Na podlagi 54. člena Statuta Občine Moravske Toplice (Uradni list RS, št. 35/14 in 21/15) je Nadzorni odbor Občine Moravske Toplice na seji dne 27. 5. 2015 sprejel
Nadzornega odbora Občine Moravske Toplice
Ta poslovnik ureja organizacijo in način dela Nadzornega odbora Občine Moravske Toplice (v nadaljevanju: nadzorni odbor) ter način uresničevanja pravic in dolžnosti članov nadzornega odbora ter druga pomembna vprašanja povezana z delom nadzornega odbora.
Nadzorni odbor je najvišji organ nadzora javne porabe v občini in v okviru svojih pristojnosti deluje samostojno.
(1) Nadzorni odbor opravlja naloge, ki jih določa Zakon o lokalni samoupravi in Statut Občine Moravske Toplice.
(2) Vse naloge opravlja nadzorni odbor pošteno, strokovno in nepristransko.
(1) Strokovno in administrativno podporo za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava.
(2) Strokovno pomoč lahko nadzornemu odboru nudijo javni uslužbenci zaposleni v občinski upravi ali zunanji strokovnjaki, notranji revizorji in drugi.
(3) Strokovna pomoč za delo nadzornega odbora zajema:
– obveščanje nadzornega odbora o novostih na področju zakonodaje,
– posredovanje mnenj in gradiv pristojnih državnih in strokovnih institucij,
– posredovanje gradiv za strokovno izobraževanje članov nadzornega odbora,
– pripravo splošnih aktov,
– sprejemanje in urejanje pošte,
– arhiviranje gradiv.
Nadzorni odbor je pri svojem delu dolžan varovati osebne podatke ter državne, uradne in poslovne skrivnosti, ki so opredeljene z zakonom, podzakonskim predpisom ali z akti občine.
Predsednik in člani nadzornega odbora imajo pravico do plačila za opravljanje dela v skladu s Pravilnikom o plačah in drugih prejemkih občinskih funkcionarjev, delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih občinskih organov v Občini Moravske Toplice.
(1) Sedež nadzornega odbora je na sedežu občine. Nadzorni odbor za seje uporablja prostore občine.
(2) Nadzorni odbor za svoja pisanja uporablja žig nadzornega odbora.
(3) Pravico uporabe žiga ima predsednik oziroma pooblaščeni član nadzornega odbora in javni uslužbenec občinske uprave s soglasjem predsednika nadzornega odbora.
II. ORGANIZACIJA IN PRISTOJNOSTI
8. člen
(1) Nadzorni odbor ima 5 članov.
(2) Prvo sejo nadzornega odbora skliče župan.
(3) Nadzorni odbor se konstituira, če je na prvi seji navzoča večina imenovanih članov.
(4) Člani nadzornega odbora z večino glasov vseh članov izmed sebe izvolijo predsednika nadzornega odbora.
(5) Nadzorni odbor zastopa in predstavlja predsednik ali od predsednika pooblaščen član.
(6) Naloga predsednika nadzornega odbora je, da:
– vodi in organizira delo nadzornega odbora,
– sklicuje in vodi seje,
– podpisuje sklepe, zapisnike in druge akte odbora,
– skrbi za izvajanje sklepov,
– sodeluje z občinskim svetom, županom, delovnimi telesi sveta in občinsko upravo,
– po potrebi sodeluje na sejah občinskega sveta.
(1) Nadzorni odbor ima v skladu z zakonom naslednje pristojnosti:
– opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev občinskega proračuna,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
(2) Nadzorni odbor v okviru svojih pristojnosti ugotavlja zakonitost in pravilnost poslovanja občinskih organov, občinske uprave, svetov krajevnih skupnosti, javnih zavodov, javnih podjetij in drugih porabnikov sredstev občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi in občinskim premoženjem ter ocenjuje učinkovitost in gospodarnost porabe občinskih javnih sredstev.
10. člen
(1) Predsednik pošlje vabilo na sejo vsem članom nadzornega odbora praviloma 7 dni pred datumom seje.
(2) V nujnih primerih, ki jih določi predsednik in s soglasjem vseh članov, je lahko rok tudi krajši. Vabilu je potrebno predložiti gradivo, ki je potrebno za obravnavo.
(1) Seje nadzornega odbora so lahko redne ali izredne.
(2) Glavne točke dnevnega reda redne seje za naslednjo sejo lahko že ob koncu vsake seje predlaga predsednik nadzornega odbora ali član nadzornega odbora. Točka dnevnega reda oziroma dnevni red je sprejet, če zanj glasuje večina članov.
(3) Pri sestavi dnevnega reda je potrebno upoštevati, da so na dnevni red praviloma uvrščene naslednje točke:
– ugotavljanje sklepčnosti nadzornega odbora,
– sprejemanje dnevnega reda,
– potrditev zapisnika prejšnje seje,
– pregled realizacije sklepov predhodnih sej,
– oblikovanje sklepov,
– pobude članov nadzornega odbora.
(1) Po opravljeni razpravi o posamezni točki dnevnega reda predsednik oblikuje predlog sklepa in ga da na glasovanje.
(2) Nadzorni odbor veljavno sklepa in sprejema svoja poročila, priporočila in predloge, če je na seji prisotna večina članov nadzornega odbora, z večino opredeljenih glasov navzočih članov.
(3) Glasovanje na sejah je praviloma javno. Na zahtevo večine članov se lahko glasuje tudi tajno.
(1) O seji nadzornega sveta se piše zapisnik in vodi evidenca prisotnosti.
(2) Zapisnik mora vsebovati naslednje obvezne sestavine:
– zaporedno številko seje, kraj, datum, uro pričetka in trajanje seje,
– navedba prisotnih, opravičeno odsotnih in ostalih odsotnih članov ter navedbo ostalih prisotnih na seji,
– sprejet dnevni red,
– potrditev zapisnika prejšnje seje,
– potek seje z navedbo poročevalcev in krajšim povzetkom razprave,
– sprejete sklepe,
– morebitna ločena mnenja članov odbora,
– izjave za katere so navzoči izrecno zahtevali, da se vnesejo v zapisnik.
(3) Zapisnik podpišeta predsednik nadzornega odbora in zapisnikar.
Zapisniki in ostala gradiva za seje nadzornega odbora se hranijo v občinski upravi. Po poteku enega mandatnega obdobja se gradivo arhivira. Zapisniki in sklepi se hranijo trajno, ostalo gradivo 10 let.
15. člen
(1) Vsak nadzor se opravlja na podlagi sprejetega letnega programa dela nadzornega odbora.
(2) V letni program nadzora se vključujejo obvezni nadzor in nadzor, ki ga izbere nadzorni odbor.
(3) Letni program dela nadzornega odbora je potrebno sestaviti v mesecu decembru za naslednje koledarsko leto, razen ob konstituiranju novega nadzornega odbora. Na novo konstituirani nadzorni odbor lahko sprejme letni program dela tudi na svoji 2. redni seji.
(4) Spremembe in dopolnitve letnega programa dela se lahko sprejmejo kadarkoli med letom.
Nadzorni odbor je dolžan posredovati letno poročilo o svojem delu in porabi sredstev županu in občinskemu svetu.
(1) Za izvedbo določene naloge iz pristojnosti nadzornega odbora lahko nadzorni odbor oblikuje delovno skupino oziroma pooblasti posameznega člana nadzornega odbora.
(2) Delovna skupina ali pooblaščen član nadzornega odbora:
– izvaja nadzor na sedežu nadzorovanega subjekta in poroča na sejah nadzornega odbora,
– pripravlja osnutek poročila, ki ga predloži predsedniku nadzornega odbora, kolikor predsednik nanj v roku 7 dni nima pripomb, se v nadaljnjem roku 7 dni predloži na sejo nadzornega odbora.
(3) Osnutek poročila obravnava nadzorni odbor na seji. Predsednik in člani nadzornega odbora se morajo o osnutku poročila izjaviti.
(4) Če osnutek poročila o nadzoru ni sprejet, mora nadzorni odbor sprejeti usmeritve za njegovo spremembo ali dopolnitev. Usmeritve je dolžna upoštevati delovna skupina oziroma pooblaščeni član in osnutek poročila o nadzoru dopolniti.
(5) Osnutek poročila o nadzoru podpiše predsednik nadzornega odbora.
(1) Nadzorni odbor je dolžan nadzorovani osebi poslati osnutek poročila o nadzoru najpozneje v roku 8 dni po sprejemu.
(2) Nadzorovana oseba ima pravico v roku 15 dni od prejema osnutka poročila o nadzoru odgovoriti na posamezne navedbe (odzivno poročilo). Odzivno poročilo vsebuje mnenja, pripombe in pojasnila nadzorovanega organa za vsako posamezno ugotovitev iz osnutka poročila, pri kateri se ugotovijo kršitve predpisov. V primeru, da nadzorni organ razpolaga z dokazi, jih priloži odzivnemu poročilu.
(3) Po poteku roka iz prejšnjega odstavka sprejme nadzorni odbor poročilo o nadzoru, ki ga pošlje nadzorovani osebi, občinskemu svetu in županu.
(1) Poročilo o nadzoru mora vsebovati obvezne sestavine v skladu z zakonom in Pravilnikom o obveznih sestavinah poročila nadzornega odbora občine.
(2) V ugotovitvah se navede popolno in verodostojno dejansko stanje, ki je bilo ugotovljeno v nadzoru in na katerem temeljijo ocene, mnenja, priporočila oziroma predlogi.
(3) Z ocenami nadzorni odbor presodi pravilnost poslovanja in ali je bilo poslovanje nadzorovane osebe smotrno in pravilno.
(4) Dokončno poročilo nadzornega odbora je informacija javnega značaja, ki se objavi na spletni strani Občine Moravske Toplice.
(1) V primeru, da je nadzorni odbor ugotovil hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju občine mora v roku 15 dni od dokončnosti poročila, o kršitvah obvestiti pristojno ministrstvo in Računsko sodišče.
(2) Če nadzorni odbor ugotovi, da obstaja utemeljen sum, da je nadzorovana oseba ali odgovorna oseba storila prekršek ali kaznivo dejanje, je dolžan svoje ugotovitve posredovati pristojnemu organu pregona.
(1) Nadzorovane osebe so dolžne spoštovati mnenja, priporočila in predloge nadzornega odbora.
(2) Občinski svet, župan in organi porabnikov občinskih proračunskih sredstev so dolžni obravnavati poročila nadzornega odbora in v skladu s svojimi pristojnostmi upoštevati priporočila in predloge nadzornega odbora.
22. člen
(1) Poslovnik o delu nadzornega odbora sprejme nadzorni odbor. Poslovnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) S pričetkom veljave tega poslovnika preneha veljati Poslovnik nadzornega odbora Občine Moravske Toplice z dne 3. 12. 1999.
Št. 011-00026/2015-1
Moravske Toplice, dne 27. maja 2015
Predsednica Nadzornega odbora
Lidija Bohnec l.r.