Na podlagi 9. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98), Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 24/00 in 31/00) in 16. člena Statuta Občine Puconci (Uradno prečiščeno besedilo – UPB (Uradni list RS, št. 66/07)) je občinski svet na 26. seji dne 22. 5. 2014 sprejel
P R A V I L N I K
za vrednotenje programov športa v Občini Puconci
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen pravilnika)
S tem pravilnikom se določajo merila, pogoji in postopki za vrednotenje in razdelitev sredstev iz občinskega proračuna namenjenih za sofinanciranje programov športa v Občini Puconci.
2. člen
(javni interes)
Občina v okviru svojih materialnih zmožnosti uresničuje javni interes v športu na različne načine, predvsem pa na naslednje:
– da načrtuje, gradi in vzdržuje lokalno pomembne športne objekte za izvajanje posameznih športnih dejavnosti,
– da zagotavlja sredstva za realizacijo letnega programa športa v občini,
– da spodbuja in zagotavlja pogoje za opravljanje in razvoj športnih dejavnosti v občini.
3. člen
(izvajalci letnega programa športa)
Izvajalci programov športa v Občini Puconci so:
– športna društva in klubi,
– zveze športnih društev, ki jih ustanovijo športna društva in klubi za posamezna področja,
– zavodi, zasebniki in druge organizacije, ki so na podlagi zakonskih predpisov registrirane za opravljanje dejavnosti na področju športa,
– zavodi s področja vzgoje in izobraževanja.
Športna društva in klubi imajo pod enakimi pogoji prednost pri izvajanju nacionalnega programa športa.
II. VSEBINSKE DOLOČBE
4. člen
(pogoji za sofinanciranje letnega programa športa)
Pravico do sofinanciranja športnih programov imajo nosilci in izvajalci športne dejavnosti, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– da imajo sedež v Občini Puconci,
– da imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničitev načrtovanih športnih aktivnosti,
– da imajo organizirano redno dejavnost kot osnovno dejavnost, za katero so registrirani vsaj eno leto,
– da imajo urejeno evidenco članstva ter sprejet program dela za izvajanje športne dejavnosti,
– da Občini Puconci redno posredujejo poročila o izvajanju svoje dejavnosti.
Nosilci in izvajalci izkazujejo izpolnjevanje pogojev iz tega pravilnika na posebnih obrazcih.
5. člen
(upravičene vsebine)
Za uresničevanje programskih nalog športa se iz javnih financ sofinancirajo naslednje vsebine:
– interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok in mladine, ki so vključeni v organizirano vadbo športnih klubov in društev na področju občine,
– interesna športna dejavnost odraslih, usmerjenih v rekreacijsko in tekmovalno dejavnost,
– kakovostni in vrhunski šport odraslih,
– šport invalidov,
– delovanje športnih društev in drugih asociacij v športu in izvedba njihovih programov,
– propagandna dejavnost v športu,
– investicije v izgradnjo novih športnih objektov in investicijsko vzdrževanje že obstoječih.
Do sofinanciranja so upravičene tiste dejavnosti, ki imajo organizirano redno vadbeno in tekmovalno dejavnost na področju občine ali širše.
6. člen
(postopek za pridobitev sredstev)
Sredstva Občine Puconci namenjena za sofinanciranje letnega programa športa izvajalci pridobijo na podlagi javnega razpisa, ki se vsako leto posebej objavi v občinskem glasilu in na spletni strani Občine Puconci. Izvajalec javnega razpisa je Razvojni zavod Občine Puconci. Postopek pridobitve javnih sredstev je naslednji:
– objava letnega programa športa in javnega razpisa v občinskem glasilu,
– prijava izvajalcev športnih programov v skladu z razpisnimi pogoji,
– pregled ustreznosti vlog glede na razpisne pogoje, ocenitev in ovrednotenje prijavljenih programov, v skladu z kriteriji in merili za vrednotenje programov športa po tem pravilniku, ki ga opravi komisija, ki jo v ta namen imenuje župan,
– na osnovi določil iz prejšnje alineje komisija pripravi predlog prejemnikov sredstev po posameznih programih in ga posreduje županu,
– na podlagi ustreznosti predloga izda župan sklep o dodelitvi sredstev, ki ga prejmejo posamezni upravičenci,
– po pravnomočnosti sklepa o dodelitvi sredstev se s posameznimi upravičenci sklenejo Pogodbe o sofinanciranju, ki natančneje opredeljuje: vsebino in obseg programa ter čas izvajanja programa, obseg sredstev, način financiranja in način nadzora nad namensko porabo sredstev.
7. člen
(vrste športnih aktivnosti)
Športne aktivnosti se v skladu s tem pravilnikom delijo na individualne in kolektivne športe, znotraj tega pa naprej:
a) individualni športi:
– perspektivni mladi športniki,
– športniki državnega ranga,
– vrhunski športniki mednarodnega ranga,
– vrhunski športniki svetovnega ranga.
b) kolektivni športi:
– kolektivni športi, kjer klubi tekmujejo v rangu občinskega tekmovanja,
– kolektivne športne panoge, kjer klubi tekmujejo na rangu regije,
– kolektivni športi, kjer klubi tekmujejo v rangu državnega prvenstva.
III. MERILA IN KRITERIJI ZA VREDNOTENJE PROGRAMOV ŠPORTA
8. člen
(kriteriji in merila za razvrščanje po rangu)
Kriteriji in merila za uvrščanje športnih programov v sistem sofinanciranja športnih dejavnosti:
Občina vodi na področju rekreativnega in vrhunskega športa enotno politiko. Nekatere izmed panog so usmerjene v športno rekreativno dejavnost, nekatere pa v doseganje kakovostnih in vrhunskih športnih rezultatov v okviru države, pa tudi v mednarodnem prostoru.
V program športne rekreacije se uvrščajo posamezniki in športni klubi in društva, ki imajo organizirano redno vadbo in tekmovalno dejavnost v okviru občinskih in regijskih tekmovalnih sistemih:
– klubi, ki tekmujejo v okviru OZ KMN Občine Puconci in
– klubi, ki tekmuje v sistemu pomurskega ligaškega prvenstva.
V program kakovostnega in vrhunskega športa se uvrščajo športna društva in klubi, ki so vključena v sistem tekmovanja državne lige.
V program kakovostnega in vrhunskega športa se uvrščajo tudi športniki posamezniki, ki dosegajo po kategorizaciji Olimpijskega komiteja Slovenije naslednje nazive: športnik svetovnega, mednarodnega, perspektivnega, mladinskega in državnega razreda ne glede na športno panogo. Seznami športnikov so objavljeni v Obvestilih OKS.
Neodvisno od seznamov v Obvestilih OKS, lahko občina na predlog Športne zveze, ali posameznega športnega društva ali kluba določenemu posamezniku podeli status perspektivnega športnika, za katerega veljajo enaka merila in kriteriji za sofinanciranje kot za razred perspektivnega športnika po merilih OKS. Predlagatelj mora takšen predlog dodatno obrazložiti in strokovno utemeljiti, odločitev o podelitvi takšnega statusa pa sprejme odbor pristojen za šport.
9. člen
V primeru, da je posameznik, društvo ali športni klub v določeni tekmovalni sezoni dosegel rezultat ali uvrstitev, ki omogoča uvrstitev v višji rang po tem pravilniku, mora o tem obvestiti odbor, ki je pristojen za šport. Uvrstitev v višji rang se izvede za naslednje koledarsko leto.
Prav tako mora društvo ali posameznik istemu organu pravočasno posredovati podatke in dejstva, na podlagi katerih je po tem pravilniku določena uvrstitev v nižji rang; tudi v tem primeru se uvrstitev v nižji rang izvede za naslednje koledarsko leto.
10. člen
(razvrščanje po redih, kategorijah)
Višina sofinanciranja kategoriziranih športnikov iz prejšnjega člena se izvede na osnovi točkovne lestvice, ki je odvisna od doseženih rezultatov in je naslednja:
športnik svetovnega razreda 150 točk
športnik mednarodnega razreda 130 točk
športnik perspektivnega razreda 100 točk
športnik državnega razreda 80 točk
športnik mladinskega razreda 60 točk.
Vrednost točke znaša največ do 5,00 EUR in se določi za vsako leto posebej glede na razpoložljiva sredstva in število vlog.
Tekmovalci, ki so razvrščeni v kategorijo med letom, so upravičeni do sredstev šele z naslednjim koledarskim letom, tekmovalec, ki med letom izgubi pravico do razvrstitve v kategorijo, je upravičen le do sorazmernega deleža financiranja glede na čas vključenosti.
11. člen
(merila in kriteriji za sofinanciranje dejavnosti)
Višina sofinanciranja za športne klube in društva se določi po naslednjem razrezu:
I. kategorija: klubi, ki tekmujejo v občinski ligi KMN Občine Puconci
– višina sofinanciranja: 16% skupnih sredstev, ki jih občina namenja za sofinanciranje športnih društev in organizacij za posamezno koledarsko leto.
– razdelitev sredstev glede na skupino:
– skupina A prejme 50% skupnega zneska iz prejšnje alineje,
– skupina B prejme 50% od skupnega zneska iz prejšnje alineje.
Dokončna višina sredstev namenjenih klubom, ki tekmujejo v obeh skupinah, se določi za vsako koledarsko leto posebej na osnovi prijav na javni razpis za sofinanciranje programov športa v Občini Puconci.
II. kategorija: klubi, ki tekmujejo v pomurskih tekmovalnih ligah
– višina sofinanciranja: 18% skupnih sredstev, ki jih občina namenja za sofinanciranje športnih društev in organizacij za posamezno koledarsko leto.
III. kategorija: klubi in društva, ki so vključeni v tekmovalni sistem na nivoju države:
– višina sofinanciranja:
– ŠK Triglav Predanovci: 23% skupnih sredstev, ki jih občina namenja za sofinanciranje športnih društev in organizacij za posamezno koledarsko leto,
– namizni tenis: 21,5% skupnih sredstev, ki jih občina namenja za sofinanciranje športnih društev in organizacij za posamezno koledarsko leto,
– odbojka: 21.5% skupnih sredstev, ki jih občina namenja za sofinanciranje športnih društev in organizacij za posamezno koledarsko leto.
Višina sredstev sofinanciranja za posamezni klub ali društvo se določi za tekoče koledarsko leto na osnovi zgornjih kriterijev v skladu z dejanskimi podatki za preteklo koledarsko leto.
12. člen
(sofinanciranje investicij in investicijskega vzdrževanja športnih objektov)
V občinskem proračunu se zagotavljajo sredstva za sofinanciranje investicij in investicijskega vzdrževanja na področju športa. Društva, ki v letu za katero se prijavljajo na razpis, načrtujejo investicije in investicijsko vzdrževanje predložijo s prijavo programa tudi vlogo za sofinanciranje navedenih investicij. K zahtevku predložijo predračun in v primeru, da je investicija že začeta tudi opišejo v kateri fazi je investicija in z ustreznimi dokazili dokažejo porabo sredstev v ta namen.
Sofinanciranje:
– društvom se sofinancirajo investicije v višini do največ 30% vrednosti celotne investicije, odvisno od višine razpoložljivih sredstev in skupne višine vloženih zahtevkov. Za sofinanciranje mora društvo predložiti račun in dokazila, ki izkazujejo plačljivost le-tega in upravičeni namen stroškov.
V primeru investicij, ki so širšega pomena, bo vlogo obravnaval odbor pristojen za šport izven teh meril.
13. člen
(nadzor nad izvajanjem letnih programov športa in namensko porabo javnih sredstev)
1. V tem dokumentu se določa način nadzora izvajanja letnih programov športa:
– redna športno-rekreacijska vadba,
– kakovostni in vrhunski šport,
– dodatni in ostali programi športa.
2. S tem dokumentom se zagotavlja nadzor nad izvajanjem letnih programov, za katere so se posamezni prosilci zavezali, da jih bodo izvajali in na podlagi tega prejemajo sredstva javnih financ. Gre za nadzor nad spoštovanjem elementov iz meril, po katerih se pripravlja plan sofinanciranja in je sklenjena pogodba z izvajalcem letnega programa. Preverja se, če je ekipa ali športnik izpolnil svoje obveznosti v skladu s razvrstitvijo v razrede, za katere je kandidiral in se zavezal, da jih bo izvedel.
Preverjajo se tudi tekmovalni dosežki ekip in posameznikov, ki so uvrščeni v program kakovostnega in vrhunskega športa, te morajo klubi posredovati po končanem prvenstvu.
Kolikor se ugotovi, da se dejavnost izvaja v skladu z normativi za vadbo posamezne vadbene skupine, se sofinanciranje nadaljuje normalno v skladu s sprejetim programom oziroma letno pogodbo, v nasprotnem primeru se sofinanciranje športnega društva takoj ustavi.
Nadzor nad izvajanjem letnih programov izvaja izvajalec razpisa pristojen za šport, kateremu so koristniki javnih sredstev dolžni poročati o namenski porabi sredstev v skladu s pogoji in pogodbah, po katerih so bila sredstva dodeljena, na zahtevo izvajalca razpisa pa so dolžni zaprošene podatke in informacije posredovati tudi naknadno.
14. člen
(nerazporejena sredstva)
Če po izvedbi javnega razpisa in sklenjenih pogodbah z izvajalci ostanejo nerazporejena sredstva ali ostanejo sredstva zaradi ukinitve sofinanciranja določenega programa, župan občine ta sredstva s sklepom razporedi v skladu z Odlokom o proračunu Občine Puconci za tekoče proračunsko obdobje.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
(spremembe in dopolnitve pravilnika)
Spremembe in dopolnitve tega pravilnika se sprejemajo po enakem postopku kot sam pravilnik.
16. člen
(prenehanje veljavnosti obstoječega pravilnika)
S sprejetjem tega pravilnika preneha veljati Pravilnik za vrednotenje programov športa v Občini Puconci (Uradni list RS, št. 59/04) ter Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika za vrednotenje programov športa v Občini Puconci (Uradni list RS, št. 44/05).
17. člen
(veljavnost in uporaba)
Ta pravilnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati osmi dan po objavi.
Župan
Občine Puconci
Ludvik Novak l.r.