Na podlagi 21. člena Statuta Občine Laško (Uradni list RS, št. 99/07, 17/10 in 45/11), 2. člena Zakona o spremljanju državne pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in Uredbo Komisije (EU) 1407/2013 je Občinski svet Občine Laško na 6. redni seji dne 27. 5. 2015 sprejel
o dodeljevanju sredstev za ohranjanje in pospeševanje razvoja malega gospodarstva in turizma v Občini Laško
1. člen
(1) S tem pravilnikom se določa namen, ukrepi, pogoji in merila, upravičenci in postopek dodeljevanja sredstev ter nadzor nad porabo dodeljenih sredstev iz proračuna Občine Laško za spodbujanje razvoja malega gospodarstva in turizma v Občini Laško.
(2) Pomoči iz tega pravilnika se dodeljujejo v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013), v nadaljevanju Uredba.
(3) Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. Državna pomoč ali pomoč de minimis pomeni finančno pomoč iz javnih virov v različnih oblikah – finančna sredstva, garancija, znižana najemnina za poslovni prostor, druge oblike koriščenja ugodnosti in je priglašena na pristojno ministrstvo, ki vodi evidenco državnih pomoči za področje malega gospodarstva.
2. »Bruto intenzivnost pomoči« pomeni znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov ali denarni znesek pomoči, za katere je naložba ali ukrep upravičen do pomoči. Vsi uporabljeni zneski so zneski pred odbitkom neposrednih davkov in taks ali drugih dajatev.
3. »Upravičeni stroški«so stroški, za katere se lahko dodeljuje pomoči v skladu s tem pravinikom.
4. »Neupravičeni stroški«so stroški, ki se ne upoštevajo pri dodeljevanju pomoči v skladu s tem pravilnikom. To so:
– DDV, drugi davki in dajatve ter takse oziroma prispevki, ki jih predpisuje država;
– nabave/prodaje ali naročila/plačila storitev med povezanimi osebami ali med enotnimi podjetji;
– nabave/prodaje ali naročila/plačila storitev za katera podjetje nima registrirane dejavnosti;
– nakup zemljišča ali poslovnega prostora, stroški komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišča, transportna sredstva in oprema za transportna sredstva (za tovor ali osebe);
– naložbe v fotovoltaiko;
– nakup telefonov, pohištva (različne police, mize, stoli, omare, pulti, regali, separeji, sedežne garniture);
– nakup faksov, kopirnih strojev, računskih strojev, tv in radio sprejemnikov, projektorjev, sistemov za domači oziroma hišni kino, oprema za video nadzor.
Pri nekaterih ukrepih tega pravilnika se upoštevajo izjeme, kjer so določene nabave/nakupi dovoljeni in se ne štejejo kot neupravičen strošek.
5. »Podjetje« je poslovni subjekt, organiziran kot gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik ali zadruga, je registrirano za opravljanje dejavnosti na podlagi vpisa v uradno javno evidenco in ima svojo matično številko ter dejansko izvaja dejavnost na območju Laškega.
6. »Malo ali srednje podjetje (MSP)« je podjetje, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na pravno obliko. V to kategorijo MSP se prištevajo:
– Mikro podjetje je podjetje, ki ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR. Enako velja za mikro enotno podjetje.
– Malo podjetje je podjetje, ki ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR. Enako velja za enotno malo podjetje.
– Srednje podjetje je podjetje, ki ima manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR. Enako velja za enotno srednje podjetje.
Kriteriji za opredelitev velikosti podjetij po tem pravilniku se spreminjajo v skladu z določili EU.
7. »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
– podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
– podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
– podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
– podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Kriteriji za opredelitev enotnega podjetja po tem pravilniku se spreminjajo v skladu z določili EU.
8. »Podjetje v težavah« je podjetje, katerega tekoča izguba in izguba iz prejšnjih let, ki je izkazan v bilanci predhodnega leta, dosega polovico osnovnega kapitala.
9. »Povezane osebe« pomeni, da so to osebe, ki so posredno ali neposredno povezane s prijaviteljem (zakoniti zastopnik podjetja), in sicer:
– sorodniki prijavitelja (zakonec ali izvenzakonski partner ali registrirani istospolni partner, otroci ali posvojenci, starši ali zakoniti posvojitelji, bratje, sestre);
– osebe, ki so v sorodstvu po svaštvu s prijaviteljem (starši ali otroci ali posvojenci prijaviteljevega zakonca ali izvenzakonskega partnerja ali registriranega istospolnega partnerja);
– fizična oseba, ki je ustanovitelj s.p-ja in njegovim s.p.-jem;
– osebe, ki so imetniki deleža ali delnic gospodarske družbe.
2. člen
(1) Sredstva za spodbujanje malega gospodarstva in turizma se zagotavljajo iz sredstev proračuna Občine Laško in iz drugih virov.
(2) Višina sredstev za izvedbo ukrepov se določi s sprejetjem proračuna za posamezno leto. Razdelitev sredstev po posameznih ukrepih se določi z javnim razpisom.
(nameni in cilji ukrepov za spodbujanje malega gospodarstva in turizma)
Namen in cilji dodeljevanja pomoči so:
– povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij in spodbujanje njihove rasti,
– povečanje možnosti ustvarjanja novih delovnih mest ter zniževanje brezposelnosti,
– spodbujanje konkurenčnosti malega gospodarstva in turizma,
– privabljanje novih investitorjev v Laško,
– spodbujanje sobodajalstva,
– spodbujanje k izobraževanju, izpopolnjevanju in usposabljanju podjetnikov ter njihovih zaposlenih,
– vključevanje mladih v podjetništvo in njihovo povezovanje v lokalno okolje.
Sredstva se dodeljujejo po programu, ki ga s sprejemom proračuna na predlog pristojnega odbora vsako leto sprejme občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto. V programu se določijo vrste ukrepov, ki se bodo v proračunskem letu izvajale, pogoji in prioritete za pridobitev sredstev ter višina finančnih sredstev za izvedbo izbranih ukrepov.
(1) Upravičenci do sredstev na podlagi določb tega pravilnika so:
– samostojni podjetniki,
– mikro in mala podjetja,
– potencialni podjetniki so občani, ki nameravajo odpreti obrtno ali podjetniško dejavnost in so pri pristojnem organu vložili zahtevo za priglasitev statusa samostojnega podjetnika,
– podjetja, ki so na pristojnem sodišču vložila zahtevo za vpis v register.
(2) Za ugotavljanje velikosti podjetij se uporablja veljavna opredelitev velikosti podjetij EU, ki velja za področje državnih pomoči.
(3) Za sredstva lahko zaprosijo upravičenci s sedežem, dejavnostjo in lokacijo investicije na območju Občine Laško. Upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje.
(4) Do sofinanciranja po tem pravilniku so upravičeni ukrepi, ki so jih upravičenci začeli izvajati po zaprtju javnega razpisa v preteklem letu, do zaprtja javnega razpisa v tekočem letu (aktivnosti so že ali še bodo izvedene).
(5) Sredstva se lahko dodelijo upravičencem le za namene, ki se izvajajo na območju Občine Laško. Nastopi na sejmih in razstavah so lahko izvedeni drugje, vendar v korist podjetja, ki deluje v Občini Laško.
(6) Pomoči se ne dodeljujejo subjektom, ki:
– so podjetja, dejavna na področju ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba sveta (ES) št. 104/2000,
– so podjetja, dejavna na področju primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov,
– so podjetja, dejavna na področju predelave in trženja kmetijskih proizvodov v naslednjih primerih:
a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce,
– so v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije,
– so podjetja v težavah (kapitalska neustreznost podjetij),
– so opredeljena kot podjetja v težavah in pridobivajo pomoč po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje,
– nimajo poravnanih vseh zapadlih obveznosti do Republike Slovenije in Občine Laško,
– so že prejeli pomoč za izvajanje ukrepov na področju malega gospodarstva in turizma iz proračuna Občine Laško in niso izpolnili vseh zapadlih pogodbenih obveznosti v zadnjih treh letih,
– imajo neplačane zapadle prispevke, plače in regres do zaposlenih,
– so že koristili pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila pomoči »de minimis« (kumulativni znesek »pomoči de minimis« od vseh dajalcev pomoči v treh proračunskih letih).
(7) Pomoč po pravilu »de minimis« ni dovoljena pri izvozu oziroma za dejavnosti povezane z izvozom v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana s količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(8) Pomoč po pravilu »de minimis« ni pogojena s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo uvoženega blaga.
(9) Pomoč po pravilu »de minimis« ni dovoljena za nabavo vozil za prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni promet.
(10) Skupna vrednost dodeljene pomoči enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« ne sme preseči 200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči. V primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let. Zagotavljanje integriranih storitev, pri čemer je dejanski prevoz le element, kot so selitvene storitve, poštne ali kurirske storitve, se ne štejejo za prevozno storitev.
(11) Če podjetje opravlja komercialno cestne prevoze tovora in tudi druge dejavnosti, za katere se uporablja zgornja dovoljena meja pomoči do po pravilu »de minimis« 200.000,00 EUR, se uporablja zgornja meja pomoči v višini 200.000,00 EUR za to podjetje le, če to podjetje ločeno vodi stroške poslovanja po dejavnostih v komercialno cestnem tovornem prevozu in ločeno za druge dejavnosti ter zagotovi, da korist za dejavnost komercialno cestne prevoze tovora ne presega 100.000,00 EUR v dovoljenem obdobju.
(12) V primeru združitev ali pripojitev podjetij se vsa prejšnja pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli od podjetij, udeleženih v združitvi, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč »de minimis« za novo ali prevzemno podjetje presega ustrezno zgornjo mejo. Pomoč »de minimis«, ki je bila dodeljena pred združitvijo ali prevzemom, ostane zakonita.
(13) Če se podjetje razdeli na dve ali več ločenih podjetij, se pomoč »de minimis«, dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki jo je koristilo, in je načeloma to podjetje, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč »de minimis« uporabila. Če taka dodelitev ni mogoča, se pomoč »de minimis« dodeli sorazmerno na podlagi knjigovodske vrednosti lastniškega kapitala novih podjetij na dejanski datum razdelitve.
(14) Kolikor je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis«, se prejemnika pisno obvesti o dodeljeni pomoči in z navedbo uredbe.
(oblike in kumulacije pomoči)
(1) Pomoči po tem pravilniku se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v določeni višini za posamezne namene v obliki dotacij. Pomoč po tem pravilniku se dodeljuje upravičencem tudi v obliki razlike med znižano in ocenjeno vrednostjo najemnine za poslovni prostor.
(2) Pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(3) Pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi 360/2012.
(4) Pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje (200.000 oziroma 100.000 EUR).
(1) Sredstva se dodeljujejo glede na vrsto pomoči kot nepovratna sredstva, v višini, kot so zagotovljena z vsakoletnim proračunom Občine Laško.
(2) Navedena sredstva se dodeljujejo na podlagi objavljenega javnega razpisa, kolikor pravilnik ne določa drugače.
(3) Poseben instrument državne pomoči, predstavlja ukrep znižanja vrednosti najemnine za poslovni prostor, pod ocenjeno vrednostjo, ki je namenjen poslovni dejavnosti, za katero obstoja velik interes Občine Laško, da se ohrani oziroma se razvija. Ta oblika pomoči se dodeljuje po metodi javnega zbiranja ponudb in ob upoštevanju določb Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti in Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti.
II. NAČIN DODELJEVANJA POMOČI
8. člen
(1) Pristojni odbor za gospodarski razvoj Občine Laško na predlog strokovnih služb sprejme merila za dodeljevanje sredstev tekočega leta in pogoje javnega razpisa. Javni razpis izvede Občina Laško v roku 30 dni po sprejemu na odboru. V javnem razpisu se podrobneje določijo ukrepi, kriteriji in merila ter način uveljavljanja in koriščenja sredstev.
(2) Za izvedbo javnega razpisa župan s sklepom imenuje strokovno komisijo (v nadaljevanju: komisija), ki je sestavljena iz petih članov. O dodelitvi sredstev ne more odločati član komisije, kadar je on ali njegov ožji družinski član oziroma podjetje, katere ustanovitelj ali soustanovitelj je član komisije ali njegov ožji družinski član, prosilec za dodelitev sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva in turizma na območju Občine Laško.
(3) Komisija pri svojem delu upošteva razpisno dokumentacijo, javni razpis, katerega objavi Občina Laško v sredstvih javnega obveščanja in na spletni strani občine, obravnava pravočasno prispele popolne prijave, opravlja oglede na terenu in pripravi predlog za razdelitev proračunskih sredstev za ukrepe iz tega pravilnika.
(4) Komisija seznani odbor za gospodarski razvoj Občine Laško z razdelitvijo sredstev.
(5) Prejemnikom sredstev se izda sklep o višini odobrenih sredstev za posamezen ukrep in se jih hkrati pozove k podpisu pogodbe. Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema poziva nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
(6) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka tega člena je dopustna pritožba, ki se pošlje županu Občine Laško v roku 15 dni od prejema sklepa. Župan odloči o zadevi v roku 15 dni po prejemu pritožbe. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prejemniki sredstev.
(7) V primeru ukrepa znižanja najemnine za poslovni prostor, postopek dodeljevanja pomoči vodi komisija za vodenje in nadzor postopkov razpolaganja s stvarnim premoženjem Občine Laško, ki jo s sklepom imenuje župan.
(8) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
(9) Občina Laško je dolžna poročati pristojnemu ministrstvu za nadzor državnih pomoči o višini dodeljenih sredstev in namenih v skladu z veljavno zakonodajo.
(10) Občina Laško bo hranila evidence o individualnih pomočeh de minimis še 10 let od datuma dodelitev pomoči.
(1) Javni razpis mora vsebovati:
– ime in sedež občine, ki dodeljuje sredstva,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– okvirno višino razpisanih sredstev za posamezne ukrepe,
– ukrepe, za katere se dodeljujejo sredstva,
– opredelitev upravičencev,
– navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in meril za izbor prejemnikov sredstev,
– navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena k vlogi,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge,
– rok za vložitev vlog, ki ne sme biti krajši od 7 dni od dneva objave javnega razpisa,
– rok, v katerem bo vsem prijaviteljem izdan sklep.
(2) Za izvedbo postopka javnega razpisa se uporabljajo področni predpisi.
(3) Točkovanje vlog sprejme pristojni odbor za gospodarski razvoj Občine Laško.
(4) Pri obravnavi vlog za dodelitev pomoči »de minimis« se upoštevajo naslednja merila za točkovanje, razen za posebne instrumente državne pomoči:
a) Obdobje delovanja enotnega podjetja:
– registrirano enotno podjetje manj kot 12 mesecev,
– registrirano enotno podjetje od 12 do 24 mesecev,
– registrirano enotno podjetje več kot 24 mesecev.
Za delovanje enotnega podjetja se šteje, da je to podjetje oddalo pristojnim službam letna poročila o delovanju, neprekinjeno zadnji dve leti.
b) Število zaposlenih v enotnem podjetju na dan objave javnega razpisa:
– 10 ali več zaposlenih,
– 5 do 9 zaposlenih,
– 3 do 4 zaposlenih,
– 1 do 2 zaposlena,
– 0 zaposlenih.
Samostojni podjetnik, ki je prijavljen na Zavodu RS za zdravstveno zavarovanje, se šteje kot zaposlena oseba.
c) Število odprtih novih delovnih mest v podjetju, poslovni enoti/podružnici, ki deluje v Laškem na dan objave javnega razpisa:
– novo delovno mesto za osebe s VI., VII. ali VIII. stopnjo izobrazbe,
– novo delovno mesto za osebe s IV. in V. stopnjo izobrazbe,
– novo delovno mesto za osebe z manj kot IV. stopnjo izobrazbe.
č) Neposredna prodaja izven trga Republike Slovenije (na tujem trgu v preteklem letu: delež čistega prihodka v preteklem letu na tujem trgu)
– več kot 40 %,
– od 20 do 40 %,
– od 1 do 19,9 %,
– od 0 do 0,9 %.
e) Finančna stabilnost in likvidnost enotnega podjetja v preteklem letu: neto čisti dobiček poslovnega leta
– več kot 3.000,00 EUR,
– manj kot 3.000,00 EUR,
– 0,00 EUR.
f) Višina prejetih sredstev iz proračuna Občine Laško v preteklih 5 letih (pomoči »de minimis« za enotno podjetje)
– ni prejelo sredstev,
– prejeta sredstva do 4.000,00 EUR,
– prejeta sredstva od 4.001,00 do 8.000,00 EUR,
– prejeta sredstva od 8.001,00 EUR do 10.000,00 EUR,
– prejeta sredstva več kot 10.000,00 EUR.
g) Vlaganja v osnovna sredstva in nematerialne pravice
– vlaganja v nove stroje in nove proizvodne linije v skupni višini več kot 10.000,00 EUR,
– vlaganja v nove stroje in nove proizvodne linije v skupni višini manj kot 10.000,00 EUR,
– vlaganja v nastanitvene kapacitete v skupni višini več kot 10.000,00 EUR,
– vlaganja v nastanitvene kapacitete v skupni višini manj kot 10.000,00 EUR,
– vlaganja v ostala osnovna sredstva v skupni višini več kot 10.000,00 EUR,
– vlaganja v ostala osnovna sredstva manj kot 10.000,00 EUR,
– zaščita (lasten razvoj) nematerialnih pravic za proizvode/storitve (za proizvajanje ali opravljanje storitev),
– nakup/zakup nematerialnih pravic za proizvode/storitve (za proizvajanje ali opravljanje storitev).
h) Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih in podjetnikov
– izobraževanja za pridobitev prekvalifikacije ali dokvalifikacije do IV. stopnje izobrazbe,
– izobraževanja za pridobitev prekvalifikacije ali dokvalifikacije V. stopnje izobrazbe.
(posamični program oddaje poslovnega prostora v najem)
(1) V primerih ukrepa znižanja najemnine za poslovne prostore, Komisija za vodenje in nadzor postopkov razpolaganja s stvarnim premoženjem Občine Laško pripravi posamični program oddaje poslovnega prostora v najem.
(2) Postopek oddaje poslovnega prostora po metodi javnega zbiranja ponudb poteka ob upoštevanju določb Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti in Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti.
(3) Posamični program vsebuje poleg besedila javnega zbiranja ponudb tudi predlog najemne pogodbe.
(4) Posamičnemu programu iz prvega odstavka tega člena izda soglasje Odbor za gospodarski razvoj, sprejme pa ga župan Občine Laško.
(splošna določila za vse ukrepe po tem pravilniku)
Splošna določila, ki veljajo za vse ukrepe po tem pravilniku, so:
1. Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa tega pravilnika.
2. Pomoč se dodeli na podlagi popolne vloge in izbora upravičenca. Podrobna vsebina vloge in zahtevane priloge se določijo v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Vloge, ki niso prispele pravočasno (rok za oddajo vlog) in vloge, ki niso oddane na obrazcih razpisne dokumentacije, se zavržejo.
3. Vlogo ter vse druge listine v zvezi z javnim razpisom in določili tega pravilnika mora podpisati oseba, ki je vpisana v poslovni register RS uradno pristojne službe kot zakoniti zastopnik upravičenca za tovrstno zastopanje.
4. Upravičenec pred dodelitvijo pomoči podpiše izjavo o že prejetih ali zaprošenih vseh »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v obdobju zadnjih treh proračunskih let še kandidiral za »de minimis« pomoč, ter izjavo o že prejetih ali zaprošenih pomočeh za iste upravičene stroške, z navedbo, pri katerih dajalcih pomoči in višino pomoči.
5. Upravičenec lahko kandidira za izvedbo naložbe, upravičene po tem pravilniku, pod pogojem, da jo lahko izvede v celoti in v skladu z vsemi veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji.
6. Upravičenec ne sme uporabljati naložbe oziroma izvajati aktivnosti v nasprotju z namenom dodelitve sredstev. Naložba, za katero se dodeli pomoč, se mora uporabljati ali ostati v lasti upravičenca najmanj 2 leti od dokončanja naložbe, če ni v okviru posameznega ukrepa določeno drugače.
7. Prijavitelj, ki je za isti namen, kot ga navaja v vlogi za pridobitev sredstev, že prejel javna sredstva pravnih oseb v RS ali EU, do sredstev po tem pravilniku ni upravičen.
8. Upravičenec mora voditi predpisano dokumentacijo, ki je določena z javnim razpisom in pogodbo o dodelitvi sredstev in jo mora hraniti še najmanj 5 let po zadnjem izplačilu sredstev.
9. Posli po tem pravilniku med povezanimi osebami niso dovoljeni.
10. Obdobje upravičenosti stroškov se določi v javnem razpisu.
11. Zavarovanje za izpolnitev obveznosti iz pogodbe in namensko porabo sredstev se določi v javnem razpisu.
(nenamenska poraba sredstev)
(1) Namensko porabo sredstev sproti spremlja in preverja urad, pristojen za gospodarstvo Občine Laško.
(2) Upravičenec je dolžan vrniti dodeljena sredstva, skupaj s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunavajo od dneva plačila upravičencem do dneva vračila sredstev v primerih, ko se ugotovi:
– da je bila dokumentacija prejemnika sredstev, ki je bila podlaga za odobritev sredstev, neresnična, napačna ali namerno zamolčana;
– da so bila sredstva pridobljena nezakonito;
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– da je upravičenec za isti namen prejel sredstva iz državnih ali mednarodnih virov oziroma drugih javnih virov;
– da je upravičenec odtujil (prodal, daroval ali prekinil dejavnost) ali dal v najem objekt ali poslovne prostore, sofinancirano iz proračunskih sredstev, pred iztekom 2 let in jih ni nadomestil z drugimi večjimi poslovnimi prostori na območju Laškega;
– da upravičenec ne zagotavlja delovnih mest, sofinanciranih iz proračunskih sredstev, najmanj 2 leti po prejemu sredstev in jih ni nadomestil z drugimi zaposlenimi osebami (ohranitev delovnih mest);
– v vseh drugih primerih, ki jih določa zakon ali kak drug predpis.
(3) Upravičenec, pri katerem se ugotovi, da je za katerikoli namen pridobitve pomoči navajal neresnične podatke na vlogi za javni razpis, razpisni dokumentaciji ali v zahtevkih, izgubi vso pravico do pomoči za tekoče in naslednja 3 leta z obveznim vračilom že prejetih pomoči v skladu z določili tega pravilnika.
(4) Ne upoštevajo se poslovni dogodki in dokumentacija, ki ni v skladu z veljavno zakonodajo (storjen prekršek).
13. člen
UKREPI ZA POSPEŠEVANJE RAZVOJA MALEGA GOSPODARSTVA IN TURIZMA SO:
1. Promocija izdelkov in storitev podjetja
Namen:
– sodelovanje podjetnikov in obrtnikov na sejmih doma in v tujini, da se predstavijo potencialnim kupcem z gospodarskimi subjekti in izdelki,
– možnost za začetek novih poslov,
– organizirana predstavitev širšemu krogu,
– sofinancira se le prva udeležba na določenem sejmu ali razstavi.
Oblika pomoči: dotacija.
Pogoji: občina bo sofinancirala stroške najetja, postavitve in delovanja stojnice ob predložitvi potrebnega dokazila (računa).
Intenzivnost pomoči: do 50 % upravičenih stroškov, vendar ne več kot 2.000 EUR.
Upravičeni stroški: stroški najetja, postavitve in delovanja stojnice pri udeležbi na sejmu.
2. Spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaploslovanje
Namen:
– odpiranje novih delovnih mest,
– kot nepovratna finančna pomoč za zaposlitev brezposelne osebe za nedoločen čas.
Oblika pomoči: dotacija.
Pogoji:
– zaposlitev brezposelne osebe, če se s tem poveča število delovnih mest delodajalca,
– če se s tem poveča število delovnih mest delodajalca v primerjavi s povprečnim številom delovnih mest v zadnjih 12 mesecih,
– novo delovno mesto mora biti ohranjeno vsaj dve leti po prejeti pomoči,
– zaposlitev brezposelne osebe, ki je bila prijavljena na Zavodu za zaposlovanje RS, Izpostavi Laško, vsaj en mesec pred dnevom zaposlitve,
– ta oseba ni imela zadnje zaposlitve pri delodajalcu, ki uveljavlja subvencijo, ali pri njegovih povezanih pravnih osebah,
– kot nepovratna finančna pomoč za zaposlitev brezposelne osebe se upošteva tudi samozaposlitev in brezposelna oseba je morala biti prijavljena na Zavodu za zaposlovanje RS, Izpostavi Laško, vsaj en mesec pred dnevom zaposlitve,
– brezposelna oseba mora imeti stalno prebivališče v Občini Laško.
Intenzivnost pomoči: do 50 % upravičenih stroškov, vendar ne več kot 2.500 € pri samozaposlitvi.
Upravičeni stroški:
– stroški dela plače za realizacijo samozaposlitev,
– do 12 mesecev plačanih prispevkov iz plače za zaposlitev brezposelne osebe.
3. Izobraževanje in usposabljanje
Namen:
– pridobitev posebnega in splošnega znanja,
– pridobitev teoretičnega in praktičnega znanja, ki je uporabljivo na sedanjem oziroma bodočem delovnem mestu.
Oblika pomoči: dotacija.
Pogoji: občina bo sofinancirala stroške ob predložitvi zahtevanih dokazil.
Intenzivnost pomoči:
– v višini do 50 % upravičenih stroškov pri splošnih usposabljanjih,
– v višini do 50 % upravičenih stroškov pri posebnih usposabljanjih.
Upravičeni stroški: neposredni stroški izobraževanja (stroški kotizacije in šolnine za posameznike, ki se usposabljajo in stroški za opravljeno izobraževanje s strani zunanjih izvajalcev).
4. Sofinanciranje inovacijske dejavnosti
Namen: vsem mikro in majhnim družbam, ki razvijajo nove proizvode za pospeševanje razvoja novih proizvodov, storitev in tehnologij.
Oblika pomoči: dotacija.
Pogoji: občina bo sofinancirala inovacijsko dejavnost na podlagi dokazil o opravljenih storitvah.
Intenzivnost pomoči: do 30 % upravičenih stroškov, vendar ne več kot 3.000 EUR.
Upravičeni stroški: stroški materialnih in nematerialnih investicij (stroški razvoja novih proizvodov in storitev, nakupa KnowHow-a ali nepatentiranega tehničnega znanja).
POSEBNI INSTRUMENTI DRŽAVNE POMOČI
1. Znižanje vrednosti najemnine za poslovni prostor
Namen: spodbujanje poslovne dejavnosti, zlasti dejavnosti domače in umetnostne obrti, kulturnih dejavnosti ter turizma v območjih, kjer oddaja nepremičnega premoženja po rednih postopki razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine ni bila uspešna, obstoja pa velik interes Občine Laško po razvoju poslovne dejavnosti.
Merilo za izbor najugodnejšega ponudnika je ekonomsko najugodnejša ponudba, skladna z občinskim razvojnim programom.
Poslovni prostor se odda v najem na podlagi metode javnega zbiranja ponudb. Objava javnega zbiranja ponudb mora vsebovati kriterije, ki so poleg ponujene najemnine odločilni za izbor najugodnejšega ponudnika.
Objava javnega zbiranja vsebuje tudi navedbo, da bo sestavni del pogodbe o oddaji v najem določilo o takih sankcijah, ki v primeru kršitve pogodbeno dogovorjenih obveznosti najemnika zagotavljajo uresničevanje občinskega razvojnega programa.
Oblika pomoči: zmanjšanje vrednosti najemnine za poslovni prostor pod ocenjeno vrednostjo.
Intenzivnost pomoči:
– do 50 % ocenjene vrednosti najemnine za posamezni poslovni prostor, ki se nahaja v območju starega mestnega jedra Laško,
– do 70 % ocenjene vrednosti najemnine za posamezni poslovni prostor, ki se nahaja izven območja starega mestnega jedra.
Upravičeni stroški: strošek najemnine za poslovni prostor.
15. člen
Zgornje višine intenzivnosti pomoči po tem pravilniku veljajo ne glede na to, iz katerih virov (sredstva občinskih proračunov, državnega proračuna ali mednarodnih virov) je pomoč dodeljena.
(1) Namenskost porabe državne pomoči, pridobljene pod pogoji tega pravilnika, preverja odbor za gospodarski razvoj Občine Laško, na terenu pa preverja namensko porabo sredstev komisija, ki jo imenuje župan.
(2) Upravičenec je dolžan Občini Laško, v smislu spremljanja porabe dodeljenih sredstev, omogočiti nadzor nad porabo sredstev tako, da je vsak čas možna kontrola realizacije ukrepa ter vpogled v dokumentacijo izvedbe, vključno s kontrolo na kraju samem.
(3) V primeru ugotovitve nenamenske porabe sredstev je prejemnik subvencijo dolžan vrniti skupaj s pripadajočimi zamudnimi obrestmi. Prejemnik izgubi tudi pravico do pridobitve drugih sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju finančnih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva in turizma v Občini Laško (Uradni list RS, št. 42/08 in 96/08).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-7/2015-3
Laško, dne 27. maja 2015
Franc Zdolšek l.r.