Na podlagi 6. člena Zakona o trgovini (ZT-1, Uradni list RS, št. 24/08), 3. in 17. člena Zakona o prekrških (uradno prečiščeno besedilo ZP-1-UPB8 (Uradni list RS, št. 29/11, 21/13 in 111/13), 12. člena Pravilnika o minimalnih tehničnih pogojih za opravljanje trgovinske dejavnosti (Uradni list RS, št. 37/09) in 16. člena Statuta Občine Rogaška Slatina (Uradni list RS, št. 26/12, 28/15) je Občinski svet Občine Rogaška Slatina na 9. redni seji dne 24. 6. 2015 sprejel
o prodaji zunaj prodajaln in tržnem redu mestne tržnice Rogaška Slatina
S tem odlokom se ureja tržni red mestne tržnice v Rogaški Slatini (v nadaljnjem besedilu: tržni red) in prodaja zunaj prodajaln na občasnih tržnih mestih, določa upravljanje tržnice, trgovanje, pravice in obveznosti upravljavca, lokacijo tržnice, obratovalni čas, prodajna mesta, prodajalce in najem tržnih mest, pristojbino, prodajo blaga zunaj prodajaln, skladiščenje blaga, vzdrževanje reda in čistoče na mestni tržnici Rogaška Slatina (v nadaljnjem besedilu: tržnica).
S tržnimi prostori, opredeljenimi v 3. členu tega akta upravlja Občina Rogaška Slatina.
III. LOKACIJE ZA OPRAVLJANJE TRŽNE DEJAVNOSTI
(1) Lokacija mestne tržnice s pokritimi tržnimi površinami, je na naslovu Kidričeva ulica 1a, Rogaška Slatina.
(2) Za potrebe potujoče prodajalne je na razpolago del parcele št. 1146, k.o. 2635 Rogaška Slatina.
(3) Občasna prodaja na drugih občasnih tržnih mestih je dovoljena na podlagi dovoljenja občinske uprave v skladu s krajevnimi običaji in prireditvami.
Trgovanje na tržnici in zunaj nje je prosto in se opravlja v skladu z določili tržnega reda in drugimi predpisi, ki urejajo trgovanje z živili in drugim blagom.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPRAVLJAVCA
Upravljavec tržnice ima naslednje pravice in dolžnosti:
– skrbeti, da je ureditev in poslovanje tržnice usklajena z veljavnim tržnim redom,
– organizirano voditi poslovanje na tržnici ter razporejati in oddajati v najem tržne površine in sklepati ustrezne pogodbe s prodajalci na tržnici,
– skrbeti za urejenost tržnice in manipulativnih površin, uporabnost tržne opreme, za čistočo (za ločevanje in odstranjevanje odpadkov so odgovorni sami prodajalci, kršenje bo ustrezno sankcionirano),
– pregledati ustreznost dokumentacije, ki je potrebna za dovoljeno trgovanje na tržnici, a le ob prijavi; vse spremembe je dolžan prodajalec sam posredovati občini,
– upravljati z objekti in napravami ter skrbeti za vzdrževanje in posodobitev tržne opreme.
(1) Mestna tržnica obratuje od ponedeljka do sobote med 8. in 17. uro, tudi ob praznikih.
(2) Prodajalcem ni dovoljeno podaljšati obratovalnega časa tržnice brez predhodnega dogovora z upravljavcem.
(3) Upravljavec tržnice lahko dovoli prodajo na mestni tržnici ali potujoči prodajalni izven poslovnega časa vsem prodajalcem določenega blaga pod enakimi pogoji.
(4) Na občasnih tržnih mestih poteka prodaja v okviru prireditve oziroma v času, določenem s soglasjem za prodajo izven poslovnega prostora. Prodaja na navedenih mestih je možna tudi ob praznikih in dela prostih dnevih.
(5) Obratovalni čas tržnice mora biti ves čas pritrjen na vidnem mestu na mestni tržnici.
Na tržnici se prednostno trguje na drobno, z živilskimi in neživilskimi izdelki pretežno lokalnega izvora.
(1) Na tržnici se trguje na drobno z naslednjim blagom:
– živila: žita, mlečni izdelki, vrtnine, sadje in izdelki iz sadja, mleko in mlečni izdelki, meso in mesni izdelki, ribe in ribji izdelki, čebelarski izdelki, ostala živila rastlinskega in živalskega izvora, alkoholne in brezalkoholne pijače ter zdravilna zelišča;
– neživilski izdelki: cvetje, semena, sadike vrtnin, sadja in okrasnih rastlin, novoletne jelke.
(2) Na pokriti mestni tržnici se trguje prednostno z živili in sledečimi neživilskimi izdelki oziroma pridelki: cvetje, semena, sadike vrtnin, sadja in okrasnih rastlin ter novoletne jelke.
(3) S sklepom župana se na predlog Oddelka za gospodarstvo lahko dopolni seznam dovoljenih izdelkov.
(4) Na občasnih tržnicah je tudi dovoljena občasna priprava hrane, ob upoštevanju ustrezne zakonodaje (prireditve, degustacije …). Možna je tudi organizacija delavnic in drugih dogodkov, če so le-ti v skladu z vsebinami tržnice.
(5) Prodaja živih živali je prepovedana.
VIII. PRODAJNA MESTA, PRODAJALCI IN NAJEM TRŽNIH MEST
(1) Prodajno mesto je prostor namenjen za prodajo blaga na drobno na tržnih mestih.
(2) Prodajna mesta na mestni tržnici so prodajne mize v lasti Občine Rogaška Slatina, ki jih na tržna mesta postavi občinska uprava.
(3) Dovoljena je tudi prodaja iz samopostrežnih avtomatov in občasna prodaja s tal (novoletne jelke, cvetje, sadike) na tržnih mestih.
(4) Dopolnilne prodajne mize ali premične stojnice lahko namesti upravljavec po potrebi oziroma prodajalec s soglasjem upravljavca.
Prodajalci na tržnici so stalni in občasni.
Med stalne prodajalce se uvrščajo ponudniki, ki opravljajo prodajo vse leto oziroma v posameznem koledarskem letu najmanj tri mesece.
Občasni prodajalci so ponudniki, ki niso redno prisotni na tržnici.
(1) Prodajno mesto lahko najame:
– stalni prodajalec: s pogodbo za določeno obdobje, največ do enega leta od podpisa pogodbe,
– občasni prodajalec: s plačilom dnevne pristojbine.
(2) Prodajalec se z najemom prodajnega mesta zaveže, da se bo ravnal po tržnem redu in ceniku storitev tržnice.
(3) V primeru večjega števila vlog za prodajna mesta od razpoložljivih, upravljavec odda prodajna mesta v najem do zapolnitve števila prodajnih mest, pri čemer upošteva tudi kriterij raznolikosti ponudbe.
(1) Če prodajalec ne zasede prodajnega mesta do pričetka obratovalnega časa ali o zamudi ne obvesti upravljavca, lahko upravljavec na to prodajno mesto razporedi drugega prodajalca za tisti dan. Plačani znesek pristojbine za tisti dan se ne vrača.
(2) Prodajalcu, ki ima s pogodbo dodeljeno prodajno mesto pa na tem prodajnem mestu brez predhodnega dogovora z upravljavcem tržnice ne prodaja blaga v skladu s pisnim dogovorom, lahko upravljavec tržnice pogodbo brez odpovednega roka razveljavi in dodeli prodajno mesto drugemu prodajalcu.
Najemnik – prodajalec ne sme najetega prodajnega mesta oddati drugemu v uporabo oziroma v podnajem. Lahko pa se v dogovoru z občinsko upravo, dogovori za začasno zamenjavo.
(1) Prodajna mesta upravljavec odda v najem tistim, ki izpolnjujejo pogoje za prodajo na tržnici. Pred oddajo v najem je upravljavec dolžan preveriti ustreznost dokumentacije prodajalca. Vse kasnejše spremembe glede statusa oziroma upravičenosti prodaje je dolžan prodajalec sam pravočasno posredovati občinski upravi.
(2) Na tržnih prostorih v lasti občine smejo prodajati:
– kmetovalci,
– nosilci dopolnilnih dejavnosti na kmetijah,
– nosilci osebnega dopolnilnega dela,
– drugi posamezniki, ki opravljajo gospodarsko dejavnost domače ali umetnostne obrti,
– zadruge in
– drugi posamezniki in organizacije, ki izpolnjujejo za to potrebne pogoje.
Prednost pri najemu tržnih mest imajo ponudniki s stalnim bivališčem oziroma registrirano dejavnostjo v Občini Rogaška Slatina.
(3) Kmetovalci in drugi posamezniki lastno pridelavo zagotavljajo s KMG-MID številko kmetije na kateri živijo in delajo. Na tržnici lahko prodajajo sami, njihovi ožji družinski člani ali pa pri njih zaposleni delavci.
(4) Registrirani trgovci in gostinci ter druge pravne in fizične osebe morajo izpolnjevati zakonsko predpisane pogoje za prodajo na občasnih tržnicah in v potujočih prodajalnah.
(1) Na tržnici je dovoljeno prodajati blago, ki izpolnjuje vse zakonsko določene pogoje za prodajo. Za blago, ki ne ustreza zakonskim pogojem, odgovarja prodajalec.
(2) Blago se sme prodajati samo s prodajnih miz, stojnic, potujočih prodajnih mest. Blaga za prodajo ni dovoljeno zlagati neposredno na tla z izjemo prodaje novoletnih smrečic, sadik, cvetličnih aranžmajev, cvetja ipd.
(1) Prodajalci morajo svoja prodajna mesta vidno opremiti s cenikom in s podatki prodajalca: nazivom oziroma imenom ter sedežem oziroma naslovom. Obliko in velikost označitve določi upravljavec.
(2) Na tržnici se sme prodajati blago, ki ustreza predpisom o kvaliteti blaga. Živila morajo biti higiensko neoporečna. Vso blago v prodaji mora ustrezati veljavni zakonodaji, ki bo redno objavljana na spletni strani občine in na oglasni deski mestne tržnice. Skladnost morajo zagotavljati prodajalci sami.
Prodajalci so dolžni meriti in tehtati blago z napravami, ki so predpisane ali pa običajne za merjenje določene vrste blaga. Naprave morajo izpolnjevati zakonsko določene pogoje in biti postavljene tako, da imajo kupci vpogled v merjenje blaga.
Višino pristojbin za uporabo prodajnih mest določi občinski svet s sklepom na predlog upravljavca tržnice.
(1) Pristojbino za uporabo tržnega prostora plača stalni prodajalec v roku in na način, ki je naveden v pogodbi.
(2) V primeru krajšega oziroma dnevnega najema mora prodajalec plačati pristojbino pred začetkom prodaje.
(3) Pooblaščena oseba upravljavca mora prodajalcu za zaračunano in plačano pristojbino izdati potrdilo o plačilu, ki ga je prodajalec dolžan hraniti do konca tržnega dne.
(4) Plačila pristojbine za uporabo tržnega prostora so oproščene dobrodelne in humanitarne organizacije.
Skladiščenje blaga na tržnici ni dovoljeno.
Po končanem obratovalnem času tržnice morajo prodajalci dnevno vso blago odstraniti s tržnih površin.
XI. VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE
Prodajalci lahko na tržnico dovažajo le očiščeno in za prodajo pripravljeno blago, ki mora biti hranjeno v primerni embalaži.
Prodajalci so dolžni vzdrževati red in čistočo na in ob svojih prodajnih mestih. Po končanem trgovanju so dolžni prodajno mizo, stojnico oziroma prodajno mesto zapustiti v čistem in urejenem stanju, pri čemer so dolžni embalažo, odpadke in drugo neprodano blago odnesti s sabo.
Prodajalci morajo skrbeti za osebno higieno, dostojno vedenje ter spoštovati tržni red.
Kdor na tržnici krši tržni red se ga na to opozori. V primeru ponovne kršitve se mu lahko začasno prepove prodaja. V primeru hujših kršitev tržnega reda se mu prepove prodaja na tržnici. Eventualne že vnaprej plačane tržne pristojbine se v takem primeru ne vračajo.
Za vzdrževanje reda in čistoče mora upravljavec:
– čistiti prodajne površine,
– na lastno pobudo ali na zahtevo pristojne inšpekcije razkužiti tržne površine.
Prepovedano je onesnaževanje ali poškodovanje inventarja. S stroški nastale škode, kot so nakup in zamenjava novega inventarja ali popravilo ter čiščenje, upravljavec bremeni prodajalca.
Nadzor nad izvajanjem in določbami tega odloka vsak v skladu s svojimi pooblastili izvajajo:
– upravljavec
– pristojne državne inšpekcijske službe in
– Medobčinski inšpektorat in redarstvo.
Upravljavec lahko odpove uporabo prodajnega mesta prodajalcem, ki kršijo določila tržnega reda zaradi:
– kršitve tržnega reda in predpisov, ki urejajo poslovanje na tržnici,
– neurejenosti na prodajnem mestu oziroma prostoru,
– nepravilnega ravnanje z odpadki,
– večkratnega poskusa prodaje blaga oporečne kvalitete,
– prodaje izdelkov, za katere nima ustreznega dovoljenja,
– prodaje izdelkov, ki jih ni dovoljeno prodajati,
– nespodobnega obnašanja do drugih prodajalcev, kupcev ali delavcev upravljavca,
– samovoljnega zasedanja prodajnega mesta in širitev prodajnega mesta,
– parkiranje vozil na nedovoljenih mestih in drugih primerih, ki vplivajo na slab videz in urejenost prodajnih mest oziroma kršitev predpisov s področja mirujočega prometa,
– neplačevanje tržnih pristojbin,
– če odda prodajno mesto drugemu prodajalcu v podnajem brez ustreznega soglasja,
– prekupčevanja z blagom.
(pooblastila in ukrepi medobčinskega redarstva)
Medobčinsko redarstvo v skladu s svojimi zakonskimi pooblastili opravlja nadzor nad določbami 3., 6., 21., 23. in 24. člena tega odloka.
Medobčinsko redarstvo ob ugotovitvi kršitev iz prejšnjega odstavka lahko:
– začasno prepove prodajo s potujočo prodajalno (drugi odstavek 3. člena),
– začasno prepove prodajo na drugih občasnih tržnih mestih (tretji odstavek 3. člena),
– začasno prepove prodajo izven obratovalnega časa mestne tržnice (prvi odstavek 6. člena),
– prepove nadaljnje skladiščenje in po končanem obratovalnem času odredi odstranitev blaga (21. člen),
– odredi vzpostavitev reda in čistoče na tržnici in drugih občasnih tržnih mestih (23. člen),
– za zagotovitev javnega reda in miru začasno prepove nadaljnjo prodajo (24. člen).
(opravljanje in obseg inšpekcijskega nadzora medobčinskega inšpektorata ter ukrepi)
Poleg državnih inšpekcijskih organov inšpekcijski nadzor nad izvajanjem tega odloka v skladu s svojimi pooblastili izvaja medobčinski inšpektorat za tista področja, ki niso že opredeljena v zakonu. Pri inšpekcijskem nadzoru medobčinski inšpektor nadzira zlasti:
– ali se izvaja odlok v delu, ki opredeljuje skladiščenje blaga na tržnici,
– ali se skrbi za red in čistočo na tržnici in drugih občasnih tržnih mestih,
– ali so v celoti plačane vse pristojbine.
Medobčinski inšpektor z opozorilom, če oceni, da je to zadosten ukrep, ali z odločbo:
1. odredi, da se v roku, ki ga določi, odpravijo nepravilnosti, ki jih ugotovi v zvezi
– s skladiščenjem blaga;
– vzdrževanjem reda in čistoče;
2. odredi, da se prepove prodaja blaga do plačila pristojbine v celoti, ki jo je določila občina.
Skupna občinska uprava Medobčinski inšpektorat in redarstvo je prekrškovni organ za vse prekrške iz tega odloka. O ugotovljenih nepravilnostih in kršitvah, za katere Medobčinski inšpektorat in redarstvo ni pristojen, obvesti pristojni inšpekcijski organ.
Z globo v znesku 500,00 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če:
1. prodaja v nasprotju s 3. členom,
2. na tržnici prodaja izven obratovalnega časa brez soglasja ali dovoljenja upravljavca (6. člen),
3. v nasprotju s soglasjem prodaja žive živali (peti odstavek 8. člena),
4. odda prodajno mesto v podnajem (13. člen),
5. prodaja, ne da bi z upravljavcem sklenil pogodbo ali plačal pristojbino za prodajno mesto (19. člen),
6. skladišči blago na tržnici (21. člen),
7. na tržnico dostavi umazano ali za prodajo nepripravljeno blago ali blago, ki ni hranjeno v primerni embalaži (22. člen),
8. redno ne vzdržuje red in čistočo na in ob svojih prodajnih mestih ali če po koncu prodaje ne odstrani vse opreme, neprodanega blaga in odpadkov ter povrne površine v prejšnje stanje (23. člen),
9. ne spoštuje tržnega reda (24. člen),
10. onesnaži ali poškoduje inventar (drugi odstavek 25. člena).
Z globo v znesku 200,00 EUR se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka.
Z globo v znesku 100,00 EUR se kaznuje za prekršek posameznik, ki stori katero od dejanj iz prvega odstavka tega člena.
XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(1) Za izvajanje tržnega reda na tržnici je zadolžena Občina Rogaška Slatina.
(2) Za kršitve določil predpisov o trgovanju z blagom odgovarja prodajalec.
Tržni red mora upravljavec po uveljavitvi izobesiti na vidnem mestu na tržnici in ga ob prvem nastopu prodaje izročiti vsakemu prodajalcu.
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati vse določbe Tržnega reda mestne tržnice Rogaška Slatina (Uradni list RS, št. 45/14).
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0320-0005/2015-02
Rogaška Slatina, dne 24. junija 2015
mag. Branko Kidrič l.r.