprejemanju OPN z namenom, da pripravi celovit strateško usmerjen dokument z dolgoročnimi razvojnimi možnostmi. OPN bo celovito obravnaval prostorsko problematiko občine in bo hkrati strateški in izvedbeni prostorski akt ter podlaga za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja.
Občina Kozje želi z OPN rešiti naslednje razvojne poglede:
– pospešiti razvoj občine v odnosu do regije,
– začrtati razvojne potrebe občine po novih poslovnih površinah,
– urediti policentrični razvoj naselij v občini,
– učinkovito urediti načrtovanje prometne in druge infrastrukture v občini,
– pripraviti enovit prostorski akt z vsebino, kot jo ZPNačrt določa za občinski prostorski načrt,
– v skladu s šestim odstavkom 47. člena ZPNačrt proučiti prejete izražene razvojne potrebe drugih oseb, ki so podane kot pobude; občina jih vključi v osnutek OPN, če izpolnjujejo pogoje glede skladnosti s cilji prostorskega razvoja občine, upoštevanja varstvenih in varovalnih omejitev v prostoru, ustreznosti z vidika urbanističnih meril in možnosti opremljanja zemljišč za gradnjo,
– določiti strnjena naselja kot enote urejanja prostora, kamor se usmerja nova poselitev,
– določiti območja avtohtone razpršene poselitve, ki se kot taka ohranja in podobno.
2.3. Vrsta postopka
OPN se pripravi po postopku, kot ga določa ZPNačrt.
4. člen
3. Način pridobitve strokovnih rešitev
Občina pripravi osnutek OPN na podlagi stanja prostora, splošnih smernic državnih nosilcev urejanja prostora, usmeritev iz državnega strateškega prostorskega načrta, lastnih razvojnih potreb občine, izraženih razvojnih potreb nosilcev urejanja prostora in izraženih razvojnih potreb drugih oseb, ki so obrazložene in dokumentirane.
Pri izdelavi OPN se smiselno upoštevajo že izdelane strokovne podlage, in sicer:
I. Urbanistične strokovne podlage:
1. Strokovne podlage za občinske prostorske akte Občine Kozje, 2007: Urbanisti Gorazd Furman Oman, s.p, Celje.
II. Strokovne podlage Kozjanskega parka, med njimi:
2. Sodobna arhitekturna tipologija na Kozjanskem/Priprava osnov za izdelavo vzorčnih projektov – objektov v okviru projekta »Sodobna arhitekturna tipologija na Kozjanskem (Kozjanska arhitektura)«/3. javni poziv »LAS Obsotelje in Kozjansko«/Lokalna razvojna strategija 2007–2013, 2013: METRO SR, zavod za prostor Savinjske regije, avtorji: Gorazd Furman Oman, univ. dipl. inž. arh., Jaka Sedovnik, univ. dipl. inž. arh. in dr. Mojca Furman Oman.
3. Poročilo razvojne naloge Koncept dolgoročnega razvoja Spominskega parka Trebče, glasilo spominskega parka Trebče, Krajinsko ekološke kvalitete, značilnosti in problematika spominskega parka Trebče, 1989, avtorica: Alenka Kolšek, univ. dipl. ing. kraj. arh.
4. Načrt upravljanja za zavarovano območje Kozjanski park.
III. Druge strokovne podlage:
5. Program razvoja demografsko ogroženih območij Občine Kozje, Gubno, 1998: MER Evrocenter za management in razvoj, vodja raziskave: prof. dr. mag. Janko Belak, dipl. oec., sodelavki: mag. Mojca Duh, dipl. oec., mag. Zdenka Pašič, dipl. oec.
6. Izhodišča za oblikovanje razvojne strategije Kozjanskega, Celje, oktober 1998: Regionalni podjetniški center Celje, avtor: Darko Bizjak, iur.
7. Celostni razvoj podeželja in obnova vasi na območju Krajevne skupnosti Lesično (Razvojni projekt CRPOV za Krajevno skupnost Lesično), projektna naloga CRPOV – 1. del, 1999: Populus, d.o.o., nosilec: mag. Darja Marinček Prosenc, univ. dipl. ing. kraj. arh., sodelavci: Irena Nartnik, univ. dipl. ing. kraj. arh., Tina Trampuš, univ. dipl. ing. kraj. arh., Barbara Jakopič, abs. kraj. arh.
8. Celostni razvoj podeželja in obnova vasi na območju Krajevne skupnosti Lesično (Razvojni projekt CRPOV za Krajevno skupnost Lesično), projektna naloga CRPOV – 1. del nadaljevanje, 1999: Populus, d.o.o., nosilec: mag. Darja Marinček Prosenc, univ. dipl. ing. kraj. arh., sodelavci: Irena Nartnik, univ. dipl. ing. kraj. arh., Tina Trampuš, univ. dipl. ing. kraj. arh., Barbara Jakopič, abs. kraj. arh.
9. Celostni razvoj podeželja in obnova vasi na območju Krajevne skupnosti Lesično (Razvojni projekt CRPOV za Krajevno skupnost Lesično), projektna naloga CRPOV – 2. del, 1999: Populus, d.o.o., nosilec: mag. Darja Marinček Prosenc, univ. dipl. ing. kraj. arh., sodelavci: Irena Nartnik, univ. dipl. ing. kraj. arh., Tina Trampuš, univ. dipl. ing. kraj. arh., Barbara Jakopič, abs. kraj. arh.
10. Razvojno prestrukturiranje vasi Gubno, Kozje in Maribor, 2000: MER Evrocenter za management in razvoj, avtorica: Mojca Šantek, univ. dipl. ekon., mentor: prof. dr. mag. Janko Belak, univ. dipl. ekon.
11. Razvojni projekt CRPOV za območje naselja Vetrnik – 1. del, Lesično, 2000/2001: KIP VIZIJA, d.o.o., avtorji: Miroslava Romih, univ. dipl. ekon., Simona Arzenšek, univ. dipl. ing. agr., Primož Pečnik, ekon. teh., konzultatnt: Vesna Zakonjšek, univ. dipl. ing. kraj. arh.
12. Razvojni projekt CRPOV za območje naselja Vetrnik – 2. del, Lesično, 2000/2001: KIP VIZIJA, d.o.o., avtorji: Miroslava Romih, univ. dipl. ekon., Simona Arzenšek, univ. dipl. ing. agr., Primož Pečnik, ekon. teh., konzultatnt: Vesna Zakonjšek, univ. dipl. ing. kraj. arh.
13. Izhodišča razvojnega programa Obsotelja in Kozjanskega za občine: Bistrica ob Sotli, Dobje, Kozje, Podčetrtek, Rogaška Slatina, Rogatec, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, september 2005: Razvojna agencija Sotla, Šmarje pri Jelšah, Razvojna agencija Kozjansko, Šentjur.
Predvideva se, da poleg navedenih strokovnih rešitev niso predvidene nobene druge strokovne podlage, razen izdelava urbanističnega načrta za naselje Kozje, ki ga je potrebno izdelati zaradi intenzivnejšega razvoja občinskega središča.
Vse geodetske podlage, ki so potrebne za pripravo OPN, pridobi Občina Kozje. Predvideni geodetski podatki, ki bodo potrebni za izdelavo OPN, so naslednji: digitalni ortofoto načrt, zemljiški kataster, register stavb, register prostorskih enot, topografski podatki v vektorski obliki, državne topografske karte ipd.
5. člen
4. Roki in posamezne faze za pripravo posameznega odloka
Postopka za sprejem strategije prostorskega razvoja občine in za sprejem občinskega prostorskega reda se bosta nadaljevala kot enovit postopek za sprejem OPN, in sicer po določilih ZPNačrt. Smernice so bile pridobljene v obeh postopkih že po ZUreP-1. Roki za pripravo OPN in njegovih posameznih faz so podani glede na ZPNačrt, po katerem se bo vodil postopek.
1. faza:
1.a faza: sklep o začetku postopka, ki ga sprejme župan ter potrebne objave
/ marec 2014/
1.b faza: poziv za posredovanje razvojnih potreb drugih oseb, ki se podajo kot pobude
/ občina prouči, če razvojne potrebe izpolnjujejo pogoje glede skladnosti s cilji prostorskega razvoja občine, upoštevanja varstvenih in varovalnih omejitev v prostoru, ustreznosti z vidika urbanističnih meril in možnosti opremljanja zemljišč za gradnjo; občina poda pisne opredelitve glede pobud; rok za posredovanje razvojnih potreb drugih oseb je že zaključen, rok za opredelitev 60 dni /
1.c faza: morebiten poziv za posredovanje posebnih smernic
/ občina presodi, ali je glede na obseg in vsebino izraženih razvojnih potreb drugih oseb, potrebno pridobiti posebne smernice državnih in smernice lokalnih nosilcev urejanja prostora; rok za izdajo posebnih smernic je 30 dni /
2. faza: priprava osnutka OPN
/ 90 dni od opredelitve glede pobud oziroma izraženih razvojnih potreb oziroma 60 dni od pridobitve posebnih smernic iz 1.c faze/
3. faza: posredovanje osnutka OPN iz 2. faze te točke na ministrstvo, pristojno za prostor (v nadaljevanju: MZIP); ob tem občina umakne iz obravnave dosedanje gradivo (strategijo prostorskega razvoja in prostorski red Občine Kozje)
/ MZIP v 7 dneh od prejema gradiva preveri, ali je digitalno gradivo pripravljeno na način in v obliki, ki omogoča neposredno uporabo pri pripravi mnenj in zagotovi, da je gradivo dostopno na svetovnem spletu /
4. faza: občina pozove nosilce urejanja prostora, da predložijo 1. mnenje k načrtovanim ureditvam v osnutku OPN
/ rok za prvo mnenje je 30 dni; v roku 21 dni ministrstvo, pristojno za varstvo okolja tudi sporoči, ali je potrebno izvesti celoviti presojo vplivov na okolje – nadaljnji postopek je opisan ob predvidevanju, da presoje ne bo potrebno izvajati; v kolikor bo odločeno drugače, se roki od te faze dalje ustrezno prilagodijo postopku /
5. faza: morebitno usklajevanje z nosilci
/ kolikor zaradi mnenj iz 4. faze občina ne more pripraviti dopolnjenega osnutka OPN iz 6. faze, o tem obvesti MZIP, ki v 15 dneh zagotovi usklajevanje med občino in nosilci /
6. faza: priprava dopolnjenega osnutka OPN
/ 90 dni od pridobitve vseh mnenj iz 4. faze oziroma od zadnje uskladitve iz 5. faze /
7. faza: javna razgrnitev in javna obravnava, priprava stališč do pripomb in predlogov, pisno seznanjanje lastnikov s stališči občine
/ trajanje javne razgrnitve 30 dni; priprava stališč do pripomb in predlogov – 30 dni po končani javni razgrnitvi /,
8. faza: priprava predloga OPN
/ 60 dni po potrditvi stališč do pripomb in predlogov iz 7. faze s strani občine /
9. faza: posredovanje predloga OPN iz 8. faze te točke na MZIP
/ MZIP v 7 dneh od prejema gradiva preveri, ali je digitalno gradivo pripravljeno na način in v obliki, ki omogoča neposredno uporabo pri pripravi mnenj in zagotovi, da je gradivo dostopno na svetovnem spletu /
10. faza: Občina pozove nosilce urejanja prostora, da predložijo 2. mnenje k načrtovanim ureditvam v predlogu OPN
/ rok za drugo mnenje je 30 dni /
11. faza: uskladitev predloga OPN
/ 30 dni od pridobitve vseh mnenj iz 10. faze /
12. faza: sprejem OPN na občinskem svetu, objava v uradnem glasilu in na spletnih straneh občine.
6. člen
5. Državni in lokalni nosilci urejanja prostora, ki predložijo smernice za načrtovanje in mnenja glede načrtovanih prostorskih ureditev iz njihove pristojnosti
5.1. Sodelovanje z nosilci v postopku priprave OPN
Občina pripravi osnutek OPN na podlagi splošnih smernic državnih nosilcev urejanja prostora skladno s 47. členom ZPNačrt.
Po proučitvi izraženih razvojnih potreb drugih oseb in opredelitvi glede njihove skladnosti, občina glede na obseg in vsebino skladnih razvojnih potreb presodi, ali pristopi k pridobivanju posebnih smernic skladno s 47. členom ZPNačrt. K pridobivanju posebnih smernic pristopi, če na podlagi razvojnih potreb oceni, da splošne smernice državnih nosilcev ne zadoščajo za pripravo osnutka ali če to narekujejo posebnosti, ki jih je treba upoštevati pri načrtovanju posameznih prostorskih ureditev. Na enak način tudi presodi, ali je za pripravo osnutka potrebno pridobiti tudi smernice lokalnih nosilcev urejanja prostora.
Državne in lokalne nosilce urejanja prostora pozove k predložitvi prvih mnenj k načrtovanim ureditvam v osnutku OPN (4. faza 4. točke tega sklepa) in k predložitvi drugih mnenj k načrtovanim ureditvam v predlogu OPN (10. faza 4. točke).
5.2. Nosilci urejanja prostora v postopku priprave OPN
Državni nosilci so naslednja ministrstva s svojimi zavodi in z drugimi organi v sestavi:
1. Za področje razvoja poselitve:
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, Direktorat za prostor
Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana
2. Za področje kmetijstva:
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za kmetijstvo
Dunajska 22, 1000 Ljubljana
3. Za področje gozdarstva, lovstva in ribištva:
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Dunajska 22, 1000 Ljubljana
Zavod za gozdove slovenije
Večna pot 2, 1000 Ljubljana
4. Za področje rabe in upravljanja z vodami:
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, Agencija RS za okolje
Vojkova 1b, 1000 Ljubljana
5. Za področje ohranjanja narave:
Zavod RS za varstvo narave OE Celje
6. Za področje varstva kulturne dediščine:
Ministrstvo za kulturo, Direktorat za kulturno dediščino, Maistrova 10, 1000 Ljubljana
7. Za področje cestnega prometa s pomorskim in železniškim prometom in zračnega prometa:
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, Direktorat za infrastrukturo
Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana
8. Za področje trajnostne mobilnosti:
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, Direktorat za promet
Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana
9. Za področje rudarstva:
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, Direktorat za energijo
Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana
10. Za področje energetike:
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, Direktorat za energijo
Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana
11. Za področje zaščite in reševanja:
Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje
Vojkova 61, 1000 Ljubljana
12. Za področje obrambe:
Ministrstvo za obrambo, Direktorat za logistiko
Vojkova c. 61, 1000 Ljubljana.
5.3. Lokalni nosilci urejanja prostora
Lokalni nosilci urejanja prostora so naslednji organi lokalnih skupnosti, izvajalci javnih služb ter nosilci javnih pooblastil:
– Elektro Celje d.d., javno podjetje za distribucijo električne energije,
– Eles Elektro Slovenija, javno podjetje za prenos električne energije d.o.o.,
– Pošta Slovenije d.o.o.,
– Telekom Slovenije d.d.,
– OKP – Javno podjetje za komunalne storitve Rogaška Slatina d.o.o.,
– Geoplin d.o.o., Ljubljana,
– Zavod RS za varstvo kulturne dediščine Slovenije OE Celje,
– Zavod za gozdove Slovenije OE Brežice,
– Zavod za gozdove Slovenije OE Celje,
– Občina Kozje – področje razvoja prometa (lokalne ceste), gospodarstva in družbene javne infrastrukture lokalnega pomena ter druge infrastrukture lokalnega pomena.
7. člen
Ta sklep začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Sklep se objavi na spletnih straneh Občine Kozje in v Uradnem listu Republike Slovenije.
Pošlje pa se ga tudi sosednjim občinam (Podčetrtek, Bistrica ob Sotli, Brežice, Krško, Šentjur) in Ministrstvu za infrastrukturo in prostor.
Št. 3500-0001/2013-5
Kozje, dne 10. marca 2014
Župan
Občine Kozje
Dušan Andrej Kocman l.r.